abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30189638
Ik kwam laatst een site tegen met een 100 feiten en 1 leugen tegen over blanken en zwarten.
Kheb de lijst een aantal maal vluchtig en gedeeltelijk doorgelezen maar kan die 1 leugen niet vinden.

Aantal frappante feiten zijn bijvoorbeeld.
quote:
FACT #55: The Republic of Haiti, the only completely Black republic in the Western Hemisphere also happens to be the poorest country in the Western Hemisphere. It also has the lowest life expectancy, highest illiteracy, lowest per capita consumption of newsprint, lowest per capita GNP, and the lowest level of political stability. (27)
quote:
FACT #73-75: Iceland, the only all-White nation in the world, has the world's highest literacy rate. 100%. It is an island of cooled volcanic magma, located Just south of the Arctic Circle. It has no coal, no fuel, no timber, no mineral wealth or natural resources, and no navigable rivers. 75% of the interior is uninhabitable and only about 1% of the land is arable. It is the youngest nation in Europe and one of the most isolated countries in the world. Nonetheless, Iceland is #2 in the world in life expectancy and has one of the world's highest standards of living, in terms of per capita income. It has tremendous medical facilities and a thriving publishing business. Virtually every family has a telephone. Upon graduation from high school, each Icelandic student has learned five languages. (33)
Behoorlijk interessant spul om te lezen alhoewel sommige zaken lichtelijk racistisch zijn, maar wel allemaal verifieerbaar met een bron.

Ik heb de hele lijst nog niet doorgelezen, maar zou wel graag die 1 leugen willen weten.

De lijst is hier te vinden.
http://www.mdcbowen.org/p2/rm/white/100lies.txt
http://forum.wprost.pl/ar/?O=310411&NZ=1
en op nog meer plaatsen.

Wie helpt me zoeken!

P.S Laten dit topic aub vrij van rasistische reacties
pi_30195687
Ten eerste is het zo dat 60 tot 70 % van de donkergekleurde mensen uit een land komt dat erg arm is. Hoe dat komt? De westerse wereld, zoals Europa, had al een goede beschaving in 1400 toen de afrikanen nog in de bossen leefden als wilden. Dit is natuurlijk ook een beschaving te noemen, maar ver achter die van Europa. Wat dat betreft heeft het afrikaanse volk een flinke achterstand in te lopen qua ontwikkeling. En of die nou door de huidskleur komt....valt te betwijfelen.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_30196709
Dat negers dommer zijn dan blanken is al lang duidelijk. Hetzelfde geldt als we blanken met Aziaten gaan vergelijken.
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:08:48 #4
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30197372
Ijsland heef tnatuurlijk 1 heel groot voordeel.
Gratis energie voor altijd, voor iedereen.

Geisers en warmwaterbronnen genoeg. Daar kunnen ze dus enorm op besparen.

Dus Fact 73-75 klopt niet geheel. Ze hebben dan wel geen olie (of gas, uranium, hout) , maar wel erg veel gratis warm water wat je om kunt zetten in energie. Dat is ook een resource.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:24:28 #5
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30197842
1 ding zal ze flink tegenvallen.
Ze kunnen communisme niet in verband brengen met zwarten.
pi_30203510
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:24 schreef Knarf het volgende:
1 ding zal ze flink tegenvallen.
Ze kunnen communisme niet in verband brengen met zwarten.
an sich is er met communisme (het idee erachter) ook niets mis
pi_30206551
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:08 schreef Knarf het volgende:

Dus Fact 73-75 klopt niet geheel. Ze hebben dan wel geen olie (of gas, uranium, hout) , maar wel erg veel gratis warm water wat je om kunt zetten in energie. Dat is ook een resource.
En haiti heeft ontzettend veel grondstoffen. Wat geld betekend, wat ook weer energie betekend.
Stel je voor dat Iceland die grondstoffen had
pi_30206633
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:07 schreef thefunny het volgende:
Ten eerste is het zo dat 60 tot 70 % van de donkergekleurde mensen uit een land komt dat erg arm is. Hoe dat komt? De westerse wereld, zoals Europa, had al een goede beschaving in 1400 toen de afrikanen nog in de bossen leefden als wilden. Dit is natuurlijk ook een beschaving te noemen, maar ver achter die van Europa. Wat dat betreft heeft het afrikaanse volk een flinke achterstand in te lopen qua ontwikkeling. En of die nou door de huidskleur komt....valt te betwijfelen.
Armoede heeft er vrij weinig mee te maken.
quote:
FACT #40: Many people believe that crime is a product of poverty and lack of "advantages." However, the District of Columbia, which enjoys the highest average annual salaries and is second only to Alaska in personal income per capita, leads the nation in just about every category of crime including murder, robbery, aggravated assault, and vehicle theft. D.C. also has the country's strictest gun control, highest police costs per capita, highest ration of police and correctional officers per citizen, and highest rate of incarceration. Its permanent population is over 80% Black. West Virginia, which has the nation's lowest crime rate, suffers from chronic poverty and has the highest unemployment in the U.S. It also has the fewest police per capita. West Virginia is over 96% White. (33)
En natuurlijk heeft huidskleur er niks mee te maken, maar meer hun genenpoel dus. Ze zijn evolutionair volgens een fact 200.000 jaar niets veranderd.
pi_30206651
ik dacht dat het over die game ging
<hr>
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:06:56 #10
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30207003
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef Ra-z het volgende:

[..]

an sich is er met communisme (het idee erachter) ook niets mis
Met communisme is alles mis. Ik ben niet gelijk aan en ander. Iedereen is verschillend, met verschillende wensen en verschillende kundigheden.
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:07:56 #11
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30207026
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En haiti heeft ontzettend veel grondstoffen. Wat geld betekend, wat ook weer energie betekend.
Stel je voor dat Iceland die grondstoffen had
Dat heeft niets met fact 73 te maken. Daar staat alleen dat Ijsland geen resources heeft. En dat klopt niet.
pi_30207150
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:07 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dat heeft niets met fact 73 te maken. Daar staat alleen dat Ijsland geen resources heeft. En dat klopt niet.
Hmm, zou dat dan de leugen zijn? Of misschien een typfout ofzo?
pi_30208357
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:06 schreef Knarf het volgende:

[..]

Met communisme is alles mis. Ik ben niet gelijk aan en ander. Iedereen is verschillend, met verschillende wensen en verschillende kundigheden.
in communisme is niet iedereen hetzelfde, voor een goed werkende (communistische) maatschappij heb je nog steeds allemaal verschillende mensen nodig. die zitten wel in dezelfde "klasse" materialistisch gezien.

je hebt dus geen rijk noch arm meer ( in theorie ) maar dat betekent totaal niet dat jou wensen gelijk moeten zijn of jij je kundigheid niet kan uitvoeren. maargoed das een hele andere discussie
pi_30208486
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:08 schreef Knarf het volgende:

ik denk dat ze tradeable goods bedoelen warm water uit een geiser is leuk voor een land zelf maar je kan het niet exporteren, geen geld van buitenaf mee binnenhalen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:13:31 #15
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30209062
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:52 schreef Ra-z het volgende:

[..]

ik denk dat ze tradeable goods bedoelen warm water uit een geiser is leuk voor een land zelf maar je kan het niet exporteren, geen geld van buitenaf mee binnenhalen.
Energie kun je exporteren.
pi_30209345
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:13 schreef Knarf het volgende:

[..]

Energie kun je exporteren.
Zou Iceland z'n energie dan exporteren?
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
  vrijdag 2 september 2005 @ 20:47:02 #17
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30213539
quote:
Iceland, the only all-White nation in the world
Dit klopt trouwens niet, zie ook de recente IJsland special die in OOR stond.
pi_30214320
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:47 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dit klopt trouwens niet, zie ook de recente IJsland special die in OOR stond.
Ja er zullen heus wel wat andere huidskleuren zijn in Ijsland. Maar die zullen zodanig weinig aanwezig zijn dat ze geen invloed hebben. Ik heb werkelijk geen idee van de demografie van Ijsland, maar 1% buitenlanders lijkt me een voorzichtige schatting.
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:44:10 #19
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_30214862
Fact 1 is al een leugen..
quote:
It has
been responsible for the invention of the printing press
Nog steeds het sprookje van Europese boekdrukkunsten..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_30215039
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:44 schreef Wuder het volgende:
Fact 1 is al een leugen..
[..]

Nog steeds het sprookje van Europese boekdrukkunsten..
Ik zou ook geen bron geven waar het tegendeel wordt bewezen. Gewoon zeggen dat het een leugen is en we geloven je op je blauwe ogen!
pi_30219473
Heeft iemand naar de bronnen gekeken? De eerste vier zijn redelijk respectabel, daarna wordt het een racistisch zooitje. Om de lezer op het verkeerde been te zetten, staan er ook een aantal boeken tussen van niet- westerse auteurs die eveneens racistisch zijn.
Als je het mij vraagt is het precies andersom: probeer een waarheid te ontdekken tussen honderd leugens.
edit: de bronnen zijn ook verouderd. Literatuur uit 1993, 1989, 1967 en 1929 kan je niet recent noemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dissolved op 03-09-2005 00:54:37 ]
Buurman, ik hier?
  zaterdag 3 september 2005 @ 01:09:35 #22
17274 Wuder
pi_30219989
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zou ook geen bron geven waar het tegendeel wordt bewezen. Gewoon zeggen dat het een leugen is en we geloven je op je blauwe ogen!
aangezien de meesten hier geilen op wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Printing_press

De Duitser heeft alleen van verschillende technieken een goed massaal werkend geheel gemaakt.

Het "printing press" zelf was al 400 jaar eerder in China uitgevonden en in gebruik genomen door de Imperial Court.
pi_30223198
Een goede vergelijking is misschien de volgende. Alle soorten honden zijn ook niet hetzelfde, terwijl het wel allemaal honden zijn. Sommige zijn groot en sterk, sommige klein, sommige slim en leren snel iets, anderen pas na het commando honderden keren te herhalen. Er heeft niemand problemen mee om hondenrassen zo in te delen, om er kenmerken aan toe te wijzen. Maar op mensen zou dat niet van toepassing zijn, want we moeten allemaal verplicht gelijk zijn Aziaten hebben op hun beurt weer een hoger IQ dan blanken, en daar heb ik geen probleem mee, dat vind ik helemaal niet 'racistisch' als iemand dat tegen me zegt. Dat bepaalde rassen slimmer of dommer zijn dan anderen is gewoon een feit.

Wat is trouwens de lie? Ik ga die lijst echt niet helemaal doorlezen hoor...

[ Bericht 12% gewijzigd door StefanP op 03-09-2005 08:00:49 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30223333
Pff, ik heb het doorgelezen, en de "1 lie" heb ik ook gevonden. #97.

Die quote van die generaal uit de burgeroorlog trouwens
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30223342
FACT #82-84: Almost all Blacks who have been leaders in fields other than
athletics or music have had some White ancestry: Fredick Douglas, W.E.B.
Dubois, Booker T. Washington, George Washington Carver, Alex Hailey,
Thurgood Marshall, Bryant Gumbell, Colin Powell, Carl Rowan, Ed Bradley,
Doug Wilder, etc. According to Dr. E.B. Reuter, ". . . Of successful and
best known men that the Negro race has produced, at least thirteen-
fourteenths are men of mixed blood. (27) (21)

[ Bericht 82% gewijzigd door Ratt op 03-09-2005 08:32:50 ]
  maandag 5 september 2005 @ 01:37:21 #26
2618 Beezz
Criticaster
pi_30277824
#Fact 28
quote:
The skeletal
and muscular peculiarities of Negroes' lower limbs have given them
considerable success as sprinters, but have left them relative
undistinguished as distance runners.

Volgens mij zijn ze daar ook erg goed in. Ik zie altijd mensen uit Ethiopië en landen daarom heen voorop lopen in de mararthons.

edit:

Die gozer spoort niet man.
quote:
ACT # 89-92: In l950, American schools were among the best in the world.
However, vocal elements within our society demanded that the public schools
take on a social engineering role as well as an educational one. Violent
disruptions of American education were ordered by the Supreme Court for the
purpose of breaking down racial barriers.

[ Bericht 36% gewijzigd door Beezz op 05-09-2005 01:45:28 ]
  maandag 5 september 2005 @ 03:11:46 #27
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30279080
Wát een bulshit. Voorbeelden:
quote:
Nonetheless, Iceland is #2 in the world in life expectancy and has one of the world's highest standards of living, in terms of per capita income.
Ja, toch gek dat het één van de landen is met de meeste zelfmoorden per miljoen inwoners.
quote:
FACT #40: Many people believe that crime is a product of poverty and lack of "advantages." However, the District of Columbia, which enjoys the highest average annual salaries
Dat highest 'average' zegt natuurlijk geen flikker. Zuid-Afrika heeft gemiddeld genomen ook helemaal geen slechte salarissen. Het gaat om de grote van de onderklasse.
quote:
En natuurlijk heeft huidskleur er niks mee te maken, maar meer hun genenpoel dus. Ze zijn evolutionair volgens een fact 200.000 jaar niets veranderd.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
quote:
FACT #82-84: Almost all Blacks who have been leaders in fields other than
athletics or music have had some White ancestry: Fredick Douglas, W.E.B.
Dubois, Booker T. Washington, George Washington Carver, Alex Hailey,
Thurgood Marshall, Bryant Gumbell, Colin Powell, Carl Rowan, Ed Bradley,
Doug Wilder, etc. According to Dr. E.B. Reuter, ". . . Of successful and
best known men that the Negro race has produced, at least thirteen-
fourteenths are men of mixed blood. (27) (21)
Selectief 'bekende mannen' gekozen. Waar is Malcolm X? Martin Luther King? Waarom geen sporters of Musici? Zijn musici niet geniaal? En het zou natuurlijk ook leuk zijn om te kijken hoeveel blanke 'genieën' van heel verre oorsprong uit Afrika komen. ! 100%! Wauw! Blanken zijn duidelijk dommer!

.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_30279397
Als je goed gelezen had, dan wist je dat Martin Luther King er wel in staat. Met het commentaar dat zijn bul onrechtmatig verkregen was, omdat zijn thesis overgeschreven was (de bron staat er bij, net als overal). Die man had trouwens vreemde afwijkingen (zie artikel)...

Verder heb ik alleen het commentaar dat je bewust alles wat aangedragen wordt, negeert. Je vergelijkt muzikale kwaliteiten met intelligentie, en sporten met -bijvoorbeeld- vermogen om een samenleving te scheppen die geen zootje is

-Mark Steyn
  maandag 5 september 2005 @ 05:30:09 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30279556
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja er zullen heus wel wat andere huidskleuren zijn in Ijsland. Maar die zullen zodanig weinig aanwezig zijn dat ze geen invloed hebben. Ik heb werkelijk geen idee van de demografie van Ijsland, maar 1% buitenlanders lijkt me een voorzichtige schatting.
Nou..dan is de stelling dus een leugen. Klaar lijkt me...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_30279592
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Armoede heeft er vrij weinig mee te maken.
[..]

Dat bewijst dus niks. Arme mensen zullen altijd aangezogen worden door welvarende streken of steden. Daar kunnen ze namelijk werk vinden, zie je.

Het voorbeeld van IJsland is dan ook redelijk belachelijk en zelfs racistisch te noemen. Er zijn namelijk niet zo veel voor de hand liggende manieren om naar dat "IJslandse paradijs" te gaan, voor wie het al zou willen. Er zijn integendeel bijzonder veel manieren om als arme Haïtiaan "vast" te blijven zitten op Haïti.

Nederland, Belgie, en een heleboel andere bijzonder welvarende landen (die geen "eiland" zijn) laten een veel realistischer beeld zien van de manier waarop armoede (vaak mede bepaald door de positie van niet-blanken in het verleden, en "culturele resten" die door de blanke samenleving niet geaccepteerd worden) toch massaal naar de steden trekt. Net zoals eender welke economische theorie je voorspelt: het heeft amper iets met huidskleur te maken. Steden zoals Lagos in Nigeria hebben NU al meer dan 10 MILJOEN INWONERS. Dus reken maar uit wat dat gaat geven qua sociale en economische conflicten over een jaar of tien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klemvast op 05-09-2005 05:49:06 ]
  maandag 5 september 2005 @ 05:44:31 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30279594
Fact 5 lijkt me trouwens ook een aardige kandidaat...

Fact 23 trouwens ook.

Fact 26 ook

[ Bericht 17% gewijzigd door Nembrionic op 05-09-2005 05:51:09 ]
  maandag 5 september 2005 @ 05:58:21 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30279610
51 ook
pi_30279612
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 02:37 schreef Refragmental het volgende:
P.S Laten dit topic aub vrij van rasistische reacties
Ja, het probleem is dus dat je al fenomenaal racistische bronnen geeft aan het begin van dit topic.

Zoals fact 5 bijvoorbeeld over het IQ: het is ook algemeen bekend dat mannen beter scoren op IQ-tests als vrouwen en rara waarom?

Omdat mannen in de westerse wereld al van vroeg in hun leven (4 à 5 jr.) gestimuleerd worden om zich met rationele en niet met emotionele zaken bezig te houden. ("Boys don't cry", weet je wel?)

Idem voor niet-blanke mensen: wie zegt jou dat zwarte mensen evenveel KANS hebben gehad om de vaardigheden te ontwikkelen die je voor een IQ-test nodig hebt?

IQ-testen zijn namelijk redelijk omstreden, zie je: ze testen voornamelijk het wiskundig en ruimtelijk inzicht, en niets meer dan dat. Daar kan je mooie raketten en space shuttles mee bouwen, dat zal ik niet ontkennen.

Oh ja, en er is nog een component van veel IQ-tests waar het gaat over "taal", maar ja, als de IQ-test opgesteld is in een taal die niet je moedertaal is heb je dikke pech natuurlijk.
  maandag 5 september 2005 @ 06:04:27 #34
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30279616
ik ben eruit: 56 is een winnaar.
pi_30279626
quote:
Op maandag 5 september 2005 06:04 schreef Nembrionic het volgende:
ik ben eruit: 56 is een winnaar.
Ik ga hem effe quoten als je het niet erg vindt:
quote:
FACT #56: Haiti once had a promising future. Before 1789 as a French colony
under White rule, San Domingo (Haiti) was as rich or richer in productivity
as all the 13 American Colonies combined. It was considered the "crown
jewel" of the French colonial system, and was in fact the most prosperous
colony anywhere in the world. Populated by 40,000 Whites, 27,000 freed
Mulattoes, and 450,000 Black slaves and with a bountiful climate and
productive soil, it supplied all of France and half of Europe with sugar,
coffee, and cotton. But in 1791, the French government issued a decree
ordering Haiti to give the vote to the Mulattoes, and soon after another
ordering freedom for all the slaves. This resulted in a bloody civil war in
which the entire White population (about 40,000 Frenchmen) was murdered,
down to the last man, woman, and child. Rape, decapitation, and mutilation
were committed almost universally upon their bodies. (22) (23)
Dus het feit dat er 450.000 (!!) zwarte slaven in Haïti woonden (vergeleken met een minieme hoeveelheid blanken en mulatten) verklaart op geen enkele manier dat er uiteindelijk 40.000 blanken werden afgeslacht?

Blijkbaar hebben we ons daar toch niet erg geliefd gemaakt, zou ik zo zeggen. Maar rechtse jongens zoals Nawijn willen ons doen geloven dat "slavernij" en "kolonialisme" gelijk staat aan "beschaving aan de zwarten bijbrengen".

Ja ja.
pi_30279689
ok ik ben hier maar gestopt:
Its members have included such greats as Socrates, Aristotle,
Plato, Homer, Tacitus, Julius Ceaser, Napoleon, William the Conqueror, Marco
Polo, Washington, Jefferson, Hitler, Bach, Beethoven, Mozart, Magellan,
Columbus, Cabot, Edison, GrahamBell, Pasteur, Leeuwenhoek, Mendel, Darwin,
Newton, Galileo, Watt, Ford, Luther, Devinci, Poe, Tennyson, and thousands
upon thousands of other notable achievers

Als je Hitler in dit rijtje durft te zetten spoor je dus niet (en hij schrijft Da Vinci nog fout ook)
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  maandag 5 september 2005 @ 07:35:31 #37
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30279819
wat is dit topic eigenlijk meer dan een beetje simpel c/p'en van een website die iedere vorm van intelligentie ontbeert ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 5 september 2005 @ 08:41:50 #38
17274 Wuder
pi_30280262
Misschien klinkt dit heel racistisch, maar hebben de "zwarte mensen" in de geschiedenis iets constructiefs (in de zin van gebouwen, technieken en dus niet muziek) geleverd/bereikt? Ik kan nu alleen even snel aan blanken, arabieren en aziaten denken..
pi_30281077
quote:
Op maandag 5 september 2005 06:55 schreef dontcare het volgende:

Als je Hitler in dit rijtje durft te zetten spoor je dus niet (en hij schrijft Da Vinci nog fout ook)
Lol!
Dit is te triest voor woorden!

Die vent spoort niet die dit geschreven heeft!
Leuk om te zien hoe de discussie hier oplaait en aantoont dat deze "facts" grotendeels flauwekul zijn.
  maandag 5 september 2005 @ 11:40:40 #40
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30283532
quote:

Ik vind Julius Ceasar,Napoleon en William the Conqueror ook niet van die lievertjes hoor.
  maandag 5 september 2005 @ 12:40:03 #41
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30285169
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:41 schreef Wuder het volgende:
Misschien klinkt dit heel racistisch, maar hebben de "zwarte mensen" in de geschiedenis iets constructiefs (in de zin van gebouwen, technieken en dus niet muziek) geleverd/bereikt? Ik kan nu alleen even snel aan blanken, arabieren en aziaten denken..
meen je dit nu serieus ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30286133
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:40 schreef buzzer het volgende:

[..]

meen je dit nu serieus ?
nou. noem eens iets?
pi_30294401
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:19 schreef Ra-z het volgende:

[..]

nou. noem eens iets?
Uitvinders :
Frederick M. Jones, - vriezer
Lewis H. Latimer - elektriciteit ,werkte met Thomas Edison
Meredith Gourdine - elektriciteit uit gas
Cordell Reed - nucleaire elektriciteit
Garrett A. Morgan - gasmasker
http://www.africanamericans.com/Scientists&Engineers.htm

paul williams , ontwierp het LAX restaurant:

en zo zijn er nog wel meer te vinden....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  maandag 5 september 2005 @ 19:01:50 #44
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30295630
quote:

Puur subjectief. Vanuit het standpunt van de nazi's was het een toffe peer natuurlijk.
En vanuit ons standpunt waren de communisten ook klootzakken terwijl -zo zeggen zij zelf- zij juist een sociale ideologie nastreven. Dus wie was daar nou de klootzak?
pi_30296583
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:19 schreef Ra-z het volgende:

[..]

nou. noem eens iets?
Doc. Charles Drew
  maandag 5 september 2005 @ 19:47:17 #47
17274 Wuder
pi_30297000
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:19 schreef dontcare het volgende:

[..]

Uitvinders :

[afbeelding]

Thx, je hebt weer een vooroordeel/gedachte uit de wereld geholpen

Maar het lijkt alsof het toch vooral African-American zijn.. zijn er ook Afrikaanse natives in Afrika, die zonder hulp van buitenaf iets hebben geleverd?
pi_30297126
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:19 schreef dontcare het volgende:

[..]

Uitvinders :

[afbeelding]

Als ik die pagina open dan zie ik maar een handjevol zwarte uitvindingen, en het zijn nou niet echt grootse ontdekkingen...

Ik vind het ook erg frappant dat in de duizenden jaren die er aan tijd was, de mensen in Afrika niet verder kwamen dan wat lemen hutjes en stokken en speren. Boten, steen, geschrift, landbouw, noem maar op, dat zijn dingen waar ze nooit op zijn gekomen. En nee, Egypte telt niet mee, want dat (zoals maar weinig mensen weten) was oorspronkelijk een door blanken geregeerd land, dat pas later 'zwart' werd door 'kruisbestuiving'

Dat sommige mensen dat nu al een racistische vraag vinden, is alleen maar typerend voor de opgedrongen politieke correctheid, voor het aan onszelf opgedrongen schuldcomplex. Ik vind best dat je mag vragen waarom er nooit iets door zwarten is bereikt, ontdekt, gebouwd of wat dan ook.
-Mark Steyn
pi_30297246
Mijn god, wat een triest stuk, en hoezo niet racistisch?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30297622
Zoals? Haal er eens een aantal punten uit, afgezien van de paar die betwistbaar zijn? Of kom je niet verder dan politiek correcte onderbuikgevoelens ( ), in plaats gebracht door jaren van conditionering door de politiek correcte samenleving waar wij in leven? Wacht, ik zal een paar willekeurig gekozen punten noemen.
quote:
FACT #2: Throughout 6,000 years of recorded history, the Black African Negro
has invented nothing. Not a written language, weaved cloth, a calendar, a
plow, a road, a bridge, a railway, a ship, a system of measurement, or even
the wheel. (Note: This is in reference to the pure-blooded Negro.) He is not
known to have ever cultivated a single crop or domesticated a single animal
for his own use (although many powerful and docile beasts abounded around
him.) His only known means of transporting goods was on the top of his hard
burry head. For shelter he never progressed beyond the common mud hut, the
construction of which a beaver or muskrat is capable. (21) (39)

FACT #13: Even when Blacks and Whites have the same backgrounds, in terms of
family income and childhood advantages, Blacks still have average I.Q.
scores 12 to 15 points lower than comparable Whites. This includes cases
where Black children have been adopted by White parents. Their I.Q.s may be
improved by environment, but they are still closer to their biological
parents than their adoptive parents. (3) (15) (26)

FACT #35: A Black person is 56 TIMES more likely to attack a White person
than Vice Versa. (3) (32)
Ik vind dat zaken waar je terecht een bij kunt nadenken, zonder meteen 'racisme!!!!!' te antwoorden.
-Mark Steyn
pi_30297690
misschien moet je deze site eens doornemen:

http://library.thinkquest.org/C002739/AfricaSite/1africa.htm
  maandag 5 september 2005 @ 20:13:06 #52
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_30297803
Ik neem aan dat #97 volgens die site de leugen was, maar ik begon met toch echt af te vragen of het niet "100 lies and one fact about whites and blacks" was.
quote:
FACT #97: Every race has an equal capacity to learn and contribute to
civilization and any differences are caused by prejudice and racism. The
fact that white skins are associated with civilization is merely a quirk of
fortune and coincidence. Any attempt to distinguish the races is motivated
by paranoia and hatred. We must prevent any investigation into the subject
and work to melt society together into a receless, nationless, harmonious
utopia. (?)
pi_30297818
Geweldig! Alsjeblieft, laat dit topic open...
pi_30297870
Waar zijn de bronnen van deze facts?
pi_30297880
Wat betreft punt 2 (fact #13):
Sociaal onderzoek heeft allang uitgewezen dat i.q. testen vaak cultureel beinvloed zijn. Als je die culturele verschillen eruit haalt (en die tests bestaan!) blijkt er geen enkel verschil meer. Een dan nog: wat maakt dat verschil (ervan uitgaande dat het klopt) eigenlijk uit?

Punt 3 (fact#35):
Zou dat niet met levensomstandigheden en sociaal economische status, racisme (van beide kanten trouwens), te maken hebben? (er weer eens vanuitgaande dat het klopt)
pi_30300818
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:13 schreef sleepflower het volgende:
Ik neem aan dat #97 volgens die site de leugen was, maar ik begon met toch echt af te vragen of het niet "100 lies and one fact about whites and blacks" was.
[..]
Nou, die fact is zeer duidelijk ook een leugen.
We zijn simpelweg niet allemaal gelijk maar juist ontzettend verschillend.
Donkere mensen zijn nu eenmaal wat sterker maar minder slim dan blanken, en aziaten zijn juist weer slimmer dan blanken.

Er zijn nu eenmaal verschillende rassen mensen, en rassen heb altijd hun eigen sterke en zwakke punten. Dat geld voor ieder dier, en voor de mens is dat niet anders.
pi_30300864
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:14 schreef Monidique het volgende:
Waar zijn de bronnen van deze facts?
Die zogenaamde "bronnen" staan onderaad de tekst.
pi_30301062
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Donkere mensen zijn nu eenmaal wat sterker maar minder slim dan blanken, en aziaten zijn juist weer slimmer dan blanken.

Er zijn nu eenmaal verschillende rassen mensen, en rassen heb altijd hun eigen sterke en zwakke punten. Dat geld voor ieder dier, en voor de mens is dat niet anders.
Er bestaan geen subrassen van de homo-sapiens, de verschillen zijn zo klein dat je niet van seperate rassen kunt spreken. Bovendien spreek je altijd over een gemiddelde, waardoor je dus niet kan zeggen dat "Donkere mensen nu eenmaal wat sterker maar minder slim blabla..." zijn. Probeer eerst maar eens te defineren wat een "donker mens" is. Alles wat niet blank is ? Wat is blank ?
pi_30301063
De meest gedegen uitwerking van het biologische argument tegen ras is het Statement on the Biological Aspects of Race dat de American Association of Physical Anthropologists (AAPA) in 1996 publiceerde, ter bestrijding van racisme in pers en wetenschap. Binnen en buiten de wetenschap, constateerde zij, leeft een negentiende-eeuws rasbegrip voort dat dikwijls misbruikt wordt om groepen te discrimineren.

Het is echter een concept zonder enige wetenschappelijke grond: hoewel er zeker enige biologische variatie tussen menselijke populaties bestaat, is het idee van discrete rassen bestaande uit voornamelijk typische vertegenwoordigers, onhoudbaar. En dat geldt al helemaal voor de traditionele driedeling mongoloïde, caucasoïde en negroïde die ook Rushton hanteert. Het Statement van de AAPA is een amendement op het Proposal on the Biological Aspects of Race van de UNESCO uit 1964, één in een serie van zulke verklaringen over ras, opgesteld door commissies van wetenschappers uit diverse disciplines (UNESCO, 1969). Ook dit Proposal stelt al onomwonden dat pure rassen niet bestaan, en dat ‘racistische theorieën’ onwetenschappelijk zijn.

bron:
http://www.testresearch.nl/werk/racderksen.html
pi_30301160
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nou, die fact is zeer duidelijk ook een leugen.
We zijn simpelweg niet allemaal gelijk maar juist ontzettend verschillend.

Ik weet niet of je het zo kunt zeggen.
Ik denk dat wanneer je als baby, ongeacht afkomst in een cultuur komt die anders is dan je oorspronkelijke cultuur, en er helemaal los van staat, jij automatisch die cultuur overneemt.

Dus wanneer jij bijvoorbeeld als nederlandse blanke baby in een ideaal japans gezin geplaatst wordt, dat jij ook je hersenen anders ontwikkeld door de druk die daar op je wordt uitgeoefend.
En dus ook een stuk intelligenter zou worden.
Dit uiteraard wel wanneer je hersenen voldoende capaciteiten aankunnen

En, wanneer je in willemstad op zou groeien, zou je het allemaal een stuk rustiger aan doen.
pi_30301174
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die zogenaamde "bronnen" staan onderaad de tekst.
Ik vind het rijtje toch een beetje magertjes.. .Erg onduidelijk. Wat heeft hij waar vandaan en hoe wordt het gepresenteerd?
quote:
SOURCES
African Business Magazine, Dec. '91
...
Martin Luther King (Man Behind the Myth) by Des Griffin.
pi_30301953
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:45 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het zo kunt zeggen.
Ik denk dat wanneer je als baby, ongeacht afkomst in een cultuur komt die anders is dan je oorspronkelijke cultuur, en er helemaal los van staat, jij automatisch die cultuur overneemt.

Dus wanneer jij bijvoorbeeld als nederlandse blanke baby in een ideaal japans gezin geplaatst wordt, dat jij ook je hersenen anders ontwikkeld door de druk die daar op je wordt uitgeoefend.
En dus ook een stuk intelligenter zou worden.
Dit uiteraard wel wanneer je hersenen voldoende capaciteiten aankunnen

En, wanneer je in willemstad op zou groeien, zou je het allemaal een stuk rustiger aan doen.
Omgeving bepaalt zeer zeker voor een groot deel hoe je wordt.
Maar het is niet allesbepalend. Als je genetisch materiaal zegt dat je kwa mentale capaciteiten zeer beperkt bent, dan kun je het vergeten als denker.

Het is gewoon erg frapant dat overal waar negers de overhand krijgen de pleuris uitbreekt. Ze gedragen zich vaak als wilden. Kheb genoeg van die bloederige filmpjes gezien waarop te zien is dat massacares aan de orde van de dag zijn in Afrika. Komt dit door de cultuur? Ze vechten vaak niet eens alleen tegen elkaar, maar ook onder elkaar.

Dat betekent uiteraard niet dat blanken geen gruwelijkheden uithalen. Kijk bijvoorbeeld naar de voormalige oostbloklanden of onze recente geschiedenis.
Ook in amerika zorgen negers voor problemen... is dit te danken aan de blanken?
Het is makkelijk om alle problemen van de negers op de blanke man af te schuiven, maar de drive om zichzelf te verbeteren en eens een keer elkaar niet de koppen in te slaan zit er bij hun vaak niet in.

Ook een leuk voorbeeld van hun collectief agressief gedrag was direct na Rodney King in 1992. De negers ging massaal de straat op en sloegen zowat iedere blanke de kop in.
http://www.resist.com/RacistVideos/videos/mlkriots.htm
Wanneer het om geweld gaat steken ze hun hoofden bij elkaar. Maar daadwerkelijk samen iets opbouwen gebeurt vaak niet.
Afbreken en rellen! Nieuwste voorbeeld daarvan is New Orleans.
Plunderingen verkrachtingen moord etc aan de orde van de dag. Komt dit doordat ze allemaal in nood zitten? Nee! Ze grepen hun kans toen de politie niet aanwezig was. Ik heb tot nu toe nog geen enkel bericht gelezen van blanke gangs die brandweer, politie of hulpverleners aanvielen.

Dit betekent ook uiteraard niet dat ALLE negers slecht zijn. Maar het zijn ook niet "een paar" rotte appels. De criminaliteitscijfers daar spreken voor zich. En hier ook trouwens.

Ohjah, als je m'n uitspraken racistisch vindt mag je me een racist noemen. Maar deze uitspraken zijn enkele constateringen van gebeurtenissen die niet te ontkennen zijn. Als ik dan een racist ben, dan ben je zelf een onrealist en wereldvreemd.
  maandag 5 september 2005 @ 22:12:29 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30302165
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:47 schreef Wuder het volgende:

Maar het lijkt alsof het toch vooral African-American zijn.. zijn er ook Afrikaanse natives in Afrika, die zonder hulp van buitenaf iets hebben geleverd?
Dat is uiteraard veel minder, maar dat heeft niets te maken met de huidskleur of genetische verschillen, maar met de culturele en geografische historie.

Zo zou je Arabieren het slimste volk kunnen noemen, als je uitgaat van de situatie van een aantal eeuwen geleden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 5 september 2005 @ 22:16:21 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30302312
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Omgeving bepaalt zeer zeker voor een groot deel hoe je wordt.
Maar het is niet allesbepalend. Als je genetisch materiaal zegt dat je kwa mentale capaciteiten zeer beperkt bent, dan kun je het vergeten als denker.
Klopt, maar qua mentale capaciteiten is er geen verschil tussen mensen met verschillende huidskleuren. Dan is omgeving, cultuur/historie wel allesbepalend. De voorbeelden die je noemt zijn zeker niet representatief of ook maar enige indicatie dat het gaat om mensen met slechtere mentale capaciteiten. Empirisch bewijs toont dat namelijk niet aan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30302685
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Klopt, maar qua mentale capaciteiten is er geen verschil tussen mensen met verschillende huidskleuren. Dan is omgeving, cultuur/historie wel allesbepalend. De voorbeelden die je noemt zijn zeker niet representatief of ook maar enige indicatie dat het gaat om mensen met slechtere mentale capaciteiten. Empirisch bewijs toont dat namelijk niet aan.
Die IQ testen die worden aangehaald in de "facts" tonen anders toch ondubbelzinnig dat donkere mensen slechter scoren. Je kunt moeilijk zeggen dat iedereen daar in een achterbuurt woont.

Ik vraag me af waarom sommige mensen het erg vinden dat er genetische verschillen zijn tussen verschillende huidskleuren die ook mede intelligentie en kracht bepalen.

De donkere mens is ook onweerlegbaar sterker dan ons. Zijn we dan opeens wel verschillend? Komt dit door verschillende culturen? De grootste top boksers en athleten zijn vaak donker. Dit wordt allang niet meer raar gevonden en is over het algemeen geaccepteerd.
Maar vervang hier het woord sterker met minder slim en opeens staat iedereen op z'n achterste poten en haalt alle mogelijk truucjes uit om het woord racisme en discriminatie maar te kunnen gebruiken.
pi_30302903
wat dat IQ gezeik betreft:

IQ is niks anders dan een relatief iets, 100 is waar de gemiddelde blanke man op uitkomt, dáár is het op gestandarisserd, maar die hele discussie sowieso over IQ bullshit is te vinden ergens in de krochten van filo.

en waarom de pleuris uitbreekt in afrika, het systeem is eerder feodaal daar dan democratisch; dus wat zou er gebeuren als je de saxen en de franken bij elkaar zou flikkeren in een met lineaal begrensd land, dan breekt ook de pleuris uit.

verder is de hele discussie zinloos, eindigt toch alleen in een zooi vooroordelen (ik ruik hier Godwin's Law), je kan ook gaan vragen in wiens naam al het zware wapen tuig is gemaakt incl massavernietigings wapens.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_30305707
Nu nog eens opsommen hoeveel blanken de afgelopen jaren marathons hebben gewonnen, en we zijn al een heel stuk verder!

Of telt dat dan niet als een bijzondere "prestatie"?
pi_30305931
quote:

Afbreken en rellen! Nieuwste voorbeeld daarvan is New Orleans.
Plunderingen verkrachtingen moord etc aan de orde van de dag. Komt dit doordat ze allemaal in nood zitten? Nee! Ze grepen hun kans toen de politie niet aanwezig was. Ik heb tot nu toe nog geen enkel bericht gelezen van blanke gangs die brandweer, politie of hulpverleners aanvielen.

Dit betekent ook uiteraard niet dat ALLE negers slecht zijn. Maar het zijn ook niet "een paar" rotte appels. De criminaliteitscijfers daar spreken voor zich. En hier ook trouwens.

Ohjah, als je m'n uitspraken racistisch vindt mag je me een racist noemen. Maar deze uitspraken zijn enkele constateringen van gebeurtenissen die niet te ontkennen zijn. Als ik dan een racist ben, dan ben je zelf een onrealist en wereldvreemd.
Dat is wel het meest belachelijke argument van racisten meestal, dat zij "realistisch" zouden zijn en anti-racisten niet. Wel, dat komt omdat anti-racisten doorgaans wel erkennen dat bv. zwarten in een economisch slechtere positie zitten en daarom meer geneigd zijn tot bv. criminaliteit, maar dat ze daar NIEt uit concluderen dat dat tot in de eeuwigheid zo zou moeten blijven. Anti-racisten gaan er namelijk vanuit dat die mensen, mochten ze wérkelijk dezelfde kansen krijgen (en dan bedoel ik de hele groep en niet die toevallige twee of drie zwarten die er wél in slagen om "hogerop" te raken), niet verschillend zouden zijn van blanken.

En wat betreft die "blanke gangs":

1. natuurlijk ken je geen blanke "gangs", maar een gemiddeld skinheadgroepje uit de provincie voldoet toch ook wel aan de definitie dacht ik
2. gevallen genoeg van een blank publiek geweest dat zich en masse en mét geweld tegen de politie keerde (en dan wil ik nog niet eens over hooligans beginnen)
pi_30306509
quote:

[..]
Het is gewoon erg frapant dat overal waar mannen de overhand krijgen de pleuris uitbreekt. Ze gedragen zich vaak als wilden. Kheb genoeg van die bloederige filmpjes gezien waarop te zien is dat massacares aan de orde van de dag zijn tussen mannen. Komt dit door de cultuur? Ze vechten vaak niet eens alleen tegen elkaar, maar ook onder elkaar.

Dat betekent uiteraard niet dat vrouwen geen gruwelijkheden uithalen.
Ook in amerika zorgen mannen voor problemen...
Plunderingen verkrachtingen moord etc aan de orde van de dag. Komt dit doordat ze allemaal in nood zitten? Nee! Ze grepen hun kans toen de politie niet aanwezig was. Ik heb tot nu toe nog geen enkel bericht gelezen van vrouwen die brandweer, politie of hulpverleners aanvielen.

Dit betekent ook uiteraard niet dat ALLE mannen slecht zijn. Maar het zijn ook niet "een paar" rotte appels. De criminaliteitscijfers daar spreken voor zich. En hier ook trouwens.

Ohjah, als je m'n uitspraken seksistisch vindt mag je me een seksist noemen. Maar deze uitspraken zijn enkele constateringen van gebeurtenissen die niet te ontkennen zijn. Als ik dan een seksist ben, dan ben je zelf onrealistisch en wereldvreemd.

noot voor de duidelijkheid: dit is niet mijn mening! Maar door mij gepost om aan te tonen hoe triest ik die post vind...
pi_30307123
quote:

Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgen (behalve Ali B dan)
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:44:51 #71
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30307733
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef Ratt het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgen (behalve Ali B dan)
Is dat vanwege het superieuere blanke ras, dat 'wij' zo iemand voortbrengen. Of de domheid van het blanke ras, dat 'wij' zoiemand massaal volgen?
pi_30307757
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef Ratt het volgende:

[..]

Wat hebben allochtonen er nou weer mee te maken?
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:49:15 #73
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30307868
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:44 schreef Knarf het volgende:

[..]

Is dat vanwege het superieuere blanke ras, dat 'wij' zo iemand voortbrengen. Of de domheid van het blanke ras, dat 'wij' zoiemand massaal volgen?
Dat kun je daar niet aan ophangen
pi_30309548
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:10 schreef djenneke het volgende:
misschien moet je deze site eens doornemen:

http://library.thinkquest.org/C002739/AfricaSite/1africa.htm
Het enige dat daar staat is dat de boze blanke Afrika verkeerd heeft opgedeeld na het kolonialisme.

Doet niet terzake dus.

Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen? Waarom hadden ze nog niet eens het geschrift ontdekt? Waarom hebben ze niets uitgevonden? Waarom is het in vrijwel elk 'zwart' land een zootje, en in mindere mate (omdat er veel meer hulp komt) ook voor 'zwarte' steden?
-Mark Steyn
pi_30309563
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:15 schreef djenneke het volgende:
Wat betreft punt 2 (fact #13):
Sociaal onderzoek heeft allang uitgewezen dat i.q. testen vaak cultureel beinvloed zijn. Als je die culturele verschillen eruit haalt (en die tests bestaan!) blijkt er geen enkel verschil meer. Een dan nog: wat maakt dat verschil (ervan uitgaande dat het klopt) eigenlijk uit?
Dit wordt in het stuk ook ontkracht. Alle anti-racisme organisaties roepen dat, maar toch zij noch wie dan ook zijn in staat geweest om wél een 'objectieve' intelligentietest te maken om de huidige 'scheve' IQ test te vervangen. Elke soort test, wie hem dan ook ontwerpt, toont hetzelfde resultaat.
-Mark Steyn
pi_30309577
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Er bestaan geen subrassen van de homo-sapiens, de verschillen zijn zo klein dat je niet van seperate rassen kunt spreken. Bovendien spreek je altijd over een gemiddelde, waardoor je dus niet kan zeggen dat "Donkere mensen nu eenmaal wat sterker maar minder slim blabla..." zijn. Probeer eerst maar eens te defineren wat een "donker mens" is. Alles wat niet blank is ? Wat is blank ?
Er staan anders duidelijke fysieke verschillen in het artikel die definiëren wat een 'zwarte' is. Koppel dat aan de uitkomst van alle intelligentie testen die aantonen dat blanken 'slimmer' zijn, en aan de sportwereld waarin je kunt zien dat zwarte atleten in de meerderheid zijn, en dan heb je volgens mij heel goed aangetoond dat er verschillende rassen zijn en dat die allemaal hun eigen sterktes en zwaktes hebben.
-Mark Steyn
  dinsdag 6 september 2005 @ 02:45:36 #77
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_30309608
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het enige dat daar staat is dat de boze blanke Afrika verkeerd heeft opgedeeld na het kolonialisme.

Doet niet terzake dus.
Nee inderdaad. Ook de enorme puinhoop die de blanken na het kolonialisme achterlieten heeft niets te maken met de slechte staat van die landen. Het komt door de negers. Negers. NEGERS.
quote:
Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen?
Oh, er is heel veel uit Afrika gekomen! Duizenden slaven die daar weggerukt, verkocht , gebruikt en vaak zwaar mishandeld zijn. Of bedoelde je dat niet?

Trouwens, alles was toch de schuld van de Joden? Of loop ik nu achter? Dát is pas een inferieur ras!

.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 6 september 2005 @ 02:52:07 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30309628
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:45 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat hebben allochtonen er nou weer mee te maken?
Hitler was een allochtoon.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30309697
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:48 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Dat is wel het meest belachelijke argument van racisten meestal, dat zij "realistisch" zouden zijn en anti-racisten niet. Wel, dat komt omdat anti-racisten doorgaans wel erkennen dat bv. zwarten in een economisch slechtere positie zitten en daarom meer geneigd zijn tot bv. criminaliteit, maar dat ze daar NIEt uit concluderen dat dat tot in de eeuwigheid zo zou moeten blijven. Anti-racisten gaan er namelijk vanuit dat die mensen, mochten ze wérkelijk dezelfde kansen krijgen (en dan bedoel ik de hele groep en niet die toevallige twee of drie zwarten die er wél in slagen om "hogerop" te raken), niet verschillend zouden zijn van blanken.
Daar krijgen we het weer hoor. "ze krijgen niet dezelfde kansen". Wat een volstrekte onzin. Altijd maar weer die slachtofferrol. Ik zal je een voorbeeld geven dat dichterbij huis staat. Heel zwart-wit: Marokkanen en Turken in Nederland bakken ook nergens iets van, zijn ook altijd maar in het nieuws met relletjes en dergelijke, hebben ook veel vaker een uitkering, begaan veel meer strafbare feiten. Komt dat omdat ze minder kansen krijgen? Welnee. Kansen zat. Ze pakken alleen de verkeerde kansen. Ze hebben namelijk wél allemaal een scooter, gouden kettingen, het nieuwste mobieltje, dure nike schoenen. Het heeft gewoon met mentaliteit te maken.

Diezelfde mentaliteit die er blijkbaar voor zorgt dat zwarten er maar nergens iets fatsoenlijks van weten te maken. Heel Afrika is een zootje. In de VS doen ze het vreselijk slecht. De Antillen zijn ook een goed voorbeeld: ondanks de honderden miljoenen die NL er aan uitgeeft, blijft het een corrupte beerput. Ik geloof heel sterk dat dat dus NIET aan 'ons' ligt, of aan het gebrek aan kansen. Lees eens wat de Antillianen vinden (www.thedailyherald.com, klik daarna op messageboard). Het is altijd onze schuld, wij zijn neokolonialisten, racisten, ze krijgen niet genoeg kansen, ze worden onderdrukt, bla bla bla noem maar op.

De riots na de Rodney King verdict, de plunderingen nu in New Orleans, het continu spelen van de 'race card' als iets ze niet zint, het niets noemenswaardigs presteren in heel Afrika en ook in de VS en in Nederland, noem maar op. Ik zie niet een aaneenschakeling van toevalligheden veroorzaakt door een gebrek aan kansen, zoals de user hierboven, maar ik zie allemaal uitingen veroorzaakt door het gebrek aan motiviatie, discipline, intelligentie, wil om zelf iets te bereiken en zelfs doodnormaal fatsoen.
-Mark Steyn
pi_30309733
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 02:45 schreef Sai het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Ook de enorme puinhoop die de blanken na het kolonialisme achterlieten heeft niets te maken met de slechte staat van die landen. Het komt door de negers. Negers. NEGERS.
[..]
Jij je zin. Alles na 1950 buiten beschouwing latend, waarom is er voor die tijd niets noemenswaardigs bereikt? Waarom zijn er geen grote beschavingen uit voortgekomen, is er geen geschrift, electriciteit, stromend water ontdekt?
quote:
Oh, er is heel veel uit Afrika gekomen! Duizenden slaven die daar weggerukt, verkocht , gebruikt en vaak zwaar mishandeld zijn. Of bedoelde je dat niet?
Oh je bedoelt die slaven die toch al slaven waren, omdat ze in de vele interne oorlogen in Afrika gevangen waren genomen? Raar toch dat er zelfs ten heden dage nog slavernij voorkomt, maar dat dit in Afrika en het Midden Oosten zelf gebeurt, zonder een blanke in de buurt...
quote:
Trouwens, alles was toch de schuld van de Joden? Of loop ik nu achter? Dát is pas een inferieur ras!

.
Niemand hier noemt iets over Joden. Dat haal jij er bij in een trieste poging om Hitler er bij te halen, om iedereen die het niet met je eens is te vergelijken met een kampbeul, om te insinueren dat wij niets liever doen dan alle negers en joden de gaskamer in te duwen. Toch? Het stopwoordje van links lijkt dat wel. Iemand zegt iets wat je niet zint? Noem hem een fascist, een nazi, een racist. Dan houdt hij zijn mond wel.
-Mark Steyn
pi_30309919
Als het leven gemakkelijk is heb je geen wegen of wielen nodig, als het leven zwaar is zijn wegen en wielen onnuttige luxe. Liggen de omstandigheden tussen beide uitersten, dan kunnen wegen en wielen handig zijn.

Waarom woonde men hier nog in hutten toen de romeinen arriveerden? Omdat overleven op zich al moeilijk genoeg was.

Waarom woonde men in Afrika nog in hutten? Omdat men niet meer nodig had.

Wij hadden de romeinen nodig om tot een situatie te komen waarin wegen aanleggen, moerassen dempen en huizen bouwen wel haalbaar was. 'Beschaving' was in ons voordeel. De beschaving die wij de Afrikanen gebracht hebben was niet in hun voordeel.

Ik wil best geloven dat er tussen rassen verschillen in vaardigheden bestaan. Zo kunnen Aboriginals zich beter oriënteren omdat dat gebied van de hersenen bij hen beter ontwikkeld is. Maar dat afrikanen minder uitvindingen gedaan hebben dan europeanen ligt in de eerste plaats aan omgevingsfactoren, en niet aan het verschil in intelligentie. Als je in Congo dubbele beglazing zou bedenken ben je eerder een weirdo dan een uitvinder
  dinsdag 6 september 2005 @ 05:07:17 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30309945
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 03:24 schreef StefanP het volgende:
Waarom zijn er geen grote beschavingen uit voortgekomen, is er geen geschrift, electriciteit,
stromend water ontdekt?
Hey..dat is grappig. Heb ik toch al die jaren geloofd dat onderzoekers tegenwoordig de theorie aanhangen dat de mens van origine uit Afrika komt en dat dat dus de bakermat van het menselijk ras is.

Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk
pi_30310171
quote:

[..]

Doet niet terzake dus.

Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen?
Zelfs het begrip "5000 jaar" is in het Westen uitgevonden. In Afrika leefde men namelijk volgens de seizoenen en niet volgens een of andere abstracte kalender.

En wat maakt het uit of iemand het wiel uitvindt, als je de bananen en de ananassen gewoon uit de boom kan plukken? Heb je dat wiel echt nodig dan?

Onze westerse uitvindingen zijn uit schaarste ontstaan en uit overbevolking, niet omdat we zoveel "intelligenter" zouden zijn dan de zwarten.
pi_30311316
quote:

[..]

Doet niet terzake dus.

Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen? Waarom hadden ze nog niet eens het geschrift ontdekt? Waarom hebben ze niets uitgevonden? Waarom is het in vrijwel elk 'zwart' land een zootje, en in mindere mate (omdat er veel meer hulp komt) ook voor 'zwarte' steden?
Je hebt voor de grap, maar heel dit stuk overgeslagen?
quote:
And of course Africa has a history. A great, glorious, wonderful history. But very few people know anything about it. The names of Mapungubwe, Kongo and Mali mean nothing to most of us, and yet these were once great kingdoms. The kingdoms of Ancient Egypt and Nubia or Great Zimbabwe have often been attributed to foreigners. Many books have been written to prove that the Ancient Egyptians were not really Africans and attempts have been made to show that Great Zimbabwe was built by the Queen of Sheba, or the Arabs.
En deze stukken?

http://library.thinkquest.org/C002739/AfricaSite/LMSouthIntro.htm
http://library.thinkquest(...)e/LMTradeIronage.htm
http://library.thinkquest.org/C002739/AfricaSite/LMwestghana.htm

De rotzooi in die 'zwarte' landen is toch vooral te danken aan de blanken en hun kolonisatie, of je dat nu wel of niet wil accepteren. En dan hebben die 'zwarten' het nog lang niet gek gedaan eigenlijk, itt andere volkeren bestaan ze tenminste nog steeds. Iets wat je van veel (zuid- midden- en noord) amerikaanse aboriginals en andere volkeren niet meer kan zeggen.... helaas. Totaal uitgemoord door ons, dat lieve superieure ras
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:48:23 #85
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30318830
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 02:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hitler was een allochtoon.
Scherp.
pi_30318907
quote:

[..]

Doet niet terzake dus.

Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen? Waarom hadden ze nog niet eens het geschrift ontdekt?

ach ja Ethiopie heeft geen eigen geschrift idd.

Kunst werd in Afrika al gemaakt toen Europa elkaars hersenen nog insloeg, niet te vergeten landbouw dat er ontwikkelt is maar goed dat wil je geloof ik niet horen ...
pi_30319129
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Scherp.
Belgen en Duitsers die in Nederland wonen, zijn technisch ook allochtonen. Toch worden zij nooit bedoeld als het woord allochtonen gebruikt wordt. Hetzelfde geldt voor de Oostenrijker Hitler in Duitsland in die tijd.
pi_30319516
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:50 schreef dontcare het volgende:

[..]

[afbeelding]
ach ja Ethiopie heeft geen eigen geschrift idd.

Kunst werd in Afrika al gemaakt toen Europa elkaars hersenen nog insloeg, niet te vergeten landbouw dat er ontwikkelt is maar goed dat wil je geloof ik niet horen ...
Ik dacht zelf dat de Sumerians (nederlandse naam ff kwijt) 1 van de eerste beschavingen was met een schrift en grote kennis van astrologie e.d, en dat deze uit afrika stamde. Maar kom er net achter dat deze uit west-azie/midden-oosten kwam.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:11:23 #89
93744 Finder_elf_towns
pi_30319668
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik dacht zelf dat de Sumerians (nederlandse naam ff kwijt) 1 van de eerste beschavingen was met een schrift en grote kennis van astrologie e.d, en dat deze uit afrika stamde. Maar kom er net achter dat deze uit west-azie/midden-oosten kwam.
Arabieren zijn ook blanken.
pi_30319803
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Arabieren zijn ook blanken.
En Soemerïers geen Arabieren.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:16:06 #91
93744 Finder_elf_towns
pi_30319851
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat zijn het dan wel?
pi_30319864
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bedankt!!
Kon niet meer op de naam komen
pi_30319896
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wat zijn het dan wel?
Ik denk verre afstammelingen van afrikanen die nog niet gemixed waren met aziaten en europeanen.

Overigens is alles rond de middenlandse zee een mix van elk denkbaar ras. (alhoewel minder aziatisch naarmate je richting spanje gaat).
Dat gebied is namelijk zowat de bakermat van iedere beschaving geweest en 1 grote meltingpot.
pi_30319975
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wat zijn het dan wel?
Geen flauw idee, ze spraken in ieder geval geen semitische taal.
pi_30320108
Niemand die het weet. Alles wat daar wel over gezegd/geschreven is, is slechts speculatie...

noot: soemeriers noemden zichzelf zwarthoofden....
pi_30320237
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:24 schreef djenneke het volgende:
Niemand die het weet. Alles wat daar wel over gezegd/geschreven is zijn slechts speculaties...

noot: soemeriers noemden zichzelf zwarthoofden....
Inderdaad, ik lees overal verschillende speculaties.
Het was in ieder geval een zeer ver gevorderde beschaving. (Sommige mensen gaan zelfs zo ver dat ze de groote kennis van het heelal toeschrijven aan buitenaardsen).
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:28:53 #97
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_30320281
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk verre afstammelingen van afrikanen die nog niet gemixed waren met aziaten en europeanen.
Waarschijnlijk was het gewoon een arisch ras met donkere trekken, net zoals het volk wat er nu ook woont (zelfs de bewoners van india vallen onder het indo-europees (arisch) ras). Tel daarbij op dat de eerste mensen met kenmerken van blondisme zich in de hoogtes van de kaukasus hebben ontwikkeld, dichtbij Mesopotamie (vandaar ook wel de term 'kaukasisch' voor blanke mensen).
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30320592
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:28 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was het gewoon een arisch ras met donkere trekken, net zoals het volk wat er nu ook woont (zelfs de bewoners van india vallen onder het indo-europees (arisch) ras). Tel daarbij op dat de eerste mensen met kenmerken van blondisme zich in de hoogtes van de kaukasus hebben ontwikkeld, dichtbij Mesopotamie (vandaar ook wel de term 'kaukasisch' voor blanke mensen).
Ik had altijd gedacht dat het een afrikaanse beschaving was ergens in afrika. Had me er nog nooit in verdiept. Daarom dus dat ik ook het beeld van afrikanen heb wanneer ik over Sumerians denk.
Ik ben er pas vandaag achter dat dit beeld dus totaal niet klopt.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:41:47 #99
106776 Nickthedick
pi_30320718
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik had altijd gedacht dat het een afrikaanse beschaving was ergens in afrika. Had me er nog nooit in verdiept. Daarom dus dat ik ook het beeld van afrikanen heb wanneer ik over Sumerians denk.
Ik ben er pas vandaag achter dat dit beeld dus totaal niet klopt.
Denk maar aan Irakezen, want die lui zien er waarschijnlijk net zo uit als de oorspronkelijke Soemerische bewoners (later Perzen).
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30320792
Nogmaals: dat is allemaal helemaal niet zeker. Er zijn ook onderzoeken geweest die wel duidden op afrikaanse afkomst...
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:49:48 #101
106776 Nickthedick
pi_30320960
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:44 schreef djenneke het volgende:
Nogmaals: dat is allemaal helemaal niet zeker. Er zijn ook onderzoeken geweest die wel duidden op afrikaanse afkomst...
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat juist die streek wordt gezien als de plek waar het Indo-Europese ras z'n oorsprong vindt.
pi_30321026
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:49 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat juist die streek wordt gezien als de plek waar het Indo-Europese ras z'n oorsprong vindt.
ik kan het ook niet helpen
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:54:09 #103
106776 Nickthedick
pi_30321066
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

ik kan het ook niet helpen
Zijn die lui die dit beweren trouwens dezelfde lui die zeggen dat Egyptenaren zwart waren?
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:55:47 #104
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30321115
net zoiets als the Bell Curve

jammer genoeg vergeten deze "wetenschappers" dat de meeste zwarten ook in slechtere omstandigheden dan de meeste blanken opgroeien.

dan kun je wel zeggen: hahah zij hebben een lager iq, zijn crimineler, vaker werkloos etc etc

maar met hun huidskleur heeft het weinig te maken..meer met de geschiedenis
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:03:37 #105
93744 Finder_elf_towns
pi_30321364
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:55 schreef BennyNL het volgende:
net zoiets als the Bell Curve

jammer genoeg vergeten deze "wetenschappers" dat de meeste zwarten ook in slechtere omstandigheden dan de meeste blanken opgroeien.

dan kun je wel zeggen: hahah zij hebben een lager iq, zijn crimineler, vaker werkloos etc etc

maar met hun huidskleur heeft het weinig te maken..meer met de geschiedenis
Je hebt duidelijk de bron niet gelezen. Letterlijk alles wat jij daar zegt word daar ontkracht.
pi_30321388
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:06:59 #107
93744 Finder_elf_towns
pi_30321488
quote:
quote:
Sumer (located in southern Iraq, formerly Mesopotamia)
Arabieren dus, met een zwarte tint.
pi_30321782
Nee, arabieren waren het zeker niet. Omdat daar hun beschaving is opgebouwd, wil dat nog niet zeggen dat ze daar ook oorspronkelijk vandaan kwamen. Aan de taal die ze spraken is al duidelijk dat het geen arabieren waren namelijk.
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:25:13 #109
106776 Nickthedick
pi_30322050
quote:
Heb je wel gezien waar de link onderaan de pagina van de 1e website naar leidt? Een website een beetje zoals in de OP, maar dan voor negers.
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:28:29 #110
106776 Nickthedick
pi_30322155
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:16 schreef djenneke het volgende:
Nee, arabieren waren het zeker niet. Omdat daar hun beschaving is opgebouwd, wil dat nog niet zeggen dat ze daar ook oorspronkelijk vandaan kwamen. Aan de taal die ze spraken is al duidelijk dat het geen arabieren waren namelijk.
Er is geen Arabische taal gevonden uit die periode om mee te bergelijken, misschien omdat het... ik weet niet... DE EERSTE geschreven taal was? Perhaps? Dus, misschien was dit wel 1 van de eerste probeerseltjes van Sanskriet?
pi_30322168
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:25 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Heb je wel gezien waar de link onderaan de pagina van de 1e website naar leidt? Een website een beetje zoals in de OP, maar dan voor negers.
Nou, die mis ik dan toch even, geef eens een link, want ik kan een dergelijke link er niet op ontdekken (of ik ben gewoon lui, dat kan eventueel ook, maar zover ik zie, zie ik alleen een soort van ode aan zwarten, wat ook best wel eens mag natuurlijk, ik zie niets negatiefs over blanken iig)
pi_30322268
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:28 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Er is geen Arabische taal gevonden uit die periode om mee te bergelijken, misschien omdat het... ik weet niet... DE EERSTE geschreven taal was? Perhaps? Dus, misschien was dit wel 1 van de eerste probeerseltjes van Sanskriet?
Als ze met elkaar verbonden waren, dan zouden er toch vergelijkingen te maken zijn, niet?

Daarnaast staat nog helemaal niet vast wat nou de werkelijke eerste geschreven taal was... Soemer, Egyptisch, Harappa of wellicht iets anders...
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:33:29 #113
106776 Nickthedick
pi_30322337
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:28 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nou, die mis ik dan toch even, geef eens een link, want ik kan een dergelijke link er niet op ontdekken (of ik ben gewoon lui, dat kan eventueel ook, maar zover ik zie, zie ik alleen een soort van ode aan zwarten, wat ook best wel eens mag natuurlijk, ik zie niets negatiefs over blanken iig)
Ik duidde op de onpartijdigheid van beide sites, welke zeer duidelijk bij beide ver te zoeken is.
pi_30322460
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:33 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik duidde op de onpartijdigheid van beide sites, welke zeer duidelijk bij beide ver te zoeken is.
De site waar het hier allemaal mee begon was nogal duidelijk anti-zwart, is de site die ik aangaf duidelijk anti-blank? Dan mag je me die link wel geven...
pi_30322514
maar goed, ben ga weg, maar ik kom hier nog wel op terug
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:40:40 #116
106776 Nickthedick
pi_30322569
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:

Als ze met elkaar verbonden waren, dan zouden er toch vergelijkingen te maken zijn, niet?
Nee, geschriften worden wel vaker 'vervangen' er hoeft geen overeenkomst te zijn.
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:43:06 #117
106776 Nickthedick
pi_30322653
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

De site waar het hier allemaal mee begon was nogal duidelijk anti-zwart, is de site die ik aangaf duidelijk anti-blank? Dan mag je me die link wel geven...
Pro het een is doorgaans anti het ander. Ik vertrouw ook geen consumentenbladen met reclame erin (you know what I mean?)
pi_30327458
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:40 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Nee, geschriften worden wel vaker 'vervangen' er hoeft geen overeenkomst te zijn.
Dan kun je nog wel vaststellen of die talen al dan niet verwant zijn. Of wil je nou beweren dat mensen spontaan hun eigen taal totaal laten vallen om een totaal andere op zich te nemen? En dat binnen niet al te lange tijd, want daar hebben we het immers over he. Het duurde niet lang of het land van de sumeriers werd ook bevolkt door volkeren die wel een semitische taal hadden om maar iets te noemen.
pi_30327592
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:43 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Pro het een is doorgaans anti het ander. Ik vertrouw ook geen consumentenbladen met reclame erin (you know what I mean?)
Ja, ik weet prima wat je bedoelt. Maar je vergelijking klopt natuurlijk helemaal niet. Als je iets wilt schrijven over dat wat jouw volk/afkomst heeft bereikt, hoef je helemaal niet negatief te staan t.o.v. een ander volk/mensen van een andere afkomst.

Als je wil aantonen dat je zelf iets geweldig goeds hebt gedaan/uitgevonden whatever, ga je in dat stuk ook niet vertellen dat de buurman ook hele leuke dingen doet/uitvindt.
Terwijl die dingen van de buurman misschien ook wel aardig, leuk of misschien nog wel beter zijn.
pi_30328236
Kunnen negers beter dansen?

Het antwoord op deze vraag is niet zomaar beantwoord. Aan iedereen, ga dit eens kijken:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/rvu/stof/bb.20050622.rm

En ga dan weer hier antwoorden
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:52:09 #121
106776 Nickthedick
pi_30328259
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:20 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dan kun je nog wel vaststellen of die talen al dan niet verwant zijn. Of wil je nou beweren dat mensen spontaan hun eigen taal totaal laten vallen om een totaal andere op zich te nemen? En dat binnen niet al te lange tijd, want daar hebben we het immers over he. Het duurde niet lang of het land van de sumeriers werd ook bevolkt door volkeren die wel een semitische taal hadden om maar iets te noemen.
Je ziet het waarschijnlijk verkeerd. In die culturen was bijna iedereen analfabeet, op een paar mensen met hoge functies na. Het was dus erg makkelijk het ene geschrift te vervangen door het andere.
pi_30328346
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:52 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Je ziet het waarschijnlijk verkeerd. In die culturen was bijna iedereen analfabeet, op een paar mensen met hoge functies na. Het was dus erg makkelijk het ene geschrift te vervangen door het andere.
Ik heb het helemaal niet over schrift. Ik heb het over TAAL!
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:56:25 #123
106776 Nickthedick
pi_30328377
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, ik weet prima wat je bedoelt. Maar je vergelijking klopt natuurlijk helemaal niet. Als je iets wilt schrijven over dat wat jouw volk/afkomst heeft bereikt, hoef je helemaal niet negatief te staan t.o.v. een ander volk/mensen van een andere afkomst.

Als je wil aantonen dat je zelf iets geweldig goeds hebt gedaan/uitgevonden whatever, ga je in dat stuk ook niet vertellen dat de buurman ook hele leuke dingen doet/uitvindt.
Terwijl die dingen van de buurman misschien ook wel aardig, leuk of misschien nog wel beter zijn.
Wat zij zeggen is: 'dat hebben wij gedaan, niet zij' terwijl het waarschijnlijk een leugen is. Ik vind zoiets behoorlijk anti. Er is ook zo'n beweging in de VS van negers die van zowat elke grote leider of wie dan ook die iets heeft bereikt, beweren dat diegene zwart is. (Dat was in een programma van Louis Theroux).
pi_30328432
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:56 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Wat zij zeggen is: 'dat hebben wij gedaan, niet zij' terwijl het waarschijnlijk een leugen is. Ik vind zoiets behoorlijk anti. Er is ook zo'n beweging in de VS van negers die van zowat elke grote leider of wie dan ook die iets heeft bereikt, beweren dat diegene zwart is. (Dat was in een programma van Louis Theroux).
Zoals ik al zei: ik ga niet alles lezen, dus post een link. En verder: rare bewegingen heb je overal... so what?
pi_30329959
"100 Facts and 1 Lie about Whites and Blacks"

De leugen is de titel zelf, Er is namelijk 1 leugen, dat het 100 waarheden zijn...
Zie: Het staat bovenaan zelfs geschreven: THE LIE:
Erg slim erin gestopt, maar toch verwacht ik wel dat iedereen het ziet...

THE LIE

Cleverly hidden within these hundred facts, for added incentive to read
onward, is one lie. not a lie of statistical or grammatical error, but a
ludicrous falsehood at once so absurd as to strike the reader as an insult
to human intelligence, and yet so deadly evil that if allowed to go
unanswered its final cost would be incalculable. I sincerely pledge that my
motivations are not of insult or hatred, but of the deepest love for mankind
and the truest concern for its future generations. my purpose is not to
deceive but to enlighten, and I hope this work will help you reflect and
reexamine your views on race.
pi_30330679
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:40 schreef FLipKick het volgende:

De leugen is de titel zelf, Er is namelijk 1 leugen, dat het 100 waarheden zijn...

THE LIE

Wel raar dat het 101 verschillende punten zijn dan...
Ook wel raar dat dit op veel white power sites te vinden is....
Ook vreemd dat de schrijver Roger Roots is... een zeer racistisch blank persoon...
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:37:35 #127
17274 Wuder
pi_30336540
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:40 schreef FLipKick het volgende:

THE LIE

Hey hier heb ik helemaal aan gedacht..

Betekent het nu dat ik totaal neit intelligent ben?
pi_30340160
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:37 schreef Wuder het volgende:

[..]

Hey hier heb ik helemaal aan gedacht..

Betekent het nu dat ik totaal neit intelligent ben?
Nee, dat betekent het niet. Het was namelijk niet de intentie van de schrijver van het stuk. Hij begint niet voor niets met een blank verheerlijkend enr acistische quote...

Nogmaals: De schrijver is een bekend "white supremacist"
  woensdag 7 september 2005 @ 02:10:11 #129
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30342484
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef djenneke het volgende:
Wel raar dat het 101 verschillende punten zijn dan...
Pcies....
pi_30343354
BLA BLA BLA BLA BLA

en is het nu eigenlijk belangrijk of wat???

pi_30349902
quote:
Op woensdag 7 september 2005 05:31 schreef Klemvast het volgende:
BLA BLA BLA BLA BLA

en is het nu eigenlijk belangrijk of wat???

Ach, eerlijk gezegd, al zat er een gedeelte waarheid in (wat ik betwijfel) dan nog kan het me weinig schelen. Maar... als mensen deze propaganda gaan gebruiken om te oordelen over gemixte stellen, inferieuriteit, halfbloedjes, dan wordt het toch redelijk persoonlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')