Mee eens!! Daarvoor zijn die spoiler-tags juist bedoeld.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:39 schreef Inbox4me het volgende:
Hmmm er worden hier nogal wat zaken uit de film weggegeven, kan dit niet tussen spoilers? Voor diegenen die de film nog niet gezien hebben is dit wel zo fijn!
Precies SCH.. Ik had het einde ook totaal anders geïnterpreteerd dan mijn vriendinnetje... Net zoals een aantal wendingen binnen de film ruimte voor eigen invulling overlaten. Het geeft de film wat extra's...quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Het valt me op dat in veel van dit soort topics mensen altijd alles willen begrijpen en uitleggen, het mooie van literatuur en films is nou juist dat je er zelf nog wat bij kan bedenken en dat er interpretatie mogelijk is. Dat vind ik het sterke van deze film.
De manier van filmen en verhalen in de film stijgt wel degelijk uit boven het gemiddelde niveau van een liefdesverhaaltje. Mensen blijven er maar bij stilstaan dat het hier om twee mannen gaat, maar de manier waarop het allemaal is neergezet, maakt het tot een heel andere film dan bijvoorbeeld zo'n pauperfilmpje van Danielle Steele, waarbij de emoties je zo op worden gedrongen, dat je er apathisch van wordt. Daarom is het een van de kanshebbers, hoewel ik het niet de beste uit het rijtje genomineerden vind.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat probeer ik nou de hele tijd duidelijk te maken hierNiet oscarwaardig nee
De enige reden dat de film genomineerd is voor de Oscars, is omdat het over twee homo's gaat. Als dat niet het geval was, dan hadden we de film ooit op RTL 4 teruggezien op woensdagavond, zoals ik al zei
Ja, maar het is een verhaal in een bundel ofzo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:03 schreef booo het volgende:
Ik ga er eindelijk vanavond heen. Heeft nu wel lang genoeg geduurd en ik moest persee voor de vakantie nog. Maar hoe heet het boek? Of is dat ook gewoon Brokeback Mountain? En is die er dan ook in het nederlands?![]()
Ik vind eigen interpretatie ook mooi, maar die laatste woorden lieten mij helemaal verloren achter.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Het valt me op dat in veel van dit soort topics mensen altijd alles willen begrijpen en uitleggen, het mooie van literatuur en films is nou juist dat je er zelf nog wat bij kan bedenken en dat er interpretatie mogelijk is. Dat vind ik het sterke van deze film.
Ik heb me gister dan ook kapot geërgerd aan de zak die even vertelt dat ze niet bij elkaar zijn uiteindelijk. Bah.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:39 schreef Inbox4me het volgende:
Hmmm er worden hier nogal wat zaken uit de film weggegeven, kan dit niet tussen spoilers? Voor diegenen die de film nog niet gezien hebben is dit wel zo fijn!
Ik heb hem eergisteren gezien, vond het een overtuigende, sfeervolle film. Ben blij dat ik niet als enige het einde niet helemaal kon volgen
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb me gister dan ook kapot geërgerd aan de zak die evenLeuk dat je het nu zelf ook even herhaalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef kwakveense het volgende:
ik denk persoonlijk datik denk datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:07 schreef purmernoord het volgende:
[..]
ik denk datik niet. wordt het dan eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-film ?
[..]
ik denk datHoop het niet, nu houdt ie je nog lekker bezig en ik denk dat ie dan alleen maar ongeloofwaardig wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Brokeback Mountain
Op zich er is niet echt veel mis met de veelgeprezen van Ang Lee. Maar ik vind alle prijzen die de film de afgelopen maanden heeft ontvangen nogal overtrokken.
Lee neemt nogal z`n tijd om het verhaal te vertellen (ruim twee uur) waardoor het soms wat traag aanvoelt. Het had allemaal wat sneller gemogen. Het verhaal zelf is wel erg sterk, de problemen waarmee Ennis en Jack te maken krijgen en de "gevechten" die zich met zich zelf voeren (en dan vooral Ennis) zijn geloofwaardig en de rollen worden goed neer gezet. Vooral Ledger vond ik erg sterk spelen. Ook de bijrollen zijn goed, maar niet echt memorabel.
Toch mist de film nogal wat om uit te groeien tot een klassieker: alhoewel de acteerprestaties dus goed en geloofwaardig zijn, mis ik de echte band met de personages. Daarnaast zien de personages (en dan vooral Ledger) er door de jaren heen die in het verhaal verstrijken vrijwel steeds het zelfde uit. Ledger lijkt (buiten z`n nieuwe hairdo) niet echt ouder te worden, wat de geloofwaardig van dat gedeelte van het verhaal niet echt ten goede komt.
Al met al een behoorlijk degelijke film, maar ook een beetje overhyped.
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voelde ook niet echt die liefde tussen de twee, dat was jammer. Wel mooi gefilmd en goede muziek eronder.![]()
Op zich best een aardige film, maar hij wordt wel erg overhyped.
En vooral, wat een klote-eind.Open eindes.
"Atb is lief, groetjes Peri."
quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Hm, ik vond de film niet erg veel aan. Erg langdradig, met het idee alsof er niets gebeurde, er zat geen schot in.![]()
Enige wat me wel verrasteOpen einde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voelde ook niet echt die liefde tussen de twee, dat was jammer. Wel mooi gefilmd en goede muziek eronder.![]()
![]()
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
Met die slotzin.quote:
[..]
ik denk datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Hm, ik vond de film niet erg veel aan. Erg langdradig, met het idee alsof er niets gebeurde, er zat geen schot in.![]()
Enige wat me wel verrasteKUT HEB DE SPOILER GELEZENSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voelde ook niet echt die liefde tussen de twee, dat was jammer. Wel mooi gefilmd en goede muziek eronder.![]()
![]()
![]()
Friends don't let friends remain beardless...
Voordat ik de film keek, zag ik een interview met Ang Lee en die zei het gewoon tussen neus en lippen door.quote:
Tjah, misschien als je het verhaal ook kent (het is toch waargebeurd?) dat het dus ook algemeen bekend is?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Voordat ik de film keek, zag ik een interview met Ang Lee en die zei het gewoon tussen neus en lippen door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan is de pret nog niet helemaal voorbij
Friends don't let friends remain beardless...
quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:48 schreef Dizer het volgende:
[..]
Tjah, misschien als je het verhaal ook kent (het is toch waargebeurd?) dat het dus ook algemeen bekend is?Zover ik weet is het niet waargebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan is de pret nog niet helemaal voorbij
Het stond ook gewoon in een interview in de VPRO-gids.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Voordat ik de film keek, zag ik een interview met Ang Lee en die zei het gewoon tussen neus en lippen door.
vind t niet zo gek dat er een open einde in een film over 2 verliefde homo`s zitquote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:09 schreef Timo20 het volgende:
[..]
vind t niet zo gek dat er een open einde in een film over 2 verliefde homo`s zit![]()
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:28 schreef el_hombre het volgende:
En dat de hype voornamelijk afkomstig is van mensen die door deze film te waarderen willen laten zien hoe "verlicht" ze wel zijn.
Dom dat je zo over een film kan praten zonder hem gezien te hebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:28 schreef el_hombre het volgende:
Ik heb deze film nog niet gezien, maar ik heb het gevoel dat BM een film is met mooie natuuropnames maar voorderest niet veel meer inhoud heeft dan een typisch Amerikaans liefdesverhaal. maar dan met homo`s.
En dat de hype voornamelijk afkomstig is van mensen die door deze film te waarderen willen laten zien hoe "verlicht" ze wel zijn.
dat moet je ff uitleggen?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:28 schreef el_hombre het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en het verhaal subliem verteld.
En mensen die zeuren dat de film bijna alleen maar oscar nominaties heeft gekregen omdat het over twee homofiele cowboy's gaat... So? Een Oscar is voor een prestatie in de filmwereld. Een taboe verbreken met zo'n film is een prestatie is zeker beloond mag worden.
En Jake Gyllenhaal is.
De film komt uit Amerika.quote:
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:10 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik heb hem zonet gekeken, in het begin was ik een beetje teleurgesteld. Maar al snel werdt ik meegenomen in het rustige tempo van de film. Ben zeer onder de indruk van hoe ze met hun liefde zaten. En voor de rest, het acteer werk was goed, de kleuren waarmee gewerkt werdt waren
Wtf, werdt? Ik bedoel, omg, wtf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en het verhaal subliem verteld.
En mensen die zeuren dat de film bijna alleen maar oscar nominaties heeft gekregen omdat het over twee homofiele cowboy's gaat... So? Een Oscar is voor een prestatie in de filmwereld. Een taboe verbreken met zo'n film is een prestatie is zeker beloond mag worden.
En Jake Gyllenhaal is.
,
!
quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:40 schreef Seborik het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:45 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]Ja inderdaad, dat was wel een hele belangrijke clue in de film juistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef kwakveense het volgende:
ik denk persoonlijk datDankzij dit topic ben ik maar mee gaan doen met de I swear gedachte, en volgens mij betekent het dat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, vond ik ook vreemd.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:00 schreef MeneerTim het volgende:
Waarom krijg ik elke keer deze banner in dit topic?
[afbeelding]
quote:Op maandag 27 februari 2006 17:16 schreef Seborik het volgende:
Dankzij dit topic ben ik maar mee gaan doen met de I swear gedachte, en volgens mij betekent het dat:Leuk, zo'n laatste zin waar iedereen zich op kan uitleven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooie film hoor, vooral omdat het me zo sterk deed denken aan iemand.god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:57 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Leuk, zo'n laatste zin waar iedereen zich op kan uitleven.
Ik denk het volgende:Ja, daar zit ook wel wat in, maar ik vraag me altijd af hoe complex het moet worden bij een verhaal als dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een van de prettige dingen aan deze film vond ik juist, dat er maar op weinig momenten echt over the top wordt gegaan met bepaalde zaken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Requiem for A Dream, waarbij op gruwelijke wijze negatieve prikkels aan je worden opgedrongen. De manier waarop dat gebeurt, is misschien nog wel erger dan de film (RfAD) zelf. Typisch Amerikaans om dat te doen, en dat ontbreekt gelukkig in deze film.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:53 schreef Oksel het volgende:
Ik moest niet huilen. Bij I am sam / Pay it forward / Lion King wél! Daar zaten ook geen doodgetrapte homo's in, dus het is niet persé nodig. Maar een paar meer was wel okay geweest.
Overigens is dat wel de beste film ooit gemaakt. Gevolgd door NBK & Pulp Fiction.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:50 schreef Seborik het volgende:
[..]
Een van de prettige dingen aan deze film vond ik juist, dat er maar op weinig momenten echt over the top wordt gegaan met bepaalde zaken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Requiem for A Dream, waarbij op gruwelijke wijze negatieve prikkels aan je worden opgedrongen. De manier waarop dat gebeurt, is misschien nog wel erger dan de film (RfAD) zelf. Typisch Amerikaans om dat te doen, en dat ontbreekt gelukkig in deze film.
Ik vond er geen hol aan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Overigens is dat wel de beste film ooit gemaakt. Gevolgd door NBK & Pulp Fiction.
RfAD vond ik ook vreselijk, maar ik weet niet of het echt typisch Amerikaans is. Bij Dancer in the Dark had ik er bijvoorbeeld ook last van. Als het drama er zo dik op ligt, en het wordt zo opgedrongen, dan haak ik af. Ik heb dan ook nooit begrepen dat sommige mensen zo moesten huilen bij het einde van Dancer in the Dark. Ik dacht alleen maar: laat het nu alsjeblieft gewoon over zijn. One million dollar baby is ook een goed voorbeeld, een goed Amerikaans voorbeeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:50 schreef Seborik het volgende:
Een van de prettige dingen aan deze film vond ik juist, dat er maar op weinig momenten echt over the top wordt gegaan met bepaalde zaken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Requiem for A Dream, waarbij op gruwelijke wijze negatieve prikkels aan je worden opgedrongen. De manier waarop dat gebeurt, is misschien nog wel erger dan de film (RfAD) zelf. Typisch Amerikaans om dat te doen, en dat ontbreekt gelukkig in deze film.
Never Been Kissed?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Overigens is dat wel de beste film ooit gemaakt. Gevolgd door NBK & Pulp Fiction.
Hee KWAKje.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:50 schreef KWAKje het volgende:
En wat is Jack opgewekt en heerlijk ambigue; ik ben wel homo, maar doe er niet veel aan en daar heb ik geen en soms wel last van maar dat boeit dan weer niet. en ook weer wel (met die grote reebruine ohnee blauwe ogen van Jack Gyllenhaal).
blijf ik zitten met de vraag wat Jack ziet in Ennis. Ennis is zo'n ongelofelijke hork die wanhopig veel in de knoop zit met zichzelf; wat is daar nou -gedurende twintig jaar! - aantrekkelijk aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |