quote:FACT #55: The Republic of Haiti, the only completely Black republic in the Western Hemisphere also happens to be the poorest country in the Western Hemisphere. It also has the lowest life expectancy, highest illiteracy, lowest per capita consumption of newsprint, lowest per capita GNP, and the lowest level of political stability. (27)
Behoorlijk interessant spul om te lezen alhoewel sommige zaken lichtelijk racistisch zijn, maar wel allemaal verifieerbaar met een bron.quote:FACT #73-75: Iceland, the only all-White nation in the world, has the world's highest literacy rate. 100%. It is an island of cooled volcanic magma, located Just south of the Arctic Circle. It has no coal, no fuel, no timber, no mineral wealth or natural resources, and no navigable rivers. 75% of the interior is uninhabitable and only about 1% of the land is arable. It is the youngest nation in Europe and one of the most isolated countries in the world. Nonetheless, Iceland is #2 in the world in life expectancy and has one of the world's highest standards of living, in terms of per capita income. It has tremendous medical facilities and a thriving publishing business. Virtually every family has a telephone. Upon graduation from high school, each Icelandic student has learned five languages. (33)
an sich is er met communisme (het idee erachter) ook niets misquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:24 schreef Knarf het volgende:
1 ding zal ze flink tegenvallen.
Ze kunnen communisme niet in verband brengen met zwarten.
En haiti heeft ontzettend veel grondstoffen. Wat geld betekend, wat ook weer energie betekend.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:08 schreef Knarf het volgende:
Ijsland heef tnatuurlijk 1 heel groot voordeel.
Gratis energie voor altijd, voor iedereen.
Geisers en warmwaterbronnen genoeg. Daar kunnen ze dus enorm op besparen.
Dus Fact 73-75 klopt niet geheel. Ze hebben dan wel geen olie (of gas, uranium, hout) , maar wel erg veel gratis warm water wat je om kunt zetten in energie. Dat is ook een resource.
Armoede heeft er vrij weinig mee te maken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:07 schreef thefunny het volgende:
Ten eerste is het zo dat 60 tot 70 % van de donkergekleurde mensen uit een land komt dat erg arm is. Hoe dat komt? De westerse wereld, zoals Europa, had al een goede beschaving in 1400 toen de afrikanen nog in de bossen leefden als wilden. Dit is natuurlijk ook een beschaving te noemen, maar ver achter die van Europa. Wat dat betreft heeft het afrikaanse volk een flinke achterstand in te lopen qua ontwikkeling. En of die nou door de huidskleur komt....valt te betwijfelen.
En natuurlijk heeft huidskleur er niks mee te maken, maar meer hun genenpoel dus. Ze zijn evolutionair volgens een fact 200.000 jaar niets veranderd.quote:FACT #40: Many people believe that crime is a product of poverty and lack of "advantages." However, the District of Columbia, which enjoys the highest average annual salaries and is second only to Alaska in personal income per capita, leads the nation in just about every category of crime including murder, robbery, aggravated assault, and vehicle theft. D.C. also has the country's strictest gun control, highest police costs per capita, highest ration of police and correctional officers per citizen, and highest rate of incarceration. Its permanent population is over 80% Black. West Virginia, which has the nation's lowest crime rate, suffers from chronic poverty and has the highest unemployment in the U.S. It also has the fewest police per capita. West Virginia is over 96% White. (33)
Met communisme is alles mis. Ik ben niet gelijk aan en ander. Iedereen is verschillend, met verschillende wensen en verschillende kundigheden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
an sich is er met communisme (het idee erachter) ook niets mis![]()
Dat heeft niets met fact 73 te maken. Daar staat alleen dat Ijsland geen resources heeft. En dat klopt niet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En haiti heeft ontzettend veel grondstoffen. Wat geld betekend, wat ook weer energie betekend.
Stel je voor dat Iceland die grondstoffen had![]()
Hmm, zou dat dan de leugen zijn? Of misschien een typfout ofzo?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:07 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dat heeft niets met fact 73 te maken. Daar staat alleen dat Ijsland geen resources heeft. En dat klopt niet.
in communisme is niet iedereen hetzelfde, voor een goed werkende (communistische) maatschappij heb je nog steeds allemaal verschillende mensen nodig. die zitten wel in dezelfde "klasse" materialistisch gezien.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:06 schreef Knarf het volgende:
[..]
Met communisme is alles mis. Ik ben niet gelijk aan en ander. Iedereen is verschillend, met verschillende wensen en verschillende kundigheden.
ik denk dat ze tradeable goods bedoelenquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:08 schreef Knarf het volgende:
Ijsland heef tnatuurlijk 1 heel groot voordeel.
Gratis energie voor altijd, voor iedereen.
Geisers en warmwaterbronnen genoeg. Daar kunnen ze dus enorm op besparen.
Dus Fact 73-75 klopt niet geheel. Ze hebben dan wel geen olie (of gas, uranium, hout) , maar wel erg veel gratis warm water wat je om kunt zetten in energie. Dat is ook een resource.
Energie kun je exporteren.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:52 schreef Ra-z het volgende:
[..]
ik denk dat ze tradeable goods bedoelenwarm water uit een geiser is leuk voor een land zelf maar je kan het niet exporteren, geen geld van buitenaf mee binnenhalen.
Ja er zullen heus wel wat andere huidskleuren zijn in Ijsland. Maar die zullen zodanig weinig aanwezig zijn dat ze geen invloed hebben. Ik heb werkelijk geen idee van de demografie van Ijsland, maar 1% buitenlanders lijkt me een voorzichtige schatting.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dit klopt trouwens niet, zie ook de recente IJsland special die in OOR stond.
Nog steeds het sprookje van Europese boekdrukkunsten..quote:It has
been responsible for the invention of the printing press
Ik zou ook geen bron geven waar het tegendeel wordt bewezen. Gewoon zeggen dat het een leugen is en we geloven je op je blauwe ogen!quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:44 schreef Wuder het volgende:
Fact 1 is al een leugen..
[..]
Nog steeds het sprookje van Europese boekdrukkunsten..
aangezien de meesten hier geilen op wikipedia:quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik zou ook geen bron geven waar het tegendeel wordt bewezen. Gewoon zeggen dat het een leugen is en we geloven je op je blauwe ogen!![]()
quote:The skeletal
and muscular peculiarities of Negroes' lower limbs have given them
considerable success as sprinters, but have left them relative
undistinguished as distance runners.
quote:ACT # 89-92: In l950, American schools were among the best in the world.
However, vocal elements within our society demanded that the public schools
take on a social engineering role as well as an educational one. Violent
disruptions of American education were ordered by the Supreme Court for the
purpose of breaking down racial barriers.
Ja, toch gek dat het één van de landen is met de meeste zelfmoorden per miljoen inwoners.quote:Nonetheless, Iceland is #2 in the world in life expectancy and has one of the world's highest standards of living, in terms of per capita income.
Dat highest 'average' zegt natuurlijk geen flikker. Zuid-Afrika heeft gemiddeld genomen ook helemaal geen slechte salarissen. Het gaat om de grote van de onderklasse.quote:FACT #40: Many people believe that crime is a product of poverty and lack of "advantages." However, the District of Columbia, which enjoys the highest average annual salaries
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.quote:En natuurlijk heeft huidskleur er niks mee te maken, maar meer hun genenpoel dus. Ze zijn evolutionair volgens een fact 200.000 jaar niets veranderd.
Selectief 'bekende mannen' gekozen. Waar is Malcolm X? Martin Luther King? Waarom geen sporters of Musici? Zijn musici niet geniaal? En het zou natuurlijk ook leuk zijn om te kijken hoeveel blanke 'genieën' van heel verre oorsprong uit Afrika komen.quote:FACT #82-84: Almost all Blacks who have been leaders in fields other than
athletics or music have had some White ancestry: Fredick Douglas, W.E.B.
Dubois, Booker T. Washington, George Washington Carver, Alex Hailey,
Thurgood Marshall, Bryant Gumbell, Colin Powell, Carl Rowan, Ed Bradley,
Doug Wilder, etc. According to Dr. E.B. Reuter, ". . . Of successful and
best known men that the Negro race has produced, at least thirteen-
fourteenths are men of mixed blood. (27) (21)
Nou..dan is de stelling dus een leugen. Klaar lijkt me...quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja er zullen heus wel wat andere huidskleuren zijn in Ijsland. Maar die zullen zodanig weinig aanwezig zijn dat ze geen invloed hebben. Ik heb werkelijk geen idee van de demografie van Ijsland, maar 1% buitenlanders lijkt me een voorzichtige schatting.
Dat bewijst dus niks. Arme mensen zullen altijd aangezogen worden door welvarende streken of steden. Daar kunnen ze namelijk werk vinden, zie je.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Armoede heeft er vrij weinig mee te maken.
[..]
En natuurlijk heeft huidskleur er niks mee te maken, maar meer hun genenpoel dus. Ze zijn evolutionair volgens een fact 200.000 jaar niets veranderd.
Ja, het probleem is dus dat je al fenomenaal racistische bronnen geeft aan het begin van dit topic.quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:37 schreef Refragmental het volgende:
P.S Laten dit topic aub vrij van rasistische reacties
Ik ga hem effe quoten als je het niet erg vindt:quote:Op maandag 5 september 2005 06:04 schreef Nembrionic het volgende:
ik ben eruit: 56 is een winnaar.
Dus het feit dat er 450.000 (!!) zwarte slaven in Haïti woonden (vergeleken met een minieme hoeveelheid blanken en mulatten) verklaart op geen enkele manier dat er uiteindelijk 40.000 blanken werden afgeslacht?quote:FACT #56: Haiti once had a promising future. Before 1789 as a French colony
under White rule, San Domingo (Haiti) was as rich or richer in productivity
as all the 13 American Colonies combined. It was considered the "crown
jewel" of the French colonial system, and was in fact the most prosperous
colony anywhere in the world. Populated by 40,000 Whites, 27,000 freed
Mulattoes, and 450,000 Black slaves and with a bountiful climate and
productive soil, it supplied all of France and half of Europe with sugar,
coffee, and cotton. But in 1791, the French government issued a decree
ordering Haiti to give the vote to the Mulattoes, and soon after another
ordering freedom for all the slaves. This resulted in a bloody civil war in
which the entire White population (about 40,000 Frenchmen) was murdered,
down to the last man, woman, and child. Rape, decapitation, and mutilation
were committed almost universally upon their bodies. (22) (23)
Lol!quote:Op maandag 5 september 2005 06:55 schreef dontcare het volgende:
ok ik ben hier maar gestopt:
Its members have included such greats as Socrates, Aristotle,
Plato, Homer, Tacitus, Julius Ceaser, Napoleon, William the Conqueror, Marco
Polo, Washington, Jefferson, Hitler, Bach, Beethoven, Mozart, Magellan,
Columbus, Cabot, Edison, GrahamBell, Pasteur, Leeuwenhoek, Mendel, Darwin,
Newton, Galileo, Watt, Ford, Luther, Devinci, Poe, Tennyson, and thousands
upon thousands of other notable achievers
Als je Hitler in dit rijtje durft te zetten spoor je dus niet (en hij schrijft Da Vinci nog fout ook)
Ik vind Julius Ceasar,Napoleon en William the Conqueror ook niet van die lievertjes hoor.quote:Op maandag 5 september 2005 06:55 schreef dontcare het volgende:
Als je Hitler in dit rijtje durft te zetten spoor je dus niet (en hij schrijft Da Vinci nog fout ook)
meen je dit nu serieus ?quote:Op maandag 5 september 2005 08:41 schreef Wuder het volgende:
Misschien klinkt dit heel racistisch, maar hebben de "zwarte mensen" in de geschiedenis iets constructiefs (in de zin van gebouwen, technieken en dus niet muziek) geleverd/bereikt? Ik kan nu alleen even snel aan blanken, arabieren en aziaten denken..
Uitvinders :quote:
Puur subjectief. Vanuit het standpunt van de nazi's was het een toffe peer natuurlijk.quote:Op maandag 5 september 2005 06:55 schreef dontcare het volgende:
Thx, je hebt weer een vooroordeel/gedachte uit de wereld geholpenquote:Op maandag 5 september 2005 18:19 schreef dontcare het volgende:
[..]
Uitvinders :
Frederick M. Jones, - vriezer
Lewis H. Latimer - elektriciteit ,werkte met Thomas Edison
Meredith Gourdine - elektriciteit uit gas
Cordell Reed - nucleaire elektriciteit
Garrett A. Morgan - gasmasker
http://www.africanamericans.com/Scientists&Engineers.htm
paul williams , ontwierp het LAX restaurant:
[afbeelding]
en zo zijn er nog wel meer te vinden....
Als ik die pagina open dan zie ik maar een handjevol zwarte uitvindingen, en het zijn nou niet echt grootse ontdekkingen...quote:Op maandag 5 september 2005 18:19 schreef dontcare het volgende:
[..]
Uitvinders :
Frederick M. Jones, - vriezer
Lewis H. Latimer - elektriciteit ,werkte met Thomas Edison
Meredith Gourdine - elektriciteit uit gas
Cordell Reed - nucleaire elektriciteit
Garrett A. Morgan - gasmasker
http://www.africanamericans.com/Scientists&Engineers.htm
paul williams , ontwierp het LAX restaurant:
[afbeelding]
en zo zijn er nog wel meer te vinden....
Ik vind dat zaken waar je terecht een bij kunt nadenken, zonder meteen 'racisme!!!!!' te antwoorden.quote:FACT #2: Throughout 6,000 years of recorded history, the Black African Negro
has invented nothing. Not a written language, weaved cloth, a calendar, a
plow, a road, a bridge, a railway, a ship, a system of measurement, or even
the wheel. (Note: This is in reference to the pure-blooded Negro.) He is not
known to have ever cultivated a single crop or domesticated a single animal
for his own use (although many powerful and docile beasts abounded around
him.) His only known means of transporting goods was on the top of his hard
burry head. For shelter he never progressed beyond the common mud hut, the
construction of which a beaver or muskrat is capable. (21) (39)
FACT #13: Even when Blacks and Whites have the same backgrounds, in terms of
family income and childhood advantages, Blacks still have average I.Q.
scores 12 to 15 points lower than comparable Whites. This includes cases
where Black children have been adopted by White parents. Their I.Q.s may be
improved by environment, but they are still closer to their biological
parents than their adoptive parents. (3) (15) (26)
FACT #35: A Black person is 56 TIMES more likely to attack a White person
than Vice Versa. (3) (32)
quote:FACT #97: Every race has an equal capacity to learn and contribute to
civilization and any differences are caused by prejudice and racism. The
fact that white skins are associated with civilization is merely a quirk of
fortune and coincidence. Any attempt to distinguish the races is motivated
by paranoia and hatred. We must prevent any investigation into the subject
and work to melt society together into a receless, nationless, harmonious
utopia. (?)
Nou, die fact is zeer duidelijk ook een leugen.quote:Op maandag 5 september 2005 20:13 schreef sleepflower het volgende:
Ik neem aan dat #97 volgens die site de leugen was, maar ik begon met toch echt af te vragen of het niet "100 lies and one fact about whites and blacks" was.
[..]
Die zogenaamde "bronnen" staan onderaad de tekst.quote:Op maandag 5 september 2005 20:14 schreef Monidique het volgende:
Waar zijn de bronnen van deze facts?
Er bestaan geen subrassen van de homo-sapiens, de verschillen zijn zo klein dat je niet van seperate rassen kunt spreken. Bovendien spreek je altijd over een gemiddelde, waardoor je dus niet kan zeggen dat "Donkere mensen nu eenmaal wat sterker maar minder slim blabla..." zijn. Probeer eerst maar eens te defineren wat een "donker mens" is. Alles wat niet blank is ? Wat is blank ?quote:Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Donkere mensen zijn nu eenmaal wat sterker maar minder slim dan blanken, en aziaten zijn juist weer slimmer dan blanken.
Er zijn nu eenmaal verschillende rassen mensen, en rassen heb altijd hun eigen sterke en zwakke punten. Dat geld voor ieder dier, en voor de mens is dat niet anders.
Ik weet niet of je het zo kunt zeggen.quote:Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nou, die fact is zeer duidelijk ook een leugen.
We zijn simpelweg niet allemaal gelijk maar juist ontzettend verschillend.
Donkere mensen zijn nu eenmaal wat sterker maar minder slim dan blanken, en aziaten zijn juist weer slimmer dan blanken.
Er zijn nu eenmaal verschillende rassen mensen, en rassen heb altijd hun eigen sterke en zwakke punten. Dat geld voor ieder dier, en voor de mens is dat niet anders.
Ik vind het rijtje toch een beetje magertjes.. .Erg onduidelijk. Wat heeft hij waar vandaan en hoe wordt het gepresenteerd?quote:Op maandag 5 september 2005 21:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die zogenaamde "bronnen" staan onderaad de tekst.
quote:SOURCES
African Business Magazine, Dec. '91
...
Martin Luther King (Man Behind the Myth) by Des Griffin.
Omgeving bepaalt zeer zeker voor een groot deel hoe je wordt.quote:Op maandag 5 september 2005 21:45 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het zo kunt zeggen.
Ik denk dat wanneer je als baby, ongeacht afkomst in een cultuur komt die anders is dan je oorspronkelijke cultuur, en er helemaal los van staat, jij automatisch die cultuur overneemt.
Dus wanneer jij bijvoorbeeld als nederlandse blanke baby in een ideaal japans gezin geplaatst wordt, dat jij ook je hersenen anders ontwikkeld door de druk die daar op je wordt uitgeoefend.
En dus ook een stuk intelligenter zou worden.
Dit uiteraard wel wanneer je hersenen voldoende capaciteiten aankunnen![]()
En, wanneer je in willemstad op zou groeien, zou je het allemaal een stuk rustiger aan doen.
Dat is uiteraard veel minder, maar dat heeft niets te maken met de huidskleur of genetische verschillen, maar met de culturele en geografische historie.quote:Op maandag 5 september 2005 19:47 schreef Wuder het volgende:
Maar het lijkt alsof het toch vooral African-American zijn.. zijn er ook Afrikaanse natives in Afrika, die zonder hulp van buitenaf iets hebben geleverd?
Klopt, maar qua mentale capaciteiten is er geen verschil tussen mensen met verschillende huidskleuren. Dan is omgeving, cultuur/historie wel allesbepalend. De voorbeelden die je noemt zijn zeker niet representatief of ook maar enige indicatie dat het gaat om mensen met slechtere mentale capaciteiten. Empirisch bewijs toont dat namelijk niet aan.quote:Op maandag 5 september 2005 22:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Omgeving bepaalt zeer zeker voor een groot deel hoe je wordt.
Maar het is niet allesbepalend. Als je genetisch materiaal zegt dat je kwa mentale capaciteiten zeer beperkt bent, dan kun je het vergeten als denker.
Die IQ testen die worden aangehaald in de "facts" tonen anders toch ondubbelzinnig dat donkere mensen slechter scoren. Je kunt moeilijk zeggen dat iedereen daar in een achterbuurt woont.quote:Op maandag 5 september 2005 22:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt, maar qua mentale capaciteiten is er geen verschil tussen mensen met verschillende huidskleuren. Dan is omgeving, cultuur/historie wel allesbepalend. De voorbeelden die je noemt zijn zeker niet representatief of ook maar enige indicatie dat het gaat om mensen met slechtere mentale capaciteiten. Empirisch bewijs toont dat namelijk niet aan.
Dat is wel het meest belachelijke argument van racisten meestal, dat zij "realistisch" zouden zijn en anti-racisten niet. Wel, dat komt omdat anti-racisten doorgaans wel erkennen dat bv. zwarten in een economisch slechtere positie zitten en daarom meer geneigd zijn tot bv. criminaliteit, maar dat ze daar NIEt uit concluderen dat dat tot in de eeuwigheid zo zou moeten blijven. Anti-racisten gaan er namelijk vanuit dat die mensen, mochten ze wérkelijk dezelfde kansen krijgen (en dan bedoel ik de hele groep en niet die toevallige twee of drie zwarten die er wél in slagen om "hogerop" te raken), niet verschillend zouden zijn van blanken.quote:Op maandag 5 september 2005 22:06 schreef Refragmental het volgende:
Afbreken en rellen! Nieuwste voorbeeld daarvan is New Orleans.
Plunderingen verkrachtingen moord etc aan de orde van de dag. Komt dit doordat ze allemaal in nood zitten? Nee! Ze grepen hun kans toen de politie niet aanwezig was. Ik heb tot nu toe nog geen enkel bericht gelezen van blanke gangs die brandweer, politie of hulpverleners aanvielen.
Dit betekent ook uiteraard niet dat ALLE negers slecht zijn. Maar het zijn ook niet "een paar" rotte appels. De criminaliteitscijfers daar spreken voor zich. En hier ook trouwens.
Ohjah, als je m'n uitspraken racistisch vindt mag je me een racist noemen. Maar deze uitspraken zijn enkele constateringen van gebeurtenissen die niet te ontkennen zijn. Als ik dan een racist ben, dan ben je zelf een onrealist en wereldvreemd.
quote:Op maandag 5 september 2005 22:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is gewoon erg frapant dat overal waar mannen de overhand krijgen de pleuris uitbreekt. Ze gedragen zich vaak als wilden. Kheb genoeg van die bloederige filmpjes gezien waarop te zien is dat massacares aan de orde van de dag zijn tussen mannen. Komt dit door de cultuur? Ze vechten vaak niet eens alleen tegen elkaar, maar ook onder elkaar.
Dat betekent uiteraard niet dat vrouwen geen gruwelijkheden uithalen.
Ook in amerika zorgen mannen voor problemen...
Plunderingen verkrachtingen moord etc aan de orde van de dag. Komt dit doordat ze allemaal in nood zitten? Nee! Ze grepen hun kans toen de politie niet aanwezig was. Ik heb tot nu toe nog geen enkel bericht gelezen van vrouwen die brandweer, politie of hulpverleners aanvielen.
Dit betekent ook uiteraard niet dat ALLE mannen slecht zijn. Maar het zijn ook niet "een paar" rotte appels. De criminaliteitscijfers daar spreken voor zich. En hier ook trouwens.
Ohjah, als je m'n uitspraken seksistisch vindt mag je me een seksist noemen. Maar deze uitspraken zijn enkele constateringen van gebeurtenissen die niet te ontkennen zijn. Als ik dan een seksist ben, dan ben je zelf onrealistisch en wereldvreemd.
Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgenquote:Op maandag 5 september 2005 06:55 schreef dontcare het volgende:
Is dat vanwege het superieuere blanke ras, dat 'wij' zo iemand voortbrengen. Of de domheid van het blanke ras, dat 'wij' zoiemand massaal volgen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef Ratt het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgen(behalve Ali B dan)
Wat hebben allochtonen er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef Ratt het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgen(behalve Ali B dan)
Dat kun je daar niet aan ophangenquote:Op dinsdag 6 september 2005 00:44 schreef Knarf het volgende:
[..]
Is dat vanwege het superieuere blanke ras, dat 'wij' zo iemand voortbrengen. Of de domheid van het blanke ras, dat 'wij' zoiemand massaal volgen?
Het enige dat daar staat is dat de boze blanke Afrika verkeerd heeft opgedeeld na het kolonialisme.quote:Op maandag 5 september 2005 20:10 schreef djenneke het volgende:
misschien moet je deze site eens doornemen:
http://library.thinkquest.org/C002739/AfricaSite/1africa.htm
Dit wordt in het stuk ook ontkracht. Alle anti-racisme organisaties roepen dat, maar toch zij noch wie dan ook zijn in staat geweest om wél een 'objectieve' intelligentietest te maken om de huidige 'scheve' IQ test te vervangen. Elke soort test, wie hem dan ook ontwerpt, toont hetzelfde resultaat.quote:Op maandag 5 september 2005 20:15 schreef djenneke het volgende:
Wat betreft punt 2 (fact #13):
Sociaal onderzoek heeft allang uitgewezen dat i.q. testen vaak cultureel beinvloed zijn. Als je die culturele verschillen eruit haalt (en die tests bestaan!) blijkt er geen enkel verschil meer. Een dan nog: wat maakt dat verschil (ervan uitgaande dat het klopt) eigenlijk uit?
Er staan anders duidelijke fysieke verschillen in het artikel die definiëren wat een 'zwarte' is. Koppel dat aan de uitkomst van alle intelligentie testen die aantonen dat blanken 'slimmer' zijn, en aan de sportwereld waarin je kunt zien dat zwarte atleten in de meerderheid zijn, en dan heb je volgens mij heel goed aangetoond dat er verschillende rassen zijn en dat die allemaal hun eigen sterktes en zwaktes hebben.quote:Op maandag 5 september 2005 21:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Er bestaan geen subrassen van de homo-sapiens, de verschillen zijn zo klein dat je niet van seperate rassen kunt spreken. Bovendien spreek je altijd over een gemiddelde, waardoor je dus niet kan zeggen dat "Donkere mensen nu eenmaal wat sterker maar minder slim blabla..." zijn. Probeer eerst maar eens te defineren wat een "donker mens" is. Alles wat niet blank is ? Wat is blank ?
Nee inderdaad. Ook de enorme puinhoop die de blanken na het kolonialisme achterlieten heeft niets te maken met de slechte staat van die landen. Het komt door de negers. Negers. NEGERS.quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het enige dat daar staat is dat de boze blanke Afrika verkeerd heeft opgedeeld na het kolonialisme.
Doet niet terzake dus.
Oh, er is heel veel uit Afrika gekomen! Duizenden slaven die daar weggerukt, verkocht , gebruikt en vaak zwaar mishandeld zijn. Of bedoelde je dat niet?quote:Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen?
Hitler was een allochtoon.quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:45 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat hebben allochtonen er nou weer mee te maken?![]()
Daar krijgen we het weer hoor. "ze krijgen niet dezelfde kansen". Wat een volstrekte onzin. Altijd maar weer die slachtofferrol. Ik zal je een voorbeeld geven dat dichterbij huis staat. Heel zwart-wit: Marokkanen en Turken in Nederland bakken ook nergens iets van, zijn ook altijd maar in het nieuws met relletjes en dergelijke, hebben ook veel vaker een uitkering, begaan veel meer strafbare feiten. Komt dat omdat ze minder kansen krijgen? Welnee. Kansen zat. Ze pakken alleen de verkeerde kansen. Ze hebben namelijk wél allemaal een scooter, gouden kettingen, het nieuwste mobieltje, dure nike schoenen. Het heeft gewoon met mentaliteit te maken.quote:Op maandag 5 september 2005 23:48 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Dat is wel het meest belachelijke argument van racisten meestal, dat zij "realistisch" zouden zijn en anti-racisten niet. Wel, dat komt omdat anti-racisten doorgaans wel erkennen dat bv. zwarten in een economisch slechtere positie zitten en daarom meer geneigd zijn tot bv. criminaliteit, maar dat ze daar NIEt uit concluderen dat dat tot in de eeuwigheid zo zou moeten blijven. Anti-racisten gaan er namelijk vanuit dat die mensen, mochten ze wérkelijk dezelfde kansen krijgen (en dan bedoel ik de hele groep en niet die toevallige twee of drie zwarten die er wél in slagen om "hogerop" te raken), niet verschillend zouden zijn van blanken.
Jij je zin. Alles na 1950 buiten beschouwing latend, waarom is er voor die tijd niets noemenswaardigs bereikt? Waarom zijn er geen grote beschavingen uit voortgekomen, is er geen geschrift, electriciteit, stromend water ontdekt?quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:45 schreef Sai het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Ook de enorme puinhoop die de blanken na het kolonialisme achterlieten heeft niets te maken met de slechte staat van die landen. Het komt door de negers. Negers. NEGERS.
[..]
Oh je bedoelt die slaven die toch al slaven waren, omdat ze in de vele interne oorlogen in Afrika gevangen waren genomen? Raar toch dat er zelfs ten heden dage nog slavernij voorkomt, maar dat dit in Afrika en het Midden Oosten zelf gebeurt, zonder een blanke in de buurt...quote:Oh, er is heel veel uit Afrika gekomen! Duizenden slaven die daar weggerukt, verkocht , gebruikt en vaak zwaar mishandeld zijn. Of bedoelde je dat niet?
Niemand hier noemt iets over Joden. Dat haal jij er bij in een trieste poging om Hitler er bij te halen, om iedereen die het niet met je eens is te vergelijken met een kampbeul, om te insinueren dat wij niets liever doen dan alle negers en joden de gaskamer in te duwen. Toch? Het stopwoordje van links lijkt dat wel. Iemand zegt iets wat je niet zint? Noem hem een fascist, een nazi, een racist. Dan houdt hij zijn mond wel.quote:Trouwens, alles was toch de schuld van de Joden? Of loop ik nu achter? Dát is pas een inferieur ras!.
Hey..dat is grappig. Heb ik toch al die jaren geloofd dat onderzoekers tegenwoordig de theorie aanhangen dat de mens van origine uit Afrika komt en dat dat dus de bakermat van het menselijk ras is.quote:Op dinsdag 6 september 2005 03:24 schreef StefanP het volgende:
Waarom zijn er geen grote beschavingen uit voortgekomen, is er geen geschrift, electriciteit,
stromend water ontdekt?
Zelfs het begrip "5000 jaar" is in het Westen uitgevonden. In Afrika leefde men namelijk volgens de seizoenen en niet volgens een of andere abstracte kalender.quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het enige dat daar staat is dat de boze blanke Afrika verkeerd heeft opgedeeld na het kolonialisme.
Doet niet terzake dus.
Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen?
Je hebt voor de grap, maar heel dit stuk overgeslagen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Doet niet terzake dus.
Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen? Waarom hadden ze nog niet eens het geschrift ontdekt? Waarom hebben ze niets uitgevonden? Waarom is het in vrijwel elk 'zwart' land een zootje, en in mindere mate (omdat er veel meer hulp komt) ook voor 'zwarte' steden?
En deze stukken?quote:And of course Africa has a history. A great, glorious, wonderful history. But very few people know anything about it. The names of Mapungubwe, Kongo and Mali mean nothing to most of us, and yet these were once great kingdoms. The kingdoms of Ancient Egypt and Nubia or Great Zimbabwe have often been attributed to foreigners. Many books have been written to prove that the Ancient Egyptians were not really Africans and attempts have been made to show that Great Zimbabwe was built by the Queen of Sheba, or the Arabs.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Doet niet terzake dus.
Geef eens antwoord op de punten die ik noemde? Waarom is er in 5000 jaar niets uit Afrika gekomen? Waarom hadden ze nog niet eens het geschrift ontdekt?
Belgen en Duitsers die in Nederland wonen, zijn technisch ook allochtonen. Toch worden zij nooit bedoeld als het woord allochtonen gebruikt wordt. Hetzelfde geldt voor de Oostenrijker Hitler in Duitsland in die tijd.quote:
Ik dacht zelf dat de Sumerians (nederlandse naam ff kwijt) 1 van de eerste beschavingen was met een schrift en grote kennis van astrologie e.d, en dat deze uit afrika stamde. Maar kom er net achter dat deze uit west-azie/midden-oosten kwam.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:50 schreef dontcare het volgende:
[..]
[afbeelding]
ach ja Ethiopie heeft geen eigen geschrift idd.
Kunst werd in Afrika al gemaakt toen Europa elkaars hersenen nog insloeg, niet te vergeten landbouw dat er ontwikkelt is maar goed dat wil je geloof ik niet horen ...
Arabieren zijn ook blanken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik dacht zelf dat de Sumerians (nederlandse naam ff kwijt) 1 van de eerste beschavingen was met een schrift en grote kennis van astrologie e.d, en dat deze uit afrika stamde. Maar kom er net achter dat deze uit west-azie/midden-oosten kwam.
En Soemerïers geen Arabieren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Arabieren zijn ook blanken.
Ik denk verre afstammelingen van afrikanen die nog niet gemixed waren met aziaten en europeanen.quote:
Inderdaad, ik lees overal verschillende speculaties.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:24 schreef djenneke het volgende:
Niemand die het weet. Alles wat daar wel over gezegd/geschreven is zijn slechts speculaties...
noot: soemeriers noemden zichzelf zwarthoofden....
quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:17 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik denk verre afstammelingen van afrikanen die nog niet gemixed waren met aziaten en europeanen.
Ik had altijd gedacht dat het een afrikaanse beschaving was ergens in afrika. Had me er nog nooit in verdiept. Daarom dus dat ik ook het beeld van afrikanen heb wanneer ik over Sumerians denk.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:28 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het gewoon een arisch ras met donkere trekken, net zoals het volk wat er nu ook woont (zelfs de bewoners van india vallen onder het indo-europees (arisch) ras). Tel daarbij op dat de eerste mensen met kenmerken van blondisme zich in de hoogtes van de kaukasus hebben ontwikkeld, dichtbij Mesopotamie (vandaar ook wel de term 'kaukasisch' voor blanke mensen).
Denk maar aan Irakezen, want die lui zien er waarschijnlijk net zo uit als de oorspronkelijke Soemerische bewoners (later Perzen).quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik had altijd gedacht dat het een afrikaanse beschaving was ergens in afrika. Had me er nog nooit in verdiept. Daarom dus dat ik ook het beeld van afrikanen heb wanneer ik over Sumerians denk.
Ik ben er pas vandaag achter dat dit beeld dus totaal niet klopt.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat juist die streek wordt gezien als de plek waar het Indo-Europese ras z'n oorsprong vindt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:44 schreef djenneke het volgende:
Nogmaals: dat is allemaal helemaal niet zeker. Er zijn ook onderzoeken geweest die wel duidden op afrikaanse afkomst...
ik kan het ook niet helpenquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:49 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat juist die streek wordt gezien als de plek waar het Indo-Europese ras z'n oorsprong vindt.
Zijn die lui die dit beweren trouwens dezelfde lui die zeggen dat Egyptenaren zwart waren?quote:
Je hebt duidelijk de bron niet gelezen. Letterlijk alles wat jij daar zegt word daar ontkracht.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:55 schreef BennyNL het volgende:
net zoiets als the Bell Curve
jammer genoeg vergeten deze "wetenschappers" dat de meeste zwarten ook in slechtere omstandigheden dan de meeste blanken opgroeien.
dan kun je wel zeggen: hahah zij hebben een lager iq, zijn crimineler, vaker werkloos etc etc
maar met hun huidskleur heeft het weinig te maken..meer met de geschiedenis
quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:04 schreef djenneke het volgende:
Geen flauw idee...
http://www.cwo.com/~lucumi/sumerians.html
http://www.geocities.com/Tokyo/Bay/7051/elam2.htm
Arabieren dus, met een zwarte tint.quote:Sumer (located in southern Iraq, formerly Mesopotamia)
Heb je wel gezien waar de link onderaan de pagina van de 1e website naar leidt? Een website een beetje zoals in de OP, maar dan voor negers.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:04 schreef djenneke het volgende:
Geen flauw idee...
http://www.cwo.com/~lucumi/sumerians.html
http://www.geocities.com/Tokyo/Bay/7051/elam2.htm
Er is geen Arabische taal gevonden uit die periode om mee te bergelijken, misschien omdat het... ik weet niet... DE EERSTE geschreven taal was? Perhaps? Dus, misschien was dit wel 1 van de eerste probeerseltjes van Sanskriet?quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:16 schreef djenneke het volgende:
Nee, arabieren waren het zeker niet. Omdat daar hun beschaving is opgebouwd, wil dat nog niet zeggen dat ze daar ook oorspronkelijk vandaan kwamen. Aan de taal die ze spraken is al duidelijk dat het geen arabieren waren namelijk.
Nou, die mis ik dan toch even, geef eens een link, want ik kan een dergelijke link er niet op ontdekken (of ik ben gewoon lui, dat kan eventueel ook, maar zover ik zie, zie ik alleen een soort van ode aan zwarten, wat ook best wel eens mag natuurlijk, ik zie niets negatiefs over blanken iig)quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:25 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Heb je wel gezien waar de link onderaan de pagina van de 1e website naar leidt? Een website een beetje zoals in de OP, maar dan voor negers.![]()
Als ze met elkaar verbonden waren, dan zouden er toch vergelijkingen te maken zijn, niet?quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:28 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Er is geen Arabische taal gevonden uit die periode om mee te bergelijken, misschien omdat het... ik weet niet... DE EERSTE geschreven taal was? Perhaps? Dus, misschien was dit wel 1 van de eerste probeerseltjes van Sanskriet?
Ik duidde op de onpartijdigheid van beide sites, welke zeer duidelijk bij beide ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nou, die mis ik dan toch even, geef eens een link, want ik kan een dergelijke link er niet op ontdekken (of ik ben gewoon lui, dat kan eventueel ook, maar zover ik zie, zie ik alleen een soort van ode aan zwarten, wat ook best wel eens mag natuurlijk, ik zie niets negatiefs over blanken iig)
De site waar het hier allemaal mee begon was nogal duidelijk anti-zwart, is de site die ik aangaf duidelijk anti-blank? Dan mag je me die link wel geven...quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:33 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik duidde op de onpartijdigheid van beide sites, welke zeer duidelijk bij beide ver te zoeken is.![]()
Nee, geschriften worden wel vaker 'vervangen' er hoeft geen overeenkomst te zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:31 schreef djenneke het volgende:
Als ze met elkaar verbonden waren, dan zouden er toch vergelijkingen te maken zijn, niet?
Pro het een is doorgaans anti het ander. Ik vertrouw ook geen consumentenbladen met reclame erin (you know what I mean?)quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
De site waar het hier allemaal mee begon was nogal duidelijk anti-zwart, is de site die ik aangaf duidelijk anti-blank? Dan mag je me die link wel geven...
Dan kun je nog wel vaststellen of die talen al dan niet verwant zijn. Of wil je nou beweren dat mensen spontaan hun eigen taal totaal laten vallen om een totaal andere op zich te nemen? En dat binnen niet al te lange tijd, want daar hebben we het immers over he. Het duurde niet lang of het land van de sumeriers werd ook bevolkt door volkeren die wel een semitische taal hadden om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:40 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee, geschriften worden wel vaker 'vervangen' er hoeft geen overeenkomst te zijn.
Ja, ik weet prima wat je bedoelt. Maar je vergelijking klopt natuurlijk helemaal niet. Als je iets wilt schrijven over dat wat jouw volk/afkomst heeft bereikt, hoef je helemaal niet negatief te staan t.o.v. een ander volk/mensen van een andere afkomst.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:43 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Pro het een is doorgaans anti het ander. Ik vertrouw ook geen consumentenbladen met reclame erin (you know what I mean?)![]()
Je ziet het waarschijnlijk verkeerd. In die culturen was bijna iedereen analfabeet, op een paar mensen met hoge functies na. Het was dus erg makkelijk het ene geschrift te vervangen door het andere.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan kun je nog wel vaststellen of die talen al dan niet verwant zijn. Of wil je nou beweren dat mensen spontaan hun eigen taal totaal laten vallen om een totaal andere op zich te nemen? En dat binnen niet al te lange tijd, want daar hebben we het immers over he. Het duurde niet lang of het land van de sumeriers werd ook bevolkt door volkeren die wel een semitische taal hadden om maar iets te noemen.
Ik heb het helemaal niet over schrift. Ik heb het over TAAL!quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:52 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je ziet het waarschijnlijk verkeerd. In die culturen was bijna iedereen analfabeet, op een paar mensen met hoge functies na. Het was dus erg makkelijk het ene geschrift te vervangen door het andere.
Wat zij zeggen is: 'dat hebben wij gedaan, niet zij' terwijl het waarschijnlijk een leugen is. Ik vind zoiets behoorlijk anti. Er is ook zo'n beweging in de VS van negers die van zowat elke grote leider of wie dan ook die iets heeft bereikt, beweren dat diegene zwart is. (Dat was in een programma van Louis Theroux).quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, ik weet prima wat je bedoelt. Maar je vergelijking klopt natuurlijk helemaal niet. Als je iets wilt schrijven over dat wat jouw volk/afkomst heeft bereikt, hoef je helemaal niet negatief te staan t.o.v. een ander volk/mensen van een andere afkomst.
Als je wil aantonen dat je zelf iets geweldig goeds hebt gedaan/uitgevonden whatever, ga je in dat stuk ook niet vertellen dat de buurman ook hele leuke dingen doet/uitvindt.
Terwijl die dingen van de buurman misschien ook wel aardig, leuk of misschien nog wel beter zijn.
Zoals ik al zei: ik ga niet alles lezen, dus post een link. En verder: rare bewegingen heb je overal... so what?quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:56 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wat zij zeggen is: 'dat hebben wij gedaan, niet zij' terwijl het waarschijnlijk een leugen is. Ik vind zoiets behoorlijk anti. Er is ook zo'n beweging in de VS van negers die van zowat elke grote leider of wie dan ook die iets heeft bereikt, beweren dat diegene zwart is. (Dat was in een programma van Louis Theroux).
Wel raar dat het 101 verschillende punten zijn dan...quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:40 schreef FLipKick het volgende:
"100 Facts and 1 Lie about Whites and Blacks"
De leugen is de titel zelf, Er is namelijk 1 leugen, dat het 100 waarheden zijn...
Zie: Het staat bovenaan zelfs geschreven: THE LIE:
Erg slim erin gestopt, maar toch verwacht ik wel dat iedereen het ziet...
THE LIE
Cleverly hidden within these hundred facts, for added incentive to read
onward, is one lie. not a lie of statistical or grammatical error, but a
ludicrous falsehood at once so absurd as to strike the reader as an insult
to human intelligence, and yet so deadly evil that if allowed to go
unanswered its final cost would be incalculable. I sincerely pledge that my
motivations are not of insult or hatred, but of the deepest love for mankind
and the truest concern for its future generations. my purpose is not to
deceive but to enlighten, and I hope this work will help you reflect and
reexamine your views on race.
Hey hier heb ik helemaal aan gedacht..quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:40 schreef FLipKick het volgende:
"100 Facts and 1 Lie about Whites and Blacks"
De leugen is de titel zelf, Er is namelijk 1 leugen, dat het 100 waarheden zijn...
Zie: Het staat bovenaan zelfs geschreven: THE LIE:
Erg slim erin gestopt, maar toch verwacht ik wel dat iedereen het ziet...
THE LIE
Cleverly hidden within these hundred facts, for added incentive to read
onward, is one lie. not a lie of statistical or grammatical error, but a
ludicrous falsehood at once so absurd as to strike the reader as an insult
to human intelligence, and yet so deadly evil that if allowed to go
unanswered its final cost would be incalculable. I sincerely pledge that my
motivations are not of insult or hatred, but of the deepest love for mankind
and the truest concern for its future generations. my purpose is not to
deceive but to enlighten, and I hope this work will help you reflect and
reexamine your views on race.
Nee, dat betekent het niet. Het was namelijk niet de intentie van de schrijver van het stuk. Hij begint niet voor niets met een blank verheerlijkend enr acistische quote...quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:37 schreef Wuder het volgende:
[..]
Hey hier heb ik helemaal aan gedacht..
Betekent het nu dat ik totaal neit intelligent ben?
Pcies....quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef djenneke het volgende:
Wel raar dat het 101 verschillende punten zijn dan...
Ach, eerlijk gezegd, al zat er een gedeelte waarheid in (wat ik betwijfel) dan nog kan het me weinig schelen. Maar... als mensen deze propaganda gaan gebruiken om te oordelen over gemixte stellen, inferieuriteit, halfbloedjes, dan wordt het toch redelijk persoonlijk...quote:Op woensdag 7 september 2005 05:31 schreef Klemvast het volgende:
BLA BLA BLA BLA BLA
en is het nu eigenlijk belangrijk of wat???
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |