Ieder z'n mening uiteraard, maar een beetje zelfkritiek kan geen kwaad toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:50 schreef CarlosValderrama het volgende:
Ondanks het feit dat ik protestants ben, vind ik dat absoluut geen goede zaak voor het christelijk geloof. Er is duidelijk een achteruitgang te constateren bij de Katholieke Kerk.
Euhm... denk jij dat alle christenen ongelukkig zijn en eenzaam en onzeker? Dat slaat toch echt nergens op. Alle christenen die ik ken hebben vrienden, zijn gelukkig en niet onzeker. Zit vast wel eentje tussen die onzeker is. Maar dat zegt niets over zijn of haar geloof.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Kies je als mens zijnde niet voor geluk, dan kun je wachten tot het jaar 20,000 na Christus. Kies je niet voor zelf beschikking dan wordt je nooit gelukkig.
God...is slechts een illusie. En je blijft als gelovige hopen en je zult altijd eenzaam zijn met onzekerheid. Omdat God nooit komt, omdat God niet bestaat. Het is zelfbeschikking in de grootste zin van het woord.
Als je dit blijft volhouden tot je dood? Ja!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Als ik zeg van : " Christus is een vuile lul" Dan zou ik naar de hel gaan of niet
Het jij je eigen leven in de hand? Bepaal jij of je ziek wordt of niet? Kun jij de natuurwetten veranderen?quote:Als ik mezelf in het juiste perspectief plaats ben ik krachtiger dan Christus. En bepaal ik zelf het leven.
Een lul is hij niet, een beetje respect is wel op z'n plaats voor iemand die miljarden mensen zien en hebben gezien als hun verlosser.quote:Dus dan zeg ik van : "Christus is een lul die nooit het werk heeft afgemaakt"
Doe jij maar eens een poging joh!quote:Dan zeg ik ook van. "Dan maak ik het werk af".
Christus was gehandicapt door de straf die hij moest dragen. God heeft voor een goede schepping gezorgd, alleen wilden wij hem liever niet hebben, precies zoals jij nu ook aangeeft.quote:Christus is gehandicapt en heeft nooit voor de juiste schepping gezorgd. Dat Christenen bouwen op een God die de middelen niet heeft is een falen van al die mensen die in Christus geloven.
Ik heb toch wel het idee dat het iets voorsteld. Er is een goed boek wat toch een hoop handvatten geeft voor 'iets'.quote:Christenen bouwen hun geloof op een iets dat niets voorsteltEn nooit iets heeft voorgesteld.
Geloof kun je het niet meer noemen, als hij zich laat zien. Hoe makkelijk wordt het dan om voor hem te kiezen?quote:Anders komt Christus ff tevoorschijn. Misschien dat ik dan van mening verander. Ondertussen blijf ik sceptisch over zijn hele bestaan.
Hij heeft wel degelijk de schepping in zijn hand. Maar ook Satan heeft veel macht. Hij probeert ons bij God vandaan te houden, waar hij bij veel mensen duidelijk in slaagd.quote:Of is Christus een mongool? Die niet kan zorgen voor de juiste balans? Christus als mongool bedoel ik mee, hij heeft zijn eigen schepping niet in de hand. En mongolen hebben ook hun eigen leven niet in de hand.
De voltooiing zit er aan te komen. Het is dichterbij dan je denkt.quote:Ik zou dan zeggen. Laat Christus zijn schepping voltooien. Laat Christus zien. Laat hem zien dat hij de schepper is van hemel en aarde en laat hem werken. Doet hij dat niet dan ga ik nog liever in Satan geloven of in mezelf.
Blij toe dat niet iedereen zo negatief in het leven staat. Hoe komt het dat je zo agressief tegenover het christendom staat, als ik vragen mag?quote:Ik geloof pas in iets als iets verbetering aanbrengt. Zo niet, dan kots ik erop.
Met alle respect naar jou, zit hier precies het probleem waar ik me aan stoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:07 schreef Veersesmurf het volgende:
Christus laat zich wel zien, je moet er alleen wel voor open staan. Ook zal Christus zich laten zien als hij terug komt, of je er nou voor open staat of niet.
Voor de rest zou ik wel graag een beetje respect willen voor het Christendom. kijk dat je het er niet mee eens bent ok, maar om dan mijn Verlosser (want zo zie ik hem) voor lul, mongool etc. uit te maken vind ik niet echt van respect betuigen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:07 schreef Veersesmurf het volgende:
Christus laat zich wel zien, je moet er alleen wel voor open staan. Ook zal Christus zich laten zien als hij terug komt, of je er nou voor open staat of niet.
quote:Voor de rest zou ik wel graag een beetje respect willen voor het Christendom. kijk dat je het er niet mee eens bent ok, maar om dan mijn Verlosser (want zo zie ik hem) voor lul, mongool etc. uit te maken vind ik niet echt van respect betuigen.
Ach het maar hoe je het bekijkt he?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:27 schreef CarlosValderrama het volgende:
[..]
kniper-de-knip
Ik geef heel makkelijk reacties op je vragen, mogelijk dat je dat niet aanstaat. Toch hoop ik dat je goed nadenkt over het leven. En vergeet dan even al die irritante, betweterige, bijdehande, perfectechristenen, want die bestaan niet, ze zijn net zo goed/slecht als jou en mij.
Ondanks al mijn twijfels over God en het feit dat ik hem vaak niet 'zie', ben ik er van overtuigd dat hij er is. Soms zie ik hem namelijk wel, als ik bid, voel ik zijn aanwezigheid en zie ik zijn aanwezigheid in alle dingen die er zijn en die ik van hem krijg.
Ik hoop dat je hier serieus op wil reageren en het niet meteen de grond in boort!![]()
Reportedly zit het in de hel vrij vol ook met boedisten en hindoes en sowieso alle moslims natuurlijk. En in de hemel zitten alleen christenen, natuurlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:50 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ach het maar hoe je het bekijkt he?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god." Jean Rostand
Dat jij zegt dat je god kan voelen en daardoor weet dat hij bestaat zegt net zoveel als ik zeg dat ik kan horen dat de bomen praten....
Verder hoe zit het met de mensen die in het regenwoud in het amazone gebied wonen. Ik denk dat die nog nooit van de bijbel gehoord hebben.....Gaan die ook naar de hel als ze dood gaan?
Dat is niet waar. Ikzelf ben Christelijk opgevoed, heb de Bijbel gedeeltelijk gelezen, maar ik heb nooit dat gevoel gehad van "dit is het". Het is je reinste drogredenatie dat iedereen, zolang ze zich maar openstellen, Christen kunnen worden. Eigenlijk kan ik me daar wel een beetje kwaad om maken. Alsof niet-Christenen niet hard genoeg hun best doen ofzo. Uberhaupt, er zijn zat mensen die er gewoon geen behoefte aan hebben, of zo inmekaar zitten dat ze niet kunnen geloven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:07 schreef Veersesmurf het volgende:
Jij hebt een wat vertekend beeld van wetenschap.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Als alles is aangetoond is er ook geen reden tot geloven meer nodig. Omdat het dan duidelijk is.
En geloof maar dat alles wordt aangetoond nog
En allemaal met een wetenschappelijke benadering.
quote:En CarlosValderrama, jij vindt dat geloof pas geloof is als je het niet kan zien/verklaren? Dus als jezus christus zich zou tonen zou het 'te makkelijk' worden?
Dit ben ik volledig met je eens, mvdlubbe. Door de bijbel niet letterlijk te nemen, is er ruimte om het volledig in je eigen straatje uit te leggen. Daardoor bestaan er ook zoveel verschillende uitleggingen van de bijbel. Helemaal met je eens dat dit ontzettend hypocriet is. We zeggen namelijk dat God het zo heeft gezegd, waarom gaan we er dan zelf allerlei haken en ogen aan maken?quote:En ik vergeet nog te zeggen hoe hypocriet ik het vind dat tegenwoordig de bijbel niet letterlijk genomen wordt.
Ik moet eerlijk toegeven dat de meeste geloven veel ellende en problemen hebben veroorzaakt en nog steeds veroorzaken. Er wordt over liefde gepraat, maar absoluut niet altijd laten zien.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:41 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet jij diep van binnen ook!
[..]
Waarom zouden mensen respect moeten tonen voor een geloof dat zoveel ellende heeft veroorzaakt? 'Het geloof' respecteerd anders denkenden/gelovigen ook niet, want jullie zijn goed en de rest zijn verloren/verdwaalde zieltjes.
En ik denk dat er genoeg argumenten/bijbelse-feiten zijn om god eens flink op z'n vingers te tikken.....
Ik moet je een antwoord schuldig blijven. Dat zou ik niet weten namelijk. Ik hoop dat ze in ieder geval een kans krijgen om voor God te kiezen.quote:Verder hoe zit het met de mensen die in het regenwoud in het amazone gebied wonen. Ik denk dat die nog nooit van de bijbel gehoord hebben.....Gaan die ook naar de hel als ze dood gaan?
Ik weet meer diep van binnen dan jij je kan voorstellen! en dat dat onzin is staat daar niet bijquote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:41 schreef Sapientiea het volgende:
Dat is onzin en dat weet jij diep van binnen ook!
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:18 schreef Haushofer het volgende:
Dat is niet waar. Ikzelf ben Christelijk opgevoed, heb de Bijbel gedeeltelijk gelezen, maar ik heb nooit dat gevoel gehad van "dit is het". Het is je reinste drogredenatie dat iedereen, zolang ze zich maar openstellen, Christen kunnen worden. Eigenlijk kan ik me daar wel een beetje kwaad om maken. Alsof niet-Christenen niet hard genoeg hun best doen ofzo.
Ik meen dat in de bijbel ergens staat dat deze mensen op een andere manier beoordeeld zullen worden. Waar dit in de bijbel staat kan ik niet zeggen, en ik ben er ook geen eens zeker van of het er uberhaubt in staat. Maar ik meende dit eens gelezen te hebben, en ik heb het ook gehoord van andere mensen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:53 schreef CarlosValderrama het volgende:
Ik moet je een antwoord schuldig blijven. Dat zou ik niet weten namelijk. Ik hoop dat ze in ieder geval een kans krijgen om voor God te kiezen.
Waaruit je kan opmaken dat je, wanneer je als 'heiden' het goede doet, je op de dag des oordeels wel als rechtschapene wordt aangemerkt.quote:Romeinen (Leidse)
10 heerlijkheid, eer en vrede over ieder die het goede doet, eerst den Jood, dan den heiden.
11 Want God trekt den een niet voor boven den ander.
12 Immers, zovelen zonder de wet gezondigd hebben zullen ook zonder de wet tegrondegaan, en zovelen gezondigd hebben met de wet zullen door de wet worden geoordeeld;
13 want niet zij die de wet horen zijn rechtschapen in Gods oog, maar zij die naar haar voorschriften handelen zullen als rechtschapenen worden aangemerkt.
Wat zou je ervan vinden als bijvoorbeeld ik zo tegen jou zou beginnen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:59 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik weet meer diep van binnen dan jij je kan voorstellen! en dat dat onzin is staat daar niet bij![]()
Eens zul je het inzien, ik hoop alleen dat dat in dit leven isen dat meen ik oprecht!
Want? God is zo goed? Het is de grootste massa moordenaar die deze planeet ooit heeft gekend!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:53 schreef CarlosValderrama het volgende:
Ik moet je een antwoord schuldig blijven. Dat zou ik niet weten namelijk. Ik hoop dat ze in ieder geval een kans krijgen om voor God te kiezen.
En toch, ja, dat geloof ik, is de vrijheid die je krijgt wanneer je een goddeloos bestaan omarmt geweldig. Je kunt kritisch in het leven staan, ook ten opzichte van jezelf, skepsis uiten tegen vanalles en nogwat.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als bijvoorbeeld ik zo tegen jou zou beginnen.
Beste Veersesmurf. Ooit zul je er achter komen, diep van binnen, dat je jezelf behoorlijk voor de gek houdt. Eens zul je dat inzien, en ik hoop in dit leven, want anders wordt je ook maar teleurgesteld als je dood gaat. Dat meen ik oprecht !
Ik erger me ook aan mensen die hier Jezus als klootzak of klapmongool afdoen. Maar jouw gequote post bevat net zoveel disrespect, ook al verwoord je het netjes. Je zet jezelf met dergelijke posts namelijk op een behoorlijk voetstuk. Natuurlijk zie je dat zelf niet zo, maar in mijn ogen is het overduidelijk. Ik geloof ook dat Christenen er naast zitten, maar dat heeft verder weinig consequenties voor datgene wat volgt. Ik zal echter nooit tegen een Christen zeggen dat ik hoop dat hij in zijn leven nog es van gedachten veranderd qua opvattingen over God. Die arrogantie zou me beangstigen. Christenen hebben mij bovenstaande echter al vaak genoeg door de neus geboord, en als klap op de vuurpijl geloven ze dat, mocht ik dan toch niet in dit leven bekeerd worden, ik of naar de hel ga, of op zijn minst niet meer hoef te rekenen op Gods genade.
En die houding is voor mij al genoeg om niet Christen te worden.
Voorbeeld?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:37 schreef BaajGuardian het volgende:
de enige absolute waarheid is , is dat alles waar is.
en niks waar is.
Ja, maar dat kan ook met een God. Dat hangt natuurlijk volledig van je definitie van een God af. Christenen definieren bijvoorbeeld via God een absolute ethiek. Dat hoeft niet met het bestaan van God, een aardig voorbeeld is de God van Spinoza.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:35 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
En toch, ja, dat geloof ik, is de vrijheid die je krijgt wanneer je een goddeloos bestaan omarmt geweldig. Je kunt kritisch in het leven staan, ook ten opzichte van jezelf, skepsis uiten tegen vanalles en nogwat.
Dat is ook lastig, want je bent zelf degene die invulling en betekenis geeft aan je leven. Maar dat is het zeker waard. Want ook het zelf invulling moeten geven aan je leven is heerlijk.
Er is geen Absoulte Waarheid die discussies op elk moment kan afkappen.
Misschien offtopic, maar dat ben ik nou niet bepaald met je eens. Ik denk dat de natuurwetten onder de logica vallen ( tenminste, als ik niet mijn eigen draai aan het woordje "logica" zwaai ) en die verbieden nogal wat dingen van het bestaan. Daar zijn erg veel voorbeelden van te geven. Je denkt nu compleet buiten de wetenschap om.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:55 schreef BaajGuardian het volgende:
het bestaan van alles is zo uitgebreid en ultiem , dat pure logica zegt , dat er ook maar *iets* bestaat , maakt automatisch dat alles bestaat , simpelweg omdat het kan bestaan , omdat alle bouwcomponenten bestaan , en er oneindigheid bestaat in den tijd.
Amenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als bijvoorbeeld ik zo tegen jou zou beginnen.
Beste Veersesmurf. Ooit zul je er achter komen, diep van binnen, dat je jezelf behoorlijk voor de gek houdt. Eens zul je dat inzien, en ik hoop in dit leven, want anders wordt je ook maar teleurgesteld als je dood gaat. Dat meen ik oprecht !
Ik erger me ook aan mensen die hier Jezus als klootzak of klapmongool afdoen. Maar jouw gequote post bevat net zoveel disrespect, ook al verwoord je het netjes. Je zet jezelf met dergelijke posts namelijk op een behoorlijk voetstuk. Natuurlijk zie je dat zelf niet zo, maar in mijn ogen is het overduidelijk. Ik geloof ook dat Christenen er naast zitten, maar dat heeft verder weinig consequenties voor datgene wat volgt. Ik zal echter nooit tegen een Christen zeggen dat ik hoop dat hij in zijn leven nog es van gedachten veranderd qua opvattingen over God. Die arrogantie zou me beangstigen. Christenen hebben mij bovenstaande echter al vaak genoeg door de neus geboord, en als klap op de vuurpijl geloven ze dat, mocht ik dan toch niet in dit leven bekeerd worden, ik of naar de hel ga, of op zijn minst niet meer hoef te rekenen op Gods genade.
En die houding is voor mij al genoeg om niet Christen te worden.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:59 schreef Haushofer het volgende:
Nee, dat weet ik nietquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:16 schreef CarlosValderrama het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dat je het hier over hebt. Ik vraag me toch af waar dat vandaan komt!? Net zo goed als dat ik geloof dat God er is, weet jij dus al wat er na dit leven gaat gebeuren, of niet soms?
Vertel daar eens meer over dan! Benieuwd waarom jij dat denkt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:06 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Want? God is zo goed? Het is de grootste massa moordenaar die deze planeet ooit heeft gekend!
In het Oude Testament heeft hij hele volken laten uitmoorden, inclusief de zuigelingen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:46 schreef Zombine het volgende:
Vertel daar eens meer over dan! Benieuwd waarom jij dat denkt.
Oke Hij heeft idd volken uitgemoord in het oude testament. Maar hij heeft ze ook gemaakt! Zonder God zou de mensheid immers niet eens bestaan. Dus tot in hoever kun je hem een massamoordenaar noemen als hij ook alles geschapen heeft?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In het Oude Testament heeft hij hele volken laten uitmoorden, inclusief de zuigelingen.
Ook de plagen in Egypte die hij verzon, waren niet mals. Alle eerstgeborenen over de kling jagen...
En dan heb ik het nog niet eens over de rare logica dat de hele mensheid vervloekt moest worden, omdat er twee lui van een vrucht snoepten.
De mens probeert zichzelf te voltooien maar zal nooit succeeden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Goden hebben totaal geen macht. Het is de mens zelf die zichzelf moet voltooien. Het antwoord ligt bij de mens zelf als je het mij vraagt.
Wat een onzin. Je kiest niet het geluk als mens zijnde, mijn moeder kreeg op vroege leeftijd MS en daarna leukemie. 'Direct' gezien kiest ze daar natuurlijk niet voor. Geluk dwing je af.quote:Goden ....grootste fabel dat ooit verzonnen is. Voor de mensen die te lui zijn om eigen geluk na te streven. Dus hangen ze een kruis om hun hals. Met de hoop dat het geluk komt aanwaaien. Maar het geluk komt nooit aanwaaien. Omdat je geluk zelf als mens zijnde kiest.
Onzin. Er zijn genoeg mensen die niet voor zelf beschikking kiezen en toch gelukkig zijnquote:Kies je als mens zijnde niet voor geluk, dan kun je wachten tot het jaar 20,000 na Christus. Kies je niet voor zelf beschikking dan wordt je nooit gelukkig.
Onzin. God kan een illusie zijn, dat weet ik niet, maar dat je altijd eenzaam zult zijn met onzekerheid is onzin, ik moge hopen dat jij iig eens in je leven zal beseffen dat er meer tussen aarde en hemel bevind. OF dat nou in de zin van Goden of iets anders is maakt vrij weinig uit.quote:God...is slechts een illusie. En je blijft als gelovige hopen en je zult altijd eenzaam zijn met onzekerheid. Omdat God nooit komt, omdat God niet bestaat. Het is zelfbeschikking in de grootste zin van het woord.
Uhm, je loopt naar buiten, en wordt geraakt door een bliksemstraal. Heb jij allemaal maar mooi ff in de hand eh!quote:Als mens zijnde ben je baas over je eigen bestaan
Iets subtielere manier van beredeneren zou bij jou niet misstaan alhoewel ik het tof van je vind dat je zo voor je mening uitkomt. Al las ik wel in een ander topic dat je 'aan de medicijnen' zat. Dit beinvloed je geestelijke denktank vrees ik wel.quote:En dat is maar goed ook
Je hebt controle over veel dingen ja, zeker, je hoeft je niet mee te laten schoppen met de massa, nergens voor nodig, gevoel en pijn kun je uitschakelen. Je kunt met je geest heel veel uitrichten. Zij het dat je die 'externe' factoren nooit never de niet niet allemaal in de hand kunnen hebben, dat 'heeft' iemand of iets anders in de hand.quote:Zo hoort dat ook. En niet dat een God boven je staat. Je bent zelf individueel verantwoordelijk en kunt zelf controle krijgen op alles en dan ook alles. Je bent je eigen God. Zonder dat je op je knieën hoeft te gaan en moet bidden voor betere tijden. Betere tijden heb je zelf in de hand.
Dus ouders mogen ook hun kinderen op gruwelijke wijze vermoorden, omdat die kinderen zonder hen überhaupt niet zouden hebben bestaan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:07 schreef Zombine het volgende:
Oke Hij heeft idd volken uitgemoord in het oude testament. Maar hij heeft ze ook gemaakt! Zonder God zou de mensheid immers niet eens bestaan. Dus tot in hoever kun je hem een massamoordenaar noemen als hij ook alles geschapen heeft?
Ja zeg... Stel dat premier Balkenende iets zou doen dat tegen Gods wil ingaat (vast niet), en hij zou na 9 waarschuwingen nog steeds niet luisteren, dan mogen alle eerstgeborenen in heel Nederland sterven?quote:En wat die eerstgeborenen betreft. Na 9 overduidelijke tekenen wilde de farao nog steeds niet toegeven. De farao heeft dus 9 kansen gehad om dat te voorkomen. Doe je dat niet, dan ben je niet echt slim bezig. Vind ik tenminste.
Nee, de kénnis van goed en kwaad.quote:En dat verhaal over die vrucht is je waarschijnlijk ook wel bekend. Dat was de keus die de mens moest maken tussen goed en kwaad.
Waar staat dat? Misschien hadden ze dan met z'n 2'en nog 3.000 jaar in die Tuin rondgebanjerd in hun nakie (saaaaai), totdat ze alsnog zin zouden hebben om kennis op te doen van Goed en Kwaad.quote:Hadden ze de duivel direct afgewezen en niet naar hem geluisterd dan had de wereld juist gezegend geweest.
Jij zegt tegen je kind: "Gij zult geen koekje pakken uit die koektrommel."quote:Als je kijkt wat er tegenoverstaat kun je ook zien hoe goed God juist wel is. Je kan angst hebben voor de hel, maar je kan juist ook verlangen naar wat de hemel je gaat brengen. Als je dan ziet wat dit aardse bestaan dan eigenlijk voorsteld, dan weegt dat niet op tegen het leven hierna.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |