quote:
iteejer (Moderator) - maandag 24 mei 2004 @ 21:34
Jammer dat je teleurgesteld bent YG, was niet de bedoeling.
Tja, Itjer, ik ben naast dat ik me o.a. interesseer in het spirituele en haar toepassingen ervan, bovenal mens…een mens met gevoelens, emoties, ik handel immer vanuit een impuls, vanuit ingevingen, zeer spontaan, haast wat naïef, maar tevens doorgaans wel met een diepere laag van doordachtheid en weet je, dat levert altijd zeer verassende resultaten op. Weinig nadenken, gewoon doen. En ja, het is mijn Enthousiasme wat mij in dit leven drijft. Met volle overgave leef ik dit leven, met alle leuke dingen en alle minder leuke dingen.
Ik heb nog nooit zo veel geleerd als in dit leven. Ik hou van het leven, ik hou van mezelf, van de dingen die ik doe, en van de dingen die ik heb meegemaakt, mijn criminele verleden, mijn verslavingsperiode, en mijn verlichtingsperiode, enthousiasme, is hier in het woord. Geen opschepperij, ik heb geen enkele intentie om in een hoger aanzien geplaatst te worden, ik deel graag mijn kennis, opgedaan vanuit ervaring, ik deel deze kennis graag doordat ik enthousiast ben geworden over hoe de energie om ons heen in elkaar steekt, enthousiast omdat ik weet dat de werking van deze energie, de wetten ook daadwerkelijk reageren op de manier waarop ik dat heb geleerd. Ik wil graag mensen deelgenoot maken van deze kennis, puur vanuit enthousiasme.
De werking van deze energie is een universele manier, zonder dat daar enige religie aan ten grondslag ligt.
Ik zie dingen ver voorbij het ‘normale’ gezichtsveld, ik heb dat nooit gehad, dat heb ik mezelf ook aangeleerd. Doordat ik mezelf dat heb aangeleerd ben ik daar enthousiast door geworden, ik heb namelijk ontdekt dat IEDEREEN zichzelf op die manier kan ontwikkelen. Enthousiast, met volle overgave probeer ik, op een manier te vertellen welke voor iedereen acceptabel kan zijn…hier op het forum probeer ik een universele manier te vinden om mezelf te presenteren…De gemiddelde Fokker is wat jonger dan ik. Daar probeer ik me aan aan te passen.
Doordat ik veel van mensen hou, zie ik graag dat ze het goed hebben, ik zie graag dat mensen blij en vrolijk, ik zie ze graag lachen, zie ze graag op een positieve manier in het leven staan.
Zeer regelmatig wordt dit Enthousiasme van mij de kop ingedrukt, ondermijnt, en weggehoond. Vanuit allerlei overtuiging menen mensen mijn enthousiasme onderuit te schoffelen en dat doet inderdaad pijn, pijn omdat ik alle goede bedoelingen heb, Mensen menen, dit kun je niet maken, dat kun je niet maken, zo hoort het niet en dat kan al helemaal niet. Acties vanuit het hart worden zeer regelmatig met felle messteken terneer gestoken.
En daar jij zegt dat ik ben teleurgesteld…ja beste itjer, ik ben inderdaad weer teleurgesteld, weer wordt mijn enthousiasme onderuit gehaald weer wordt, door een of andere overtuiging.
Maar dat is niet jou probleem, dat is mijn probleem, ik dien hier mee over weg te gaan. Tig keer heb ik gedacht, zoek het allemaal maar lekker zelf uit met jullie shitzooi, los alle problemen maar lekker zelf op, tig keer heb ik hier ook gedacht, wat doe ik hier, niemand zit te wachten op mijn advies en wellicht is dat ook wel zo. Wanneer mijn gevoel zegt dat mijn lesjes hier geleerd zijn ben ik weer weg…
Ik stel me hier enorm kwetsbaar op, zeker door te vertellen dat ik met mijn gidsen communiceer, maar weinig mensen in mijn omgeving weten daar van af.
Omgaan met die immer wederkerende teleurstelling zal toch mijn volledige aandacht dienen te krijgen, anders kan dat snel omslaan in egoïsme, in een gebrek aan hulpvaardigheid. En dat wil ik toch niet verliezen.
quote:
Een groter bewustzijn creëren kun je ook op andere manieren, veel beter zelfs op andere manieren, want als je zo aan de gang gaat breng je het hele paranormale bereik potentieel in diskrediet.
Een groter bewustzijn creëren doe je door de ervaring aan te gaan, door te doen, door toe te passen in de praktijk, dit dien je spelenderwijs op te bouwen. Door vallen en opstaan leer je je spirituele/paranormale grenzen steeds verder te verkennen. Van lullen alleen word je niet geil weet je nog. Niemand leert door alleen maar te PRATEN over spookjes en enge geestjes, ga de confrontatie met ze aan.
Ik heb met diverse zaken altijd een diepe achterliggende bedoeling, denk je nou echt dat ik daadwerkelijk zou denken dat ik dat meisje zou terug vinden, mijn achterliggende bedoeling is om mensen aan te zetten tot actie, ik had gehoopt dat het onderwerp ze zou treffen om hun tot actie over te laten gaan, want door de actie aan te gaan leer je, daarmee ontwikkel je je Spirituele/paranormale vermogens.
En het is natuurlijk onzin om te stellen dat ik hiermee hele paranormale bereik potentieel in diskrediet breng.
Iedereen wordt als een spiritueel/paranormaal wezen geboren. Bij de één drijft het alleen meer aan de oppervlakte, bij weer een ander zitten zijn/haar ze wat dieper verstopt. Maar iedereen kan zijn/haar gaven gaven opeisen. Echt iedereen!
Maar je moet wel oefenen, anders komt er geen klap van terecht.
Ik heb met mijn topic ‘On-line cursus Automatisch schrift’ geprobeerd mensen tot actie over te laten gaan, automatisch schrift kan namelijk ook iedereen. Maar niemand hier, echt niemand, heeft ook maar geprobeerd om ook daadwerkelijk zijn pen op papier te zetten! Nee we lullen liever over Gidsen, dan dat we er ook daadwerkelijk contact mee proberen te maken!
Nee, alleen als je leuke verhaaltjes te vertellen hebt over moeilijk tot niet te verifiëren complotten, informatiejunks, ik lees hier alleen constateringen, waarnemingen, en het zou zus en het zou zo.
Weinig lees ik over mensen met echte experimenten, en daarbij gaat het niet over de kwaliteit van zo een experiment, of het kaliber, het gaat om de ondernomen actie, das van belang! Het maakt niet uit wat je doet, als je maar doet!
Er is een keer een topic geweest over telekinese, en over PSI wheels, dit was een geweldig topic, hier werd de ervaring aangegaan en kon iedereen letterlijk zien dat zoiets als Telekinese ook bestaat.
En ja, daar komt weer die teleurstelling om de hoek kijken…Teleurgesteld in de mensen die altijd alleen maar roepen en geen klap uitvoeren, voor iedereen goede raad hebben, maar hun eigen leven een puinhoop is.
We hebben meer actie nodig, en minder woorden.
Ik had gehoopt met dit Topic om iedereen kennis te laten maken met zijn eigen spirituele/paranormale gaven, ik had nog flink wat in petto, ik had het plan om iedereen die ook maar zegt over geen gaven te beschikken er nu juist wel bij te betrekken. Mbv dromen bijvoorbeeld kan ook wederom iedereen aan antwoorden komen, simpel door jezelf voor het slapen gaan een vraag te stellen. Hier heb je geen enkele ‘gave’ voor nodig, alleen dan de gave om actie te ondernemen.
En ja, er zijn dromentopics, maar de toepasbaarheid van dit soort topics blijft beperkt tot een minimum en wat leuke verhaaltjes.
Iedereen zou kunnen leren van dit Topic, maar wel door te doen, niet door er alleen over te lullen, daar heb je niets aan.
Maar door meteen al mijn actie in de kiem te smoren, door je aan een één of andere overtuiging over te geven, ontneem je me de kans dit Topic vorm te geven. Daar ben ik inderdaad in teleurgesteld.
Ik meende dat wanneer ik in de schoenen stond van de familie van dit meisje, elke actie gewaardeerd zou worden om haar terug te vinden. Valse hoop geven we hen hiermee natuurlijk niet, de zaak is inmiddels 10 jaar oud, natuurlijk blijven ze hoop houden, maar inmiddels hebben ze naar alle waarschijnlijkheid in die 10 jaar tijd al wel realistisch leren denken. Tja en wanneer jij meent dat het niet esthetisch is om van zo een zaak te leren, dan heb je natuurlijk het recht, zeker als moderator en belangenbehartiger van een Forum als Truth, jou grenzen van de ethiek hierin mee te laten tellen.
Daar zal ik me dan ook aan dienen te onderwerpen….
Wellicht wederom teleurstellend voor mij, maar ja, da’s mijn probleem, daar zal ik mee moeten leren om gaan.
quote:
Wij zijn hier geen magiërs, niemand, ook jij niet. We zijn mensen die een onbekend en weinig geaccepteerd terrein willen verkennen. Weinig geaccepteerd, omdat de niet-gebondenheid aan regels en wetmatigheden een vrijheid en ruimte impliceert die maar al te makkelijk gebruikt kan worden om werkelijk alles uit te kramen.
Iedereen is een magiër, ook JIJ, je dient jezelf alleen wel op die manier te ontwikkelen, het ontdekken van je spirituele/paranormale gaven is als het seksuele experimenteren, dat ik ook niet aan regels gebonden, dat leer je ook spelenderwijs, steeds meer en meer naar een hoger niveau toewerkend. Soms met het schaamrood op je gezicht ontdek je weer nieuwe gevoelige plekken, soms lig je dubbel van het lachen omdat je ontdekt dat je zaakje slap gaat hangen wanneer zij je onder je ballen kietelt.
Het ontwikkelen van jou spirituele/paranormale gaven is niet anders, speel ermee, experimenteer, doe.
Dat doe ik ook, ik experimenteer, ik val en sta weer op en probeer weer wat nieuws, ik ben telergesteld en pep me weer op, ik heb grote angst om te vallen, maar trotseer het wel, ik heb grote angst wat andere mensen van mij vinden, maar ga wel mij eigen gang, ondanks kritiek en overtuigingen en beperkende inzichten van andere mensen. En als jij stelt dat je geen magiër bent, dan ontneem je jezelf alle potentie om ook maar een magiër te worden. Maar ik weet van mezelf dat ik nooit iets ‘fout’ doe.
Harry Potter bewijst toch ook dat je als gewone Dreuzel heel goed in staat bent een magiër te worden.
quote:
Ook voor jezelf, juist voor jezelf, blijf kritisch,
Immer ben ik kritisch op mezelf, da’s ook zo een ‘levensprobleem’ van mij, regelmatig ben ik te kritisch, telkens plaats ik mezelf in een ander daglicht, telkens zie ik mezelf vanuit een andere invalshoek om te kijken hoe het ook anders kan, het probleem in deze is dat je soms niet meer weet waar je staat.
quote:
laat je niet te snel meevoeren met gedachte-flitsen die kortstondig claimen de enige weg naar de waarheid te zijn
Zoals je al eerder hebt kunnen lezen laat ik me leiden door gedachte flitsen, immer impulsief, maar wel diep een goed doordacht, de diepere laag ziet (helaas) niet iedereen. En weet je elke weg is de weg naar de waarheid en ik zal immer de laatste zijn die alle waarheid in pacht heeft, wellicht kan dat voor sommige mensen wel eens zo overkomen, maar da’s dan niet mijn bedoeling en ook niet mijn probleem. Ik kan het ook niet iedereen naar de zin te maken.
quote:
Ik denk dat het nuttiger is, om inzicht bij jezelf te doen groeien. Luister naar anderen, ook naar jezelf, doe ervaringen op.
Tuurlijk is het verstandig om de inzichten bij jezelf te laten groeien, tuurlijk dien je te luisteren naar jezelf en naar anderen. En zeker door de ervaring aan te gaan, ik doe niet anders in dit leven, Alleen al door dit Topic te openen ga ik de ervaring aan, op deze manier worden er een aantal zaken aan het licht gebracht die van essentieel belang kunnen zijn voor de manier waarop ik naar mezelf kijk. Hoeveel mensen die dit Forum lezen zouden graag een Topic willen openen, maar durven niet, omdat ze angst hebben afgezeken te worden, of angst om in de belangstelling te staan.
quote:
Aan het begin van je leven denken dat je het geheel al kunt overzien is een illusie. De weg naar het spirituele begint met bescheidenheid, niet met ideeën dat je al weet hoe het zit.
Alles begint met een idee, en wanneer je dat idee niet in de praktijk brengt zul je ook nooit te weten komen hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt.
quote:
Maak jezelf klein, en realiseer je dat je ondanks veel kennis en levenservaring eigenlijk nog niets weet. Maar zorg dan wel dat die kennis en levenservaring ook echt aanwezig is, anders heeft het besef dat je weinig weet geen nut: dat is dan een open deur.
Je kunt jezelf heel klein maken, maar je kunt jezelf ook heel groot maken, het is maar net vanuit welk perspectief je jezelf bekijkt, kijk je tegen het universum op, of besef je dat je het universum bent, dan kun je naar alle gelijkheid het universum tegemoet treden, wetende dat het een weerspiegeling is van jou eigen presentatie hier op aarde, dan hoef je je niet groot te voelen en niet klein, maar dan sta je in het midden.
Wanneer je door hebt hoe in het midden te staan, kun je jezelf naar believen groot of klein maken, dit naar gelang jou wensen.
Maar wanneer jij doelt op nederigheid, dat heeft niets te maken met groot of klein, da's een instelling.
Beste Iteejer, ik hoop hiermee wat meer duidelijkheid te hebben verschaft, nogmaals, ik wens een slot op dit Topic, want mijn doelstellingen kunnen met deze beperkingen geen vorm krijgen.
Wellicht een eventuele volgende topic meer succes, waar we wellicht onder andere condities een soortgelijk experiment kunnen uitvoeren, welke tot minder 'gevaar' zou kunnen leiden. Zoals eerder in de reacties geopperd.
Ik zou daar graag over willen nadenken.
En nogmaals, geen kwade gevoelens naar jou toe, Jij weerspiegelt slechts mijn ‘tekortkomingen’. maar je mag best weten hoe ik me voel en hoe ik daarmee probeer om te gaan.
YG