Toen ik nog monteur was reed ik 300 KM/dag...quote:Op zondag 4 september 2005 00:52 schreef SCH het volgende:Wat heerlijk om een keer verweten te krijgen een Wilderiaans antwoord te geven.
![]()
Ik zeg het niet zo absoluut als jij het stelt maar mensen die zo klagen over het autogebruik zouden toch wat meer naar alternatieven kunnen kijken. Leg mij maar eens uit waaorm je in godsnaam tussen de 500 en 800 kilometer per week zou moeten rijden.
Even uit de droom helpen: de zogenaamde democratie wat we hebben is sowieso niet 100% okee, niet omdat een minderheid in stemmen altijd verliest en dus moet accepteren wat de meerderheid van de bevolking zegt.quote:Op zondag 4 september 2005 01:37 schreef Geqxon het volgende:
Leven we niet in een democratie? Je weet wel, zo'n samenlevings-verband waar het volk schijnbaar ook wat te zeggen heeft
Of nee wacht, dat heette anders, iets waarmee de verkeerde mensen een hoop macht kregen
Ook de prijzen in de VS?quote:Op zondag 4 september 2005 04:30 schreef StefanP het volgende:
Te triest voor woorden die prijs.
Met wisseldiensten en verschillende roosters is dat nogal problematisch.quote:Op zondag 4 september 2005 04:34 schreef Nickthedick het volgende:
Ga dan ook carpoolen stelletje losers!!!!![]()
Nee gewoon LPG tanken.quote:Op zondag 4 september 2005 04:34 schreef Nickthedick het volgende:
Ga dan met je baas praten over de mogelijkheid tot thuiswerk. Anything.quote:Op zondag 4 september 2005 04:59 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Met wisseldiensten en verschillende roosters is dat nogal problematisch.
Met al dat geld dat de automobilist ophoest, zou je toch denken dat de overheid een superinfrastructuur heeft aangelegd met zo weinig mogelijk kruisingen en snelle goedkope OV... Maar zo werkt dat hier in Nederland niet, alles is te duur om er iets snel en efficient van te maken.
Wij gebruikten altijd een miljoen per kilometer per rijrichting voor een snelweg. Uitgaande van 2 banen en een vluchtstrook. Voor ieder miljard kan er 500 km snelweg aangelegd worden. Daar moeten we inderdaad een heel eind mee komen. Ik ben een voorstander van het directer linken van uitgaven en inkomsten. Dat maakt de overheid doorzichtiger.quote:Op zondag 4 september 2005 04:59 schreef Dr_Crouton het volgende:
Met al dat geld dat de automobilist ophoest, zou je toch denken dat de overheid een superinfrastructuur heeft aangelegd met zo weinig mogelijk kruisingen en snelle goedkope OV... Maar zo werkt dat hier in Nederland niet, alles is te duur om er iets snel en efficient van te maken.
Dat volgt gewoon de benzineprijs.quote:
Biodiesel.quote:Op zondag 4 september 2005 05:04 schreef Nickthedick het volgende:
Dat volgt gewoon de benzineprijs.
En daarom heb ik een hekel aan eenwegsargumenten: men kan zich niet inleven op individueel niveau. Wat als je productiewerk doet wat zo grootschalig is dat je dat niet thuis kan doen? Of nieuwe klanten bezoeken als vertegenwoordiger? Of koerier bent?quote:Op zondag 4 september 2005 05:04 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ga dan met je baas praten over de mogelijkheid tot thuiswerk. Anything.
Nu moet het door verschillende commissies, onderzoeken, EU-regelgeving, nog meer onderzoek, minister op vakantie, milieulobby's, waterschappen etc. etc. etc.quote:Op zondag 4 september 2005 05:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wij gebruikten altijd een miljoen per kilometer per rijrichting voor een snelweg. Uitgaande van 2 banen en een vluchtstrook. Voor ieder miljard kan er 500 km snelweg aangelegd worden. Daar moeten we inderdaad een heel eind mee komen. Ik ben een voorstander van het directer linken van uitgaven en inkomsten. Dat maakt de overheid doorzichtiger.
Hoezo eenwegsargument? Ik weet niet wat voor werk jij doet. Ik spreek namelijk ook in het algemeen. Er staan dagelijks honderduizenden mensen in de file in Nederland voor niks. Als die lui hun shit beter zouden organiseren, is er minder branstof nodig, ergo: lagere kosten. Ok?quote:Op zondag 4 september 2005 05:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
En daarom heb ik een hekel aan eenwegsargumenten: men kan zich niet inleven op individueel niveau. Wat als je productiewerk doet wat zo grootschalig is dat je dat niet thuis kan doen? Of nieuwe klanten bezoeken als vertegenwoordiger?
Doen we! Kan ook gelijk met mijn gereedschap en installatiematerieel op de trein stappen, wordt alleen een beetje moeilijk met 2 gereedsschapskoffers, een ladder en een paar dozen diverse meuk...quote:Op zondag 4 september 2005 04:34 schreef Nickthedick het volgende:
Ik weet het wel zeker.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet naief maar realistisch, jij denkt dat ze op dit prijsniveau blijven?
omfgquote:Op zondag 4 september 2005 03:19 schreef MissHobje het volgende:
Teletekst zo 04 sep
Benzineprijzen alweer 3 cent hoger
DEN HAAG Marktleider Shell heeft de
benzineprijzen opnieuw met 3 cent
verhoogd.Vrijdag gebeurde dat ook al,
en de week daarvoor waren de prijzen
al drie keer verhoogd.Een liter euro
loodvrij kost nu 1,549 euro,bijna 12
cent meer dan vorige week donderdag.
De prijsexplosie is een direct gevolg
van de orkaan Katrina.In het zuiden van
de VS zijn raffinaderijen getroffen,
waardoor er minder benzine geproduceerd
wordt,en de olieproductie van de VS is
voor een belangrijk deel stilgevallen.
Naar verwachting zullen de prijzen de
komende tijd nog verder stijgen.In de
VS is een groeiende vraag naar benzine.
Ook dan geldt: waar een wil is is een weg en misschien is de wil er bij jou wel niet?quote:Op zondag 4 september 2005 05:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
En daarom heb ik een hekel aan eenwegsargumenten: men kan zich niet inleven op individueel niveau. Wat als je productiewerk doet wat zo grootschalig is dat je dat niet thuis kan doen? Of nieuwe klanten bezoeken als vertegenwoordiger? Of koerier bent?
quote:Overigens ben ik ook voor het verbeteren (verbreden en invoegstroken aanleggen) van provinciale toegangswegen die langs grote bedrijven(parken) lopen. En het dempen van nutteloze vaarten en kringen water die met die wegen kruisen zodat er geen tijd en geld verloren gaat door open bruggen.
Daarom gaat europa ook extra benzine naar de vs sturen. Want hoe laten ze anders al hun aso zuipende wagen kunnen laten rijden. 3 op 1 is niets bijzonders daarquote:Op zondag 4 september 2005 03:19 schreef MissHobje het volgende:
Teletekst zo 04 sep
Benzineprijzen alweer 3 cent hoger
DEN HAAG Marktleider Shell heeft de
benzineprijzen opnieuw met 3 cent
verhoogd.Vrijdag gebeurde dat ook al,
en de week daarvoor waren de prijzen
al drie keer verhoogd.Een liter euro
loodvrij kost nu 1,549 euro,bijna 12
cent meer dan vorige week donderdag.
De prijsexplosie is een direct gevolg
van de orkaan Katrina.In het zuiden van
de VS zijn raffinaderijen getroffen,
waardoor er minder benzine geproduceerd
wordt,en de olieproductie van de VS is
voor een belangrijk deel stilgevallen.
Naar verwachting zullen de prijzen de
komende tijd nog verder stijgen.In de
VS is een groeiende vraag naar benzine.
Dus jij vindt het normaal dat er honderden mensen moeten wachten op 1 boot?quote:Op zondag 4 september 2005 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook dan geldt: waar een wil is is een weg en misschien is de wil er bij jou wel niet?
[..]
Niks daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |