Eerst even een paar keer oefenen met een druppel water op je vinger en dan je oog aan proberen te rakenquote:Op vrijdag 9 september 2005 14:14 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst oefenen bij de opticien met lenzen inbrengen. Ik heb nog nooit een bril of lenzen gehad.
Mijn vraag was: hebben jullie nog tips hoe je de lens het beste inbrengt? Want dat zou misschien wat geklungel schelen![]()
Ik houd meestal de vloeistof van de vorige nacht in het bakje (de volgende avond kiep ik deze leeg en gaat er, na het schoon te hebben gemaakt, weer nieuwe vloeistof in) en dat bakje neem ik overal mee naar toe. Als het dan echt eens niet anders kan (bv. door een stofje of haartje dat er niet uit geknipperd kan worden) heb ik altijd nog iets om een lens in te doen zonder deze te beschadigen oid. Ik neem er ook altijd een zuignapje bij mee zodat ik overal en altijd ergens een lens uit kan halen (kan alleen met harde lenzen!!).quote:En ik had nog een vraag: Stel je logeert ergens en je bent je lenzenvloeistof vergeten, wat moet je dan doen? In water leggen?
En dus niet op je vinger zelf, want dan blijft ie plakken aan je vinger (droge vinger hebben dus bij het indoen, uitdoen andersom).quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:45 schreef aldostuta het volgende:
Voor het inbrengen 1 of 2 druppels vloeistof in de lens druppelen die je al op je vinger hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Hij zei dat ik thuis maar moest oefenen met een druppel water op mijn vinger en die dan naar m'n oog moet brengen zegmaar.quote:
Hmm dat moet ik de volgende keer ook maar gaan proberen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:57 schreef veldmuis het volgende:
Wat met je vingertop "rollen" zegmaar over de lens kan trouwens de trick zijn. Kijk wel uit dat je korte nagels hebt dan.
Groetjes,
Inderdaad, thuis kun je er ook rustig de tijd voornemen en kijken wat nou precies niet lukt.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:02 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Nee, want ze zeiden dat ze alleen lenzen meegaven aan mensen die er mee konden werken. Dus ik moet het eerst laten zien en dan mag ik ze pas meenemen.
Vind ik zelf ook jammer, want thuis ben ik veel meer op m'n gemak en meer onspannen en heeft het dus meer kans van slagen.
Het duurt doorgaans even eer je zo ver komt dat je de lens op je oog kunt leggen voordat je oog vanuit reflex knippert.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:14 schreef crossover het volgende:
zorg altijd dat de lens schoon is, absoluut geen haartjes erop! daarvoor moet je ze dus goed schoon houden, en altijd je handen wassen met zeep.
de lens op het topje van je wijsvinger leggen en zorgen dat 'ie niet binnenstebuiten zit, dan voor de spiegel staan en de lens gewoon naar je oog toe brengen, niet door het desbetreffende oog kijken maar met je andere oog via de spiegel. dan zorgen dat de lens op je oog zit en je oog rustig dicht doen en even knipperen. en dan het andere oog
zo doe ik het, misschien heb je hier wat aan.
Heb me wel eens een dag of drie met water moeten behelpen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:13 schreef Alicey het volgende:
Lensvloeistof kun je beter niet vergeten als je weet dat het later kan worden. Water is door de mineralen die er in zitten niet goed voor je lenzen. Lenzen inhouden kun je geirriteerde ogen van krijgen, al is dat per persoon verschillend.
Dat doe ik ook, dat blondje bij de opticien zei dat het met je wijsvinger moest, nou is het daar na een half uur met een hoop mazzel gelukt. Nu is het thuis gewoon met de lens op de middelvinger.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:04 schreef Natalie het volgende:
Het inbrengen van die lenzen lukte mij in de eerste poging bij de opticien. En da's niet omdat ik geoefend zou zijn, want het was de eerste keer ooit dat ik zoiets deed. Echter, ik gebruik er nooit mijn wijsvinger voor. Dat vind ik erg ongemakkelijk.
Ik leg de lens op mijn middelvinger en houdt met mijn ringvinger mijn onderste ooglid wat omlaag... kijk recht vooruit in de spiegel en hoppa. In een keer raak.
Niet als je je gezicht richting de grond houdt en je vinger alleen omhoog richting je oog beweegt tijdens het 'inbrengen'quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:39 schreef VrouwelijkICE het volgende:
- die druppel valt er toch af alsik mijn wijsvinger zo houd als ik hem ' inbreng' ?
Omdat het 'eerste' gevoel te vergelijken is met dat van het inbrengen van een (zachte) lens.quote:- Waarom zou ik mijn oog aanraken? Die druppel is veel dikker en tikt hem dus sneller in mijn oog. Met lenzen moet je wel je oog aanraken zegmaar. Dus dat snap ik ook niet.
Omdat je op de lens ook een druppel hebt (maar dan vloeistof ipv water).quote:- Waarom is een druppel te vergelijken met een lens?
Ik heb sinds kort ook zachte lenzen, en die eerste keer in- en uitdoen vond ik heel moeilijk ... heb meer dan 2 uur bij de opticien gezeten voor ik ze zelf twee keer in en uit had gedaan ... maar nu gaat het al heel vlotquote:Op zaterdag 10 september 2005 17:39 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Dankje wel voor alle tips al vast
Ik hoop dat ik er wat aan heb als ik de volgende keer langs ga!
Volgende week komt mijn vriend langs en ik zou het dan extra leuk vinden als ik alles scherp zie.
Dan zie ik hem tenminste ook vanuit de verte!
De opticien zei dat ik moest oefenen met een druppel water op mijn vinger (die druppel is dan zogenaamd mijn lens). Maar ik heb 3 vragen:
- die druppel valt er toch af alsik mijn wijsvinger zo houd als ik hem ' inbreng' ?
- Waarom zou ik mijn oog aanraken? Die druppel is veel dikker en tikt hem dus sneller in mijn oog. Met lenzen moet je wel je oog aanraken zegmaar. Dus dat snap ik ook niet.
- Waarom is een druppel te vergelijken met een lens?
sommigen krijgen er last mee, anderen niet héquote:Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef crossover het volgende:
was jij je handen voor het indoen? dat vind ik echt onzin, en nog nooit last mee gehad.
Het is mij met klem aangeraden, en ik doe het dan ook altijd. Sowieso omdat ik huisdieren heb en er heel gauw kleine haartjes/ vuiltjes aan je handen blijven zitten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef crossover het volgende:
was jij je handen voor het indoen? dat vind ik echt onzin, en nog nooit last mee gehad.
Middelvinger does the trick hier ook... ik klooide in t begin ook met mn wijsvinger, terug gegaan en toen zag ie dan mn wijsvinger te kort was... toen gewisseld en verder nooit problemenquote:Op zaterdag 10 september 2005 14:04 schreef Natalie het volgende:
Het inbrengen van die lenzen lukte mij in de eerste poging bij de opticien. En da's niet omdat ik geoefend zou zijn, want het was de eerste keer ooit dat ik zoiets deed. Echter, ik gebruik er nooit mijn wijsvinger voor. Dat vind ik erg ongemakkelijk.
Ik leg de lens op mijn middelvinger en houdt met mijn ringvinger mijn onderste ooglid wat omlaag... kijk recht vooruit in de spiegel en hoppa. In een keer raak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |