abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:08:17 #251
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_32186694
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:
De islam geeft toestemming huichelaars te doden die meer dan 3 x switchen lees goed.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_32186756
quote:
Op donderdag 10 november 2005 00:40 schreef Doffy het volgende:
Omdat een god erbij sleuren alles, en dus niets, verklaart. Verder zijn er geen aanwijzingen voor zoiets ingrijpends als een god; noch een noodzaak.

Anderszijds zijn er plenty aanwijzingen voor menselijke creativiteit, en de behoefte om antwoorden in hapklare brokken opgediend te krijgen; alsmede om te dienen als politiek hulp (/machts) midde.
Doffy, toevallig overtuigd dat we op mass-scale worden gemanipuleerd? Als ik je berichten zo lees, zie ik wel veel overeenkomsten met mijn manier van denken.. enlighten me if you can
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:15:08 #253
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32186892
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:10 schreef Boswachtertje het volgende:
Doffy, toevallig overtuigd dat we op mass-scale worden gemanipuleerd? Als ik je berichten zo lees, zie ik wel veel overeenkomsten met mijn manier van denken.. enlighten me if you can
Hangt ervan af wat je bedoelt met 'op mass-scale worden gemanipuleerd'.

Ik geloof niet in een bewuste samenzwering van mensen die religie gebruiken als middel om de meute dom en afhankelijk te houden. Wel geloof ik dat dat een automatisch effect is van georganiseerde religie. Dus om te zeggen dat mensen 'gemanipuleerd worden', dat gaat me te ver, want dat veronderstelt een actor die dat bewust zo stuurt. Maar religie is uitgevonden, en wordt dat vandaag de dag nog steeds, om zaken te verklaren waarvoor mensen ofwel geen verklaring voor hebben, ófwel te lui zijn om zelf antwoorden te zoeken.
'Nuff said
pi_32187040
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Simpel: mensen verzinnen van alles, dat is niet moeilijk om te "onderbouwen". Er is geen enkele onderbouwing, noch een zinnig argument, voor jouw [i]aanname[/] dat de Koran níet door mensen is geschreven. Dus de bewijslast ligt toch echt bij jou.
Heb ik gezegd dat de Koran niet door mensen is geschreven
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:20:47 #255
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32187069
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:19 schreef Aslama het volgende:
Heb ik gezegd dat de Koran niet door mensen is geschreven
Ik reageerde dus ook niet op jou, maar op Triggershot. Jij bemoeide je ermee.

En nu graag antwoord
'Nuff said
pi_32187162
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:20 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ja ik bemoei ermee dat je zei dat de Koran door mensen is geschreven. Het is toch een forum en ik ben (nog) niet geband
quote:
En nu graag antwoord
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
pi_32189256
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:34 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

In de hemel ligt ook een kopie van de Koran en die is niet door mensen geschreven.
you blow me away
pi_32189351
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:46 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dus jij volgt de islam niet volledig? Waarom niet?
Buiten overweging dat ik het je zou vertellen, is het relevant waarom ik niet volledig de islam volg.
pi_32189366
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:20 schreef Doffy het volgende:

[..]

En nu graag antwoord
kom kom doffy jij reageerde toch ook op mij toen ik met een ander in discussie was
pi_32189399
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Simpel: mensen verzinnen van alles, dat is niet moeilijk om te "onderbouwen". Er is geen enkele onderbouwing, noch een zinnig argument, voor jouw [i]aanname[/] dat de Koran níet door mensen is geschreven. Dus de bewijslast ligt toch echt bij jou.
Jij je zin, Koran is door mensen geschreven.. Maar het is geopenbaarde woorden van Allah via Gabriel aan Mohammed, zou beter?
pi_32189583
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

you blow me away
ik plaats alvast wat argumenten waar de moslims mee zouden komen als ze er zelf nog niet zijn. dat scheelt tijd in de discussie
pi_32189611
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:59 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik plaats alvast wat argumenten waar de moslims mee zouden komen als ze er zelf nog niet zijn. dat scheelt tijd in de discussie
invalmoslim
pi_32189634
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

invalmoslim
islamitisch alternatief voor een hulpsinterklaas
pi_32189683
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

islamitisch alternatief voor een hulpsinterklaas
is hij er alweer?
pi_32189759
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

is hij er alweer?
morgen komt ie aan in Sneek. Drijvende moskee met vrouwen in burka's als knecht.
pi_32189795
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:06 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

morgen komt ie aan in Sneek. Drijvende moskee met vrouwen in burka's als knecht.

racisme mattie wazda nou

Sint was een "turk"
  zondag 13 november 2005 @ 16:26:17 #267
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_32234484
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:07 schreef Triggershot het volgende:

Ik ben bereid om aramees te leren, maar goed ik meen ook niet dat bijbel niet poetisch is in aramees. Idd een tegenprestatie van mij moet natuurlijk ook.

De koran is nie op veel punten poetisch. De woordengebruik en zinsconstructie is hoger dan poezie dat zei ik.

Daarbij mag je een arabisch sprekende deskundige naar keuze halen.
Once again, you're missing my point. Ik wil alleen maar zeggen dat jij als moslims zijnde, dit niet objectief kunt beoordelen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_32234660
quote:
Op zondag 13 november 2005 16:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Once again, you're missing my point. Ik wil alleen maar zeggen dat jij als moslims zijnde, dit niet objectief kunt beoordelen.
You're missing my point
"Daarbij mag je een arabisch sprekende deskundige naar keuze halen."
pi_32500673
Heb je nog mooie boodschappen in de koran gevonden, Triggershot?

Tot nu hebben we:

2:256 Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

5:32 Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.

10:99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2005 09:44:01 ]
pi_32504837
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:43 schreef addictivebeat het volgende:
Heb je nog mooie boodschappen in de koran gevonden, Triggershot?

Tot nu hebben we:

2:256 Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

5:32 Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.

10:99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?
“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)

Maida: 160
" Wie een goede daad verricht zal tienmaal zoveel ontvangen, maar wie een slechte daad verricht zal alleen een daaraan gelijke vergelding ontvangen; hun zal geen onrecht worden aangedaan."

“Laat degene die blij wordt als dienaren van Allah voor hem opstaan zijn plaats in de Hel innemen.” (boecharie)
pi_32505275
ok, verdraag geduldig wat zij zeggen is een mooie, haha, wel ironisch eigenlijk als je de vers opzich zelf neemt en vergelijkt met de reacties van moslims op wat er over hun en islam gezegd wordt.

maar dit is dus alles?

(laten we hadith effe voorlopig achterwege laten.)
pi_32505437
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:08 schreef addictivebeat het volgende:
ok, verdraag geduldig wat zij zeggen is een mooie, haha, wel ironisch eigenlijk als je de vers opzich zelf neemt en vergelijkt met de reacties van moslims op wat er over hun en islam gezegd wordt.

maar dit is dus alles?

(laten we hadith effe voorlopig achterwege laten.)
idd. dus moslims moeten naar de koran kijken wat er wordt gezegt over uitspraken tegen de islam.. Maar veel mensen nemen daar geen tijd voor.

Nee is niet alles, maar ik vraag me af naar wat jij "mooi" vindt?
pi_32506010
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

idd. dus moslims moeten naar de koran kijken wat er wordt gezegt over uitspraken tegen de islam.. Maar veel mensen nemen daar geen tijd voor.
haha, ja, ze moesten eens weten!
quote:
Nee is niet alles, maar ik vraag me af naar wat jij "mooi" vindt?
alles wat positief klinkt in de breedste zin van het woord, zoals je dat bedoelde toen je deze topicreeks opende.
pi_32506446
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:36 schreef addictivebeat het volgende:

alles wat positief klinkt in de breedste zin van het woord, zoals je dat bedoelde toen je deze topicreeks opende.
"En jouw Heer heeft bepaald dat jullie alleen Hem zullen dienen en dat men goed moet zijn voor de ouders, of nu een van beiden of allebei bij jou de ouderdom bereiken, zeg dan niet "Foei" tegen hen, bejegen hen niet onheus en spreek op een hoffelijke manier tot hen"(17:23)

"En wees goed voor de ouders en ook voor de verwant, de wezen, de behoeftigen, de verwante buur, de niet-verwante buur, de niet-verwante medeburger, ... (4:36)

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

Ik weet het je wou geen hadith maar wou toch even met je delen:
"Abu Huraira rapporteerde dat de Profeet een incident aanhaalde dat aan een andere profeet uit het verleden overkomen was. Die profeet had een mierenbeet gekregen, en in zijn boosheid beval hij dat het hele mierennest uitgeroeid moest worden. Daarop wees God deze profeet terecht met volgende woorden: "omdat één mier jou gestoken heeft, heb jij een volledige gemeenschap die mij verheerlijkte uitgeroeid." (Bukhari en Muslim)
pi_32543513
ok, tot dusver dan:

2:62 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

4:36 En aanbidt God en vereenzelvigt niets met Hem en bewijst vriendelijkheid aan ouders, verwanten, wezen, de behoeftigen en aan de nabuur, die een vreemdeling is en de nabuur die een bloedverwant is en aan de metgezel, de reiziger en aan degenen die onder uw macht zijn. Voorzeker, God heeft de pochers en de opscheppers niet lief.

17:23 Uw Heer heeft u bevolen, zeggende: "Aanbidt niemand anders dan Mij en betoont vriendelijkheid jegens de ouders. Indien één hunner bij u een hoge leeftijd bereikt of beiden doen dit, zeg dan nimmer tot hen "Foei" noch stoot hen af, doch spreek tot hen een welgevallig woord.

17:31 En doodt uw kinderen niet uit vrees voor armoede. Wij zijn het die in hun behoeften en in de uwe voorzien. Voorwaar, hen te doden is een grote zonde.

17:32 En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg.

er zijn nogal wat vertalingsverschillen, welke bron heb je gebruikt? mijn bron : http://members.chello.nl/m.elfers/koran000.html
pi_32544150
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:31 schreef addictivebeat het volgende:
.

er zijn nogal wat vertalingsverschillen, welke bron heb je gebruikt? mijn bron : http://members.chello.nl/m.elfers/koran000.html
mijn eigen koran bundel
pi_32574366
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mijn eigen koran bundel
aha de gematigde versie neem ik aan...?
pi_32580742
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:39 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

aha de gematigde versie neem ik aan...?
Honestly geen idee of dat geval is maar ik vind het wel oke
  dinsdag 6 december 2005 @ 01:17:29 #279
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32852903
een kat in het nauw maakt rare sprongen

en met die zin verklaar je extremisme.
dit kun je op letterlijk alle gebieden toepassen.

van een moslim extremist tot een anarchistisch extremist tot een politiek extremist

mag ik even wat hijacken hier trouwens , kreeg deze link net in mijn topic in truth , en hou het aub even zonder grappen en grollen , of het nu in truth staat of niet het is nogsteeds niet onz.

Verkeerde kijk op moslims [1]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_33247157
“de djihaad met de hoedjdjah, bewijs en tong heeft voorrang over de djihaad met het zwaard en de speer.”

Zakariejah bin Nasr rahiemehoellaah zei: “ik hoorde Jahjaa ibn Jahjaa zeggen: ‘verdediging van de Soennah is deugdzamer dan het vechten in djihaad’. Mohammed zei: ‘ik hoorde Mohammed bin Jahjaa edh-Dhoehli zeggen: ‘ik zei tegen Jahjaa: ‘een man besteedt zijn rijkdom (voor de zaak van Allaah), maakt zichzelf moe (van aanbidding) en verricht djihaad. Is diegene (die de Soennah verdedigt) superieur over hem?’’ Hij (Jahjaa) zei: ’ja, zelfs vele malen (superieur)’.” (Overgeleverd door el-Harawie in Dhamm oel-kalaam.)
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:49:04 #281
60090 Akkersloot
pi_33251943
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:08 schreef Akkersloot het volgende:

[Op donderdag 10 november 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:
De islam geeft toestemming huichelaars te doden die meer dan 3 x switchen lees goed.]

Nog geen reactie ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_33274945
Nieuw Islamlasterlijke? vraag: In de Bijbel is sprake van een drie-eenheid van God. Te weten de vader, de zoon en de heilige geest. De correcte meervoudsvorm van God die in de originele taal (hebreeuws) van het OT voorkomt zou echter niet correct vertaald kunnen worden naar onze taal. In de zin:
quote:
En God zeide: Er zij licht; en er was licht.
zou in de originele taal een MV-vorm bedoeld worden. In Gen 1:26 wordt dan weer wel een MV-vorm gebruikt:
quote:
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
. Het schetst dan ook mijn verbazing als ik in de Koran lees:
quote:
En Wij schiepen de hemelen en de aarde en alles wat ertussen zit in zes dagen en wij waren niet vatbaar voor vermoeidheid.'
Hier wordt ook gebruik gemaakt van een meervoudsvorm! Is dit het bewijs dat Moslims (en Joden, Jehova's etc) het bij het verkeerde eind hebben?
  woensdag 21 december 2005 @ 19:31:16 #283
60090 Akkersloot
pi_33284144
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:52 schreef buachaille het volgende:
. Het schetst dan ook mijn verbazing als ik in de Koran lees:
[Wij schapen]

Hier wordt ook gebruik gemaakt van een meervoudsvorm! Is dit het bewijs dat Moslims (en Joden, Jehova's etc) het bij het verkeerde eind hebben?
De meervoudsvorm in de koran is waarschijnlijk de majestueuze meervoudsvorm. Zoals "Wij Beatrix, koningin van Nederland".

Maar het kan natuurlijk ook dat Allah zwanger was
pi_33312371
Triggershot

Sahih Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 64

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Op wat voor manier kijken de moslims hier op een positieve manier aan? Ik kan hier moeilijk iets positiefs over bedenken, want het staat er gewoon zwart op wit. Of hebben ze een andere definitie van een huwelijk consumeren?

pi_33313289
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:18 schreef addictivebeat het volgende:
Triggershot

Sahih Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 64

Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Op wat voor manier kijken de moslims hier op een positieve manier aan? Ik kan hier moeilijk iets positiefs over bedenken, want het staat er gewoon zwart op wit. Of hebben ze een andere definitie van een huwelijk consumeren?

Ik kom met een bekend verhaaltje, toen in die tijd was het normaal.. Ook in Europa trouwden vorsten met meiden die net nog 9, 10 en 11 waren meiden raakten sneller in de pubertijd en trouwden (kwamen vroeg in sexueel contact) overigens was Aisha r.a. al x verloofd geweest met een ander voor ze met Mohammed s.a.s. trouwde. Dus het was niet enkel een daad van de profeet.
  donderdag 22 december 2005 @ 21:15:09 #286
60090 Akkersloot
pi_33321599
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:48 schreef Triggershot het volgende:
Ik kom met een bekend verhaaltje, toen in die tijd was het normaal.. Ook in Europa trouwden vorsten met meiden die net nog 9, 10 en 11
Maar die vorsten worden dan ook niet als "goddelijke" "profeten" verheerlijkt.
quote:
overigens was Aisha r.a. al x verloofd geweest met een ander voor ze met Mohammed s.a.s. trouwde. .
Is dat de gangbare versie van de overleveringen van de "profeet" ? Haar vader had Mohammed toch gevraagd om minstens te wachten tot haar puberteit. En had Mohammed haar niet verloofd toen ze pas 6 jaar was. Was dat kind dan echt al x keer verloofd geweest
  donderdag 22 december 2005 @ 21:17:55 #287
60090 Akkersloot
pi_33321748
En Triggershot. Hoe staat het met een reactie op deze goedkeuring van moord door je ?

Op donderdag 10 november 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:
quote:
De islam geeft toestemming huichelaars te doden die meer dan 3 x switchen lees goed.
pi_33328353
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kom met een bekend verhaaltje, toen in die tijd was het normaal.. Ook in Europa trouwden vorsten met meiden die net nog 9, 10 en 11 waren meiden raakten sneller in de pubertijd en trouwden (kwamen vroeg in sexueel contact) overigens was Aisha r.a. al x verloofd geweest met een ander voor ze met Mohammed s.a.s. trouwde. Dus het was niet enkel een daad van de profeet.
ja, dat het normaal was om te trouwen is mij bekend en is opzich niet zo een ramp, maar het consumeren van het huwelijk op een leeftijd van 9 jaar lijkt mij niet echt normaal. Ik kan het dan ook niet anders uitleggen dan een daad van pedoseksualiteit. Hoe leggen de moslims dit uit?
pi_33328555
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:24 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

ja, dat het normaal was om te trouwen is mij bekend en is opzich niet zo een ramp, maar het consumeren van het huwelijk op een leeftijd van 9 jaar lijkt mij niet echt normaal. Ik kan het dan ook niet anders uitleggen dan een daad van pedoseksualiteit. Hoe leggen de moslims dit uit?
normen en waarden van toen lagen toen echt anders, werd het in die tijd gezien als een daad van pedosexualiteit.. Zou er ook geen sprake zijn geweest van consumeren.
  vrijdag 23 december 2005 @ 06:10:15 #290
60090 Akkersloot
pi_33335422
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:29 schreef Triggershot het volgende:
normen en waarden van toen lagen toen echt anders, werd het in die tijd gezien als een daad van pedosexualiteit.. Zou er ook geen sprake zijn geweest van consumeren.
Heeft niets met normen en waarden te maken. Als de norm vandaag wordt om 9 jarige meisjes te neuken worden normale mannen ineens echt geen pedofiel. Pedofilie is immers een aangeboren afwijking. En verder staat het er letterlijk in de hadith dat Mohammed haar met haar 6 jaar verloofde en het huwelijk met haar negen jaar consumeerde. De "profeet" was toen zelf 53 jaar.

En verder is een God toch alwetend. Hoe kan een alwetende God dan een pedofiel als zijn boodschapper uit gekozen hebben. Hij toch moeten weten dat 1400 jaar later zo'n boodschapper toch wel erg ongeloofwaardig over zou komen !
  vrijdag 23 december 2005 @ 07:57:07 #291
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33335808
quote:

[..]

Ook de Europese vorsten trouwden meisjes van 9, 10, 11 en consumeerden het huwelijk. In die tijd begon puberteit veel eerder en bovendien waren meisjes veel eerder volwassen. Kinderen werden toen gezien als miniatuur-volwassenen en meestal (vooral in dat soort kringen) zeer volwassen opgevoed, dus zonder al te veel ruimte voor spelen en andere kindzaken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33336012
quote:

[..]

dat hoeft men niet uit te leggen. DE profeet deed het, dus zal het wel ok zijn
pi_33337028
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:29 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat hoeft men niet uit te leggen. DE profeet deed het, dus zal het wel ok zijn
Sjeikh Fokschaap!
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:11:51 #294
60090 Akkersloot
pi_33354424
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
. Kinderen werden toen gezien als miniatuur-volwassenen en meestal (vooral in dat soort kringen) zeer volwassen opgevoed, dus zonder al te veel ruimte voor spelen en andere kindzaken.
Toen de "profeet" zijn verloofde (van 6 jaar) op kwam zoeken speelde ze nog met poppen
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:32:38 #295
66444 Lord_Vetinari
pi_33364580
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Toen de "profeet" zijn verloofde (van 6 jaar) op kwam zoeken speelde ze nog met poppen
Heus niet. Zeker niet in dat soort landen.
pi_33364614
Vraagje:
Is Mohammed op een zeker punt in zijn leven celibatair geworden?
pi_33364887
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Vraagje:
Is Mohammed op een zeker punt in zijn leven celibatair geworden?
nein
pi_33364892
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heus niet. Zeker niet in dat soort landen.
jawel
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:51:30 #299
66444 Lord_Vetinari
pi_33367585
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jawel
En dan nog... In 3 jaar tussen 6 en 9 veranderde een meisje in die tijd heel erg. En Akje valt constant over het consumeren op 9 jarige leeftijd, wat hier in het Avondland ook niet echt uitzonderlijk was.
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:24:10 #300
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33368318
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ook de Europese vorsten trouwden meisjes van 9, 10, 11 en consumeerden het huwelijk. In die tijd begon puberteit veel eerder en bovendien waren meisjes veel eerder volwassen. Kinderen werden toen gezien als miniatuur-volwassenen en meestal (vooral in dat soort kringen) zeer volwassen opgevoed, dus zonder al te veel ruimte voor spelen en andere kindzaken.
Nu zeg je idd iets belangrijks, Mohammed verschilde niks van een vorst. Maar zijn functie als voorbeeld/opsteller van de Islam/Koran zet dat allemaal in een ander voetlicht. Homo-seks, pedofilie en overspel was in die tijd ook gebruikelijk, volgens de Moslims was de Koran dan iets wat wetten en orde bracht. Maar het is toch opmerkelijk dat veel werd verboden behalve pedofilie.

Juist ook het menselijke aspect van Mohammed maakt het geloof van de Islam veel 'menselijker'.
Wanneer ik de essentie van de Islam bestudeer heb ik het idee alsof het echt 'voor' de mens is gemaakt, met het grote voorbeeld een plaats in de hemel kunnen verdienen (twee engels aan iedere schouder). Dit alles vind ik persoonlijk in schril contrast staan met het Christelijk geloof.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')