abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29520236
mn zusje heeft leukemie ( bloedkanker) het gaat erg goed nu en ze word waarschijnlijk helemaal beter maar toch ben ik bang dat het niet goed afloopt, terwijl de ziekte al helemaal weg is en alleen de chemokuren nog een probleem zijn...

ik heb nu afgelopen nacht gedroomd dat ze doodgaat en dat mn moeder daar vrede mee had! betekend dat dat ze ook echt gaat sterven..? ik ben nu eecht hartstikke bang man...

weet iemand dat?
pi_29520312
Ja, je had een visioen.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_29520342
Hmm. Ik ken een leuk liedje...
Hoe ging dat nou ook weer?

....

Oh ja!

"De meeste drooooomen zijn bedrog...."
I am the greatest man on earth.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:42:24 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29520381
Als je alleen maar domme grappen kunt maken, heb ik liever dat je je naar Onzin begeeft... .

TS: Ik denk niet dat je die betekenis aan je droom moet verbinden. Denk eerder dat die droom je diepste angst weergeeft.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte de komende tijd met het -hopelijk voorspoedige- herstel van je zus!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_29520407
het is niet erg om vrede te hebben met de dood van een persoon, dat hoort bij het verwerkingsproces. je kunt je er eeuwig tegen verzetten maar daarmee haal je niet iemand terug.
het feit dat je dat gedroomd hebt wil natuurlijk niet zeggen dat ze daadwerkelijk dood gaat, maar de kans bestaat. dat is een harde werkelijkheid, maar geen zekerheid. je mag natuurlijk altijd blijven hopen, dat kan geen kwaad.
probeer veel tijd met je zusje door te brengen en de rest van je familie, dat is voor iedereen fijn en helpt haar waarschijnlijk te herstellen (niet bewezen nee, maar als je je goed voelt....)
heel erg veel sterkte in ieder geval!

edit: wat zeggen de artsen eigenlijk?
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:51:29 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29520459
Als je droomt over doodgaan, moet je dat niet letterlijk nemen maar symbolisch uitleggen. Ik kan me voorstellen dat je schrikt, maar meestal betekent het niks ergs dat je droomt over doodgaan. Het symboliseert vaak een grote verandering, afscheid nemen van een oude situatie en nog moeten wennen aan de nieuwe situatie. Vul zelf maar in welke verandering dit zou kunnen zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:56:32 #7
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29520520
Jouw droom is in dit geval een vertaling van een diepe angst. Dat is niet erg, dat is eerder normaal.
Het geeft ook aan dat je bezig bent dit te verwerken, wat op zich goed is.

Vaak zijn dromen schokkend, en soms word je er zelfs huilend wakker van.
Het is echter een droom, geen voorspellende gave. Dat je er van schrikt, is normaal, maar zoek er niets achter, zonde van je tijd en energie.

Have fun
pi_29520523
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:31 schreef Ruby123 het volgende:

ik heb nu afgelopen nacht gedroomd dat ze doodgaat en dat mn moeder daar vrede mee had! betekend dat dat ze ook echt gaat sterven..? ik ben nu eecht hartstikke bang man...
In dromen verwerk je meestal gewoon ervaringen, soms ervaringen die je de voorgaande dag gehad hebt, maar ook zaken die langer spelen ...

Als je droomt over een mogelijke dood van je zusje, kan dat zijn dat je misschien die gedachte zelfs nogal hebt 'weggedrukt' ... juist op een moment dat het net wat beter gaat, kan precies dat idee opeens via je onbewuste weer naar boven komen, dat is niet slecht, maar kan gewoon een menaier zijn om met zulke gevoelens om te gaan.

dat je dit droomt, betekent geenszins dat dit 'werkelijkheid' zal worden, eerder dat het gewoon een gedachte is die je momenteel bezig houdt, die je moet verwerken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:57:05 #9
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_29520528
Mijn buurman is doodgegaan na de kanker aan griep omdat hij zo verzwakt was van de chemotherapie. Maar ik probeer je niet bang te maken. Zorg voor je zusje en hoop dat het goed komt. In zulke gevallen is het wel makkelijk als je in iets gelooft nu ik erover nadenk. Kan je bidden dat het goed komt. Tja het moet echt kut voor je zijn en nog veel erger voor je zusje. Beterschap iig.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:58:04 #10
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29520539
Goh, wat zijn we het eens met elkaar vanmiddag
pi_29520560
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:37 schreef B.Honderd het volgende:
Ja, je had een visioen.
Wat een trieste opmerking
pi_29520574
Ik denk dat je gewoon over je angsten hebt gedroomd. Hetzelfde (in minder ernstige mate dan) als je bijvoorbeeld bijna bent aangereden en dan 's avonds droomt dat je wel echt plat gereden wordt.
Dromen zijn een verwerking van wat er gebeurt is, voorspellende dromen geloof ik persoonljk niet zo in.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:06:25 #13
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_29520604
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:37 schreef B.Honderd het volgende:
Ja, je had een visioen.
Dit is een van de nadelen van het Inet. Mensen zijn ineens veel minder genuanceerd en heel bot. Ik weet zeker dat B.Honderd die nooit gezegd had in een fysiek gesprek, tenzij hij een focking satanist ofzo is. Jammer!
pi_29520725
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 15:06 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Dit is een van de nadelen van het Inet. Mensen zijn ineens veel minder genuanceerd en heel bot. Ik weet zeker dat B.Honderd die nooit gezegd had in een fysiek gesprek, tenzij hij een focking satanist ofzo is. Jammer!
Hallo denk eens even realistisch na. Je droomt iets en koppelt dat meteen aan de werkelijkheid?
Dromen/werkelijkheid = enorm verschil = eveneens een kleine nuance.
Als angst gebaseerd op dromen terecht was, lagen alle mannen op de wereld met Angelina Jolie in bed.
Sie mussen auch immer mich haben.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:20:55 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29520779
Een beetje inlevingsvermogen in TS zou je niet misstaan, B.Honderd.
Misschien voor jou moeilijk te bevatten, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je in zo'n situatie zit als TS, de paniek je om het hart kan slaan bij zo'n angstdroom.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:20:57 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29520780
Dat zal heel erg schrikken zijn...
Zoals hierboven ook vermeld: je dromen zijn een uitlaatklep en hebben geen voorspellende waarde, maar ik kan me goed voorstellen dat je op zulk soort dromen (zeker nu) niet zit te wachten. Laat je niet gek maken: het was gelukkig niet echt!

Heel erg veel sterkte voor jou en je zusje!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29521534
Dromen kun je imo niet verbinden met wat komen gaat.
pi_29521586
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 15:15 schreef B.Honderd het volgende:

[..]

Hallo denk eens even realistisch na. Je droomt iets en koppelt dat meteen aan de werkelijkheid?
Dromen/werkelijkheid = enorm verschil = eveneens een kleine nuance.
Als angst gebaseerd op dromen terecht was, lagen alle mannen op de wereld met Angelina Jolie in bed.
Een beetje verdieping in je leven zou geen kwaad kunnen denk ik, wat een simpel gezwalk
pi_29521707
ik heb al zo vaak gehad dat ik droomde dat mensen dood gingen en dat iedereen daar dan vrede mee had, ik ervaar als een bewijs dat je gewoon veel op diegene geeft en al die personen waarvan ik gedroomd heb dat ze dood gingen, die leven nog steeds.

sterkte met je zusje
Carpe diem
pi_29522967
quote:
ik heb nu afgelopen nacht gedroomd dat ze doodgaat en dat mn moeder daar vrede mee had! betekend dat dat ze ook echt gaat sterven..
Nee. Maak je geen zorgen. Dromen zijn een afspiegeling van gebeurtenissen/gedachten/verlangens.
pi_29523103
Het is heel normaal dat je hierover droomt, omdat het zulke ingrijpende gebeurtenissen zijn. Alles wat erbij komt kijken heeft echt wel zijn invloed gehad op zowel jou als je familie! Hoop gewoon op het beste, en zoals je zelf al aangeeft: de ziekte is in principe weg en er is dus niet veel waar je je zorgen over hoeft te maken. Desondanks begrijp ik wel dat je dat doet.

Wees gewoon kalm en gerust -> het gaat echt wel goed komen!

Sterkte met alles!
<i>So many theories, so many prophecies,
but what we need is a change of ideas</i>
pi_29530824
Omdat je nu zo verward bent kan je misschien bepaalde dingen niet goed plaatsen. Aan die droom zou ik niet teveel betekenis hechten.

Komt ongetwijfeld allemaal dik in orde!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 01:22:59 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29531423
Dood is natuurlijk erg symbolisch als een einde. Kan best met het verwerken van haar genezingsproces (einde/dood van de ziekte, dus niet van je zusje) te maken hebben.

Makkelijk gezegd, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen.
Vampire Romance O+
pi_29541123
quote:
mn zusje heeft leukemie ( bloedkanker) het gaat erg goed nu en ze word waarschijnlijk helemaal beter maar toch ben ik bang dat het niet goed afloopt, terwijl de ziekte al helemaal weg is en alleen de chemokuren nog een probleem zijn...

weet iemand dat?
Nee dat betekent het helemaal niet! Niet elke droom berust op de waarheid, anders zou elke nachtmerrie of leuke droom uitkomen, en dat gebeurd natuurlijk niet. Het is omdat je je er zo druk om maakt dat je dat juist gaat dromen.

Ik weet toevallig, dat je haar zoveel mogelijk moet laten zien dat het goed komt, het neemt dacht ik een bepaalde energie weg die je zusje juist nodig heeft om de ziekte te verwerken, dus ga er zo rustig mogelijk mee om, en blijf positief denken, met positief denken haal je veel energie naar jezelf toe en dus ook naar haar. veel succes, als je nog vragen hebt, zeg het maar
pi_29975042
quote:

weet iemand dat?
het kan ook betekenen dat jij of je moeder deze issue aan het loslaten zijn

misschien kunnen jullie zo meer ruimte geven aan liefde voor haar, zij vervolgens meer ruimte voor liefde aan haarzelf en daarna ook voor anderen op te brengen

kanker heeft alles te maken met afgescheidenheid, het opgeven van het gevoel van een deel van het geheel te zijn en het accepteren van zwakte en sterkte punten

laat haar zien hoe liefdevol jij met jezelf en dus de wereld omgaat

veel sterkte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')