abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 september 2005 @ 11:51:39 #126
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30478946
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:50 schreef SeLang het volgende:
Ik kijk graag naar Nova en zie bijna alle uitzendingen achteraf via internet streams (in taiwan).
het is idd leuk om te zien hoe ze de kijker proberen te manipuleren.

Ik beschouw het daarom ook als een test die me scherp houdt.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 11 september 2005 @ 11:56:38 #127
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_30479075
Nova
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 11 september 2005 @ 12:01:00 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30479199
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:51 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het is idd leuk om te zien hoe ze de kijker proberen te manipuleren.

Ik beschouw het daarom ook als een test die me scherp houdt.
Ik vind Nova een behoorlijk goed programma.
Het is weliswaar van enigzins linkse signatuur maar dat is juist okee.
Als je zelf wat meer aan de rechterkant zit kun je beter naar wat linksere programmas kijken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 11 september 2005 @ 12:05:35 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30479324
quote:
Gelukkig is deze site net zo objectief als NOVA zelf.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_30490867
Het is niet zo erg dat Nova links geörienteerd is maar dat ze zichzelf als objectieve media beschouwen dat is veel kwalijker. Het is al van alle tijden dat de meeste journalisten van linkse signatuur zijn dus wat dat betreft niks nieuws. Alles wat naar rechts riekt is volgens de geldende opinie ouderwets, oorlogszuchtig etc. Toch vreemd dat het meeste geweld verreweg van extreem links komt (waar dan altijd op een enigszins begrijpende manier aandacht aan besteed wordt). Uiteraard is het niet altijd makkelijk om puur objectief verslaggeving te doen maar het moet wel het streven zijn en daar heb ik bij een programma als Nova soms wel mijn vraagtekens bij.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_30495950
quote:
[quote]Op zondag 11 september 2005 11:43 schreef McCarthy het volgende:
die nova uitzending heb ik ook gezien. Walgelijk gewoon. Dit is geen journalistek dat is manipulatie. Zeker ook over die armoedegrens van 13%. Dat zegt helemaal niks als je er niet even bij verteld wat je nu definieert met armoedegrens.

Het continue Bush bangen van NOVA terwijl Amerika een land is waar de staten zelf veel verantwoordleijkheden hebbn.

[url=http://www.meervrijheid.nl/hs-katarina.htm
]http://www.meervrijheid.nl/hs-katarina.htm[/quote][/url]
[..]

hmmm... de armoede grens is wel degelijk waar hoor en wat betreft Katrina, de Federale government heeft wel gefaald, op vrijdag 26 augustus was een state of emergency verklaard door Gov. BLanco, wat betekent dat de Federale regering controle moet nemen.

En wat bertreft het stukje van www.meerv.... die schrijver is schuldig aan precies waar NOVA schuldig is en in mijn mening veel erger, hij doet het alleen voor rechts. Het feit blijft dat Bush op vakantie was, Cheney was in Wyoming op vakantie en op de 5e dag nog bezig met een deal voor huis in Maryland te kopen. Secretary of State Rice was aan het shoppen on Fifth Ave (NYC) voor Salvatore Ferregamo schoentjes en ging even naar Spam-A-Lot op Broadway.

De Federale overheid carries all blame... punt uit.

Mijn mening ging over de domme gecalculeerde vragen en oneerlijke vergelijkingen met zwarte armoede vs. pre Brown vs. Board of Education disenfranchisement in de U.S. in het NOVA stukje, en irrelevante interview met een delegaat van de US Virgin Islands. vs. een voting member van een van de 50 staten en vooral van het getroffen Gulf Coast gebied. het was niet bedoeld om de schuld van de Federale administratie af te schuiven naar de burgemeester of gouverneur van respectievelijk New Orleans en Louisiana, want de schuld ligt echt bij de Federale gouvernement.

[ Bericht 35% gewijzigd door CalifornianNewYorker op 11-09-2005 21:26:06 ]
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
pi_30502492
wat een kolder
Een actualiteiten programma is bij voorbaat gekleurd omdat je te maken hebt met journalisten van vlees en bloed die (al dan niet subtiel) altijd een analyse/visie/mening laten doorschemeren ,daarvoor ben je journalist en geen android die slechts de nieuwsfeiten kan opratelen... als je hier moeite mee hebt kun je beter alleen naar t nieuws kijken dan heb je geen last van (links georienteerd) commentaar. Als je zo'n moeite hebt met links georienteerde tv dan loop je helaas een hoop journalistiek speurwerk van top niveau mis , want die vind je alleen bij de (linkse) publieken. waar wil je dan heen, rtl ? sbs ? talpa ? Ik heb trouwens niemand hier zien klagen toen de europese grondwet o.a door Nova tot op t bot afgebrand werd, een "links" standpunt dat ook door rechts onderkend werd. Stel dat de prekers van Nova ten tijde van die discusse hun armen diep in JP's hol hadden zitten, hadden de rechtsen hier zich dan meteen laten omlullen om "ja" te stemmen ?? en dat slechts door een (rechts)gekleurde actualiteitenprog ?? dan is het wel diep triest gesteld met je beoordelingsvermogen, laat staan je intellectuele
Ik snap trouwens niet waarom jullie zo vitten op Clairie, heb toch liever een voorkeur voor een (letterlijk) doorgewinterde journaliste die je schenen in vuur en vlam zet dan zo'n bevallig Rtl of sbs6 muts die onder t flirten door haar vragenlijstje afwerkt om het vooral informeel te houden

[ Bericht 1% gewijzigd door Razz_Gul op 12-09-2005 00:28:32 ]
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_30504511
Tijd dat kees driehuis terugkomt

Ik vond het heel leuk hoe ze dat deden voor de verkiezingen, met felix rottenberg enzo. En dat kwam niet door de PvdA presentator, maar door het concept.

De zogenaamde 'nieuwe nova' is toch minder dan vroeger.

Inhoudelijke reply komt morgen als ik wél nova heb gezien
pi_30506522
Nou, ik heb een paar keer gekeken, om te ontdekken of NOVA links of rechts is. Maar hoe moet ik dat in godsnaam zien ?

Meestal lees ik in dit soort topics 3 voorbeelden van linkse onderwerpen. Daaruit kan ik toch ook afleiden dat de rest allemaal rechtse voorbeelden zijn ? Anders gezegd, als een onderwerp of opmerking niet links is, is het dan meteen rechts of wat dan wel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_30517567
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nou, ik heb een paar keer gekeken, om te ontdekken of NOVA links of rechts is. Maar hoe moet ik dat in godsnaam zien ?

Meestal lees ik in dit soort topics 3 voorbeelden van linkse onderwerpen. Daaruit kan ik toch ook afleiden dat de rest allemaal rechtse voorbeelden zijn ? Anders gezegd, als een onderwerp of opmerking niet links is, is het dan meteen rechts of wat dan wel ?
Zo zwart-wit is het niet . (Dat is het nooit bij rechts-links).
Het gaat vooral om een invalshoek en die is bij Nova grotendeels links... of het te links is zullen de meningen over verschillen, ik vind alleen wel dat ze niet mogen pretenderen 'onafhankelijk' te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Airelle op 12-09-2005 17:21:54 ]
pi_30518322
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

De zaak-Nienke

Cees B. zat vier jaar onterecht vast. Hij werd veroordeeld door twee rechtbanken, die van Rotterdam en het Hof in Den Haag, voor het verkrachten en vermoorden van Nienke Kleiss. In de studio te gast de president van de rechtbank in Rotterdam, mr. Van den Emster, en mr.Verburg, president van het Hof in Den Haag. Zij gaven beiden opdracht tot een intern onderzoek naar de gang van zaken in deze rechtszaak.

De gezondheidszorg loopt vast
Een nieuw declaratiesysteem in de gezondheidszorg heeft de bureaucratie verergerd. Patiënten moeten stapels papieren doorwerken om hun ziektekosten vergoed te krijgen, artsen, ziekenhuizen en apothekers besteden uren aan het invullen van formulieren en hebben minder tijd voor de patiënten. In de studio reageert Hans Büller, kinderarts en voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus Medisch Centrum.

Presentatie: Jeroen Pauw
  maandag 12 september 2005 @ 19:07:45 #137
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30520047
Geweldig
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30527472
Bureacratie in de gezondheidszorg? Hoe zou dat nu komen.

Het leuke is dat alles zo goedkoop mogelijk moet. Werk moet gedaan worden met zo min mogelijk mensen, zo goedkoop mogelijk. Besparen is het toverwoord. Dokters kunnen dus best tijd indelen om wat boekhouding te doen, rond te shoppen en deals af te sluiten. Daar hebben ze immers ook voor gestudeerd en het bespaart ook nog eens duur personeel.
pi_30532521
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:15 schreef Keromane het volgende:
Bureacratie in de gezondheidszorg? Hoe zou dat nu komen.

Het leuke is dat alles zo goedkoop mogelijk moet. Werk moet gedaan worden met zo min mogelijk mensen, zo goedkoop mogelijk. Besparen is het toverwoord. Dokters kunnen dus best tijd indelen om wat boekhouding te doen, rond te shoppen en deals af te sluiten. Daar hebben ze immers ook voor gestudeerd en het bespaart ook nog eens duur personeel.
Dat is toch wel een vreselijk rechts onderwerp. Schandalig dat van mijn belastingcenten een dermate rechts onderwerp behandeld word.
  woensdag 14 september 2005 @ 00:07:36 #140
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_30559380
Die kinderarts kwam toch wel goed over, niet?
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_30560274
Wat een gezeur van die Kroes zeg... ik zou bijna spijt krijgen van mijn JA stem voor de grondwet. Het gaat haar totaal niet om het gevolg van de regels (want over het algemeen hebben die idd een goed effect), maar alleen maar óm de regels.
pi_30560385
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:45 schreef thettes het volgende:
Wat een gezeur van die Kroes zeg... ik zou bijna spijt krijgen van mijn JA stem voor de grondwet. Het gaat haar totaal niet om het gevolg van de regels (want over het algemeen hebben die idd een goed effect), maar alleen maar óm de regels.
Welnee, het is een een-tweetje tussen kroes en dekker, beiden mogen een pijnlijke dood sterven..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 14 september 2005 @ 09:47:23 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30564633
quote:
Ik zal tevens nooit meer van me leven JA stemmen, daar kunnen ze nu nog zeker 100 jaar mee wachten wmb, maargoed.

Wie is die Kroes? Is dat die dame met zwarte krullen? Ik heb het gemist.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 14 september 2005 @ 10:00:09 #145
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30564901
quote:
De gevolgen zouden zijn dat het geld wat door de overheid gegeven wordt aangewend wordt voor het lagere segment in plaats van de hogere segmenten. Dus zeg maar dat het geld gebruikt wordt waar het voor bedoeld is. Jij bent daar tegen?
pi_30565957
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De gevolgen zouden zijn dat het geld wat door de overheid gegeven wordt aangewend wordt voor het lagere segment in plaats van de hogere segmenten. Dus zeg maar dat het geld gebruikt wordt waar het voor bedoeld is. Jij bent daar tegen?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30567191
Bah, wat was het weer rechts gisteravond
pi_30567998
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Het wordt inderderdaad niet geheel volgens de regels gebruikt, maar het voordeel wat men nu heeft is dat er meer gemengde wijken komen. Anders verpauperen hele wijken, als je er alleen echt arme mensen ingooit.
  donderdag 15 september 2005 @ 01:39:07 #149
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_30592386
heerlijke uitzending. vooral die mevrouw met het werkelijke verhaal over alle miljarden die in afrika zijn gepompt. topmens!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_30596769
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bah, wat was het weer rechts gisteravond
Zeur niet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')