ik vind het eigenlijk prima te lezen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:33 schreef Flying het volgende:
Maak eerst je verhaal eens leesbaar. Zoek de enter toets op het toetsenbord even.
En dat heb je geweten ook. Salvia wen je aan. D.w.z. de eerste keer/paar keren merk je vrij weinig effect. Hoe vaker je het rookt hoe meer effect je krijgt.quote:dit keer besloot ik ook om lekker veel te roken zodat ik "goed" zou trippen
Psychedelisch bedoel je.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:35 schreef Sapientiea het volgende:
psychotische drugs
wie ben jij om te zeggen of het wel of geen visioenen zijnquote:Op vrijdag 2 september 2005 11:35 schreef Sapientiea het volgende:
Je hebt GEEN visioenen je moet van dat spul afblijven.
Right, de huisartsquote:Op vrijdag 2 september 2005 11:35 schreef Sapientiea het volgende:
Jouw verhaal is precies de reden waarom je Psychedelisch drugs niet moet gebruiken en zeker niet zovaak achter elkaar...
Dus je bent 20jaar en je hebt al geruime ervaring met LSD, je neemt paddo's en Salvia doorelkaar en je komt hier met vragen over wat was het ook al weer?
Serieus: Je moet hulp zoeken en geen topic openen. Ga naar je huisarts en vraag hem/haar om advies niet hier! Je hebt GEEN visioenen je moet van dat spul afblijven.
Beroep: Achter kasse (schaam schaam)quote:
Nou ik weet niet euhmmm hij gebruikt paddo's en Salvia en heeft vaker LSD gebruikt.....Nee je hebt gelijk het is niet de drugs het zijn visioenen......quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:57 schreef -starseed-mayo- het volgende:
[..]
wie ben jij om te zeggen of het wel of geen visioenen zijn![]()
ik probeerde er mee te zeggen dat je niet beter dan hem kan weten of het echt is of nietquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:43 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nou ik weet niet euhmmm hij gebruikt paddo's en Salvia en heeft vaker LSD gebruikt.....Nee je hebt gelijk het is niet de drugs het zijn visioenen......![]()
AAAAAAAAHehehehehehehahahahaha.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:11 schreef terror623 het volgende:
(ik kon mezelf toen "transporteren", ik was lui en had een hekel aan traplopen, dus ik ging altijd boven aan de trap staan en "dacht" mezelf dan in de huiskamer, wat altijd werkte(ik deed mijn ogen open en stond in de huiskamer)).
Zulks een idioot.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:56 schreef -=Bioslock=- het volgende:
[..]
AAAAAAAAHehehehehehehahahahaha.
RAAP ME OP!!
!
!!!1;1.1.1.11.
Allerlei soorten drugs door elkaar gebruiken, helemaal van de wereld raken en dan serieus afvragen of het "echt" is.quote:
Ik denk dat je hier iets heel zinnigs zegt...quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:19 schreef KieTJe het volgende:
Een tijdtje clean blijven en afwachten hoe het dan met je gaat?
In psychiatrische inrichtingen zit het vol met mensen met dit soort verhalen, in de 'normale' wereld bestaan mensen met 'magische krachten' alleen van horen zeggen, in B-films, zijn het illusionisten die spelen met suggestie, danwel zijn het oplichters die spelen met goedgelovigheid. Ik kan die reactie wel begrijpen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:57 schreef -starseed-mayo- het volgende:
[..]
wie ben jij om te zeggen of het wel of geen visioenen zijn![]()
Goed gezegd.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:24 schreef Keromane het volgende:
[..]
In psychiatrische inrichtingen zit het vol met mensen met dit soort verhalen, in de 'normale' wereld bestaan mensen met 'magische krachten' alleen van horen zeggen, in B-films, zijn het illusionisten die spelen met suggestie, danwel zijn het oplichters die spelen met goedgelovigheid. Ik kan die reactie wel begrijpen.
Blijf van drugs af. Neem het aan van een ervaringsdeskundige die een half jaar van z'n jeugd is kwijtgeraakt aan 'visioenen' in combinatie met de zogenaamd onschuldige softdrugs. Drugs kunnen psychoses en hallucinaties triggeren die perfect aansluiten bij je gedachtenwereld en je gevoel. Als je werkelijkheid en fantasie niet meer uit elkaar kunt houden -en dat kan er heel subtiel insluipen- kan dat verdomde lastig worden met verstrekkende gevolgen.
Zonder drugs ben je tot alles in staat waarvoor je denkt drugs nodig te hebben. Of je nu plezier wilt hebben, je concentreren, inspiratie opdoen, goed nadenken, of dat je gewoon wilt wegzakken in een mooie lucide droom. Drugs tasten je zenuwstelsel aan, veelvuldig gebruik kan tot hersenbeschadiging leiden. Zonder drugs blijf je beter met je beide benen op de grond. Het is nog gezonder ook.
Zei opa.
TS balanceert op het randje wanneer hij/zij echt overtuigt is dat ie zichzelf kan teleporteren. Drugs kunnen bij natuurlijke aanleg voor schizofrenie de remmen compleet losgooien. Vraag het maar eens aan iemand die werkt in de geestelijke gezondheidszorg. Ieder jaar zijn er weer nieuwe jongeren die compleet zijn vastgelopen. Of nog erger.
Uit dat "Zei opa." moet ik opmaken dat het niet jou mening is?quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:24 schreef Keromane het volgende:
[..]
In psychiatrische inrichtingen zit het vol met mensen met dit soort verhalen, in de 'normale' wereld bestaan mensen met 'magische krachten' alleen van horen zeggen, in B-films, zijn het illusionisten die spelen met suggestie, danwel zijn het oplichters die spelen met goedgelovigheid. Ik kan die reactie wel begrijpen.
Blijf van drugs af. Neem het aan van een ervaringsdeskundige die een half jaar van z'n jeugd is kwijtgeraakt aan 'visioenen' in combinatie met de zogenaamd onschuldige softdrugs. Drugs kunnen psychoses en hallucinaties triggeren die perfect aansluiten bij je gedachtenwereld en je gevoel. Als je werkelijkheid en fantasie niet meer uit elkaar kunt houden -en dat kan er heel subtiel insluipen- kan dat verdomde lastig worden met verstrekkende gevolgen.
Zonder drugs ben je tot alles in staat waarvoor je denkt drugs nodig te hebben. Of je nu plezier wilt hebben, je concentreren, inspiratie opdoen, goed nadenken, of dat je gewoon wilt wegzakken in een mooie lucide droom. Drugs tasten je zenuwstelsel aan, veelvuldig gebruik kan tot hersenbeschadiging leiden. Zonder drugs blijf je beter met je beide benen op de grond. Het is nog gezonder ook.
Zei opa.
TS balanceert op het randje wanneer hij/zij echt overtuigt is dat ie zichzelf kan teleporteren. Drugs kunnen bij natuurlijke aanleg voor schizofrenie de remmen compleet losgooien. Vraag het maar eens aan iemand die werkt in de geestelijke gezondheidszorg. Ieder jaar zijn er weer nieuwe jongeren die compleet zijn vastgelopen. Of nog erger.
Welke zaken zijn volgens jou onwaar? Kun je specifieker zijn?quote:Op woensdag 7 september 2005 12:16 schreef Pihkal het volgende:
[..]
Uit dat "Zei opa." moet ik opmaken dat het niet jou mening is?
ja?
gelukkig, het staat namelijk vol met onwaarheden![]()
wat?quote:Op donderdag 8 september 2005 02:49 schreef newsman het volgende:
Neem 2 blows een paddo en cocaine, word een beetje zat van deze drugs mongolen. Plaats dit anders in de klaagbak. Ik heb 3 keer die shit gehad, als je het dan niet door hebt, dat het niet werkt krijg ik echt twijfels.
Als ik deze post lees krijg ik ook twijfelsquote:Op donderdag 8 september 2005 02:49 schreef newsman het volgende:
Neem 2 blows een paddo en cocaine, word een beetje zat van deze drugs mongolen. Plaats dit anders in de klaagbak. Ik heb 3 keer die shit gehad, als je het dan niet door hebt, dat het niet werkt krijg ik echt twijfels.
misschien kun je beter weer posten als je nuchter bent?quote:Op donderdag 8 september 2005 02:49 schreef newsman het volgende:
"Drugs tasten je zenuwstelsel aan, veelvuldig gebruik kan tot hersenbeschadiging leiden"quote:Op woensdag 7 september 2005 15:22 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Welke zaken zijn volgens jou onwaar? Kun je specifieker zijn?
Salvinorin A, de werkzame stof uit Salvia Divinorum, is het sterkste trip middel ooit in de natuur gevonden. Een volle dosis Salvinorin A brengt je in een compleet verdoofde toestand. De wereld is weg, je ziet en hoort niets meer van deze werkelijkheid. Maar hoewel je volledig bewusteloos bent kun je wel gaan slaapwandelen.quote:Op donderdag 8 september 2005 03:28 schreef BaajGuardian het volgende:
wat is salvia in godsnaam , nog nooit van gehoord
hehe, stumper... er is nog nooit en dan ook nooit iemand blijven hangen in een trip.... dat kan niet.. het kan alleen een psychose triggeren wat vaak wordt gezien als blijven hangen in een trip.quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:00 schreef Renmaestro het volgende:
gewoon een keer goed lsd gebruiken...blijf je de rest van je leven in een trip
Tof verhaal aan de ene kant, niet zo tof verhaal aan de andere kant. Drugs is namelijk bad. Wat er gebeurt (iig) met LSD is dat je flarden van waarheid forceert.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:11 schreef terror623 het volgende:
Ok, dit is een lang verhaal en speelt al een tijd geleden (zeker 5 maanden).
Ok, dit is dus mijn verhaal, sorry dat het nogal Chaotisch is geschreven, maar zo gebeuren de dingen ook en zo is het meestal ook in mijn kop.
-Edit- wat leesbaarder gemaakt
Blowen is trouwens 100% mindcontrol.quote:Op zondag 11 september 2005 12:38 schreef terror623 het volgende:
dat is dus waar ik al geruime tijd mee bezig ben, op dit moment blow ik alleen, en dat alleen na het werk en in het weekend. Heb nu alweer minstens een maand geen harddope gebruikt en al minstens 4 a 5 maanden niks hallucinerends. Maar daarop terugkijkend stel ik mezelf dus weer dezelfde vraag, al maakt het me niet meer angstig. Het is meer mijn eigennieuwsgierigheid die mij drijft om erachter te komen, bewijs te vinden voor of tegen, welke kant het ook opvalt.
hee hee , niet fucken met lsd ja.... lsd is tjilquote:Op woensdag 14 september 2005 16:17 schreef junkie19 het volgende:
[..]
Tof verhaal aan de ene kant, niet zo tof verhaal aan de andere kant. Drugs is namelijk bad. Wat er gebeurt (iig) met LSD is dat je flarden van waarheid forceert.
Gezien je teleportatie gift heb je hier natuurlijke aanleg voor, wat je naar mijn idee gewoon moet uitbouwen (door orgonite te maken en te mediteren / ontspannen).
Er zijn mensen geweest die LSD hebben genomen en dan ineens dingen gaan roepen dat 1 op de 20 mensen eigenlijk reptielen zijn, ook hier zien ze een stuk realiteit. Ik zal het echter ten alle koste niet forceren, je kunt exact hetzelfde meemaken zonder LSD, als je maar weet wat je wilt.
he SAW (zaag) is het in het Engels. Het is niet voor niets dat het zowel zagen als zien betekend.
Waarom nietquote:Op donderdag 15 september 2005 02:24 schreef merlin693 het volgende:
Fuck LSD ! nooit gedaan alleen fout zien gaan ! (daarna kwam de angst ..daarvoor wilde mijn idee graag ! )
paddo's een keer gedaan en vond het wel humoristisch ! een keer was leuk daarna niet meer om de voorgaande vergelijking !
Jou reactie als iets afschuiven alszijnde conspiracy theory is mind control..quote:Op woensdag 14 september 2005 20:08 schreef Pihkal het volgende:
[..]
hee hee , niet fucken met lsd ja.... lsd is tjil![]()
Dat van die reptilians is gewoon een conspiracy theory
Naar aanleiding van dit verhaal denken velen dat het menselijk brein tot ongekende mogelijkheden in staat is en dat we nog lang niet genoeg ontwikkeld zijn om deze mogelijkheden optimaal te benutten. Niet waar! Het klopt wel dat we gemiddeld zo'n 5 tot 10% van onze hersenen gebruiken, omdat we niet meer hoeven te gebruiken. Elk deel van de hersenen heeft een functie. Als je een boek leest gebruik je andere delen dan wanneer je een boek schrijft. En als je met iemand loopt te praten gebruik je weer andere hersendelen. Vergelijk het met de harde schijf van je computer; als je de tekstverwerker gebruikt heb je de videobewerkingssoftware niet nodig.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:14 schreef ScorpioNecro het volgende:mens gebruikt slachts 5 - 10 % van zijn hersenvermogens
is dat niet fucking moeilijk dan?quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:19 schreef Netflier het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dit verhaal denken velen dat het menselijk brein tot ongekende mogelijkheden in staat is en dat we nog lang niet genoeg ontwikkeld zijn om deze mogelijkheden optimaal te benutten. Niet waar! Het klopt wel dat we gemiddeld zo'n 5 tot 10% van onze hersenen gebruiken, omdat we niet meer hoeven te gebruiken. Elk deel van de hersenen heeft een functie. Als je een boek leest gebruik je andere delen dan wanneer je een boek schrijft. En als je met iemand loopt te praten gebruik je weer andere hersendelen. Vergelijk het met de harde schijf van je computer; als je de tekstverwerker gebruikt heb je de videobewerkingssoftware niet nodig.
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien afgezaagd en very boring, maar is toch de beste optie. Gebruik geen drugs meer. Als je in een bepaalde bewustzijnstoestand wil komen kan je beter boeken lezen over zelfhypnose of meditatie. Je kan jezelf aanleren om in een bepaald bewustzijn te komen. Hetgene wat jij dan ervaart kan heel sterk zijn, maar je beschadigt je hersenen daarmee niet en je kan op commando uit die bewustzijnstoestand komen. Stukken veiliger. Maar ik neem aan dat je dit te saai lijkt?
moet het makkelijk of lonend (en veiliger) zijn ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:02 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
is dat niet fucking moeilijk dan?
nog wel makkelijker ,quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:08 schreef diep-in-de-war het volgende:
makkelijk is wel net zo gemakkelijk.
Wil je nou zeggen dat mensen die LSD hebben genomen en dan sommige mensen voor reptielen aanzien een stukje van de werkelijkheid zien? Welke werkelijkheid bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 14 september 2005 16:17 schreef junkie19 het volgende:
[..]
Tof verhaal aan de ene kant, niet zo tof verhaal aan de andere kant. Drugs is namelijk bad. Wat er gebeurt (iig) met LSD is dat je flarden van waarheid forceert.
Gezien je teleportatie gift heb je hier natuurlijke aanleg voor, wat je naar mijn idee gewoon moet uitbouwen (door orgonite te maken en te mediteren / ontspannen).
Er zijn mensen geweest die LSD hebben genomen en dan ineens dingen gaan roepen dat 1 op de 20 mensen eigenlijk reptielen zijn, ook hier zien ze een stuk realiteit. Ik zal het echter ten alle koste niet forceren, je kunt exact hetzelfde meemaken zonder LSD, als je maar weet wat je wilt.
he SAW (zaag) is het in het Engels. Het is niet voor niets dat het zowel zagen als zien betekend.
Definieer visioenen svp.quote:Nou ik weet niet euhmmm hij gebruikt paddo's en Salvia en heeft vaker LSD gebruikt.....Nee je hebt gelijk het is niet de drugs het zijn visioenen..
Beschadig je je hersenen dan wel met tripmiddelen zoals LSD of Paddo's? Dat impliceer je namelijk wel hier en het is gewoon niet juist. Psychedelische middelen zijn een zeer krachtige manier om met gebieden in het menselijk bewustzijn in aanraking te komen die moeilijk tot niet benaderbaar zijn via andere wegen. Meditatie en zelfhypnose zijn geen vervanging voor de ervaringen die kunnen worden opgewekt door bijvoorbeeld psilocybine of DMT (Ayahuasca). Daarnaast hebben al deze natuurlijke middelen een eigen karakter, de spirit van betreffende plant die je gewoonweg mist.quote:Hetgene wat jij dan ervaart kan heel sterk zijn, maar je beschadigt je hersenen daarmee niet en je kan op commando uit die bewustzijnstoestand komen. Stukken veiliger
Nou nooit?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:24 schreef HeartCore het volgende:
[..]
Definieer visioenen svp.
Wanneer bepaal je of iets een visioen is? Paulus krijgt een zonnesteek en krijgt een visioen wat zijn leven ingrijpend zal veranderen. Jan met de korte achternaam neemt paddo's en krijgt een visioen wat zijn leven ingrijpend zal veranderen.
Is er verschil? Wanneer is iets volgens jou een bona fide ervaring en wanneer is het slechts een hallucinatie?
Dus je twijfelt over het bestaan maar in het geval dat ze toch bestaan, twijfel je er aan of ze kunnen worden opgewekt door eoa middel. In feite weet je dus niet waar je over praat en roep je maar wat.quote:Nou nooit?
En als ze toch bestaan dan betwijfel ik dat je deze krijgt met behulp van een drug zoals LSD...
Zo krankzinnig vind ik die geconcentreerde extracten niet, als de Mazatecs de technieken ervoor hadden , hadden ze het ook gemaakt. IMOquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:24 schreef HeartCore het volgende:
[..]
[..]
Overigens gebruikten de Mazatecs zowel psilocybine als Salvia. Deze laatste echter niet in de krankzinnig geconcentreerde extracten die we tegenwoordig in de smartshops kunnen kopen.
Dat is nog maar de vraag, ik vraag me persoonlijk af of het mogelijk is te werken met zulke hoge concentraties. Het verschil tussen het roken van bladeren en het 15x extract is gigantisch. En vanwege de korte duur van de ervaring, is het naar mijn idee heel moeilijk om er mee te werken zoals je bijvoorbeeld in sjamanistische context met psilocybine of ayahuasca kan werken.quote:Zo krankzinnig vind ik die geconcentreerde extracten niet, als de Mazatecs de technieken ervoor hadden , hadden ze het ook gemaakt. IMO
Daar heb je een punt, maar er zijn ook extracten in de vorm van een alcohol based tinctuur, die dus wel minimaal een uur werken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:22 schreef HeartCore het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, ik vraag me persoonlijk af of het mogelijk is te werken met zulke hoge concentraties. Het verschil tussen het roken van bladeren en het 15x extract is gigantisch. En vanwege de korte duur van de ervaring, is het naar mijn idee heel moeilijk om er mee te werken zoals je bijvoorbeeld in sjamanistische context met psilocybine of ayahuasca kan werken.
Bij het mediteren word er waarschijnlijk (is onderzoek bezig) dmt aangemaakt door de pijnappelklier. Verder is nog nooit aangetoond dat lsd schadelijk is voor je hersenen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld alcohol. En hoezo kunstmatige bewustzijns verandering, ALLES wat je eet/drinkt heeft invloed op je bewustzijn... we zijn constant bezig met het veranderen van ons bewustzijn.... tv kijken is een mooi voorbeeld.quote:[b]Op vrijdag 7 oktober 2005 16:42
verhaal
Tijdens mijn eerste en tevens meest spirituele trip van paddo's die ik heb gehad, heb ik dit gevoelquote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:11 schreef terror623 het volgende:
Toen begon de trip, op het moment dat alles zwart werd, was ik alles, het universum was in mij en ik was weer in dat universum.
ik denk dat ik tijdens diezelfde trip vervolgens iets kreeg wat misschien een "verminderde" versie van dit is geweest, moeilijk uit te leggen, dus dat doe ik dan ook nietquote:Hierna veranderde alles (alles ging ook erg snel, alsof het op fast-forward stond) inclusief mijn waarneming, ik zag alles als " frames" (als in 3d dia's) en tegelijkertijd zag ik ook alle plaatjes die er geweest waren.
dit is een onderdeel van de conclusie die ik over God's bestaan tijdens die trip had getrokken. ik had bedacht dat als er iets zou zijn na de dood, dat we in een soort Field terecht komen, waar alle dode dingen heen zouden gaan, om 1 geheel te vormen. Maar dat er tevens in dat geheel nog steeds "individuen". Hierna bedacht ik me dat dit reïncarnatie ook aannemelijk(er?) zou maken.quote:Ik zag iedereen van de " set" aflopen, ik zag de audities voor mijn "rol" (ik zag 10tallen iedentieke Gijzen in een wachtkamer zitten, toen Gijs 26 werd opgeroepen stond ik op, tot aan dat mijn hele leven, werkelijk alles wat is, beschreven stond in een boek, waarvan er pagina's ontbraken (paginas die toevallig mij beschreven), er was een vrouwelijke stem, die het boek begon op te lezen, heel droog, toonloos, waarbij ik opgesomd werd "gijs zijn linkerteen" Gijs zijn rechtervoet" etc.)).
Oww sorry......Ik dacht dat LSD slecht voor je gezondheid/ was, maar sinds JIJ weet waar je het over hebt mag je me vertellen waar die fantastische visioenen door worden veroorzaakt.....quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:15 schreef HeartCore het volgende:
[..]
Dus je twijfelt over het bestaan maar in het geval dat ze toch bestaan, twijfel je er aan of ze kunnen worden opgewekt door eoa middel. In feite weet je dus niet waar je over praat en roep je maar wat.
ik heb ergens gelezen dat zij in een volledig donkere kamer gingen zitten, en op volgens mij tot 25 bladeren gingen kauwen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:22 schreef HeartCore het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, ik vraag me persoonlijk af of het mogelijk is te werken met zulke hoge concentraties. Het verschil tussen het roken van bladeren en het 15x extract is gigantisch. En vanwege de korte duur van de ervaring, is het naar mijn idee heel moeilijk om er mee te werken zoals je bijvoorbeeld in sjamanistische context met psilocybine of ayahuasca kan werken.
Doen ze ook met paddos op die manier, omdat ze denken dat ze gek worden als ze trippen in het licht (veel ie veel impulsen van buiten af)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:51 schreef P8 het volgende:
[..]
ik heb ergens gelezen dat zij in een volledig donkere kamer gingen zitten, en op volgens mij tot 25 bladeren gingen kauwen.
jah maar geeft dat iig niet hetzelfde effect als een 10x extract?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:13 schreef Pihkal het volgende:
[..]
Doen ze ook met paddos op die manier, omdat ze denken dat ze gek worden als ze trippen in het licht (veel ie veel impulsen van buiten af)
Mooi beschreven!, het is niet de intensie mensen aan te sporen een geestverruimend middel te gebruiken, maar het (beinvloed) en geeft je daadwerkelijk een andere kijk op jezelf en de wereld om je heen. Je wordt veel bewuster van jezelf dan je gedacht zou kunnen hebben!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring is dat paddo's wel degelijk geestverruimd kunnen werken.
Een visioen klinkt zo stom omdat het woord impliceert dat het betrekking heeft op iets wat je ziet waardoor je het al snel verwart met een hallucinatie. Aangezien hallucinaties niet echt zijn is dan automatisch alles wat je meemaakt in de trip niet echt en dus volslagen nutteloos. Dit is echt niet waar dus ik gebruik zelf liever de term inzicht omdat het niet zozeer visueel is waarin je geest verruimd wordt maar juist geestelijk, verstandelijk en emotioneel. Je kan er een stukje wijsheid mee vergaren. Dit werkt op verschillende manieren.
Vanaf het moment dat je geboren wordt kom je in verschillende ontwikkelingsfases. Je maakt vanalles mee, goeie en slechte dingen, en probeert daar op een zo goed mogelijke manier mee om te gaan. De manier waarop je hier mee omgaat is denk ik vooral genetisch bepaald. Je controleert immers niet al je gedachten, deze komen omhoog borrelen en ik denk dat erfelijkheid een grote rol speelt op wat voor soort gedachten er op komen borrelen in bepaalde situaties. Daarnaast speelt je opvoeding ook een grote rol aangezien je ouders je rolmodellen zijn en veel van hun gedrag kopieert, evenals je leeftijdgenoten. Vooral in de puberteit ga je zo'n beetje op zoek naar je eigen identiteit en de invloed van de mensen waarmee je omgaat is dan erg groot op jouw eigen gedrag. De vraag is echter of het allemaal wel zo goed is voor je ontwikkeling om constant (vaak onbewust) gevormd te worden door andere mensen, of je hier uiteindelijk wel gelukkig van wordt en geestelijk zo veel mogelijk groeit in dit leven. Ik denk van niet.
Veel van de manieren waarmee je hebt gereageerd op bepaalde situaties vergeet je. Emotionele tegenslagen verwerk je meestal niet maar je verdringt ze. Daarnaast veranderen ze je cognitieve schema's, de manier waarop je met situaties omgaat. De wat jij denkt dat de meest lonende gedachten en gedragingen zijn leer je jezelf aan. Dit zijn echter niet altijd de meest beste gedachten en gedragingen. Dit verklaart dan ook vaak hoe mensen persoonlijkheidsstoornissen ontwikkelen. Wat voor geestelijk gezonde mensen vreemd gedrag is is voor hen doodnormaal omdat het voor hen het beste werkt. Zo heb je bijvoorbeeld narcisten die zichzelf helemaal geweldig vinden, het liefst constant over zichzelf praten, zich omringen met mensen die hen ook geweldig vinden om maar constant zichzelf geweldig te kunnen vinden. Onderliggende kern is echter vaak een minderwaardigheidscomplex als gevolg van bijvoorbeeld pesten of sexueel misbruik. Om dit te compenseren gaan ze zichzelf maar wijsmaken dat ze geweldig zijn etcetera. Zo zijn er talloze mensen die met rare ideeen rondlopen als gevolg van een mislukte ontwikkelingsfase met als gevolg (licht) geestelijk gestoord gedrag.
De ervaringen van dergelijke situaties, emoties en gedachten die dit gedrag veroorzaakt hebben vergeet of verdring je echter vaak omdat ze te confronterend zijn en je anders maar diep ongelukkig wordt. Hiermee verdwijnen ze natuurlijk niet maar komen terecht in de diepere lagen van je psyche waar ze onbewust jou gedrag constant beinvloeden. Met paddo's (en misschien andere tripmiddelen, zelf geen ervaring mee), kun je echter een link leggen tussen je onbewuste en bewuste ervaring. Een trip ervaar je dan ook zo'n beetje als een droom die je bewust meemaakt, alles is heel onwerkelijk maar toch ook weer echt. Je zintuigen staan wagenwijd open evenals je eigen psyche. Dit is ook gewoon zichtbaar aangezien je pupillen 3 x zo groot worden. Prikkels van buitenaf ervaar je anders of sterker. Zo kun je statische elektriciteit van een lichtschakelaar voelen als je er met je hand langs gaat, en van een tv zelfs als je alleen maar je arm ernaar uitsteekt en er nog 1,5 meter afstand tussen zit. Je smaak wordt sterker, je hoort beter (vooral je eigen stem). Veel prikkels worden echter wel vervormd zodat je dingen ziet bewegen en stemmen kan horen in geluiden van bv ritselende bladeren. Zo was ik zelf eens aan het trippen in een park en de armen en benen van mijn vrienden veranderen in takken waar bladeren aan groeiden en ook een lantaarnpaal leek net een boomstam.
Naast die zintuiglijke veranderingen word je ook veel gevoeliger voor emoties, bent achterdochtiger en geestelijk eigenlijk gewoon ontzettend kwetsbaar. De muur die je om jezelf heen hebt gebouwd om jezelf in het dagelijks leven te beschermen tegen allerlei invloeden van buitenaf lost op, evenals de blokkades die je aan je onbewuste hebt opgelegd om niet geconfronteerd te worden met vervelende gebeurtenissen uit het verleden. De controle die je hier normaal gesproken over hebt verdwijnt steeds meer, wat ook afhankelijk is van de dosis die je neemt (hoe hoger de dosis hoe minder controle). De trip stuurt als het ware je gedachten en emoties die omhoog komen. Allerlei dingen die al jaren dwars kunnen zitten kunnen omhoog komen. Je kan dan ook ontzettend geconfronteerd worden met jezelf tijdens een trip. Wanneer het gevoel van controleverlies te groot wordt en je de controle hardnekkig vast wil houden kan een trip dan ook ontzettend overweldigend worden wat vaak leidt tot een bad trip. Alles wat je dan ziet en hoort kan erg beangstigend worden, je kan denken dat je dood gaat of al bent, dat je nooit meer uit de trip komt en nog veel meer dingen waardoor je compleet door kan flippen en er ongelukken kunnen gebeuren. Als je tript begin dan met lage doses en met iemand erbij om dit te vermijden zodat je trip op een positieve ervaring uitdraait. Toch is het denk ik niet te vermijden omdat juist de controle die je heel je leven al probeert te hebben doorbroken moet worden en een heftige bad trip kan daarbij helpen, dit is denk ik deel van het verwerken van gebeurtenissen.volledig van de wereld raakt. Dit deel van de trip speelt zich af in de piekuren.
Na de piekuren zwakt de trip wat af en zit je er niet meer 'midden in'. Je controle komt terug maar op een andere manier dan normaal. Het voelt alsof je alles ineens snapt, hoe jij in elkaar zit, de wereld in elkaar zit, anderen in elkaar zitten, je begrijpt ineens alles behalve hoe het toch mogelijk is dat je uberhaupt bestaat (wat op zich best frusterend is). In deze fase is je geest helder, je kan inzichten opdoen uit een bron van wijsheid die naar mijn mening sterk lijkt op godsdienstige leer gebaseerd op liefde voor alles en iedereen. Dit is dan ook de fase waarin je de inzichten/visioenen opdoet waar mensen het vaak over hebben. Wat in de piekuren over je heen is gekomen kun je in deze fase helder bekijken, alsof je boven alles staat en echt controle hebt over je gedachten. Dingen die je in het verleden hebt geleerd kun je bijstellen op een veel wijzere manier dan je op jonge leeftijd kan.
Er is in deze fase dan ook sprake van een soort sereniteit, een vredelievende kracht die over je heen daalt en rust brengt wat absoluut een heerlijk gevoel is. Je ego lost op en je voelt je verbonden met alles. Het is moeilijk uit te leggen wanneer je het zelf niet mee hebt gemaakt.
Maar om nog terug te komen op die inzichten: je snapt gewoon ineens veel meer, kan je beter inleven in anderen, het is allemaal zwaar psychologisch en liefdevol en kan zeker een verrijking zijn voor je geestelijke en emotionele ontwikkeling. Visioenen van reptielen heb ik nooit gehad en zit ook niet echt op te wachten eigenlijk
Onze westerse maatschappij mist denk ik heel erg een middel als dit om tot jezelf en anderen te komen. Materialisme en individualisme leidt uiteindelijk tot niets, alleen maar een hoop rotzooi. Jammer.
heftiger dan salvia kan bijna nietquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:08 schreef AartBakkebaard het volgende:
Probeer eens mescaline zou ik zeggen das pas lachen en veel heftiger dan salvia of paddo's!
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:41 schreef terror623 het volgende:-knip-
Aparte film beleef jij, dude. Maar je kan je situatie idd beter accepteren. We zijn maar toeschouwers in dit. Succes met je nieuwe woning, mocht je die krijgen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:41 schreef terror623 het volgende:
verhaal
dus? dat komt waarschijnlijk omdat je lichaam moet wennen? als je lichaam weer gewend is aan de "nuchtere" staat, dan worden die dingen ook wel minder. En "pijn" weg lachen is niet zo raar. tenminste, ik doe het ook, en ik ken meer mensen die het hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:07 schreef terror623 het volgende:
jeps idd heftig :|
heeft me wel veel geleerd over mezelf, heb het id dat als ik hier helemaal door ben veel sterker in het leven zal staan als ooit.
Stoppen met dope is net zo moeilijk als het makkelijk is, het een wat makkelijker dan het ander, wiet is soort van mijn kalmeermiddel, als ik nu stop met blowen dan ben ik morgen zwaar energiek, ren ik door het hele huis fiets 3 keer op en neer naar den haag, de dag daarna krijg ik enorme lachkicks om niks (al steekt er een 2 cm splinter door me duim, ik barste in lache uit),
geloof je echt dat je op deze manier kan stoppen met blowenquote:. Blowen, of veel blowen, is veel makkelijker als niet blowen of weinig blowen. Maargoed ik besef me dat ik best wel verslaafd ben aan wiet en ik stop nu zowat om de 2-3 weken met blowen en iedere keer blijf ik er langer weer vanaf, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen. Ws lukt het me de komende keer zelfs wel om langer dan 2 weken niet te blowen (dat zou voor mij een record zijn in de afgelopen 1,5-2 jaar).
mijn advies: ga roken. is goedkoper dan wiet, je hebt iets in je poten waar je aan kunt hijsen, en de nicotine kan enigszins als plaatsvervanger voor de THC optreden.quote:Maar het grootste probleem met stoppen met blowen is dat ik nu helemaal niks om handen heb en het dus makkelijker is om de tijd te verdoen met een jointje. Daarom hoop ik ook op ons nieuwe huisje want daar moet veel geklust worden maar als het af is hebben we ongeveer 1200m2 en tien hectare grondmaarja komt allemaal wel.
DEZE WERELD IS KUT, IK WIL NAAR EEN ANDERE PLAANEEEEET GA JE MEEquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:09 schreef diep-in-de-war het volgende:
ga dan 1 dag blowen en dan 3 dagen niet en dan weer 1 dag. zoals jij die eerste dagen omschrijft lijkt het me dikke pret.
Probeer voor de gein adrenochrome eensquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:15 schreef Pihkal het volgende:
[..]
heftiger dan salvia kan bijna niet![]()
uberspeed uit andrenaline klieren van varkens/mensen ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 03:06 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Probeer voor de gein adrenochrome eens
anders haal je gewoon een paar keer diep adem als je wat zinloos wil posten, en doe je het gewoon niet voor de verandering.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:29 schreef whosvegas het volgende:
Kraken, pauper
Maar daar gaat het nu niet om, ts is duidelijk geflipt, ga met een psycholoog praten en stop met alle middelen, ook met alcohol.
[whosvegas]quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:29 schreef whosvegas het volgende:
Kraken, pauper
Maar daar gaat het nu niet om, ts is duidelijk geflipt, ga met een psycholoog praten en stop met alle middelen, ook met alcohol.
Waar slaat deze reactie opquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:12 schreef Mirage het volgende:
[..]
[whosvegas]
Ai ai, vind je het zelf ook niet gevaarlijk om zo voor doktertje te spelen zonder papiertjes ?
Als je je daadwerkelijk inbeeld dat je arts bent is een bezoekje aan een dokter wel op zijn plaats zijn.
[/whosvegas]
Dit soort posts zijn niet gewenst.
Zinloos?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
anders haal je gewoon een paar keer diep adem als je wat zinloos wil posten, en doe je het gewoon niet voor de verandering.
edit mirage: je caps stond aan.....
hij bevalt mij ook niet, anders tief je ff op ofzoquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:23 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zinloos?
De meeste reactie in dit topic zijn zinloos. Van die mensen die denken dat ze er verstand van hebben, maar gewoon een beetje uit hun nek zitten lullen. Mijn reactie was juist serieus bedoeld. Als die reactie je niet bevalt, heb je pech![]()
tief effe zelf opquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:47 schreef Pihkal het volgende:
[..]
hij bevalt mij ook niet, anders tief je ff op ofzo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |