abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30523620
Ik ben dus bezig met een stoel. (Goh ) Maar ik wil dus met die line die ik geselecteerd heb 'Get Schape' doen op een andere line. Maar zoals je rechtsziet, kan ik het niet gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik het wel kan gebruiken, want er moet toch iets mis gegaan zijn.



pi_30525752
misschien is het niet 1 lijn maar meerdere en dat dat niet kan ofzo? Of anders dat er meerdere vertices als 'first' staan aangeduid.
Maar ik weet niet zeker of dat ook echt tot dat probleem lijdt.
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:58:52 #3
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_30536898
Probeer het eens met bevel profile.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_30540581
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:58 schreef gfree het volgende:
Probeer het eens met bevel profile.
Bedankt .

Tja het werkt nu in ieder geval wel. Al klopt er vrij weinig van. Waarschijnlijk had ik niet alles goed tegen elkaar aan gezet.
pi_30545638
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.

Gebruik Max 6
pi_30545963
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.

Gebruik Max 6
Doe eens de opacity (hoop dat ik het goed schrijf) op 20 ipv 100.
pi_30546239
ja dat heb ik al gedaan, maar het ziet er niet echt uit als glas.
Zal ff een render laten zien.
pi_30546540
hmm, kan geen goede render vinden, zal dat morgen ff maken dan
pi_30547229
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.

Gebruik Max 6

gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.

Enfin, zoiets zou ik dus doen.
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:40:38 #10
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30547802
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:

[..]

[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.

Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Even ter aanvulling:

Als je gekleurd glas wil maken en als de schaduwen die het glas werpt ook gekleurd moeten zijn, moet je bij Reflect en Transparency een falloff map kiezen.

In die falloff maps moet je de zwarte kleur vervangen door de kleur die het glas moet worden, je diffuse kleur dus.

Wat je ook nog moet doen is zorgen dat de kleuren van de falloff map die je bij Transparency gekozen hebt even omdraait (er staat geloof ik een knopje bij om de kleuren te verwisselen, anders de kleurnaar het witte vlakje slepen en swap kiezen).

Als je nu bij je lichtbron de raytraced shadows aanzet krijg je gekleurde schaduwen van je glazen object.

Hier heb ik ook tijden naar gezocht en nu bespaar ik je de moeite maar alvast.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30548626
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:

[..]

[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.

Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Dat is bij de materiaal editor als ik het goed zie?
Bedankt, ik ga het morgen even proberen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 20:03:11 #12
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30550301
Hoe maak ik eigenlijk een animatie in 3dsmax? Het object hoeft niet te bewegen maar ik wil ergens 360 graden omheen draaien(zodat het vloeind herhaald) Ik snap dus echt niks van die camera's als ik die erin zet, en om nou elke keer te renderen is ook niet echt handig...
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_30550394
Toch nog een beetje goede render gevonden.

Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
pi_30551105
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
Wheheh DDT11

Ik ben er ook mee bezig
pi_30551803
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:03 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe maak ik eigenlijk een animatie in 3dsmax? Het object hoeft niet te bewegen maar ik wil ergens 360 graden omheen draaien(zodat het vloeind herhaald) Ik snap dus echt niks van die camera's als ik die erin zet, en om nou elke keer te renderen is ook niet echt handig...
klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.
Maar om een camera om een object te laten draaien kun je ook eerst een ronde spline tekenen en daar die camera dan overheen laten lopen. zoek in de help file maar even naar 'path follow' ofzo...
pi_30551847
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestal Gebruik wel raytraced shadows ipv shadow map anders komt dat glas niet helemaa ok uit.
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:53:38 #17
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_30551910
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:50 schreef menesis het volgende:

[..]

klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.
Maar om een camera om een object te laten draaien kun je ook eerst een ronde spline tekenen en daar die camera dan overheen laten lopen. zoek in de help file maar even naar 'path follow' ofzo...
Of een free camera gebruiken, de pivot op het object zetten, dan animeren door de camera 360 graden te draaien.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_30553239
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas (het moet rode wijn voorstellen )

naja, later misschien meer.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 21:42:49 #19
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30553734
Dat met die time slide enzo begrijp ik, maar ik heb zeg maar een box met planes erop en als ik het 360 graden wil draaien dan gaat dat niet echt lekker met die planes... En camera punt draaien pakt hij niet met die frames...Hoe kan ik dat wel goed laten werken, door bijvoorbeeld alles in een object te voegen ofzo. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:18:40 #20
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_30555100
Ik heb een (newbie) vraagje over het programma Blender.

Als je een object hebt, maar maar enkele faces (vlakjes) daarvan in een bepaalde kleur wilt hebben.. Hoe regel je dat dan? Gewoon die faces/vertices/edges selecteren en dan een kleur kiezen, lukt niet. Hij past het automatisch toe op het hele object. Is dit te omzeilen?
pi_30556905
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:29 schreef menesis het volgende:
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas (het moet rode wijn voorstellen )
[[url=http://img321.imageshack.us/img321/6821/glas0aj.th.jpg]afbeelding][/URL]
naja, later misschien meer.
Heb je dat gedaan zo als menisis het uitlegde? Ziet er goed uit.
Behalve de rode wijn dan Hoe heb je dat gekleurt dan?
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:27 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Wheheh DDT11

Ik ben er ook mee bezig
Ja dat klopt
Die puntenslijper wilt me echt niet lukken
pi_30556953
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:51 schreef menesis het volgende:

[..]

je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestal Gebruik wel raytraced shadows ipv shadow map anders komt dat glas niet helemaa ok uit.
Ja ik heb schaduwen
Maar dat was pas een stuk later na dat ik deze render had gemaakt.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 23:13:16 #23
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30557324
Hoe kan je elk vlak appart van een object texturen? Eerst probeerde ik het door er planes op te zetten maar dat gaat niet echt lekker, heb ook geprobeerd met meerdere boxen enzo... Wat is hier de handigste manier voor? .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:26:20 #24
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_30557852
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:13 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe kan je elk vlak appart van een object texturen? Eerst probeerde ik het door er planes op te zetten maar dat gaat niet echt lekker, heb ook geprobeerd met meerdere boxen enzo... Wat is hier de handigste manier voor? .
De poly selecteren zodat hij rood is en dan in de material editor (M) de texture selecteren en op de "Assign Material to Selection" knop drukken (onder de thumbnails de 3e knop van links).
Het moet dus wel een editable poly zijn.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_30558645
Dit is mijn puntenslijper:

  woensdag 14 september 2005 @ 00:04:40 #26
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30559279
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:29 schreef menesis het volgende:
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas (het moet rode wijn voorstellen )
[[url=http://img321.imageshack.us/img321/6821/glas0aj.th.jpg]afbeelding][/URL]
naja, later misschien meer.
Heb je al geprobeerd de wijn te kleuren op de manier die ik noemde? Direct na jouw post waarin je uitlegd hoe je een mooie glas-material maakt. Ik denk dat het met de falloff maps wel moet lukken .
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 14 september 2005 @ 00:06:37 #27
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30559352
quote:
Is dit uit een tutorial? Zo ja, wat een beroerde, die textures zien er niet uit. Dit zeg ik niet om jou af te kraken hè, maar degene die de tutorial geschreven heeft .
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30559632
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:06 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Is dit uit een tutorial? Zo ja, wat een beroerde, die textures zien er niet uit. Dit zeg ik niet om jou af te kraken hè, maar degene die de tutorial geschreven heeft .
Nee, dit heb ik zelf gemaakt. In 5 minuten ofzo
pi_30560121
Ben nu met een tuin bankje bezig. Alleen die houten balken zien er allemaal hetzelfde uit. Zit op dezelfde plek die bruine vlek. Hoe kan ik dit verhelpen bij materials?

  woensdag 14 september 2005 @ 00:38:16 #30
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560142
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:16 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Nee, dit heb ik zelf gemaakt. In 5 minuten ofzo
Sorry dan . Maar goed, je bent nog aan het leren dus het kan alleen maar beter worden toch?
Ik ben overigens ook maar een n00b hoor, ik doe alleen graag alsof ik er veel van af weet.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30560174
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:37 schreef Knoekie het volgende:
Ben nu met een tuin bankje bezig. Alleen die houten balken zien er allemaal hetzelfde uit. Zit op dezelfde plek die bruine vlek. Hoe kan ik dit verhelpen bij materials?

[[url=http://uploader.phserver.net/getthumb.php?filename=bank.jpg]afbeelding][/url]
Per material kan je weer verschillende instellingen veranderen. kleur e.d. probeer dat eens.
en je kunt ook de tile size veranderen (kzit nu op PC zonder MAX dus kan niet precies zeggen hoe, volgens mij via uvw map ofzo)
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_30560176
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:38 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Sorry dan . Maar goed, je bent nog aan het leren dus het kan alleen maar beter worden toch?
Mja ik weet nog niet hoe ik dat in kan stellen
  woensdag 14 september 2005 @ 00:43:19 #33
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560232
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:37 schreef Knoekie het volgende:
Ben nu met een tuin bankje bezig. Alleen die houten balken zien er allemaal hetzelfde uit. Zit op dezelfde plek die bruine vlek. Hoe kan ik dit verhelpen bij materials?

[[url=http://uploader.phserver.net/getthumb.php?filename=bank.jpg]afbeelding][/url]
Ik heb op mijn laptop geen 3d max staan maar ik probeer je er even door te helpen.
Ik neem aan dat je een material met een bitmap hebt gemaakt?
Zo ja, dan staan er in de material editor ergens een aantal knopjes en sliders met offset en angle en zo erbij, daar moet je waarschijnlijk even mee spelen.

Wat ook helpt is om een UVW-map modifier toe te passen op elke aparte balk. Daarin kun je volgens mij ook met de offset spelen en is misschien ook wel wat preciezer omdat niet al je balkjes tegelijk gaan veranderen.

Mocht het niet lukken kom ik er morgen nog wel even op terug als ik achter een pc zit met max erop.

Succes!
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30560343
Met dat UVW-map heb ik al zitten spelen. Dan kan ik het wel veranderen. Maar dan worden het soms gewoon soms vlakken.
  woensdag 14 september 2005 @ 00:54:16 #35
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560499
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:47 schreef Knoekie het volgende:
Met dat UVW-map heb ik al zitten spelen. Dan kan ik het wel veranderen. Maar dan worden het soms gewoon soms vlakken.
Dan moet je de box instelling kiezen en de maten van de balk op geven. Als het goed is krijg je dan je material weer passend erop en kun je met offset en tiling gaan spelen.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30560539
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:54 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Dan moet je de box instelling kiezen en de maten van de balk op geven. Als het goed is krijg je dan je material weer passend erop en kun je met offset en tiling gaan spelen.
Jat het is me gelukt in Gizmo door het gewoon te verslepen. Ik weet niet of dit de goede manier is, maar het werkt wel
  woensdag 14 september 2005 @ 00:58:09 #37
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560568
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:56 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Jat het is me gelukt in Gizmo door het gewoon te verslepen. Ik weet niet of dit de goede manier is, maar het werkt wel
Wat maakt het uit. Werkt het? Dan werkt het!
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30566271
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:04 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd de wijn te kleuren op de manier die ik noemde? Direct na jouw post waarin je uitlegd hoe je een mooie glas-material maakt. Ik denk dat het met de falloff maps wel moet lukken .
Ja ik had weer een fog effect gebruikt ín dat raytrace mat. Het lijkt mij logisch dat de wijn roder kleurt naarmate er meer volume wijn is, dan krijg je als het goed is ook aan de randen minder rood en middenin meer (alleen kwam dat dus niet echt bij mij naar voren)
Enfin, als mijn methode echt niet blijkt te werken probeer ik die van jou!
  woensdag 14 september 2005 @ 11:27:15 #39
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30566995
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:59 schreef menesis het volgende:

[..]

Ja ik had weer een fog effect gebruikt ín dat raytrace mat. Het lijkt mij logisch dat de wijn roder kleurt naarmate er meer volume wijn is, dan krijg je als het goed is ook aan de randen minder rood en middenin meer (alleen kwam dat dus niet echt bij mij naar voren)
Enfin, als mijn methode echt niet blijkt te werken probeer ik die van jou!
Ik maak mijn materialen in 3ds met VRayMaterial, maar ik denk dat de Standard material aardig analoog hieraan is:

Glas:
diffuse color: zwart
refraction color: wit (dus 100% refractive)
reflection color: heel lichtgrijs, bijna wit
fresnel reflections: aangevinkt
IOR: 1,6

Water:
Zelfde als glas, alleen is de IOR (index of refraction, dus de breking van het licht) anders: 1,33
Via google kun je voor veel materialen de IOR waarde vinden

Rode wijn:
Zelfde als water, alleen:
Fog color: dieprood
Multiplier: 0.04 tot 0.07, afhankelijk van de wijn
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 17:04:10 #40
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30576296
Weeee ik heb die animatie nu een beetje onder de knie. . Alleen hoe sla ik het goed op? Want ik kan nu alleen animation->make preview doen maar dan is het veel minder mooi als een render van een plaatje. . Hoe kan ik de animatie renderen?

Never mind. .
F10->onder common parameters "active time segment" aanvinken.
Dan onder "Render output" op "File..." rammen en dan avi kiezen.
Opslaan->ok(of kwaliteit kiezen en dan ok)->Render. .

[ Bericht 34% gewijzigd door pc-fr34k op 14-09-2005 17:51:34 ]
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  woensdag 14 september 2005 @ 19:23:59 #41
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30580132
GVD, ik zit hier heel stoer te vertellen hoe je gekleurd glas maakt, alleen nu loop ik zelf tegen een probleem met glas aan .
Kan iemand mij vertellen waarom mijn water er goed uitziet zolang het niet in het glas zit?

Water naast het glas:


Water in het glas:
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30580410
Hoe maken jullie dat glas zo mooi? Bij mij wordt het gewoon blauw. En die gegevens die hierboven staan ken ik nergens vinden bij materials.
  woensdag 14 september 2005 @ 19:45:27 #43
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30580968
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:31 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie dat glas zo mooi? Bij mij wordt het gewoon blauw. En die gegevens die hierboven staan ken ik nergens vinden bij materials.
Mij lukt het ook al niet meer . Nu heb ik het gedaan met een glas meterial van FinalRender, maar de manier die ik gisteren beschreef lukt van geen kant meer, Ik ga er eerst maar weer eens diep in duiken. Toch wel, global illumination veracheld de boel.
Eerst moet je een raytraced material maken en dan dit overnemen:


Spuit elf

[ Bericht 11% gewijzigd door Rampestamper op 14-09-2005 20:04:33 ]
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30581504
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:31 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie dat glas zo mooi? Bij mij wordt het gewoon blauw. En die gegevens die hierboven staan ken ik nergens vinden bij materials.
je moet hem zoweizo op raytrace zetten, als je dat al niet kunt vinden houdt het wel op

zo moet je hem dus op raytrace zetten (rode streep) en daarna hoef je eigenlijk alleen nog de groene dingen te veranderen, maar dan in de dingen zoals ik in een eerdere post had beschreven (neem dus niet de instellingen uit dit venster over, dan krijg je het zeewater van die vuurtoren uit een ander topic )

Als je nu nog geen glas krijgt weet ik het ook niet meer
  woensdag 14 september 2005 @ 20:38:14 #45
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_30582691
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:04 schreef pc-fr34k het volgende:
Weeee ik heb die animatie nu een beetje onder de knie. . Alleen hoe sla ik het goed op? Want ik kan nu alleen animation->make preview doen maar dan is het veel minder mooi als een render van een plaatje. . Hoe kan ik de animatie renderen?

Never mind. .
F10->onder common parameters "active time segment" aanvinken.
Dan onder "Render output" op "File..." rammen en dan avi kiezen.
Opslaan->ok(of kwaliteit kiezen en dan ok)->Render. .
Graag gedaan
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_30587565
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:04 schreef pc-fr34k het volgende:
Weeee ik heb die animatie nu een beetje onder de knie. . Alleen hoe sla ik het goed op? Want ik kan nu alleen animation->make preview doen maar dan is het veel minder mooi als een render van een plaatje. . Hoe kan ik de animatie renderen?

Never mind. .
F10->onder common parameters "active time segment" aanvinken.
Dan onder "Render output" op "File..." rammen en dan avi kiezen.
Opslaan->ok(of kwaliteit kiezen en dan ok)->Render. .
nooit, nooit, NOOIT direct opslaan naar avi.
Mocht 3dmax crashen ( duh ) kun je alles opnieuw renderen.

Opslaan naar .tga ( krijg je snel een paar 100 frames ) en met een programma als bmp2avi hem omzetten naar .avi.
Nadeel is dat het snel veel ruimte in beslag neemt, mijn animatie van 1 minuut was ongeveer 16 gig aan .tga files maar oooooooooooooooooo wat ben je blij wanneer 3dmax crashed en ze opslaat als tga
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 22:44:46 #47
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30587715
Ach, het duurde iets van 8 minuten of minder dus dat was niet zo erg...En ik heb geen zin om een paar gig te verspillen...kan wel weer verwijderen maar toch, als een render een paar uurtjes duurd zorg ik dart ik eerst reboot, niks opstart en dan de pc verder met rust laat. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_30588825
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:40 schreef Hymn het volgende:

[..]

nooit, nooit, NOOIT direct opslaan naar avi.
Mocht 3dmax crashen ( duh ) kun je alles opnieuw renderen.

Opslaan naar .tga ( krijg je snel een paar 100 frames ) en met een programma als bmp2avi hem omzetten naar .avi.
Nadeel is dat het snel veel ruimte in beslag neemt, mijn animatie van 1 minuut was ongeveer 16 gig aan .tga files maar oooooooooooooooooo wat ben je blij wanneer 3dmax crashed en ze opslaat als tga
je kan toch ook jpg op 100% kwaliteit gebruiken? ok, iets slechter dan tga maar als je er een DVD van gaat maken heb je ook weer te maken met meer compressie. Dus dan maakt het denk ik niet zoveel uit

edit: en natuulrijk nog handiger: in videopost als plaatje én als avi opslaan. Mocht ie niet vastlopen dan ben je meteen klaar
  donderdag 15 september 2005 @ 10:26:05 #49
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30596261
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:31 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie dat glas zo mooi? Bij mij wordt het gewoon blauw. En die gegevens die hierboven staan ken ik nergens vinden bij materials.
Zoals ik in mijn post beschreef gebruik ik VRay Materials, die hebben inderdaad andere parameters Maar ik denk dat de settings voor Standard Material ook toepasbaar zijn
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_30600855
quote:
Op woensdag 14 september 2005 23:14 schreef menesis het volgende:

[..]

je kan toch ook jpg op 100% kwaliteit gebruiken? ok, iets slechter dan tga maar als je er een DVD van gaat maken heb je ook weer te maken met meer compressie. Dus dan maakt het denk ik niet zoveel uit

edit: en natuulrijk nog handiger: in videopost als plaatje én als avi opslaan. Mocht ie niet vastlopen dan ben je meteen klaar
meeste programma's kunnen dat niet met jpg's, alleen tga, bmp of tiffs ( zo uit de kop ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')