tja, en dat was het dan dames, pak maar in die 2e kamerquote:Maar de rest van europa doet het ook
Al het dataverkeer zal worden gelogd. Obscure opsporingsinstanties uit binnen- als buitenland mogen zonder toestemming van een rechter vervolgens gaan grasduinen, zonder dat je verdachte bent. Verder kunnen gegevens gemanipuleerd worden en iemand kan een bedenkelijk profiel worden meegeven, een beproefde tactiek. En uiteraard zijn er tal van mensen die toegang hebben tot de data voor bijv. onderhoud van de systemen, criminelen zullen alvast in hun handen wrijven.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:54 schreef Hallulama het volgende:
Het is niet zo dat ze de data of gespreksinhoud betreffende de communicatie opslaan he, ze slaan enkel op wanneer je met wie of wat in contact was..
Als we dan net gewend zijn aan de ID kaart, komt er weer iets bij, als je dan toch bezig bentquote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:38 schreef DionysuZ het volgende:
Donner draait er, zoals altijd, waarschijnlijk omheen en verzwijgt of liegt de boel bij elkaar om maar zijn zin te krijgen
Ik zag Renmaestro posten, ik dacht ojee, das zeker een ONZ-post.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:05 schreef Renmaestro het volgende:
Net als met de identificatieplicht zou de bewaarplicht enkel de burger treffen in plaats van de terrorist. Nu maar nog hopen dat deze maatregel er niet door komt.
Alsof ik enkel onzin spui.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zag Renmaestro posten, ik dacht ojee, das zeker een ONZ-post.
Maar nee!Een goede! Mijn complimenten.
Daar is het ook voor bedoeld.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:05 schreef Renmaestro het volgende:
Net als met de identificatieplicht zou de bewaarplicht enkel de burger treffen in plaats van de terrorist. Nu maar nog hopen dat deze maatregel er niet door komt.
Ik hoor niet zoveel van deze Pechtold, maar als ik zou stemmen, stem ik op hem.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:38 schreef Hallulama het volgende:
Pechtold:grondrechten onder druk
DEN HAAG Minister Pechtold vindt dat
Nederland te paniekerig omgaat met
terreurdreiging.In een interview met
Trouw maakt hij zich vooral zorgen over
de grondrechten."Die hebben we door de
eeuwen heen per centimeter bevochten,
maar nu geven we ze per meter weg".
Pechtold wil het gevaar van terreur
niet bagatelliseren,maar waarschuwt
voor het beperken van de vrijheden van
burgers.Ook vindt hij dat de islam en
terrorisme vaak ten onrechte in één
adem worden genoemd.
Pechtold benadrukt dat zijn opmerkingen
niet zijn bedoeld als kritiek op zijn
collega's.
Beste man!quote:Veiligheid en privacy
De minister zegt zich te richten tot iedereen. Volgens hem komen enerzijds politici te snel in de verleiding vrijheden in te perken. Anderzijds gaan burgers daar te gemakkelijk in mee, omdat ze denken dat het nodig is voor hun veiligheid. Hij verzet zich tegen de tegenstelling tussen veiligheid en privacy.
"Wat als je de koran leent in de bibliotheek of je surft op het internet, omdat een bepaald onderwerp je belangstelling heeft. Komt dat dan straks ineens op tafel bij een sollicitatie? Het maakt ons angstig in ons eigen huis."
Alez hop, daarnet was het in goedemorgen nederland, besteed de media er toch nog aandacht aanquote:
edit: terugkijken kan nog niet, t staat verdulle nog op gisterquote:Bewaarplicht internetgegevens
Een e-mailtje naar een collega, een speurtocht via google en een chat-sessie met vrienden. Het kan nu nog allemaal in anonimiteit, maar als het aan de Europese Ministers van Justitie ligt komt er een mogelijke bewaarplicht internetgegevens. Oftewel; het gedrag op internet wordt continue vastgelegd. Vandaag vindt er een debat plaats over dit onderwerp in de Tweede Kamer.
Waar kan ik het live, via internet, volgen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:27 schreef Hallulama het volgende:
Alle Nederlandse burgers heel veel succes toegewenst vandaag
ENquote:KAMERELEDEN ONTVANGEN
Leden van de vaste commissies van Justitie, Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en Europese Zaken ontvangen vanaf 16.00 uur een delegatie van de Unit Landelijke interceptie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) en tevens een Britse delegatie (Thorbeckezaal).
Ik gók dat dit er allemaal mee te maken heeftquote:#Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties:
17.30 tot ca. 19.30 uur - Thorbeckezaal
Agenda:algemeen overleg met de ministers Donner
(Justitie), Verdonk (Vreemdelingenzaken en
Integratie) en Remkes (Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties) over de vergaderingen van de
ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken van de
lidstaten van de Europese Unie.
ik gok het van wel, wel toevalling dat koninkrijksrelaties er ook bij staat, deze minister had er vorige week nog een uitspraak over, zie een paar posts omhoogquote:Op dinsdag 6 september 2005 10:47 schreef Hallulama het volgende:
Weet iemand hoe laat het debat begint en in welke zaal?
Is het deze toevallig?
Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties: 17.30 tot ca. 19.30 uur - Thorbeckezaal
quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ik gok het van wel, wel toevalling dat koninkrijksrelaties er ook bij staat, deze minister had er vorige week nog een uitspraak over, zie een paar posts omhoog
Kan haast niet missen, lijkt me. Minister Donner en Remkes zijn wel de personen waar het om gaat denk ik. Wat ik ook zei, toevallig komen er om 16.00 nog even wat mensen andere mensen op het laatste moment beïnvloeden, denk ik
Dit is nu wel de goede, actuelequote:Op dinsdag 6 september 2005 07:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Alez hop, daarnet was het in goedemorgen nederland, besteed de media er toch nog aandacht aan
Link / bron: http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=sfmzFsHfHEIP
[..]
edit: terugkijken kan nog niet, t staat verdulle nog op gister
En die kies je dan hé, en dan gaan ze praten over iets actueels, en daar mag je dan niet bij zitten.quote:HERZIENE CONVOCATIE
(Tijdstip was: 16.00 - 17.00 uur:
toevoeging Britse delegatie) Den Haag, 29 augustus 2005
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Justitie
vaste commissie voor Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
vaste commissie voor EU-zaken
de leden van de bijzondere commissie voor de JBZ-Raad van de Eerste
Kamer der Staten-Generaal
de Nederlandse leden van het Europees Parlement
Vergadering van uw commissies op:
dinsdag 6 september 2005 van 16.00 tot ca. 17.30 uur
=====================================================
Agenda:
Presentatie over het opslaan van verkeersgegeven door:
- de Unit Landelijke interceptie van de RHC (KLPD)
- een Britse delegatie (namen volgen nog)
Griffier : Mevr. N.J.P. Coenen
bron: http://www.tweedekamer.nl(...)n_de_kamer/index.jspquote:OPENBARE COMMISSIEVERGADERINGEN
De vergaderingen aangeduid met een # zijn rechtstreeks te volgen via de knop live debat op www.tweedekamer.nl.
#Volksgezondheid, Welzijn en Sport:15.30 tot ca. 17.30 uur
Troelstrazaal
Agenda:algemeen overleg met minister Hoogervorst
(Volksgezondheid, Welzijn en Sport) over
ziekenhuiszorg.
#Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties:
17.30 tot ca. 19.30 uur - Thorbeckezaal
Agenda:algemeen overleg met de ministers Donner
(Justitie), Verdonk (Vreemdelingenzaken en
Integratie) en Remkes (Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties) over de vergaderingen van de
ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken van de
lidstaten van de Europese Unie.
Ik ook. Donner vind ik ook het engste mannetje in onze regering. Dat hij eens 1984 leest ofzoquote:Op dinsdag 6 september 2005 15:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben militant tegen de bewaarplicht. En iedereen met een beetje verstand is dat ook. Investeren in de AIVD en DNA-registratie zullen meer opleveren.
Ik zie het nog steeds als een onuitvoerbaar idioot idee van een stel digibeten en verwacht dan ook niet dat als dit doorgaat het lang van kracht zal zijn. Ook al slaan ze alleen op met wie je in contact staat dan levert dit zoveel (onbruikbare) data op dat er van een "goede" controle geen sprake kan zijn en kun je met een beetje verstand makkelijk de "speurneuzen" omzeilen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben militant tegen de bewaarplicht. En iedereen met een beetje verstand is dat ook. Investeren in de AIVD en DNA-registratie zullen meer opleveren.
ah, doet het nu welquote:Op dinsdag 6 september 2005 19:07 schreef Hallulama het volgende:
Het bewaarplicht geouwehoer is begonnen, zie http://www.tweedekamer.nl/applicaties/livedebat/index.jsp (Thorbecke zaal).
ik heb gewoon middel (kabel?) gekozenquote:Op dinsdag 6 september 2005 19:14 schreef Hallulama het volgende:
Hij streamt hier met 299 Kbps, en da's best fors, ik vraag me af hoeveel upstream bandbreedte die lui hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |