quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:04 schreef Oxymoron het volgende:
Ja zo'n bril heb ik vroeger ook gehad. Het is inderdaad met lange haken. Een voorbeeld: klik.
Die heb je juist voor kinderen!![]()
quote:Bedplassen : geen reden tot paniek
Bedwateren (enuresis nocturna) kan worden gedefinieerd als een onwillekeurig urineverlies bij een kind dat slaapt, en dit op een leeftijd en bij een neurologische ontwikkeling waarbij het in feite droog zou moeten zijn. Kinderen worden meestal droog 's nachts tussen de leeftijd van 3-5 jaar.
In feite is bedplassen medisch volledig normaal tot de leeftijd van 6-7 jaar. Indien het kind ouder is dan 7 jaar en vaak last heeft van bedplassen (meer dan 5 keer per week), dan kan u best een arts raadplegen.
Naar schatting zouden 10% van de kinderen tussen zes en zeven er nog last van hebben. Concreet wil dat zeggen dat er in het eerste en tweede leerjaar twee tot drie kinderen per klas zijn die nog bedplassen. Bedplassen komt vaker voor bij jongens dan bij meisjes.
Bedplassen gebeurt buiten de wil van het kind om. Het kan er niets aan doen (niemand ligt graag in een nat bed).
ik geloof dat hij toen 3 jaar en 10 maanden was ofzo.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:57 schreef jessie het volgende:
Bij jou had Luca gewoon ineens droge luiers snachts? Hoe oud was hij toen?
Daan heeft de afgelopen twee nachten in bed geplast (het gaat wel eens fout, maar 2x achter elkaar had ik nog niet eerder meegemaakt sinds hij 's nachts droog is). Zegt 'ie doodleuk dat hij geen zin had om naar de wc te gaan...quote:Bedplassen gebeurt buiten de wil van het kind om. Het kan er niets aan doen (niemand ligt graag in een nat bed).
Dat ligt helemaal aan je cb .quote:Op woensdag 21 september 2005 09:40 schreef jessie het volgende:
Daar ben ik weer
Veaagje over de inenting met 4 jaar. Die is toch ook echt met 4 jaar? Dat lees ik namelijk overal. Maar hier willen ze hem Bo eind deze maand al geven. Dat is 3 maanden eerder. Hoe is dat bij de 4 jarige hier gegaan?
en hoe reageer jij dan op zo'n mededeling ? (* lady-wrb is nieuwsgierig)quote:Op woensdag 21 september 2005 23:51 schreef Grijs het volgende:
[..]
Daan heeft de afgelopen twee nachten in bed geplast (het gaat wel eens fout, maar 2x achter elkaar had ik nog niet eerder meegemaakt sinds hij 's nachts droog is). Zegt 'ie doodleuk dat hij geen zin had om naar de wc te gaan...
Ik heb hem uitgelegd dat ik niet zo blij was met al die was en heb met hem de afspraak gemaakt (Daan lijkt een 'afspraak-fase' te hebbenquote:Op donderdag 22 september 2005 10:40 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en hoe reageer jij dan op zo'n mededeling ? (* lady-wrb is nieuwsgierig)
Bij Eva kwam de oproep toen ze 3,5 was. Ik heb dat toen steeds maar uitgesteld omdat ze ziek was en uiteindelijk was ze net een dag 4 dat ik belde voor een nieuwe afspraak. Toen bleek dat ze dat niet meer gaven op het cb als je kindje eenmaal 4 was maar dat ik met haar naar het GGD moest.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:40 schreef jessie het volgende:
Daar ben ik weer
Veaagje over de inenting met 4 jaar. Die is toch ook echt met 4 jaar? Dat lees ik namelijk overal. Maar hier willen ze hem Bo eind deze maand al geven. Dat is 3 maanden eerder. Hoe is dat bij de 4 jarige hier gegaan?
jij ook hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:35 schreef jessie het volgende:
(mous, je heb mail)
Sow! Gelukkig weten jullie het nuquote:
Zie de link... speciale prisma glazenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:56 schreef Rewimo het volgende:
Voor ver weg of dichtbij?
quote:Deze afwijking noemen we met een moeilijk woord Fixatie Disparatie. Het betekent dat het beeld dat het R oog ziet, net niet samen valt met het beeld dat het L oog ziet.
Zij die deze afwijking hebben, merken dat het beeld bij het lezen na korte tijd onrustig wordt, letters gaan door elkaar lopen, de regel is moeilijk vast te houden. Men slaat een regel over of men leest dezelfde regel nogmaals. Het omschakelen van lezen naar ver weg b.v. op het bord kost moeite en energie. Ook het kort geconcentreerd kunnen werken is vaak een gevolg van Fixatie Disparatie. De concentratie verslapt door vermoeidheid van de ogen.
Op school presteren de kinderen met een FD-afwijking 's morgens nog redelijk maar in de loop van de dag neemt het prestatie niveau snel af.
Ook hoofdpijnklachten kunnen in de loop van de dag ontstaan.
Haha, same herequote:Op maandag 17 oktober 2005 12:48 schreef Syrena het volgende:
Die ik alleen in het openbaar draag als het echt niet anders kan... (nooit dus)
quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:08 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet ook een nieuwe bril (ook al een bril om *niet* te dragen). Toen ik laatst oogontsteking had, en op mijn werk de hele dag achter de comp had gezeten met bril omdat ik mijn lenzen niet in kon, zag ik toen ik buiten kwam alles wazig. Dus die is ook aan vervanging toe.
hier ook zo'n plan! nou ja niet per verrassing, en ook niet bij oma Simonequote:Op woensdag 2 november 2005 22:01 schreef E.T. het volgende:
Volgend jaar valt 11 nov op een zaterdag en dan wil ik Saskia als verrassing bij Oma Simone laten Sint-Maarten. Dan snapt ze ook dat ze na het eten (wat ik daar moet zien te bemachtigen) nog lang in de auto moet zitten enzo..
Ik kan bijna niet wachten!
Niks logerenquote:Op woensdag 2 november 2005 22:26 schreef bixister het volgende:leuke bril rené!
[..]
hier ook zo'n plan! nou ja niet per verrassing, en ook niet bij oma Simone, maar wel mag Piet dan bij de Noord-Hollandse oma logeren, waar volop aan StMaarten gedaan wordt.
Ah, die link leg ik nu pas!quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:45 schreef poemojn het volgende:
Hahaha!
Leuke bril heeft ze gekregen trouwens!
Ze communiceren daar standaard met gesproken taal ondersteund met gebarentaal. Er zitten nog wat kinderen bij Eva in de klas die de gesproken taal niet machtig zijn. Eigenlijk communiceren ze op een heleboel verschillende manieren maar deze 2 zijn de belangrijkste. Verder maken ze nog gebruik van picto's, foto's en voorwerpen.quote:Op woensdag 2 november 2005 22:00 schreef Genuivere het volgende:
Is de gebarentaal leren omdat Eva zoveel moeite met praten heeft of leren ze dat ieder kind? Wel heel handig lijkt me, zeker als jullie de gebaren ook leren, dan kan ze toch fijn uitdrukken wat ze bedoelt.
precies zo hier!quote:Op maandag 5 december 2005 21:28 schreef livelink het volgende:
Grappig, want ik spreek jouw 'naam' ook uit als Moessie, dus die associatie maak ik ook altijd met jouw naam (mama in een andere taal). Tijdens de radio-uitzending hoorde ik pas dat het Moussy moest zijn, maar toen kon ik er niet meer aan wennen.
maar het gaat toch om bso en niet om school?quote:Op woensdag 21 december 2005 23:11 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... de komende twee weken is het toch vakantieChristan is vrij op de dagen die jij noemt.
Euh, ik begreep school, maar er staat inderdaad ook BSO bijquote:Op donderdag 22 december 2005 07:01 schreef lady-wrb het volgende:
maar het gaat toch om bso en niet om school?
Mijn vader had het toevallig ook op de laatste schooldag (begin zomer). Kwamen er allemaal moeders met cadeautjes voor de juffen aan en ik had niks meegegeven (wist ik veel). Mijn vader ging hem die dag halen dus hij stond met lege handen.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:23 schreef jessie het volgende:
Op schooltje zag ik dat heel veel ouders met wat voor de juffen aankwamen. Voor de kerst ofzo. Ik had niksIk heb ook al zoveel gefreubeld de laatste dagen dat ik daar niet eens aan gedacht had. Is dat gebruikelijk?
Hier moet ik nou weer van huilenquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:38 schreef jessie het volgende:
O lieve Lois
Ik weet gewoon niet wat ik moet tikken. Krijg ineens tranen van jou stukje.
Ik kan me zo indenken wat er dan door je heen moet gaan.
Echt superkus vanuit hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |