die ijskoude sloeries.quote:op dinsdag 6 september 2005 17:41 schreef glinzdorff het volgende:
[..]
weet je wat dan wel weer frapant is, dat mannen moeilijker met dat schuldcomplex om kunnen gaan dan vrouwen.
hoezo? ik kijk meer vanuit het motief van de overtreder. als je het vanuit het perspectief van het slachtoffer bekijkt, is het voor mannen nog steeds moeiliker te verteren omdat zij compleet aan de kant worden gezet.quote:op dinsdag 6 september 2005 17:40 schreef copycat het volgende:
[..]
dat vind ik persoonlijk een stuk respectlozer...
ik heb het word gevoeliger niet in de mond genomen, dat maak jij er vanquote:op dinsdag 6 september 2005 17:43 schreef nickthedick het volgende:
[..]
onzin, omdat vrouwen eerder janken zijn ze opeens 'gevoeliger'?een vrouw kan veel makkelijker weer een relatie opbouwen dan een man. en dat is een feit. een man wordt bij het vreemdgaan van de vrouw op al zijn aspecten afgewezen; andersom wordt een vrouw alleen 'lichamelijk' 'afgewezen' (en het is niet eens een afwijzing, het is een uitje).
[..]
ik vind 'motief' en de 'gevolgen' van de daad toch behoorlijk belangrijke punten om te bepalen wie meer kwaad in zijn/haar zin heeft of wie hier minder respect toont voor zijn/haar partner.quote:op dinsdag 6 september 2005 17:36 schreef locusta het volgende:
[..]
en die is voor mannen en vrouwen precies hetzelfde....
@ nickthedick: nee, dat hoor je mij ook niet zeggen, maar het is niet zo dat bepaalde beweegreden om vreemd te gaan alleen zijn voorbehouden aan de mannen.
mannen gaan vreemd, vrouwen gaan vreemd, daar zit geen verschil tussen en het is dus onzin om te roepen dat vrouwen minder zijn als ze dat doen, net zo dat het onzin is om te roepen dat mannen minder zijn als ze vreemd gaan.
maar de redenen waarom mensen vreemd gaan verschillen. die zijn vaak dan ook persoonlijk.
is bij mij bijzaak. alleen al het feit dat iemand vreemd is gegaan, is voor mij al genoeg...quote:op dinsdag 6 september 2005 17:51 schreef nickthedick het volgende:
ik vind 'motief' en de 'gevolgen' van de daad toch behoorlijk belangrijke punten om te bepalen wie meer kwaad in zijn/haar zin heeft of wie hier minder respect toont voor zijn/haar partner.
wij ookquote:op dinsdag 6 september 2005 17:51 schreef nickthedick het volgende:
[..]
ik vind 'motief' en de 'gevolgen' van de daad toch behoorlijk belangrijke punten om te bepalen wie meer kwaad in zijn/haar zin heeft of wie hier minder respect toont voor zijn/haar partner.
niks meer aan toe te voegenquote:op dinsdag 6 september 2005 14:54 schreef cinnamongirl het volgende:
het is de leeftijd......
eeerst uitrazen voor je een serieuze relatie begint voorkomt zoveel ellende.
dat komt omdat mensen die niet onderbouwen soms uit hun tent gelokt moeten worden.quote:op dinsdag 6 september 2005 17:47 schreef ripley het volgende:
ik heb het word gevoeliger niet in de mond genomen, dat maak jij er van
neuken alleen heeft voor mannen niets met 'gevoelens' voor degene met wie je het bed deelt te maken. het is jammer dat vrouwen het zo opvatten, maar het is niet zo. ik vind ook dat je gewoon niet vreemd moet gaan binnen een relatie (man of vrouw), maar er is bij vrouwen wel degelijk meer sprake van voorbedachte rade.quote:jij stelt verder allerlei dingen als een feit omdat je het zelf zo vindt. en als ik bedrogen zou zijn zou ik me niet allen lichamelijk afgewezen voelen. het gaat namelijk niet om het lichamelijke, maar om het delen met die speciale intimiteit met een ander en om het feit dat mijn vriend dan een belofte naar mij zou hebben verbroken. als je met een ander wil neuken doe je dat maar alsvrijgezel. als je met mij een relatie begint weet je wat mijn voorwaarden zijn. andersom ziet mijn vriend dat overigens ook zo.
dat vrouwen achterbaks zijn wisten we al wel copycat, dat hoef je niet nog een keer aan te halen.quote:op dinsdag 6 september 2005 17:43 schreef copycat het volgende:
[..]
mits je het verborgen weet te houden wel.
makkelijk en ongeloofwaardig excuusquote:op dinsdag 6 september 2005 17:57 schreef nickthedick het volgende:
[..]
dat komt omdat mensen die niet onderbouwen soms uit hun tent gelokt moeten worden.![]()
je blijft het als een feit stellen dat dit zo geldt voor alle mannen, maar ik ken zat mannen in mijn omgeving voor wie dat niet geldt, inclusief mijn huidige en vorige vriendquote:op dinsdag 6 september 2005 17:57 schreef nickthedick het volgende:
neuken alleen heeft voor mannen niets met 'gevoelens' voor degene met wie je het bed deelt te maken. het is jammer dat vrouwen het zo opvatten, maar het is niet zo. ik vind ook dat je gewoon niet vreemd moet gaan binnen een relatie (man of vrouw), maar er is bij vrouwen wel degelijk meer sprake van voorbedachte rade.
ik zei toch ook in de eerste post: 'doorgaans'. als in: doorgaans schijten beren vaker in het bos dan mensen. ben jij zo'n politiek correct iemand die mensen ongelijk geeft als ze beweren dan marokkanen crimineler zijn dan nederlanders?quote:op dinsdag 6 september 2005 17:53 schreef ripley het volgende:
[..]
wij ook
alleen stel jij tamelijk simplistisch een regel die kennelijk op moet gaan voor alle mannen en vrouwen. terwijl ikzelf liever per persoon en situatie kijk, omdat ik denk dta je niet iedereen over 1 kam kan scheren
wel in al je posts stellig beweren "mannen zus en vrowuen zo" en vervolgens terugkrabbelen op dat woordjequote:op dinsdag 6 september 2005 18:05 schreef nickthedick het volgende:
[..]
ik zei toch ook in de eerste post: 'doorgaans'. als in: doorgaans schijten beren vaker in het bos dan mensen. ben jij zo'n politiek correct iemand die mensen ongelijk geeft als ze beweren dan marokkanen crimineler zijn dan nederlanders?![]()
sommige mensen analyseren nu eenmaal graag wat dieper.quote:op dinsdag 6 september 2005 17:53 schreef locusta het volgende:
[..]
is bij mij bijzaak. alleen al het feit dat iemand vreemd is gegaan, is voor mij al genoeg...
ik ga het niet in bepaalde situaties wel accepteren en ik bepaalde situaties niet. voor dit soort dingen is er bij mij gewoon maar 1 grens --> direct wegwezen!
ik ga nu even eten![]()
![]()
had je maar beter moeten lezen.quote:op dinsdag 6 september 2005 18:08 schreef ripley het volgende:
[..]
wel in al je posts stellig beweren "mannen zus en vrowuen zo" en vervolgens terugkrabbelen op dat woordje
en wat vind je inhoudelijk verder van wat ik postte?
likewise.quote:op dinsdag 6 september 2005 18:12 schreef nickthedick het volgende:
[..]
had je maar beter moeten lezen.soms maakt 1 woordje een wereld van verschil.
ik vind je posts weinig objectief, onderbeargumenteerd en verwijtend en disrespectvol naar degene met wie je een discussie hebt (ik dus) ik vind het nogal moeilijk jou serieus te nemen.
![]()
ja, maar in een relatie moet je ook grenzen stellen. voor de meeste mensen is er een duidelijke grens m.b.t vreemdgaan en dat zijn dingen waar meestal niet over kunt onderhandelen.quote:op dinsdag 6 september 2005 18:08 schreef nickthedick het volgende:
sommige mensen analyseren nu eenmaal graag wat dieper.bij strafzaken speelt het motief en de schade ook altijd een grote zol bij het toewijzen van de straf.
zwaar "gesprek" ja....quote:op dinsdag 6 september 2005 18:18 schreef glinzdorff het volgende:
volgens mij liggen ze alle 3 te neuken.
zonder voorspel, nou...quote:op dinsdag 6 september 2005 18:19 schreef locusta het volgende:
[..]
zwaar "gesprek" ja....![]()
maar dit zijn zaken die je vaak niet even in 5 minutjes regelt....
bull, ik bekijk het gewoon objectief ---> motief ----> gevolg ----> frequentie. wat mensen er emotioneel bij beleven is totaal ondergeschikt. sommige mensen janken bij een film waarin een schattig hondje om het leven komt, maar kunnen zonder blikken of blozen naar verhongerende mensen kijken in 1 of ander afrikaans land.quote:op dinsdag 6 september 2005 18:15 schreef ripley het volgende:
[..]
likewise.![]()
kennelijk is het al te moeilijk om in te gaan op het argument dat als jouw stelling betreffende mannen klopt (het is puur lichamelijk), dat dan erg beledigend en denigrerend voor je relatie is, omdat je relatie op het spel wordt gezet voor de neuk
je probeert op de man te spelen zonder onderbouwing, precies datgene waar je mij van beschuldigt. en dat verlies je![]()
hahahaha, neequote:op dinsdag 6 september 2005 18:18 schreef glinzdorff het volgende:
volgens mij liggen ze alle 3 te neuken.
ik ben het ook wel met je eens, maar voor jou geldt blijkbaar voor verschillende overtredingen dezelfde straf. ik vind het 1 wel degelijk een zwaardere overtreding dan het ander, voornamelijk om het motief.quote:op dinsdag 6 september 2005 18:16 schreef locusta het volgende:
[..]
ja, maar in een relatie moet je ook grenzen stellen. voor de meeste mensen is er een duidelijke grens m.b.t vreemdgaan en dat zijn dingen waar meestal niet over kunt onderhandelen.![]()
oeh, deze had ik nog helemaal niet gelezen.quote:op dinsdag 6 september 2005 18:15 schreef ripley het volgende:
je probeert op de man te spelen zonder onderbouwing, precies datgene waar je mij van beschuldigt. en dat verlies je![]()
het probleem bij jouw redenatie is alleen dat je niet kijkt naar de situatie maar naar het geslacht van de 'dader' en daaraan de gevolgen verbind en die redenatie is te relativerend.quote:op dinsdag 6 september 2005 18:42 schreef nickthedick het volgende:
[..]
ik ben het ook wel met je eens, maar voor jou geldt blijkbaar voor verschillende overtredingen dezelfde straf. ik vind het 1 wel degelijk een zwaardere overtreding dan het ander, voornamelijk om het motief.
heeft het mortuarium koopavond?quote:op dinsdag 6 september 2005 18:42 schreef darkdancer het volgende:
[..]
hahahaha, nee
ga er zo heen met een paar koude rakkers.
daar ben je vriend voorquote:op dinsdag 6 september 2005 18:42 schreef darkdancer het volgende:
[..]
hahahaha, nee
heb ts net ff gesproken over msn. zijn vriendin was er nog.
ga er zo heen met een paar koude rakkers.
ben benieuw, misschien wordde woede straks wel op mij afgereageerd![]()
quote:op dinsdag 6 september 2005 18:52 schreef roa het volgende:
[..]
het probleem bij jouw redenatie is alleen dat je niet kijkt naar de situatie maar naar het geslacht van de 'dader' en daaraan de gevolgen verbind en die redenatie is te relativerend.
maar heb je niet zoiets dat wanneer je vriendin 1 keer vreemd is gegaan, je haar gewoon niet meer vertrouwd? ook al was ze nog zo "dronken" en belooft ze dat "ze het noooooooit weer" zou doen... ?quote:op dinsdag 6 september 2005 19:08 schreef nickthedick het volgende:
ik kijk naar het motief van de dader en verbind daar een frequentie aan per geslacht aan. bovendien gaan vrouwen evenvaak vreemd als mannen (als we die onderzoekjes moeten geloven). blijft: motief.
http://www.nu.nl/news/491(...)eemd_als_mannen.html
emoties kun je zowel rationeel te verklaren en rationeel te onderbouwen.quote:op dinsdag 6 september 2005 19:13 schreef copycat het volgende:
in je analyse lijk je alleen te vergeten dat relaties altijd meer gepaard gaan met emotie dan met ratio...
maar het blijven emoties... die kun je niet 1, 2, 3 wegrationaliseren.quote:op dinsdag 6 september 2005 19:17 schreef nickthedick het volgende:
emoties kun je zowel rationeel te verklaren en rationeel te onderbouwen.![]()
ik zou die bitch dumpen.quote:op dinsdag 6 september 2005 19:17 schreef locusta het volgende:
[..]
maar heb je niet zoiets dat wanneer je vriendin 1 keer vreemd is gegaan, je haar gewoon niet meer vertrouwd? ook al was ze nog zo "dronken" en belooft ze dat "ze het noooooooit weer" zou doen... ?
ik vind niet dat je deze regeltjes op een relatie toe kunt passen. daar zijn ook gevoelens bij betrokken en kun je niet alles even objectief bekijken.....
jawel hoor. gewoon even wat verdiepen in de psychologie.quote:op dinsdag 6 september 2005 19:20 schreef copycat het volgende:
[..]
maar het blijven emoties... die kun je niet 1, 2, 3 wegrationaliseren.
zit je daar met je bierquote:op dinsdag 6 september 2005 19:21 schreef darkdancer het volgende:
mmm sprak net dus de ts. ik mag pas over een uurtje komen
volgens mij hebben ze momenteel goedmaaksex
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |