quote:Op donderdag 1 september 2005 14:14 schreef Mirage het volgende:
Op zich vind ik het een heel mooi initiatief, ik zocht zelf al naar de topic(reeks) die ongeveer hetzelfde werkte om te kunnen beoordelen of dat iets is.
Ik overleg heel even met Iteejer. Voor nu laat ik het iig open.
Opzich komt dat topic op hetzelfde neer ja, maar ik wou me toch meer concentreren op het idee dat je een ander zo een beetje kan helpen. Ik wil de effecten niet bewijzen noch daarmee experimenteren. Het andere topic was namelijk meer als experiment bedoeld om zo gedachtekracht te bewijzen. Voor mij hoeft dat niet bewezen te worden. En wat dan nog, het idee dat je iemand iets moois toewenst is opzich al nastrevenswaardig.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:28 schreef Mirage het volgende:
Doe mee...EXPERIMENT!
voorgaande topic
Mee eens.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:35 schreef iteejer het volgende:
Een mooi initiatief. Mooier dan de meeste mensen echter. Wat Miarge al zei: willen de betrokkenen dat zelf wel? Het lijkt me dat je dan minimaal moet eisen dat slechts diegenen in aanmerking komen voor zo'n steunbetuiging die daar hier zelf om vragen. Dit ter bescherming van privacy, en om niets op te dringen.
Jullie hebben ook gelijk, daarom heb ik ook het stukje in de OP gezet over niet energie sturen naar mensen die dat niet willen. Dat is erg belangrijk!quote:Waarom we zo moeiljk doen, terwijl alleen maar de beste bedoelingen eern rol spelen..?
Als je gelooft dat een positieve houding van veel mensen, gericht op één persoon of situatie iets kan betekenen, moet je ook het tegenovergestelde in overweging nemen. En dat is dat er ook mensen zijn die juist negatieve energie zullen sturen. Ergens stel je mensen bloot aan allerlei invloeden. Althans, dat kun je niet uitsluiten.
Dat zoiets mogelijk is, is zeker niet uitgesloten: meerdere sportpsychologen zijn het er over eens dat bijvoorbeeld vanuit een stadionpubliek daadwerkelijk invloed uitgeoefend kan worden op de spelers: een enorme concentratie van dit soort 'energien'.
Was ook één van de overwegingen achter mijn BB5-topic: laten we onze invloed daar proberen te doen geldenDan kunnen we zien of ook via tv dat soort energien gericht kunnen worden.
Ik wil maar zeggen: denk er niet te makkelijk over...
Ik vertrouw op jouw zorgvuldigheid in dezequote:Op donderdag 1 september 2005 14:44 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Jullie hebben ook gelijk, daarom heb ik ook het stukje in de OP gezet over niet energie sturen naar mensen die dat niet willen. Dat is erg belangrijk!
Misschien stel je zo idd mensen open voor allerlei invloeden. Dat is wel een risico. Maar ik vertrouw wel een beetje op het goede hart van de meeste mensen die hier komen. Misschien ben ik wel wat naïef wat dat betreft, maar ik geloof nog altijd in de 'goedheid' van mensen. En als ik dat al niet eens meer in een ander kan zien, dan gaat het wel erg ver heen allemaal, toch?
Maar misschien is het het risico allemaal niet waard, dat is aan jullie om te beslissen.
Euh ... 3 uur houd ik dat niet vol hoorquote:Op donderdag 1 september 2005 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
Tussen 9-12 duimen iig
quote:Op donderdag 1 september 2005 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
Ik kan wel een beetje hulp morgen gebruiken voor een tentamen.
Ga ik zelf ook (weer verder) leren, want ben nu ook alleen maar aan het fokken.
Tussen 9-12 duimen iig![]()
quote:Het is niet de bedoeling dat je hier om energie gaat vragen als je bv. een moeilijk tentamen de volgende dag hebt. Dit topic is bedoeld voor hulpbehoevenden, zoals zieken, mensen in benarde of nare situaties (scheiding, naaste overleden, ongeluk, depressie, etc.) en negatieve gebeurtenissen in Nederland of ergens anders in de wereld.
ik steek wel een kaarsje op.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:56 schreef sweetgirly het volgende:
Ik kan wel een beetje hulp morgen gebruiken voor een tentamen.
Ga ik zelf ook (weer verder) leren, want ben nu ook alleen maar aan het fokken.
Tussen 9-12 duimen iig![]()
Plus, alles wat ik nu lees, onthoud etc. Maak er gelijk een zelf-wensing van.
En mooi topic idd. Ik heb liever positieve energie dan negatieve, maar dat komt omdat ik weleens gedacht heb en ook tegen mij is gezegd, dat mensen mij veel misgunnen etc. Tijgeroog die er bij mij uitkwam, geloof ik dus. Maargoed, gelukkig beschik ik nu, hopelijk, zelf over veel en meer dan genoeg positieve energie. Want ook ik laat mezelf niet kisten. En zeker niet door de mens enzo
.
Licht 's toe, als je wilt?quote:Op donderdag 1 september 2005 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
dan heb je het ultieme bewijs denk ik.
in het begin moeten de regels niet te strak gehanteerd worden, anders komt er niemand.quote:
als het dier dat energie krijgt beter wordt, dan is dat mi nog 'eerlijker' dan je dat met een mens doet dat er van afweet.quote:
Ik duim ook wel voor d'r hoorquote:Op donderdag 1 september 2005 15:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in het begin moeten de regels niet te strak gehanteerd worden, anders komt er niemand.
Hoe bepaal je of dat dier het wenst of niet ?quote:Op donderdag 1 september 2005 14:45 schreef la-nina het volgende:
Mag/kan het ook voor dieren?
quote:Op donderdag 1 september 2005 15:09 schreef Skorpija het volgende:
Kunnen we dan bij mij beginnen?
M'n vriendin zit in het buitenland, en ik voel me wel een beetje rot zo alleen...
Verder voel ik me gewoon een beetje.... tja.... energieloos.
Dus..., ik stel me vrijwillig aan als proefdier
Oeps, en daar lees ik weer overheenquote:Op donderdag 1 september 2005 14:59 schreef la-nina het volgende:
Nee, nieuwe mensen, nieuwe insteek...quote:Op donderdag 1 september 2005 14:36 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar als je hem wil 'mergen' of veranderingen in dit topic wil aanbrengen, ga je gang.
Ik ben benieuwd of het werkte, dit al eventjes niet meer gedaan. Maar mocht je je het gevoel hebben gehad dat je je lekker achterover kan laten vallen, alsof het leven je opvangt.. dan is dat niks raars.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:09 schreef Skorpija het volgende:
Kunnen we dan bij mij beginnen?
M'n vriendin zit in het buitenland, en ik voel me wel een beetje rot zo alleen...
Verder voel ik me gewoon een beetje.... tja.... energieloos.
Dus..., ik stel me vrijwillig aan als proefdier
voor aanslagen zou je constant moeten doen wat je denkt dat nodig is om energie af te staan. ik denk dat je je vooral niet gek moet laten maken en dat de kans dat je met een aanslag omkomt nihil is.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:26 schreef sweetgirly het volgende:
Oh, en kunnen we ook algemeen duimen voor iets?
Namelijk geen aanslagen in Nederland. Ben gister en ga vandaag (later ga ik) weer, bij iemand blijven pitten omdat ik toch maar het risico zelf niet ga/wil lopen. Te erg toch.
Nou, niet inderdaad. Maar d'r baasje vond het al niet eens zo'n denderend idee.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe bepaal je of dat dier het wenst of niet ?
wat schort eraan en wat voor dier is het?quote:Op donderdag 1 september 2005 15:31 schreef la-nina het volgende:
[..]
Nou, niet inderdaad. Maar d'r baasje vond het al niet eens zo'n denderend idee.![]()
Dus ik ga gewoon stiekum verder![]()
Het is een hond met 3 gebroken poten die het revalideren een beetje beu wordt.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat schort eraan en wat voor dier is het?
Sommigen verklaarden mij al voor gek, broer + mams (je laat je daar toch niet door beïnvloeden). Paps, was het met mij eens (ik zou ook zekers niet met de metro gaan en de woorden die hij altijd zegt 'ik heb het toch gezegd' of 'ik zei het al, zie je', standaardquote:Op donderdag 1 september 2005 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
voor aanslagen zou je constant moeten doen wat je denkt dat nodig is om energie af te staan. ik denk dat je je vooral niet gek moet laten maken en dat de kans dat je met een aanslag omkomt nihil is.
Je laat je wèl bang maken, en dat is nou iets waarvan ik vind dat het moet veranderen.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:39 schreef sweetgirly het volgende:
Te hilarisch idd, maar ja, je weet het nooit en stel dat, dan wil ik niet dat anderen zeggen 'had ze toch gelijk, terwijl ik er niet meer ben'
. Dan maar liever een nutcase soms en daarbij laat ik mezelf niet gek maken, dus dat neem ik er ook bij
.
Hierbij moet ik even terug denken aan ... wat was het? Februari?? Ik geloof het wel....quote:Op donderdag 1 september 2005 15:26 schreef sweetgirly het volgende:
Namelijk geen aanslagen in Nederland. Ben gister en ga vandaag (later ga ik) weer, bij iemand blijven pitten omdat ik toch maar het risico zelf niet ga/wil lopen. Te erg toch.
quote:Op donderdag 1 september 2005 15:43 schreef la-nina het volgende:
Je laat je wèl bang maken, en dat is nou iets waarvan ik vind dat het moet veranderen.
De angst waarmee we dat hele gebeuren benaderen, maakt het enkel erger.![]()
Laten we daarop mediteren, weg met die angst!![]()
Ja precies, kunnen we die terroristen en ander negatief gespuis niet bombarderen met een zo grote hoeveelheid positieve energie, dat ze vanzelf wel aan de vlakte slaan.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:44 schreef nokwanda het volgende:
Hierbij moet ik even terug denken aan ... wat was het? Februari?? Ik geloof het wel....
De Maya elders deden een oproep voor een gezamelijk "gebed". Zoveel mogelijk mensen die wereldwijd goede energie sturen die zij zouden bundelen om de aarde te helpen en daarmee ook de mensheid. Ook bij wijze van tegenwicht voor de schofterige manier waarop groepen mensen met elkaar en de aarde omgaat en alle negatieve energie dat losmaakt.
Dat klopt ja. Dat was in het voorjaar. Ik heb daar toen ook vluchtig aan mee gedaan en wat ik er van heb meegekregen was wel erg sterk en positief. Vooral de Maya elders straalden erg veel wijsheid en kracht uit. Het was iig wel indrukwekkend om samen met zovelen te mediteren (ook al zijn ze niet direct bij je in de buurt).quote:Op donderdag 1 september 2005 15:44 schreef nokwanda het volgende:
Hierbij moet ik even terug denken aan ... wat was het? Februari?? Ik geloof het wel....
De Maya elders deden een oproep voor een gezamelijk "gebed". Zoveel mogelijk mensen die wereldwijd goede energie sturen die zij zouden bundelen om de aarde te helpen en daarmee ook de mensheid. Ook bij wijze van tegenwicht voor de schofterige manier waarop groepen mensen met elkaar en de aarde omgaat en alle negatieve energie dat losmaakt.
Ben bang dat je hier een eenzijdige richting in kijkt. Maar dan komen we op een ander vlak.... dat van de conspiracy topicsquote:Op donderdag 1 september 2005 15:51 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja precies, kunnen we die terroristen en ander negatief gespuis niet bombarderen met een zo grote hoeveelheid positieve energie, dat ze vanzelf wel aan de vlakte slaan.
![]()
kan en ga ik ook weer gerust verder leren![]()
Daar ga ik zeker voor duimenquote:Op donderdag 1 september 2005 15:26 schreef sweetgirly het volgende:
Namelijk geen aanslagen in Nederland.
Hou je bij jouw manier van energie geven ook rekening dat de hond misschien niet wil doorzetten? Oftewel, geef je hem ook de mogelijkheid de energie niet te ontvangen als hij dat niet wil? En zo ja, hoe doe je dat?quote:Op donderdag 1 september 2005 15:39 schreef la-nina het volgende:
[..]
Het is een hond met 3 gebroken poten die het revalideren een beetje beu wordt.
Ze is depressief zeg maar, terwijl het nu juist heel belangrijk is dat ze doorzet.![]()
Ja, ik bedoel ook algemeen.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:00 schreef nokwanda het volgende:
Ben bang dat je hier een eenzijdige richting in kijkt. Maar dan komen we op een ander vlak.... dat van de conspiracy topicsDoen we maar niet. Zonder gein....... Algemene positieve energie/gedachten zijn denk ik doelmatiger in zo´n geval omdat het gevaar niet per definitie komt uit een hoek die je verwacht. Juist omdat het om een globaal machtseverwicht gaat. Je zou je dan gaan bemoeien met de machtsspelletjes van groepen mensen met macht die dat omzetten in groepen mensen, welke dan ook. Dat lijkt me zo onzuiver.
Maar daar ging het de maya-elders ook niet om.
ik wil best een kaarsje voor je branden, maar dan moet je nu wel gaan leren, deal?quote:Op donderdag 1 september 2005 16:15 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel ook algemeen.
Want idd, als ik verder zou denken, kan je het erg ver terugzoeken qua ellende op de wereld enzo. Dus dan is het beter in het hier en nu te blijven en alleen maar hopen dat men eens, maar dan ook eens, verstandig wordt!.
Ok, flauw. Dat de ellende gewoon voorbij is.
We dienen ons veilig te voelen op de aardbol, bij de mens, maar tegenwoordig vertrouw ik een ratelslang meer dan de mens. En dan bedoel ik mensen die in staat zijn anderen zonder slag om stoot van het leven te kunnen beroven. We zijn niks in die zin, en dat zou niet mogen en kunnen. Voor de rest hou ik ook niet zo van oordelen, dus ze kunnen en iedereen kan van mij gewoon een zooitje liefdeshoelahoep krijgen.
We houden het gewoon lekker algemeen, maar zelfs de politiek, de machthebbers, de corruptelingen, etc etc wens ik allemaal een retourtje yoga en positiviteit toe.
ik ben zo niet grappig, als ik moet leren, dat wordt kilo's duimen
quote:Op donderdag 1 september 2005 16:19 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil best een kaarsje voor je branden, maar dan moet je nu wel gaan leren, deal?
That's the spirit !quote:Op donderdag 1 september 2005 16:19 schreef BaajGuardian het volgende:
ik hoop dat het die arme mensen die door de katarina getroffen zijn , goed gaat , :/
zelfs al zit ik er zelf atm zwaar klote bij , met mijn pijn en lasten
die mensen zijn dan wel of niet lichamelijk zwaar getroffen
Das geen leedvermaak, das gewoon stom.quote:Op donderdag 1 september 2005 17:07 schreef vamos1 het volgende:
damn..
hoe zit het dan met leedvermaak.. mag dat nu ineens niet meer?
files veroorzaken op de tegenovergestelde richting van de snelweg om een ongeluk aan de andere kant te bekijken? de achterruitproeier van je auto aanzetten zodat de scooternerd zonder helm die achter je plakt niks meer ziet en met 60-70km/uur op een verkeerslicht knalt?
mag dat nu echt niet meer?![]()
hey! we hadden een deal...quote:Op donderdag 1 september 2005 17:18 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Das geen leedvermaak, das gewoon stom.
Al vind ik bumperklevers maar niks, en sommige vrouwen achter het stuur+ oude mensen, zelfs zij kunnen levensgevaarlijk zijn, grappig aan de ene kant, maar soms.
Geniet dan van een duif die op je hoofd s..poept
Die gebeurtenis gaf mij eigenlijk de aanleiding voor het openen van dit topic. Ook de gebeurtenis op een brug in Irak waarbij vele pelgrims omkwamen maakte veel indruk. Het lijkt me goed hier even bij stil te staan en de slachtoffers en nabestaanden iets positiefs te 'sturen'.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:19 schreef BaajGuardian het volgende:
ik hoop dat het die arme mensen die door de katarina getroffen zijn , goed gaat , :/
zelfs al zit ik er zelf atm zwaar klote bij , met mijn pijn en lasten
die mensen zijn dan wel of niet lichamelijk zwaar getroffen
ik doe mee, wat een drama weer ook...quote:Op donderdag 1 september 2005 17:32 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Die gebeurtenis gaf mij eigenlijk de aanleiding voor het openen van dit topic. Ook de gebeurtenis op een brug in Irak waarbij vele pelgrims omkwamen maakte veel indruk. Het lijkt me goed hier even bij stil te staan en de slachtoffers en nabestaanden iets positiefs te 'sturen'.
Pffft moeilijke vraag. Ik weet ook eigenlijk niet of ik haar echt iets 'geef'...quote:Op donderdag 1 september 2005 16:01 schreef Geartsjuh het volgende:
Hou je bij jouw manier van energie geven ook rekening dat de hond misschien niet wil doorzetten? Oftewel, geef je hem ook de mogelijkheid de energie niet te ontvangen als hij dat niet wil? En zo ja, hoe doe je dat?
Ikke. en ik mediteer zowiezo 's ochtends, dus geen moeitequote:Op vrijdag 2 september 2005 20:16 schreef Mirage het volgende:
Wil er morgenochtend iemand aan mij denken ?![]()
![]()
ja, ik ook... doe jij dan een kopje earl grey met veel suiker?quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:16 schreef Mirage het volgende:
.
![]()
Doe ik iedere dag al. Vraag me vaak ´s morgens af hoe je het er vandaag af gaat brengen in dat opzicht.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:16 schreef Mirage het volgende:
oké, ik wil wel "lijdend" voorwerp zijn.
Ik ben zwanger, in tegenstelling tot de vorige zwangerschappen geef ik meermaal daags over. Ik ben de hele dag misselijk. Het is al iets beter dan voorheen (lees, er zitten nu soms dagen tussen dat het zich beperkt tot 1 of 2 keer ) .
Ik heb gemerkt dat de ochtend van belang is. Als ik 's ochtends voor half 9 al boven de toiletpot hang.... is het einde zoek en red ik het amper van huis naar school te lopen zonder een struik op te zoeken.
Gevolg, hoofdpijn, maagpijn, constant misselijk en lichamelijk moe.
eigenlijk zou het dus helpen als iets/iemand mij de ochtend doorsleept.
Een goede ochtend = een redelijke dag heb ik gemerkt.
![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Anders krijg je extra karma, wat bv inhoudt dat je in de hemel het hof van Eden extra moet aanharken...
quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:22 schreef sweetgirly het volgende:
Zie OP en de discussie op de eerste pagina. Dit is al aan bod gekomen en er wordt rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:43 schreef zhe-devilll het volgende:
Je mag nooit ongevraagd positieve energie gaan zenden naar iemand.
Alleen met medeweten en vragen van diegene die steun of hulp nodig heeft..
Anders krijg je extra karma, wat bv inhoudt dat je in de hemel het hof van Eden extra moet aanharken...
Ik zal aan je denken morgen zodra ik wakker benquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:16 schreef Mirage het volgende:
![]()
Ik probeer elke ochtend in mn meditatie een beetje liefde mee de dag in te sturen en al m'n positiviteitquote:En, hoe staat het ermee?
Dat is heel fijn om te horenquote:Op maandag 5 september 2005 11:16 schreef Mirage het volgende:
De ochtend dat na mijn "aanvraag", was fantastisch.
Ik heb zowaar de héle dag niet over gegeven.
Of het door jullie komt of door het slokje rode wijn dat ik op de nuchtere maag genomen heb of dat het gewoon "een heele goede dag" was.... no idea.
Maar degenen die aan mij gedacht hebben... heel erg bedankt !!
Gisteren was trouwens vanaf 18.00 uur weer helemaal mis.
Maar verbetering is denk ik bezig.![]()
gister brandde de kaars al. tot vandaag rond een uur of twee. vrede zij met de doden.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:07 schreef Geartsjuh het volgende:
Mogelijk 30.000 doden bij aardbeving Kashmir
Ik denk dat het goed is hier even bij stil te staan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |