Waar gaat dit topic over? ![]()
Je kent vast wel iemand in je omgeving die een extra steuntje in de rug kan gebruiken. Of misschien zit je zelf wat in een benarde situatie. Of heb je net op het journaal mensen in nood gezien en je ontzettend machteloos gevoeld dat je niks kon doen. Het is allemaal zo ver weg en soms liggen dingen niet binnen je handbereik.
Dit soort mensen kunnen altijd wel wat positiviteit en steun gebruiken d.m.v. dat anderen aan ze denken en ze in gedachten bijstaan
![]()
. The mind is a strong thing en het wordt vaak onderschat wat gedachten te weeg kunnen brengen. Vooral met meerdere mensen ergens aan denken en iets positiefs voor ze wensen kan mooie dingen teweeg brengen.
Wat is de bedoeling ![]()
Iemand post in dit topic een stukje over een bepaalde situatie of een persoon waar hij/zij graag wat positiviteit heen wil sturen. De mensen die dit vervolgens hier lezen kunnen dan even daarbij stil staan, voor diegene bidden, energie sturen in de vorm van Reiki, Chi, Qi, warmte, liefde, licht of iets anders. Afhankelijk van wat jouw manier is om dit te doen. Al sta je er even 3 seconden bij stil en wens je diegene het allerbeste toe, dan nog heb je een verschil gemaakt.
Voor wie is het? ![]()
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je hier om energie gaat vragen als je bv. een moeilijk tentamen de volgende dag hebt. Dit topic is vooral bedoeld voor hulpbehoevenden, zoals zieken, mensen in benarde of nare situaties (scheiding, naaste overleden, ongeluk, depressie, etc.) en negatieve gebeurtenissen in Nederland of ergens anders in de wereld.
Je hoeft geen namen of andere persoonlijke gegevens hier te vermelden als je dat niet wil. Als je voor iemand anders post dan jezelf moet je vooral geen persoonlijke gegevens over hij/zij hier posten zonder de uitdrukkelijke toestemming van diegene!
Je kan je post heel vaag houden als je dat wil. Persoonlijke details over de situatie zijn echt niet nodig. Laat gewoon weten of jij of iemand anders hulp nodig heeft op deze manier. Is het dan nog te persoonlijk voor je om dit te posten, kan je me mailen (zie profiel). Eventueel, als je dat wil, kan ik je aanvraag dan doormailen naar anderen die mee willen helpen om steun te geven.
Ik vind het maar zweverig allemaal.. Ik kan me hier niet echt een voorstelling van maken ![]()
Het is zeg maar hetzelfde als een bloemetje, kaartje of fruitmandje naar iemand sturen (of een voedselpakket), maar dan in gedachten
![]()
.
Moeten we nog ergens op letten? ![]()
Ja! Pas op dat je niet energie stuurt naar mensen die dat niet willen. Sommige mensen houden nu eenmaal van hun ellende. Respecteer dat en zorg dat jouw wens/energie/warme/licht etc. voor de mensen beschikbaar is als ze dat zelf willen. Als ze het niet willen, dan komt jouw wens niet bij ze aan. Hoe je dit kan doen? Door er gewoon aan te denken.
Dus een betere wereld begint bij onszelf?
Juistum
![]()
! Wees eens een klein lichtje voor iemand anders en sta even stil bij een ander
![]()
.
En wees vooral niet bang om hulp te vragen als je dat nodig hebt
![]()
.
[ Bericht 4% gewijzigd door Geartsjuh op 01-09-2005 16:24:52 ]