abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35351221
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:27 schreef suus21 het volgende:
iets van ik zweer je als je ooit weg gaat ofzo...dat was het toch?
Ik weet niet meer wat hij zei, ik kan alleen herinneren dat ik in de ondertiteling las "Jack, Ik zweer het je ..."
Ik ben een meisje!
pi_35356611
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:59 schreef NAF_NAF het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wat hij zei, ik kan alleen herinneren dat ik in de ondertiteling las "Jack, Ik zweer het je ..."
De laatste woorden waren "Jack, I swear...." en dan begint 'ie zo'n beetje te huilen. Einde.
pi_35357958
Ik ga hem ook kijken, ben benieuwd.

tvp dus.
pi_35359631
Het valt me op dat in veel van dit soort topics mensen altijd alles willen begrijpen en uitleggen, het mooie van literatuur en films is nou juist dat je er zelf nog wat bij kan bedenken en dat er interpretatie mogelijk is. Dat vind ik het sterke van deze film.
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:39:22 #130
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_35359791
Hmmm er worden hier nogal wat zaken uit de film weggegeven, kan dit niet tussen spoilers? Voor diegenen die de film nog niet gezien hebben is dit wel zo fijn!

Ik heb hem eergisteren gezien, vond het een overtuigende, sfeervolle film. Ben blij dat ik niet als enige het einde niet helemaal kon volgen
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_35360042
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:39 schreef Inbox4me het volgende:
Hmmm er worden hier nogal wat zaken uit de film weggegeven, kan dit niet tussen spoilers? Voor diegenen die de film nog niet gezien hebben is dit wel zo fijn!
Mee eens!! Daarvoor zijn die spoiler-tags juist bedoeld.
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:56:42 #132
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35362037
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Het valt me op dat in veel van dit soort topics mensen altijd alles willen begrijpen en uitleggen, het mooie van literatuur en films is nou juist dat je er zelf nog wat bij kan bedenken en dat er interpretatie mogelijk is. Dat vind ik het sterke van deze film.
Precies SCH.. Ik had het einde ook totaal anders geïnterpreteerd dan mijn vriendinnetje... Net zoals een aantal wendingen binnen de film ruimte voor eigen invulling overlaten. Het geeft de film wat extra's...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_35362324
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat probeer ik nou de hele tijd duidelijk te maken hier Niet oscarwaardig nee De enige reden dat de film genomineerd is voor de Oscars, is omdat het over twee homo's gaat. Als dat niet het geval was, dan hadden we de film ooit op RTL 4 teruggezien op woensdagavond, zoals ik al zei
De manier van filmen en verhalen in de film stijgt wel degelijk uit boven het gemiddelde niveau van een liefdesverhaaltje. Mensen blijven er maar bij stilstaan dat het hier om twee mannen gaat, maar de manier waarop het allemaal is neergezet, maakt het tot een heel andere film dan bijvoorbeeld zo'n pauperfilmpje van Danielle Steele, waarbij de emoties je zo op worden gedrongen, dat je er apathisch van wordt. Daarom is het een van de kanshebbers, hoewel ik het niet de beste uit het rijtje genomineerden vind.

Met betrekking tot het alles duidelijk moeten zijn in een film. Denk nu eens goed na, en kijk naar je eigen leven. Is daarin alles altijd even duidelijk, wordt daarin alles gezegd? Ik hoop het niet voor je.
pi_35364371
Ik ga er eindelijk vanavond heen. Heeft nu wel lang genoeg geduurd en ik moest persee voor de vakantie nog. Maar hoe heet het boek? Of is dat ook gewoon Brokeback Mountain? En is die er dan ook in het nederlands?
pi_35364412
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:03 schreef booo het volgende:
Ik ga er eindelijk vanavond heen. Heeft nu wel lang genoeg geduurd en ik moest persee voor de vakantie nog. Maar hoe heet het boek? Of is dat ook gewoon Brokeback Mountain? En is die er dan ook in het nederlands?
Ja, maar het is een verhaal in een bundel ofzo.
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
pi_35364535
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Ik vind eigen interpretatie ook mooi, maar die laatste woorden lieten mij helemaal verloren achter.
Maar ja, ik heb het nu maar dus met mijn eigen interpretatie afgesloten, maar als hij op dvd komt zal ik hem nog wel een keer kijken.
Ik ben een meisje!
pi_35365412
Jup, vanavond maar eens kijken.
pi_35365447
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:39 schreef Inbox4me het volgende:

Ik heb hem eergisteren gezien, vond het een overtuigende, sfeervolle film. Ben blij dat ik niet als enige het einde niet helemaal kon volgen
Ik heb me gister dan ook kapot geërgerd aan de zak die even vertelt dat ze niet bij elkaar zijn uiteindelijk. Bah.
pi_35365785
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb me gister dan ook kapot geërgerd aan de zak die even
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk dat je het nu zelf ook even herhaalt.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:57:05 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35366278
Ok, ik snapte de slotzin ook niet, maar ik zal even vertellen wat ik denk dat het betekent, maar dan wel, zoals het hoort, in een SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:01:43 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35366429
Voor degenen die het boek willen lezen:
Het is er ook in het Nederlands, maar daar heet het 'Twee cowboys' en het zijn slechts 92 bladzijden (dus inderdaad meer een verhaal ipv een boek). De schrijfster is Annie E. Proulx. Je kunt het onder meer bij Bol.com bestellen (ook de engelstalige editie trouwens)
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:48:19 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_35367869
SPOILER
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:44:20 #143
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_35409142
Mooie film. Ik heb hem gezien in Loews Theatres op Time Square. , , .

Toch vind ik dat Ang Lee de controverse nogal mijdt. Homo's die eigenlijk geen homo's willen zijn? Wel een beetje een compromis om het statement ook voor de conservatieve Amerikanen acceptabel te maken. Bovendien deed de setting me heel erg denken aan Million Dollar Baby. Een ode aan trashy Amerika. En ik vond Heath Ledger helemaal niet zo uitzonderlijk goed. Je kan wel 100 acteurs bedenken die ook makkelijk zo'n rol zouden kunnen spelen. Een zwijgzaam typ met een accent? Wat deed hij nou eigenlijk meer behalve aanwezig zijn? Hetzelfde geldt voor de rol van Gyllenhaal, maar dan in mindere mate. Zo bijzonder is het niet.

Maar het is wel een mooie film, begrijp me niet verkeerd. Alleen niet turbobijzonder.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:05:59 #144
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_35410056
ik denk persoonlijk dat
SPOILER
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_35410124
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef kwakveense het volgende:
ik denk persoonlijk dat
SPOILER
ik denk dat
SPOILER
pi_35410173
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:07 schreef purmernoord het volgende:

[..]

ik denk dat
SPOILER
ik niet. wordt het dan een -film ?
pi_35412499
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:07 schreef purmernoord het volgende:

[..]

ik denk dat
SPOILER
Hoop het niet, nu houdt ie je nog lekker bezig en ik denk dat ie dan alleen maar ongeloofwaardig wordt.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:33:47 #148
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35413219
Cross-post dan maar
Gisteren eindelijk gezien in de bios en dit schreef ik er net over in het "gezien" topic:
quote:
Brokeback Mountain
Op zich er is niet echt veel mis met de veelgeprezen van Ang Lee. Maar ik vind alle prijzen die de film de afgelopen maanden heeft ontvangen nogal overtrokken.
Lee neemt nogal z`n tijd om het verhaal te vertellen (ruim twee uur) waardoor het soms wat traag aanvoelt. Het had allemaal wat sneller gemogen. Het verhaal zelf is wel erg sterk, de problemen waarmee Ennis en Jack te maken krijgen en de "gevechten" die zich met zich zelf voeren (en dan vooral Ennis) zijn geloofwaardig en de rollen worden goed neer gezet. Vooral Ledger vond ik erg sterk spelen. Ook de bijrollen zijn goed, maar niet echt memorabel.
Toch mist de film nogal wat om uit te groeien tot een klassieker: alhoewel de acteerprestaties dus goed en geloofwaardig zijn, mis ik de echte band met de personages. Daarnaast zien de personages (en dan vooral Ledger) er door de jaren heen die in het verhaal verstrijken vrijwel steeds het zelfde uit. Ledger lijkt (buiten z`n nieuwe hairdo) niet echt ouder te worden, wat de geloofwaardig van dat gedeelte van het verhaal niet echt ten goede komt.
Al met al een behoorlijk degelijke film, maar ook een beetje overhyped.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:09:48 #149
88233 Steve
Still the best.
pi_35425596
Hm, ik vond de film niet erg veel aan. Erg langdradig, met het idee alsof er niets gebeurde, er zat geen schot in.
Enige wat me wel verraste
SPOILER
Ik voelde ook niet echt die liefde tussen de twee, dat was jammer. Wel mooi gefilmd en goede muziek eronder.

Op zich best een aardige film, maar hij wordt wel erg overhyped.
En vooral, wat een klote-eind. Open eindes.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_35425829
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Hm, ik vond de film niet erg veel aan. Erg langdradig, met het idee alsof er niets gebeurde, er zat geen schot in.
Enige wat me wel verraste
SPOILER
Ik voelde ook niet echt die liefde tussen de twee, dat was jammer. Wel mooi gefilmd en goede muziek eronder.

Op zich best een aardige film, maar hij wordt wel erg overhyped.
En vooral, wat een klote-eind. Open eindes.
Open einde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')