quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:25 schreef Seborik het volgende:
Mijn Oscar-voorkeuren gaan nog steeds uit naar Capote, trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door HiZ op 01-03-2006 19:11:22 ]
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:38 schreef HiZ het volgende:Jammer dat je geen spoiler-tag doetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 01-03-2006 17:28:52 ]Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
net zo jammer dat jij de spoiler nog eens neer zet door `m te quotenquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jammer dat je geen spoiler-tag doet
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
net zo jammer dat jij de spoiler nog eens neer zet door `m te quoten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat je gay-movies het best aan de Spanjaarden kan overlaten, dan word er tenminste nog een beetje overtuigend gespeeld.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 01-03-2006 21:26:14 ]
quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:24 schreef Monus het volgende:
De verhaal over twee cowboys die erg gesloten zijn en weinig praten maakt deze film erg langdradig en saai. Ook is het verhaal op bepaalde punten ongeloofwaardig.Het feit dat je het als een gay-movie ziet, maakt je hele post al ongeloofwaardig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat je gay-movies het best aan de Spanjaarden kan overlaten, dan word er tenminste nog een beetje overtuigend gespeeld.
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan je vertellen dat ik hetero relaties volkomen oninteressant vind en dat ook ik deze film eigenlijk een beetje saai en langdradig vond.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:53 schreef RoK het volgende:
Misschien ligt het aan het feit dat ik homorelatie's nou niet bepaald een hot issue vindt, maar ik vond 'm vooral heel erg saai. Dat stichtelijke gitaarmuziekje dat onder elke scene geplakt moest worden, was voor mij de nekslag van deze film.
O, ik haakte al af omdat er "de verhaal" stondquote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:19 schreef TehRockstar het volgende:
[..]
Het feit dat je het als een gay-movie ziet, maakt je hele post al ongeloofwaardig.
vond ik ook. persoonlijk vond ik Crash beter dan Brokeback Mountain, dus terecht gewonnen voor best picturequote:Op maandag 6 maart 2006 05:47 schreef HiZ het volgende:
Nou, ja, het minimale aantal dus gewoorden. Toen ik de 'beste film' Oscar hoorde dacht ik trouwens ook van 'ja, dat is een betere film'.
Twee schapen herders die maanden in de wildernis zit en boven een hout vuur moeten koken maar toch de hele tijd er uitzien alsof ze net uit een schoonheidssalon zijn gelopen komt mij niet erg geloofwaardig over.quote:Op zondag 5 maart 2006 01:16 schreef Pauline het volgende:
Het is dus niet zozeer een maatschappelijke meerwaarde, maar de rollen worden mooi en geloofwaardig neergezet.
Dat vond ik helemaal niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:53 schreef Monus het volgende:
maar toch de hele tijd er uitzien alsof ze net uit een schoonheidssalon zijn gelopen
weet je wat ik leuk vind? dat jij een essentie van de film snapt, zonder dat zelf te snappenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:36 schreef SlimShady het volgende:
Weet je wat ik zo raar vind?
Dat mannen lief en leuk zijn met hun vrouw en kinderen. Maar stiekem zijn ze homo.
niet alleen 'de maatschappij'. in BbM zie je duidelijk dat het Ennis zelf is die alleen maar hetero-verwachtingen heeft van zichzelf. het is voor hem onmogelijk homo te zijn - los van wat de maatschappij wil en verwacht.quote:Niet alleen komt het hier vaak voor, ook in deze film.
Zou het komen doordat het nog steeds een maatschappelijk taboe is?
Dat mensen verwachten dat je trouwt en kinderen krijgt? Door de maatschappij opgedrongen..?
*stil*quote:Triest eigenlijk, dat je niet je leven kan leiden zoals je wil.
quote:Op maandag 6 maart 2006 21:37 schreef Luutgaert het volgende:dat is volgens mij iets dat je voor je zelf mag opmakenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Zo vatte ik t tenminste op. Iedereen mag t opvatten zoals ie wilt
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op maandag 6 maart 2006 21:37 schreef Luutgaert het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een mooie film zegHet is alweer een tijdje geleden dat ik hem heb gezien, maar ik was er erg van onder de indruk. Iedereen die de film nog wil zien, maar twijfelt of het wel 'gepast' is om deze als 'stoere' hetero te gaan kijken, raadt ik hem af, nee geintje, echt een topfilm. Maarja, die mensen die ik net opnoem zullen vast niet in dit topic kijken.
Ook erg leuk dat, met name het Amerikaanse, respectgevoel voor homo's is toegenomen door deze film. Werden er maar meer van dit soort prachtige films gemaakt!En dat hoeft uiteraard niet over homo's te gaan, maar dat maakte dit verhaal wel extra mooi.
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
Afgezien van dat ik dat wel vindt meevallen, heeft dat weinig te maken met de manier waarop wordt geacteerd.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:53 schreef Monus het volgende:
[..]
Twee schapen herders die maanden in de wildernis zit en boven een hout vuur moeten koken maar toch de hele tijd er uitzien alsof ze net uit een schoonheidssalon zijn gelopen komt mij niet erg geloofwaardig over.
Nee man. Het is een goede film, ook als het over hetro's zou gaan. Mensen die niet aan elkaar toegeven? Dat komt vast vaker voor. Het is in ieder geval heel voorstelbaar, en dat is een mooie thematiek. En verder is de film mooi gemaakt, met goede acteurs en mooie muziek.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:24 schreef Stpan het volgende:
Maar kom op, als dit geen maatschappelijke lading zou hebben dat het conversatieve Amerika en wat homofoben niet zou wakker schudden blijft er toch niets anders dan een saaie film over die veel te lang duurt?
Neehee, het zijn sheepboys. Laat je nou niet misleiden door die hoedenquote:Op woensdag 8 maart 2006 03:29 schreef StefanP het volgende:
Deze film komt in het exclusieve rijtje waar tot dusverre alleen Titanic in staat. Het lijstje met films die ik nooit van mijn leven zal bekijken.
Een film het homofiele cowboys![]()
![]()
Poe, poe, en wat zijn we zelf weer open-minded, hé?quote:Op woensdag 8 maart 2006 03:35 schreef PLAE@ het volgende:
wtf is er nou leuk aan een homocowboy film![]()
Misschien heeft het nut voor bekrompen Amerikanen maar ik heb er niks aan![]()
oja kut. Michelle Williams speelt er in. Dat is een goeie reden.
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:59 schreef Timo20 het volgende:
Brokeback Mountain in 30 seconds with bunnies![]()
Je ziet haar tieten. En damn wat zijn het mooie tietenquote:Op woensdag 8 maart 2006 03:35 schreef PLAE@ het volgende:
wtf is er nou leuk aan een homocowboy film![]()
Misschien heeft het nut voor bekrompen Amerikanen maar ik heb er niks aan![]()
oja kut. Michelle Williams speelt er in. Dat is een goeie reden.
[afbeelding]
En 't klopt ook nogquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:59 schreef Timo20 het volgende:
quote:Op woensdag 8 maart 2006 07:33 schreef Dizer het volgende:
[..]
Je ziet haar tieten. En damn wat zijn het mooie tieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Had niet gedacht dat die zin op zoveel verschillende manieren werd opgevat![]()
Dat miste ik eigenlijk wel. Ik vind het toch jammer dat je niet ziet hoequote:Op donderdag 9 maart 2006 01:44 schreef Price het volgende:
Mooie film met mooie beelden, maar wel enorm overhyped. Een meesterwerk is deze Ang Lee-film niet te noemen en dan maakt het niet uit of er wel of geen herenliefde aan te pas komt. Gelukkig is er geen tranentrekker van gemaakt, want daardoor behoudt de film toch nog wat realisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar aan de andere kant, op deze manier was het weer een non-hollywood achtigeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Friends don't let friends remain beardless...
quote:Op woensdag 15 maart 2006 01:04 schreef smulma het volgende:
Ik verbaas mijn erg dat ik mijn interpretatie van de laatste zin hier nergens lees.
Ik vind hem heel duidelijk:Klinkklare nonsens, Ennis weet helemaal van niks tot hij de aanleiding voor dat telefoontje naar Texas krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verbaas mijn erg dat ik mijn interpretatie van de laatste zin hier nergens lees.
Ik vind hem heel duidelijk:Zo had ik 'm nooit bekeken, en ik vind 't wel een leuke bijna thriller-achtige interpretatie... ware het niet dat Ennis niet wist dat Jack met de buurman viezelevozelde, dat hoorde ie pas bij paps en mams van Jack. Toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik vind hem heel duidelijk:Heb je een lastige jeugd gehad ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, een van de pijnlijkste momenten van de film.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo had ik 'm nooit bekeken, en ik vind 't wel een leuke bijna thriller-achtige interpretatie... ware het niet dat Ennis niet wist dat Jack met de buurman viezelevozelde, dat hoorde ie pas bij paps en mams van Jack. Toch?
Hahahaha, Mooi die reacties van die tere zieltjes, zitten jullie nog weg te dromen: ik hou van jou en blijf je trouw……. Mijn uitleg geeft de film juist een nog diepere laag over ontrouw, jaloezie en verlatingsangstquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:46 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb 'm afgelopen zondag voor de tweede maal bekeken. En wéér vond ik het een prachtige film. Nog wat extra opgelet om te kijken of ik ergens een verwijzing uit kon halen met betrekking tot die laatste zin. Dat is dus niet gebeurd. Ik hou het dus op m'n eigen interpretatie....Ik sluit me daar helemaal bij aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:59 schreef Timo20 het volgende:
Ja zoiets. Maar dan denk ik dat 'geen' meer is 'zichzelf niet toestaat' .quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:46 schreef flugeltje het volgende:<knip>
Telekids-generatie hequote:
Een taboe doorbreken doe je niet alleen door er wat over te zeggen, maar door er gewoon normaal over te doen. En het zijn acteurs dus die moeten andere mensen spelen en dan is het niet vreemd om een mannelijke zoenscene te doen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:07 schreef rena het volgende:
Dan heb jij of niet goed de ondertiteling gelezen of geluisterd. Ze benadrukten juist ook dat het taboe doorbroken moet worden, en ja duh, tuurlijk is het voor een hetero gek om een homo te moeten spelen, maar daarmee doelden ze niet op het homo zijn.
Wat het taboe dan blijkbaar weer bevestigt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:50 schreef _Floddertje_ het volgende:
De film wordt geprezen omdat hij zou helpen om het taboe op homoseksualiteit in Amerika eindelijk eens te doorbreken, maar gisteren waren de hoofdpersonen van Brokeback Mountain te gast bij Oprah (althans, gisteren werd die aflevering hier in NL uitgezonden) en er werd zo lacherig gedaan over de intieme scènes en oh oh, die waren voor de twee mannelijke hoofdpersonen zoooo lastig geweest om te spelen. Pffff, alle vooroordelen werden juist bevestigd, er werd juist alleen maar door benadrukt hoe ánders en vreemd homoseksualiteit wel niet is.
Met Rena?quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Een taboe doorbreken doe je niet alleen door er wat over te zeggen, maar door er gewoon normaal over te doen. En het zijn acteurs dus die moeten andere mensen spelen en dan is het niet vreemd om een mannelijke zoenscene te doen.
Er zou waarschijnlijk niet zo kinderachtig gedaan zijn waneer ze als ridders in een middeleeuwse film gespeeld hadden, terwijl dat misschien nog veel onnatuurlijker is.
Kortom: ik ben het helemaal eens met Rena!![]()
Je hebt de verkeerde voor je geloof ikquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Een taboe doorbreken doe je niet alleen door er wat over te zeggen, maar door er gewoon normaal over te doen. En het zijn acteurs dus die moeten andere mensen spelen en dan is het niet vreemd om een mannelijke zoenscene te doen.
Er zou waarschijnlijk niet zo kinderachtig gedaan zijn waneer ze als ridders in een middeleeuwse film gespeeld hadden, terwijl dat misschien nog veel onnatuurlijker is.
Kortom: ik ben het helemaal eens met Rena!![]()
Ach, de oascar vind ik ook meer verdient voor Crash, en BBM heeft 'm nog voor regisseur, want die vind ik 'm idd verdienen, niet de schrijfster. Dat boekje is ZO flinterdun/kort ... daar kun je niks van bakken, en toch heeft Ang Lee 't erg mooi gedaan.quote:Op donderdag 16 maart 2006 03:45 schreef StefanP het volgende:
De scriptschrijver toont zich een bijzonder slechte verliezer:
http://www.cnn.com/2006/S(...)proulx.ap/index.html
Met Floddertje natuurlijk, maar dat lijkt me logisch. Heb je het nou over de reacties bij Oprah of over de film?quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:00 schreef rena het volgende:
[..]
Je hebt de verkeerde voor je geloof ikHet vreemde is, dat de mensen die ik ken en die homo zijn er minder problemen mee hebben dan de hetero's
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. als oprah hen vraagt hoeveel takes ze nodig haden (13 danwel 3 of 4). naar mijn zin verdringt hij het wel heel fanatiek of probeert hij grappig te zijn en vind ik het alleen maar pijnlijk?
heath die zich na de eerste take bedenkt "it's like kissing another, uhm, human being". ja joh? wat had je dan gedacht??
er werd erg krampachtig gedaan over de homo-gedeeltes van de film. niemand riep een luchtige of relativerende opmerking waarom riepen die meiden niet gewoon dat hetwas om naar die 2 bekkende kerels te kijken? ipv dat gedweil over "jack nasty"
en zelf hadden ze dr ook last van: jake aan oprah: "what you're getting at?".
en dan de ondubbelzinnige soundbite van jakeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is my most favorite scene". jaja, we hebben allang begrepen dat je geen homo bent![]()
"ik heb mij laten teleurstellen door de interviews bij oprah." kennelijk had ik gedacht dat deze kerels meer geemancipeerd waren wb het thema homo dan ze bij oprah lieten zien (het oversteeg het niveau van politieke correctheid niet wat mij betreft. maar wellicht is dat voor amerikanen al schokkend genoeg? als ik de amerikaanse fora goed lees/begrijp). iid werd het 'bijzondere' erg benadrukt. terwijl het zo prettig was geweest als het 'gewoon'was.
maar wellicht heeft dat ook te maken met het oprah-syndroom (gasten uitnodigen zodat oprah de hele tijd haar politiek correcte houding kan orakelen. terwijl ik nog steeds denk dat je gasten uitnodigt omdat je graag wil luisteren naar datgene wat zij te vertellen hebben).
trouwens, ik vind 'jack nasty' hilarisch don't get me wrong en "we made out and they had a baby" kan ook op een lijstje met grappige quotes. en als ik zou smelten van vaders met een baby zou de 'matching t-shirts' van heath en matilda mijn smeltpunt van deze week zijn geweest.
kortom: gaat dat zien!! de film dan en niet perse deze show.
[ Bericht 1% gewijzigd door KWAKje op 16-03-2006 16:22:25 (de toekomst: niet voorspellen, wel verzinnen) ]" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
Ik moest ook meteen aan die southpark-aflevering denken, toen ik voor het eerst over de film hoorde.quote:Op maandag 6 februari 2006 07:12 schreef TehRockstar het volgende:
[..]
Gay cowboys eatin' pudding ofzo?
quote:
Dus Ang Lee heeft de Regie-Oscar verdiend vanwege dat mooie scenario?quote:Op donderdag 16 maart 2006 07:43 schreef Ang3l het volgende:
Ach, de oascar vind ik ook meer verdient voor Crash, en BBM heeft 'm nog voor regisseur, want die vind ik 'm idd verdienen, niet de schrijfster. Dat boekje is ZO flinterdun/kort ... daar kun je niks van bakken, en toch heeft Ang Lee 't erg mooi gedaan.
Nee, dat zeg ik toch JUIST niet?quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:06 schreef California het volgende:
[..]
Dus Ang Lee heeft de Regie-Oscar verdiend vanwege dat mooie scenario?
Het is in Nederland dan ook geen taboe.quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:00 schreef rena het volgende:
[..]
Je hebt de verkeerde voor je geloof ikHet vreemde is, dat de mensen die ik ken en die homo zijn er minder problemen mee hebben dan de hetero's
![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:55 schreef KWAKje het volgende:
goed nieuws (of is dit al oud nieuws?): maandag 24 april is de dvd release. of wacht ik (ongeveer een half jaar, tot vlak voor de feestmaand) op de dvd met bonusmateriaal?
Ja, behalve dan dat het volkomen niet overeenkomt met de lezing van de regiseur.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:21 schreef smulma het volgende:
[..]
Hahahaha, Mooi die reacties van die tere zieltjes, zitten jullie nog weg te dromen: ik hou van jou en blijf je trouw……. Mijn uitleg geeft de film juist een nog diepere laag over ontrouw, jaloezie en verlatingsangst
Maar roze geur en maneschijn mag van mij ook. Even goede vrienden![]()
Even een cursus begrijpend lezen:quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat zit je dan te kletsen? Weet je wel wat het verschil is tussen 'bron' en 'scenario' ?
OMFG , vieze dief, je hebt mijn avatar gekopiërdquote:Op zondag 11 september 2005 12:34 schreef Tarak het volgende:
Ben erg benieuwd en ga hem zeker bekijken!!
Jee, wat ben jij een zielig ventje met zo'n reactiequote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:16 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
bareback mountain is een homo film en moet daarom netzoals in de meeste amerikaanse staten hier geweerd worden![]()
Pssst, 't is een kloon.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:15 schreef Bopjen het volgende:
[..]
Jee, wat ben jij een zielig ventje met zo'n reactie![]()
![]()
![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door HiZ op 18-03-2006 22:50:00 ]
Same herequote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:16 schreef rena het volgende:
[..]
Dan al![]()
? Precies op de dag dat mijn stufi gestort word
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |