abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 15:52:08 #251
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_30793566
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:25 schreef BVO het volgende:
Uhuh, kijkcijferrecord voor G&G, echter een laagterecord voor Thuis: 47.000 .
Het is aftellen geblazen met Thuis. NSE blijft zo rond de 150k zwerven.
pi_30795162
Joling & Gordon
  donderdag 22 september 2005 @ 09:08:24 #253
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_30815062
Ik had het niet verwacht, maar het lijkt nu zowaar een beetje de goede kant op te gaan met Talpa doordeweeks. Barend & Van Dorp trekt behoorlijk aan, Big Brother blijft het goed doen. Alleen die vooravond is echt dramatisch.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_30818334
Die vooravond wordt compleet overschat, dat is van bijna geen enkel belang voor goede kijkcijfers later op de avond. BvD trekt wat aan, gister hadden ze meer dan 10% marktaandeel . Maar nog steeds maar op de helft van de oude kijkcijfers.
  donderdag 22 september 2005 @ 11:42:04 #255
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_30818824
Dat ben ik wel met je eens. Maar de vooravond op zich is natuurlijk wel belangrijk om winst te maken. Of je 800,000 kijkers haalt met je Zes Uur Nieuws, of 50,000 met je loeidure Thuis, dat maakt nog eens even wat uit.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_30833000
Ik blijf erbij dat Thuis om 17:00 uur veel meer kijkers zal trekken. Het is vooral gericht op het huisvrouwen-publiek. En dat kijkt vanwege manlief om 18:00 uur naar het journaal.
pi_30833856
Thuis is inderdaad meer voor de 5 uur, dan ligt alles nog open. Maar dan moeten ze weer een uur met herhalingen vullen .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 september 2005 @ 20:48:19 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30836334
bovendien heeft Talpa vanaf 6 uur pas zendtijd dus het een uur vervroegen is geen optie, jammer maar helaas
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:48:06 #259
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_30862183
Vandaag een leuke reactie gelezen op pagina 316:
quote:
Petra Vissers uit Rotterdam:"Die
stuntels in Thuis van Talpa repeteren
zelfs de onzin die ze quasi spontaan
uitkramen.Dat er überhaupt mensen
kijken naar dit meest onzinnige
programma van Nederland."
pi_30862282
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:48 schreef rubbereend het volgende:
bovendien heeft Talpa vanaf 6 uur pas zendtijd dus het een uur vervroegen is geen optie, jammer maar helaas
Dat is jammer voor Talpa. 17:00 uur is de ideale tijd voor dat programma.

Kan John geen uur zendtijd opkopen van Nickelodeon?
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:54:26 #261
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_30862373
Op zich een goed idee. Tussen 17 en 18 zendt Nick troep uit (Winx Club en ZOOP ).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 23 september 2005 @ 17:35:08 #262
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30863576
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:51 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat is jammer voor Talpa. 17:00 uur is de ideale tijd voor dat programma.

Kan John geen uur zendtijd opkopen van Nickelodeon?
heeft weinig nut, voor 18.00 is voor adverteerders niet zo belangrijk. Bovendien zal je dan weer een heel nieuw programma moeten introduceren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30864448
Nee hoeft niet. Je laat NSE gewoon om 18:00 uur beginnen, en dat moet gewoon een uur duren. Zodat het niet zo haastig en chaotisch programma is zoals het nu is. En van 19:00 tot 19:30 uur zend je gewoon even American Home Video's uit.
pi_30864790
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:05 schreef ThomasBerge het volgende:
Nee hoeft niet. Je laat NSE gewoon om 18:00 uur beginnen, en dat moet gewoon een uur duren. Zodat het niet zo haastig en chaotisch programma is zoals het nu is. En van 19:00 tot 19:30 uur zend je gewoon even American Home Video's uit.
pi_30907340
Schimpie-commercial nooit aangeboden bij Talpa

Talpa kán het schimmelnagelspotje met Schimpie helemaal niet geweigerd hebben, omdat de commercial nooit is aangeboden bij Talpa. De campagne was al stopgezet voordat de zender in augustus in de lucht ging. Dat zegt communicatiemanager Patricia Kleijn van Novartis, het farmaceutische bedrijf achter de campagne. Talpa haalde vorige week de publiciteit omdat het station slechte commercials zegt te weigeren. Talpa’s commercieel directeur Ton Rozestraten deed die uitspraak op een bijeenkomst van de Vea. Als voorbeeld van een geweigerd spotje gebruikte hij Schimpie, het schimmelwezentje dat in de commercial onder voetnagels kruipt. Kleijn vermoedt dat Talpa de populariteit van Schimpie heeft gebruikt voor 'een publiciteitsstunt'. Wij zijn al in juni met Schimpie gestopt. (Adformatie)
  zondag 25 september 2005 @ 11:42:56 #266
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_30911263
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:05 schreef ThomasBerge het volgende:
Nee hoeft niet. Je laat NSE gewoon om 18:00 uur beginnen, en dat moet gewoon een uur duren. Zodat het niet zo haastig en chaotisch programma is zoals het nu is. En van 19:00 tot 19:30 uur zend je gewoon even American Home Video's uit.
In ieder geval vind ik alle opties best, zolang Thuis daar niet in voorkomt.
pi_30914251
quote:
Op zondag 25 september 2005 02:44 schreef Juichtoon het volgende:
Schimpie-commercial nooit aangeboden bij Talpa

Talpa kán het schimmelnagelspotje met Schimpie helemaal niet geweigerd hebben, omdat de commercial nooit is aangeboden bij Talpa. De campagne was al stopgezet voordat de zender in augustus in de lucht ging. Dat zegt communicatiemanager Patricia Kleijn van Novartis, het farmaceutische bedrijf achter de campagne. Talpa haalde vorige week de publiciteit omdat het station slechte commercials zegt te weigeren. Talpa’s commercieel directeur Ton Rozestraten deed die uitspraak op een bijeenkomst van de Vea. Als voorbeeld van een geweigerd spotje gebruikte hij Schimpie, het schimmelwezentje dat in de commercial onder voetnagels kruipt. Kleijn vermoedt dat Talpa de populariteit van Schimpie heeft gebruikt voor 'een publiciteitsstunt'. Wij zijn al in juni met Schimpie gestopt. (Adformatie)
wat een sukkels
  woensdag 28 september 2005 @ 17:44:59 #268
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31003277
dinsdag ook niet best.... joling en gordon wel goed maar dat is al bijna afgelopen....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_31005324
quote:
'Talpa koopt 10 procent marktaandeel'

Talpa trekt inmiddels het aantal kijkers dat het wilde, maar het succes heeft een smalle basis: voetbal en een enkel programma.

Volgens mediakenner Bert van der Veer lopen ze bij het nieuwe station over het gebak. Tien procent marktaandeel wilde Talpa april volgend jaar, aan het einde van het televisieseizoen, hebben. Die doelstelling is nu al gehaald. "Wanneer het Nederlands voetbalelftal slecht speelt maar met 2-0 wint, heeft niemand het over een tegenvallende prestatie", aldus Bert. "Wél over tegenvallend spel. Dat is ook bij Talpa aan de hand."

"Ze hebben die tien procent niet bedacht, zelfs nauwelijks verworven, maar gekocht. Reken maar mee: eredivisievoetbal, 'Big Brother', 'Expeditie Robinson'. Opgeteld is slechts een kwart van de programmering verantwoordelijk voor het aardige tussenrapport. Bekijken we het overige aanbod kwalitatief, dan zie ik behalve twee prachtige dramaseries ('Lieve Lust' en 'Parels & Zwijnen') vooral dat er nog hard gewerkt moet worden."

Van der Veer vindt de stroeve vooravond het meest in het oog springend. 'Thuis' en 'NSE' zouden in deze fase van opbouw van Talpa toch minimaal een marktaandeel van acht procent veroverd moeten hebben, vindt Van der Veer. Maar daarvan is geen sprake. "De vooravond is een ingewikkeld tijdvak. Kijkgewoontes zijn dan het hardnekkigst. Bovendien lenen niet zoveel genres zich voor een dagelijkse programmering: quizjes kan, maar daar kijkt een te oud publiek naar, blijven over talkshows en nieuws. En in die categorieën is het aanbod op de televisie al heel groot."

Misschien nog opvallender is dat zo'n beetje alle overgenomen hits slechter worden bekeken dan vorig seizoen op de oorspronkelijke zenders: 'Barend & Van Dorp' bijvoorbeeld. Van der Veer: "Afgelopen vrijdagavond trokken ze 400000 kijkers. Dat is nog altijd veel minder dan ze op RTL 4 gewend waren. Maar op Talpa begonnen de heren met 200000 belangstellenden. In een week of drie is dat aantal dus verdubbeld. Het kost sommige kijkers kennelijk tijd om Talpa te vinden."

Allerd Peeters, als psycholoog werkzaam bij StichtingKijkonderzoek, is het oneens. "Als er in het verleden belangrijke progammatische wijzigingen werden doorgevoerd, had dat binnen twee weken z'n effect. Conservatief of niet, kijkers wennen toch vrij snel. Het kan best dat een aantal Nederlan- ders Talpa nog niet op de afstandsbediening heeft zitten, maar als De Mol daarop gaat wachten, komt hij van een koude kermis thuis. Over het algemeen geldt: wat goed is, komt snel. Paradoxaal genoeg is het misschien wel een probleem voor Talpa dat De Mol zo handig is in het bedenken of jatten van formats. Zo handig dat hij denkt daar de strijd mee te winnen en te weinig investeert in echte inhoud en uitvoering. De kijker is niet dom. ’Waarom moeten er vier mensen achter een tafel zitten en niet gewoon 1?' Een format kan zeker bij een slechte uitvoering gekunsteld overkomen."

De nieuwe, zelfbedachte programma's van Talpa scoren vrijwel zonder uitzondering slecht. "Met ongekende bombarie zijn presentatoren overgenomen en programma's gepresenteerd. Dat heeft hooggespannen verwachtingen gewekt. Dat is gevaarlijk in combinatie met de persoonlijkheid van De Mol. Hij is iemand die je eerder bewondert dan dat je genegenheid voor hem voelt. Als program- ma's tegenvallen, wordt hem dit extra aangerekend. De bekende gezichten worden uitgemolken. In alle programma's verschijnt bijvoorbeeld Gordon weer. Dat is voor het zenderimago niet goed."

RTL begon destijds meteen met nieuwsuitzendingen. Dat ontbreekt nu bij Talpa. Een groot gemis, constateert Peeters. "Bij Talpa denken ze dat mensen geen nieuws meer willen, alleen nog een mix met show en entertainment. Maar op het moment dat er groot nieuws is, zoals bijvoorbeeld de overstroming van New Orleans dan wil de kijker door de zender waar hij op dat moment naar kijkt gewoon serieus worden geïnformeerd."

"Een verslaggever mag best in zijn lieslaarzen in het water staan en vragen: wat gaat er door je heen? Alleen bij Talpa komen ze niet verder dan grappen maken of vanachter een tafel roepen 'o gut, o gut'. Dat wreekt zich op zo'n moment. Ook mist Talpa sensatie. SBS vocht zich destijds de markt binnen met porno en programma's als 'Over de rooie'"

"Talpa heeft geen spraakmakende programma's, al doen ze hun best met een rokende zwangere vrouw in 'Big Brother'. Ordinair is de zender misschien, maar echt iets nieuws brengt De Mol niet." Daar liggen nog groeikansen, voorspelt Van der Veer. Hij ziet de tegenvallers van nu dan ook vooral als potentieel voor de toekomst. De andere tv-zenders kunnen alleen maar afwachten. "Bedrijfsmatig zitten de concurrenten aan hun plafond. Zij hebben niet de oorlogskas die De Mol heeft. Zij zijn veroordeeld tot reageren. Uiteindelijk moet je zelf dingen bedenken en die stap is een stuk ingewik- kelder dan succes kopen. Kijk maar hoe moeilijk 'Linda & Beau' het hebben om kijkers te trekken. De moderne kijker volgt de grote namen niet meer klakkeloos. Hij is daarvoor te slim." | Bron:,Trouw & Mediakrant
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:30:06 #271
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31064112
BB is wel een van de 'krakers' van Talpa, maar ik had eigenlijk toch meer kijkers verwacht. Ligt waarschijnlijk aan mij.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31064492
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:30 schreef Jane het volgende:
BB is wel een van de 'krakers' van Talpa, maar ik had eigenlijk toch meer kijkers verwacht. Ligt waarschijnlijk aan mij.
Voor hoe slecht Nederland Talpa vindt, vind ik dat Big Brother nog redelijk scoort. Talpa zit gewoon totaal nog niet in het zap rondje.
// Last.fm
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:17:15 #273
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31065392
NSE gisteren 709.000 kijkers. .

Ja, het zat in de rust, maar toch, best weleens leuk voor ze. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_31066801
Samen vind ik best leuk eigenlijk!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:44:11 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31077976
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:17 schreef BVO het volgende:
NSE gisteren 709.000 kijkers. .

Ja, het zat in de rust, maar toch, best weleens leuk voor ze. .
hopen voor ze dat er daar wat kijkers van blijven hangen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')