abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30315417
Normaal gesproken houd ik me niet zo heel erg bezig met de politiek heb druk leven werk meer als 40 uur in de week tijd dat ik over heb besteed ik aan me vriendin en vrienden.
Nu was ik gisteren bij mij schoon ouders wegens een verjaardig dus heel family kwam langs alle mannen rond de tafel ik zelf zat daar een beetje bij mee te luisteren wat ze allemaal te meleden hebben . Al snel begon mijn oom over het huidige beleid van het kabinet te praten....

Naja ik kan hier nu wel een heel verhaal typen over wat er allemaal langs kwam, maar in iedere geval kwamen ze op gegeven moment tot de conclusie dat dit de meest waardeloze regering is die ze ooit hebben mee gemaakt.

Nu hoor ik natuurlijk op het nieuws wel veel dingen langskomen die echt niet kunnen en nu las
ik net weer over die jonge die 4 jaar gezeten heeft terwijl ze al wisten dat hij het niet was...

Ik ben daarom benieuwd wat jullie hier van denken ??

Ik zelf vindt in iedere geval dat de ministers zwaarder gestraft moeten worden voor hun fouten en het kabinet mag van mij apart ook aftreden weet alleen niet wie er anders zou moeten gaan regeren.
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:10:10 #2
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30315761
zullen we wim kok dan ook maar direct de doodstraf geven?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_30315957
hehe

Klinkt niet echt redelijk.

Maar op zijn minst iets van een boete of niet aangewezen kunnen worden tot minister en
afstaan van functie of zoiets..

Ik heb geen idee hoe maar ze komen er nu wel heel makkelijk van af
pi_30316021
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:58 schreef Gargoylesla het volgende:
Al snel begon mijn oom over het huidige beleid van het kabinet te praten....
Jouw oom houdt wel van wat stevige borrelpraat op zijn tijd?
quote:
Nu hoor ik natuurlijk op het nieuws wel veel dingen langskomen die echt niet kunnen en nu las
ik net weer over die jonge die 4 jaar gezeten heeft terwijl ze al wisten dat hij het niet was...
Is het misschien handig als je je eerst iets verder in materie verdiept in plaats van dat je je direct op basis van krantenkoppen en borrelpraat een mening vormt?
quote:
Ik zelf vindt in iedere geval dat de ministers zwaarder gestraft moeten worden voor hun fouten en het kabinet mag van mij apart ook aftreden weet alleen niet wie er anders zou moeten gaan regeren.
Wat wil je nou? Aftreden of niet?
pi_30316024
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:16 schreef Gargoylesla het volgende:
hehe

Klinkt niet echt redelijk.

Maar op zijn minst iets van een boete of niet aangewezen kunnen worden tot minister en
afstaan van functie of zoiets..

Ik heb geen idee hoe maar ze komen er nu wel heel makkelijk van af
Weet je dat dit een van de domste dingen is die ik ooit heb gelezen? Als je er al niets van snapt, houd je er dan ook niet mee bezig. Pffff wat een simpel persoon ben jij
pi_30316045
Heel het rechtssysteem aanpassen. Voor alles hogere straffen zodat het andere criminelen kan afschrikken.
Gevangenissen moeten geen pleziertje meer worden, maar een straf in plaats van een hotel. Mensen niet zo snel ontoerekeningsvatbaar verklaren en gewoon in de cel pleuren.
Stoppen met onnodig flitsen en werkelijk wat doen aan de verkeersveiligheid. En dan nog maar niet spreken over het intergratiebeleid

Zoiets?

Ik zou zowat een heel verhaal kunnen typen met al mijn veranderingen
World Wrestling Entertainment
pi_30316128
Ik geef het aftreden alleen als stelling niet dat ik dat persee wil.

Mja geef maar een voorbeeldje van straffen het lijkt mij niet meer als redelijk dat als een minister
verantwoordelijk is voor een fout dat miljoenen kost hij iig iets van zijn royale salaris kan afstaan.
(of iets van zijn bijbaantjes misschien).
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:21:53 #8
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30316140
quote:
Normaal gesproken houd ik me niet zo heel erg bezig met de politiek heb druk leven werk meer als 40 uur in de week tijd dat ik over heb besteed ik aan me vriendin en vrienden.
Nu was ik gisteren bij mij schoon ouders wegens een verjaardig dus heel family kwam langs alle mannen rond de tafel ik zelf zat daar een beetje bij mee te luisteren wat ze allemaal te meleden hebben . Al snel begon mijn oom over het huidige beleid van het kabinet te praten....

Naja ik kan hier nu wel een heel verhaal typen over wat er allemaal langs kwam, maar in iedere geval kwamen ze op gegeven moment tot de conclusie dat dit de meest waardeloze regering is die ze ooit hebben mee gemaakt.

Ik ben daarom benieuwd wat jullie hier van denken ??

Jah want het kabinet bepaalt of en hoe lang iemand de bak in draait. Die familie van jou kan zich beter bezig gaan houden met dingen die ze kunnen volgen, belspelletjes op yorin bijvoorbeeld.
Say your prayers
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:23:08 #9
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30316178
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:21 schreef Gargoylesla het volgende:
Ik geef het aftreden alleen als stelling niet dat ik dat persee wil.

Mja geef maar een voorbeeldje van straffen het lijkt mij niet meer als redelijk dat als een minister
verantwoordelijk is voor een fout dat miljoenen kost hij iig iets van zijn royale salaris kan afstaan.
(of iets van zijn bijbaantjes misschien).
En als we dan in ogenschouw nemen dat fouten maken menselijk is en de gemiddelde minister ook nog eens mens is, wie is er dan nog gek genoeg om een ministerschap op zich te nemen?
Say your prayers
pi_30316265
Misschien de gene die durven de verantwoordelijkheid op zich te nemen en
niet zomaar iemand die met instelling komt ik wil het wel proberen en als ik het fout doe naja
ik heb het toch geprobeert...
pi_30316316
Ja op een marktplein en dan bekogelen met tomaten en rotte vis en eieren
en daarna hondepoep oplikken uit het park

Prima plan
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:31:28 #12
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30316419
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:25 schreef Gargoylesla het volgende:
Misschien de gene die durven de verantwoordelijkheid op zich te nemen en
niet zomaar iemand die met instelling komt ik wil het wel proberen en als ik het fout doe naja
ik heb het toch geprobeert...
Fouten maken is menselijk. En daarnaast, probeer dat zeikvolk wat de Nederlanders zijn verworden maar eens tevreden te stellen. Mission impossible.
Say your prayers
pi_30316438
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Fouten maken is menselijk. En daarnaast, probeer dat zeikvolk wat de Nederlanders zijn verworden maar eens tevreden te stellen. Mission impossible.
Een zeikerd word je niet zomaar...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30316459
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Hmm daar heb je weer gelijk in dat is haast een onmogelijke taak.
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:36:15 #15
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_30316556
Ja, leuk, een discussie 'politiek voor nitwits', heerlijk.

Jij bent de reden dat democratie niet werkt.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Forum Admin dinsdag 6 september 2005 @ 12:36:19 #16
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_30316562
Gelukkig weten ze bij jouw schoonfamilie hoe je het land moet besturen, misschien moeten ze zich verkiesbaar stellen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:41:15 #17
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30316695
quote:

Eerste vraag: . Wat verdient een minister ? Als je dat antwoord niet weet, aub niet meer meediscussieren..
Tweede vraag: Als jij een baan aangeboden zou krijgen, met de voorwaarde dat je financieel aansprakelijk bent voor eventuele fouten, ook als die veroorzaakt worden door variabelen die je NIET in de hand hebt, zou je de baan dan nog aanvaarden ?

En het beleid is zo "slecht" omdat vele kabinetten voor deze , nederland hebben laten verworden tot een sociale hangmat, waarbij 4 werkenden 1 niet werkende moeten onderhouden. Gezien het feit dat de laatste groep groot gaat toenemen (kijk maar naar het verslag van het CPB) omdat, imho, de arbeidsmoraal tegenwoordig ver te zoeken is, dient er hard te worden ingegrepen.
Aangezien de profiteurs moeilijk te onderscheiden zijn van de echte probleemgevallen, moeten de goede onder de kwaden lijden. Dan kun je je kwaadheid op de boodschapper (dit kabinet) richten, maar kun je beter niet eens uitvaren tegen de oom of tante die in elke familie wel voorkomt: Degene die zich ziek meldt of zich laat afkeuren als er een scheet dwars zit.

Oh, en voor welke fouten moet welke minister worden gestraft dan ? namen en acties graag, geen onderbuikgeborrel....
quote:
Jij bent de reden dat democratie niet werkt.
"The best argument against democracy is a 5 minute chat with a common voter" Winston Churchill
Echte diehards gebruiken postduiven
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:44:39 #18
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30316799
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Een zeikerd word je niet zomaar...
Zeikende kinderen zijn verwende kinderen...die eventjes hun zin niet krijgen.
pi_30316916
puttense moord zaak
zaak nienke
eric o
de Baarnse moordzaak
Deventer-moordzaken

het zijn maar een paar justitie zaken
over bijna elke minister is wel wat, zekers de grote, maar ook bv landbouw
wie kent de bouw frouwde niet? vele miljarden werd er verdioent en alles is afgekocht voor 80 miljoen
tja dat is lekker verdienen

DE SORRY POLITIEK IS ER WEER
de minister bied excuus en daar mee klaar

niemand die verantwoordelijkheid neemt
af treden en af schie....
op pakken wegens land verraad/ hoog verraad

wie er anders moet regeren??

wat dacht je van mensen die weten waar ze mee bezig zijn
gewone burgers die weten wat er onder de mensen leeft
NIET een minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties die niet eens de hoofdstad weet van nederlands grondgebied
NIET Balkenendes optreden in het Tweede-Kamer-debat waarbij hij gesouffleerd wordt door Donner
GEEN minister die een satire verbod wil op tv
enz enz

de mensen willen geen gekloot en jaren vergaderen
dus een mister van stedenbouw moet een bouwvakker zijn of een uitvoorder die weet waarover hij praat in praktijk en ook in theorie
zo moeilijk is het niet
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:52:38 #20
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30317030
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:48 schreef harrie1 het volgende:
puttense moord zaak
zaak nienke
eric o
de Baarnse moordzaak
Deventer-moordzaken

het zijn maar een paar justitie zaken
over bijna elke minister is wel wat, zekers de grote, maar ook bv landbouw
wie kent de bouw frouwde niet? vele miljarden werd er verdioent en alles is afgekocht voor 80 miljoen

DE SORRY POLITIEK IS ER WEER
de minister bied excuus en daar mee klaar

wie er anders moet regeren??

wat dacht je van mensen die weten waar ze mee bezig zijn
gewone burgers die weten wat er onder de mensen leeft
NIET een minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties die niet eens de hoofdstad weet van nederlands grondgebied
NIET Balkenendes optreden in het Tweede-Kamer-debat waarbij hij gesouffleerd wordt door Donner
GEEN minister die een satire verbod wil op tv
enz enz

dus een mister van stedenbouw moet een bouwvakker zijn of een uitvoorder die weet waarover hij praat in praktijk en ook in theorie
zo moeilijk is het niet
Ik ken de bouw frouwde niet ben ik bang .

En een bouwvakker een ministersportefeuille geven van enkele miljarden is idd een donders goed plan. Zetten we meteen een schaftkeet op het binnenhof zodat ie in de pauze lekker zijn bammetjes in een vertrouwde omgeving naar binnen kan werken. Kan ie vervolgens zijn kantoor gaan behangen met naakte wijven net zoals in de werkplaats waar ie voorheen werkte.

Say your prayers
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:55:16 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30317102
zeg maar tegen je oom dat als er niet ingegrepen wordt dan de gezondheidszorg en pensioenen onbetaalbaar worden.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:58:05 #22
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30317187
quote:
puttense moord zaak
zaak nienke
eric o
de Baarnse moordzaak
Deventer-moordzaken
Weleens van de Trias Politca gehoord ?[
quote:

De bouwfraude speelde zich ook onder andere kabinetten af. Bovendien, leg de hele bouwsector maar eens een forse boete op. Wie gaat uiteindelijk de boete betalen:
1) De klant van de bouwondernemingen: Woningbouwcorporaties, andere bedrijven, de overheid. Wie betaald hun rekeningen ? De burger.
2) Door de boetes kan dat geld door de ondernemingen niet geinvesteerd worden in mensen en machines, kan de concurrentie met buitenlandse bedriijven niet aan, gaat failliet, en Jan-met-de-Bouwvakkerspet staat op straat...
Moet ik nog even doorgaan waarom het soms beter is om te schikken ?
quote:
Tja dat kun je roepen, maar geef jij maar eens wat sluitende bewijzen die voor een RECHTER ook aantonen dat Balkenende CS zich aan landverraad hebben schuldig gemaakt. Of wil je een volksgerecht ?
quote:
Tuurlijk willen de mensen geen gekloot, maarik voorspel je dat ze met de, voor dat vakgebied, onkundige mensen uit de praktijk, die niet veel verder kunnen kijken dan hun eigen bouwput.(met alle respect overigens voor mensen in bouw...Maar een uitvoerder maakt GEEN kans als minister, uitzonderingen daargelaten)
(overigens komen er meer ministers uit de praktijk dan je denkt, maar goed, niemand doet meer enig onderzoek voordat hij/zij begint te blaten)
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:58:58 #23
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30317216
quote:
En een bouwvakker een ministersportefeuille geven van enkele miljarden is idd een donders goed plan. Zetten we meteen een schaftkeet op het binnenhof zodat ie in de pauze lekker zijn bammetjes in een vertrouwde omgeving naar binnen kan werken. Kan ie vervolgens zijn kantoor gaan behangen met naakte wijven net zoals in de werkplaats waar ie voorheen werkte.
En niet te vergeten, om 4 uur 's middags naar huis. Je denkt toch niet dat ik langer dan 36 uur per week ga werken?
pi_30317268
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:41 schreef Labtech het volgende:

[..]

En het beleid is zo "slecht" omdat vele kabinetten voor deze , nederland hebben laten verworden tot een sociale hangmat, Gezien het feit dat de laatste groep groot gaat toenemen (kijk maar naar het verslag van het CPB) [..]

"The best argument against democracy is a 5 minute chat with a common voter" Winston Churchill
jaaa duiden lijk
de vorige kabinetten waren zo slecht
deze ruimen het op
maar er komen nog veel meer hangmatters bij

erg duidenlijk

de hele wereld heeft respect voor het polder model van paars !
het ligt nooit aan de minister
ich habbe es nicht bla bla bla

pi_30317343
quote:
De zittende regering is altijd de lul natuurlijk. Of je moet zoiets als de regering Chamberlain erbij gaan halen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:06:05 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30317393
quote:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:08:40 #27
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30317472
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:01 schreef harrie1 het volgende:

[..]

jaaa duiden lijk
de vorige kabinetten waren zo slecht
deze ruimen het op
maar er komen nog veel meer hangmatters bij

erg duidenlijk

de hele wereld heeft respect voor het polder model van paars !
het ligt nooit aan de minister
ich habbe es nicht bla bla bla

Argumenten op ?
pi_30317738
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:58 schreef Labtech het volgende:

[..]

Weleens van de Trias Politca gehoord ?[
[..]

De bouwfraude speelde zich ook onder andere kabinetten af. Bovendien, leg de hele bouwsector maar eens een forse boete op. Wie gaat uiteindelijk de boete betalen:
1) De klant van de bouwondernemingen: Woningbouwcorporaties, andere bedrijven, de overheid. Wie betaald hun rekeningen ? De burger.
2) Door de boetes kan dat geld door de ondernemingen niet geinvesteerd worden in mensen en machines, kan de concurrentie met buitenlandse bedriijven niet aan, gaat failliet, en Jan-met-de-Bouwvakkerspet staat op straat...
Moet ik nog even doorgaan waarom het soms beter is om te schikken ?
[..]

wat vindt je van:
wie jat gaat in het gevang?
ze hebben miljarden gevangen dus die moeten terug komen
of mag ik jou knip jatten en omdat ik geen werk heb hoef ik maar 1:100 terug betalen?
wie denk je dat er nu betaald heeft?
DE BURGER JAN MET DE PET

Tja dat kun je roepen, maar geef jij maar eens wat sluitende bewijzen die voor een RECHTER ook aantonen dat Balkenende CS zich aan landverraad hebben schuldig gemaakt. Of wil je een volksgerecht ?
[..]

dat volksrecht is er al
WIJ HET VOLK REGEREN
ik ben het met ts eens oprotten met zakkenvullers die niet weten waar ze mee bezig zijn

Tuurlijk willen de mensen geen gekloot, maarik voorspel je dat ze met de, voor dat vakgebied, onkundige mensen uit de praktijk, die niet veel verder kunnen kijken dan hun eigen bouwput.(met alle respect overigens voor mensen in bouw...Maar een uitvoerder maakt GEEN kans als minister, uitzonderingen daargelaten)
(overigens komen er meer ministers uit de praktijk dan je denkt, maar goed, niemand doet meer enig onderzoek voordat hij/zij begint te blaten)

en die uitzonderingen moet je zoeken een aanstellen (mits ze willen)
ik weet dat er ook een hoop uit de praktijk komen
maar hoeveel komen r uit de praktijk en hebben het daar ook verprutst?
sorry voor de onduidenlijkheid
ik zal me eens verdiepen in de quote zooi
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:25:03 #29
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318034
Als ik het goed begrijp wil je de burger dus 3 keer laten betalen. de tweede keer is meebetalen aan de boete, de derde keer is meebetalen aan failliete ondernemingen en WW uitkeringen. Goed, dan is het eerlijk opgelost..Nou blij ?
Bovendien, er lopen dacht ik, nog strafrechterlijke onderzoeken naar de natuurlijke personen die zich schuldig hebben gemaakt aan malversaties.
quote:
ik ben het met ts eens oprotten met zakkenvullers die niet weten waar ze mee bezig zij
Kom dan eens met voorbeelden inplaats van dat loze "zakkenvullers die niet weten waar ze mee bezig zijn' Namen wil ik horen, en acties, en een verband waarom dan juist DEZE minster moet aftreden...Zeg maar datgene wat ze in de kamer doen als er een motie van wantrouwen op tafel komt.. En hoe defineer je "niet weten waar ze mee bezig zijn?"

Maar als ik joui goed begrijo moet Balkende cs maar door het gepeupel op het kromme voorhout gelynched worden? Omdat het een stelletje 'zakkenvullers" zijn, die "het" in de praktijk hebben verprutst ?
pi_30318118
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:58 schreef Labtech het volgende:

[..]

En niet te vergeten, om 4 uur 's middags naar huis. Je denkt toch niet dat ik langer dan 36 uur per week ga werken?
Prima zaak
zo creeer je weer meer werk voor anderen!
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:29:37 #31
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318206
quote:
Prima zaak
zo creeer je weer meer werk voor anderen!
Jiji gelooft nog dat "werk" het probleem is over 5 a 10 jaar ? LOL, "mensen" zijn dan het probleem, beter gezegd het gebrek eraan.

Maar ik doelde dus op de 36 uur per week die voor een normale werknemer heilig is, maar in het woordenboek van een minister niet voorkomt. Dat ben je nl 24/7.
pi_30318479
Ik heb het eens op gezocht wat ministers nou verdienen en las het volgende....

Het jaarsalaris van een minister bedroeg in 2004 ongeveer 122 duizend euro inclusief vakantiegeld en exclusief eindejaarsuitkering. Daarnaast krijgen ministers een vaste onkostenvergoeding (in 2004 ¤ 7.200) en maken ze aanspraak op een aantal andere tegemoetkomingen en voorzieningen. De vaste onkostenvergoeding van de minister-president en de minister van Buitenlandse Zaken is twee keer zo hoog als die van andere ministers

Op 3 februari 2005 sprak de Tweede Kamer met minister Remkes i over dit onderwerp:

Meerderheid Kamer akkoord met hoger ministerssalaris
De ministerssalarissen gaan met zo'n 30 procent omhoog. CDA, VVD en LPF, en daarmee een meerderheid van de Tweede Kamer, steunen dit voorstel van minister Remkes, die daarmee de aanbevelingen van de commissie-Dijkstal volgt. De verhoging gaat pas de volgende kabinetsperiode in, omdat het huidige kabinet niet zijn eigen salaris wil verhogen.

Bron: www.parlement.nl
pi_30318516
30 procent omhoog
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:39:42 #34
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318536
De verhoging gaat pas de volgende kabinetsperiode in, omdat het huidige kabinet niet zijn eigen salaris wil verhogen.
FF voor de duidelijkheid..
Ok, en vind je 122.00 euro bruto een erg hoog salaris als je het vergelijkt met salarissen in het bedrijfsleven ?
pi_30318546
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:29 schreef Labtech het volgende:

[..]

Jiji gelooft nog dat "werk" het probleem is over 5 a 10 jaar ? LOL, "mensen" zijn dan het probleem, beter gezegd het gebrek eraan.

Maar ik doelde dus op de 36 uur per week die voor een normale werknemer heilig is, maar in het woordenboek van een minister niet voorkomt. Dat ben je nl 24/7.
Wie neemt er nu nog kinderen in deze tijd?
Bedoel zorg er dan voor dat het aantrekkelijk is om kinderen te baren
ruggeprik oid moet ook normaal zijn hier in nederland toch?
pi_30318584
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:29 schreef Labtech het volgende:

[..]

om even snel te reageren.

Een minister gaat ook uit van een 36 urige werk week.
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:41:44 #37
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318598
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef zhe-devilll het volgende:
30 procent omhoog
Eerste verhoging in, ik dacht 7, jaar..
Vraag me af hoe jij reageert als je al 7 jaar geen salarisverhoging gekregen hebt...

En Harrie1..Dat salaris moet wel omhoog, anders zullen capabele mensen uit de praktijk wel 10 keer nadenken voordat ze minister worden. Een man als Charfontaine van Schiphol verdient nl momenteel 7 keer zoveel als JPB, en zou een hele goede minster van EZ zijn...maar ja, geef hem eens ongelijk als hij voor zo'n fooi zn bed niet uitkomt..
pi_30318604
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:39 schreef Labtech het volgende:
De verhoging gaat pas de volgende kabinetsperiode in, omdat het huidige kabinet niet zijn eigen salaris wil verhogen.
Ok, en vind je 122.00 euro bruto een erg hoog salaris als je het vergelijkt met salarissen in het bedrijfsleven ?
Zolang dat bedrijfsleven niet beslist over onze levens moeten ze het lekker zelf uitzoeken
Maar ministers die zelf niet weten hoe hun inkomen uit te geven, mogen van mij niet alles zomaar verlagen voor de bevolking.
pi_30318627
quote:
Nee, maar de linkervleugel is van mening dat een land ook wel bestuurd kan worden door goedbedoelende idealisten.
pi_30318628
quote:
Dit is zonder toekomingen en onkosten vergoeding he...

Dus jij vindt dit weinig ???
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:42:45 #41
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318629
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:41 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Goh, hoe rijm je dat dan met een spoeddebat wat tot 4 uur 's nachts duurt ? En de afspraak om 8 uur de volgende dag met de ambassadeur van Zweden kan echt niet verzet worden...
pi_30318643
straffen heeft geen zin, dit zijn recidivisten. Leuk is het wel, denk ik
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30318654
quote:
Dan is hij slecht voorgelicht. In de praktijk gaat hij dat toch echt niet redden.
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:43:38 #44
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318661
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Zolang dat bedrijfsleven niet beslist over onze levens moeten ze het lekker zelf uitzoeken
Maar ministers die zelf niet weten hoe hun inkomen uit te geven, mogen van mij niet alles zomaar verlagen voor de bevolking.
GElukkig doen ze dat niet "zomaar'. Weleens een debat gevolgd ? Laat maarr, ik weet het antwoord denk ik wel.
pi_30318685
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:42 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Om boodschappen mee te doen niet. Voor de verantwoordelijkheid die gedragen wordt wel.
pi_30318717
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:42 schreef Labtech het volgende:

[..]

Goh, hoe rijm je dat dan met een spoeddebat wat tot 4 uur 's nachts duurt ? En de afspraak om 8 uur de volgende dag met de ambassadeur van Zweden kan echt niet verzet worden...
Ik zeg toch ze gaan uit van een 36 urige werkweek.
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:45:25 #47
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318734
quote:

[..]

Het is zeker niet "weinig geld", maar ik vind dit ook zeker geen vorstelijk salaris zoals jij het in je OP stelde. Bovendien plaatste je je stelling zonder maar een flauw benul van het exacte bedrag te hebben
pi_30318757
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:43 schreef Labtech het volgende:

[..]

GElukkig doen ze dat niet "zomaar'. Weleens een debat gevolgd ? Laat maarr, ik weet het antwoord denk ik wel.
Nee Balkenende dat kijk ik niet meer want ik val er in slaap!
Heeft u trouwens middagpauze?
pi_30318792
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Om boodschappen mee te doen niet. Voor de verantwoordelijkheid die gedragen wordt wel.
Verantwoordelijkheid die gedragen wordt.....

Als ze iets fout doen krijgen ze 1 uurtje kritiek en daarna is er niks gebeurt geen gevolgen voor de rest..... ik wou dat ik dat had als ik bij me baas het hele netwerk plat leg voor een week dat ik er zo van af kom..
pi_30318794
quote:

[..]

Nou, bij deze is de discussie wat mij betreft wel afgelopen
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:47:45 #51
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318807
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, maar de linkervleugel is van mening dat een land ook wel bestuurd kan worden door goedbedoelende idealisten.
Ja, die vleugel kent natuurlijk alleen maar de "zucht naar geld", maar de "zucht naar macht" zou bij deze idealisten toch ook niet onbekend voor moeten komen.
pi_30318865

De moord op de gebroeders De Witt. Ets van Jan Luiken. Gemeente archief 's-Gravenhage.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:49:47 #53
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30318894
quote:

[..]

Het is verre van marktconform ja...
Say your prayers
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:50:01 #54
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30318904
quote:
Nee Balkenende dat kijk ik niet meer want ik val er in slaap!
Heeft u trouwens middagpauze?

Oh, dus je heoft het niet te volgen, maar je mag er wel een mening over hebben?
Antwoord op laatste : JA. Bovendien bepaal ik mijn eigen werktijden. Dat krijg je met een eigen bedrijf..Maar ik dacht niet dat ik aan jou verantwoording verschuldigd ben over mijn tijdsindeling..

mooie drogreden ad hominem overigens
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:50:29 #55
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30318918
quote:

[..]

Pure kolder.
Say your prayers
pi_30319192
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:47 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid die gedragen wordt.....
Wat jij wil .
pi_30319288
Als we dan toch lekker bezig zijn over de salarissen.

Subsidie 190.000 euro voor bedrijven minister

Door onze Europaredactie

ROTTERDAM, 16 AUG. Agrarische ondernemingen die het eigendom zijn van minister Veerman (Landbouw) ontvangen jaarlijks zo'n 190.000 euro aan Europese landbouwsubsidies. Veerman heeft het bedrag gisteren op verzoek van deze krant zelf bekendgemaakt.

En volgens mij was hij niet de enigste met een paar andere bedrijven naast zijn minister post ?
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:01:25 #58
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30319318
quote:
Als ze iets fout doen krijgen ze 1 uurtje kritiek en daarna is er niks gebeurt geen gevolgen voor de rest..... ik wou dat ik dat had als ik bij me baas het hele netwerk plat leg voor een week dat ik er zo van af kom..
Ach, als je baas je er dan uittrapt, dan stap je naar de FNV. Die helpen je met een rechtzaak, die zal uitmonden in het NIETIG verklaren van je ontslag (als je tenminste ter goeder trouw hebt gehandelt.) Dergelijke, op zichzelf staande fouten zijn namelijk geen geldige reden tot ontslag.

Echt, je weet en je realiseert je niet hoe vreselijk goed je beschemt bent als werknemer...
pi_30319367
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:01 schreef Labtech het volgende:
Echt, je weet en je realiseert je niet hoe vreselijk goed je beschemt bent als werknemer...
En gegeven voor wie de FNV de belangen behartigt tegenwoordig (hint: het is niet de werknemer of werkgever of zelfs maar regering) is dat soort onwetendheid goud waard.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:03:35 #60
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30319401
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:00 schreef Gargoylesla het volgende:
Als we dan toch lekker bezig zijn over de salarissen.

Subsidie 190.000 euro voor bedrijven minister

Door onze Europaredactie

ROTTERDAM, 16 AUG. Agrarische ondernemingen die het eigendom zijn van minister Veerman (Landbouw) ontvangen jaarlijks zo'n 190.000 euro aan Europese landbouwsubsidies. Veerman heeft het bedrag gisteren op verzoek van deze krant zelf bekendgemaakt.

En volgens mij was hij niet de enigste met een paar andere bedrijven naast zijn minister post ?
Ok, dit bericht geeft dus aan dat ze Europese subsidies ontvangen. Wie bepaald welke bedriijven europesche subsidies krijgen ? Juist. Europa...en niet dit kabinet.
Bovendien geeft het bericht niet aan of de subsidies terecht of onterecht ontvangen zijn, of Veerman er een hand in heeft gehad of niet.
Wat wil je eigenlijk met dit bericht zeggen ?
pi_30319451
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:03 schreef Labtech het volgende:
Dat iemand in een topfunctie meer geld krijgt dan hij en zij zijn groot en hij is klein en dat is niet éééérlijk.
pi_30319504
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:03 schreef Labtech het volgende:

[..]

Ok, dit bericht geeft dus aan dat ze Europese subsidies ontvangen. Wie bepaald welke bedriijven europesche subsidies krijgen ? Juist. Europa...en niet dit kabinet.
Bovendien geeft het bericht niet aan of de subsidies terecht of onterecht ontvangen zijn, of Veerman er een hand in heeft gehad of niet.
Toen de CDA die subside wou aanpassen heeft veerman gedreigt op te stappen en nu blijkt dat hij een groot deel van die subside ontvangt met zijn bedrijfjes (zoenzo mag je geen ander bedrijf hebben naast je minister post).

Het is belachelijk dat hij misbruik maakt van zijn minister post in eigen belang dat wil ik er mee zeggen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:11:50 #63
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30319691
quote:
Het is belachelijk dat hij misbruik maakt van zijn minister post in eigen belang dat wil ik er mee zegge
Ach ja, als dat geld naar zijn bedrijven gaat, dan komt het direct in zijn eigen zak terecht natuurlijk. Overigens kan ik zo 1-2-3 niks vinden over dat dreigement van Veerman.
quote:
(zoenzo mag je geen ander bedrijf hebben naast je minister post).

Onzin. Je mag ze wel hebben, je mag geen bestuurshandelingen verrichten in de bedrijven, juist om belangenverstrengeling tegen te gaan. Daar is bij Veerman iets fout gegaan, en als je het kamerdebat een klein beetje had gevolgd had je gemerkt dat de meeste partijen Veerman geloofden.
pi_30319704
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:49 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
De moord op de gebroeders De Witt. Ets van Jan Luiken. Gemeente archief 's-Gravenhage.
(ik dacht dat Johan er daar een van was )
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:12:31 #65
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30319719
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:06 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Toen de CDA die subside wou aanpassen heeft veerman gedreigt op te stappen en nu blijkt dat hij een groot deel van die subside ontvangt met zijn bedrijfjes (zoenzo mag je geen ander bedrijf hebben naast je minister post).

Het is belachelijk dat hij misbruik maakt van zijn minister post in eigen belang dat wil ik er mee zeggen.
Hij ontvangt een groot deel van de subsidies? Heb jij enig idee hoeveel subsidie er jaarlijks aan die kutboeren wordt uitgekeerd? Los daarvan, Veerman kan als boer zijnde prima het standpunt innemen dat die subsidies nodig zijn.
Say your prayers
pi_30320797
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:50 schreef Labtech het volgende:

[..]

Oh, dus je heoft het niet te volgen, maar je mag er wel een mening over hebben?
Antwoord op laatste : JA. Bovendien bepaal ik mijn eigen werktijden. Dat krijg je met een eigen bedrijf..Maar ik dacht niet dat ik aan jou verantwoording verschuldigd ben over mijn tijdsindeling..

mooie drogreden ad hominem overigens
Nou ik vind van wel Balkenende
Ga eens terug naar je debat hups ksssjjjjjjjjjt
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:00:26 #67
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30321268
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou ik vind van wel Balkenende
Ga eens terug naar je debat hups ksssjjjjjjjjjt
Argumenten op, dus gaan we maar op de man spelen...Jij komt nog ver in het echte leven...
pi_30321336
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:00 schreef Labtech het volgende:

[..]

Argumenten op, dus gaan we maar op de man spelen...Jij komt nog ver in het echte leven...
Hoezo? Heb je haar inzichtelijke wijze van discussiëren hier in POL nog niet eerder gezien dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')