Het grootste probleem bij het nabootsen van menselijk gedrag is dat menselijk gedrag niet enkel bestaat uit de simpele manier van "if/then" gedrag. Mensen hebben emoties en een referentiekader op basis waarvan beslissingen genomen worden. Maar niet iedereen in een gelijke situatie met een gelijke emotie maakt dezelfde beslissing (door het referentiekader).quote:Op zaterdag 10 september 2005 09:08 schreef kepler het volgende:
[..]
maar dat laatste is dus nu juist de hele uitdagingeen AI systeem ontwerpen dat een menselijke reaktie geeft. Alleen de tijd zal het ons leren denk ik
In een game als Oblivion zou dit heel goed uitgewerkt kunnen worden. Zelfs personages met vooroordelen moeten kunnen. Zo vonden bepaalde personages in morrowind je ook al niet aardig als je van een bepaald ras was enz. Als je maar een mogelijkheid beschikbaar stelt om het op een andere manier op te lossen is er geen probleem.quote:Op zondag 11 september 2005 22:41 schreef kepler het volgende:
ok ik bedoelde dus niet letterlijk een menselijke reactie, maar iets wat er in de buurt komt. Ik weet wel dat een AI die echt menselijk is nog lang niet haalbaar is, maar het kan zeker wel verbeterd worden. Ook tijdens de next-gen generatie zal echt menselijk gedrag niet gehaald worden.
het programmeren gebruikt idd if/then, maar ik heb begrepen dat je ook algoritmes kunt gebruiken voor zogenaamde willekeurige beslissingen (of juist op basis van 'emoties' ). En wat Rodie zegt dat je dan niet meer kan inspelen op het gedrag van de NPC's; dat is juist de uitdaging dan natuurlijk.
Het 'unieke' gedrag (als dit mogelijk is) van NPC's zorgt juist voor een veel bredere game-ervaring. Het zou echt cool zijn dat je dus NPC's kunt herkennen aan hun gedrag, of dat je een soort van vriendenband kunt opbouwen. Tuurlijk zijn dit soort dingen moeilijk in te bouwen in een game, want stel dat een belangrijke NPC 'zelf' besluit dat hij je niet aardig vind... Maar op alles is een oplossing te vindenDit zijn dan spellen die de gamewereld kunnen veranderen (hoop ik althans)
Ik verwacht niet dat er überhaupt nog spellen komen die de gamewereld zullen veranderen. De ontwikkelingen gaat te geleidelijk daarvoor.quote:Op zondag 11 september 2005 22:41 schreef kepler het volgende:
Dit zijn dan spellen die de gamewereld kunnen veranderen (hoop ik althans)
Kijk naar een game als spore, als dat goed uitgewerkt wordt is het toch wel een revolutionaire game.quote:Op zondag 11 september 2005 22:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat er überhaupt nog spellen komen die de gamewereld zullen veranderen. De ontwikkelingen gaat te geleidelijk daarvoor.
waarom niet? Half-Life 1 en GTA3 zijn goede voorbeelden die de gameswereld aardig hebben verandert, althans naar mijn bescheiden mening danquote:Op zondag 11 september 2005 22:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat er überhaupt nog spellen komen die de gamewereld zullen veranderen. De ontwikkelingen gaat te geleidelijk daarvoor.
Nog nóóit van gehoord!quote:Op zondag 11 september 2005 22:50 schreef peristilius het volgende:
Kijk naar een game als spore, als dat goed uitgewerkt wordt is het toch wel een revolutionaire game.
quote:Op zondag 11 september 2005 22:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nog nóóit van gehoord!Vertel eens iets over "spore"!
(of geef een link...)
Leg eens uit... Hoe goed de games ook waren, revolutionair kan ik ze echt niet noemen.quote:Op zondag 11 september 2005 22:51 schreef kepler het volgende:
waarom niet? Half-Life 1 en GTA3 zijn goede voorbeelden die de gameswereld aardig hebben verandert, althans naar mijn bescheiden mening dan
If Orc , Hate = no nice answersquote:Op zondag 11 september 2005 22:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
Zo vonden bepaalde personages in morrowind je ook al niet aardig als je van een bepaald ras was enz.
http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/preview_6125451.htmlquote:Op zondag 11 september 2005 22:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nog nóóit van gehoord!Vertel eens iets over "spore"!
(of geef een link...)
Het is simpel, maar uiteindelijk denken mensen ook in acties en reacties. Als jij een leipe post ziet vind je degene die hem geplaatst heeft ook een mafkees en zal je in de toekomst misschien anders op hem reageren.quote:Op zondag 11 september 2005 22:54 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
If Orc , Hate = no nice answers
If Elf , love = Tell everything
redelijk simpel en heeft weinig met ai te maken
if Ruzbeh , Flamequote:Op zondag 11 september 2005 22:58 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is simpel, maar uiteindelijk denken mensen ook in acties en reacties. Als jij een leipe post ziet vind je degene die hem geplaatst heeft ook een mafkees en zal je in de toekomst misschien anders op hem reageren.
Je snapt m.quote:Op zondag 11 september 2005 23:00 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
if Ruzbeh , Flame
if piet_pelle , love
GTA vanwege het vrije gevoel wat je hebt, dat je alles kon doen wat je wil. Veel games grijpen nog terug naar diezelfde game-playquote:Op zondag 11 september 2005 22:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Leg eens uit... Hoe goed de games ook waren, revolutionair kan ik ze echt niet noemen.
Half-Life was gewoon een meesterlijke FPS.quote:Op zondag 11 september 2005 23:02 schreef kepler het volgende:
[..]
GTA vanwege het vrije gevoel wat je hebt, dat je alles kon doen wat je wil. Veel games grijpen nog terug naar diezelfde game-play
Half-Life weet ik niet precies, maar ik heb het idee dat veel games een soort van voorbeeld nemen aan dit spel.
een revolutie is het inderdaad niet, maar dat was eigenlijk alleen van 2D naar 3D.
Wat dan allemaal weer compleet verneukt werd door die maffe alien planeet.quote:Op zondag 11 september 2005 23:05 schreef Gamedemon het volgende:
Half life is de grondlegger van de moderne FPS, voor het eerst een goed verhaal , goede puzzels en afwissellende lvls en een zeer goede ai van de marines later in het spel
snap niet wat iedereen tegen die planeet heeft, ik vond het vetquote:Op zondag 11 september 2005 23:12 schreef peristilius het volgende:
[..]
Wat dan allemaal weer compleet verneukt werd door die maffe alien planeet.
Hopen dat er nog zon goede FPS naar de Xbox360 gaat komen.
Het enige wat ik ertegen heb is dat het helemaal nergens op sloeg.quote:Op zondag 11 september 2005 23:22 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
snap niet wat iedereen tegen die planeet heeft, ik vond het vet
Maar het waren juist de commando's die uitblonken in AI waren veel leuker om tegen te vechten. Ik vond de aliens ook nep. Al heb ik e meer vertrouwen in in HL 2 (heb die namelijk nog niet gespeeld) daar zien die aliens er gewoon te vet uit.quote:Op zondag 11 september 2005 23:27 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het enige wat ik ertegen heb is dat het helemaal nergens op sloeg.
Die spin gast was grappig om tegen te knokken en de eindbaas was ook wel vet, maar daartussen huppelde je maar vaag wat rond en schoot af en toe op een alien.
niet revolutionair, maar het heeft wel de games-wereld verandertquote:Op zondag 11 september 2005 23:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Half-Life was gewoon een meesterlijke FPS.Eindelijk een FPS met een beetje fatsoenlijke verhaallijn en heerlijke gameplay. En dan natuurlijk nog de geweldige online mods.
Maar verder niet echt revolutionair.
wat vind jij revolutionair dan?quote:Op maandag 12 september 2005 00:18 schreef kepler het volgende:
[..]
niet revolutionair, maar het heeft wel de games-wereld verandert
psst, hier kun je ze straks vindenquote:Op maandag 12 september 2005 00:30 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
wat vind jij revolutionair dan?
de eerste 3d game was een revolutie, daarna zijn er geen revoluties meer gekomen, en die komen er niet totdat we bij VR beland zijn als je het zo bekijkt
dat zeg ik toch ookquote:Op maandag 12 september 2005 00:30 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
wat vind jij revolutionair dan?
de eerste 3d game was een revolutie, daarna zijn er geen revoluties meer gekomen, en die komen er niet totdat we bij VR beland zijn als je het zo bekijkt
Dat is eeeecht mooi.... maar speelbaar?quote:Op maandag 12 september 2005 07:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ghost Recon 3
[afbeelding]
En nog 8 andere screenshots
Xbox 360 gaat het echt veel beter doen dan xbox in Japan echt Veeeeheel beterquote:Japan: Only 6% Next Gen Consumers Want Xbox 360
Monday, 12 September 2005
A new survey of Japanese consumers has shown massive expectation for the launch of PlayStation 3, with Xbox 360 still way behind.
The survey, published by Nikkei, revealed that 70% of relevant consumers are "interested in buying PlayStation 3". It also found that 65% of the target audience are excited about next generation consoles and games, compared with just 30% a year ago.
Of those consumers who plan to buy a console, 72% are opting for PlayStation 3, 22% for Nintendo Revolution and 6% for Xbox 360. However, it's not all bad news for Microsoft. A similar survey in July found that only 2% of consumers were interested in its machine.
60% of prospective PlayStation 3 owners said they will buy the machine even if it costs more than 20,000 yen (about $200) while only 35% of prospective Revolution owners feel the same way.
6% is toch wel 6 keer zoveel dan dat ze nu hebben denk ikquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:17 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Xbox 360 gaat het echt veel beter doen dan xbox in Japan echt Veeeeheel beter![]()
Das dan wel weer waar.quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:19 schreef kepler het volgende:
[..]
6% is toch wel 6 keer zoveel dan dat ze nu hebben denk ik
Zeker weten!quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:19 schreef kepler het volgende:
6% is toch wel 6 keer zoveel dan dat ze nu hebben denk ik
Gewoon een Japans merk een media apparaat op de markt laten brengen die op xbox 360 software draait en xbox 360 spellen af kan spelen (omdat 'ie van binnen grotendeels hetzelfde is).quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:44 schreef piet_pelle het volgende:
Kan Microsoft niet een of ander populair Japans bedrijf een console uit laten brengen die eigenlijk gewoon de X360 is.
Dat doen Japanners wel in het buitenland met auto's. Honda> Acura, Toyota> Lexus, Nissan> Infinity.
Zoiets moet toch ook met een console lukken. Plak er JVC op of zo en laat het Japans lijken, dit lijkt me echt een veel succesvollere manier dan die niet willende Japanners maar Xboxen door de strot poberen te duwen.
Ik las vandaag in GamesTM dat uit een ander Japans onderzoek onder 1000 Japanse consumenten tussen de 10 en de 59 dat 2% voor de X360 zou gaan.quote:Op dinsdag 13 september 2005 08:19 schreef Morthill het volgende:
Grappig dat de Famitsu in haar eigen onderzoek er achter kwam dat bijna 20% van de Japanners intresse had in de 360. Maar mss is dat de harcore gamers groep.
Dat hadden ze grevraagd bij de XBOX Famitsu. Daarom was het zo "hoog".quote:Op dinsdag 13 september 2005 08:19 schreef Morthill het volgende:
Grappig dat de Famitsu in haar eigen onderzoek er achter kwam dat bijna 20% van de Japanners intresse had in de 360. Maar mss is dat de harcore gamers groep.
En terecht,quote:Emmy Win For Xbox Live
And no, it's not for best drama, or best ensemble, or - despite the sometimes hilarious levels of abuse and/or carnage you'll witness during a high-ranking game of Halo 2 - best comedy. The gong is for Outstanding Achievement in Technology and Advanced New Media, awarded by the US' National Academy of Television Arts and Sciences, and will be given to Microsoft during the technology and engineering Emmy awards (the sister event to the one honouring TV dramas and actors) at the end of September.
According to Seth Haberman, chair of the Video Gaming and Technology awards panel for NATAS, the award comes as "Gaming and its particular needs have been a significant source of new technology development in the areas of video and television-centric activities. It is quite natural that this work should be recognized in the same way we've recognized the achievements in broadcast technology." He added: "Given Microsoft's long considerable achievement in the area of gaming, I was particularly proud that the committee was able to acknowledge those efforts with an Emmy."
It's good timing for Microsoft, who gets the award just a month or so ahead of its the launch of the Xbox 360, for which The Live service will be a touchstone element. (You can read about the Xbox Live Arcade element of the service here and in our feature talking with UK indie dev team PomPom.) Last week the pricing system for the service was announced explaining the costs for subscribers, just weeks after Microsoft reconfirmed that all Xbox 360 owners - be that core system or basic bundle owners - will get an Xbox Live Silver membership with their new console.
And it's fitting that the Emmy committee, usually looking at the technologies and efforts that go into making static TV-based presentations, would now turn to give a nod to the interactive ones. In our talks with Xbox boss J Allard back in May, when the 360 was unveiled, he was quick to point out one new dimension that the 360 will introduce to Xbox Live - that of spectators watching online matches they way they would a sports channel. The Emmy committee should keep an eye on this: with many film and TV studios worrying that games are already stealing away their audiences, this may well be the place the viewers are ending up
Dan is het juist laagquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:39 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
Dat hadden ze grevraagd bij de XBOX Famitsu. Daarom was het zo "hoog".![]()
Samsung is Koreaans...quote:Op dinsdag 13 september 2005 01:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gewoon een Japans merk een media apparaat op de markt laten brengen die op xbox 360 software draait en xbox 360 spellen af kan spelen (omdat 'ie van binnen grotendeels hetzelfde is).
The "Samsung Entertainment Center", 100% compatible with xbox 360 games.
Tja... niet eens zo'n slecht idee, weet je dat?
quote:De Amerikaanse versie van het officiële Xbox Magazine meldt in het nieuwste nummer dat de bij Monolith in ontwikkeling zijnde first-person shooter F.E.A.R. ook naar de Xbox 360 komt. De game is al in ontwikkelling en loopt momenteel goed op de dev kits die momenteel in omloop zijn. Althans, dat is wat het magazine beweert. Zowel Microsoft als Monolith heeft nog niet op het bericht gereageerd.
Is het ook.quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:08 schreef Xrenity het volgende:
Dit schijnt PD0 te zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wellicht, maar hoe zat het met de "bots" van Quake 3 en Unreal Tournament?quote:Op zondag 11 september 2005 23:05 schreef Gamedemon het volgende:
Half life is de grondlegger van de moderne FPS, voor het eerst een goed verhaal , goede puzzels en afwissellende lvls en een zeer goede ai van de marines later in het spel
erm die schoten ook?quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:16 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
[..]
Wellicht, maar hoe zat het met de "bots" van Quake 3 en Unreal Tournament?
Die plaatje is maanden geleden uitgegeven om een indicatie te geven hoe het er ooit uit zou kunnen zien in de nabije toekomst.. nooit gezegt dat het Xbox 360 is, misschien door een aantal games sites maar naar mijn weten nooit door EA.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:40 schreef Xrenity het volgende:
[afbeelding]
De 360 Madden wordt zoiets als dit OF MOOIER!!
niet dus
Valt me beetje tegen.
dat lijkt wel FMVquote:Op woensdag 14 september 2005 14:01 schreef kepler het volgende:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=6297
Chromehounds voor de Xbo360, lijkt me best een cool spelletjeLekker veel geweld en schieten en ook nog eens heleboel mogelijkheden om je eigen robot te verbeteren
ik denk dat het er zelfs eentje isquote:
Er werd gezegd 'Zo komt de game eruit te zien, OF MOOIER'. En wel degelijk door EA én op de X360. (dit is overigens geen 'bash' naar de X360, maar meer naar EA, want die hebben het weer verneuktquote:Op woensdag 14 september 2005 13:36 schreef truSteh het volgende:
[..]
Die plaatje is maanden geleden uitgegeven om een indicatie te geven hoe het er ooit uit zou kunnen zien in de nabije toekomst.. nooit gezegt dat het Xbox 360 is, misschien door een aantal games sites maar naar mijn weten nooit door EA.
Kvind Madden 360 er best wel lekker uitzien.
Kameo is echt magischquote:Op woensdag 14 september 2005 16:56 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Er werd gezegd 'Zo komt de game eruit te zien, OF MOOIER'. En wel degelijk door EA én op de X360. (dit is overigens geen 'bash' naar de X360, maar meer naar EA, want die hebben het weer verneukt)
Kameo shots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ding dinga ding...quote:
Wel, MGS4 en DMC4.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:10 schreef H.Flick het volgende:
Ziet er niet geweldig uit?! Teveel blur?! Wat een onzin, het ziet er toch schitterend uit. Als dit niet mooi is is niks meer mooi.
Ja, de standaard versie met HD, wireless controller en een zooi kabels. (E 399)quote:Op woensdag 14 september 2005 19:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik volg het allemaal niet zo nauwlettend, maar komen er 2 versies van de 360 op de markt?
Maar daar zijn alleen een paar vage ingescande screenshotjes van bekend, dat kun je toch nog niet vergelijken?!quote:
en voor xbox 1 games die een HD eisenquote:Op woensdag 14 september 2005 19:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, de standaard versie met HD, wireless controller en een zooi kabels. (E 399)
En een goedkopere, gestripte versie, zonder HD. (E 299)
Overigens is de HD alleen nodig als je online wil..
Wel, veel mooier.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:19 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Maar daar zijn alleen een paar vage ingescande screenshotjes van bekend, dat kun je toch nog niet vergelijken?!
ok thanks voor de info.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, de standaard versie met HD, wireless controller en een zooi kabels. (E 399)
En een goedkopere, gestripte versie, zonder HD. (E 299)
Overigens is de HD alleen nodig als je online wil..
quote:Op woensdag 14 september 2005 19:22 schreef H.Flick het volgende:
Niet als je het op shininess beoordeeld.
Weet ik niet 100% zeker.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:20 schreef Cerbie het volgende:
Die HD is ook nodig als je Live! op wil?
Precies.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:21 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok thanks voor de info.
vind het wel goed eerlijk gezegd ik zal waarschijnlijk de goedkope versie halen. maar dan moet je natuurlijk wel weer een memorycard halen![]()
De core is ook prima als je niet online gaat met je console maar alleen wil gamen.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:31 schreef Cerbie het volgende:
De core is leuk als je X360 een vroegtijdige dood is gestorven en je alleen de kale console nodig hebt
Ik was eerst ook helemaal Kameo gek (ik kocht er een Xbox voor!!). Maar nu er eindelijk nieuwe beelden zijn trekt de game me steeds minder. Graphics allemaal super, maar kwa gameplay lijkt het wel een kleuter game ala spongebob (zie videobeelden van vorige maand).quote:Op woensdag 14 september 2005 19:42 schreef Strolie75 het volgende:
Kameo trekt me steeds minder...art lijkt erg op die van Sudeki, en om de een of andere vind ik dat absoluut niet mooi.
Dat vind jij toch juist leuk?quote:Op woensdag 14 september 2005 19:52 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik was eerst ook helemaal Kameo gek (ik kocht er een Xbox voor!!). Maar nu er eindelijk nieuwe beelden zijn trekt de game me steeds minder. Graphics allemaal super, maar kwa gameplay lijkt het wel een kleuter game ala spongebob (zie videobeelden van vorige maand).
Ach, elk nadeel heeft z'n voordeel. Wanneer Kameo een echte butt-game wordt dan zien we jouw subjectieve hoofd (ja, ik zeg het aardig) hier in elk geval niet meerquote:Op woensdag 14 september 2005 19:52 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik was eerst ook helemaal Kameo gek (ik kocht er een Xbox voor!!). Maar nu er eindelijk nieuwe beelden zijn trekt de game me steeds minder. Graphics allemaal super, maar kwa gameplay lijkt het wel een kleuter game ala spongebob (zie videobeelden van vorige maand).
haha. Ik krijg de Sudeki fibe van Kameo. En ik hoop dat ik niet gelijk heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:58 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, elk nadeel heeft z'n voordeel. Wanneer Kameo een echte butt-game wordt dan zien we jouw subjectieve hoofd (ja, ik zeg het aardig) hier in elk geval niet meer
Ik neem aan dat je zelf wel weet wat ik bedoel. Of heeft de hype je hersenen aangetast?quote:Op woensdag 14 september 2005 20:04 schreef Fliepke het volgende:
fibe?
Nee ik weet het niet eigenlijkquote:Op woensdag 14 september 2005 20:06 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf wel weet wat ik bedoel. Of heeft de hype je hersenen aangetast?
P.s.
Mijn hersenen zijn al niet meer te redden.
Was dat gieling niet?quote:Op woensdag 14 september 2005 20:08 schreef BMH het volgende:
[..]
Was dat jouw oom die de stemmen in Sudeki insprak?
ze gaan die wired controllers ook los verkopen, dan ben je voordeliger uit.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De core is ook prima als je niet online gaat met je console maar alleen wil gamen.
Persoonlijk zit ik er aan te denken om de core te kopen + losse HD.
Ik heb namelijk liever een controller met draad.
Ik wacht inderdaad de reviews en jouw hypen af Gijs.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:26 schreef Chocobo het volgende:
Kameo,.....
Denk dat we allemaal gewoon de reviews moeten afwachten. Ik denk niet dat Rare deze verneukt, maar mochten ze dat wel doen zijn we wel meteen klaar met ze. Helemaal na Conker.... cool spel maar de N64 versie was beter
Ik quote:quote:Op woensdag 14 september 2005 20:26 schreef Chocobo het volgende:
Kameo,.....
Denk dat we allemaal gewoon de reviews moeten afwachten. Ik denk niet dat Rare deze verneukt, maar mochten ze dat wel doen zijn we wel meteen klaar met ze. Helemaal na Conker.... cool spel maar de N64 versie was beter
ENquote:Tachtig werknemers ruimden hun bureaus en gingen naar concurrerende bedrijven als Zoonami & Free Radical Design. Microsoft vulde de lege plaatsen met brillen van haar eigen developers hoekje: Microsoft Game Studios. In 2003 kwam Rare’s eerste Xbox titel op de markt: Grabbed by the ghoulies, de grootste flop die het bedrijf ooit heeft gekend. Rare’s tweede game was een remake van het in 2001 uitgegeven Nintendo 64 spel Conker’s bad fur day. Het spel was bijna 4 jaar in ontwikkeling en kon het origineel niet eens overtreffen.
quote:Rareware, vroeger een van de meest succesvolle developers van de industrie is nu niets meer dan een naam die Microsoft gebruikt voor de andere tak van het Game Studios merk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |