hoe kom je hier aan? (bron dus)quote:- Een van de hoogste belastingdruk in heel Europa (44% gdp).
das niet waar. Ze betalen meer aan d eEU dan ze kijrgenquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:56 schreef Blazkowich het volgende:
Frankrijk, de enige echte profiteur van de EU.
ik noem een lire, een belgische frank een drachme een portugese pesos.quote:Ze hadden 1 van de zwakste munten van Europe
het gaat mij in de 1e plaats om hun economische politiek die te zot voor woorden is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:21 schreef Scandum het volgende:
Frankrijk is idd bijna net zo mooi als Amerika. Questie van tijd tot er in Frankrijk een grote aanslag komt, en de Fransen kennende slaan dan de stoppen gelijk door, wazige lui.
Die landen zijn er veel later bijgekomen. Frankrijk is de initiator van de Euro, of de Europese economische gemeenschap omdat ze zelf de zwakste munt hebben van alle originele EU landen. Duitsland heeft ermee in gestemd omdat ze een oorlogstrauma hebben en wat terug wilden doen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:00 schreef McCarthy het volgende:
[..]
das niet waar. Ze betalen meer aan d eEU dan ze kijrgen
De echte profiteurs zijn Ierland, portugal en Greece.
[..]
ik noem een lire, een belgische frank een drachme een portugese pesos.
Het is een kut economie maar het kan allemaal nog veel erger. Je moet gewoon wat zuidelijker af zakken.
De grootste voordelen zijn nog steeds voor landen die voorheen een zwakke munt hadden zoals Frankrijk. En de grootste nadelen zijn voor degene die voorheen een enorm sterke munt hadden zoals Nederland en Duitsland.quote:Op maandag 3 oktober 2005 02:06 schreef McCarthy het volgende:
er zijn wel degelijk oprechte voordelen van de euro en de unie.
euro geeft ons bijvoorbeeld 0.5% extra econ groei per jaar.
zij noemen het "broederschap"quote:Op maandag 3 oktober 2005 02:40 schreef McCarthy het volgende:
frankrijk staat trouwnes op #44 van de ondernemers index van de wereldbank.
http://www.doingbusiness.org/
Echt laag. Maar ja, wat wil je in het land waar communistische sympathien nog welig tieren
liberté is net zo hol als de franse ouderwetse dominantiequote:Op maandag 3 oktober 2005 02:42 schreef McCarthy het volgende:
we hebben het hier wel over de 9e economie ter wereld he.
Ik dacht trouwens dat ze aan liberté ook veel waarde hechte daar
De economie van dat "ene staatje in de VS, Californie" is al groter.quote:Op maandag 3 oktober 2005 02:42 schreef McCarthy het volgende:
we hebben het hier wel over de 9e economie ter wereld he.
Armenia, Greece... neem je de moeite niet om die namen te vertalen, of kun je het gewoon niet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 02:46 schreef McCarthy het volgende:
Hun algemene economische klimaat is ook slecht in vergelijking met andere wetserse landen. Fraser en Heritage hebben het rond de 40ste plaats bungelen. Hopeloos gewoon. Armenia staat ondertussen al hoger.![]()
Ok MCquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:38 schreef McCarthy het volgende:
greece tikt korter dan griekenland
quote:
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/fr.html#Econquote:The tax burden remains one of the highest in Europe (43.8% of GDP in 2003).
Vreemd, ik was altijd relatief blij om mijn belasting te betalen toen ik in Frankrijk woonde. Een schijntje vergeleken met wat ik hier aan loonbelasting betaal.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:57 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/fr.html#Econ
Andere bronnen geven zelfs 55% aan (zo uit m'n hoofd, heb het niet bij de hand).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |