Mijn persoonlijke smaak is dat (studio)portretten in het algemeen in kleur beter tot hun recht komen. ZW gebruik ik vooral als er storende kleuren aanwezig zijn, Bij een portret waarbij je ook nog eens zelf de achtergrond kiest, kan er eigenlijk nooit sprake zijn van storende kleuren.quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:11 schreef Elefes het volgende:
Vliegvrager: Waarom geen sproetjes met zwart wit? En waarom een groter diafragma? Tnx voor het commentaar
eensch!quote:Op woensdag 14 september 2005 09:56 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke smaak is dat (studio)portretten in het algemeen in kleur beter tot hun recht komen. ZW gebruik ik vooral als er storende kleuren aanwezig zijn, Bij een portret waarbij je ook nog eens zelf de achtergrond kiest, kan er eigenlijk nooit sprake zijn van storende kleuren.
En dan sproetjes. Of eigenlijk:sproetjes
De mooiste imperfectie van het menselijk lichaam. Ik ben een groot fan van
sproetjes
In zwart-wit worden die prachtige roestbruine vlekjes vlak grijs. Eeuwig zonde
Ok, ik chargeer een beetje, maar het idee is duidelijk.
![]()
Als je bij jou foto kiest voor een wat groter diafragma, krijg je een kleinere DOF, en worden de delen waar niet op scherp gesteld is wat vager. Hierdoor springen de delen waar je wel op scherp stelt (de ogen, neem ik aan) er nog iets meer uit én laat je voor de rest wat meer aan de fantasie van de kijker over.
Dat wordt nog lachen met die regels. De betreffende regel (het karakter van de foto mag niet veranderd worden) is nogal aan interpretatie onderhevig en ik ben van plan een behoorlijk bewerkte foto in te leveren waarvan het karakter natuurlijk onveranderd isquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Hier zou ik dus nooit op stemmen.
Hij valt trouwens ook buiten de regels.
Natuurlijk hoor je de mods niet. De regels zijn voor deelname, niet voor het plaatsen van probeersels in dit topic.quote:Op woensdag 14 september 2005 07:49 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik ga 'm nog over maken van de week.
En ja, je zei het inderdaad al tegen me. Al heb ik nog geen mod erover gehoord...
En de mods zijn ook niet zo zeurderig over regeltjes... Ik in elk geval niet!quote:Op woensdag 14 september 2005 10:06 schreef Vliegvrager het volgende:
Natuurlijk hoor je de mods niet. De regels zijn voor deelname, niet voor het plaatsen van probeersels in dit topic.
De vraag was of mijn foto in zwart/wit met een rode strik mocht...quote:Op woensdag 14 september 2005 11:27 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En de mods zijn ook niet zo zeurderig over regeltjes... Ik in elk geval niet!Als we iets echt te erg vinden hoor je het wel zodra je de foto mailt.
In de wedstrijden tot nu toe is altijd gezegd dat een dergelijke foto niet is toegestaan aangezien er te veel Photoshopwerk in zit. HGT en ik wilden echter nog overleggen over de regels van de fotowedstrijd dus ik kom er later nog even op terug.quote:Op woensdag 14 september 2005 11:28 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De vraag was of mijn foto in zwart/wit met een rode strik mocht...
quote:Op woensdag 14 september 2005 11:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
In de wedstrijden tot nu toe is altijd gezegd dat een dergelijke foto niet is toegestaan aangezien er te veel Photoshopwerk in zit. HGT en ik wilden echter nog overleggen over de regels van de fotowedstrijd dus ik kom er later nog even op terug.
Gewoon wat aanklooien en dan komt er vanzelf wel iets bovenborrelen. Mijn ingestuurde prent was ook niet mijn bedoelingquote:Op woensdag 14 september 2005 09:43 schreef MaRySe het volgende:
Ik wil ook meedoen maar moet nog even een leuk idee krijgen
Waarom dan toch de wedstrijdregels neerzetten, als jullie nog in overleg zijn?quote:Op woensdag 14 september 2005 11:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
In de wedstrijden tot nu toe is altijd gezegd dat een dergelijke foto niet is toegestaan aangezien er te veel Photoshopwerk in zit. HGT en ik wilden echter nog overleggen over de regels van de fotowedstrijd dus ik kom er later nog even op terug.
Laat ik dan maar even duidelijkheid scheppen. De wedstrijdregels verbieden Photoshopgebruik zoals in de foto van -Marjo-. Punt.quote:Op woensdag 14 september 2005 13:35 schreef stil het volgende:
[..]
Waarom dan toch de wedstrijdregels neerzetten, als jullie nog in overleg zijn?
Ben ik met je eens! We houden sowieso voor deze wedstrijd nog de bestaande regels aan. Als ze veranderd worden zal dat vanaf het begin van de komende wedstrijd zijn.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:00 schreef pea4fun het volgende:
Wat ik wel vind is dat de regel voor iedereen gelijk moet zijn, en als je hem veranderd, dat je dat dan aan het begin van een nieuwe wedstrijd moet doen.
Ok, duidelijk. Dan ga ik verder met een zwart/wit versie...quote:Op woensdag 14 september 2005 13:52 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Laat ik dan maar even duidelijkheid scheppen. De wedstrijdregels verbieden Photoshopgebruik zoals in de foto van -Marjo-. Punt.
Het aantal inzendingen voor de wedstrijd valt de laatste maanden wat tegen, we zijn daarom aan het kijken naar manieren om het weer wat populairder te maken.
Ik vind persoonlijk ook dat die regels wel wat soepeler kunnen, maar dat kan dan pas per ingang van volgende maand.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:36 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Dan ga ik verder met een zwart/wit versie...
Dat snap ik wel hoor maar ik pies er dan net naast met mijn idee en dat is best jammer...quote:Op woensdag 14 september 2005 14:50 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk ook dat die regels wel wat soepeler kunnen, maar dat kan dan pas per ingang van volgende maand.
Ja zal ik doenquote:Op woensdag 14 september 2005 13:27 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Gewoon wat aanklooien en dan komt er vanzelf wel iets bovenborrelen. Mijn ingestuurde prent was ook niet mijn bedoeling
Ik heb voor zwart wit gekozen (in eerste instantie sepia) omdat ik vind dat ik er dan wat mooier op sta, de kleur maakt het bij mij wat flets (redelijk bleke huid).quote:Op woensdag 14 september 2005 09:56 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke smaak is dat (studio)portretten in het algemeen in kleur beter tot hun recht komen. ZW gebruik ik vooral als er storende kleuren aanwezig zijn, Bij een portret waarbij je ook nog eens zelf de achtergrond kiest, kan er eigenlijk nooit sprake zijn van storende kleuren.
En dan sproetjes. Of eigenlijk:sproetjes
De mooiste imperfectie van het menselijk lichaam. Ik ben een groot fan van
sproetjes
In zwart-wit worden die prachtige roestbruine vlekjes vlak grijs. Eeuwig zonde
Ok, ik chargeer een beetje, maar het idee is duidelijk.
![]()
Als je bij jou foto kiest voor een wat groter diafragma, krijg je een kleinere DOF, en worden de delen waar niet op scherp gesteld is wat vager. Hierdoor springen de delen waar je wel op scherp stelt (de ogen, neem ik aan) er nog iets meer uit én laat je voor de rest wat meer aan de fantasie van de kijker over.
Getverdemme...je bent toch een grote meid?quote:Op woensdag 14 september 2005 14:54 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dat snap ik wel hoor maar ik pies er dan net naast met mijn idee en dat is best jammer...
quote:Op woensdag 14 september 2005 15:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Getverdemme...je bent toch een grote meid?![]()
Vroeger zijn de regels zo vastgesteld dat lichte Photoshopbewerkingen zoals kleurcorrectie en aanpassingen aan het contrast e.d. wel mogen. Die technieken zou je in de doka ook kunnen gebruiken. Geavanceerdere technieken, die misschien niet iedereen beheerst, werden verboden. Ik wil graag die regels ter discussie stellen omdat het volgens mij wel een drempel opwerpt om mee te doen aan onze wedstrijd.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:26 schreef _evenstar_ het volgende:
hmmm vraagje .. waarom zou de foto van v.v. dan wel mogen met dat fruit en die bloem op zijn toetje.. die is toch ook erg duidelijk bewerkt..( de latere versie dan he..)
bedoel photoshop is och photoshop of denk ik nou zo raar ?
Welnee. Het idee is dat je lol hebt tijdens het maken ervan. Dat vind ik zelf het leukste. De uitdaging om te slagenquote:Op woensdag 14 september 2005 14:57 schreef MaRySe het volgende:
Ja zal ik doenik ben maar een beginner dus dan maakt het niet uit toch
ah oke dan ik snapquote:Op woensdag 14 september 2005 15:29 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Vroeger zijn de regels zo vastgesteld dat lichte Photoshopbewerkingen zoals kleurcorrectie en aanpassingen aan het contrast e.d. wel mogen. Die technieken zou je in de doka ook kunnen gebruiken. Geavanceerdere technieken, die misschien niet iedereen beheerst, werden verboden. Ik wil graag die regels ter discussie stellen omdat het volgens mij wel een drempel opwerpt om mee te doen aan onze wedstrijd.
hahaha, of inscannen...quote:Op woensdag 14 september 2005 15:52 schreef Shark.Bait het volgende:
Als marjo em echt in wil sturen kan ze het volgende proberen: Laat de kleuren en zw versie afdrukken. Knip de rode strik uit en plak em op de zw/w versie. fotografeer de foto opnieuw en stuur die in. Voila, geen photoshop truukjes. en je foto is legaal.
Kost wel een beetje......
Dat heeft Ymke ook al eens gedaan, bij herhaling geloof ik.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:52 schreef Shark.Bait het volgende:
Als marjo em echt in wil sturen kan ze het volgende proberen: Laat de kleuren en zw versie afdrukken. Knip de rode strik uit en plak em op de zw/w versie. fotografeer de foto opnieuw en stuur die in. Voila, geen photoshop truukjes. en je foto is legaal.
Kost wel een beetje......
Whehehe...quote:Op woensdag 14 september 2005 16:27 schreef Re het volgende:
ik zie Sub al denken ....damn..... etterbakken
Wat kijk je ernstig??quote:Op woensdag 14 september 2005 17:14 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb nog een poging gedaan...zelfportretten...bah...
Deze is de beste van de 50 ofzo...en nog vind ik geloof ik die ik eerder maakte leuker.
[afbeelding]
Dat ernstig kijken was de bedoeling... zie ook de titelquote:Op woensdag 14 september 2005 17:24 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Wat kijk je ernstig??
En waar zijn je nagels?
Was me niet eerder opgevallen dat ze eraf waren.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat ernstig kijken was de bedoeling... zie ook de titel
En mijn nagels zijn opgegetenop de vorige foto's ook al hoor
Nou niet echt want anders had ie die titel niet nodig denk ik, en mijn topje staat een beetje open, dat stoort ook...maar ik weet niet of ik het nog over ga doen hoor.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:31 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Was me niet eerder opgevallen dat ze eraf waren.
Ik had de titel gezien hoor. En goed gelukt dus!!
Nietus, die hand zit lekker beschermendquote:Op woensdag 14 september 2005 17:38 schreef Re het volgende:
die hand zit wel een beetje in de weg zo
Je zou ook kunnen berederen dat het een extra drempel opwerpt. Het valt natuurlijk te proberen, maar ik betwijfel of het aantal inzendinger erdoor zal oplopen.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:29 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Vroeger zijn de regels zo vastgesteld dat lichte Photoshopbewerkingen zoals kleurcorrectie en aanpassingen aan het contrast e.d. wel mogen. Die technieken zou je in de doka ook kunnen gebruiken. Geavanceerdere technieken, die misschien niet iedereen beheerst, werden verboden. Ik wil graag die regels ter discussie stellen omdat het volgens mij wel een drempel opwerpt om mee te doen aan onze wedstrijd.
Hijs wel mooi, maar de vorige is dd mooier.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:14 schreef pea4fun het volgende:
Deze is de beste van de 50 ofzo...en nog vind ik geloof ik die ik eerder maakte leuker.
[afbeelding]
Discussieer gezellig hierover, als de regels eenmaal zijn aangepast kunnen we niet (makkelijk) meer terug! Dus ik wil tot een weloverwogen oordeel komen.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen berederen dat het een extra drempel opwerpt. Het valt natuurlijk te proberen, maar ik betwijfel of het aantal inzendinger erdoor zal oplopen.
Wat wél zou helpen (denk ik): weer eens een prijsje ritselen.
Ja dat wist ik, ja ik heb je vraag gezien (gisteravond al), en nee ik heb er nog geen antwoord op.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:51 schreef k_man het volgende:
Zeg, Sub... wist je eigenlijk dat we hier in FOT een sticky Feedback topic hebben?![]()
in z/w is die foto idd niet half zo leukquote:Op woensdag 14 september 2005 14:54 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dat snap ik wel hoor maar ik pies er dan net naast met mijn idee en dat is best jammer...
Dat is een subtiele manier om te zeggen dat ze geen enkele kans maakt op de winst?quote:Op woensdag 14 september 2005 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
en meer voldoening dan dat zal je uit die wedstrijd eigenlijk ook niet halen, laten we wel wezen
quote:Op woensdag 14 september 2005 19:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is een subtiele manier om te zeggen dat ze geen enkele kans maakt op de winst?
Ik blijf dit een leuk idee vinden ook al mag ik 'm niet uitwerken zoals ik wilde. Ik heb met het maken ervan al plezier genoeg inderdaad. En ik denk dat de meesten wel weten wat de bedoeling was omdat ze dat hier gezien hebben...quote:Op woensdag 14 september 2005 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in z/w is die foto idd niet half zo leuk
Nou ja, maar wat anders verzinnen danJe hebt iig ZELF een leuke foto
en meer voldoening dan dat zal je uit die wedstrijd eigenlijk ook niet halen, laten we wel wezen
quote:Op woensdag 14 september 2005 17:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nou niet echt want anders had ie die titel niet nodig denk ik, en mijn topje staat een beetje open, dat stoort ook totaal niet...maar ik weet niet of ik het nog over ga doen hoor.
Wat zie je er pinnig en hoekig uitquote:Op woensdag 14 september 2005 17:14 schreef pea4fun het volgende:
[afbeelding]
Je maakt me helemaal verdrietigquote:Op woensdag 14 september 2005 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zie je er pinnig en hoekig uit![]()
Tja, moet je hoofd op een portretfoto te zien zijn? in de klassieke zin wel denk ik, maar bij het onderwerp stond dat het ook onherkenbaar mag, dus...quote:Op woensdag 14 september 2005 19:32 schreef DonVincenzo het volgende:
Ok dan. Ik heb pas een paar van me zelf gemaakt maar daar staat mn kop juist express niet op. Valt dat buiten jullie regels hiero??
Ik denk dat je een portret op meer manieren kan uitleggen hoor. Je hoeft het gezicht niet te zien om een gevoel in een portret te leggen.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:32 schreef DonVincenzo het volgende:
Ok dan. Ik heb pas een paar van me zelf gemaakt maar daar staat mn kop juist express niet op. Valt dat buiten jullie regels hiero??
Eigenlijk had ik kinder portret gestemd, dat was beter geweest.
Ik vind 'm mooi! Die andere met die lijst ook, maar deze zeker ookquote:Op woensdag 14 september 2005 17:14 schreef pea4fun het volgende:
[afbeelding]
Dank je, ik pruts nog wel ff verder als ik nog tijd heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 21:37 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind 'm mooi! Die andere met die lijst ook, maar deze zeker ookDe tekst eronder vind ik eerlijk gezegd wat minder...
Die kunnen er ook voor kiezen niets in te leverenquote:Op woensdag 14 september 2005 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
maar dan oalleen voor mensen die wat te verbergen hebben
Ja, goed idee! Maak een screenshot zodra jij je reflectie in het schem zietquote:Op woensdag 14 september 2005 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
Kan die camera natuurlijk ook meenemen naar kantoor morgenMocht ik dan weer een inzinking krijgen van alle shit in het project, kan ik iig een leuke foto maken
Ik vind die foto ook mooi, met een soort van afwezige blik. Fraai ook die handen op de spiegel . Vind trouwens die zwartwit ook heel mooiquote:Op woensdag 14 september 2005 22:37 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dank je, ik pruts nog wel ff verder als ik nog tijd heb.
Iedereen valt over die tekstok, leermomentje, geen teksten meer...
Ik kan je vertellen dat pea (tenzij ze vandaag een ongelukje heeft gehad) nog altijd over alle vijf haar vingers aan die hand beschikt.quote:Op donderdag 15 september 2005 07:46 schreef Puckzzz het volgende:
Ik weet zeker dat er aan je rechterhand vier vingers zitten
een duim is geen vingerquote:Op donderdag 15 september 2005 12:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat pea (tenzij ze vandaag een ongelukje heeft gehad) nog altijd over alle vijf haar vingers aan die hand beschikt.
Een pink ook nietquote:
Hier kan je je plaatje makkelijk en snel hosten http://huiz.rec-hosting.com/index.php Hij resized zelfs voor je als je dat zelf niet hebt gedaanquote:Op donderdag 15 september 2005 21:13 schreef DonVincenzo het volgende:
Ok dat is dan goed om te weten. ik kan nu niks laten zien. ik heb geen eigen site ofzo waar ik iets neer kan zetten.
Dat hoeft ook niet, er zijn genoeg plaatsen op internet waar je een (gratis) account aan kan maken om je foto's neer te zetten. Als je eventjes zoekt met Google of gewoon hier op Fok! kun je genoeg vindenquote:Op donderdag 15 september 2005 21:13 schreef DonVincenzo het volgende:
Ok dat is dan goed om te weten. ik kan nu niks laten zien. ik heb geen eigen site ofzo waar ik iets neer kan zetten.
Iedereen zit in het reguliere SC topicquote:Op donderdag 15 september 2005 22:19 schreef Elefes het volgende:
Dat hoeft ook niet, er zijn genoeg plaatsen op internet waar je een (gratis) account aan kan maken om je foto's neer te zetten. Als je eventjes zoekt met Google of gewoon hier op Fok! kun je genoeg vinden
Voorbeelden zijn Imageshack en Photobucket.
Wat is het trouwens stil hier...
Ah oke. Dat topic probeer ik een beetje te vermijden, want als ik daar ook nog aan ga beginnen haal ik het in tien jaar nog niet om af te studeren ben ik bangquote:Op donderdag 15 september 2005 22:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Iedereen zit in het reguliere SC topic
En ik heb alles al ingeleverd.... ik ben nu cold turkey
Dat moet je niet zeggen, nu word ik nieuwsgierig enzoquote:Op donderdag 15 september 2005 22:25 schreef Elefes het volgende:
Ah oke. Dat topic probeer ik een beetje te vermijden, want als ik daar ook nog aan ga beginnen haal ik het in tien jaar nog niet om af te studeren ben ik bang![]()
maar...maar...dat is waar alles gebeurt hoorquote:Op donderdag 15 september 2005 22:25 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ah oke. Dat topic probeer ik een beetje te vermijden, want als ik daar ook nog aan ga beginnen haal ik het in tien jaar nog niet om af te studeren ben ik bang![]()
Ik kom er niet uit...quote:Op vrijdag 16 september 2005 09:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
maar...maar...dat is waar alles gebeurt hoor
ow enneh!!!!
WAAR BLIJVEN DIE FOTO'S!!
Zeer creatiefquote:Op zondag 18 september 2005 18:02 schreef Ymke het volgende:
Ik wilde een dia van mij van vroeger op mn gezicht projecteren , is mn moeder de dia's kwijt![]()
Fr.oos opperde nog dat mn andere broer ze misschien heeft staan , ik ga vanavond eens de fam rondbellen .quote:Op zondag 18 september 2005 19:05 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Zeer creatief![]()
help je moeder met zoeken dan, ik ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet...
Mja, dat was het hele idee, maar niet zo'n succes tot dusverquote:Op zondag 18 september 2005 21:16 schreef k_man het volgende:
Ehm... waarom heb je maar je halve gezicht opgemaakt?
Op zich is het idee wel leuk, maar dan meer overdreven opmaken of sminken...quote:Op zondag 18 september 2005 21:28 schreef Auticia het volgende:
[..]
Mja, dat was het hele idee, maar niet zo'n succes tot dusver.
Ik zat te niezen en te hoesten van al het poeder, maar mijn sproeten zijn toch echt te hardnekkig.quote:Op zondag 18 september 2005 21:40 schreef PeRi het volgende:
Meer opmaken A, heeft sterker effect denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |