abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:57:09 #251
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31355980
Ik zie de onvolkomenheden zoals kanker en aids een mogelijkheid tot verbetering. Dat het hoort bij het hele gebeuren tot vooruitgang. Dat het een imperfectie is dat nog hersteld moet worden door de wetenschap.

Ik zie het bestaan zoals ik vaker zegt als nog niet voltooid en dat iedereen meehelpt aan de voltooiing ervan. Ook mensen die op het eerste gezicht niets lijken toe te voegen. Ondertussen zijn ze al dan niet onbewust bezig om zichzelf te ontwikkelen. Je gaat als je de dag begint vanzelf richting het einde van de dag en op die dag gebeurt van alles dat je goed moet afronden.

Dus die ziektes zullen ook nog afgerond moeten worden op een of andere manier. Alsof het een spel is dat geprogrammeerd is door een of ander iets dat het leuk vindt dat het niet te makkelijk wordt gemaakt voor de hele wereldbevolking.

Dan zie ik de schepper als iemand die er een hobby op nahoudt om te kijken hoe mensen op aarde bezig zijn om een weg te vinden in de jungle. Dat hij zich daarboven in het vuistje knijpt en zich vaker kapot lacht hoe wij hier met alle moeite proberen om er een goed einde aan te breien. Maar het hoeft dus geen schepper te zijn, het kan ook weer puur en alleen die puzzel zijn die blijft groeien. Dat het gewoon een gegeven is en dat God er niets mee te maken heeft op geen enkele manier. Dat het toevallig is gebeurt ook. Dat het moest gebeuren. Dat het is zoals het is. Zonder dat iemand een reden heeft gehad om iets te scheppen.

Dus mocht de almachtige bestaan, dan heeft hij zeker humor en houdt hij van een uitdaging. In ieder geval houdt hij ervan dat het leven spannend blijft in zoveel mogelijk opzichten.

Ik ben ook van mening dat een ideale wereld die altijd ideaal was, saai kan zijn. Dus ook de ellende lijkt in mijn eigen visie een of andere functie te hebben. Zoals het begrip "Zonder ongeluk geen geluk". Zonder duisternis geen licht en ga zo door.

Dan zijn het de tegenstellingen die het leven aangenaam maken ook. Dus ook een vroegtijdige dood heeft enig nut in het hele gebeuren omdat het zo hoort en erbij hoort. Zou ik vroegtijdig sterven over 5 jaar dan is dat zo en zal ik op de een of andere manier elders verder moeten gaan, stel ik ga dood door kanker omdat ik gerookt heb, dan zal ik in een volgend leven niet roken of in ieder geval op tijd stoppen met roken. Of ik krijg in een volgend leven een betere weerstand waardoor het roken me niet kan nekken.

Het heeft dus allemaal een reden. En misschien is de schepping gewoon een x-aantal impulsen die leiden tot een resultaat, dus de oerknal is begonnen met 1 impuls dat 2 impulsen werd en ondertussen werden al die impulsen groter en groter en ontstonden er planeten en sterren en molecullen dat het bestaan zich gekopierd heeft ook Dat het geen echte knal was maar dat het allemaal begonnen is met 1 klein iets, vervolgens werden er op de een of andere manier 2. En toen werden het er 4. En toen 100 miljard en nog steeds groeit het allemaal door. Omdat de schepping blijft groeien continu. Het is ooit begonnen met groeien en er zal nooit een eind aankome

Dat het allemaal in elkaar zit geweven en dat het allemaal zo is omdat het zo is en niet anders. Het is gewoon alsof je....alsof je...ff denken....alsof je bezig bent met rummicub af wat dan ook. Je krijgt cijfers en die worden door elkaar gehusseld, je pakt er een paar uit en begint met spelen tegen elkaar. En in het begin bij de oerknap waren er een statisch getal van die stukken en ondertussen is de hele vorm van het ontstaan veranderd en zal het steeds verder veranderen omdat elders ook stukken in elkaar vallen.

Dus niet alleen op deze aarde in ons bestaan zijn stukken bezig met in elkaar vallen of uit elkaar vallen. Overal.

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-10-2005 12:07:53 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:11:17 #252
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31356274
Ik val misschien vaker in de herhaling maar ik probeer een helder beeld te vormen van de hele schepping. En dan geloof ik niet dat er een heersende macht boven hangt. Dan geloof ik dat de kleine delen het geheel vormen. Dat het allemaal toeval is. En dat God geen enkele invloed uitoefenende. Het is gebeurt in den beginne waar het is uitgegroeid tot het heden en zal uitgroeien tot de toekomst. Waar uiteindelijk alles logisch samen komt en waar alles dus duidelijk is.

Dat is voor mij de enige logische verklaring. En geef me dan maar lekker logica hoewel velen een andere logica erop zullen nahouden.

Maar ik probeer nog verder te denken en nog eens proberen om eens terug te denken. Misschien kan ik voor mezelf eens aanvoelen hoe de eerste puzzelstukjes in elkaar zaten. FF een sensor gebruiken en voelen hoe het was 1 miljard jaar geleden. Misschien komt er dan een idee naar voren of wat dan ook. Volgens mij moet dat zeker mogelijk zijn.

Duidelijkheid. Ik wil de waarheid Voor mezelf ook. Al klopt mijn waarheid niet volgens anderen. Ik voel me compleet als ik mijn eigen waarheid heb en in mijn kop heb zitten ook.

Door te zoeken naar de waarheid van mijn bestaan en hoe ik gekoppeld zit in de hele waarheid, voel ik me dus als mens zijnde completer. Ik kan pas helemaal compleet zijn als ik de waarheid weet. Omdat ik daar vaak aan denk. Ik zal en moet weten hoe ik onderdeel uitmaak van het geheel dus Dan weet ik ook mijn verleden beter. Omdat de oerknal nog altijd met mijn nu te maken heeft. Zonder oerknal bestond ik niet. Oerknal hoeft het niet te zijn, ik kan het ook proces van kopiëren kunnen noemen. Dat het geen explosie was zoals ik zei maar het groter worden van iets kleiners naar iets groter. Van 1 kleine cel richting het grote geheel.

Ik wil terug naar het begin In ieder geval weten wat er was in het begin En hoe het begin leidde tot het nu.
pi_31357391
Iets wat ik tegen kwam....

The Times October 05, 2005
Catholic Church no longer swears by truth of the Bible [http://www.timesonline.co.uk/article/0%2C%2C13509-1811332%2C00.html]
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_31358052
Ondanks het feit dat ik protestants ben, vind ik dat absoluut geen goede zaak voor het christelijk geloof. Er is duidelijk een achteruitgang te constateren bij de Katholieke Kerk.
pi_31361114
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:50 schreef CarlosValderrama het volgende:
Ondanks het feit dat ik protestants ben, vind ik dat absoluut geen goede zaak voor het christelijk geloof. Er is duidelijk een achteruitgang te constateren bij de Katholieke Kerk.
Ieder z'n mening uiteraard, maar een beetje zelfkritiek kan geen kwaad toch?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:58:40 #256
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31363851
Ik zal niemand er aan ophangen maar het is natuurlijk altijd hetzelfde gelul. "Het goeie komt van God en de rest van de mens". Net als die misselijke post eerder in dit topic over wie de ellende veroorzaakt.
Wat is dat voor mismaakte Almachtige die niet eens voor zichzelf kan opkomen?
En wat is dat gelul met vloeken, dat het niet mag. Laat de HEERE HEERE maar eens zijn gezicht laten zien en uitleggen waarom zijn belangen op aarde moeten worden verdedigd door een stel gehersenspoelde pisnichten.

Dat het christendom geen misdaden heeft begaan is een vuige leugen. In de naam van van het christendom zijn mensen gestorven voor hun ideëen. Om wat huidige christenen zeggen zouden ze 400 jaar geleden vermoord kunnen zijn. Maar dat wordt even gemakkelijk onder het tapijt geveegd. Dat het einde van de religie de ontdekking van het heelal had moeten zijn wordt voor het gemak ook even vergeten.
De letterlijke bijbelteksten worden nu als meer indicatief gezien. Hun functie verandert maar hun Oneindige Waarheid blijft bestaan?
Dat is doublethink en dat is smerig.

Bah! Ik heb het gehad met het zweverige gedrein en het opleggen van regels aan anderen. Ik walg ervan. En dit laatste geldt uiteraard niet alleen voor het christelijk geloof.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:43:27 #257
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31364853
Als ik zeg van : " Christus is een vuile lul" Dan zou ik naar de hel gaan of niet

Als ik mezelf in het juiste perspectief plaats ben ik krachtiger dan Christus. En bepaal ik zelf het leven.

Dus dan zeg ik van : "Christus is een lul die nooit het werk heeft afgemaakt"

Dan zeg ik ook van. "Dan maak ik het werk af".

Christus is gehandicapt en heeft nooit voor de juiste schepping gezorgd. Dat Christenen bouwen op een God die de middelen niet heeft is een falen van al die mensen die in Christus geloven.

Christenen bouwen hun geloof op een iets dat niets voorstelt En nooit iets heeft voorgesteld.

Anders komt Christus ff tevoorschijn. Misschien dat ik dan van mening verander. Ondertussen blijf ik sceptisch over zijn hele bestaan.

Of is Christus een mongool? Die niet kan zorgen voor de juiste balans? Christus als mongool bedoel ik mee, hij heeft zijn eigen schepping niet in de hand. En mongolen hebben ook hun eigen leven niet in de hand.

Ik zou dan zeggen. Laat Christus zijn schepping voltooien. Laat Christus zien. Laat hem zien dat hij de schepper is van hemel en aarde en laat hem werken. Doet hij dat niet dan ga ik nog liever in Satan geloven of in mezelf.

Ik geloof pas in iets als iets verbetering aanbrengt. Zo niet, dan kots ik erop.

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-10-2005 19:50:20 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:01:44 #258
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31365334
De Mens heeft altijd meer macht, meer reikwijdte en meer invloed in zijn leven dan enige god ooit zou kunnen hebben.
Goden bestaan bij de gratie van mensen. Bij verval van de cultuur valt ook de god.
De goden van vervlogen tijden zijn geen goden meer maar fabels. Zo zal het ook de HEERE HEERE vergaan.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:03:59 #259
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31365388
En ja! Het is beter te leven in een wereld vol onzekerheden dan in een wereld vol onverifiëerbare antwoorden.
pi_31365418
*schokkend* totaal nie mee eens... dus jij bent nog niet af ?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:14:11 #261
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31365652
Goden hebben totaal geen macht. Het is de mens zelf die zichzelf moet voltooien. Het antwoord ligt bij de mens zelf als je het mij vraagt.

Goden ....grootste fabel dat ooit verzonnen is. Voor de mensen die te lui zijn om eigen geluk na te streven. Dus hangen ze een kruis om hun hals. Met de hoop dat het geluk komt aanwaaien. Maar het geluk komt nooit aanwaaien. Omdat je geluk zelf als mens zijnde kiest.

Kies je als mens zijnde niet voor geluk, dan kun je wachten tot het jaar 20,000 na Christus. Kies je niet voor zelf beschikking dan wordt je nooit gelukkig.

God...is slechts een illusie. En je blijft als gelovige hopen en je zult altijd eenzaam zijn met onzekerheid. Omdat God nooit komt, omdat God niet bestaat. Het is zelfbeschikking in de grootste zin van het woord.

Als mens zijnde ben je baas over je eigen bestaan

En dat is maar goed ook

Zo hoort dat ook. En niet dat een God boven je staat. Je bent zelf individueel verantwoordelijk en kunt zelf controle krijgen op alles en dan ook alles. Je bent je eigen God. Zonder dat je op je knieën hoeft te gaan en moet bidden voor betere tijden. Betere tijden heb je zelf in de hand.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:20:42 #262
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31365804
Bij mij komt knielen voor een grote macht over dat ik een loser ben, dat ik respect moet hebben voor dat grotere dat me nooit geholpen heeft. In de meest slechte en bizarre tijden heb ik altijd op mezelf moeten bouwen.

En toen was God afwezig.

Ik geloof sowieso niet in een macht die boven me staat. Vandaar de ondertitel dat ik boven elke wet sta

Ik wil als mens boven alles staan. Compleet onafhankelijk zijn ook. En ik ga niet knielen en smeken, ik ga niet bidden.

Ik neem het hef in eigen hand. Zoals dat hoort. Ik sta boven de wet, boven elke wet.

Ik heb jeuk, ik denk dat ik zelf God ben, maar ik ben ook Goddelijk. Omdat ik boven de macht sta. Ik sta boven de politiemacht en alles. Ik voel een kriebel bij mijn hart. Omdat ik God ben op mijn eigen manier

Ik snap die eerbied voor Christus dus niet.....die gozer heeft echt niet veel betekend. Waarom maken ze zo'n groot issue van hem dan?

[ Bericht 30% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-10-2005 20:29:48 ]
pi_31366906
Christus laat zich wel zien, je moet er alleen wel voor open staan. Ook zal Christus zich laten zien als hij terug komt, of je er nou voor open staat of niet.

Voor de rest zou ik wel graag een beetje respect willen voor het Christendom. kijk dat je het er niet mee eens bent ok, maar om dan mijn Verlosser (want zo zie ik hem) voor lul, mongool etc. uit te maken vind ik niet echt van respect betuigen.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:28:01 #264
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31369082
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Kies je als mens zijnde niet voor geluk, dan kun je wachten tot het jaar 20,000 na Christus. Kies je niet voor zelf beschikking dan wordt je nooit gelukkig.

God...is slechts een illusie. En je blijft als gelovige hopen en je zult altijd eenzaam zijn met onzekerheid. Omdat God nooit komt, omdat God niet bestaat. Het is zelfbeschikking in de grootste zin van het woord.
Euhm... denk jij dat alle christenen ongelukkig zijn en eenzaam en onzeker? Dat slaat toch echt nergens op. Alle christenen die ik ken hebben vrienden, zijn gelukkig en niet onzeker. Zit vast wel eentje tussen die onzeker is. Maar dat zegt niets over zijn of haar geloof.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_31371225
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Als ik zeg van : " Christus is een vuile lul" Dan zou ik naar de hel gaan of niet
Als je dit blijft volhouden tot je dood? Ja!
quote:
Als ik mezelf in het juiste perspectief plaats ben ik krachtiger dan Christus. En bepaal ik zelf het leven.
Het jij je eigen leven in de hand? Bepaal jij of je ziek wordt of niet? Kun jij de natuurwetten veranderen?
quote:
Dus dan zeg ik van : "Christus is een lul die nooit het werk heeft afgemaakt"
Een lul is hij niet, een beetje respect is wel op z'n plaats voor iemand die miljarden mensen zien en hebben gezien als hun verlosser.
Hij heeft z'n werk inderdaad nog niet afgemaakt, dat heb je goed gezien. Hij geeft o.a. jou nog de kans om hem ook te aanvaarden. Doe het, nu het nog kan, asjeblieft.
quote:
Dan zeg ik ook van. "Dan maak ik het werk af".
Doe jij maar eens een poging joh!
quote:
Christus is gehandicapt en heeft nooit voor de juiste schepping gezorgd. Dat Christenen bouwen op een God die de middelen niet heeft is een falen van al die mensen die in Christus geloven.
Christus was gehandicapt door de straf die hij moest dragen. God heeft voor een goede schepping gezorgd, alleen wilden wij hem liever niet hebben, precies zoals jij nu ook aangeeft.
quote:
Christenen bouwen hun geloof op een iets dat niets voorstelt En nooit iets heeft voorgesteld.
Ik heb toch wel het idee dat het iets voorsteld. Er is een goed boek wat toch een hoop handvatten geeft voor 'iets'.
quote:
Anders komt Christus ff tevoorschijn. Misschien dat ik dan van mening verander. Ondertussen blijf ik sceptisch over zijn hele bestaan.
Geloof kun je het niet meer noemen, als hij zich laat zien. Hoe makkelijk wordt het dan om voor hem te kiezen?
quote:
Of is Christus een mongool? Die niet kan zorgen voor de juiste balans? Christus als mongool bedoel ik mee, hij heeft zijn eigen schepping niet in de hand. En mongolen hebben ook hun eigen leven niet in de hand.
Hij heeft wel degelijk de schepping in zijn hand. Maar ook Satan heeft veel macht. Hij probeert ons bij God vandaan te houden, waar hij bij veel mensen duidelijk in slaagd.
quote:
Ik zou dan zeggen. Laat Christus zijn schepping voltooien. Laat Christus zien. Laat hem zien dat hij de schepper is van hemel en aarde en laat hem werken. Doet hij dat niet dan ga ik nog liever in Satan geloven of in mezelf.
De voltooiing zit er aan te komen. Het is dichterbij dan je denkt.
quote:
Ik geloof pas in iets als iets verbetering aanbrengt. Zo niet, dan kots ik erop.
Blij toe dat niet iedereen zo negatief in het leven staat. Hoe komt het dat je zo agressief tegenover het christendom staat, als ik vragen mag?

Ik geef heel makkelijk reacties op je vragen, mogelijk dat je dat niet aanstaat. Toch hoop ik dat je goed nadenkt over het leven. En vergeet dan even al die irritante, betweterige, bijdehande, perfecte christenen, want die bestaan niet, ze zijn net zo goed/slecht als jou en mij.
Ondanks al mijn twijfels over God en het feit dat ik hem vaak niet 'zie', ben ik er van overtuigd dat hij er is. Soms zie ik hem namelijk wel, als ik bid, voel ik zijn aanwezigheid en zie ik zijn aanwezigheid in alle dingen die er zijn en die ik van hem krijg.

Ik hoop dat je hier serieus op wil reageren en het niet meteen de grond in boort!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:45:24 #266
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31376733
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:07 schreef Veersesmurf het volgende:
Christus laat zich wel zien, je moet er alleen wel voor open staan. Ook zal Christus zich laten zien als hij terug komt, of je er nou voor open staat of niet.

Voor de rest zou ik wel graag een beetje respect willen voor het Christendom. kijk dat je het er niet mee eens bent ok, maar om dan mijn Verlosser (want zo zie ik hem) voor lul, mongool etc. uit te maken vind ik niet echt van respect betuigen.
Met alle respect naar jou, zit hier precies het probleem waar ik me aan stoor.
Wat mij betreft kots je op Copernicus en Galileo en noem je alle atheïsten honden. Ik zal niet om respect vragen.

Wanneer iemand zich bij een sekte aansluit die iets willekeurigs predikt, maak hem uit voor loser, voor gek en zeg dat hij de weg kwijt is.
Wanneer een sekte haar eigen leden doodt of zichzelf laat doden, zeg dat ze gek zijn.
Wanneer een gelovige bij je komt en zegt dat zijn god de enige ware is, zeg dat hij hij het mis heeft en jij de waarheid in pacht.
Maar houd respect voor het christendom. Ondanks het feit dat mijn helden zijn vermoord, verbannen, verketterd. Dat de echte Denkers worden tegengewerkt, beticht van liegen en van godslastering.
Voor mijn respect zal je wel iets meer moeten doen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:47:18 #267
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31376751
En CarlosValderrama, jij vindt dat geloof pas geloof is als je het niet kan zien/verklaren? Dus als jezus christus zich zou tonen zou het 'te makkelijk' worden?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:20:51 #268
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31377248
En ik vergeet nog te zeggen hoe hypocriet ik het vind dat tegenwoordig de bijbel niet letterlijk genomen wordt.
Ten tijde van de vaststelling dat de aarde niet stilstaat maar slechts een onderdeel is van een grootsheid, de ontdekking dat de mens niet boven de natuur staat maar er slechts een deel van uitmaakt en dat de hemel zich zeker niet boven ons bevindt omdat daar het heelal is werd het woord van de bijbel zeer zeker wel als absoluut en letterlijk opgevat.
En op sommige punten dient dat nog steeds te worden gedaan. Maar van andere delen moet men, wanneer dat uitkomt natuurlijk, ineens de meer beeldende strekking aannemen. Gelul. Het klopt niet of het klopt wel. Het is het woord gods. Of je zou moeten stellen dat je het met die jezus ook niet zo nauw hoeft te nemen natuurlijk.
"Ja dat is meer een lijn dat je ook in de minder ontwikkelde mens vertrouwen moet hebben".

Hoe kan een christen zeggen dat de aarde rond is, dat de hemel niet boven ons is en de hel niet onder ons en toch geloven in diezelfde bijbel?
Betekent het niet eigenlijk dat diegenen die dat verkondigen, aannemen als waarheid, geloven onder voorbehoud? Tot wetenschappelijk is vastgesteld dat het niet zo kan zijn?
Dan is er namelijk nog hoop. Veel vraagstukken zullen, ongetwijfeld, in de toekomst wetenschappelijk kunnen worden beantwoord en dientengevolge zou het geloof langzamerhand moeten afbrokkelen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:46:30 #269
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31377693
Als alles is aangetoond is er ook geen reden tot geloven meer nodig. Omdat het dan duidelijk is.

En geloof maar dat alles wordt aangetoond nog

En allemaal met een wetenschappelijke benadering.
pi_31380102
quote:

Dat is onzin en dat weet jij diep van binnen ook!

quote:

Waarom zouden mensen respect moeten tonen voor een geloof dat zoveel ellende heeft veroorzaakt? 'Het geloof' respecteerd anders denkenden/gelovigen ook niet, want jullie zijn goed en de rest zijn verloren/verdwaalde zieltjes.

En ik denk dat er genoeg argumenten/bijbelse-feiten zijn om god eens flink op z'n vingers te tikken.....
pi_31380319
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:27 schreef CarlosValderrama het volgende:

[..]
kniper-de-knip

Ik geef heel makkelijk reacties op je vragen, mogelijk dat je dat niet aanstaat. Toch hoop ik dat je goed nadenkt over het leven. En vergeet dan even al die irritante, betweterige, bijdehande, perfecte christenen, want die bestaan niet, ze zijn net zo goed/slecht als jou en mij.
Ondanks al mijn twijfels over God en het feit dat ik hem vaak niet 'zie', ben ik er van overtuigd dat hij er is. Soms zie ik hem namelijk wel, als ik bid, voel ik zijn aanwezigheid en zie ik zijn aanwezigheid in alle dingen die er zijn en die ik van hem krijg.

Ik hoop dat je hier serieus op wil reageren en het niet meteen de grond in boort!
Ach het maar hoe je het bekijkt he?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god." Jean Rostand

Dat jij zegt dat je god kan voelen en daardoor weet dat hij bestaat zegt net zoveel als ik zeg dat ik kan horen dat de bomen praten....

Verder hoe zit het met de mensen die in het regenwoud in het amazone gebied wonen. Ik denk dat die nog nooit van de bijbel gehoord hebben.....Gaan die ook naar de hel als ze dood gaan?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:01:23 #272
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31382077
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:50 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ach het maar hoe je het bekijkt he?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god." Jean Rostand

Dat jij zegt dat je god kan voelen en daardoor weet dat hij bestaat zegt net zoveel als ik zeg dat ik kan horen dat de bomen praten....

Verder hoe zit het met de mensen die in het regenwoud in het amazone gebied wonen. Ik denk dat die nog nooit van de bijbel gehoord hebben.....Gaan die ook naar de hel als ze dood gaan?
Reportedly zit het in de hel vrij vol ook met boedisten en hindoes en sowieso alle moslims natuurlijk. En in de hemel zitten alleen christenen, natuurlijk.
Dit geldt overigens alleen voor de christelijke hemel want alle goede moslims gaan immers naar de vijfhonderd maagden. En niet alle mensen gaan naar hemel of hel want sommigen reincarneren. Natuurlijk.
En het is ook druk in de hel vanwege alle mensen uit het verleden die leefden voor het christendom. Die waren namelijk compleet de weg kwijt. Dus die zijn later dan ook verhuisd naar de hel.
Dan zitten er natuurlijk nog veel Jehova's. Dit omdat hun paradijs vol zit. Dus dan maar naar de hel.
.
En dan vragen om respect. Met dit soort kinderlijke verhaaltjes.
Ik heb toch ook geen bijzonder respect voor een ouwe lul die zich in een sinterklaasgewaad propt?
pi_31382465
quote:
Dat is niet waar. Ikzelf ben Christelijk opgevoed, heb de Bijbel gedeeltelijk gelezen, maar ik heb nooit dat gevoel gehad van "dit is het". Het is je reinste drogredenatie dat iedereen, zolang ze zich maar openstellen, Christen kunnen worden. Eigenlijk kan ik me daar wel een beetje kwaad om maken. Alsof niet-Christenen niet hard genoeg hun best doen ofzo. Uberhaupt, er zijn zat mensen die er gewoon geen behoefte aan hebben, of zo inmekaar zitten dat ze niet kunnen geloven.
pi_31382492
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Als alles is aangetoond is er ook geen reden tot geloven meer nodig. Omdat het dan duidelijk is.

En geloof maar dat alles wordt aangetoond nog

En allemaal met een wetenschappelijke benadering.
Jij hebt een wat vertekend beeld van wetenschap.
pi_31393653
quote:
En CarlosValderrama, jij vindt dat geloof pas geloof is als je het niet kan zien/verklaren? Dus als jezus christus zich zou tonen zou het 'te makkelijk' worden?

Jep
quote:
En ik vergeet nog te zeggen hoe hypocriet ik het vind dat tegenwoordig de bijbel niet letterlijk genomen wordt.
Dit ben ik volledig met je eens, mvdlubbe. Door de bijbel niet letterlijk te nemen, is er ruimte om het volledig in je eigen straatje uit te leggen. Daardoor bestaan er ook zoveel verschillende uitleggingen van de bijbel. Helemaal met je eens dat dit ontzettend hypocriet is. We zeggen namelijk dat God het zo heeft gezegd, waarom gaan we er dan zelf allerlei haken en ogen aan maken?

[ Bericht 22% gewijzigd door CarlosValderrama op 12-10-2005 22:03:58 ]
pi_31393863
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:41 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

[..]

Waarom zouden mensen respect moeten tonen voor een geloof dat zoveel ellende heeft veroorzaakt? 'Het geloof' respecteerd anders denkenden/gelovigen ook niet, want jullie zijn goed en de rest zijn verloren/verdwaalde zieltjes.

En ik denk dat er genoeg argumenten/bijbelse-feiten zijn om god eens flink op z'n vingers te tikken.....
Ik moet eerlijk toegeven dat de meeste geloven veel ellende en problemen hebben veroorzaakt en nog steeds veroorzaken. Er wordt over liefde gepraat, maar absoluut niet altijd laten zien.
Wat je zegt over het respect voor anders denkenden/gelovigen kan voor veel christenen gelden. Ik probeer dit disrespect zoveel mogelijk te vermijden, maar kom ik over alsof ik jullie niet respecteer? Dan hoor ik het graag. Ik wil gewoon graag, dat jullie hetzelfde mogen ervaren als ik ervaar. Misschien te graag, zodat het respectloos wordt?!

Onzin dat Christus zich zal laten zien? Dat geloof ik diep van binnen echt niet! Als dat zo zou zijn, zat ik nu m'n tijd te verdoen met het verdedigen van mijn standpunten
quote:
Ik moet je een antwoord schuldig blijven. Dat zou ik niet weten namelijk. Ik hoop dat ze in ieder geval een kans krijgen om voor God te kiezen.
pi_31394049
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:41 schreef Sapientiea het volgende:
Ik weet meer diep van binnen dan jij je kan voorstellen! en dat dat onzin is staat daar niet bij
Eens zul je het inzien, ik hoop alleen dat dat in dit leven is en dat meen ik oprecht!

En over dat respect: dat er Christenen zijn die anderen niet respecteren daar kan ik niks aan doen, waar ik wel iets aan kan doen is bij mezelf, en daarom respecteer ik een ander zijn mening ook.
Ik zou het alleen wel prettig vinden voor het verdere verloop van dit gesprek/discussie dat er niet met scheldwoorden naar personen/geesten/goden/gedachtes etc. wordt gegooid, want dan is het einde zoek.
pi_31394658
Ik vind dat dit topic nu de verkeerde kant op gaat. ipv. als volwassen mensen te discussieren komen er mensen die het Christelijk en God belachelijk lopen te maken.

Ik ga daar ook geen woorden vuil aan maken , maar ik vraag je gewoon een beetje respect aub. En wanneer je een andere mening heb moedig ik je aan om die te zeggen met respect voor andere mensen die een andere mening hebben .
pi_31395078
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:18 schreef Haushofer het volgende:

Dat is niet waar. Ikzelf ben Christelijk opgevoed, heb de Bijbel gedeeltelijk gelezen, maar ik heb nooit dat gevoel gehad van "dit is het". Het is je reinste drogredenatie dat iedereen, zolang ze zich maar openstellen, Christen kunnen worden. Eigenlijk kan ik me daar wel een beetje kwaad om maken. Alsof niet-Christenen niet hard genoeg hun best doen ofzo.
.

De fout ligt hier altijd bij de mens... Je gelooft niet genoeg, je stelt je niet open genoeg, je bent niet nederig genoeg... Het is een levenlang wroeten en graven en gefrustreerd raken. Want stel je toch voor dat jij te weinig olie hebt gekocht voor je lampje, of toch blijkt je talenten begraven te hebben... Het eeuwig tandengeknars zal je deel zijn!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 22:56:00 #280
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31395881
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:53 schreef CarlosValderrama het volgende:
Ik moet je een antwoord schuldig blijven. Dat zou ik niet weten namelijk. Ik hoop dat ze in ieder geval een kans krijgen om voor God te kiezen.
Ik meen dat in de bijbel ergens staat dat deze mensen op een andere manier beoordeeld zullen worden. Waar dit in de bijbel staat kan ik niet zeggen, en ik ben er ook geen eens zeker van of het er uberhaubt in staat. Maar ik meende dit eens gelezen te hebben, en ik heb het ook gehoord van andere mensen.

Ik moet het maar eens opzoeken!
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_31396461
dat staat ergens in de brief aan de Romeinen meen ik. laatst nog gelezen, ik zal het binnenkort even opzoeken
pi_31396541
In Romeinen 2 vers 12 staat het naar mijn idee (kon het niet laten het even op te zoeken )
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:11:52 #283
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31402158
Mijn bescheiden tirades richten zich zeker niet op individuen.
En nogmaals: Ik verwacht geen respect voor het feit dat ik ITer ben, wanneer iemand zegt dat alle ITers blinde kinderen zijn omdat IT niet bestaat zal ik het mogelijk aanvechten maar ik zal mij niet persoonlijk aangevallen voelen. Wanneer zou worden gesteld dat mannen met baarden niet te vertrouwen zijn omdat in het verleden mannen met baarden veel ellende hebben veroorzaakt, zal ik mij niet persoonlijk aangevallen voelen. Ik vraag dan ook een zekere mate van relativering van u. En tot op heden heb ik geen aanwijsbare reactie van een god mogen ervaren voor mijn oneervol gebruik van zijn naam.

--
quote:
Romeinen (Leidse)

10 heerlijkheid, eer en vrede over ieder die het goede doet, eerst den Jood, dan den heiden.
11 Want God trekt den een niet voor boven den ander.
12 Immers, zovelen zonder de wet gezondigd hebben zullen ook zonder de wet tegrondegaan, en zovelen gezondigd hebben met de wet zullen door de wet worden geoordeeld;
13 want niet zij die de wet horen zijn rechtschapen in Gods oog, maar zij die naar haar voorschriften handelen zullen als rechtschapenen worden aangemerkt.
Waaruit je kan opmaken dat je, wanneer je als 'heiden' het goede doet, je op de dag des oordeels wel als rechtschapene wordt aangemerkt.
In de statenvertaling van mijn bijbel (uit 1850) staat in plaats van 'heiden' 'Griek'...
pi_31402984
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:59 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Ik weet meer diep van binnen dan jij je kan voorstellen! en dat dat onzin is staat daar niet bij
Eens zul je het inzien, ik hoop alleen dat dat in dit leven is en dat meen ik oprecht!
Wat zou je ervan vinden als bijvoorbeeld ik zo tegen jou zou beginnen.

Beste Veersesmurf. Ooit zul je er achter komen, diep van binnen, dat je jezelf behoorlijk voor de gek houdt. Eens zul je dat inzien, en ik hoop in dit leven, want anders wordt je ook maar teleurgesteld als je dood gaat. Dat meen ik oprecht !

Ik erger me ook aan mensen die hier Jezus als klootzak of klapmongool afdoen. Maar jouw gequote post bevat net zoveel disrespect, ook al verwoord je het netjes. Je zet jezelf met dergelijke posts namelijk op een behoorlijk voetstuk. Natuurlijk zie je dat zelf niet zo, maar in mijn ogen is het overduidelijk. Ik geloof ook dat Christenen er naast zitten, maar dat heeft verder weinig consequenties voor datgene wat volgt. Ik zal echter nooit tegen een Christen zeggen dat ik hoop dat hij in zijn leven nog es van gedachten veranderd qua opvattingen over God. Die arrogantie zou me beangstigen. Christenen hebben mij bovenstaande echter al vaak genoeg door de neus geboord, en als klap op de vuurpijl geloven ze dat, mocht ik dan toch niet in dit leven bekeerd worden, ik of naar de hel ga, of op zijn minst niet meer hoef te rekenen op Gods genade.

En die houding is voor mij al genoeg om niet Christen te worden.
pi_31403106
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:53 schreef CarlosValderrama het volgende:

Want? God is zo goed? Het is de grootste massa moordenaar die deze planeet ooit heeft gekend!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:35:41 #286
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31403737
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Beste Veersesmurf. Ooit zul je er achter komen, diep van binnen, dat je jezelf behoorlijk voor de gek houdt. Eens zul je dat inzien, en ik hoop in dit leven, want anders wordt je ook maar teleurgesteld als je dood gaat. Dat meen ik oprecht !

Ik erger me ook aan mensen die hier Jezus als klootzak of klapmongool afdoen. Maar jouw gequote post bevat net zoveel disrespect, ook al verwoord je het netjes. Je zet jezelf met dergelijke posts namelijk op een behoorlijk voetstuk. Natuurlijk zie je dat zelf niet zo, maar in mijn ogen is het overduidelijk. Ik geloof ook dat Christenen er naast zitten, maar dat heeft verder weinig consequenties voor datgene wat volgt. Ik zal echter nooit tegen een Christen zeggen dat ik hoop dat hij in zijn leven nog es van gedachten veranderd qua opvattingen over God. Die arrogantie zou me beangstigen. Christenen hebben mij bovenstaande echter al vaak genoeg door de neus geboord, en als klap op de vuurpijl geloven ze dat, mocht ik dan toch niet in dit leven bekeerd worden, ik of naar de hel ga, of op zijn minst niet meer hoef te rekenen op Gods genade.

En toch, ja, dat geloof ik, is de vrijheid die je krijgt wanneer je een goddeloos bestaan omarmt geweldig. Je kunt kritisch in het leven staan, ook ten opzichte van jezelf, skepsis uiten tegen vanalles en nogwat.
Dat is ook lastig, want je bent zelf degene die invulling en betekenis geeft aan je leven. Maar dat is het zeker waard. Want ook het zelf invulling moeten geven aan je leven is heerlijk.
Er is geen Absoulte Waarheid die discussies op elk moment kan afkappen.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:37:22 #287
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31403767
de enige absolute waarheid is , is dat alles waar is.
en niks waar is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:43:50 #288
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_31403940
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:
de enige absolute waarheid is , is dat alles waar is.
en niks waar is.
Voorbeeld?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:55:39 #289
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31404238
het bestaan van alles is zo uitgebreid en ultiem , dat pure logica zegt , dat er ook maar *iets* bestaat , maakt automatisch dat alles bestaat , simpelweg omdat het kan bestaan , omdat alle bouwcomponenten bestaan , en er oneindigheid bestaat in den tijd.

juist daarom kan alles waar zijn
en is uiteindelijk alles waar.
de dimensie van waarheid is bodemloos.
omdat alles waar kan zijn kan ook niks waar zijn
ultieme waarheid bestaat op die manier zowel als zoniet..
pi_31406133
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:35 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

En toch, ja, dat geloof ik, is de vrijheid die je krijgt wanneer je een goddeloos bestaan omarmt geweldig. Je kunt kritisch in het leven staan, ook ten opzichte van jezelf, skepsis uiten tegen vanalles en nogwat.
Dat is ook lastig, want je bent zelf degene die invulling en betekenis geeft aan je leven. Maar dat is het zeker waard. Want ook het zelf invulling moeten geven aan je leven is heerlijk.
Er is geen Absoulte Waarheid die discussies op elk moment kan afkappen.
Ja, maar dat kan ook met een God. Dat hangt natuurlijk volledig van je definitie van een God af. Christenen definieren bijvoorbeeld via God een absolute ethiek. Dat hoeft niet met het bestaan van God, een aardig voorbeeld is de God van Spinoza.
pi_31406180
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:55 schreef BaajGuardian het volgende:
het bestaan van alles is zo uitgebreid en ultiem , dat pure logica zegt , dat er ook maar *iets* bestaat , maakt automatisch dat alles bestaat , simpelweg omdat het kan bestaan , omdat alle bouwcomponenten bestaan , en er oneindigheid bestaat in den tijd.
Misschien offtopic, maar dat ben ik nou niet bepaald met je eens. Ik denk dat de natuurwetten onder de logica vallen ( tenminste, als ik niet mijn eigen draai aan het woordje "logica" zwaai ) en die verbieden nogal wat dingen van het bestaan. Daar zijn erg veel voorbeelden van te geven. Je denkt nu compleet buiten de wetenschap om.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:55:52 #292
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31410328
je bedoelt ik denk buiten de hokjes om , klopt.

en hoe kan een menselijke logica nu bestaan verbieden , dat is echt het toppunt van arrogantie (in het algemeen)
pi_31412911
quote:

[..]

Amen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31416474
quote:
Dit is al de tweede keer dat je het hier over hebt. Ik vraag me toch af waar dat vandaan komt!? Net zo goed als dat ik geloof dat God er is, weet jij dus al wat er na dit leven gaat gebeuren, of niet soms?
pi_31418528
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:16 schreef CarlosValderrama het volgende:

[..]

Dit is al de tweede keer dat je het hier over hebt. Ik vraag me toch af waar dat vandaan komt!? Net zo goed als dat ik geloof dat God er is, weet jij dus al wat er na dit leven gaat gebeuren, of niet soms?
Nee, dat weet ik niet Ik hoop dat er leven na de dood is, net zoals ik hoop dat er zoiets als een God is. Mijn stukje was meer bedoeld om te laten zien hoe absurd dergelijke opmerkingen zijn, en ik hoopte dat mn sarcasme duidelijk was.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:46:18 #296
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31419023
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:06 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Want? God is zo goed? Het is de grootste massa moordenaar die deze planeet ooit heeft gekend!
Vertel daar eens meer over dan! Benieuwd waarom jij dat denkt.
pi_31419133
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:46 schreef Zombine het volgende:

Vertel daar eens meer over dan! Benieuwd waarom jij dat denkt.
In het Oude Testament heeft hij hele volken laten uitmoorden, inclusief de zuigelingen.
Ook de plagen in Egypte die hij verzon, waren niet mals. Alle eerstgeborenen over de kling jagen...

En dan heb ik het nog niet eens over de rare logica dat de hele mensheid vervloekt moest worden, omdat er twee lui van een vrucht snoepten.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:07:30 #298
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31419741
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:49 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In het Oude Testament heeft hij hele volken laten uitmoorden, inclusief de zuigelingen.
Ook de plagen in Egypte die hij verzon, waren niet mals. Alle eerstgeborenen over de kling jagen...

En dan heb ik het nog niet eens over de rare logica dat de hele mensheid vervloekt moest worden, omdat er twee lui van een vrucht snoepten.
Oke Hij heeft idd volken uitgemoord in het oude testament. Maar hij heeft ze ook gemaakt! Zonder God zou de mensheid immers niet eens bestaan. Dus tot in hoever kun je hem een massamoordenaar noemen als hij ook alles geschapen heeft?
En wat die eerstgeborenen betreft. Na 9 overduidelijke tekenen wilde de farao nog steeds niet toegeven. De farao heeft dus 9 kansen gehad om dat te voorkomen. Doe je dat niet, dan ben je niet echt slim bezig. Vind ik tenminste.

En dat verhaal over die vrucht is je waarschijnlijk ook wel bekend. Dat was de keus die de mens moest maken tussen goed en kwaad. Hadden ze de duivel direct afgewezen en niet naar hem geluisterd dan had de wereld juist gezegend geweest. Als je kijkt wat er tegenoverstaat kun je ook zien hoe goed God juist wel is. Je kan angst hebben voor de hel, maar je kan juist ook verlangen naar wat de hemel je gaat brengen. Als je dan ziet wat dit aardse bestaan dan eigenlijk voorsteld, dan weegt dat niet op tegen het leven hierna.
pi_31420534
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Goden hebben totaal geen macht. Het is de mens zelf die zichzelf moet voltooien. Het antwoord ligt bij de mens zelf als je het mij vraagt.
De mens probeert zichzelf te voltooien maar zal nooit succeeden.
quote:
Goden ....grootste fabel dat ooit verzonnen is. Voor de mensen die te lui zijn om eigen geluk na te streven. Dus hangen ze een kruis om hun hals. Met de hoop dat het geluk komt aanwaaien. Maar het geluk komt nooit aanwaaien. Omdat je geluk zelf als mens zijnde kiest.
Wat een onzin. Je kiest niet het geluk als mens zijnde, mijn moeder kreeg op vroege leeftijd MS en daarna leukemie. 'Direct' gezien kiest ze daar natuurlijk niet voor. Geluk dwing je af.
quote:
Onzin. Er zijn genoeg mensen die niet voor zelf beschikking kiezen en toch gelukkig zijn
quote:
Onzin. God kan een illusie zijn, dat weet ik niet, maar dat je altijd eenzaam zult zijn met onzekerheid is onzin, ik moge hopen dat jij iig eens in je leven zal beseffen dat er meer tussen aarde en hemel bevind. OF dat nou in de zin van Goden of iets anders is maakt vrij weinig uit.
quote:
Als mens zijnde ben je baas over je eigen bestaan
Uhm, je loopt naar buiten, en wordt geraakt door een bliksemstraal. Heb jij allemaal maar mooi ff in de hand eh!
quote:
En dat is maar goed ook
Iets subtielere manier van beredeneren zou bij jou niet misstaan alhoewel ik het tof van je vind dat je zo voor je mening uitkomt. Al las ik wel in een ander topic dat je 'aan de medicijnen' zat. Dit beinvloed je geestelijke denktank vrees ik wel.
quote:
Zo hoort dat ook. En niet dat een God boven je staat. Je bent zelf individueel verantwoordelijk en kunt zelf controle krijgen op alles en dan ook alles. Je bent je eigen God. Zonder dat je op je knieën hoeft te gaan en moet bidden voor betere tijden. Betere tijden heb je zelf in de hand.
Je hebt controle over veel dingen ja, zeker, je hoeft je niet mee te laten schoppen met de massa, nergens voor nodig, gevoel en pijn kun je uitschakelen. Je kunt met je geest heel veel uitrichten. Zij het dat je die 'externe' factoren nooit never de niet niet allemaal in de hand kunnen hebben, dat 'heeft' iemand of iets anders in de hand.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_31420840
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:07 schreef Zombine het volgende:

Oke Hij heeft idd volken uitgemoord in het oude testament. Maar hij heeft ze ook gemaakt! Zonder God zou de mensheid immers niet eens bestaan. Dus tot in hoever kun je hem een massamoordenaar noemen als hij ook alles geschapen heeft?
Dus ouders mogen ook hun kinderen op gruwelijke wijze vermoorden, omdat die kinderen zonder hen überhaupt niet zouden hebben bestaan? .
quote:
En wat die eerstgeborenen betreft. Na 9 overduidelijke tekenen wilde de farao nog steeds niet toegeven. De farao heeft dus 9 kansen gehad om dat te voorkomen. Doe je dat niet, dan ben je niet echt slim bezig. Vind ik tenminste.
Ja zeg... Stel dat premier Balkenende iets zou doen dat tegen Gods wil ingaat (vast niet), en hij zou na 9 waarschuwingen nog steeds niet luisteren, dan mogen alle eerstgeborenen in heel Nederland sterven? .
quote:
En dat verhaal over die vrucht is je waarschijnlijk ook wel bekend. Dat was de keus die de mens moest maken tussen goed en kwaad.
Nee, de kénnis van goed en kwaad.
Wat is een mens überhaupt waard, wanneer hij het verschil niet kent. Dan is hij slechts een geprogrammeerde robot, of een dier met een instinct.
quote:
Hadden ze de duivel direct afgewezen en niet naar hem geluisterd dan had de wereld juist gezegend geweest.
Waar staat dat? Misschien hadden ze dan met z'n 2'en nog 3.000 jaar in die Tuin rondgebanjerd in hun nakie (saaaaai), totdat ze alsnog zin zouden hebben om kennis op te doen van Goed en Kwaad.

Nérgens stond trouwens een groot bord bij die boom:

"Let op, als je van deze vrucht een hap neemt, heb Ik besloten dat daardoor miljarden mensen zullen zwoegen in het zweet huns aanschijns, zullen zij millennia lang met moeite kinderen baren, en zullen er miljarden pijnlijke en angstige doden sterven, en daarvan ook nog een flink deel naar de hel gaan, vol vuur, en pijn, en tandengeknars. Ook de hele aarde zal ik vervloeken, zodat er distels gaan groeien, en allerlei ziektes en natuurrampen zullen plaatsvinden. Dus denk effe na voordat je een hap neemt."

Dus. Het was een achterbakse streek! Onlogisch, met absurd wrede gevolgen.
quote:
Als je kijkt wat er tegenoverstaat kun je ook zien hoe goed God juist wel is. Je kan angst hebben voor de hel, maar je kan juist ook verlangen naar wat de hemel je gaat brengen. Als je dan ziet wat dit aardse bestaan dan eigenlijk voorsteld, dan weegt dat niet op tegen het leven hierna.
Jij zegt tegen je kind: "Gij zult geen koekje pakken uit die koektrommel."
Vervolgens pakt dat kind (dat nog geen kennis heeft van goed en kwaad) tóch een koekje.
Jij besluit daarop om het kind uit huis te gooien, al zijn speelgoed te verbranden, te zorgen dat ook al zijn vriendjes gestraft worden, en dat jaren lang.
En vervolgens moet het kind dankbaar zijn, en jouw goedheid inzien, omdat het misschien ooit weer naar binnen mag?

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')