quote:FACT #97: Every race has an equal capacity to learn and contribute to
civilization and any differences are caused by prejudice and racism. The
fact that white skins are associated with civilization is merely a quirk of
fortune and coincidence. Any attempt to distinguish the races is motivated
by paranoia and hatred. We must prevent any investigation into the subject
and work to melt society together into a receless, nationless, harmonious
utopia. (?)
Nou, die fact is zeer duidelijk ook een leugen.quote:Op maandag 5 september 2005 20:13 schreef sleepflower het volgende:
Ik neem aan dat #97 volgens die site de leugen was, maar ik begon met toch echt af te vragen of het niet "100 lies and one fact about whites and blacks" was.
[..]
Die zogenaamde "bronnen" staan onderaad de tekst.quote:Op maandag 5 september 2005 20:14 schreef Monidique het volgende:
Waar zijn de bronnen van deze facts?
Er bestaan geen subrassen van de homo-sapiens, de verschillen zijn zo klein dat je niet van seperate rassen kunt spreken. Bovendien spreek je altijd over een gemiddelde, waardoor je dus niet kan zeggen dat "Donkere mensen nu eenmaal wat sterker maar minder slim blabla..." zijn. Probeer eerst maar eens te defineren wat een "donker mens" is. Alles wat niet blank is ? Wat is blank ?quote:Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Donkere mensen zijn nu eenmaal wat sterker maar minder slim dan blanken, en aziaten zijn juist weer slimmer dan blanken.
Er zijn nu eenmaal verschillende rassen mensen, en rassen heb altijd hun eigen sterke en zwakke punten. Dat geld voor ieder dier, en voor de mens is dat niet anders.
Ik weet niet of je het zo kunt zeggen.quote:Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nou, die fact is zeer duidelijk ook een leugen.
We zijn simpelweg niet allemaal gelijk maar juist ontzettend verschillend.
Donkere mensen zijn nu eenmaal wat sterker maar minder slim dan blanken, en aziaten zijn juist weer slimmer dan blanken.
Er zijn nu eenmaal verschillende rassen mensen, en rassen heb altijd hun eigen sterke en zwakke punten. Dat geld voor ieder dier, en voor de mens is dat niet anders.
Ik vind het rijtje toch een beetje magertjes.. .Erg onduidelijk. Wat heeft hij waar vandaan en hoe wordt het gepresenteerd?quote:Op maandag 5 september 2005 21:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die zogenaamde "bronnen" staan onderaad de tekst.
quote:SOURCES
African Business Magazine, Dec. '91
...
Martin Luther King (Man Behind the Myth) by Des Griffin.
Omgeving bepaalt zeer zeker voor een groot deel hoe je wordt.quote:Op maandag 5 september 2005 21:45 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het zo kunt zeggen.
Ik denk dat wanneer je als baby, ongeacht afkomst in een cultuur komt die anders is dan je oorspronkelijke cultuur, en er helemaal los van staat, jij automatisch die cultuur overneemt.
Dus wanneer jij bijvoorbeeld als nederlandse blanke baby in een ideaal japans gezin geplaatst wordt, dat jij ook je hersenen anders ontwikkeld door de druk die daar op je wordt uitgeoefend.
En dus ook een stuk intelligenter zou worden.
Dit uiteraard wel wanneer je hersenen voldoende capaciteiten aankunnen![]()
En, wanneer je in willemstad op zou groeien, zou je het allemaal een stuk rustiger aan doen.
Dat is uiteraard veel minder, maar dat heeft niets te maken met de huidskleur of genetische verschillen, maar met de culturele en geografische historie.quote:Op maandag 5 september 2005 19:47 schreef Wuder het volgende:
Maar het lijkt alsof het toch vooral African-American zijn.. zijn er ook Afrikaanse natives in Afrika, die zonder hulp van buitenaf iets hebben geleverd?
Klopt, maar qua mentale capaciteiten is er geen verschil tussen mensen met verschillende huidskleuren. Dan is omgeving, cultuur/historie wel allesbepalend. De voorbeelden die je noemt zijn zeker niet representatief of ook maar enige indicatie dat het gaat om mensen met slechtere mentale capaciteiten. Empirisch bewijs toont dat namelijk niet aan.quote:Op maandag 5 september 2005 22:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Omgeving bepaalt zeer zeker voor een groot deel hoe je wordt.
Maar het is niet allesbepalend. Als je genetisch materiaal zegt dat je kwa mentale capaciteiten zeer beperkt bent, dan kun je het vergeten als denker.
Die IQ testen die worden aangehaald in de "facts" tonen anders toch ondubbelzinnig dat donkere mensen slechter scoren. Je kunt moeilijk zeggen dat iedereen daar in een achterbuurt woont.quote:Op maandag 5 september 2005 22:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt, maar qua mentale capaciteiten is er geen verschil tussen mensen met verschillende huidskleuren. Dan is omgeving, cultuur/historie wel allesbepalend. De voorbeelden die je noemt zijn zeker niet representatief of ook maar enige indicatie dat het gaat om mensen met slechtere mentale capaciteiten. Empirisch bewijs toont dat namelijk niet aan.
Dat is wel het meest belachelijke argument van racisten meestal, dat zij "realistisch" zouden zijn en anti-racisten niet. Wel, dat komt omdat anti-racisten doorgaans wel erkennen dat bv. zwarten in een economisch slechtere positie zitten en daarom meer geneigd zijn tot bv. criminaliteit, maar dat ze daar NIEt uit concluderen dat dat tot in de eeuwigheid zo zou moeten blijven. Anti-racisten gaan er namelijk vanuit dat die mensen, mochten ze wérkelijk dezelfde kansen krijgen (en dan bedoel ik de hele groep en niet die toevallige twee of drie zwarten die er wél in slagen om "hogerop" te raken), niet verschillend zouden zijn van blanken.quote:Op maandag 5 september 2005 22:06 schreef Refragmental het volgende:
Afbreken en rellen! Nieuwste voorbeeld daarvan is New Orleans.
Plunderingen verkrachtingen moord etc aan de orde van de dag. Komt dit doordat ze allemaal in nood zitten? Nee! Ze grepen hun kans toen de politie niet aanwezig was. Ik heb tot nu toe nog geen enkel bericht gelezen van blanke gangs die brandweer, politie of hulpverleners aanvielen.
Dit betekent ook uiteraard niet dat ALLE negers slecht zijn. Maar het zijn ook niet "een paar" rotte appels. De criminaliteitscijfers daar spreken voor zich. En hier ook trouwens.
Ohjah, als je m'n uitspraken racistisch vindt mag je me een racist noemen. Maar deze uitspraken zijn enkele constateringen van gebeurtenissen die niet te ontkennen zijn. Als ik dan een racist ben, dan ben je zelf een onrealist en wereldvreemd.
quote:Op maandag 5 september 2005 22:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is gewoon erg frapant dat overal waar mannen de overhand krijgen de pleuris uitbreekt. Ze gedragen zich vaak als wilden. Kheb genoeg van die bloederige filmpjes gezien waarop te zien is dat massacares aan de orde van de dag zijn tussen mannen. Komt dit door de cultuur? Ze vechten vaak niet eens alleen tegen elkaar, maar ook onder elkaar.
Dat betekent uiteraard niet dat vrouwen geen gruwelijkheden uithalen.
Ook in amerika zorgen mannen voor problemen...
Plunderingen verkrachtingen moord etc aan de orde van de dag. Komt dit doordat ze allemaal in nood zitten? Nee! Ze grepen hun kans toen de politie niet aanwezig was. Ik heb tot nu toe nog geen enkel bericht gelezen van vrouwen die brandweer, politie of hulpverleners aanvielen.
Dit betekent ook uiteraard niet dat ALLE mannen slecht zijn. Maar het zijn ook niet "een paar" rotte appels. De criminaliteitscijfers daar spreken voor zich. En hier ook trouwens.
Ohjah, als je m'n uitspraken seksistisch vindt mag je me een seksist noemen. Maar deze uitspraken zijn enkele constateringen van gebeurtenissen die niet te ontkennen zijn. Als ik dan een seksist ben, dan ben je zelf onrealistisch en wereldvreemd.
Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgenquote:Op maandag 5 september 2005 06:55 schreef dontcare het volgende:
ok ik ben hier maar gestopt:
Its members have included such greats as Socrates, Aristotle,
Plato, Homer, Tacitus, Julius Ceaser, Napoleon, William the Conqueror, Marco
Polo, Washington, Jefferson, Hitler, Bach, Beethoven, Mozart, Magellan,
Columbus, Cabot, Edison, GrahamBell, Pasteur, Leeuwenhoek, Mendel, Darwin,
Newton, Galileo, Watt, Ford, Luther, Devinci, Poe, Tennyson, and thousands
upon thousands of other notable achievers
Als je Hitler in dit rijtje durft te zetten spoor je dus niet (en hij schrijft Da Vinci nog fout ook)
Is dat vanwege het superieuere blanke ras, dat 'wij' zo iemand voortbrengen. Of de domheid van het blanke ras, dat 'wij' zoiemand massaal volgen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef Ratt het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgen(behalve Ali B dan)
Wat hebben allochtonen er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:23 schreef Ratt het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind het toch behoorlijk knap om als oostenrijker de baas in Duitsland te worden, een heel volk verenigen en daarna nog ongeveer heel europa veroveren. Hij heeft inderdaad verschrikkelijke dingen gedaan, maar er zijn weinig allochtonen die zomaar een heel volk achter zich kunnen krijgen(behalve Ali B dan)
Dat kun je daar niet aan ophangenquote:Op dinsdag 6 september 2005 00:44 schreef Knarf het volgende:
[..]
Is dat vanwege het superieuere blanke ras, dat 'wij' zo iemand voortbrengen. Of de domheid van het blanke ras, dat 'wij' zoiemand massaal volgen?
Het enige dat daar staat is dat de boze blanke Afrika verkeerd heeft opgedeeld na het kolonialisme.quote:Op maandag 5 september 2005 20:10 schreef djenneke het volgende:
misschien moet je deze site eens doornemen:
http://library.thinkquest.org/C002739/AfricaSite/1africa.htm
Dit wordt in het stuk ook ontkracht. Alle anti-racisme organisaties roepen dat, maar toch zij noch wie dan ook zijn in staat geweest om wél een 'objectieve' intelligentietest te maken om de huidige 'scheve' IQ test te vervangen. Elke soort test, wie hem dan ook ontwerpt, toont hetzelfde resultaat.quote:Op maandag 5 september 2005 20:15 schreef djenneke het volgende:
Wat betreft punt 2 (fact #13):
Sociaal onderzoek heeft allang uitgewezen dat i.q. testen vaak cultureel beinvloed zijn. Als je die culturele verschillen eruit haalt (en die tests bestaan!) blijkt er geen enkel verschil meer. Een dan nog: wat maakt dat verschil (ervan uitgaande dat het klopt) eigenlijk uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |