quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:02 schreef Yildiz het volgende:
En stel nu, wat als de soldaten gaan plunderen?
Zomaar even een gooi.
Het leger is getrained voor grote operaties. Zo'n groepje politiemensen dat al 48 op de been is bakt daar weinig van. Daarvoor zijn ze met te weinig mensen. Dat andere pakje maar dus zeker wel uit want direct daaraan verbonden is een grote groep mensen die wel macht kunnen uitoefenenquote:Op zaterdag 3 september 2005 15:17 schreef Yildiz het volgende:
Ja lach maar
Maar politie staat voor de mensen behoorlijk gelijk aan soldaten, allebei staan ze in dienst, en op de loonlijst van de regering.
Als de 1 het niet goed kan, is er ook niet zoveel reden om te denken dat iemand met een ander pakkie het wel kan.
Tenminste, gok ik zo.
erm, het leger is niet getraind voor dit soort grote operaties hoor...quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het leger is getrained voor grote operaties. Zo'n groepje politiemensen dat al 48 op de been is bakt daar weinig van. Daarvoor zijn ze met te weinig mensen. Dat andere pakje maar dus zeker wel uit want direct daaraan verbonden is een grote groep mensen die wel macht kunnen uitoefenen
Die Daisy Cutter is dan toch geen slecht idee als niemand in staat is om de orde te herstellenquote:Op zaterdag 3 september 2005 15:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
erm, het leger is niet getraind voor dit soort grote operaties hoor...
Niet *specifiek* nee. Maar ze zijn getrained in georganiseerde operaties. Dus dat zit wel snor.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
erm, het leger is niet getraind voor dit soort grote operaties hoor...
reageer es normaal of blijf weg uit dit topic wil jequote:Op zaterdag 3 september 2005 15:37 schreef PirE het volgende:
[..]
Die Daisy Cutter is dan toch geen slecht idee als niemand in staat is om de orde te herstellen.
![]()
De politie niet, die pakken geen mensen op, en doen niet aan overvallen danwel andere misdaden-onderzoek.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Niet *specifiek* nee. Maar ze zijn getrained in georganiseerde operaties. Dus dat zit wel snor.
We hadden het over het leger. Wel bij de les blijven he?quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De politie niet, die pakken geen mensen op, en doen niet aan overvallen danwel andere misdaden-onderzoek.
Ik ben 100% bij de les, jij beweert dat het leger gewend is in een georganiseerd geheel te werken, daarmee insinueer jij per direct dat de politie dat niet doet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
We hadden het over het leger. Wel bij de les blijven he?
Dit is Klaagbaak, geen NWS...quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
reageer es normaal of blijf weg uit dit topic wil je
Wat is jou oplossing dan. Blijkbaar keur jij dit gedrag goed in het kader van ze hebben niks dus dan mogen ze het maar stelen van mensen die nog iets hebben.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
jij reageert zo treurig alsof je in onz zit
nee ik heb het over je kansloze opmerkingen met daisy cutters enzquote:Op zaterdag 3 september 2005 16:01 schreef PirE het volgende:
[..]
Wat is jou oplossing dan. Blijkbaar keur jij dit gedrag goed in het kader van ze hebben niks dus dan mogen ze het maar stelen van mensen die nog iets hebben.
Stel jezelf deze vraag: Van wie was die fles water? Misschien wel van een oud vrouwtje wat hierdoor zonder water komt te zitten en langzaam uitdroogt door een tekort aan water, eerste hulp is er niet. Het vrouwtje sterft door verzwakking door een te kort aan water.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:36 schreef Yildiz het volgende:
En ik vind het achterlijk dat men drijgt met het neerschieten van plunderaars, terwijl ze zelf ook stelen.
Stel je voor, een situatie als het volgende.
Iemand jat n fles water,
de politie ziet dat, en schiet em daarom neer
ik denk dat de politie dan even heeeeelemaal volgeknald wordt.
Sorry hoor, maar dan hadden ze maar niet zo achteloos moeten gaat jatten.
iets zegt me dat jij 12 bent ofzo...quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:50 schreef PirE het volgende:
[..]
Stel jezelf deze vraag: Van wie was die fles water? Misschien wel van een oud vrouwtje wat hierdoor zonder water komt te zitten en langzaam uitdroogt door een tekort aan water, eerste hulp is er niet. Het vrouwtje sterft door verzwakking door een te kort aan water.
Het stelen van een klein object, die fles water, heeft dan tot gevolg, de dood van een oud vrouwtje.
Bovenstaande redenatie wil niet zeggen dat ik het toejuich als men mensen neerschiet die een fles water jatten.
Burgers en politie zijn allebei fout en je kan de politie dan ook geen mandaat geven om plunderaars neer te schieten. Er zal dus ingegrepen moeten worden door een 3e partij. Leger en National guard zijn volgens mij de enige mogelijkheid om in te grijpen. Geef het leger de mogelijkheid om hard op te treden tegen plunderaars (dus ook tegen plunderende politieagenten) en je geeft een signaal af dat het nu afgelopen moet zijn.
Iets zegt me dat jij stinktquote:Op zaterdag 3 september 2005 16:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
iets zegt me dat jij 12 bent ofzo...
Het leger bestaat bij gratie van discipline. Bevel is bevel, en aan een bevel weiger je niet. Je doet wat je opgedragen wordt en houdt je verder aan de regels, anders ben je zwaar de lul. Dat is het verschil met de politie.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:17 schreef Yildiz het volgende:
Maar politie staat voor de mensen behoorlijk gelijk aan soldaten, allebei staan ze in dienst, en op de loonlijst van de regering.
Als de 1 het niet goed kan, is er ook niet zoveel reden om te denken dat iemand met een ander pakkie het wel kan.
Maar het is toch raar om te zien, als een agent, die normaal gesproken mensen arresteerd die wetten breken, zelf keihard, in het oog van de camera, ook diezelfde wet breekt?quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het leger bestaat bij gratie van discipline. Bevel is bevel, en aan een bevel weiger je niet. Je doet wat je opgedragen wordt en houdt je verder aan de regels, anders ben je zwaar de lul. Dat is het verschil met de politie.
The American Dreamquote:Op donderdag 1 september 2005 02:15 schreef StefanP het volgende:
Smerige vuile schoften, grave robbers zijn het.
Ik weet niet hoe de coverage van de hurricane is in NL, maar het is hier 24/7 op TV. Vandaag en in mindere mate gisteren zag het smerige gespuis zijn kans schoon om alles te stelen wat los en vast zit.
Dat je eten en drinken steelt als je al 2 dagen niet gegeten hebt, a la, daar kan ik inkomen. Maar om de hele stad leeg te roven en TVs, 20 paar schoenen, winkelwagens vol met kleren en nog veel meer te jatten?! Schoften zijn het, lijkenpikkers. De spullen van iemand anders jatten, iemand die daar zelf hard voor gewerkt heeft of die een eerlijk bestaan probeert te leiden met een eigen zaak. Het excuus veelal? "To get back at the man who oppresses us". Zegt wel genoeg over wie plundert, trouwens
Ik hoop dat al dat tuig sterft aan dysenterie en cholera. Laffe dieven.
Correct. Niet op die schaal nee. Of zie jij de politie wel eens met 1000 man door een stad trekken? Ik niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ben 100% bij de les, jij beweert dat het leger gewend is in een georganiseerd geheel te werken, daarmee insinueer jij per direct dat de politie dat niet doet.
Groetjes,
Yildiz
Nouja, misschien de ME dan? Met waterpistolen?quote:Op zondag 4 september 2005 05:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Correct. Niet op die schaal nee. Of zie jij de politie wel eens met 1000 man door een stad trekken? Ik niet.
De ME is dus geen politie.quote:Op zondag 4 september 2005 11:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nouja, misschien de ME dan? Met waterpistolen?
Maargoed, USA heeft er wel een handje van, om soldaten tegen zijn eigen volk te gebruiken:
Brute ontruiming rave in Utah
Kijk eens naar het journaal zou ik zeggen....quote:Op zondag 4 september 2005 19:56 schreef Skv het volgende:
Wel fucking zieke zooi daar.
Meer filmpjes?
geen excuus aangezien de armen het ook goed hebben in de usaquote:Op donderdag 1 september 2005 16:30 schreef koffiekoekje het volgende:
tja... dat krijg je met dergelijke verschillen tussen arm en rijk.
bwhehehehequote:Op maandag 5 september 2005 00:04 schreef McCarthy het volgende:
[..]
geen excuus aangezien de armen het ook goed hebben in de usa
Welvaart VS versus Zwedenquote:Op maandag 5 september 2005 00:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
bwhehehehe
goeie dat! die moet ik onthouden.
quote:
de situatie (was/is) zo dat je zonder wapen de stad niet meer in kunt, omdat je kans groot is dat je een kogel in je sodemieter krijgt. Ze schieten echt niemand neer die met een fles water uit de supermarkt komt hoor, maar wel plunderaars die in de rondte schieten etc..quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:36 schreef Yildiz het volgende:
En ik vind het achterlijk dat men drijgt met het neerschieten van plunderaars, terwijl ze zelf ook stelen.
Stel je voor, een situatie als het volgende.
Iemand jat n fles water,
de politie ziet dat, en schiet em daarom neer
ik denk dat de politie dan even heeeeelemaal volgeknald wordt.
Sorry hoor, maar dan hadden ze maar niet zo achteloos moeten gaat jatten.
Ze zouden ze moeten afschieten.quote:Op donderdag 1 september 2005 02:15 schreef StefanP het volgende:
Smerige vuile schoften, grave robbers zijn het.
Ik weet niet hoe de coverage van de hurricane is in NL, maar het is hier 24/7 op TV. Vandaag en in mindere mate gisteren zag het smerige gespuis zijn kans schoon om alles te stelen wat los en vast zit.
Dat je eten en drinken steelt als je al 2 dagen niet gegeten hebt, a la, daar kan ik inkomen. Maar om de hele stad leeg te roven en TVs, 20 paar schoenen, winkelwagens vol met kleren en nog veel meer te jatten?! Schoften zijn het, lijkenpikkers. De spullen van iemand anders jatten, iemand die daar zelf hard voor gewerkt heeft of die een eerlijk bestaan probeert te leiden met een eigen zaak. Het excuus veelal? "To get back at the man who oppresses us". Zegt wel genoeg over wie plundert, trouwens
Ik hoop dat al dat tuig sterft aan dysenterie en cholera. Laffe dieven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |