quote:02-09-2005: Lpf wil verplichte drugstest voor supporters
[Bron: FR-Fans.nl / ELFvoetbal.nl]
De LPF-fractie in de Tweede Kamer pleit voor een verplichte drugstest van !alle!voetbalsupporters bij risicovolle wedstrijden. Wie onder invloed blijkt te zijn van drugs, moet een stadionverbod voor die dag krijgen. Wie in totaal drie keer wordt gesnapt, mag zijn leven lang geen voetbalwedstrijd meer in een stadion bijwonen.
Dat heeft LPF-Tweede-Kamerlid Varela donderdag gezegd. Bij de komende behandeling van de begrotingen van de ministeries van Verkeer en Waterstaat, Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Justitie zal hij erop aandringen per 1 januari 2006 drugstesten in te voeren bij risicowedstrijden. De kosten daarvan wegen volgens hem lang niet op tegen de schade die hooligans onder invloed van alcohol en drugs regelmatig aanrichten.
Hoe kom je er bij dat alleen hooligans drugs tot zich nemen?quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:29 schreef snabbi het volgende:
gvd, wanneer leren ze nou eens dat de meeste hooligans niet in het stadion zitten.
Het antwoord van Eus.quote:
quote:Van: Eus Events©
Datum: vrijdag 2 september 2005 11:23
Aan: J.Varela@tweedekamer.nl
Onderwerp: Drugstest bij voetbal
Geachte heer Varela,
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Eus en ik ben eigenaar-directeur van Eus Events©. Wij zijn een zeer veelzijdige organisator van kleine én hele grote evenementen voor het bedrijfsleven. Wij opereren landelijk en hebben ruim tien jaar ervaring in het organiseren van volledig verzorgde bedrijfsuitstapjes, themafeesten, workshops en de meest uiteenlopende sportieve evenementen.
Vanochtend nam ik via internet kennis van uw voorstel inzake een verplichte drugstest van voetbalsupporters bij risicovolle wedstrijden. Mijn eerste gedachte was: Hè hè, eindelijk een politicus met verstand, die niet zomaar iets roept om in de publiciteit te komen. Het onderwerp kwam vanochtend ook ter sprake bij ons werkoverleg. Dit resulteerde in wat gebrainstorm op ons kantoor en daar kwam de volgende vraag uit: Waarom zouden we zo’n drugstest niet wat luchtiger en ludieker uitvoeren? Nu heeft het woord ‘drugstest’ een negatieve klank bij mensen, vooral als daarvoor lichaamsvocht, urine of bloed moet worden afgestaan. Dat schrikt mensen af.
Wij van Eus Events© hebben dus het volgende bedacht: De supporter komt het stadion binnen en krijgt dan een drietal korte opdrachten van onze begeleiders. Eerst het bekende rondootje, dan slalommen met de bal en tot slot balletje hooghouden. Onze ervaren begeleiders zien tijdens deze oefenvormen in één oogopslag of de supporter onder invloed verkeert en kan hem of haar daar samen met de stadionsteward op aanspreken en eventueel sanctioneren door hem of haar de toegang tot het stadion te ontzeggen. Uiteraard zal bij de beoordeling onderscheid worden gemaakt tussen mannen, vrouwen en kinderen. Kortom, u bereikt hetzelfde resultaat, maar met een middel dat veel minder weerstand onder de stadionbezoeker zal oproepen.
Ik hoop dat wij uw interesse hebben gewekt. Wij doen u graag een vrijblijvend voorstel met wat verder uitgewerkte ideeën. Ik hoor graag van u!
Wij hopen u binnenkort als klant te mogen begroeten en samen met u het voetbalvandalisme in te dammen.
Met vriendelijke groeten van het hele Eus Events Team,
Eus
Directeur Eus Events
Ik zeg dat niet, dat zegt de lpf, maar dat is ook nog een punt ja. Ik heb nog nergens gelezen dat een joint verboden is in het stadion, en als dat wel zo is dan mogen ze wel wat beter gaan kijken in z want daar walm je bijna weg. (ik gebruik zelf niet dus)quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:30 schreef Cart_man het volgende:
Hoe kom je er bij dat alleen hooligans drugs tot zich nemen?
Joint is wel verboden. Lees het huisregelement maar na..quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:33 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zeg dat niet, dat zegt de lpf, maar dat is ook nog een punt ja. Ik heb nog nergens gelezen dat een joint verboden is in het stadion, en als dat wel zo is dan mogen ze wel wat beter gaan kijken in z want daar walm je bijna weg. (ik gebruik zelf niet dus)
* snabbi luistert aandachtigquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:36 schreef Staanplaats het volgende:
Hahah het wordt echt steeds met de dag gekker hier...
Denk dat ik ook maar op sinasappelkistje in het centrum van Rotterdam ga staan, en idiote dingen ga roepen.
Echt elke mongool denkt tegenwoordig wat zinnigs te melden te hebben.
Ok ik heb het dan ook nooit gelezen, maar goed ik gebruik niet, rook niet of whatever, maar wat anderen doen moeten zij weten. Als de lucht me niet bevalt ga ik wel ergens anders zitten. Drugstests vind ik zelf belachelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:37 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Joint is wel verboden. Lees het huisregelement maar na..
Echter wordt het wel in grote maten gedoogd, al zijn er telkens meer supporters die 'gepakt' worden en een gele kaart krijgen.
quote:02-09-2005: Lpf wil bolletjesscanners bij De Kuip
[Bron:-]
Naar Antilliaans voorbeeld pleit de LPF-fractie in de Tweede Kamer voor een verplichte bolletjesscan van alle Feyenoord-supporters. Wie bolletjes bij zich draagt, moet een stadionverbod voor die dag krijgen. Wie in totaal drie keer wordt gesnapt, mag zijn leven lang geen voetbalwedstrijd meer in De Kuip bijwonen.
Dat heeft LPF-Tweede-Kamerlid Varela donderdag gezegd. Bij de komende behandeling van de begrotingen van de ministeries van Verkeer en Waterstaat, Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Justitie zal hij erop aandringen per 1 januari 2006 bolletjesscanners in te voeren bij De Kuip. De kosten daarvan wegen volgens hem lang niet op tegen de grote hoeveelheden drugs die door hooligans worden binnengesmokkeld in De Kuip.
"Feyenoord staat bekend als om haar procentuel hoog aantal Antilliaanse aanhangers. Door de loop der jaren is De Kuip daarom de uitgegroeid tot wat wij het Colombia aan de Maas noemen. Er is een grote vrij handel onstaan in voornamelijk cocaïne, waarbij de politie nu machteloos toekijkt. Op het moment dat de havenpolitie een vrachtschip screent, lopen er bij De Kuip 10.000 Antillianen naar binnen met gemiddeld 10 kg aan cocaïne-bolletjes." Aldus LPF-Tweede-Kamerlid Varela.
In een later stadium wilt Varela ook onderzoek laten doen naar de helicopter die ieder jaar tijdens de open dag land in De Kuip. "Ik sluit niet uit dat ook via die weg een groot scala aan drugs De Kuip binnenkomt."
quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:16 schreef FrankyMcG het volgende:
Volgens mij had de LPF fractie zelf drugs gebruikt toen ze met dat idee kwamen!
What's next?
[..]
quote:In een later stadium wilt Varela ook onderzoek laten doen naar de helicopter die ieder jaar tijdens de open dag land in De Kuip. "Ik sluit niet uit dat ook via die weg een groot scala aan drugs De Kuip binnenkomt."
quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:23 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Dit is toch niet echt serieus of wel
Bolletjesquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:16 schreef FrankyMcG het volgende:
Volgens mij had de LPF fractie zelf drugs gebruikt toen ze met dat idee kwamen!
What's next?
[..]
Wie zou dat zijn, Vlaar?quote:"...We volgen nog één speler, maar hij heeft weinig gespeeld, en het moet financieel wel kunnen. Dat is de sitiuatie van Feyenoord, heel eenvoudig. En daar heb ik geen problemen mee.“
Laat maar komen danquote:
Hij zou toch naar de Joduh of het buitenland gaan?quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ja Vlaar zou geweldig zijn. Dat is de nieuwe Jaap Stam. Alleen ik denk niet dat hij wil. Of hij moet een garantie op een basisplek hebben.
Ja maar als ik zo lees, dat het iemand is die nog niet veel heeft gespeeld bij zijn club en dat hij financieel haalbaar is dan denk ik aan Vlaar. Aangezien je nu alleen nog maar binnenlandse transfers mag doen moet het iemand uit Nederland zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:41 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hij zou toch naar de Joduh of het buitenland gaan?
http://www.eindhovensdagb(...)ml?ArchiefID=2851422quote:
En dat geld hebben we nietquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als er een club met een zak geld voor de club komt een een goed salaris voor de speler is hij gewoon weg hoor.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als er een club met een zak geld voor de club komt een een goed salaris voor de speler is hij gewoon weg hoor.
D club kan er weinig aan forceren, ivm dat jeugdcontract toch? Maar hij zal wel nog een jaartje AZ doen en dan naar Ajax.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:00 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
die laten ze écht niet gaan hoor..
Als Vlaar zegt bij AZ te willen blijven zal hij toch wel een fatsoenlijk contract tekenen?quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:05 schreef DivineJester het volgende:
[..]
D club kan er weinig aan forceren, ivm dat jeugdcontract toch? Maar hij zal wel nog een jaartje AZ doen en dan naar Ajax.
Who the fuck zou dat dan moeten zijn ?quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:10 schreef Kaap het volgende:
Het zal dus wel om een middenvelder gaan die niet bijzonder veel speelt maar wel iets toevoegd aan de huidige selectie.
Volgens mij alles nog, ik denk dat je op zoek moet naar een geblesseerdequote:Op vrijdag 2 september 2005 14:12 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Who the fuck zou dat dan moeten zijn ?
Heeft Barreto weinig gespeelt de laatste tijd ?
Wat hebben we daar nou weer aanquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Haris Medunjanin
Hebben we überhaupt iemand nodig?quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:55 schreef Cart_man het volgende:
Vlaar hebben we ook niet nodig, Die Medanjunin ook niet...
Zolang we van ajax blijven winnen niet!quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:57 schreef Le-proffesseur het volgende:
Hebben we überhaupt iemand nodig?
Links midquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:57 schreef Le-proffesseur het volgende:
[..]
Hebben we überhaupt iemand nodig?
Niet nodig, maar Vlaar is een supertalent en zoveel hebben we er daar niet van, zeker niet achterin. Bovendien is het een speler voor de toekomst.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:55 schreef Cart_man het volgende:
Vlaar hebben we ook niet nodig, Die Medanjunin ook niet...
Is best nu...quote:Een goede rechts en linksback die op kunnen bouwen
Bahia, Greene niet goed genoeg?quote:Een goede centrale verdediger
Het geblesseerd zijn?quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:42 schreef feyenoord-dude het volgende:
Vlaar is geblesseerd ja. Die staat daar komend seizoen gewoon in de basis als ie deze lijn doortrekt.
een verdedigende mid is misschien wel het belangrijkst, aangezien Schreuder toch wel wat blessuregevoelig isquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Links mid
Verdedigende mid
Een goede rechts en linksback die op kunnen bouwen
Een goede centrale verdediger
Een linksback erbij zou geen kwaad kunnen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:15 schreef Cart_man het volgende:
Als Vlaar een supertalent is, dan zou hij nu wel spelen bij AZ (weet niet of hij geblesseerd is..)
[..]
Is best nu...
[..]
Bahia, Greene niet goed genoeg?
Volgens mij mag er ook wel een drugstest voor coaches worden ingevoerd als ik dit zo lees.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:50 schreef Le-proffesseur het volgende:
"Bovendien is het voor AZ een goede zaak dat er een echte WestFries in het elftal speelt. "
Die zijn lastig te vinden helaas. Een goede verdedigende middenvelder kunnen we ook wel gebruiken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:48 schreef Luni het volgende:
[..]
Een linksback erbij zou geen kwaad kunnen.
Hehe, je kent West-Friesland niet?quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij mag er ook wel een drugstest voor coaches worden ingevoerd als ik dit zo lees.
Even Louis bellen of ze nog interesse hebben in een echte Zuid-Zeelander.
Blijkbaar niet dus.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:14 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hehe, je kent West-Friesland niet?
eensch!quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:01 schreef Staanplaats het volgende:
Dit artikel ondersteunt de gedachte die ik al veel langer had. De Kuip is niet versleten, alleen de "commerciële' mogelijkheden zijn voor de heren beleidsmakers (ook buiten Feijenoord) te beperkt...
Voorlopig lijkt me de discussie voor een nieuw stadion dus absoluut onaanvaardbaar.
Precies, geen vertrek meer uit de Kuip als dit echt zo is.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:01 schreef Staanplaats het volgende:
Dit artikel ondersteunt de gedachte die ik al veel langer had. De Kuip is niet versleten, alleen de "commerciële' mogelijkheden zijn voor de heren beleidsmakers (ook buiten Feijenoord) te beperkt...
Voorlopig lijkt me de discussie voor een nieuw stadion dus absoluut onaanvaardbaar.
Juist, een momument mag je architectisch niet aanpassen. Je mag hem hooguit renoveren als hij maar zijn oude uiterlijk blijft behouden. Een 3de ring zal er dus nooit en te nimmer op komen. Dit lijkt me dus een broodje aap verhaal.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:32 schreef feyenoord-dude het volgende:
Namens de voetbalclub reageert een woordvoerder van Feyenoord sceptisch: ,,Een derde ring is niet wenselijk. Het wordt duur en wat gebeurt er met de zichtlijnen vanaf de tribunes? Bovendien is De Kuip een monument en mag de architectuur niet worden aangetast.''
Jup geld geld geldquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:29 schreef feyenoord-dude het volgende:
Zou belachelijk zijn ja, maar de Kuip is niet van Feyenoord zelf en je weet hoe het gaat daar met die maffia-figuren die over zulke dingen beslissen.
quote:Stuur een kaartje naar zieke Piet Bouts
Namens de Feyenoord Supportersvereniging willen wij u oproepen voor het volgende.
Piet Bouts (ome Piet) de oudste huisfotograaf van de Feyenoord Supportersvereniging is ernstig ziek en is opgenomen in het Dijkzigt Ziekenhuis / Erasmus MC. Een ieder die Ome Piet een warm hart toedraagt willen wij vragen een kaartje te sturen.
Het adres is:
Dijkzigt Ziekenhuis / Erasmus MC
3e verdieping KH zaal 355
Dr. Molewaterplein 40
3015 GD Rotterdam
Een ieder die de behoefte heeft om bij hem langs te gaan de bezoektijden zijn elke dag van 15.00 – 16.00 uur en 18.00 – 19.30 uur.
Weet zeker, dat uw kaartje of bezoek hem zal sterken omdat uw blijk van medeleven vanuit de Feyenoordsupporters komt.
Bij voorbaat dank namens het bestuur en de medewerkers van de Feyenoord Supportersvereniging .
Dit heb ik van de site van bouwhaven die de nieuwe Kuip zouden moeten gaan bouwen.quote:De huidige Kuip heeft voor een grote groep mensen (voornamelijk Feyenoordfans en Rotterdammers) een grote emotionele waarde. Hier zal met respect mee omgegaan moeten worden bij het realiseren van een nieuwe Kuip.
Daarnaast staat de Kuip op de monumentenlijst.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het een gemeente monument is en geen Rijksmonument, indien het een Rijksmonument is, moet je voor elke spijker die je in de muur wil slaan toestemming vragen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dit heb ik van de site van bouwhaven die de nieuwe Kuip zouden moeten gaan bouwen.
http://www.bouwhaven.nl/projecten/project.php?tid=24
en alleen daarvoor moet je hem zo groot makenquote:Op zaterdag 3 september 2005 17:50 schreef feyenoord-dude het volgende:
Feyenoord - Ajax of een bekerfinale dan krijg je die 70.000 plekken wel vol
Bekerfinale zit nu al niet vol.quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:50 schreef feyenoord-dude het volgende:
Feyenoord - Ajax of een bekerfinale dan krijg je die 70.000 plekken wel vol
quote:Van: Eus
Datum: zaterdag 3 september 2005 02:33
Aan: info@fcutrecht.nl
Onderwerp: Bericht voor Jan-Willem van Dop
Geachte heer Van Dop,
Zoals u waarschijnlijk wel weet, staat over een aantal weken FC Utrecht-Feyenoord op het programma. Ik ben voornemens deze wedstrijd te bezoeken. Aangezien ik als Feyenoord-supporter niet in het bezit ben van een zogenaamde uitkaart, zie ik mij genoodzaakt op een FC Utrecht-vak plaats te nemen. En zoals iedere wedstrijd ben ik ook nu van plan om mijn piratenvlag mee te nemen en uiteraard op te hangen.
Graag verneem ik van u welk beleid FC Utrecht hanteert ten aanzien van piratenvlaggen in De Galgenwaard? Ik heb al in meerdere stadions (Alkmaar, Waalwijk) problemen ondervonden bij het ophangen van mijn vlag. Vandaar dat ik graag op voorhand het standpunt van FC Utrecht in deze wil kennen.
Ik kan me voorstellen dat u niet 1-2-3 een antwoord heeft in een netelige kwestie als deze, vooral ook omdat u net nieuw bent bij FC Utrecht. Wellicht is het een optie dat u de achterban van FC Utrecht eens raadpleegt. U zou bijvoorbeeld met blocnote en pen bij de ingang van een vak kunnen gaan staan om zo middels een mini-enquête de meningen van de FC Utrecht-supporters te peilen. Dit is slechts een suggestie van mijn kant, ik wil u uiteraard nergens toe verplichten.
Ik vertrouw erop dat u mij voor 2 oktober aanstaande duidelijkheid hierover kunt verschaffen.
Met sportieve groet,
Eus
quote:Van: j.w.vandop@fcutrecht.nl <j.w.vandop@fcutrecht.nl>
Datum: zaterdag 3 september 2005 16:31
Aan: Eus
Onderwerp: RE: Piratenvlag
Geachte heer Eus,
Wordt een lastig verhaal, want zoals u weet piratenvlaggen horen niet bij voetbal.
Om u snel te kunnen antwoorden heb ik helaas geen kleine enquête kunnen houden, maar heb 1.000 Utregters gebeld en zij zijn het met mij eens, we maken voor u een uitzondering, maar wel onder de volgende voorwaarden:
1. U verschijnt op 2 oktober 2005 in het Utrecht shirt.
2. Ik ga er vanuit dat u inmiddels vanuit uw BV Eus Textiel de dassen uit a'dam heeft ontvangen en dient een dergelijke das met tekst 1-2 te dragen.
3. De biervoorraad in de Galgenwaard raakt op, dus u voorziet vóór de wedstrijd de Bunnikside van Shandy.
4. Aangezien ook tijdens de wedstrijden van FC Utrecht de reclameblokken worden afgewisseld met veel te veel voetbal is het gewenst dat u deze voetbalblokken voorziet van sfeeractiviteiten.
Mocht u aan deze voorwaarden willen en kunnen voldoen dat zal ik u persoonlijk uw plaats in de Galgenwaard wijzen.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem van Dop
Geweldig.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:14 schreef Erasmusch het volgende:
Eus heeft een keertje antwoord gehad
[..]
[..]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |