abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30266401

Wat feiten over Frankrijk:

- Vreet de helft van alle landbouw EU-subsidies op.
- Een van de hoogste belastingdruk in heel Europa (44% gdp).
- Al jarenlang begrotingstekorten rond de 4% van het gdp.
- Grootste moslimpopulatie van de EU (10%), een land waar een kwart van de bevolking hierdoor extreem-rechts stemt. Grote tweedeling.
- Vrij hoge werkeloosheid, zeker de jeugdwerkeloosheid.

Wat moet er van dit land terecht komen? Ik vermoed op z'n zachts gezegd een burgeroorlog .
pi_30268608
Allons enfants de la patri-i-euuuuu…
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30268992
Regering schijnt ook vrij corrupt te zijn :/
  zondag 4 september 2005 @ 20:47:13 #4
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_30269166
Maar ze maken wel lekkere wijn.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_30269179
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:47 schreef Asics het volgende:
pi_30269209
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:47 schreef Asics het volgende:
Not anymore, ze verliezen flink terrein aan opkomende wijnlanden als Chili, Australië en Zuid-Afrika. Van evengoede kwaliteit, maar wel goedkoper.
pi_30269232
het zijn chauvinisten heb ik me wel eens laten vertellen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30269830
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Not anymore, ze verliezen flink terrein aan opkomende wijnlanden als Chili, Australië en Zuid-Afrika. Van evengoede kwaliteit, maar wel goedkoper.
jaja, maar toch vind ik die uit Frankrijk echt wel lekkerder dan die uit Afrika.
  zondag 4 september 2005 @ 21:12:36 #9
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30269909
we moeten ons aansluiten bij de US. staatje 51
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_30269943
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:10 schreef HPoi het volgende:

[..]

jaja, maar toch vind ik die uit Frankrijk echt wel lekkerder dan die uit Afrika.
Nog een jaar of 50 wachten, dan is Frankrijk meer Afrikaans dan Frans.
  zondag 4 september 2005 @ 21:40:15 #11
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30270725
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:23 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Wat feiten over Frankrijk:

- Vreet de helft van alle landbouw EU-subsidies op.
- Al jarenlang begrotingstekorten rond de 4% van het gdp.
- Grootste moslimpopulatie van de EU (10%), een land waar een kwart van de bevolking hierdoor extreem-rechts stemt. Grote tweedeling.
- Vrij hoge werkeloosheid, zeker de jeugdwerkeloosheid.

Wat moet er van dit land terecht komen? Ik vermoed op z'n zachts gezegd een burgeroorlog .
- economie = oorlog stond laatst ene mooie kolom van breaking views over dit onderwerp in de nrc.

[ Bericht 1% gewijzigd door McCarthy op 04-09-2005 22:07:39 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 4 september 2005 @ 21:42:18 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30270771
frankrijk
quote:
Frankrijk belast vliegreis voor Afrika

(Reuters, AP)

PARIJS, 30 AUG. De Franse regering wil volgend jaar een belasting invoeren op vliegtickets. De opbrengst zal worden gebruikt voor extra hulp aan Afrika. De Franse president Jacques Chirac zei dat gisteren in Parijs tegen Franse ambassadeurs.

Chirac kondigde aan dat Frankrijk samen met andere landen zal pleiten voor een internationale belasting op vliegtickets. Dat gebeurt op de VN-top over armoedebestrijding midden volgende maand. Hij zei dat zijn plan door Duitsland, Spanje, Algerije, Brazilië en Chili wordt gesteund.

Frankrijk wil niet wachten tot andere landen het initiatief overnemen en zal laten zien dat de opzet werkbaar is, zei de Franse president. De regering is bezig met de voorbereidingen voor de noodzakelijke wetgeving. De belasting moet nog wel door het parlement worden goedgekeurd. De partij van Chirac heeft daarin een flinke meerderheid.

De Franse president heeft het plan al in januari gelanceerd. Hij becijferde destijds dat een belasting van 5 euro voor elke ticket economy class en van 20 euro voor elk ticket business class jaarlijks 10 miljard euro zou kunnen opleveren aan extra ontwikkelingsgeld. De G8, de groep van rijkste industrielanden plus Rusland, reageerde in juli welwillend op het initiatief, al zeiden de Verenigde Staten meteen dat zij niet zouden meedoen. VN-secretaris-generaal Kofi Annan betuigde vorige maand in de Financial Times zijn steun voor het plan. Sommige landen zoals België willen de belasting verplicht stellen. Andere landen zoals Ierland en Cypres vinden dat reizigers zelf moeten kunnen uitmaken of ze de opslag betalen.

De Franse minister voor Financiën Thierry Breton noemt de ,,solidariteitsbelasting'' ,,een van de meest belovende instrumenten om de halvering van de armoede in de wereld te financieren''.
Hij zei dat vliegtickets waren gekozen omdat vliegtuigpassagiers ,,doorgaans niet de armste burgers zijn'' en omdat luchtvaartmaatschappijen weinig belasting betalen.

De International Air Transport Association (IATA) verzet zich fel tegen het plan. De organisatie waarschuwt dat het internationale toerisme zwaar onder de belasting zal lijden en dat ook ontwikkelingslanden daarvan het slachtoffer zullen zijn.
het zijn echt een stelletje droplullen daar.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30271522
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:42 schreef McCarthy het volgende:
frankrijk
[..]

het zijn echt een stelletje droplullen daar.
Tering, en die taxburden daar is al zo hoog . Kansloze actie inderdaad.
  zondag 4 september 2005 @ 22:07:07 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30271592
het hoogst ter wereld
pi_30281190
Op puntje 1 wil ik het volgende zeggen:

Het is ook het grootste agrarische land van europa.
Bijna al het graan bv van heel europa komt ervandaan, dus ook logisch dat ze veel landbouwsubsidies ontvangen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30281303
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
Op puntje 1 wil ik het volgende zeggen:

Het is ook het grootste agrarische land van europa.
Bijna al het graan bv van heel europa komt ervandaan, dus ook logisch dat ze veel landbouwsubsidies ontvangen.
Net of dat iets positiefs is. Not, we zouden het veel goedkoper kunnen krijgen buiten Europa.
pi_30281378
stokbrood is wel lekker
pi_30281637
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Net of dat iets positiefs is. Not, we zouden het veel goedkoper kunnen krijgen buiten Europa.
En dat het dan door kinder slaven arbeid verworven wordt dat vindt je geen probleem?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30281974
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En dat het dan door kinder slaven arbeid verworven wordt dat vindt je geen probleem?
Komen we weer aanzetten met dag dogma. Die kinderen werken liever dan dat ze dood gaan als ze geen werk hadden.
  zondag 18 september 2005 @ 21:03:46 #20
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_30707892
maar ja, met dogma's heb je in feite hetzelfde als met vooroordelen;

ze zijn er niet voor niks
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_30712211
Frankrijk is een mooi land, alleen wonen er de verkeerde mensen.
pi_30714158
Zie signature
  maandag 19 september 2005 @ 00:31:49 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30714773
quote:
Op zondag 4 september 2005 20:41 schreef Seiruu het volgende:
Regering schijnt ook vrij corrupt te zijn :/
Het woord Frankrijk is slechts een ander woord voor corruptie.
pi_30714943
Het probleem is dat er teveel Fransen wonen.
pi_30723740
quote:
Op zondag 4 september 2005 21:10 schreef HPoi het volgende:

[..]

Is er verschil tussen Afrika en Frankrijk dan?
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:27:59 #26
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31130334
quote:
hoe kom je hier aan? (bron dus)
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:56:22 #27
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31131494
Frankrijk, de enige echte profiteur van de EU.

Ze hadden 1 van de zwakste munten van Europe hebben de afgelopen 30 jaar keer op keer hun munt moeten devalueren, nu hebben we de euro en profiteren ze mee van onze stabiliteit. Ze hebben 1 van de meest ouderwetse landbouw industrien van Europa, en wij betalen het allemaal voor ze.

De EU is niet meer dan een Frankrijk ondersteuningsmachine.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:00:23 #28
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31131680
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:56 schreef Blazkowich het volgende:
Frankrijk, de enige echte profiteur van de EU.
das niet waar. Ze betalen meer aan d eEU dan ze kijrgen

De echte profiteurs zijn Ierland, portugal en Greece.
quote:
Ze hadden 1 van de zwakste munten van Europe
ik noem een lire, een belgische frank een drachme een portugese pesos.

Het is een kut economie maar het kan allemaal nog veel erger. Je moet gewoon wat zuidelijker af zakken.
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:07:53 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31131963
fransen zijn een hautain, eigenwijs rotvolk. helaas wonen ze in het mooiste land van europa.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:21:19 #30
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31132480
Frankrijk is idd bijna net zo mooi als Amerika. Questie van tijd tot er in Frankrijk een grote aanslag komt, en de Fransen kennende slaan dan de stoppen gelijk door, wazige lui.
I'm nobody's sheep
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:22:05 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31132516
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:21 schreef Scandum het volgende:
Frankrijk is idd bijna net zo mooi als Amerika. Questie van tijd tot er in Frankrijk een grote aanslag komt, en de Fransen kennende slaan dan de stoppen gelijk door, wazige lui.
het gaat mij in de 1e plaats om hun economische politiek die te zot voor woorden is.
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:51:00 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31133386
ik vond hun kernwapenpolitiek ook niet echt best. netzoals hun dierenliefde en hun afwijzing ten aanzien van de golfoorlog omdat meneer net een wurgcontract had gesloten voor de iraakse olie, waar ze nu gelukkig naar kunnen fluiten. eikels.
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:05:07 #33
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31134910
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:00 schreef McCarthy het volgende:

[..]

das niet waar. Ze betalen meer aan d eEU dan ze kijrgen

De echte profiteurs zijn Ierland, portugal en Greece.
[..]

ik noem een lire, een belgische frank een drachme een portugese pesos.

Het is een kut economie maar het kan allemaal nog veel erger. Je moet gewoon wat zuidelijker af zakken.
Die landen zijn er veel later bijgekomen. Frankrijk is de initiator van de Euro, of de Europese economische gemeenschap omdat ze zelf de zwakste munt hebben van alle originele EU landen. Duitsland heeft ermee in gestemd omdat ze een oorlogstrauma hebben en wat terug wilden doen.

De Franzen zijn de bedenkers van de Euro, en hebben Duitsland erbij genaait. Zij profiteren er het meest van van alle originele landen die er toe doen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:06:20 #34
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31134923
er zijn wel degelijk oprechte voordelen van de euro en de unie.

euro geeft ons bijvoorbeeld 0.5% extra econ groei per jaar.
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:35:07 #35
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31135354
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 02:06 schreef McCarthy het volgende:
er zijn wel degelijk oprechte voordelen van de euro en de unie.

euro geeft ons bijvoorbeeld 0.5% extra econ groei per jaar.
De grootste voordelen zijn nog steeds voor landen die voorheen een zwakke munt hadden zoals Frankrijk. En de grootste nadelen zijn voor degene die voorheen een enorm sterke munt hadden zoals Nederland en Duitsland.

We zullen er allemaal wel wat voordeel uit halen, maar de een meer als de ander.
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:40:54 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31135423
frankrijk staat trouwnes op #44 van de ondernemers index van de wereldbank.
http://www.doingbusiness.org/

Echt laag. Maar ja, wat wil je in het land waar communistische sympathien nog welig tieren
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:41:27 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31135428
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 02:40 schreef McCarthy het volgende:
frankrijk staat trouwnes op #44 van de ondernemers index van de wereldbank.
http://www.doingbusiness.org/

Echt laag. Maar ja, wat wil je in het land waar communistische sympathien nog welig tieren
zij noemen het "broederschap"
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:42:34 #38
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31135443
we hebben het hier wel over de 9e economie ter wereld he.

Ik dacht trouwens dat ze aan liberte ook veel waarde hechte daar
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:46:15 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31135495
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 02:42 schreef McCarthy het volgende:

Ik dacht trouwens dat ze aan liberté ook veel waarde hechte daar
liberté is net zo hol als de franse ouderwetse dominantie

zij zouden eigenlijk van huis uit alle marokkanen moeten opnemen. immers zij zijn het land dat een protectoraat hadden tot lang na de tweede wereldoorlog. en daarvoor was het een kolonie. net als algerijnen. zou me niks verbazen als nederlands links handje klap heeft gedaan met die linkse franse achterbaksen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:46:56 #40
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31135501
Hun algemene economische klimaat is ook slecht in vergelijking met andere wetserse landen. Fraser en Heritage hebben het rond de 40ste plaats bungelen. Hopeloos gewoon. Armenia staat ondertussen al hoger.
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:48:17 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31135513
het zijn prutsers. ik hoop dat europa snel inziet dat de fransen niks toevoegen en eigenlijk alleen maar halen.
pi_31137481
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 02:42 schreef McCarthy het volgende:
De economie van dat "ene staatje in de VS, Californie" is al groter. En ze hebben nog 49 staten.
pi_31137937
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 02:46 schreef McCarthy het volgende:
Hun algemene economische klimaat is ook slecht in vergelijking met andere wetserse landen. Fraser en Heritage hebben het rond de 40ste plaats bungelen. Hopeloos gewoon. Armenia staat ondertussen al hoger.
Armenia, Greece... neem je de moeite niet om die namen te vertalen, of kun je het gewoon niet?
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:38:38 #44
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31141953
greece tikt korter dan griekenland
pi_31142296
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:38 schreef McCarthy het volgende:
greece tikt korter dan griekenland
Ok MC
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:54:58 #46
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31142342
en armenia is een copy paste, zodat ik in het NL niet iig zelf tik fouten maak in de naam van het land
pi_31142392
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:27 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hoe kom je hier aan? (bron dus)
quote:
The tax burden remains one of the highest in Europe (43.8% of GDP in 2003).
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/fr.html#Econ

Andere bronnen geven zelfs 55% aan (zo uit m'n hoofd, heb het niet bij de hand).
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:11:14 #48
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31154226
na zweden dus de meest spenderende overheid. Waar gaat het allemaal aan op vraag je je af.
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:23:44 #49
38433 snijder
snijderdotcom
pi_31154590
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:57 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/fr.html#Econ

Andere bronnen geven zelfs 55% aan (zo uit m'n hoofd, heb het niet bij de hand).
Vreemd, ik was altijd relatief blij om mijn belasting te betalen toen ik in Frankrijk woonde. Een schijntje vergeleken met wat ik hier aan loonbelasting betaal.

De sociale lasten voor werkgevers schijnen daarintegen wel erg hoog te zijn.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:24:28 #50
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31154612
en hoeveel verdiende je daar en hoeveel verdien je hier ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')