maar als er volgens jouw ze juist niet de taken doen die ze moeten doen, ga je er dan wel vanuit dat ze hun handen wassenquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:53 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als de medewerker zijn werk naar behoren uitvoert merkt die hamburger er niets van dat hij net een tafel heeft schoongemaakt.
ben jij toevallig een McMedewerker?quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ben jij toevallig McMedewerker?
Omdat je ook niet kan spellen.
Groetjes,
veldmuis
Eenschquote:Op zondag 4 september 2005 18:35 schreef Wolter het volgende:
Waarom moet je zo beleefd en netjes zijn voor mensen die een concept hebben bedacht wat bestaat uit zo snel mogelijk je vreten bestellen, eten en weggaan? En dat allemaal zo snel mogelijk. (ik werd geinspireerd door een bekende uitspraak van Theo Maassen).
Wat doen ze nou eigenlijk voor die euro's? En sowieso is het heel normaal om je spullen die je overhoudt (lege borden, kopjes, etc) te laten staan. Hier in Nederland is dat misschien een stuk minder, maar in veel landen ga je niet zomaar borden stapelen, je kopje drinken helemaal leegdrinken als het lekker heeft gesmaakt en je wil niet meer, etc. Dat is niet BELEEFD. Zeker borden stapelen kunnen we wat van.
Straks sta ik nog in de keuken mijn borden die ik net heb gebruikt af te wassen. Omdat dat zo beleefd is. Of sta ik de stoep aan te vegen omdat ik wel eens een sigaretje voor de deur rook, want binnen kan dat niet altijd. Als je een horecabedrijf bent dan is het gewoon heel normaal om te werken voordat de klanten langskomen, terwijl ze er zijn en als ze weggaan.
Vind je zo'n concept niks, dan heb je niks ind e Mac te zoeken; het heet niet voor niks een fastfood restaurant. Niet omdat het eten zelf zo snel is, maar omdat jij een snelle hap wilt hebben.quote:Op zondag 4 september 2005 18:35 schreef Wolter het volgende:
Waarom moet je zo beleefd en netjes zijn voor mensen die een concept hebben bedacht wat bestaat uit zo snel mogelijk je vreten bestellen, eten en weggaan? En dat allemaal zo snel mogelijk. (ik werd geinspireerd door een bekende uitspraak van Theo Maassen).
Boeiend wat ze in het buitenland doen; we zijn hier in Nederland, dus houden wij ons aan de nederlandse regels.quote:Wat doen ze nou eigenlijk voor die euro's? En sowieso is het heel normaal om je spullen die je overhoudt (lege borden, kopjes, etc) te laten staan. Hier in Nederland is dat misschien een stuk minder, maar in veel landen ga je niet zomaar borden stapelen, je kopje drinken helemaal leegdrinken als het lekker heeft gesmaakt en je wil niet meer, etc. Dat is niet BELEEFD. Zeker borden stapelen kunnen we wat van.
Overdrijven is ook een vakquote:Straks sta ik nog in de keuken mijn borden die ik net heb gebruikt af te wassen. Omdat dat zo beleefd is. Of sta ik de stoep aan te vegen omdat ik wel eens een sigaretje voor de deur rook, want binnen kan dat niet altijd. Als je een horecabedrijf bent dan is het gewoon heel normaal om te werken voordat de klanten langskomen, terwijl ze er zijn en als ze weggaan.
Ja, waar mot je godver je glas anders laten..? tegens de muur kapot gooien of je glas in de glasophaler zetten zullen ze niet echt apprecieren denk ik.quote:En ook in een cafe vindt men het aardig van je als jij je kopje/glas gewoon op de bar neerzet; kleine moeite groot plezier.
En gewoon laten staan op je tafeltje komt niet bij jou op?quote:Op maandag 5 september 2005 11:02 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ja, waar mot je godver je glas anders laten..?
Net als bij de Mac, zegmaar?quote:Op maandag 5 september 2005 11:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En gewoon laten staan op je tafeltje komt niet bij jou op?
De boel laten staan is sneller, dus dan is laten staan logischer.quote:Op maandag 5 september 2005 08:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Vind je zo'n concept niks, dan heb je niks ind e Mac te zoeken; het heet niet voor niks een fastfood restaurant. Niet omdat het eten zelf zo snel is, maar omdat jij een snelle hap wilt hebben.
Het is echter een Amerikaans bedrijf, met Amerikaanse procedures.quote:Op maandag 5 september 2005 08:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Boeiend wat ze in het buitenland doen; we zijn hier in Nederland, dus houden wij ons aan de nederlandse regels.
de boel op straat gooien ook, dus danis het op straat gooien logischerquote:Op maandag 5 september 2005 12:08 schreef 700MB het volgende:
[..]
De boel laten staan is sneller, dus dan is laten staan logischer.
Nee, want dan zou je het eerst mee naar buiten moeten nemen, en dat kost meer moeite/tijd.quote:Op maandag 5 september 2005 12:14 schreef donald_dick het volgende:
de boel op straat gooien ook, dus danis het op straat gooien logischer![]()
hulde!quote:Op zondag 4 september 2005 18:35 schreef Wolter het volgende:
Wat doen ze nou eigenlijk voor die euro's? En sowieso is het heel normaal om je spullen die je overhoudt (lege borden, kopjes, etc) te laten staan. Hier in Nederland is dat misschien een stuk minder, maar in veel landen ga je niet zomaar borden stapelen, je kopje drinken helemaal leegdrinken als het lekker heeft gesmaakt en je wil niet meer, etc. Dat is niet BELEEFD. Zeker borden stapelen kunnen we wat van.
Straks sta ik nog in de keuken mijn borden die ik net heb gebruikt af te wassen. Omdat dat zo beleefd is. Of sta ik de stoep aan te vegen omdat ik wel eens een sigaretje voor de deur rook, want binnen kan dat niet altijd. Als je een horecabedrijf bent dan is het gewoon heel normaal om te werken voordat de klanten langskomen, terwijl ze er zijn en als ze weggaan.
ja want je kampeert in de macquote:Op maandag 5 september 2005 12:30 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee, want dan zou je het eerst mee naar buiten moeten nemen, en dat kost meer moeite/tijd.
Kamperenquote:Op maandag 5 september 2005 12:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja want je kampeert in de macik ga altijd naar buiten, hoewel het me moeite kost op op te staan...
nou dan, je gaat dus toch naar buiten, kan je het net zo goed buiten opetenquote:
quote:En ook in een cafe vindt men het aardig van je als jij je kopje/glas gewoon op de bar neerzet; kleine moeite groot plezier.
Volgens mij verwar jij cafe met restaurant mijn beste.. of je gaat gewoon naar andere cafe's dan waar ik normaliter kom.. mijne hebben namelijk geen tafeltjes, meestal wel een bar..quote:En gewoon laten staan op je tafeltje komt niet bij jou op?
Op zich een goede redenatie, alleen is het wel, op z'n minst vreemd, dat bij de MC D's in andere landen dit schijnbaar niet zo is.. Dus zijn wij dan zo uber sociaal, of hebben ze het in de andere landen ook zo geprobeerd en snapte niemand het of zo..? (Of zitten die landen vol met, zoals zovelen hier in dit topic de mensen die voortaan/voorheen hun zooi laten/lieten staan, waaronder ondergetekende, in dit topic noemen) "tokkies"?quote:Opruimen hoort daar ook bij, het is een onderdeel van het 'pakket' vind ik.
Dus als jij een zwerver/bedelaar op straat ziet zitten met een omgekeerde pet erbij met een bordje "Dank U" dan geef jij/haar hem altijd geld..?quote:Mensen ... er staat "Dank u" op de prullenbakken ...
Nee, want dat is onhandiger?quote:Op maandag 5 september 2005 18:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nou dan, je gaat dus toch naar buiten, kan je het net zo goed buiten opeten
Ja, dat is voor de personeelsleden die de tafels opruimen.quote:Op maandag 5 september 2005 21:11 schreef -DailaLama- het volgende:
Mensen ... er staat "Dank u" op de prullenbakken ...
Ja, daar gaat je theorie al meteen de fout in. Zodra ik bij het tafeltje wegloop is het niet mijn rotzooi meer maar dat van de Mac.quote:Op dinsdag 6 september 2005 01:12 schreef eBay het volgende:
Je kan toch gewoon je eigen rotzooi opruimen?
kennelijk kan je ook niet lezen, want op de 2de regel staatquote:Op dinsdag 6 september 2005 02:26 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja, daar gaat je theorie al meteen de fout in. Zodra ik bij het tafeltje wegloop is het niet mijn rotzooi meer maar dat van de Mac.
en verder , als ik bij je thuis ben, mag ik dan ook me rommel op jouw vloer gooien? want dat is ook niet mijn rommelquote:Op dinsdag 6 september 2005 01:12 schreef eBay het volgende:
Tenzij je zwak begaaft bent en wat aan je poten mankeerd![]()
Dan wel stoer volhouden op de radio dat jij weigert op te ruimen ehquote:Op dinsdag 6 september 2005 10:21 schreef Posdnous het volgende:
Ik ben benaderd om dit onderwerp op de radio te bespreken.
Iedereen leest FOk volgens mij..
DAS NIET ALTIJD! Ik let er altijd op. Vaak pakt de hamburgerbakker het doosje met de mac en pikt er ie stinkaugurk zo tussenuit. Misschien moet ik er idd maar eens iets van gaan zeggen...quote:Op donderdag 1 september 2005 16:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je moet bij de Mac je burgers altijd zonder augurk of iets dergelijks bestellen, dan moeten ze helemaal een nieuwe maken en dan is ie altijd vers en warm..
Daarom, ik wees hem niet voor niets op de onjuistheid van zijn betoog.quote:Op dinsdag 6 september 2005 07:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
kennelijk kan je ook niet lezen, want op de 2de regel staat
[..]
Ik gooi het helemaal niet op de vloer bij de Mac, dus die vergelijking klopt niet.quote:Op dinsdag 6 september 2005 07:24 schreef donald_dick het volgende:
en verder , als ik bij je thuis ben, mag ik dan ook me rommel op jouw vloer gooien? want dat is ook niet mijn rommel
waar dnek je dat de rommel blijft wat op het tafeltje staat:? want dat bergt zich natuurlijk op enene ander wil ook een schone tafel?quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:51 schreef 700MB het volgende:
[..]
Daarom, ik wees hem niet voor niets op de onjuistheid van zijn betoog.
[..]
Ik gooi het helemaal niet op de vloer bij de Mac, dus die vergelijking klopt niet.
Daar is het personeel voor.quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:08 schreef donald_dick het volgende:
waar dnek je dat de rommel blijft wat op het tafeltje staat:? want dat bergt zich natuurlijk op enene ander wil ook een schone tafel?
maar krijg ik nog antwoord op me vraag?quote:
'Daar is het personeel voor.' impliceert toch vrij duidelijk dat zij er voor zijn op het te gaan ruimen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
maar krijg ik nog antwoord op me vraag?
was het timur?quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:35 schreef Posdnous het volgende:
Neuh..een landelijke, maar ik mag er schijnbaar niks over bekend maken.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
was het timur?
doe hem de groetjes van mij
quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:18 schreef 700MB het volgende:
[..]
'Daar is het personeel voor.' impliceert toch vrij duidelijk dat zij er voor zijn op het te gaan ruimen?
quote:Op dinsdag 6 september 2005 07:24 schreef donald_dick het volgende:
en verder , als ik bij je thuis ben, mag ik dan ook me rommel op jouw vloer gooien? want dat is ook niet mijn rommel
Och, als er iemand bij mij komt eten en diegene laat z'n bord zomaar ergens slingeren dan boeit me dat verder niet hoor.quote:
Hangt er misschien ook wel vanaf of je voor die rommel in eerste instantie betaald hebt.. En nog teveel ook.quote:en verder , als ik bij je thuis ben, mag ik dan ook me rommel op jouw vloer gooien? want dat is ook niet mijn rommel
Die pretenderen niet dat ze een restaurant zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar nu blijft nog steeds de vraag staan die ik al een tijd eerder stelde:
waarom niet bij de Mac maar (meestal) wel bij de snackbar/warme bakker je troep weggooien?
Klopt gedeeltelijk; sommige noemen zich restaurant (google maar), de meeste noemen zich cafetaria's. Maar welke naam je er ook aan geeft (vreselijke lulkoek trouwens; ze noemen zich restaurant dus ruim ik niet op..), de vraag blijft: waarom daar wel? Ook daar betaal je veel te veel voor je patatje; bijna nog meer dan bij de Mac....maar daar ruim je het wel op..quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die pretenderen niet dat ze een restaurant zijn.
Omdat ik bij een Mac nooit vriendelijk geholpen wordt, terwijl de frietboer altijd aardig is. Daar gooi ik dan ook graag mn troep voor in de afvalbak.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk; sommige noemen zich restaurant (google maar), de meeste noemen zich cafetaria's. Maar welke naam je er ook aan geeft (vreselijke lulkoek trouwens; ze noemen zich restaurant dus ruim ik niet op..), de vraag blijft: waarom daar wel? Ook daar betaal je veel te veel voor je patatje; bijna nog meer dan bij de Mac....maar daar ruim je het wel op..
Dan vraag ik me af waarom je uberhaupt (nog) bij de Mac komt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Omdat ik bij een Mac nooit vriendelijk geholpen wordt, terwijl de frietboer altijd aardig is. Daar gooi ik dan ook graag mn troep voor in de afvalbak.
Bij de Mac, waar altijd lelijke mensen achter de counter staan, die altijd chago zijn, zoeken ze het maar uit. Dat is mijn reden. Geldig voor mij. Niet voor jou? Pech, sorry.
Groetjes,
veldmuis
Dit zijn 2 plaatsen waar je iets ophaalt en het meeneemt, en niet ter plekke opeet. Maar als het aangeschafte bij de snackbar ook ter plaatse genuttigd zou worden zou daarvoor inderdaad hetzelfde gelden als voor de Mac.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar nu blijft nog steeds de vraag staan die ik al een tijd eerder stelde:
waarom niet bij de Mac maar (meestal) wel bij de snackbar/warme bakker je troep weggooien?
Nou, ik laat het gewoon staan en daar maak ik zeker geen drama van hoor, het zijn juist een aantal anderen in het topic die er een drama van maken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:49 schreef TC03 het volgende:
Maak er niet zo'n drama van en ruim je rotzooi op.
Geweldige vergelijking.quote:Op maandag 5 september 2005 22:55 schreef neo2000 het volgende:
Dus als jij een zwerver/bedelaar op straat ziet zitten met een omgekeerde pet erbij met een bordje "Dank U" dan geef jij/haar hem altijd geld..?![]()
Het is ook een kleine moeite om '-dailalama-' wel correct te schrijven.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:15 schreef -DailaLama- het volgende:
Kleine moeite om het even weg te gooien.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Omdat ik bij een Mac nooit vriendelijk geholpen wordt, terwijl de frietboer altijd aardig is. Daar gooi ik dan ook graag mn troep voor in de afvalbak.
post eens een foto van jezelf, dan stemmem wij wel als er lelijke mensen mac voedsel etenquote:Bij de Mac, waar altijd lelijke mensen achter de counter staan,
geen kusjesquote:Groetjes,
veldmuis
Nee, dat kun je niet meer veranderen.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:19 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het is ook een kleine moeite om '-dailalama-' wel correct te schrijven.
Weinig subtiele hint.. Waar TS ook al op doelde, is het een VERPLICHTING het weg te gooien..? Nee, het is een HINT dat je het KAN doen. Ik kies ervoor om het niet te doen, omdat het eten zo duur is. En dan moet je geen vergelijkingen maken met 5 sterren restaurants, dat doe ik ook niet, ik zeg gewoon dat het naar verhouding duur is. La Place is ook zo'n gelegenheid waar je kan eten en daar is het net zo goed redelijk aan de prijs, maar daar zet ik het dan wel weer weg. Waarom..? Puur en alleen omdat daar bordjes hangen "graag wegzetten op lopende band" o.i.d. en omdat La Place niet over de hele wereld zit en er in 1 land, waar het eten naar verhouding onderhand het duurste is, het ook nodig acht "hints" te geven om het personeel te ontlasten, en in andere landen weer niet.quote:Geweldige vergelijking.
Je snapt toch wel wat voor hint McDonalds je probeert te geven?
Kleine moeite om het even weg te gooien.
Hoe komt iedereen er eigenlijk bij dat het in andere landen niet zo is? De laatste keer dat ik bijvoorbeeld bij de Mac in Duitsland at, kon je zelfs je afval al scheiden daar; nog minder belasting voor het personeel....quote:Op woensdag 7 september 2005 15:42 schreef neo2000 het volgende:
het ook nodig acht "hints" te geven om het personeel te ontlasten, en in andere landen weer niet.
Ach ja, er zijn gewoon 2 soorten mensen in de wereld. 1 type dat graag wat voor een ander doet zonder gelijk met een handje op te gaan staan en 1 type dat z'n rotzooi niet opruimt bij de mac. Je mag gewoon zelf kiezen bij welke mensen je wilt horen.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:42 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Weinig subtiele hint.. Waar TS ook al op doelde, is het een VERPLICHTING het weg te gooien..? Nee, het is een HINT dat je het KAN doen. Ik kies ervoor om het niet te doen, omdat het eten zo duur is. En dan moet je geen vergelijkingen maken met 5 sterren restaurants, dat doe ik ook niet, ik zeg gewoon dat het naar verhouding duur is. La Place is ook zo'n gelegenheid waar je kan eten en daar is het net zo goed redelijk aan de prijs, maar daar zet ik het dan wel weer weg. Waarom..? Puur en alleen omdat daar bordjes hangen "graag wegzetten op lopende band" o.i.d. en omdat La Place niet over de hele wereld zit en er in 1 land, waar het eten naar verhouding onderhand het duurste is, het ook nodig acht "hints" te geven om het personeel te ontlasten, en in andere landen weer niet.
En dan de mensen die je verwijten gaan maken omdat je het laat staan..![]()
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:19 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn gewoon 2 soorten mensen in de wereld. 1 type dat graag wat voor een ander doet zonder gelijk met een handje op te gaan staan en 1 type dat z'n rotzooi niet opruimt bij de mac. Je mag gewoon zelf kiezen bij welke mensen je wilt horen.
Die mensen daar wel. Hoeven zij niet steeds heen en weer te lopen.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]!
Precies, die arme multinationals hebben jouw sociale steun hard nodig.
*zich rotlacht*
Wacht even, je vindt het nodig die medewerkers daar te helpen?quote:Op woensdag 7 september 2005 17:12 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Die mensen daar wel. Hoeven zij niet steeds heen en weer te lopen.
Net als een kopje koffie geven aan iemand die bij je thuis iets repareert/verbouwt.
Kleding die ik gepast heb? Zeer zeker wel.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daar ga je echt niet het alle kleding perfect op hangertjes op de goede plek hangen,
Nee dat weer niet.quote:of in een cafe lege sigarettenpakjes zelf in de prullenbak gooien en wat al niet meer.
Omdat ik langs de afvalbak loop wanneer ik weer naar buiten ga.quote:Alleen bij de Mac help je de medewerkers mee, waarom in hemelsnaam?
Bij sommige prullenbakken past dat nietquote:Op woensdag 7 september 2005 16:26 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn moeder gooide vroeger altijd het dienblad inclusief rotzooi in de prullenbak ... Ik heb er nooit bij stilgestaan dat dat dus weer overdreven wordt gevonden. Oeps!
Nee.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:49 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ging laatst eten daar maar had niet echt veel zin om het op te ruimen .... ben ik nu stoer ?
Je spreekt uit ervaring?quote:Op woensdag 7 september 2005 17:53 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bij sommige prullenbakken past dat niet
Groetjes,
veldmuis
quote:Op donderdag 8 september 2005 11:46 schreef ernstigezaak het volgende:
ik gooi het dienblad personeel ook altijd weg
Tja, weggooien is misschien een kleine moeite, maar het gewoon laten staan is geen moeite. Dus de keuze om het te laten staan is dan snel gemaakt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:55 schreef McGilles het volgende:
Als het een kleine moeite is doe het gewoon
Indeed, die gore komkommers tegen het raam mikken, maak je ook vrienden meequote:Op zondag 2 oktober 2005 23:36 schreef Triloxigen het volgende:
Gewoon laten staan, bij voorkeur er een extra zooi van maken.
Vinden de schoonmakers niet leuk, maar als ik het niet deed waren ze werkloos...
Ja, die trut durfde er niet eens wat van te zeggen..quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:39 schreef RDC het volgende:
[..]
Indeed, die gore komkommers tegen het raam mikken, maak je ook vrienden mee...
Zowaar na een kleine maand een reactiequote:Hallo, ik heb een vraagje.
Wat is uw beleid inzake het afruimen van de tafeltjes in de restaurants? Aangezien ik in uw etablissement mijn maaltijd verorber,en daar voor betaal, lijkt het mij logisch dat uw onderneming garant staat voor het schoonhouden van betreffende eetgelegenheid.
Ik snap dan ook niet waarom ikzelf mijn eetresten zou moeten opruimen: ik weet niet of dat daadwerkelijk uw bedoeling is, maar men kijkt mij immer vreemd aan als ik mijn tray laat staan. En dit terwijl uw eetgelegenheid binnen uw eigen strategie valt.
Ik ben benieuwd naar uw reactie.
m.v.g. dhr Nous.
Dit schept ook niet veel licht in de duisternisquote:Geachte heer Nous,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
McDonald's is een zelf service restaurant. Gasten halen zelf het eten en ruimen dit ook weer op als er gegeten is.
U bent niet verplicht om het op te ruimen het is aan de gast zelf.
Vriendelijke groeten,
McDonald's Nederland
Monique Snoodijk
Afdeling Gastenrelaties
whaha, die dan gelijk gepikt wordt door de 1e best allochtoon./zwerverquote:Op donderdag 1 september 2005 12:48 schreef Little_Meanie het volgende:
ik laat gewoon alles achter maar leg er wel 2 EUR of zo bij, zo hebben die MacDoMiepjes ook nog iets voor het afruimen
Die heb zekers leren typen achter een MacKassa "want die heeft ook knopjes"!quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zowaar na een kleine maand een reactie.
[..]
Dit schept ook niet veel licht in de duisternis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |