abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2005 @ 09:45:58 #151
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30937073
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is idd wel iets waar ik aan gedacht heb. Ik heb veel lesmethodes geanalyseerd en allemaal vond ik ze waardeloos. Hopeloos ouderwets en vaak vol fouten.
Lesmethodes zijn vaak op klassikaal onderwijs gericht en veel te traditioneel inderdaad. Niet alleen de boeken, maar ook de opdrachten en het bijbehorende materiaal is vaak ruk. Gelukkig heb ik de vrijheid om mijn lessen voor een groot deel naar eigen inzicht in te richten.
Weg met de luisteroefeningen die standaard hetzelfde zijn (bij de groenteboer, op de markt, op het schoolplein, enz. ), ik zet liever een dvd'tje van The Simpsons op met bijbehorende vragen. Heb ik een half uur rust, en de leerlingen luisteren voor de verandering niet naar Nederlanders die Engels praten op een ontzettend onnatuurlijke manier.
pi_30937145
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Lesmethodes zijn vaak op klassikaal onderwijs gericht en veel te traditioneel inderdaad. Niet alleen de boeken, maar ook de opdrachten en het bijbehorende materiaal is vaak ruk. Gelukkig heb ik de vrijheid om mijn lessen voor een groot deel naar eigen inzicht in te richten.
Weg met de luisteroefeningen die standaard hetzelfde zijn (bij de groenteboer, op de markt, op het schoolplein, enz. ), ik zet liever een dvd'tje van The Simpsons op met bijbehorende vragen. Heb ik een half uur rust, en de leerlingen luisteren voor de verandering niet naar Nederlanders die Engels praten op een ontzettend onnatuurlijke manier.
Dat heb ik ook. Dingen als kijk- en luisteroefeningen zouden flexibeler moeten zijn: zodanig opgezet dat je er een eigen video/dvd voor kunt gebruiken. En zo zijn er tuuk veel meer dingen die leuker, leerzamer en inspirerender kunnen. Momenteel werk ik met klas 1 wel gewoon uit de methode, omdat het simpelweg steun geeft. Ik heb nu voor het eerst een heel jaar lang een paar klassen onder mijn hoede en ik heb die steun eerst gewoon nodig. Maar ik pas regelmatig oefeningen aan om ze interessanter te maken. Laatst moesten ze een tekst schrijven over hun eerste schooldag ( ). Ik heb ze zelf een aantal onderwerpen laten bedenken om uit te kiezen. Dat soort dingen.
  maandag 26 september 2005 @ 09:52:22 #153
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30937184
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Dingen als kijk- en luisteroefeningen zouden flexibeler moeten zijn: zodanig opgezet dat je er een eigen video/dvd voor kunt gebruiken. En zo zijn er tuuk veel meer dingen die leuker, leerzamer en inspirerender kunnen. Momenteel werk ik met klas 1 wel gewoon uit de methode, omdat het simpelweg steun geeft. Ik heb nu voor het eerst een heel jaar lang een paar klassen onder mijn hoede en ik heb die steun eerst gewoon nodig. Maar ik pas regelmatig oefeningen aan om ze interessanter te maken. Laatst moesten ze een tekst schrijven over hun eerste schooldag ( ). Ik heb ze zelf een aantal onderwerpen laten bedenken om uit te kiezen. Dat soort dingen.
Ik zie een boek slechts als een leidraad. Er staat globaal in wat ze moeten kennen/weten/kunnen, maar daar houdt het ook echt mee op. Dingen die ik niets vind schrap ik of pas ik aan, dingen die ik wel goed vind breid ik uit. It's as simple as that.
pi_30937224
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik zie een boek slechts als een leidraad. Er staat globaal in wat ze moeten kennen/weten/kunnen, maar daar houdt het ook echt mee op. Dingen die ik niets vind schrap ik of pas ik aan, dingen die ik wel goed vind breid ik uit. It's as simple as that.
Dat ga ik gaandeweg het jaar vast ook steeds meer doen. Maar zo in het begin vind ik het wel prettig om het boek te volgen. Overigens is dit nog een redelijke methode, een van de allernieuwste.

Punt is, dat wij de toetsen die bij de methode horen, moeten gebruiken. Ik speel dus eerst even op safe, ook voor de gemoedsrust van de leerlingen.
  maandag 26 september 2005 @ 10:01:52 #155
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30937396
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat ga ik gaandeweg het jaar vast ook steeds meer doen. Maar zo in het begin vind ik het wel prettig om het boek te volgen. Overigens is dit nog een redelijke methode, een van de allernieuwste.

Punt is, dat wij de toetsen die bij de methode horen, moeten gebruiken. Ik speel dus eerst even op safe, ook voor de gemoedsrust van de leerlingen.
Ik werk met een methode van Thieme-Meulenhof. Die zijn duidelijk het meest progressief op het gebied van onderwijsmethodes, dus dat scheelt al een heleboel. Ik mag overigens zelf bepalen of ik zelf toetsen maak of gebruik maak van bestaande toetsen, en ook andere onderdelen mag ik zelf toetsen. Prachtig is dat! Ik heb zo een VMBO basisklas Romeo+Juliet laten kijken, en er een toets aan verbonden. Resultaat:
1. Ze weten wie Shakespeare is en dat hij 400 jaar geleden leefde.
2. Ze weten dat er vroeger geen vrouwen toneel mochten spelen en dat mannen dus de vrouwen speelden.
3. Ze weten dat films als Het Schnitzelparadijs eigenlijk gebaseerd zijn op 'de formule' van Shakespeare.
4. Ze kennen Romeo and Juliet van haver tot gort en willen graag zelf het stuk uitvoeren.

Geweldig toch? En dat op een vrijdagmiddag...
pi_30937480
Leuk zeg!

Ik wil later in het jaar, als ik een beetje routine heb, in elk geval wat boekverfilmingen met ze gaan kijken. Misschien dat ik zelfs wel klassikaal een boek + boekverfilming met ze ga doen. Dan maak ik gewoon een lijstje waaruit klassikaal gekozen mag worden.
  maandag 26 september 2005 @ 10:33:58 #157
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30938120
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Leuk zeg!

Ik wil later in het jaar, als ik een beetje routine heb, in elk geval wat boekverfilmingen met ze gaan kijken. Misschien dat ik zelfs wel klassikaal een boek + boekverfilming met ze ga doen. Dan maak ik gewoon een lijstje waaruit klassikaal gekozen mag worden.
Dat vinden ze echt heel erg leuk! Maar klassikaal een boek, da's best pittig! Wel niveau geef jij les?
pi_30938238
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dat vinden ze echt heel erg leuk! Maar klassikaal een boek, da's best pittig! Wel niveau geef jij les?
Voorlezen dan hè. En dat vinden ze meestal heerlijk in klas 1. Ik heb een brugklas kader/basis.
  maandag 26 september 2005 @ 10:51:25 #159
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30938515
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Voorlezen dan hè. En dat vinden ze meestal heerlijk in klas 1. Ik heb een brugklas kader/basis.
En aan welk soort boeken zit je dan te denken? Kinderboeken?


Ik heb een 3e klas, en hoop dat ze nog in Charlie and the chocolate factory trappen. Maar met Nederlands wordt het een stuk moeilijker lijkt me zo...
pi_30938708
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En aan welk soort boeken zit je dan te denken? Kinderboeken?

Ik heb een 3e klas, en hoop dat ze nog in Charlie and the chocolate factory trappen. Maar met Nederlands wordt het een stuk moeilijker lijkt me zo...
Ik kan ook gewoon vertaalde boeken doen hoor. C&TCF is er eentje waar ik aan dacht. Maar ook op het gebied van NL boeken is er keus: Kruimeltje, Kees de Jongen, Pietje Bell, De Kameleon, Ciske de Rat, Oeroeg, Abeltje...Veel voor wat jongere kinderen, maar wordt toch echt nog leuk gevonden door brugklassers.

En ze zijn momenteel bezig met een verfilming van Kruistocht in Spijkerbroek.

Voor de hogere klassen is er meer keus.
  maandag 26 september 2005 @ 11:08:06 #161
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30938898
Kees de Jongen lijkt me een goede keus!

Ik heb o.a. in de planning staan:
About a boy
Animal Farm
Bridget jones 1+2
Shawshank Redemption
Charlie and the Chocolate factory
Canterbury Tales
Boys from brazil
Lord of the flies
pi_30939384
Kees de Jongen wordt een beetje saai gevonden door veel leerlingen, maar kan wel zijn dat ik die doe.
  maandag 26 september 2005 @ 11:48:24 #163
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30939783
Discovery of Heaven zal wel te pittig zijn...
pi_30939866
Beetje te lang om klassikaal te lezen vooral
  maandag 26 september 2005 @ 11:54:36 #165
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30939913
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Beetje te lang om klassikaal te lezen vooral
Ehh, nogal ja.
pi_30948696
Hey, ik ben bezig met mijn eerste mini-les van 20 minuten voor te bereiden. Alleen ben ik best slecht in het inplannen van tijd en weet ik)gezien het feit dat dit mijn eerste mini-les is) niet precies hoe ik het op moet lossen als mijn verhaal veel eerder afgelopen is dan ik gepland heb.
Vragen stellen is altijd een optie, maar ik meen dat er ook nog andere manieren zijn om eh, wat tijd te rekken. Weet iemand een leuke oplossing?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 26 september 2005 @ 19:14:46 #167
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30949714
waar moet de les over gaan?
pi_30950120
Trojaanse oorlog doe ik het over.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 26 september 2005 @ 20:07:20 #169
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30951460
Welk vak geef je? Indien het een taal is, kan je je tijd altijd vullen met een potje galgje.
  maandag 26 september 2005 @ 20:12:11 #170
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30951606
De Trojaanse Oorlog in 20 minuten.....Zoek anders wat filmfragmenten uit de film Troy en vertel daar wat bij.
pi_30954240
Geschiedenis geef ik. Maar ik denk dat het wel gaat lukken.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_30954313
Galgje, films?

Die kinderen hebben het maar makkelijk!

Atheneum en Havo 3, stampen die grammatica!
  maandag 26 september 2005 @ 21:33:14 #173
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30954455
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:27 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Geschiedenis geef ik. Maar ik denk dat het wel gaat lukken.
Wat dacht je wat een aflevering van Asterix?
pi_30965567
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Wat dacht je wat een aflevering van Asterix?
Asterix en de Trojanen?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_30979937
Ik ben nu een paar weekjes bezig met de opleiding docent(e) maatschappijleer 2egraads en heb mijn eerste 2 presentaties alweer achter de rug.
Heb er 1 gedaan over groepsverkrachtingen (en wat ingespeeld op de bewering dat het door videoclips op mtv/tmf zou komen) & een tussentijdse presentatie van ons vakoverstijgende (jaja) project.
Bij de laatste presentatie zat een docent(e) uit het werkveld en die was heel positief, daar ben ik dus wel blij mee!
How rude!
pi_30980000
Heftig onderwerp meteen!
pi_30980574
Mooi Blaatkipje.
Bij mij ging ook alles goed, kwam goed uit op 20 minuten, lijkt toch langer te duren als je het moet aanhoren als dat je het zelf doet.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_30981184
Is maatschappijleer niet een erg ondergewaardeerd vak? Ik kan me van mijn eigen middelbare school-tijd herinneren dat ik het nut ervan totaal niet inzag, en op de school waar ik nu werk heb ik ook nog nooit een leerling enthousiast erover gehoord. Krijg het idee dat de andere docenten ook de waarde van het vak niet zien.

Nou ligt het natuurlijk heel erg aan hoe het gegeven wordt en vooral aan welke onderwerpen behandeld worden, maar merk je daar niks van Blaatkipje?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:19:05 #179
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30983707
Maatschappijleer lijkt me nu toch vooral een vak wat sterk nodig is. Veel vwo-ers lezen de krant niet eens en hebben absoluut geen idee wat er in de wereld gaande is en hoe überhaupt politieke systemen in elkaar zitten. Die mensen moet je wakkerschudden en daar is een vak als maatschappijleer ideaal voor.
pi_30989480
Mijn interesse voor de politiek kwam ook pas veel later. Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Maatschappijleer was op mijn school (en op vele scholen) pure indoctrinatie. Een waardeloos vak vond ik het. Gegeven door geitenwollensokken typen. Enkel de objectieve informatie die er gegeven werd over drugs- en alcoholgebruik en echte feiten waren interessant. De rest kwam neer op een zeer vervelende interpretatie van de leraar en dat is de doodsteek voor het vak.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30994003
Even een vergelijking trekken met geschiedenis. Een oud stoffig vak met alleen maar onzinnige informatie en nutteloze feiten. Tenzij het door iemand gegeven wordt die het kan brengen. Ik vind alle vakken op school zinvol, maar maatschappijleer is de laatste jaren denk ik juist belangrijker geworden.
Met alle cultuurclashes en normen en waarden. Ik denk zelfs dat maatschappijleer nog nooit zo belangrijk is geweest als nu.
Sterker nog, ik zou het nieteens zo erg vinden als een hoop oudere mensen ook nog maatschappijleer zouden krijgen.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  woensdag 28 september 2005 @ 15:38:21 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31001051
Ik heb op school nooit maatschappijleer onderwezen gekregen. Dat is toch een beetje een vak voor hen voor wie geschiedenis of filosofie te ingewikkeld is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 28 september 2005 @ 15:43:13 #183
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31001174
Maatschappijleer is zeer belangrijk, vooral voor leerlingen die het nieuws niet volgen.
pi_31001517
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:38 schreef Ringo het volgende:
Ik heb op school nooit maatschappijleer onderwezen gekregen. Dat is toch een beetje een vak voor hen voor wie geschiedenis of filosofie te ingewikkeld is.
Hoezo dat
Filosofie en geschiedenis zijn twee compleet verschillende dingen tegenover maatschappijleer.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_31003723
quote:
Een oud stoffig vak met alleen maar onzinnige informatie en nutteloze feiten.
Oneens. Ik zie tegenwoordig heel veel mensen die niet kunnen leren (of dat weigeren) uit de geschiedenis. Ik zou graag zien dat mensen verbanden en lessen uit het verleden kunnen toepassen in het heden. Denk aan religie en oorlog. Denk aan bepaalde politieke stromingen die keer op keer bewezen hebben dat ze enkel ellende brengen. Veel verschijnselen van nu hebben hun oorsprong in het verleden. Waarom wordt dat niet (goed) onderwezen? Koppel het desnoods aan maatschappijleer.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31003895
-Edit- Verkeerde topic.

[ Bericht 94% gewijzigd door Neuralnet op 28-09-2005 18:14:53 ]
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31012897
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:17 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Mooi Blaatkipje.
Bij mij ging ook alles goed, kwam goed uit op 20 minuten, lijkt toch langer te duren als je het moet aanhoren als dat je het zelf doet.
Netjes hoor die 20 minuten!

Puur naar het presenteren gekeken en niet naar het onderwerp vind ik dat ik nog een hoop kan leren maar ach zit niet voor niks in het 1e jaar hehe..
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:41 schreef imago het volgende:
Is maatschappijleer niet een erg ondergewaardeerd vak? Ik kan me van mijn eigen middelbare school-tijd herinneren dat ik het nut ervan totaal niet inzag, en op de school waar ik nu werk heb ik ook nog nooit een leerling enthousiast erover gehoord. Krijg het idee dat de andere docenten ook de waarde van het vak niet zien.

Nou ligt het natuurlijk heel erg aan hoe het gegeven wordt en vooral aan welke onderwerpen behandeld worden, maar merk je daar niks van Blaatkipje?
Hmm in mijn omgeving is de reactie 50/50...
Als ik kijk naar mijn eigen leraren maatschappijleer die ik heb gehad en de gruwelverhalen die ik van sommige mensen hoor dan kan ik wel janken..
Leerlingen die alle namen van de mensen in de 2e kamer in hun hoofd moesten stampen, nutteloos!

Maar juist door dat soort praktijken raak ik gemotiveerd om te laten zien dat het ook anders kan
quote:
Op woensdag 28 september 2005 01:36 schreef Neuralnet het volgende:
Mijn interesse voor de politiek kwam ook pas veel later. Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Maatschappijleer was op mijn school (en op vele scholen) pure indoctrinatie. Een waardeloos vak vond ik het. Gegeven door geitenwollensokken typen. Enkel de objectieve informatie die er gegeven werd over drugs- en alcoholgebruik en echte feiten waren interessant. De rest kwam neer op een zeer vervelende interpretatie van de leraar en dat is de doodsteek voor het vak.
Bij ons op school heb je ook wat van die tjappies die de neiging hebben heel erg hun eigen mening over iets door te drukken maar onze vakdocenten proberen toch wel bij te brengen dat je de informatie die je geeft objectief moet geven.
Ik zal zelf leerlingen nooit bewust mijn eigen politieke opvattingen opdringen maar ik ben maar 1 en er zijn vele anderen met mij die het vak maatschappijleer geven.
Vele docenten die maatschappijleer als bijvak geven hebben volgens mij ook niet echt een positieve invloed op de kwaliteit van het onderwijs. Alhoewel ik niet wil zeggen dat alle docenten die maatschappijleer er naast doen per definitie slecht zijn.

Oh en maatschappijleer gaat natuurlijk niet alleen over politiek....
How rude!
pi_31018517
Het lijkt mij wel aardig om maatschappijleer er naast te doen (ik geef geschiedenis). Volgens mij heb je bij dat vak ontzettend veel mogelijkheden er iets interessants van te maken. Wat me wel lastig lijkt, zo begreep ik van een paar medestudenten het afgelopen jaar die maatschappijleer gaven, is dat er zo weinig goed lesmateriaal is, waardoor je dus ontzettend veel zelf moet doen. Dat is enerzijds juist wel leuk, maar anderzijds natuurlijk een belasting.

Over dat 'er naast doen': bij de eerstegraads opleiding maatschappijleer zie je een samengeraapt groepje mensen met zeer uiteenlopende achtergronden; mensen die bijv. antropologie hebben gedaan of sociologie en graag het onderwijs in willen. Het is begrijpelijk dat je daardoor ook een grote verscheidenheid krijgt in invalshoeken die deze docenten in hun lessen zullen gebruiken.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_31023476
Ik kreeg dit mailtje binnen. Welk cijfer zouden de docenten Engels in dit topic hiervoor geven?
quote:
Dear Colleagues,

I just got the massage from Housekeeping, in order of Managing Director
of the Building, that the key system is down permanently.
This means that you cannot enter or leave the building between 19.00 and
07.00 hours from now till Tuesday October 4.
Only in exceptional cases it is aloud to enter de building between 19.00
and 07.00 hours.
Everyone has to leave the building before 19.00 hours. No one is aloud
to stay in the building after that time.
  donderdag 29 september 2005 @ 12:48:32 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_31024322
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
Ik kreeg dit mailtje binnen. Welk cijfer zouden de docenten Engels in dit topic hiervoor geven?
[..]
Ik ben geen docent Engels, maar misschien dat ik er nog een 1+ voor zou geven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_31024557
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ben geen docent Engels, maar misschien dat ik er nog een 1+ voor zou geven
Ligt eraan. Als ik een docent Engels op een VMBO zou zijn zou 't misschien een vijf of zes waard zijn. In de onderbouw wellicht meer
Mon 'en!
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:34:37 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31061244
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
Ik kreeg dit mailtje binnen. Welk cijfer zouden de docenten Engels in dit topic hiervoor geven?
"Ik kreeg net een massage van de huishoudster en die vertelde me dat het gebouw na zeven uur 's avonds op slot gaat. Niemand komt luid roepend het gebouw binnen behalve in uitzonderlijke gevallen."

Nah ja, de boodschap is duidelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:05:52 #193
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_31213650
Vandaag was het dag van de leraar!

Wij kregen allemaal een roos.
pi_31213749
Ik heb helemaal niks gehad.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:15:04 #195
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_31213943
Een erg luxe taart
.
pi_31215360
De dag van de leraar? Wat is dat voor iets?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31218871
Voor ons ook niks. Zelfs de collega die vandaag jarig was trakteerde niet.

Nouja, we hebben 4 nieuwe computers voor docenten, maar die waren ook hard nodig en niet speciaal voor de dag van de leraar
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:12:08 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31222635
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wij kregen allemaal een roos.
Tismewat.
Wij kregen taart. Ik heb helaas maar één stuk kunnen pakken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:12:59 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31222646
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:57 schreef Neuralnet het volgende:
De dag van de leraar? Wat is dat voor iets?
Een soort van dierendag. Strik om je bolletje en dan maar doen alsof je blij bent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31223059
In China heb ik een kaart gekregen voor de dag van de leraar en een tripje van de school, maar het was hier al een paar weken terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')