abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30165436
Waar gaat dit topic over?

Je kent vast wel iemand in je omgeving die een extra steuntje in de rug kan gebruiken. Of misschien zit je zelf wat in een benarde situatie. Of heb je net op het journaal mensen in nood gezien en je ontzettend machteloos gevoeld dat je niks kon doen. Het is allemaal zo ver weg en soms liggen dingen niet binnen je handbereik.

Dit soort mensen kunnen altijd wel wat positiviteit en steun gebruiken d.m.v. dat anderen aan ze denken en ze in gedachten bijstaan . The mind is a strong thing en het wordt vaak onderschat wat gedachten te weeg kunnen brengen. Vooral met meerdere mensen ergens aan denken en iets positiefs voor ze wensen kan mooie dingen teweeg brengen.

Wat is de bedoeling

Iemand post in dit topic een stukje over een bepaalde situatie of een persoon waar hij/zij graag wat positiviteit heen wil sturen. De mensen die dit vervolgens hier lezen kunnen dan even daarbij stil staan, voor diegene bidden, energie sturen in de vorm van Reiki, Chi, Qi, warmte, liefde, licht of iets anders. Afhankelijk van wat jouw manier is om dit te doen. Al sta je er even 3 seconden bij stil en wens je diegene het allerbeste toe, dan nog heb je een verschil gemaakt.

Voor wie is het?

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je hier om energie gaat vragen als je bv. een moeilijk tentamen de volgende dag hebt. Dit topic is vooral bedoeld voor hulpbehoevenden, zoals zieken, mensen in benarde of nare situaties (scheiding, naaste overleden, ongeluk, depressie, etc.) en negatieve gebeurtenissen in Nederland of ergens anders in de wereld.

Je hoeft geen namen of andere persoonlijke gegevens hier te vermelden als je dat niet wil. Als je voor iemand anders post dan jezelf moet je vooral geen persoonlijke gegevens over hij/zij hier posten zonder de uitdrukkelijke toestemming van diegene!

Je kan je post heel vaag houden als je dat wil. Persoonlijke details over de situatie zijn echt niet nodig. Laat gewoon weten of jij of iemand anders hulp nodig heeft op deze manier. Is het dan nog te persoonlijk voor je om dit te posten, kan je me mailen (zie profiel). Eventueel, als je dat wil, kan ik je aanvraag dan doormailen naar anderen die mee willen helpen om steun te geven.

Ik vind het maar zweverig allemaal.. Ik kan me hier niet echt een voorstelling van maken

Het is zeg maar hetzelfde als een bloemetje, kaartje of fruitmandje naar iemand sturen (of een voedselpakket), maar dan in gedachten .

Moeten we nog ergens op letten?

Ja! Pas op dat je niet energie stuurt naar mensen die dat niet willen. Sommige mensen houden nu eenmaal van hun ellende. Respecteer dat en zorg dat jouw wens/energie/warme/licht etc. voor de mensen beschikbaar is als ze dat zelf willen. Als ze het niet willen, dan komt jouw wens niet bij ze aan. Hoe je dit kan doen? Door er gewoon aan te denken.

Dus een betere wereld begint bij onszelf?

Juistum ! Wees eens een klein lichtje voor iemand anders en sta even stil bij een ander .

En wees vooral niet bang om hulp te vragen als je dat nodig hebt .

[ Bericht 4% gewijzigd door Geartsjuh op 01-09-2005 16:24:52 ]
pi_30165452
ja ik doe het met kaarsjes, weet niet of het helpt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30165486
Mooi initiatief ... ik doe mee
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_30165629
Op zich vind ik het een heel mooi initiatief, ik zocht zelf al naar de topic(reeks) die ongeveer hetzelfde werkte om te kunnen beoordelen of dat iets is.

Ik overleg heel even met Iteejer. Voor nu laat ik het iig open.

Wel wil ik heel duidelijk stellen dat het echt de bedoeling is dat je meegaat in dat wat er in de OP is beschreven en dat er níet gespeculeerd gaat worden over eventuele aandoeningen die iemand al dan niet zou kunnen hebben.

Toevoeging: we beperken ons tot onszelf en betrekken geen mensen die hier niets van weten bij. Ik bedoel hiermee dat ik geen verhalen over buren/kennissen, wie dan ook wil vinden met het risico dat deze mensen zichzelf hier op een persoonlijke manier tegenkomen terwijl ze van niets wisten.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mirage op 01-09-2005 14:21:47 ]
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 1 september 2005 @ 14:18:53 #5
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30165753
Ik las iemand ergens * voor stellen om deze 'meditaties' synchroon te doen, op bijv. een bepaalde
dag of tijd. Zo kan ook de 'ontvanger' mee werken als daar behoefte aan is.
Het is wel een goed idee, en alle beetjes helpen.
Of het nou een kaarsje of een mantra of meditatie is, het is mooi om je gevoel uit te laten gaan naar anderen.

* -edit- Mirage stelde dit volgens mij voor in een Beterschaps topic
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_30165999
Doe mee...EXPERIMENT!

voorgaande topic
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30166175
Een mooi initiatief. Mooier dan de meeste mensen echter. Wat Miarge al zei: willen de betrokkenen dat zelf wel? Het lijkt me dat je dan minimaal moet eisen dat slechts diegenen in aanmerking komen voor zo'n steunbetuiging die daar hier zelf om vragen. Dit ter bescherming van privacy, en om niets op te dringen.

Waarom we zo moeiljk doen, terwijl alleen maar de beste bedoelingen eern rol spelen..?
Als je gelooft dat een positieve houding van veel mensen, gericht op één persoon of situatie iets kan betekenen, moet je ook het tegenovergestelde in overweging nemen. En dat is dat er ook mensen zijn die juist negatieve energie zullen sturen. Ergens stel je mensen bloot aan allerlei invloeden. Althans, dat kun je niet uitsluiten.

Dat zoiets mogelijk is, is zeker niet uitgesloten: meerdere sportpsychologen zijn het er over eens dat bijvoorbeeld vanuit een stadionpubliek daadwerkelijk invloed uitgeoefend kan worden op de spelers: een enorme concentratie van dit soort 'energien'.

Was ook één van de overwegingen achter mijn BB5-topic: laten we onze invloed daar proberen te doen gelden Dan kunnen we zien of ook via tv dat soort energien gericht kunnen worden.

Ik wil maar zeggen: denk er niet te makkelijk over...
pi_30166207
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:14 schreef Mirage het volgende:
Op zich vind ik het een heel mooi initiatief, ik zocht zelf al naar de topic(reeks) die ongeveer hetzelfde werkte om te kunnen beoordelen of dat iets is.

Ik overleg heel even met Iteejer. Voor nu laat ik het iig open.
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:28 schreef Mirage het volgende:
Doe mee...EXPERIMENT!

voorgaande topic
Opzich komt dat topic op hetzelfde neer ja, maar ik wou me toch meer concentreren op het idee dat je een ander zo een beetje kan helpen. Ik wil de effecten niet bewijzen noch daarmee experimenteren. Het andere topic was namelijk meer als experiment bedoeld om zo gedachtekracht te bewijzen. Voor mij hoeft dat niet bewezen te worden. En wat dan nog, het idee dat je iemand iets moois toewenst is opzich al nastrevenswaardig.

Maar als je hem wil 'mergen' of veranderingen in dit topic wil aanbrengen, ga je gang .
pi_30166240
op aandringen van het persoon idd. anders is het opdringen.
pi_30166264
Inderdaad.

Ik denk dat een ritueel of een kaars aansteken of een gebed meer kracht heeft als je de persoon kent.
Dat zegt niet dat het in zijn geheel geen kracht heeft, en dat het niets bereikt, maar als Wiccan vraag ik altijd eerst toestemming of ik voor iemand mag 'bidden' of een ritueel uit mag voeren, net zoals een christen eerst moet vragen of hij voor een persoon mag bidden.

Positieve energie zou daardoor afgekaatst kunnen worden, als het niet gewenst is, en dan is al je moeite voor neits geweest.
Al is het vanuit jou goed bedoeld...
Doei.
pi_30166355
ik ben zelf weleens bezig met witte magie. ik moet dan zelfs weten waar die persoon woont... anders wordt het niks.
pi_30166435
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:35 schreef iteejer het volgende:
Een mooi initiatief. Mooier dan de meeste mensen echter. Wat Miarge al zei: willen de betrokkenen dat zelf wel? Het lijkt me dat je dan minimaal moet eisen dat slechts diegenen in aanmerking komen voor zo'n steunbetuiging die daar hier zelf om vragen. Dit ter bescherming van privacy, en om niets op te dringen.
Mee eens.
quote:
Waarom we zo moeiljk doen, terwijl alleen maar de beste bedoelingen eern rol spelen..?
Als je gelooft dat een positieve houding van veel mensen, gericht op één persoon of situatie iets kan betekenen, moet je ook het tegenovergestelde in overweging nemen. En dat is dat er ook mensen zijn die juist negatieve energie zullen sturen. Ergens stel je mensen bloot aan allerlei invloeden. Althans, dat kun je niet uitsluiten.

Dat zoiets mogelijk is, is zeker niet uitgesloten: meerdere sportpsychologen zijn het er over eens dat bijvoorbeeld vanuit een stadionpubliek daadwerkelijk invloed uitgeoefend kan worden op de spelers: een enorme concentratie van dit soort 'energien'.

Was ook één van de overwegingen achter mijn BB5-topic: laten we onze invloed daar proberen te doen gelden Dan kunnen we zien of ook via tv dat soort energien gericht kunnen worden.

Ik wil maar zeggen: denk er niet te makkelijk over...
Jullie hebben ook gelijk, daarom heb ik ook het stukje in de OP gezet over niet energie sturen naar mensen die dat niet willen. Dat is erg belangrijk!

Misschien stel je zo idd mensen open voor allerlei invloeden. Dat is wel een risico. Maar ik vertrouw wel een beetje op het goede hart van de meeste mensen die hier komen. Misschien ben ik wel wat naïef wat dat betreft, maar ik geloof nog altijd in de 'goedheid' van mensen. En als ik dat al niet eens meer in een ander kan zien, dan gaat het wel erg ver heen allemaal, toch?

Maar misschien is het het risico allemaal niet waard, dat is aan jullie om te beslissen .
  donderdag 1 september 2005 @ 14:45:17 #13
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30166456
Mag/kan het ook voor dieren?
pi_30166524
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:45 schreef la-nina het volgende:

Mag/kan het ook voor dieren?
Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen .
pi_30166606
dan heb je het ultieme bewijs denk ik.
pi_30166672
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:44 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Mee eens.
[..]

Jullie hebben ook gelijk, daarom heb ik ook het stukje in de OP gezet over niet energie sturen naar mensen die dat niet willen. Dat is erg belangrijk!

Misschien stel je zo idd mensen open voor allerlei invloeden. Dat is wel een risico. Maar ik vertrouw wel een beetje op het goede hart van de meeste mensen die hier komen. Misschien ben ik wel wat naïef wat dat betreft, maar ik geloof nog altijd in de 'goedheid' van mensen. En als ik dat al niet eens meer in een ander kan zien, dan gaat het wel erg ver heen allemaal, toch?

Maar misschien is het het risico allemaal niet waard, dat is aan jullie om te beslissen .
Ik vertrouw op jouw zorgvuldigheid in deze Dus, wat mij betreft kun je je gang gaan. Je zou wellicht kunnen overwegen om persoonlijke details niet op het forum te zetten, maar rechstreeks te laten mailen door de te behandelen persoon aan degenen die kennis geven er iets aan te willen bijdragen. Zo heb je misschien ook een soort vorm van basiskontakt tussen de 'zender' en de 'ontvanger'. En je sluit een hoop 'lollige' opmerkingen uit. Jij zou dan bv het intermediair kunnen zijn voor die mailadressen; want niet iedereen wil zijn mailadres op een forum zien

Maar, dit is alleen maar een suggestie, zeker geen voorwaarde
pi_30166829
Ik kan wel een beetje hulp morgen gebruiken voor een tentamen .
Ga ik zelf ook (weer verder) leren, want ben nu ook alleen maar aan het fokken.

Tussen 9-12 duimen iig
Plus, alles wat ik nu lees, onthoud etc. Maak er gelijk een zelf-wensing van.

En mooi topic idd. Ik heb liever positieve energie dan negatieve, maar dat komt omdat ik weleens gedacht heb en ook tegen mij is gezegd, dat mensen mij veel misgunnen etc. Tijgeroog die er bij mij uitkwam, geloof ik dus. Maargoed, gelukkig beschik ik nu, hopelijk, zelf over veel en meer dan genoeg positieve energie. Want ook ik laat mezelf niet kisten . En zeker niet door de mens enzo .
pi_30166897
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
Tussen 9-12 duimen iig
Euh ... 3 uur houd ik dat niet vol hoor
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 1 september 2005 @ 14:59:25 #19
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30166933
quote:

Tussen 9-12 duimen iig
quote:
Het is niet de bedoeling dat je hier om energie gaat vragen als je bv. een moeilijk tentamen de volgende dag hebt . Dit topic is bedoeld voor hulpbehoevenden, zoals zieken, mensen in benarde of nare situaties (scheiding, naaste overleden, ongeluk, depressie, etc.) en negatieve gebeurtenissen in Nederland of ergens anders in de wereld.
pi_30166946
quote:

Tussen 9-12 duimen iig
Plus, alles wat ik nu lees, onthoud etc. Maak er gelijk een zelf-wensing van.

En mooi topic idd. Ik heb liever positieve energie dan negatieve, maar dat komt omdat ik weleens gedacht heb en ook tegen mij is gezegd, dat mensen mij veel misgunnen etc. Tijgeroog die er bij mij uitkwam, geloof ik dus. Maargoed, gelukkig beschik ik nu, hopelijk, zelf over veel en meer dan genoeg positieve energie. Want ook ik laat mezelf niet kisten . En zeker niet door de mens enzo .
ik steek wel een kaarsje op.
  donderdag 1 september 2005 @ 14:59:57 #21
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30166956
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
dan heb je het ultieme bewijs denk ik.
Licht 's toe, als je wilt?
pi_30166964
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:59 schreef la-nina het volgende:

[..]

[..]
in het begin moeten de regels niet te strak gehanteerd worden, anders komt er niemand.
pi_30167010
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:59 schreef la-nina het volgende:

[..]

Licht 's toe, als je wilt?
als het dier dat energie krijgt beter wordt, dan is dat mi nog 'eerlijker' dan je dat met een mens doet dat er van afweet.
  donderdag 1 september 2005 @ 15:02:21 #24
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30167042
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in het begin moeten de regels niet te strak gehanteerd worden, anders komt er niemand.
Ik duim ook wel voor d'r hoor
pi_30167265
Kunnen we dan bij mij beginnen?

M'n vriendin zit in het buitenland, en ik voel me wel een beetje rot zo alleen...
Verder voel ik me gewoon een beetje.... tja.... energieloos.

Dus..., ik stel me vrijwillig aan als proefdier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')