abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30421287
Hoi,

Vanavond ga ik voor het eerst oefenen bij de opticien met lenzen inbrengen. Ik heb nog nooit een bril of lenzen gehad.
Mijn vraag was: hebben jullie nog tips hoe je de lens het beste inbrengt? Want dat zou misschien wat geklungel schelen

En ik had nog een vraag: Stel je logeert ergens en je bent je lenzenvloeistof vergeten, wat moet je dan doen? In water leggen?

Alvast bedankt
pi_30421418
Nooit in water leggen, worden ze ruw van (gewoon niet je lenzenvloeistof vergeten dus).

De opticien legt het wel uit hoe je ze moet inbrengen, 1 tip die ik kan geven: zodra de lenzen op je oog ligt, niet meteen met je oog knipperen, maar even je oog alle kanten op bewegen zodat de lens echt goed op je oog ligt. Als je te vroeg knippert springt ie er weer uit.

Dit is trouwens met zachte lenzen.
pi_30421536
Als ik m'n lenzenvloeistof vergeten ben houd ik ze meestal een nacht in. Is ongetwijfeld niet goed voor je ogen, maar echt veel last heb ik er ook nooit door gekregen.

In water leggen kan wel, maar dan krijg ik ze de volgende dag meestal niet zo makkelijk meer in dan normaal.

In het begin was het in en uitdoen van m'n lenzen echt een ramp bij mij, maar na een week of zo was ik er aan gewend. In het begin draaide m'n oog steeds weg als ik m'n vinger met de lens erop op m'n pupil wilde leggen.
pi_30422740
Krijg je harde of zachte lenzen? Wat bij mij in het begin scheelde was om even naar beneden te blijven kijken zodra ik de lens ingezet had (harde lenzen). En wat hierboven ook staat, hoe natuurlijk de reflex om te knipperen ook is, proberen om het even uit te stellen.

Heb je er wel een bril naast als reserve of ga je dat ook niet doen?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_30425859
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:14 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst oefenen bij de opticien met lenzen inbrengen. Ik heb nog nooit een bril of lenzen gehad.
Mijn vraag was: hebben jullie nog tips hoe je de lens het beste inbrengt? Want dat zou misschien wat geklungel schelen
Eerst even een paar keer oefenen met een druppel water op je vinger en dan je oog aan proberen te raken
quote:
En ik had nog een vraag: Stel je logeert ergens en je bent je lenzenvloeistof vergeten, wat moet je dan doen? In water leggen?
Ik houd meestal de vloeistof van de vorige nacht in het bakje (de volgende avond kiep ik deze leeg en gaat er, na het schoon te hebben gemaakt, weer nieuwe vloeistof in) en dat bakje neem ik overal mee naar toe. Als het dan echt eens niet anders kan (bv. door een stofje of haartje dat er niet uit geknipperd kan worden) heb ik altijd nog iets om een lens in te doen zonder deze te beschadigen oid. Ik neem er ook altijd een zuignapje bij mee zodat ik overal en altijd ergens een lens uit kan halen (kan alleen met harde lenzen!!).

Succes!
pi_30426359
Voor het inbrengen 1 of 2 druppels vloeistof in de lens druppelen die je al op je vinger hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 17:14:20 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_30427241
Gewoon ff schoon sabbelen en in je oog frutten
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30428090
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:45 schreef aldostuta het volgende:
Voor het inbrengen 1 of 2 druppels vloeistof in de lens druppelen die je al op je vinger hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker.
En dus niet op je vinger zelf, want dan blijft ie plakken aan je vinger (droge vinger hebben dus bij het indoen, uitdoen andersom).
pi_30428452
als opticien zou ik dit toch moeten weten

maar nee
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:00:18 #10
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30428484
Lens op je wijsvinger van je sterke hand (in mijn geval rechts) en dan met je middelvinger je onderste ooglid naar beneden trekken, terwijl je met je linkerhand je bovenste ooglid omhoog trekt...het plaatsen van de lens is dan een handigheidje waar je alleen nog even handig in moet worden
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:07:04 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30430103
Altijd je handen wassen want hygiëne is erg belangrijk. Je ogen ontstekken best snel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30432954
Je krijgt vanzelf wel je eigen manier.

Eerst moest ik mijn bovenste ooglid omhoog trekken en omlaag kijken om de lens er dan in te leggen, maar dat werkte dus nooit echt handig. Toen deed ik het een keer onder mijn pupil (waar je dus normaal ook je lens eruit haalt) en dat ging echt super.

Zorg er wel voor dat je vinger helemaal droog is, anders lukt het echt niet. Dus even handen wassen en dan echt goed afdrogen anders sta je echt te kloten.

Zelf doe ik linkeroog met linkerwijsvinger en rechteroog met rechterwijsvinger, omdat je er anders beetje vaag voor zit.

Maar het lijkt erger dan het is, je moet gewoon niet spastisch met je oog gaan knipperen , dus oefen alvast eventjes met je oogwit aanraken (nee is niet eng ).
pi_30433525
Hoi, ben net terug van de opticien.

Het is me niet gelukt

Heb een half uur zitten proberen met opticien + vriendin achter me rug (werd ik trouwens nog nerveuzer van).
Ik keek naar m'n vinger, raakte m'n oog aan. Soms dacht ik dat ie erin zat maar dan zat de lens dubbelgevouwen om m'n vinger. De opticien zei toen dat ik niet zo hard moest duwen.
Toen het niet lukte en ik vroeg wat ik nou eigenlijk fout deed, antwoordde hij dat ik m'n oog niet aanraakte. (maar net zei die nog dat ik te hard duwde ofzo! )
Maar ik weet toch echt zeker dat ik dat deed. Het was óf de lens, óf m'n vinger. Nou, ik weet wel hoe het voelt om met m'n vinger mijn oog aan te raken en dat heb ik gedaan!

Ik snap niet waarom het niet lukte.
Het knipperen was ook geen probleem.
Het ging trouwens om zachte lenzen.

Het enige dat ik kan bedenken was dat ik m'n oog niet goed genoeg openhield maar daar heeft niemand wat over gezegd.
Ksnap er niks van

[ Bericht 3% gewijzigd door VrouwelijkICE op 09-09-2005 20:52:51 ]
pi_30433645
Was je handen voor het indoen. Dan slijten ze niet zo snel, en anders kan het wel eens prikken.
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:48:16 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30433660
En nu?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30433803
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En nu?
Hij zei dat ik thuis maar moest oefenen met een druppel water op mijn vinger en die dan naar m'n oog moet brengen zegmaar.
Maar ik snap niet waarom, ik kan prima mijn ogen aanraken.

Maarja ik kan heel eigenwijs zijn.

Liep toch wel teleurgesteld de winkel uit, ik dacht dat het me wel zou lukken!
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:53:27 #17
127732 novo
klaarblijkelijk .
pi_30433881
De eerste keer bij de opticien lenzen in doen, lukte mij ook maar amper. Je krijgt er wel handigheid in.
Je moet inderdaad je oogleden goed van elkaar afhouden, en je lens moet recht op het topje van je vinger liggen. Dan hoef je het arme ding echt niet je oog in te duwen, maar zuigt hij zich vanzelf vast.
pi_30433932
hehehe, ik zat ook een dik half uur te proberen, maar da's even in het begin. Later stop je ze er zo in
pi_30433952
Met de lens je oog aanraken, en dan even wachten, dan "snapt" ie toch vanzelf in je oog?
Ow, vloeistof in de lens doen, 2 druppels ofzo, vind ik maar kut (zachte lenzen).
Een klein beetje, half druppeltje ofzo, is wel wat prettiger, maar er blijft dan altijd wat lucht onder de lens zitten, en da's veel knipperen en op je dichte oog duwen .

Groetjes,

veldmuis
pi_30433963
Ja, dat dacht ik ook.
Wat doe ik dan fout?

Lens op m'n vinger, ernaar kijken, naar mijn oog (pupil) brengen en met mijn vinger mijn oog aanraken.

Zuigt ie zich dan vast? Bij mij niet
pi_30434039
En als je er een klein druppeltje vloeistof in legt?

Wat met je vingertop "rollen" zegmaar over de lens kan trouwens de trick zijn. Kijk wel uit dat je korte nagels hebt dan .

Groetjes,

veldmuis
pi_30434118
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:57 schreef veldmuis het volgende:
Wat met je vingertop "rollen" zegmaar over de lens kan trouwens de trick zijn. Kijk wel uit dat je korte nagels hebt dan .

Groetjes,
Hmm dat moet ik de volgende keer ook maar gaan proberen.
Dat van die druppel had ik ook geprobeerd maar merkte geen verschil.
pi_30434197
Niet te lang doorgaan met prutsen trouwens, raakt je oog geirriteerd, en zelf raak je ook wat geirriteerd, maar da's wat anders .

Groetjes,

veldmuis
pi_30434321
Het is gewoon een kwestie van wennen, in het begin deed ik er wel een uur over voordat ik ze in m'n ogen had
pi_30435720
Je hebt die lenzen dus niet mee gekregen? Dat vind ik wel apart, want zo leer je het nooit. Bij mij ging het ook niet makkelijk in het begin.
pi_30436292
Nee, want ze zeiden dat ze alleen lenzen meegaven aan mensen die er mee konden werken. Dus ik moet het eerst laten zien en dan mag ik ze pas meenemen.
Vind ik zelf ook jammer, want thuis ben ik veel meer op m'n gemak en meer onspannen en heeft het dus meer kans van slagen.
pi_30436475
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:02 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Nee, want ze zeiden dat ze alleen lenzen meegaven aan mensen die er mee konden werken. Dus ik moet het eerst laten zien en dan mag ik ze pas meenemen.
Vind ik zelf ook jammer, want thuis ben ik veel meer op m'n gemak en meer onspannen en heeft het dus meer kans van slagen.
Inderdaad, thuis kun je er ook rustig de tijd voornemen en kijken wat nou precies niet lukt.

Ik deed er toen ook een half uur over of zo, ik kreeg ze er met geluk in of helemaal niet, weet ik niet meer. Maar de opticien had ze wel eerst bij mij ingedaan, alleen dat was voor mij natuurlijk niet erg moeilijk.
pi_30436508
Ik was zeker een natuurtalent .

Groetjes,

veldmuis
pi_30436703
Lensvloeistof kun je beter niet vergeten als je weet dat het later kan worden. Water is door de mineralen die er in zitten niet goed voor je lenzen. Lenzen inhouden kun je geirriteerde ogen van krijgen, al is dat per persoon verschillend.
pi_30436762
zorg altijd dat de lens schoon is, absoluut geen haartjes erop! daarvoor moet je ze dus goed schoon houden, en altijd je handen wassen met zeep.
de lens op het topje van je wijsvinger leggen en zorgen dat 'ie niet binnenstebuiten zit, dan voor de spiegel staan en de lens gewoon naar je oog toe brengen, niet door het desbetreffende oog kijken maar met je andere oog via de spiegel. dan zorgen dat de lens op je oog zit en je oog rustig dicht doen en even knipperen. en dan het andere oog
zo doe ik het, misschien heb je hier wat aan.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_30436837
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:14 schreef crossover het volgende:
zorg altijd dat de lens schoon is, absoluut geen haartjes erop! daarvoor moet je ze dus goed schoon houden, en altijd je handen wassen met zeep.
de lens op het topje van je wijsvinger leggen en zorgen dat 'ie niet binnenstebuiten zit, dan voor de spiegel staan en de lens gewoon naar je oog toe brengen, niet door het desbetreffende oog kijken maar met je andere oog via de spiegel. dan zorgen dat de lens op je oog zit en je oog rustig dicht doen en even knipperen. en dan het andere oog
zo doe ik het, misschien heb je hier wat aan.
Het duurt doorgaans even eer je zo ver komt dat je de lens op je oog kunt leggen voordat je oog vanuit reflex knippert.
pi_30436903
ja dat klopt, even vergeten, maar dat leer je door te oefenen.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_30437544
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:13 schreef Alicey het volgende:
Lensvloeistof kun je beter niet vergeten als je weet dat het later kan worden. Water is door de mineralen die er in zitten niet goed voor je lenzen. Lenzen inhouden kun je geirriteerde ogen van krijgen, al is dat per persoon verschillend.
Heb me wel eens een dag of drie met water moeten behelpen.

Mijn God, the horror!
I'm a BouJou! Boi.
pi_30452428
Het inbrengen van die lenzen lukte mij in de eerste poging bij de opticien. En da's niet omdat ik geoefend zou zijn, want het was de eerste keer ooit dat ik zoiets deed. Echter, ik gebruik er nooit mijn wijsvinger voor. Dat vind ik erg ongemakkelijk.
Ik leg de lens op mijn middelvinger en houdt met mijn ringvinger mijn onderste ooglid wat omlaag... kijk recht vooruit in de spiegel en hoppa. In een keer raak.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 10 september 2005 @ 14:09:10 #35
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30452543
De eerste keer gaat het idd lastig, maar na een tijdje floepen ze er zo in en uit.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 10 september 2005 @ 14:20:53 #36
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_30452868
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 14:04 schreef Natalie het volgende:
Het inbrengen van die lenzen lukte mij in de eerste poging bij de opticien. En da's niet omdat ik geoefend zou zijn, want het was de eerste keer ooit dat ik zoiets deed. Echter, ik gebruik er nooit mijn wijsvinger voor. Dat vind ik erg ongemakkelijk.
Ik leg de lens op mijn middelvinger en houdt met mijn ringvinger mijn onderste ooglid wat omlaag... kijk recht vooruit in de spiegel en hoppa. In een keer raak.
Dat doe ik ook, dat blondje bij de opticien zei dat het met je wijsvinger moest, nou is het daar na een half uur met een hoop mazzel gelukt. Nu is het thuis gewoon met de lens op de middelvinger.
Das ook logischer want die is het langst en ik heb nu de laatste week dat ze er in 1 keer inzitten.
(ik heb nu 2 maanden lenzen)

ps. ook bij mij was het zo dat je de lenzen niet mee kreeg als je ze niet in en uit kon doen.
Op zich wel logisch anders krijg je hem misschien thuis na 2 uur kloten in, en dan krijg je ze niet meer uit en dan moet je hem bij de eerste keer 16 uur inhouden ofzo, en dan wil je nooit meer lenzen gok ik.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_30453318
Heb je het al met spiegel geprobeerd bij de opticiën? Als je in de spiegel kijkt, kijk je met je andere oog erheen, zodat je eigenlijk niets op je oog ziet afkomen. Dan zul je ook een stuk minder snel knipperen en weet je ook precies wanneer je je oog aanraakt. En zelf vind ik het mega irritant om je bovenste ooglid omhoog te halen, zelf kijk ik een beetje omhoog met mijn ogen en trek ik mijn onderste ooglid naar beneden en leg hem er onderin in. Dat vind ik zelf veel makkelijker gaan.

En ga nou niet echt paranoïde worden als er een piep klein stofje in je lens zit, want die gaat er vanzelf wel weer uit. Anders blijf je kloten met schoonmaken voor je dat ding eindelijk eens in je oog doet.
pi_30457970
Dankje wel voor alle tips al vast

Ik hoop dat ik er wat aan heb als ik de volgende keer langs ga!
Volgende week komt mijn vriend langs en ik zou het dan extra leuk vinden als ik alles scherp zie.
Dan zie ik hem tenminste ook vanuit de verte !

De opticien zei dat ik moest oefenen met een druppel water op mijn vinger (die druppel is dan zogenaamd mijn lens). Maar ik heb 3 vragen:

- die druppel valt er toch af alsik mijn wijsvinger zo houd als ik hem ' inbreng' ?
- Waarom zou ik mijn oog aanraken? Die druppel is veel dikker en tikt hem dus sneller in mijn oog. Met lenzen moet je wel je oog aanraken zegmaar. Dus dat snap ik ook niet.
- Waarom is een druppel te vergelijken met een lens?
pi_30458837
Het is denk meer de bedoeling dat je niet meer bang bent om je oog aan te raken. Dus dat je zonder problemen en met je oog te knipperen je oogwit kan aanraken of in vegen. Kan ook wel zonder druppel water, maar met druppel water is het wat prettiger.
pi_30459380
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:39 schreef VrouwelijkICE het volgende:
- die druppel valt er toch af alsik mijn wijsvinger zo houd als ik hem ' inbreng' ?
Niet als je je gezicht richting de grond houdt en je vinger alleen omhoog richting je oog beweegt tijdens het 'inbrengen'
quote:
- Waarom zou ik mijn oog aanraken? Die druppel is veel dikker en tikt hem dus sneller in mijn oog. Met lenzen moet je wel je oog aanraken zegmaar. Dus dat snap ik ook niet.
Omdat het 'eerste' gevoel te vergelijken is met dat van het inbrengen van een (zachte) lens.
Als het met water lukt hoef je met de echte lenzen alleen nog maar even 'door' te drukken (niet hard, gewoon even wachten tot ie zich om je oog 'vouwt')
quote:
Omdat je op de lens ook een druppel hebt (maar dan vloeistof ipv water).
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 18:35:35 #41
43556 miss_dynastie
pi_30459729
Ik krijg niet echt het gevoel dat je heel erg op je gemak gesteld werd. Ik heb sinds kort lenzen en werd gewoon keurig geholpen en er werd gezegd wat ik fout deed (ik had bijv. erg de neiging mijn ogen te snel dicht te doen, help, eng ding dichtbij ). Ook legden ze uit dat het best ff kon duren en ik me vooral niet opgejaagd moest voelen en rustig blijven proberen. Ik kan trouwens zonder problemen mijn ogen aanraken, maar toch vond ik het in het begin enorm wennen, mijn vinger is van mij, een lens is oneigen, ik weet niet, gewoon gevoelsmatig. Laat je niet uit het veld slaan (en laat het ze gewoon eens een keer voordoen!)
pi_30459763
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:39 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Dankje wel voor alle tips al vast

Ik hoop dat ik er wat aan heb als ik de volgende keer langs ga!
Volgende week komt mijn vriend langs en ik zou het dan extra leuk vinden als ik alles scherp zie.
Dan zie ik hem tenminste ook vanuit de verte !

De opticien zei dat ik moest oefenen met een druppel water op mijn vinger (die druppel is dan zogenaamd mijn lens). Maar ik heb 3 vragen:

Ik heb sinds kort ook zachte lenzen, en die eerste keer in- en uitdoen vond ik heel moeilijk ... heb meer dan 2 uur bij de opticien gezeten voor ik ze zelf twee keer in en uit had gedaan ... maar nu gaat het al heel vlot

indoen:
-handen wassen
-de lens met je linkerpink (das naar het schijnt de mooiste vinger) uit doosje doen (ga ervan uit dat je rechts bent)
-lens met de bolle kant op de wijsvinger van je rechterhand leggen (wijsvinger moet zo droog mogelijk zijn, en lens moet er gewoon op staan, niet plakken)
-eventueel druppel vloeistof in lens doen (voelt beter aan in je oog als je lens wat vochtiger is)
-met je middenvinger van je rechterhand je onderste ooglid naar beneden, en met de middenvinger van je linkerhand je bovenste ooglid naar boven doen, (gewoon rechtdoor kijken, die druppel valt er niet uit) en de lens inbrengen
-terwijl je naar voor blijft kijken je hooft omhoog doen (zodat je onderste ooglid over lens gaat, anders valt die er soms uit)
-effe met je ogen knipperen en 't is in orde

uitdoen:
-handen wassen
-met je middenvinger van je rechterhand je onderste ooglid naar beneden, en met de middenvinger van je linkerhand je bovenste ooglid naar boven doen, met de wijsvinger van je rechterhand je lens naar beneden glijden (met mijn linkeroog kan ik ze er zo al uit glijden .. als ze beetje plooit, en je knippert eens, valt ze er ook uit), en met duim en wijsvinger je lens uitnemen
-niet vergeten je lens opnieuw opbergen en vloeistof bij te doen

ps: vrouwen hebben hier over het algemeen veel minder problemen mee dan mannen ... succes nog!!
I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
pi_30459812
was jij je handen voor het indoen? dat vind ik echt onzin, en nog nooit last mee gehad.
pi_30459889
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef crossover het volgende:
was jij je handen voor het indoen? dat vind ik echt onzin, en nog nooit last mee gehad.
sommigen krijgen er last mee, anderen niet hé

ja ik was mijn handen iedere keer voor ik ze in- of uitdoe
I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 18:42:16 #45
43556 miss_dynastie
pi_30459908
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef crossover het volgende:
Het is mij met klem aangeraden, en ik doe het dan ook altijd. Sowieso omdat ik huisdieren heb en er heel gauw kleine haartjes/ vuiltjes aan je handen blijven zitten.
pi_30459922
Met indoen was ik ze altijd, als ik ze allen ff snel uitdoe, en niet ga schoonmaken was ik ze niet altijd .

Groetjes,

veldmuis
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:44:32 #47
109065 sungaMsunitraM
pi_30534819

Vandaag voor het eerst lens (ik heb er maar ééntje nodig ) ingedaan.
Ging probleemloos
En ik zie nu nog beter ook
pi_30535172
Het is echt even een kwestie van wennen. Heb nu al bijna 10 jaar (harde) lenzen en ik zou niet meer anders willen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30535560
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 14:04 schreef Natalie het volgende:
Middelvinger does the trick hier ook... ik klooide in t begin ook met mn wijsvinger, terug gegaan en toen zag ie dan mn wijsvinger te kort was... toen gewisseld en verder nooit problemen
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:13:57 #50
109065 sungaMsunitraM
pi_30535693
Ik heb t met mn wijsvinger gedaan
pi_30536500
Wel grappig zulke topics, want je krijgt zoveel verschillende adviezen dat je er niet echt iets mee kunt en het er uiteindelijk gewoon op neerkomt dat je je eigen manier moet zien te vinden. De één zegt met wijsvinger, de ander zegt met middelvinger; de één zegt met extra vloeistof inzetten en de ander zegt dat het beter/makkelijker is zonder. Het is misschien alleen handig om eenvoudig op de hoogte komen van alle methodes waaruit je kunt kiezen.

Ik heb zelf harde lenzen en ik heb gewoon net zolang bij de opticiën gezeten totdat ik ze in en uit kon doen. Later heb ik nog zachte lenzen gekocht voor het sporten en die heb ik gewoon meegekregen zonder oefenen. Die waren wel lastig uit te krijgen de eerste keer en toen had ik nog een zuigertje liggen van mijn harde lenzen......maar het was geen goed idee dat te gebruiken voor de zachte lenzen. Dat wist ik eigenlijk wel, maar je gaat rare dingen doen als je gefrustreerd bent.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:50:00 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_30536682
Aan de andere kant juist wel handig zo'n topic. Je krijgt allerlei manieren te horen hoe je ze kunt inbrengen, lukt de een niet dan ga je naar de volgende. Zo zal er altijd een manier voor je zijn zonder dat je die zelf hoeft te verzinnen.
Lekker douchen!
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:51:33 #53
109065 sungaMsunitraM
pi_30536716
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:43 schreef Loohcs het volgende:
Wel grappig zulke topics, want je krijgt zoveel verschillende adviezen dat je er niet echt iets mee kunt en het er uiteindelijk gewoon op neerkomt dat je je eigen manier moet zien te vinden.
Het lijkt R&P wel
pi_30536720
quote:
Wel grappig zulke topics, want je krijgt zoveel verschillende adviezen dat je er niet echt iets mee kunt en het er uiteindelijk gewoon op neerkomt dat je je eigen manier moet zien te vinden. De één zegt met wijsvinger, de ander zegt met middelvinger; de één zegt met extra vloeistof inzetten en de ander zegt dat het beter/makkelijker is zonder. Het is misschien alleen handig om eenvoudig op de hoogte komen van alle methodes waaruit je kunt kiezen.

Ik heb zelf harde lenzen en ik heb gewoon net zolang bij de opticiën gezeten totdat ik ze in en uit kon doen. Later heb ik nog zachte lenzen gekocht voor het sporten en die heb ik gewoon meegekregen zonder oefenen. Die waren wel lastig uit te krijgen de eerste keer en toen had ik nog een zuigertje liggen van mijn harde lenzen......maar het was geen goed idee dat te gebruiken voor de zachte lenzen. Dat wist ik eigenlijk wel, maar je gaat rare dingen doen als je gefrustreerd bent.
Ik kreeg ze er bij de opticien ook niet in 1x uit, toen moest ik de lens gewoon naar beneden schuiven (zachte lenzen dus ), en dan flikkert ie bijna uit je oog, dus dan gaat 't easy .

Groetjes,

veldmuis
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:59:09 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_30536907
Ach ja, voor het eerst lenzen indoen bij de opticien. Inmiddels een jaar of 20 geleden schat ik, maar wat een drama! Heb daar volgens mij anderhalf uur zitten prutsen en vloeken. Maar, toen hij er eenmaal inzat (1e oog), een gevoel van zelfoverwinning!

Andere oog ging toen iets makkelijker. The tricky part was daarna... uithalen

Maar goed, alles went, inmiddels kan ik ook gewoon in een krap vliegtuigstoeltje m'n lenzen in of uit doen (ivm nachtvluchten enzo).

Dus, het gaat je een keer lukken, vervolgens weer een tijdje niet (sorry!) maar stug doorzetten en na een maandje wordt het al veel makkelijker
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:07:10 #56
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_30537131
Blijf met het inzetten steeds met je pupil naar de lens kijken.
__-*-__
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:23:10 #57
109065 sungaMsunitraM
pi_30537537
Je kan m ook meer onder in je oog doen en m als ie erin zit naar boven duwen
pi_30539116
Ik zelf heb scleara lenzen (harde lenzen met de grootte van zachte lenzen)

De methode van de specialist gebruik ik maar voor een oog en voor de andere heb ik mijn eigen manier
Mijn tips:
-rustig blijven
-liever geen kijkers!!!! (dus geen vriend/vriendin/moeder/what ever meenemen)
-genoeg vloeistof gebruiken
-doos tissues
-spiegeltje

Oja de eerste keer deed ik het zittend (dan ontspan je beter)

en verder is het wennen en opbouwen geblazen (en soms nog steeds met bril rondlopen omdat je je lenzen niet in kan krijgen)
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 13:42:46 #59
7074 moussy
kuttekop
pi_30539516
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:07 schreef No-Li-Ta het volgende:
Blijf met het inzetten steeds met je pupil naar de lens kijken.
Met je tenen kijkt ook zo moeilijk
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30540520
Als het nu nog niet lukt bij die opticien heb ik maar een advies en gewoon andere opticien zoeken ..... alles doe je goed wat kan er nog mis gaan zou ik zo zeggen?
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:32:44 #61
109065 sungaMsunitraM
pi_30545859
Ff een noob-vraag:

Wat kun je nou eigenlijk allemaal met lenzen? Kun je ze inhouden onder de douche? Hoe hard kun je ermee fietsen voordat ze eruit waaien?
pi_30546102
je kan ze gewoon inhouden met douchen of in bad, maar je moet zorgen dat er geen water in je ogen komt.. het KAN wel maar het is niet aan te raden..
ik vind het wel vervelend als er lucht tegen m'n ogen aankomt, vooral als ik ze al een tijd inheb. (ik heb zachte lenzen)
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:46:24 #63
109065 sungaMsunitraM
pi_30546294
Nou met fietsen of skeeleren zet ik sowieso wel een sportbril op
Maar gewoon 20 a 25 kilometer per uur vond ik geen probleem.
pi_30546298
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ff een noob-vraag:

Wat kun je nou eigenlijk allemaal met lenzen? Kun je ze inhouden onder de douche? Hoe hard kun je ermee fietsen voordat ze eruit waaien?
Zelfs zwemmen is geen probleem, volgens de opticien. Alleen moet je ze na het zwemmen wel minimaal een uur inhouden, omdat je anders je netvlies met de lens meerukt.

Groetjes,

veldmuis
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:49:44 #65
109065 sungaMsunitraM
pi_30546378
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:46 schreef veldmuis het volgende:
Alleen moet je ze na het zwemmen wel minimaal een uur inhouden, omdat je anders je netvlies met de lens meerukt.
Netvlies?
pi_30546609
.

Groetjes,

veldmuis
pi_30556485
Ik heb al een aantal jaar lenzen en doe ze probleemloos in en uit. De truck is om niet naar de lens te kijken maar naar een ander punt
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:16:15 #68
42381 CvB
handles your hunger better
pi_30557445
De eerste keer bij de opticien heeft mij ook twee uur gekost. Uiteindelijk heeft hij ze toen erin gedaan en omdat ik ze wel zelf uit kon krijgen kreeg ik ze mee. Zelf kreeg ik ze er niet in omdat mijn knipperreflex te sterk was. De volgende dag met een rustig muziekje op mijn kamer zitten proberen en na ongeveer een uur had ik ze allebei in.

Inmiddels, twee maanden later, duurt het hele proces nog geen minuut meer. Je bent het echt zo gewend.
Vind ik
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:29:43 #69
109065 sungaMsunitraM
pi_30557991
Ik kreeg ze d'r net binnen 2 minuutjes weer uit

(ik heb ze wel meteen de 1e dag 13 uur ingehad, geloof niet dat dat de bedoeling was, maar ja, heb nergens last van ofzo )
pi_30567220
Heej, echt veel reacties!

Ik ben vandaag lekker vroeg uit school.. dus ik ga het denk ik straks weer proberen. De opticien zei dat ik oest oefenen met een druppel water, maar ik zie daar het nut echt niet van in. heb het wel 2x geprobeerd, maar die druppel glijdt ook steeds van m'n vinger af. Ik hoop niet dat ik -nu ik niet zo goed geoefend heb- er nog steeds niks van kan.
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:24 schreef IrisVrede het volgende:

De methode van de specialist gebruik ik maar voor een oog en voor de andere heb ik mijn eigen manier Mijn tips:
-rustig blijven
-liever geen kijkers!!!! (dus geen vriend/vriendin/moeder/what ever meenemen)
De vorige keer stond de opticien de hele tijd te kijken en hij gaf alleen maar commentaar. Vond ik nie zo leuk. Ik had me moeder ook effe meegenomen, stond ook te kijken. Was idd geen succes!
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:39 schreef crossover het volgende:
je kan ze gewoon inhouden met douchen of in bad, maar je moet zorgen dat er geen water in je ogen komt.. het KAN wel maar het is niet aan te raden..
ik vind het wel vervelend als er lucht tegen m'n ogen aankomt, vooral als ik ze al een tijd inheb. (ik heb zachte lenzen)
De opticien zei tegen mij dat je ermee kon douchen. Als je maar niet steeds recht in de douchekop kijkt.
Over dat fietsen... ik fiets elke dag drie kwartier en dan staat er soms ook nog wel wind. Hoop dat dat niet al te vervelend is
pi_30567744
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:36 schreef VrouwelijkICE het volgende:

[..]

De opticien zei tegen mij dat je ermee kon douchen. Als je maar niet steeds recht in de douchekop kijkt.
Over dat fietsen... ik fiets elke dag drie kwartier en dan staat er soms ook nog wel wind. Hoop dat dat niet al te vervelend is
je denkt toch niet dat al die miljoenen lensdragers over de wereld hun lenzen uitdoen als ze op een fiets stappen toch?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 september 2005 @ 12:02:02 #72
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30567831
hier werd t voorgedaan
daarna met rust gelaten.
dat ik t in alle rust kon proberen
gelukt, laten zien
uit doen, gelukt, laten zien
weer in doen en afscheid nemen

ik doe alles met mijn lenzen in.
zwemmen met een duikbrilletje op
maar voor de rest nergens last van, jah als je zand in je ogen krijgt.
gewoon ervoor zorgen dat je altijd wat vloeistof bij je hebt.

succes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_30568351
hmm ik weet nog steedsn iet hoe ik hier een plaatje kan posten
dus kan ik niet laten zien. Waarom ik mijn lenzen eigenlik altijd bij alles kan dragen

uitlegprobeersel:
door de groote en de harde vorm schuif ik ze onder mijn oogleden.
In principe is dus mijn hele voorkant van mijn oogbol bedekt

Hierdoor zou alles kunnen. Met douchen schuiven ze er niet uit en met zwemmen in principe ook niet (ik doe het niet want ze kostten ongeveer rond de 300 euro perstuk)
Fietsen is geen probleem al draag ik dan meestal wel een zonnebril (lichtinval is feller dan normaal)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 september 2005 @ 12:24:18 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30568388
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:22 schreef IrisVrede het volgende:
hmm ik weet nog steedsn iet hoe ik hier een plaatje kan posten
dus kan ik niet laten zien. Waarom ik mijn lenzen eigenlik altijd bij alles kan dragen

uitlegprobeersel:
door de groote en de harde vorm schuif ik ze onder mijn oogleden.
In principe is dus mijn hele voorkant van mijn oogbol bedekt

Hierdoor zou alles kunnen. Met douchen schuiven ze er niet uit en met zwemmen in principe ook niet (ik doe het niet want ze kostten ongeveer rond de 300 euro perstuk)
Fietsen is geen probleem al draag ik dan meestal wel een zonnebril (lichtinval is feller dan normaal)
pssss plaatje kun je plaatsen door of [img ] url [/img ] te typen zonder spaties of door op dit plaatje te klikken in je reageer venster
Today is life -

Dale Carnegie
pi_30573196
quote:
...
Die waren wel lastig uit te krijgen de eerste keer en toen had ik nog een zuigertje liggen van mijn harde lenzen......maar het was geen goed idee dat te gebruiken voor de zachte lenzen. Dat wist ik eigenlijk wel, maar je gaat rare dingen doen als je gefrustreerd bent.
herkenbaar. Dát is een eng gevoel, je oog gaat mee .
Wat bij mij hielp was staren. Ik kijk eigenlijk niet meer naar de lens, maar in een punt daar ver voorbij.
En inderdaad even met de lens schuiven voordat je knippert
pi_30573586
Heej allemaal!

Ik heb goed nieuws

Het Is Gelukt!

Kwam vanmiddag na lang twijfelen toch bij de opticien aan. Een andere vrouw heeft me geholpen en die was veel rustiger en aardiger. Ze gaf me ook nog een tip: dat ik, als ik de lens op m'n oog had, een beetje moest wrijven zodat hij aan alle kantjes bleef 'plakken'. Na een stuk fo 5x proberen lukte het toen Voelde me geweldig!

Daarna andere oog, wel veel gezooi allemaal, maar uiteindelijk ook gelukt. Ook nog een keer uitgehaald en weer ingedaan. (uithalen lukte in één keer)
Ik was er om 14.00 en ging om 14.50 weer weg

Maar nog ff een vraagie:
- Als je huilt, kan je je lens dat 'uithuilen' ?

verder voelt het wel vreemd, alsof er een wimpertje in mn oog zit. Als ik naar rechts, links, onder of boven kijkt voel ik hem echt zitten en stiekem ben ik bang dat ie eruit valt als ik teveel rondkijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 september 2005 @ 15:40:18 #77
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30573943
neej uithuilen gebeurt niet
alleen als je wrijft
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 14 september 2005 @ 15:40:42 #78
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30573959
Nee je kan hem er niet uithalen. Voor zover ik weet komt er trouwens vocht uit je traanklieren en niet uit je oog. En daarnaast: er zit altijd nog wel wat lenzenvloeistof aan je lens als je hem indoet (bij mij wel tenminste), ik traan ook altijd 10 sec als ik mijn lens in had. Hij vliegt er dan iig niet uit.

Gefeliciteerd iig.
Ten percent faster with a sturdier frame
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 september 2005 @ 15:57:54 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30574449
als je ze de volgende keer indoet
druppel dan een druppel lenzenvloeistof in je lens
als je hem dan indoet zuigt hij zich beter vast
en de vloeistof gaat eruit, meteen is je oog lekker vochtig en zit hij prettiger
Today is life -

Dale Carnegie
pi_30574528
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:29 schreef VrouwelijkICE het volgende:

verder voelt het wel vreemd, alsof er een wimpertje in mn oog zit. Als ik naar rechts, links, onder of boven kijkt voel ik hem echt zitten en stiekem ben ik bang dat ie eruit valt als ik teveel rondkijk
Geef 't een week en je gaat je afvragen of je die dingen nou écht wel in je oog gestopt hebt.

Groetjes,

veldmuis
pi_30574853
Net naar de opticien geweest. Voor het eerst lenzen..

Eerste keer in en uit doen lukte in één keer..
De andere vier keer daarna ook..

Eindelijk.. na 14 jaar een bril lenzen..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_30575210
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:13 schreef Janetje het volgende:
Net naar de opticien geweest. Voor het eerst lenzen..

Eerste keer in en uit doen lukte in één keer..
De andere vier keer daarna ook..

Eindelijk.. na 14 jaar een bril lenzen..
en, hoe bevalt dat?
pi_30575263
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

en, hoe bevalt dat?
Ik heb de constante neiging mijn bril weer op te zetten omdat er niets op mijn neus zit..
Maar wel goed
pi_30581575
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:28 schreef Janetje het volgende:

[..]

Ik heb de constante neiging mijn bril weer op te zetten omdat er niets op mijn neus zit..
Maar wel goed
Maar waarom denk je dat je je bril niet ophebt als je scherp ziet?
pi_30581739
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:02 schreef VrouwelijkICE het volgende:

[..]

Maar waarom denk je dat je je bril niet ophebt als je scherp ziet?
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:28 schreef Janetje het volgende:

[..]
omdat er niets op mijn neus zit..
Ik ben zó gewend aan die bril.. tja.. Toch dat randje van het montuur 'zien'.. iets op je neus hebben, minder last hebben van wind in je ogen.
  woensdag 14 september 2005 @ 21:18:33 #86
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_30584101
de glazen van mijn bril zijn zoo erg beschadigd dat het altijd wazig is of dat er een mist hangt
niets
pi_30586633
Dat je iets voelt van die lenzen is echt maar een dag of 2, daarna zul je ze niet meer voelen.
pi_30924586
Vraagje:

Mag je je lezen twee nachten achter elkaar in dezelfde vloeistof doen?
Dus dat je het niet elke keer voordat je ze uit doet (voordat je gaat slapen dus) ververst.

Heb namelijk nog maar heel weinig vloeistof en krijg pas dinsdag weer nieuwe
pi_30924619
Dan moet het maar, beter als in water of droog...
En maak ze dan 's ochtends schoon ipv 's avonds, dan maakt het minder uit .

Groetjes,

veldmuis
pi_30924625
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:45 schreef aldostuta het volgende:
das idd de beste tip
пусть всегда будет солнце
pi_30924640
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:07 schreef MoChe het volgende:

[..]

das idd de beste tip
Voor mij werkt het zeer klote, maar dat zal absoluut persoonlijk zijn .

Groetjes,

veldmuis
pi_30924825
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:07 schreef veldmuis het volgende:
Dan moet het maar, beter als dan in water of droog...
En maak ze dan 's ochtends schoon ipv 's avonds, dan maakt het minder uit .

Groetjes,

veldmuis
Ja maar het gaat me er juist om dat ik lezenvloeistof bespaar. Als ik ze 's ochtends nog zou schoonmaken, zou ik er nog steeds op achteruit gaan
pi_30924900
Ow het inbrengen gaat trouwens elke dag steeds makkelijker.
Ik voel ze nu inderdaad niet eens meer zitten als ik ze in heb!
pi_30924933
Niet eens schoonmaken? Dan liever een dagje geen lenzen, dat is echt ranzig, en dat kan ook best niet fris voor je ogen zijn...denkende aan bacteriën enzo.
Haal je morgen toch een nieuw flesje anders?

Groetjes,

veldmuis
pi_30924988
Tja in de lenzenvloeistof van de nacht ervoor, maar die is toch niet ZO vervuild?!
pi_30925309
Nee, die is heerlijk schoon ...

Groetjes,

veldmuis
pi_30925361
Ja maar de vraag is: Schoon genoeg?
pi_30925362
Volgens mij kan dat best

ik hou ze soms gewoon een nachtje in hoor... als ik met mn dronken kop thuis kom ga ik echt niet meer in mn ogen zitten met mn vingers

Ik heb trouwens altijd lenzenvloeistof over? van specsavers...
pi_30933006
Je MOET ze 's ochtends schoonmaken!

Als je dat niet doet loop je (te) veel kans om een ooginfectie te krijgen waardoor je daarna misschien helemaal geen lenzen meer mag dragen en terug moet vallen op een brilletje oid.

Het is maar wat je fijn vindt.
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 00:33:32 #100
43556 miss_dynastie
pi_30933114
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:32 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Ja maar de vraag is: Schoon genoeg?
Ik zou vooral als je pas lenzen hebt, niet teveel gokken en uitproberen. Niet doen, dus. Gewoon morgen een nieuw flesje halen
pi_30933851
ik maak ze ook nooit schoon hoor...

En ik heb "maar" 2x een oogontsteking gehad in de 5 jaar dat ik lenzen heb.
pi_30933918
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:28 schreef euh.. het volgende:
Je MOET ze 's ochtends schoonmaken!

Als je dat niet doet loop je (te) veel kans om een ooginfectie te krijgen waardoor je daarna misschien helemaal geen lenzen meer mag dragen en terug moet vallen op een brilletje oid.

Het is maar wat je fijn vindt.
na 2 ooginfesties/ontstekingen draag ik nog gewoon lenzen hoor dikke onzin .

Als je maar je handen goed met zeep wast als je ze indoet/uitdoet. (ik doe het eigenlijk bijna nooit, heel slecht..)
pi_30951734
quote:
Op maandag 26 september 2005 01:16 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

na 2 ooginfesties/ontstekingen draag ik nog gewoon lenzen hoor dikke onzin .

Als je maar je handen goed met zeep wast als je ze indoet/uitdoet. (ik doe het eigenlijk bijna nooit, heel slecht..)
als je ze in doet maakt dat toch niet zo veel uit? ik bedoel je legt de lens alleen even op je vinger, meer niet..
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:56:11 #104
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_30968017
Ik erger me aan mijn lenzen...Als ik ze indoen, branden mijn ogen een paar sec en dat is erg pijnlijk...
ha ha ha ha ha
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:40:29 #105
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_30972537
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:56 schreef Ivatje het volgende:
Ik erger me aan mijn lenzen...Als ik ze indoen, branden mijn ogen een paar sec en dat is erg pijnlijk...
heerlijk , dat koude vloeistof samen met die lenzen op je ogen
niets
pi_30972822
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:40 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

heerlijk , dat koude vloeistof samen met die lenzen op je ogen

ik krijg alleen zondags (als ik mijn lenzen niet in heb) last van mijn ogen..als ik ze maandags dan in heb de hele dag voelt het weer normaal
pi_30974459
Sinds ik lenzen heb, heb ik trouwens als ik wakker wordt veel drogere ogen. Is na 5 minuten wel ver over, maar 't is wel irritant!
Hebben meer mensen dat .

Groetjes,

veldmuis
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 september 2005 @ 15:53:36 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30974654
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:46 schreef veldmuis het volgende:
Sinds ik lenzen heb, heb ik trouwens als ik wakker wordt veel drogere ogen. Is na 5 minuten wel ver over, maar 't is wel irritant!
Hebben meer mensen dat .

Groetjes,

veldmuis
nee heb eigenlijk nergens last van met mijn lenzen
wel eens dat ze niet inwillen, en dan probeer ik het nog eens met wat extra vloeistof
en anders is het gewoon mijn bril op
wat ik ook nog wel eens wil doen als mijn ogen echt heel erg geïrriteerd zijn (meestal door weinig slaap en dan toch lenzen indoen de dag erna) even wat lenzenvloeistof erin druppelen, dat geeft ze weer rust.
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:01:56 #109
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_30974917
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:14 schreef moussy het volgende:
Gewoon ff schoon sabbelen en in je oog frutten
Alhoewel ik dit zelf meermalen gedaan heb (ik draag inmiddels uit pure luiheid weer een bril) denk ik niet dat het een tip is die de gemiddelde opticien zal geven...
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:04:32 #110
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_30974985
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:56 schreef Ivatje het volgende:
Is je lensvloeistof over de datum? Is mij eens gebeurd, was de vloeistof verzuurd. Niet leuk...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 27 september 2005 @ 16:07:40 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30975071
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:01 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Alhoewel ik dit zelf meermalen gedaan heb (ik draag inmiddels uit pure luiheid weer een bril) denk ik niet dat het een tip is die de gemiddelde opticien zal geven...
klopt
kunt beter een proefflesje bij de opticien vragen
en dat altijd bij je hebben....
of een doosje voor je lenzen met wat vloeistof

even druppelen en je kunt er weer tegenaan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_30976736
Dat er nog niet iets op de markt is wat je handig mee kan nemen en je lenzen een nachtje kunnen overleven als je ergens anders blijft slapen. Gewoon iets wat je in je portomonee kan doen ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')