Oei, je laat je nu wel heel erg in je kaarten kijken.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, dat RJPvD misschien zijn langste tijd wel eens gehad kon hebben....![]()
![]()
His Lordship is hier de baas, dus Hij mag dat.quote:
Amenquote:Op donderdag 29 september 2005 10:02 schreef Tokay het volgende:
[..]
His Lordship is hier de baas, dus Hij mag dat.
Done.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:02 schreef sararaats het volgende:
kan er iemand even iets veranderen in deze post: [Koninklijk Tournament] Vorsten, Erfprinsen...
bij nummer 2 heb ik een kleine schrijffout gemaakt. het is gewoon Koningin Astrid.
ik kan dat bericht niet meer wijzigen.
Waar zijn die dan ?quote:Op donderdag 22 september 2005 18:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En niet te vergeten al dat brainstormen om nieuwe topics te verzinnen,
??quote:
Die zijn voor een groot deel in het ontwikkelstadium. Overigens zijn er genoeg nieuwe topics geopend, zoals het Pausentournament, de biografie van More etc etcquote:
Als je problemen hebt mail hem dan, maar ga dat niet hier uitvechtenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:27 schreef peaceman het volgende:
Lord waarom ben jij RJPvD zo aan het irriteren? Of heeft het te maken met jullie nieuwe ideeen en passen wij daar niet in?
Je bent namelijk niet netjes bezig met je geneuzel over het feit dat jullie makkelijk zonder ons kunnen leven... Wij kunnen nl. ook goed leven zonder een mod die zich dictatoriaal opsteld.
Het lijkt echt op pesten en dat doe jij bij iemand die je of helemaal niet mag of omdat je juist van die persoon houdt.
Hij doet dat helaas ook hier.. sorry....Niet tegen jou gericht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:52 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Als je problemen hebt mail hem dan, maar ga dat niet hier uitvechten
Nee hoor. En als je 2x ingrijpen in een reeks al 'irriteren' noemt, heb je wel een zeer beperkt referentiekader.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:27 schreef peaceman het volgende:
Lord waarom ben jij RJPvD zo aan het irriteren? Of heeft het te maken met jullie nieuwe ideeen en passen wij daar niet in?
Zie boven. Vervang 'irriteren' door 'dictatoriaal'.quote:Je bent namelijk niet netjes bezig met je geneuzel over het feit dat jullie makkelijk zonder ons kunnen leven... Wij kunnen nl. ook goed leven zonder een mod die zich dictatoriaal opstelt.
quote:Het lijkt echt op pesten en dat doe jij bij iemand die je of helemaal niet mag of omdat je juist van die persoon houdt.
Zowel bij de verkeerde telling als bij die openingspost had het allemaal wat vriendelijker opgelost kunnen worden. Overigens staat die OP er reeds een maand, dus het is ook wel vreemd dat daar nu ineens problemen mee zijn. En ja hoor daar gaan we weer... RJPvD bestaat bij de gratie van C&H. Nou het is anders: C&H bestaat bij de gratie van de users en dus OOK de users van RJPvD. Wij maken zeker niet de dienst uit, maar een normale benadering is wel het minste wat wij mogen verwachten van de mods.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. En als je 2x ingrijpen in een reeks al 'irriteren' noemt, heb je wel een zeer beperkt referentiekader.
[..]
Zie boven. Vervang 'irriteren' door 'dictatoriaal'.
[..]Misschien even voor de duidelijkheid: Beide zaken waarover jullie miemelen, zijn geschied in overleg met nuongirl. Eén van ons moet dan nu eenmaal de post zetten en dat ben ik geweest. De beslissing om die post te zeten, de beslissing om in te grijpen bij de verkeerde telling, de beslissing om de OP van de RJPvD serie te corrigeren is een gezamenlijke beslissing geweest. Ik heb het ook al tegen pyl gezegd, maar dan nog maar een keer: Jullie staan niet boven de regels binnen C&H. Het feit, dat jullie een vaste groep posters hebben, wil niet zeggen dat jullie hier de dienst uit gaan maken. RJPvD bestaat bij de gratie van C&H.
De heibel in augustus, toen we hebben aangegeven dat we RJPvD graag iets anders gestructureerd zouden willen zien, gevolgd door de rel die men er van meende te moeten maken, heeft alleen maar aangetoond, dat het van belang is, dat er goed op RJPvD gelet moet worden. Niet alleen om te voorkomen dat de reeks ontspoort voor C&H als forum, maar ook om te voorkomen dat het een eliteclubje wordt. En als wij heeel eerlijk zijn, begint het op beide fronten er wel op te lijken en die ontwikkeling bezien wij met zorg.
lees mijn reactie, misschien verduidelijkt dat wat. Overigens sneren naar zijn verleden? Ik heb ze niet gemaakt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:19 schreef Nuongirl het volgende:
Ik sluit me geheel bij de woorden van L_V aan. De beslissing om de OP van de RJPvD serie te corrigeren is een gezamenlijke beslissing geweest. En dat bij die verkeerde telling van topics, het lijkt wel alsof jullie iets zoeken om te rellen want dat ging gewoon nergens over.
En dan die sneren naar L_V en zijn verleden. We zijn geen kroel en knuffel-forum, en als je dan niet tegen wat kritiek kan dan kan je beter een ander forum opzoeken.
Maar goed, wat wij ook zeggen, Jullie vinden toch dat het alleen maar onze schuld is en dat jullie geen blaam treft.
Alsof we het leuk vinden om iemand te laten bannen. Nee dus, alleen om op te roepen om een moderator dood te gaan zwijgen is not done. En vooral niet omdat betreffende user daarvoor al per mail gewaarschuwd was naar aanleiding van zijn post in feedback.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:56 schreef dolle_hond het volgende:
betekent dit nu dat iedereen die iets negatiefs over een van de mods zegt of duidelijk maakt ergens niet mee eens te zijn, een ban gaat krijgen?
hebben de mods het prive zo druk, dat ze hier niemand meer willen zien posten, behalve een kudde lamgeslagen schapen?
hebben de mods het prive zo druk, dat ze na een week pas een post zien die ze als aanleiding grijpen om iemand voor een ban voor te dragen?
Op grond van welke post is ie dan gebanned? Vanwege die foto? Daarmee bedoelde hij LV niet hoor... die grap kwam van mijn hand... Als een grapje al niet meer kan....quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:01 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Alsof we het leuk vinden om iemand te laten bannen. Nee dus, alleen om op te roepen om een moderator dood te gaan zwijgen is not done. En vooral niet omdat betreffende user daarvoor al per mail gewaarschuwd was naar aanleiding van zijn post in feedback.
Niet om die foto in ieder gevalquote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Op grond van welke post is ie dan gebanned? Vanwege die foto? Daarmee bedoelde hij LV niet hoor... die grap kwam van mijn hand... Als een grapje al niet meer kan....![]()
Ok... Heb je mijn andere post nog gelezen Nuon?quote:
Ja ik heb hem gelezen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:14 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ok... Heb je mijn andere post nog gelezen Nuon?
Dan moeten wij ons aanpassen aan zijn manier van posten en tussen de regels door lezen.. dat lijkt me de omgedraaide wereld als ik zo vrij mag zijn. Zijn de vereisten voor Mod niet dat je duidelijk, fatsoenlijk en rechtvaardig bent?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:19 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Ja ik heb hem gelezen.
Ik wil er een dingetje over zeggen. L_V is nu eenmaal L_V. Zo was hij al toen hij nog geen mod was, en dat is een van de redenen dat ik en de FA's toen voor hem gekozen hebben als duo-mod. Misschien ook eens tussen de regels doorlezen en niet alleen hameren op hoe hij dingen zegt.
Zoals nuon al aangeeft: Het is geen kroel en knuffelforum. En aangezien die OP het nodig vond ons te vergelijken met Stalin en wij als mods de 'Cosa Modstra' werden genoemd, zagen wij geen reden om ineens lief en aardig te gaan doen. Two can play that game, namelijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zowel bij de verkeerde telling als bij die openingspost had het allemaal wat vriendelijker opgelost kunnen worden.
We hebben er dan ook eerst uitgebreid over gepraat. Bovendien hadden we zoiets van 'ach, na drie of vier keer zien ze zelf wel in wat een kleuterachtige post dat is en verdwijnt ie vanzelf'. Helaas blijkt RJPvD die zelfreflectie niet te kunnen opbrengen.quote:Overigens staat die OP er reeds een maand, dus het is ook wel vreemd dat daar nu ineens problemen mee zijn.
Wel opvallend dan, dat RJPvD het enige topic is, waar wij regelmatig moeten ingrijpen. C&H is een uitermate rustig forum, maar RJPvD schopt de boel overhoop. Op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn, als dat op de normale 'tongue in cheek' manier kan. De slowchatreeks in WFL is een prima voorbeeld hoe dat kan. RJPvD beschouwt zich echter als een aparte entiteit, en meent zich alles te kunnen veroorloven. Men meent dat men een uitzonderingspositie inneemt binnen C&H en dat is dus niet het geval. Elke aanwijzing / vraag die wij hebben gegeven / gedaan over het reilen van RJPvD heeft geleid tot een rel. Alsof je aan God komt. En die emmer begint nu vol te lopen. Ook in het kader van de achter de schermen discussie die momenteel loopt over spelletjes en reeksen in alle fora, wordt RJPvD scherper in de gaten gehouden en zullen we dus eerder ingrijpen.quote:En ja hoor daar gaan we weer... RJPvD bestaat bij de gratie van C&H. Nou het is anders: C&H bestaat bij de gratie van de users en dus OOK de users van RJPvD. Wij maken zeker niet de dienst uit, maar een normale benadering is wel het minste wat wij mogen verwachten van de mods.
Nee? Waarom denk je dat meneer pyl op dit moment een weekban heeft? Waarom is alle FB zo'n beetje over RJPvD?quote:Ik zie niet in waarom RJPvD aan het ontsporen is
Zie je nu zelf niet wat een onzin je uitkraamt? Ik ben niet verplicht in RJPvD mee te doen, maar als ik het niet doe vinden jullie me niet aardig. Nou, boehoe. Als ik een weekje tijd heb zal ik er over gaan zitten huilen, maar nu even niet.quote:en al helemaal niet waarom het een elite-clubje aan het worden zou zijn. Iedereen is welkom en er is ook zeker een nieuwe aanwas van spelers en dat zouden jullie weten als je er vaker kwam. Ik kan me herinneren dat Nuon een enkele keer wel eens kwam meespelen na de rel, toen we in FOT zaten. Jou heb ik er behoudens 'huishoudelijke' mededelingen nooit gezien. Ben je daartoe verplicht? Nee. Maar het zou je wel wat meer sympathie geven.
Die discussie gaan we niet weer aan. Zoals nuon al zegt is wat we ook zeggen totaal overbodig, want volgens jullie is het toch allemaal onze schuld. Er is in die discussie duidelijk aangegeven wat wij wilden en er is aangegeven (nou ja, er is geblerd en gereld en gescholden) van jullie kant, wat jullie wilden. Het verschuilen achter 'ja maar, jullie hebben niet goed gelezen / begrepen' hebben we al meerdere malen weerlegd.quote:Je refereert naar augustus en zegt dat MEN er een rel van meende te moeten maken. Mag ik even aanstippen dat dit voortkwam uit het niet goed lezen door de mods en daardoor het ongeloof en onbegrip van de users. Of ben je dit inmiddels alweer vergeten?
We hebben in augustus de 'Denken jullie niet dat..' manier geprobeerd. Werkte niet echt, he?quote:Kijk Lord, ik snap helemaal dat jullie moeten optreden als het allemaal uit de hand loopt. Maar waar loopt het dan uit de hand? Leg mij dat eens uit. En als dat dan zo is, waarom komt er dan niet een opmerking zo van: denken jullie er aan dat...? Nee het is gelijk de boeman-manier.
Hooghartig? Waar dan? We proberen het luchthartig, door er dienstmededelingen van te maken..quote:Bovendien vraag ik me af of jullie ooit je eigen oordeel/manier van een opmerking plaatsen wel eens in twijfel trekken. Het gaat altijd op een hooghartige manier. Waarom is dat toch?
Een ban wordt pas gegeven als de FA's het eens zijn met de opmerking van de mod(s). En de FA's bekijken elke ban-aanvraag apart. In het geval van Pyl is de aanvraag door beide mods van C&H gedaan en de FA's hebben hem overgenomen. Daar kun je het mee eens zijn of niet, feit is en blijft dat pyl blijkbaar in de ogen van de crew te ver is gegaan. En daarop staan sancties. Ik ben nog wel bereid zo ver te gaan te vragen of de weekban een 48 uursban kan worden.quote:Overigens wil ik nog wel even kwijt dat de Ban van Pyl volstrekt belachelijk is, aangezien hij niets gezegd heeft wat niet ook op éénzelfde toon door jouzelf gezegd is. Het zou jullie sieren om Pyl gewoon weer vrij te laten.
Doe vooral geen moeite. Zoals nuon en ik al eerder gezegd en gesignaleerd hebben: Wat we ook zeggen, we hebben toch ongelijk volgens jullie. Dus, let's agree to disagree.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:58 schreef peaceman het volgende:
Zucht...Lord je bevestigt allles wat ik zei! KIJK een ins de spiegel! JijI kan ook fouten maken! Het is niet 1-richtingsverkeer. Uit elke post van jou is heel duidelijk dat jij vindt dat jou geen enkele blaam treft. Wees een kerel en geef eens wat toe! WIj zijn niet vlekkeloos en dat ben jij ook niet.
Later zal ik je hele post behandelen, omdat het weer vol staat met onjuistheden en praten in je eigen straatje. En vooral dat je leest wat je wilt lezen en niet wat er staat! (heb er nu helaas geen tijd voor!)
Als er iemand was die daaromtrent een reden leek te zoeken om te rellen of te zieken was het His Lordship zelf wel, toevallig.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:19 schreef Nuongirl het volgende:
En dat bij die verkeerde telling van topics, het lijkt wel alsof jullie iets zoeken om te rellen want dat ging gewoon nergens over.
Haal dan maar gauw de post van L_V direct boven de jouwe weg.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Natalie het volgende:
Via deze weg het dringende verzoek aan iedereen die post in dit topic om de situatie neutraal te bekijken en de personen in kwestie ook neutraal te benaderen. Opmerkingen over verleden & privé doen niet terzake.
Tot zover.
Want ?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als er iemand was die daaromtrent een reden leek te zoeken om te rellen of te zieken was het His Lordship zelf wel, toevallig.
Is het nu zo moeilijk om iets toe te geven? Ik zeg toch dat wij ook niet vlekkeloos zijn? Waarom zou jij dat dan wel zijn? Juist die houding wekt ergernis op.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe vooral geen moeite. Zoals nuon en ik al eerder gezegd en gesignaleerd hebben: Wat we ook zeggen, we hebben toch ongelijk volgens jullie. Dus, let's agree to disagree.
Zijn moderaties in die kwestie waren een aanéénschakeling van inconsequenties en kinderachtigheid. Sluiten van het eerste dubbele topic ipv hetgene met een hoger topicnummer, het moedwillig niet willen aanpassen van de nummering etc etc. Het is/was allemaal terug te lezen in dit topic.quote:
Met dat verschil dat jij het anderen onmogelijk kunt maken het, of een, spelletje te spelenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Two can play that game, namelijk.
Jemig zeg, het gaat om een nummer. Blijven jullie daar nu over doorzeuren ? Hij heeft er 387 van gemaakt, zodat de de telling goed liepquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zijn moderaties in die kwestie waren een aanéénschakeling van inconsequenties en kinderachtigheid. Sluiten van het eerste dubbele topic ipv hetgene met een hoger topicnummer, het moedwillig niet willen aanpassen van de nummering etc etc. Het is/was allemaal terug te lezen in dit topic.
Want ? Kom op zeg. Jullie kunnen gewoon door blijven spelen. Het ging om de topictitel, niet om de inhoud.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met dat verschil dat jij het anderen onmogelijk kunt maken het, of een, spelletje te spelen
Precies waar het over moet gaan. Maar er is hier een moderater die het nodig acht om te gaan moeten dreigen over het voortbestaan van dat spelletje. Elk tegenargument in een discussie met hem lacht hij weg en doet hij af als onzin omdat hij onfeilbaar lijkt te zijn. Hij leest wat hij wil lezen. Het is met name zijn benadering die ergernis opwekt. Als jij iets post of voorstelt komt er niet gelijk heibel van. Vind je dat ook niet een opvallend gegeven?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:08 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Jemig zeg, het gaat om een nummer. Blijven jullie daar nu over doorzeuren ? Hij heeft er 387 van gemaakt, zodat de de telling goed liepMaar jullie konden toch gewoon RJP blijven spelen ? Het ging enkel om het hoeveelste deeltje het was.
Nu ik dit teruglees denk ik bij mezelf, dit is toch geen kleuterklas ? Kom op, we zijn allemaal volwassen mensen. Jullie doen een spelletje en wij zorgen er voor dat alles in goede banen verloopt.
Daarover verschillen we dan van mening. Dat L_V ook nog meent te moeten laten doorschemeren dat RJPvD z'n langste tijd heeft gehad hier sterkt mij in die mening aangezien een eerdere poging daartoe ook nog maar net kon worden afgewend. Ik vrees dat wij, de users, een volgende keer daarin niet zullen slagen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:08 schreef Nuongirl het volgende:
wij zorgen er voor dat alles in goede banen verloopt.
Ik doel op het bannen van pylquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:09 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Want ? Kom op zeg. Jullie kunnen gewoon door blijven spelen. Het ging om de topictitel, niet om de inhoud.
Nog een keer dan:quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zijn moderaties in die kwestie waren een aanéénschakeling van inconsequenties en kinderachtigheid. Sluiten van het eerste dubbele topic ipv hetgene met een hoger topicnummer, het moedwillig niet willen aanpassen van de nummering etc etc. Het is/was allemaal terug te lezen in dit topic.
Pyl is mede daarover in gesprek met een FAquote:
Twee keer #386 is inconsequent, het was zó eenvoudig en veel logischer geweest de tweede topicnummering te veranderen in #387. De rest was halsstarrige kinderachtigheid...., volgens mijn broer.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vertel me even wat daar inconsequent aan is?
Niemand heeft gevraagd om de 2e 386 te veranderen. T's wortden slechts veranderd indien in strijd met de FAQ of indien de TS erom vraagt. Bovendien, waarom zou ik er 387 van maken? Ik vond mijn oplossing tamelijk creatief. Mensen die er even tussenuit waren konden gewoon weer oppikken. Ik had de 2e 386 ook kunnen laten mergen met de eerste, maar dat kostte meer tijd.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Twee keer #386 is inconsequent, het was zó eenvoudig en veel logischer geweest de tweede topicnummering te veranderen in #387. De rest was halsstarrige kinderachtigheid...., volgens mijn broer.
Iemand (mr_anonimous) heeft het toch écht ten berde gebracht.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niemand heeft gevraagd om de 2e 386 te veranderen.
Dus als ik het volgende topic weer nummer 386 noem wordt hij ook niet veranderd?quote:T's wortden slechts veranderd indien in strijd met de FAQ
Misschien omdat jij als moderator hier bent om de boel in goede banen te leiden?quote:Bovendien, waarom zou ik er 387 van maken?
Ik de mijne, om 387 dan maar gewoon over te slaan, ook.quote:Ik vond mijn oplossing tamelijk creatief.
Wat een lulkoek.quote:Mensen die er even tussenuit waren konden gewoon weer oppikken.
En één getalletje in de TT veranderen is natuurlijk ook wel veel meer werk dan het eerst sluiten en dan weer openenquote:Ik had de 2e 386 ook kunnen laten mergen met de eerste, maar dat kostte meer tijd.
Het is niet nodig om telkens weer te benadrukken dat wij in jouw ogen minderwaardig zijn en ons voor kleuters uit te maken. Dat je die mening toegedaan bent was ons al duidelijk. Daarbij ligt 28 september nog lang geen drie weken achter ons.quote:Je kunt het al dan niet eens zijn met de oplossing die ik gekozen heb, maar om er dan drie weken later nog over te OH-en vind ik grenzen aan het speelplaatsgevoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |