quote:till further notice
En op de UCI - site, en andere toonaangevende wielersites staat ook nog helemaal niks.quote:Op zondag 28 augustus 2005 09:18 schreef The_Hives het volgende:
Het lijkt me ook wel een heel sterk verhaal dat die ploegen nu overal uit competitie zijn gehaald en dat ze precies aangeven, wie wanneer betrapt was (welke etappe). Ik geloof er dus weinig van.
Zolang JohnDDD met geen een bron op de proppen komt zal ik het maar ter kennisgeving aannemen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 09:34 schreef flaaik het volgende:
dan zouden ze toch al sinds gistere niet mogen beginnen zijn? toch belachelijk om halverwege te doen zoda er nog kans is da ze iemand uit de proloog moetten halen wegens doping van vroeger ...
Zeggggggg pas op wie je beledigt!quote:Op zondag 28 augustus 2005 10:08 schreef Ericr het volgende:
(...) Dat stuk tekst komt nou niet echt over als een persbericht geschreven door een professioneel tekstschrijver, (...)
juist, daarmee dat ze de ploegentijdrit gewonnen hebben. was omdat ze slecht waren zeker -_-quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:10 schreef JohnDDD het volgende:
Remember, voor de rustdag waren Lance en zijn team nog zo mateloos slecht. Erna goed.
quote:Lance Armstrong wil achtste Tour winnen
Lance Armstrong overweegt om volgend jaar voor een achtste Tourzege te gaan. Dat staat vandaag te lezen in een Texaanse krant. Armstrong is geprikkeld door de uitlatingen van de Franse sportkrant L'Equipe, die hem beschuldigd van epo-gebruik. Armstrong is al volop aan het trainen en gaat eind dit jaar mee op stage met zijn ploeg Discovery Channel.
Volgens ploegleider Johan Bruyneel is het nog veel te vroeg om al aan een volgende Tour te denken, maar hij sluit de mogelijkheid zeker niet uit. Hij bevestigt dat de Texaan opnieuw intensief traint.
Geen idee, dit komt van de website van een Belgische krant.quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:36 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Weet je ook in welke krant het heeft gestaan Saint? Daily Texan?
Bron: Austin American Statesmanquote:Armstrong is engaged and contemplating a comeback
Seven-time Tour de France champ says he might ride again.
By Suzanne Halliburton
AMERICAN-STATESMAN STAFF
Tuesday, September 06, 2005
Cycling champion Lance Armstrong is engaged to rock star Sheryl Crow and is considering coming out of retirement to try for an eighth consecutive Tour de France victory, he told the Austin American-Statesman on Monday.
Since Armstrong and Crow have been living together for 18 months, their engagement may have been expected, though the couple has been dispelling breakup rumors since May. But a spring wedding followed by a summer Tour?
"I'm thinking about it," Armstrong said. "I'm thinking it's the best way to piss (the French) off." Armstrong said he has entertained the idea for only the past two weeks. He said he began thinking about it when a French newspaper reported Aug. 23 that he had tested positive six times for a banned blood booster as he was winning his first Tour in 1999.
When asked how serious he was about another Tour, Armstrong said, "I'm exercising every day."
Armstrong has made a career of proving people wrong, winning a record seven Tours after surviving advanced testicular cancer in 1996. And he often is at his best when he's got a motivational chip on his shoulder.
Since the articles appeared in L'Equipe, an all-sports daily newspaper based in Paris, Armstrong has vehemently denied ever using erythropoietin, a blood booster that has been illegally used by cyclists for years.
A French laboratory outside Paris, trying to perfect relatively new testing procedures for EPO, used urine samples provided by Tour cyclists in 1999 in its research. All samples were anonymous and assigned a number, and all were B — or backup — specimens, the A samples having been tested and discarded in 1999.
Armstrong provided 17 urine samples in 1999, representing every day he wore the leader's yellow jersey in the three-week Tour. Researchers have concluded that EPO can stay in the body and be detected by a urine test for up to one week. According to L'Equipe, which claimed it was able to match up the numbers with the names of the cyclists, Armstrong tested positive six times. It did not mention the other 11 samples. The International Cycling Union began investigating the matter Aug. 29. The nonprofit regulatory organization, based in Switzerland, is expected to announce its results this week. USA Cycling already has issued a statement supporting Armstrong.
Last April, Armstrong announced that this year's Tour would be his final race. He stayed conservative throughout the Tour, winning only one stage, but still coasted to a 4-minute, 40-second margin of victory over Italy's Ivan Basso.
As for the engagement, Armstrong said he popped the question to Crow on Wednesday while they were vacationing in Sun Valley, Idaho. "We've told family and friends, stuff like that," he said. Armstrong added that he discussed the engagement with his three children before he asked Crow. It will be Armstrong's second marriage and Crow's first.
Although still officially retired, Armstrong hasn't been able to spend much time in Austin. He said he will maintain a busy schedule at least through mid-September. Armstrong is set to tape an interview with Oprah Winfrey on Wednesday, and he'll return to Idaho next week to meet with the Dalai Lama.
shalliburton@statesman.com; 445-3954
Een normale reactie van iemand die terecht wordt beschuldigdquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:12 schreef placebeau het volgende:
Geniaal. De beste manier om die Fransen terug te pakken, is om terug op de fiets te stappen en hun tour opnieuw af te nemen.
Oh, voor mij is het overduidelijk. Tja, er is wat kommageneuk over het al dan niet rechtsgeldig zijn van z'n positieve stalen. Maar dat ze positief waren, trek ik persoonlijk niet meer in twijfel.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoezo terecht beschuldigd, dat is niet eens zeker.
Dat ze positief zijn lijkt mij ook duidelijk. Alleen wil ik nog wel precies weten van wie allemaal.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oh, voor mij is het overduidelijk. Tja, er is wat kommageneuk over het al dan niet rechtsgeldig zijn van z'n positieve stalen. Maar dat ze positief waren, trek ik persoonlijk niet meer in twijfel.
Pound moet sowieso weg uit die functie, laat hem maar lekker elanden afschieten in de bossen ofzo.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:23 schreef Ericr het volgende:
UCI kan niet schorsen of ze moeten hun regels ook retrospectief gaan wijzigen. Geen A-staal, geen schorsing. Een renner heeft ten alle tijde recht op een contra expertise waarbij hij zelf aanwezig is tijdens het ontzegelen van de stalen. Dus UCI en Wada zijn in deze zaak een tijger zonder tanden. Pound is dan nog de grootste sukkel, die is zo zeker dat hij toch maar een DNA-test wil laten doen. Weg met die kerel.
1. Marco PANTANI (Ita) en 92h49'46"quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:03 schreef Wombcat het volgende:
Overigens zie ik dat je een foto van Pantani als user-icon hebt (was me al wel eerder opgevallen hoor).
Pantani was dus ook altijd ้้n van mijn helden. Nu nog wel eigenlijk. Ik heb sinds een tijdje het boek Pantani Vive en daar stond iets in wat ik nog niet zo wist. Hij heeft twee rechtzaken aan zijn broek gekregen wegens vermeend dopinggebruik (door de italiaanse justitie aangespannen). Ik was altijd in de veronderstelling dat hij daar was vrijgesproken. Nu is hij dat inderdaad ook wel, maar wel met de uitspraak dat de feiten bewezen waren, maar nog niet strafbaar ten tijde dat hij het deed.
Hiermee is Pantani voor mij dan ook wel een stukje van zijn voetstuk gevallen. Je kunt toch wel met zekerheid stellen dat hij gebruikt heeft, maar door de mazen van de wet is gekropen.
En als ik dan hoor dat van de tour in '98 40 plasjes positief zijn op EPO, dan vermoed ik dat Pantani daarbij is. En wat mij betreft geldt daar dan hetzelfde voor als wat ik met Armstrong roep: als bewezen wordt dat hij gebruik heeft, schorsen die hap en de uit de uitslag halen.
En ik zou het h้้l erg jammer vinden als Pantani die tourzege kwijt zou raken, maar dan had hij maar niet moeten gebruiken.
Eigenlijk kan ik niet al te veel medelijden hebben met sporters die gebruiken, zeker niet als het om zaken als EPO gaan. Gaat het een keertje om amfetamine of efedrine, dan heb ik er nog niet zo veel problemen mee, want daar ga je niet wezenlijk harder van fietsen. Van EPO wel, en dat vind ik oneerlijke concurrentie.
Boogerd klom wel h้้l goed toen he?quote:
Juridisch gezien heb je gelijk.Praktisch gezien als een renner 6 positieve plasjes heeft afgeleverd ligt het (imo) wat anders. Maar het is idd de vraag wat er juridisch mee kan.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:08 schreef Ericr het volgende:
Je hebt 0 contra expertises omdat bij een contra expertise het recht bestaat om bij de ontzegeling van de stalen aanwezig te zijn. Die mogelijkheid is er niet meer dus heb je ook geen enkele mogelijkheid om te straffen. Zie de zaak Hamilton op de OS, B-staal om zeep geholpen en Hamilton ontsprong de dans.
Het kan allemaal gezeur lijken, maar er zijn gewoon regels voor opgesteld. Labs, WADA en UCI moeten die gewoon volgen. Anders kunnen we net zo goed direct met een vingertje gaan wijzen als er maar de minste twijfel ontstaat bij een sporter.
Okee, het zal misschien bluf zijn....quote:Lance Armstrong wil achtste Tour winnen
BRUSSEL -Lance Armstrong overweegt om volgend jaar voor een achtste Tourzege te gaan. Dat staat vandaag te lezen in de Texaanse krant The American Statesman. "Ik denk dat het de beste manier is om (de Fransen) de mond te snoeren", wordt Lance Armstrong geciteerd, een verwijzing naar de betichtingen over epo-gebruik in 1999 waarmee de Franse sportkrant L’Equipe op 23 augustus uitpakte. Gevraagd naar de ernst van zijn plannen voor een Tour-deelname in 2006, antwoordde Armstrong: ,,Ik train elke dag''.
Armstrong is geprikkeld door de uitlatingen van de Franse sportkrant L'Equipe, die hem beschuldigde van epo-gebruik. Armstrong is al volop aan het trainen en gaat eind dit jaar mee op stage met zijn ploeg Discovery Channel. Volgens ploegleider Johan Bruyneel is het nog veel te vroeg om al aan een volgende Tour te denken, maar hij sluit de mogelijkheid zeker niet uit. Hij bevestigt dat de Texaan opnieuw intensief traint. ,,Kijk, ik heb dagelijks contact met Lance Armstrong. Als we een kwartier aan de telefoon hangen, gaat ons gesprek dertien minuten over ’de koers’. Hij heeft na drie weken echt niets doen opnieuw de draad opgenomen en fietst weer dagelijks. Bovendien is hij o zo ge๏nteresseerd in de prestaties van het team en het is duidelijk dat hij weer honger heeft naar de fiets. Hij mist alles wat rond de koers beweegt en leeft, zoveel is duidelijk. Als Lance iets in zijn hoofd heeft, kan je hem dat niet afpraten. Bovendien zijn de roddels die bijna dagelijks de wereld ingestuurd worden over mogelijk dopinggebruik, misschien wel een extra stimulans om de draad terug op te nemen als renner en iedereen te laten zien dat hij al zijn resultaten ’puur’ heeft behaald. En moest hij opnieuw terug willen koersen, dan heb ik voor hem zeker nog een plaatsje binnen de ploeg. Hij heeft trouwens vorig jaar een contract ondertekend voor de duur van twee seizoenen'', gaf Bruyneel mee.
Ook adjunct-sportdirecteur Dirk Demol was niet verrast over het bericht dat Lance Armstrong mogelijk opnieuw zou hervatten. ,,Zeg nooit ’nooit’ in het leven, maar je gaat me niet horen zeggen dat Lance honderd procent zeker opnieuw profrenner wordt. Feit is dat hij opnieuw fietst. Per dag werkt hij zo’n drie uur op de mountainbike af. En hij komt zeker naar het trainingskamp in Austin, begin december. Wie weet valt daar wat nieuws te rapen?'', zei Demol nog.
Bron: Nieuwsblad.be
Bruyneel deed die vreemde uitspraak ook al, maar hoe zou hij in vredesnaam zijn cleanheid bewijzen door nog eens fietsles te geven (wat hij sinds 2001 nooit meer heeft gedaan), dan twijfelt iedereen toch nog alleen maar meer aan zijn prestaties? Dat die goedkope cliche's over de fransen bij zoveel mensen buiten Amerika toch blijkbaar aanspreken vind ik ook verbazingwekkend.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:57 schreef SeLang het volgende:
Gaat Lance voor de 8ste tourzege ??
[..]
Okee, het zal misschien bluf zijn....
Maar het is inderdaad de beste manier om die Fransen terug te pakken.
En eerlijk gezegd zie ik Lance er best wel voor aan om op deze manier zijn 'cleanheid' te bewijzen
Ik zou het wel mooi vinden
Jawel, maar waar blijven dan de resultaten van al die andere jaren? Ondanks al die nieuwe onderzoeksmethodes heeft Lance nimmer positief getest. HIj werd vaker getest dan Lotzquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:27 schreef Olmo het volgende:
Er zijn vorig jaar/dit jaar nieuwe onderzoeksmethoden ontwikkeld en daarom komen ze nu pas met het nieuws.
Ik zou het trouwens van harte toejuichen als Lance nog een keer de Tour gaat rijden
Waarom zouden ze die stalen gaan onderzoeken? '99 was het laatste jaar dat renners ongestraft epo tijdens een wedstrijd konden gebruiken, na de komst van de epotest in 2000 kan dat niet meer. Daarna zijn ze overgestapt op het gebruik van epo in de voorbereiding op een wedstrijden, en kleinere kuren, zodat ze niet meer zijn terug te vinden in het urine of bloed zodra je gecontroleerd wordt. Daarnaast zijn ook andere middelen populairder geworden (bloeddoping, en misschien wel dingen als CERA of Dynepo). Armstrong zou wel een complete idioot zijn als er epo in de stalen van latere jaren zit, alleen de kleine jongens die teveel proberen worden op die manier gepakt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:34 schreef Porta het volgende:
[..]
Jawel, maar waar blijven dan de resultaten van al die andere jaren? Ondanks al die nieuwe onderzoeksmethodes heeft Lance nimmer positief getest. HIj werd vaker getest dan Lotz
Precies.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die stalen gaan onderzoeken? '99 was het laatste jaar dat renners ongestraft epo tijdens een wedstrijd konden gebruiken, na de komst van de epotest in 2000 kan dat niet meer. Daarna zijn ze overgestapt op het gebruik van epo in de voorbereiding op een wedstrijden, en kleinere kuren, zodat ze niet meer zijn terug te vinden in het urine of bloed zodra je gecontroleerd wordt. Daarnaast zijn ook andere middelen populairder geworden (bloeddoping, en misschien wel dingen als CERA of Dynepo). Armstrong zou wel een complete idioot zijn als er epo in de stalen van latere jaren zit, alleen de kleine jongens die teveel proberen worden op die manier gepakt.
Mwah, je hebt wel een beetje gelijk...maar niet helemaal. In 2002 heeft hij in de gele trui Beloki er nog eens uitgedemarreerd, in 2003 heeft hij op Luz Ardiden toch ook stevig lesgegeven, in 2004 was hij ontzettend sterk, maar kwam hij wel met Basso boven (en met anderen beneden) en won hij evenvel de klimtijdrit...quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:31 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bruyneel deed die vreemde uitspraak ook al, maar hoe zou hij in vredesnaam zijn cleanheid bewijzen door nog eens fietsles te geven (wat hij sinds 2001 nooit meer heeft gedaan), (...)
als dat zo is hoort dat er ook bij niet danquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:57 schreef rubbereend het volgende:hij gaat hem echt voor de 8e keer proberen te winnen.
k zou het niet doen, dan gaat hij echt een jaar te lang door
Idd, dat valt ook niet te bewijzen. Tenminste niet met buisjes van toen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:01 schreef erikh het volgende:
tja het hele verhaal is me nog steeds veels te speculatief. ik geloof er ook niks van dat die stijlen na 7 jaar nog steeds identiek zijn aan toen ze werden afgenomen.
Maar in 2003 was hij in de andere ritten toch minder sterk, en verloor hij in de tijdrit anderhalve minuut op Ullrich. 2003 is toch wel met afstand zijn minst overtuigende overwinning.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:58 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mwah, je hebt wel een beetje gelijk...maar niet helemaal. In 2002 heeft hij in de gele trui Beloki er nog eens uitgedemarreerd, in 2003 heeft hij op Luz Ardiden toch ook stevig lesgegeven, in 2004 was hij ontzettend sterk, maar kwam hij wel met Basso boven (en met anderen beneden) en won hij evenvel de klimtijdrit...
Ja, ik vind die goedkope cliches over de vermeende onsportiviteit van Fransen ook walgelijk. Over negatieve beeldvorming gesproken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:31 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bruyneel deed die vreemde uitspraak ook al, maar hoe zou hij in vredesnaam zijn cleanheid bewijzen door nog eens fietsles te geven (wat hij sinds 2001 nooit meer heeft gedaan), dan twijfelt iedereen toch nog alleen maar meer aan zijn prestaties? Dat die goedkope cliche's over de fransen bij zoveel mensen buiten Amerika toch blijkbaar aanspreken vind ik ook verbazingwekkend.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:01 schreef erikh het volgende:
tja het hele verhaal is me nog steeds veels te speculatief. ik geloof er ook niks van dat die stijlen na 7 jaar nog steeds identiek zijn aan toen ze werden afgenomen.
Da's idd erg flauw om het daar steeds over te hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, ik vind die goedkope cliches over de vermeende onsportiviteit van Fransen ook walgelijk. Over negatieve beeldvorming gesproken.
Zelden was in de atletiek het publiek zo sportief als op het WK in Parijs 2 jaar geleden. (in Helsinki en Sydney ook wel, maar goed). En daar was bijna iederen die dat WK bezocht het over eens.
Idd. De Fransen worden soms een beetje afgeschilderd als het toppunt van het moralistische Europese anti - Amerikanisme. En bovendien zouden ze erg snobistisch zijn en zich cultureel verheven voelen. etc. etc.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's idd erg flauw om het daar steeds over te hebben.
Dan kun je net zo goed je afvragen waarom je een wielrenner zou geloven die verdacht wordt van dopinggebruik en die het ontkent. Volgens mij zijn er in de geschiedenis minder voorbeelden van wielrenners die direct dopinggebruik toegeven bij de eerste verdachtmaking, dan frans publiek dat zich sportief gedraagt.
Daar komt dan nog eens bij dat Armstrong een amerikaan is, en je hoeft maar naar Bush te kijken om te zien hoe die met de waarheid omgaan. Dus een amerikaanse wielrenner is dan nog wel het meest ongeloofwaardig van allemaal.
(Om ook maar eens wat drogredenen te gebruiken).
Waarom?quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:28 schreef pfaf het volgende:
Geniale actie. Ik hoop dat hij 'm weer rijdt en deze keer met 3 uur voorsprong het geel in Parijs brengt.
Een mooie Merckx-actie...in een rit met 6 cols van de 1e categorie laat hij Ullrich en Basso op de 1e col 10 minuten wegrijden. Op de 2e col vlamt hij, op de 3e pakt hij ze, en op de 6e komt hij alleen aan met een half uur voorsprong.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:28 schreef pfaf het volgende:
Geniale actie. Ik hoop dat hij 'm weer rijdt en deze keer met 3 uur voorsprong het geel in Parijs brengt.
Als hij 'm weer wint, haalt hij voor eens en altijd de beschuldigingen onderuit. 't blijft zonde dat nu de recordhouder als "besmeurd" de geschiedenis ingaat....quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom?
Voor mij kan hij geen beter bewijs geven van zijn schuld dan deze actie.
Jij liep te zeiken toen ie stopte, nu begint ie weer en is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom?
Voor mij kan hij geen beter bewijs geven van zijn schuld dan deze actie.
Lees maar terug, ik zei toen al dat ie absoluut niet ging stoppen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij liep te zeiken toen ie stopte, nu begint ie weer en is het weer niet goed.
En zes jaar later blijkt dat hij doping heeft gebruikt, die dan net op te sporen is.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Een mooie Merckx-actie...in een rit met 6 cols van de 1e categorie laat hij Ullrich en Basso op de 1e col 10 minuten wegrijden. Op de 2e col vlamt hij, op de 3e pakt hij ze, en op de 6e komt hij alleen aan met een half uur voorsprong.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als hij 'm weer wint, haalt hij voor eens en altijd de beschuldigingen onderuit. 't blijft zonde dat nu de recordhouder als "besmeurd" de geschiedenis ingaat....
Dan haalt hij niets onderuit.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als hij 'm weer wint, haalt hij voor eens en altijd de beschuldigingen onderuit. 't blijft zonde dat nu de recordhouder als "besmeurd" de geschiedenis ingaat....
Is zo, maar hij laat zo wel zien dat hij het ook "zonder" kan.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom?
Die beschuldigingen van destijds staan als een huis. Waarom zou hij die onderuit halen met een nieuwe overwinning
Het gaat er om dat hij toen doping gebruikte en dat staat wel zo'n beetje vast. Dat verandert niet meer en daarom is dit een beetje wanhopig en sneu.
Moet 'ie wel winnen (zonder doping). En zoals je kunt zien kan ook jaren later nog iets aangetoond worden.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is zo, maar hij laat zo wel zien dat hij het ook "zonder" kan.
Dat heeft hij al wel laten zien vind ik, daarom vind ik dit ook niet zo nodig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is zo, maar hij laat zo wel zien dat hij het ook "zonder" kan.
quote:Johan Bruyneel: "Ik ben zeker: Lance liegt niet"
di 06/09/05 - Johan Bruyneel vertoeft op de Spaanse wegen en vanuit de Vuelta lichtte hij het Armstrong-nieuws toe op Sporza tv. "We hebben het al over een terugkeer gehad, maar dan eerder als een grap."
"Nog eens: Lance Armstrong voelt zich bedrogen na de nieuwe dopinghetze. Hij was terneergeslagen door de berichten van L'Equipe."
Hij is iemand die dan wil terugslaan. Maar goed, zover zijn we op dit moment nog niet", zei Bruyneel.
"Na zijn zege in Sestri่re, in de Tour van '99, hebben ze Armstrong nooit meer met rust gelaten. Het werd een heksenjacht, zelfs tot na zijn afscheid."
Maar waarom zou L'Equipe dan met opzet valse onthullingen doen? "Tja, omdat er kwaad opzet in het spel is. Van ้้n ding ben ik zeker: Armstrong liegt niet."
"Het is makkelijk om via een krant, dus geen offici๋le instantie, iets rond te bazuinen", zegt Bruyneel. "Wij kunnen ons gelijk en hun ongelijk ook niet bewijzen. Er is kwaad opzet in het spel."
"Ik steek mijn hand in het vuur voor Armstrong"
"Er zijn veel dingen gebeurd die niet ethisch zijn. Ik heb Armstrong zeven jaar meegemaakt: ik weet dus als geen ander wat z'n fysieke kwaliteiten zijn. En die van zijn opponenten. Ik steek mijn hand in het vuur voor Armstrong."
Ja, dat lijkt me inderdaad overtuigend en wettig bewijsquote:Op dinsdag 6 september 2005 19:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar toch is er iets veranderd, vind ik. Vroeger waren de non-believers enorme cynische doemdenkers die absoluut Armstrong wilden afbreken en waren de believers nog vrij geloofwaardig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:07 schreef flyckje het volgende:
hij is enkel besmeurd bij de mensen die hem al verdachtenv an dopinggebruik vooraf.
Voor degeen die dat niet dachten denken dat nu nog niet. mede doordat zowel hij als bruyneel zeer overtuigend overkomen. en de bewijzen enkel door l'equipe zijn gegeven, niet door UCI of andere dopinginstellingen.
Er staan nu anders uitspraken van Pound van de WADA op de belgische TT, die zegt dat het zo goed als zeker is dat Armstrong gebruikt is, maar dat het ws wel moeilijk is hem nog te straffen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:07 schreef flyckje het volgende:
hij is enkel besmeurd bij de mensen die hem al verdachtenv an dopinggebruik vooraf.
Voor degeen die dat niet dachten denken dat nu nog niet. mede doordat zowel hij als bruyneel zeer overtuigend overkomen. en de bewijzen enkel door l'equipe zijn gegeven, niet door UCI of andere dopinginstellingen.
Ik ben het hier volledig meeeensquote:Op dinsdag 6 september 2005 22:12 schreef Ericr het volgende:
Ben zelf overigens geen believer of non believer. Of ze de spuit er in rammen of niet, ik beleef toch wel plezier aan het kijken naar sport op hoog niveau. Als je bij iedere top prestatie gelijk moet gaan denken aan doping kan je beter je gehele geheugen wissen aangezien de meeste wereldrecords gezet zijn door dopingzondaars. Cleane sport zal heus bestaan maar er zijn teveel takken van sport waar gewoon door het gros wordt gebruikt. So be it, het maakt voor mij de sport er niet minder aantrekkelijk op.
Een grof schandaal dat die man nota bene kandidaat was voor het voorzitterschap van het IOC.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:09 schreef Ericr het volgende:
Pound staat bekend als relschopper. Vermoedens zijn misschien voor het publiek goed genoeg om iemand aan de schandpaal te nagelen een voorzitter van een groot instituut als het WADA dient alleen op feiten af te gaan. Hij heeft Marion Jones ook volledig ondergeschoffeld, dat lijkt misschien terecht maar zonder echt bewijs is dat gewoon laster. Pound is bij weinigen geliefd, de man hoort zichzelf veel te graag praten.
Tja, zit wat in. Maar feit blijft wel dat diegene een verboden middel heeft gebruikt waardoor ie beter ging presteren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:57 schreef Coelho het volgende:
tot voor kort werd gebruik van epo gemeten aan de hand van hematocrietwaarde. Was die groter dan 50 (eenheid is mij onbekend), dan was epogebruik aangetoond.
Sommige mensen blijken van nature al op 49 te zitten, enkele anderen boven de 50 (sommige colombiaanse klimmers hadden een vrijbrief voor hematocrietwaarde, vanwege het leven op hoogte).
Als je als renner van nature op zeg 42 zou zitten, dan heb je minder zuurstofcapaciteit dan iemand die van nature op 49 zit. Zou iemand met epo van 42 naar 49 gaan, gebruikt deze in de letter van de wet doping. Maar volgens de controle-regels werd zo'n persoon niet gepakt op het gebruik van epo.
Nu is er een methode om de epo direct te meten, en niet via de indirecte hematocriet-methode. Is iemand dan met terugwerkende kracht schuldig?? Ik vind van niet, de persoon voldeed aan de normen die destijds gesteld werden.
Dacht ik ook jaquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:01 schreef Zwansen het volgende:
Die waardes geven dacht ik een percentage aan....Rode bloedlichaampjes?
Ja dacht van welquote:Op woensdag 7 september 2005 00:11 schreef maril het volgende:
was dat niet tijdens een wk????
alsjeblieft zeg!!quote:Op woensdag 7 september 2005 00:20 schreef Schupi het volgende:
Voorstel real-life soap: Armstrong die nog een keer de tour rijdt en om zijn onschuld te bewijzen, een L´equipe-verslaggever toestaat hem vanaf heden 24 uur per dag op de huid te zitten.
Smeets droeg ook Thunisse nog op handen toen die al twee keer geschorst was voor dopinggebruik.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja dacht van wel![]()
Ow ja en dat van Smeets is egl ook wel frapant. Pound en Donati resp voor dom en merkwaardig typeren. Er zitten wel kern van waarheden in in die verhalen maar ok ik weet ook dat ze eerst hun visie moeten uitvoeren alvorens iets concreet is. Maar zover laat Smeets het niet komen en maakt ze al voor vanalles uit. Misschien bang dat hij LA nooit meer mag interviewen? later als Smeets een oude vent van 80 is en Lance een gozer van tegen de 50. Of misschien al volgend jaar als LA een comeback zou maken. Smeets zal wel weten dat Lance alles te weten komt wat iedere journalist zegt
.
Smeets zegt niet voor niets dat hij voor geen enkele sportman zijn handen in het vuur zal steken, hij is alleen van mening dat men niet te snel moet wijzen en zou hij willen dat al die andere namen ook worden genoemd, want zo heeft het echt weg van dat die franse alleen lance armstrong willen pakken en dat ben ik met hem eens dit gaat elke rechtvaardigheidsgevoel te boven das mijn mening altans.quote:Op woensdag 7 september 2005 07:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Smeets droeg ook Thunisse nog op handen toen die al twee keer geschorst was voor dopinggebruik.
Misschien moeten de regels dan worden aangepast en moet men iets meer de sport gaan beschermen i.p.v. de slikker/spuiter. Nu lijkt het wel dat het de dopingjagers zo moeilijk mogelijk moet worden gemaakt om toch maar hun "dopingprooi" te vangen. Bij de minste of geringste komma waar een punt moest staan, kan de valsspeler vrolijk verder doen met z'n bedrog.quote:Op woensdag 7 september 2005 09:11 schreef Ericr het volgende:
Natuurlijk moet doping worden bestreden, maar dan wel volgens de regels die er voor zijn uitgezet. Anders wordt het een heksenjacht waarbij de sporter geen mogelijkheid meer heeft om zichzelf te verdedigen. Dick Pound is groot in het wijzen met vingertjes naar atleten die nog niet volgens de regels zijn betrapt, dat past gewoon niet bij een voorzitter van het grootste instituut dat doping bestrijd.
Ik denk dat hij zich verveelt. Maar t is wel een doemscenario: weer een Tour waar geen hol aan is. Of misschien eindelijk de kans om hem te verslaan.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:35 schreef zjroentje het volgende:
Ik vind dit maar erg vreemd.
Hij overweegt dus nog een Tour te rijden om aan te tonen dat het zonder doping mogelijk is de Tour te winnen. Waarom zou hij dat aan moeten tonen als hij bij hoog en laag beweerd dat hij als 6 Tours clean heeft gewonnen?
Dat je je dat nog wijs maakt. Als Lance 'm wil winnen, wint hij 'm ook.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:06 schreef JohnDDD het volgende:
Vergeet niet dat Basso altijd groeit, dat Valverde wellicht zal meedoen, dat Mancebo beter is dan ooit, dat we nog Rasmussen hebben, Menchov misschien...en wie weet Beloki?Het kan best spannend zijn. Ik wacht in elk geval met grote spanning het parcours voor volgend jaar af, en ben benieuwd of dat een beetje gunstig is voor Armstrong (maar noem mij een scenario waar het dat niet is)
Wel, dat is zo. Maar ik weet niet of we ons dat tot 2015 kunnen blijven zeggen, ooit gaat hij ook achteruit...quote:Op woensdag 7 september 2005 11:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat je je dat nog wijs maakt. Als Lance 'm wil winnen, wint hij 'm ook.
wraak en revanche gevoelens wel......quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:30 schreef Zwansen het volgende:
Tja, haat is geen goede drijfveer voor een sportieve prestatie.
Rasmussen kwam alleen op geleende tijd zover, ze laten hem nooit meer zo rijden als dit jaar. Valverde mist een goede tijdrit, Mancebo is teveel een meerijder. Ik zie alleen in Basso een gevaarlijke concurent voor Armstrong, en misschien Cunegoquote:Op woensdag 7 september 2005 11:06 schreef JohnDDD het volgende:
Vergeet niet dat Basso altijd groeit, dat Valverde wellicht zal meedoen, dat Mancebo beter is dan ooit, dat we nog Rasmussen hebben, Menchov misschien...en wie weet Beloki?Het kan best spannend zijn. Ik wacht in elk geval met grote spanning het parcours voor volgend jaar af, en ben benieuwd of dat een beetje gunstig is voor Armstrong (maar noem mij een scenario waar het dat niet is)
quote:We have been getting a lot of calls on the Lance comments from today's Austin American Statesman.
Here is a statement from Lance regarding his career:
"While I'm absolutely enjoying my time as a retired athlete with Sheryl and the kids, the recent smear campaign out of France has awoken my competitive side. I'm not willing to put a percentage on the chances but I will no longer rule it out..." - Lance Armstrong
Tja... Dat heb je als je zo'n publiek figuur bent...quote:Op woensdag 7 september 2005 12:50 schreef Olmo het volgende:
Snap trouwens best van Lance Armstrong dat ie flink getergd is. Wil je net meer tijd aan je familie schenken en lekker van de rust genieten, krijg je dit allemaal over je heen
quote:
Ben ik het helemaal niet met je eens. Een van die normen van die tijd was dat je geen epo mocht gebruiken. Hij heeft die norm overtreden, dat hij dan een andere norm niet heeft overtreden (hematrocriet van 50%) is dan natuurlijk compleet irrelevant.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:57 schreef Coelho het volgende:
Nu is er een methode om de epo direct te meten, en niet via de indirecte hematocriet-methode. Is iemand dan met terugwerkende kracht schuldig?? Ik vind van niet, de persoon voldeed aan de normen die destijds gesteld werden.
Helemaal mee eens. Zat net een zelfde soort reactie uit te typen. Zo is het ook bij Indurain en Hinault gegaan (als ik me niet vergis). Ik denk alleen wel dat als Lance het op zou kunnen brengen hij de 10 ook vol kan maken.quote:Op woensdag 7 september 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als Lance nog een Tour rijdt.
Dan is er opnieuw een kans voor iemand om hem te verslaan.
Het is gewoon leuker als hij doorgaat totdat hij wordt verslagen.
Anders krijg je volgende keer "Als Lance mee had gedaan had ie hem natuurlijk gewonnen"
Wat natuurlijk ook zo is
typisch, ik zat ook net zo'n reactie te typenquote:Op woensdag 7 september 2005 14:11 schreef SeLang het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als Lance nog een Tour rijdt.
Dan is er opnieuw een kans voor iemand om hem te verslaan.
Het is gewoon leuker als hij doorgaat totdat hij wordt verslagen.
Anders krijg je volgende keer "Als Lance mee had gedaan had ie hem natuurlijk gewonnen"
Wat natuurlijk ook zo is
Dick Pound van he WADA "daagde" Lance al uit tot een DNA-testquote:Op woensdag 7 september 2005 09:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus de Fransen komen met een plasje uit 1999 waar sporen van EPO uit zijn gevonden en roepen dat het van Lance is. Lance wordt boos (begrijpelijk). Ontkent alles. Maar kunnen we uit het plasje van 1999 niet het DNA distilleren ? En dan kijken of het DNA overeenkomt met dat van Lance ? Is de hele discussie toch klaar (of als het overeenkomt nog een wagonlading discussie vol ?)
Tuurlijk niet, maar je kan aan de hand van een beetje bloed van lance nu w้l bepalen of die stalen met EPO in van hem zijn ...quote:Op woensdag 7 september 2005 17:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je kan toch niet een druppel bloed af wangslijmvlies van iemand afnemen en daaraan zien of diegene ooit EPO heeft gebruikt?
Volgens mij is er wel een methode om te testen of iemand langdurig EPO heeft gebruikt. Door het haar te testen dacht ik. Hebben ze bij Pantani ook gedaan na zijn dood. Daar kwam overigens geen aanwijzing uit dat hij langdurig EPO heeft gebruikt, maar over kortdurig gebruik zegt het dan weer niets (en van Pantani is imo wel zo goed als zeker dat 'ie gebruikt heeft).quote:Op woensdag 7 september 2005 17:18 schreef rubbereend het volgende:
kun je via een DNA test ook de tijd van gebruik dateren? want hij zou in principe natuurlijk ook EPO kunnen hebben ebruikt toen het nog neit op de dopinglijst stond.
Het lab kแn niets verklaren over welke renners het gaat. Het lab krijgt namelijk alleen de genummerde stalen. De UCI en misschien ook de WADA hebben de lijst met renners die bij de nummers horen, het lab heeft die niet.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:44 schreef Ericr het volgende:
DNA afnemen heeft weinig zin. Armstrong zet vraagtekens bij de nauwkeurigheid van dat lab en er zou dan getest moeten worden op A-stalen. Maar ja er zijn geen A-stalen meer. Als het lab beweert dat het gaat om de stalen van Armstrong is dat voor de vaststelling van doping gebruik weinig relevant als er geen mogelijkheid bestaat tot contra expertise. Overigens heeft het lab volgens mij nog nooit beweerd dat het ook echt gaat om de stalen van Armstrong, alleen L'Equipe heeft een bepaalde link gelegd. Pound spreekt dus voor zijn beurt.
Of ik moet wat gemist hebben en ook het lab heeft verklaard dat het de stalen van Armstrong waren waarin EPO gevonden is. Als dat niet het geval is dan is Pound weer ordinair bezig met vingertje wijzen terwijl er verder niks officieel gemeld is.
Geeft dus duidelijk aan dat ze niet weten van wie de stalen zijn.quote:Dick Pound, head of the World Anti-Doping Agency (WADA) has said that he trusts the findings of the French laboratory whose evidence provides the basis for L'Equipe's allegations that Lance Armstrong used EPO in the 1999 Tour de france.
Speaking to Germany's NetZeitung, Pound said, "After we looked at all the documents in this matter, I see a very high probability that there was performance-enhancing drugs activity."
Asked how trustworthy was the laboratory in Chโtenay-Malabry that found traces of EPO in stored urine samples from the 1999 Tour, Pound said the lab was one of the leading centres in the world for investigation of EPO use. "I therefore have no reason to believe that the analysis of the samples was not regular. Yes, the laboratory found EPO traces in many samples. It may be that EPO traces disappear gradually from urine, but it cannot be that no EPO should be in them and then it emerges as if from nowhere."
Pound explained that WADA had not been supplied with any names of the riders whose samples had been tested. "We only got the report from the French laboratory. Our information about Lance Armstrong came from the sport newspaper L'Equipe."
However, Pound admitted that it would be "legally very problematic" for WADA to take any action against Lance Armstrong.
kost 2 jaar van zn leven +1,5 miljoen dollar hij wou dat geld ergens anders voor gebruiken mischien zn as huwlijk met Crow.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:03 schreef rubbereend het volgende:
kan Lance t niet gewoon voor de Franse rechter laten komen om zn naam te zuiveren?
Het is idd vaag dat L'Equipe wel aan die nummers komt.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:08 schreef Ericr het volgende:
Pound gaat dus af op een dubieus bericht van L'Equipe, dubieus in de zin van dat L'Equipe van alles kan beweren aangaande die nummers van renners. Er is niemand die het tegendeel kan bewijzen, het lab weet het niet en Pound dus ook niet. Maar het blijft dan wel vaag dat het WADA niet aan een lijst kan komen die de renner linkt aan de juiste staal en L'Equipe wel.
Zolang dat lab niet stellig het bewijs neerlegt is het een kwestie van wat schimmig verkregen bewijs van L'Equipe. Misschien voor sommigen hier genoeg, maar op deze manier behoor je gewoon zaken niet wereldkundig te maken. Alleen keiharde feiten gestaafd met bewijs behoren in dit soort zaken naar buiten te komen.
Toen EPO nog niet op de dopinglijst stond was Armstrong nog geen wielrenner, dit valt dus uit te sluiten.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:18 schreef rubbereend het volgende:
kun je via een DNA test ook de tijd van gebruik dateren? want hij zou in principe natuurlijk ook EPO kunnen hebben ebruikt toen het nog neit op de dopinglijst stond.
Ach, dat is een goedkoop excuusje. Vroeger had hij er geen enkele moeite mee om rechtzaken aan te spannen tegen l'Equipe en Simeoni, toen vond hij het geen verspilling van zijn tijd, waarom zou hij dan nu ineens niet meer willen? Omdat hij weet dat hij keihard onderuit gaat, er is geen enkele manier waarop hij een rechtzaak zou kunnen winnen, een rechtzaak nu aanspannen zou zijn naam alleen nog maar meer door het slijk halen.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:18 schreef maril het volgende:
[..]
kost 2 jaar van zn leven +1,5 miljoen dollar hij wou dat geld ergens anders voor gebruiken mischien zn as huwlijk met Crow.![]()
![]()
De Union Corrupte Incompetante ? Daar wacht ik allang niet meer op. Als je zag dat hun hoofd Medische dienst de dag na de publicatie ZONDER ! ook maar enige inzage in het dossier of de feiten gehad te hebben stond te roepen dat dit "Een aanval op het wielrennen van het WADA was" tjah ...quote:Op woensdag 7 september 2005 23:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is idd vaag dat L'Equipe wel aan die nummers komt.
Het lab hoeft niets wereldkundig te maken.
De UCI wel, want die hebben die nummers, en ik zit nu al weken te wachten tot de UCI eindelijk eens met eens iets komt, want hoe je het ook wendt of keert, er zijn 52 plasjes positief getest op EPO, met een test die iig door de WADA ondersteunt wordt, en ook door de UCI, want die hebben die plasjes afgegeven aan het lab, met een reden ook neem ik aan. Maar van de UCI hoor je niets, wat ook wel weer een beetje te begrijpen is, want het is daar natuurlijk een chaos met de verkiezingen en Verbruggen die wel of niet meedoet en daarboven nog eens het ge๋mmer rondom de Protour.
Maar wat mij betreft moet de UCI maar eens met een publicatie komen over hoe het allemaal zit, ze hebben er nu wel lang genoeg over na kunnen denken.
Ergens heb ik het vermoeden dat ze daar hopen dat het overwaait, omdat er teveel grote koppen zullen sneuvelen als dit allemaal uitkomt, maar ik zou het uitermate jammer vinden als dit allemaal met een nachtkaars uitgaat. Dan kunnen ze net zo goed zeggen tegen de renners: gebruik maar die doping, want we doen er toch niets mee."
En wat ik al eerder zie, als een haas retrospectief testen in het reglement opnemen (als het nu nog niet goed geregeld is), dan kun je er vanaf volgend seizoen tenminste eens grondig mee aan de slag zonder het ge๋mmer wat er nu allemaal is.
Omdat hij vooral w้้t dat hij net als die vorige keren w้้r zijn rechtzaak zou verliezen inderdaad ...quote:Op donderdag 8 september 2005 00:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Toen EPO nog niet op de dopinglijst stond was Armstrong nog geen wielrenner, dit valt dus uit te sluiten.
[..]
Ach, dat is een goedkoop excuusje. Vroeger had hij er geen enkele moeite mee om rechtzaken aan te spannen tegen l'Equipe en Simeoni, toen vond hij het geen verspilling van zijn tijd, waarom zou hij dan nu ineens niet meer willen? Omdat hij weet dat hij keihard onderuit gaat, er is geen enkele manier waarop hij een rechtzaak zou kunnen winnen, een rechtzaak nu aanspannen zou zijn naam alleen nog maar meer door het slijk halen.
het was blijkbaar een grapje van Lance , hij is echt met pensioenquote:Op woensdag 7 september 2005 10:35 schreef zjroentje het volgende:
Hij overweegt dus nog een Tour te rijden om aan te tonen dat het zonder doping mogelijk is de Tour te winnen. Waarom zou hij dat aan moeten tonen als hij bij hoog en laag beweerd dat hij als 6 Tours clean heeft gewonnen?
Dit doet me er aan denken trouwens. Een jaar of 6 geleden had Armstrong erover dat hij drie doelen wou bereiken: wereldkampioen worden, de tour winnen, en de olympische spelen winnen. Ook wel logisch, wat de olympische spelen hebben in Amerika natuurlijk veel meer uitstraling dat het winnen van een andere wielerkoers. In 2000 deed hij ook mee, maar werd in verslagen. In 2004 hoorde ik ineens niks meer over zijn drie doelen, en was ineens compleet afwezig op de spelen. Waarom, omdat bij de olympische spelen gecontroleerd werd door het WADA, en niet zoals anders, door de UCI (waar Armstrong zo vriendelijk wat anti-dopingapparatuur voor betaalde)? Of denk ik nu teveel in complottenquote:Op donderdag 8 september 2005 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Union Corrupte Incompetante ? Daar wacht ik allang niet meer op. Als je zag dat hun hoofd Medische dienst de dag na de publicatie ZONDER ! ook maar enige inzage in het dossier of de feiten gehad te hebben stond te roepen dat dit "Een aanval op het wielrennen van het WADA was" tjah ...
Verbrugghen is met zijn hele kliek Kees Bolle Kazen heel het wielrennen aan het kapot maken, zoveel is een feit ...
Ehhhhhhhh wat denk je van het feit dat hij met pensioen is, en weet dat hij tegen het geroddel van l'equipe niet kan winnen. Ga maar na, als een Franse rechter nu in een proces van Armstrong tegen L'Equipe, Armstrong gelijk zou geven; Ga jij in dit forum onmiddelijk een excuusje posten????????? Vast niet en de rest van de gelovigen ook niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:25 schreef Ereinion het volgende:
Ach, dat is een goedkoop excuusje. Vroeger had hij er geen enkele moeite mee om rechtzaken aan te spannen tegen l'Equipe en Simeoni, toen vond hij het geen verspilling van zijn tijd, waarom zou hij dan nu ineens niet meer willen? Omdat hij weet dat hij keihard onderuit gaat, er is geen enkele manier waarop hij een rechtzaak zou kunnen winnen, een rechtzaak nu aanspannen zou zijn naam alleen nog maar meer door het slijk halen.
Maar een rechter KAN Armstrong nooit gelijk geven. Dat is net het hele punt. In dat dopinglab is het een FEIT dat in die stalen EPO is gevonden. En het is een FEIT dat het nummer van die stalen volgens een lijst bij het WADA en de UCI aan Lance Armstrong toebehoorde.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:32 schreef Maybach het volgende:
[..]
Ehhhhhhhh wat denk je van het feit dat hij met pensioen is, en weet dat hij tegen het geroddel van l'equipe niet kan winnen. Ga maar na, als een Franse rechter nu in een proces van Armstrong tegen L'Equipe, Armstrong gelijk zou geven; Ga jij in dit forum onmiddelijk een excuusje posten????????? Vast niet en de rest van de gelovigen ook niet.
wada heeft geen lijst ...quote:En het is een FEIT dat het nummer van die stalen volgens een lijst bij het WADA en de UCI aan Lance Armstrong toebehoorde.
Dat bedoel ik toch mn beste. Lees nou je eigen post even door en vraag je dan nog een keer af waarom Armstrong geen proces begint. Als Armstrong zou winnen zou volgens jou dus de rechter fout zitten. En dan zitten er in Frankrijk een boel die nog fanatieker en vastbeslotener zijn. Ik zou als ik Armstrong was er ook verder geen moeite aan verspillen.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar een rechter KAN Armstrong nooit gelijk geven. Dat is net het hele punt. In dat dopinglab is het een FEIT dat in die stalen EPO is gevonden. En het is een FEIT dat het nummer van die stalen volgens een lijst bij het WADA en de UCI aan Lance Armstrong toebehoorde.
L'Equipe heeft beide lijsten gepubliceerd , en dat is hun recht, dat is journalistiek. Ik zou niet weten wat je ertegen zou kunnen processeren. De resultaten van dat lab zijn zwart op wit, die lijsten zijn ook zwart op wit, en in Europa is er een vrije pers en wetten die onderzoeksjournalistiek beschermen. Want laat ons eerlijk zijn, want L"Equipe hier doet is niks anders dan wat Peter R De Vries enzo doen met "gewone" misdaad h้. Armstrong heeft trouwens begin dit jaar zelf nog de Franse pers uitgedaagd "Als je denkt dat ik doping gebruik, bewijs het dan" ...
Breukink is in de koers vaak genoeg op zn bek gegaan, heeft zelf vaak genoeg verloren, net als iemand als Virenque. Armstrong niet. Nou is dat natuurlijk zijn eigen schuld want als hij nou af en toe gewoon als 56e was geeindigt in de tour, zouden mensen over dit hele verhaal niet zon probleem maken. Ik keek net even op [F1]2005 Foster's Belgian Grand Prix, Spa-Francorchamps (formule 1). Zou vorig jaar vol hebben gestaan over die "vervelende" Michael Schumacher. Nu vol over Alonso die niks kan maar gewoon "een te snelle auto" heeft, maar eigenlijks niks kan (en wel gaat winnen). That's Life.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:18 schreef maniack28 het volgende:
Jongens... als Lance doping gebruikt zo hebben om alle tourwinsten binnen te slepen dan was hij allang 10.000x betrapt geweest, denk nou toch eens na!!! Dekker had toch ook een keer een te hoge hematocriet. Misschien was er wel gewoon een verklaring toendertijd voor dat sample. Misschien had het te maken met evt. medicijnen die hij nodig had. Ik snap het probleem niet. Hij heeft gewoon een pracht carriere gehad, laat die man verdomme met rust!!!
Ik hoor jullie toch ook niet zeiken over Erik Breukink die ooit ook doping heeft gebruikt? Als ploegleider van Rabobank wordt hij toch ook niet achternagezeten en voor alles uitgemaakt.
Het is triest om iemand te zien voor wat hij is?quote:Op donderdag 8 september 2005 17:01 schreef maniack28 het volgende:
Dat bedoel ik ookMaar tis gewoon triest... .de mensen die hem hier op Fok! en in de pers zien als dopinggebruiker zijn triest. En als ze een complottheorie willen ontrafelen kunnen ze beter naar Truth ofzo gaan ipv hier te posten!!
Onzin. David Millar heeft ook toegegeven jarenlang epo te hebben gebruikt, en wereldkampioen tijdrijden geworden dankzij epo, ook nooit betrapt. Het is ontzettend eenvoudig om epo te gebruiken zonder betrapt te worden. En hij heeft nooit speciale medicijnen gebruikt voor zijn ziekte, dus daar kan het ook niet aan liggen.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:18 schreef maniack28 het volgende:
Jongens... als Lance doping gebruikt zo hebben om alle tourwinsten binnen te slepen dan was hij allang 10.000x betrapt geweest, denk nou toch eens na!!! Dekker had toch ook een keer een te hoge hematocriet. Misschien was er wel gewoon een verklaring toendertijd voor dat sample. Misschien had het te maken met evt. medicijnen die hij nodig had. Ik snap het probleem niet. Hij heeft gewoon een pracht carriere gehad, laat die man verdomme met rust!!!
Blijft alleen nog maar de vraag over of jij uberhaupt nog wel naar wielrennen moet kijken. In 1998 heb je in ieder geval een heeeeeeele hoop van die zakjes moeten gebruiken om vrijwel alle tour deelnemers uit te kotsen. Daarnaast vind ik het zo knap dat jij het WEET! Fantastisch, ik heb het alleen maar in de krant gelezen en daarnaast stond in een andere krant dat het niet zo was. Maar jij WEET het!quote:Op donderdag 8 september 2005 19:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Onzin. David Millar heeft ook toegegeven jarenlang epo te hebben gebruikt, en wereldkampioen tijdrijden geworden dankzij epo, ook nooit betrapt. Het is ontzettend eenvoudig om epo te gebruiken zonder betrapt te worden. En hij heeft nooit speciale medicijnen gebruikt voor zijn ziekte, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Waarom zouden we hem met rust laten? Hij heeft doping gebruikt, en is dus een oplichter en een dief. We moeten hem niet met rust laten, maar uitkotsen.
had die niet een bijnaam?quote:Op donderdag 8 september 2005 19:36 schreef JohnDDD het volgende:
tussen 1988 (ja toen begon het al) en 2000 ofzo is er ook nooit iemand betrapt op het gebruik van EPO
heeft Riis soms ook niet gebruikt?
JAAA laten we lekker persoonlijk worden, dat helpt het topicquote:Op donderdag 8 september 2005 19:48 schreef Maybach het volgende:
[..]
Blijft alleen nog maar de vraag over of jij uberhaupt nog wel naar wielrennen moet kijken. In 1998 heb je in ieder geval een heeeeeeele hoop van die zakjes moeten gebruiken om vrijwel alle tour deelnemers uit te kotsen. Daarnaast vind ik het zo knap dat jij het WEET! Fantastisch, ik heb het alleen maar in de krant gelezen en daarnaast stond in een andere krant dat het niet zo was. Maar jij WEET het!![]()
![]()
![]()
Weet je wat je dan moet doen.... gewoon het hele peleton vervolgen, want dan gebruikt iedereen doping en is iedereen een oplichter en iedereen een dief.... dus hou je #$^#$^# mond dicht over dingen waar je geen verstand van hebt...quote:Op donderdag 8 september 2005 19:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Onzin. David Millar heeft ook toegegeven jarenlang epo te hebben gebruikt, en wereldkampioen tijdrijden geworden dankzij epo, ook nooit betrapt. Het is ontzettend eenvoudig om epo te gebruiken zonder betrapt te worden. En hij heeft nooit speciale medicijnen gebruikt voor zijn ziekte, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Waarom zouden we hem met rust laten? Hij heeft doping gebruikt, en is dus een oplichter en een dief. We moeten hem niet met rust laten, maar uitkotsen.
Stop dan gewoon met kijken naar wielrennen, want op die manier is iedere renner dus een dopinggebruiker en kan je net zo goed iedere winnaar vervolgen wegens dopinggebruik. Waarom 1 iemand aanpakken als 20 tot 55% er gebruik van maakt? Tis gewoon triest zoals sommige mensen bezig zijnquote:Op vrijdag 9 september 2005 09:43 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
JAAA laten we lekker persoonlijk worden, dat helpt het topic![]()
Ik vind het nogal naief te denken dat LA clean is en 7 x de tour wint. In een vuile sport als het wielrennen ( Ik geniet er overigens geen seconde minder om) waar 55 % van het peloton aan de Epo of iets anders zit ( volgens de professionele volgers) of 20% (volgens de UCI),
maar Armstrong niet hoor, die was clean de beste van de hele apotheek![]()
Is iedere winnaar zo hypocriet om uit eigen zak speeltjes te betalen om z'n collega's te pakken terwijl hij zelf slikt en spuit dat het geen naam mag hebben?quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Stop dan gewoon met kijken naar wielrennen, want op die manier is iedere renner dus een dopinggebruiker en kan je net zo goed iedere winnaar vervolgen wegens dopinggebruik. Waarom 1 iemand aanpakken als 20 tot 55% er gebruik van maakt? Tis gewoon triest zoals sommige mensen bezig zijn![]()
Kom nou eerst maar eens met keiharde feiten.... ik zie nergens keiharde feiten dat hij doping heeft gebruikt, dus vertel me dan eens waarom het wel zo is? Op die manier kan ik net zo goed Michael Boogerd gaan beschuldigen van dopinggebruik, want daar zijn ook nergens feiten.... Wat heeft het nu verdorie voor zin? Je schiet er geen donder mee op....quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Is iedere winnaar zo hypocriet om uit eigen zak speeltjes te betalen om z'n collega's te pakken terwijl hij zelf slikt en spuit dat het geen naam mag hebben?
Het bewijs IS er h้, dat valt toch niet te ontkennen ...quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kom nou eerst maar eens met keiharde feiten.... ik zie nergens keiharde feiten dat hij doping heeft gebruikt, dus vertel me dan eens waarom het wel zo is? Op die manier kan ik net zo goed Michael Boogerd gaan beschuldigen van dopinggebruik, want daar zijn ook nergens feiten.... Wat heeft het nu verdorie voor zin? Je schiet er geen donder mee op....
En wie zegt dat hij slikt en spuit? Bewijs? Foto's? Ben je erbij geweest? Dacht het niet he.... dus geef nou maar gewoon toe dat je niet tegen je verlies kan en dat je het erg vind dat Lance zo vaak heeft gewonnen....
Zou je het gebruikt van het woordje 'dan' in deze zin kunnen uitleggen, want het wordt mij niet duidelijk hoe het tweede deel van je reply zou volgen uit het eerste deel.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:57 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Weet je wat je dan moet doen.... gewoon het hele peleton vervolgen, want dan gebruikt iedereen doping en is iedereen een oplichter en iedereen een dief.... dus hou je #$^#$^# mond dicht over dingen waar je geen verstand van hebt...![]()
Ik lees al eens een krant en zie overal keiharde feiten dat hij doping heeft gebruikt. Als jij die gewoon niet wil zien, dan is verdere discussie volstrekt zinloos.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kom nou eerst maar eens met keiharde feiten.... ik zie nergens keiharde feiten dat hij doping heeft gebruikt, dus vertel me dan eens waarom het wel zo is? Op die manier kan ik net zo goed Michael Boogerd gaan beschuldigen van dopinggebruik, want daar zijn ook nergens feiten.... Wat heeft het nu verdorie voor zin? Je schiet er geen donder mee op....
En wie zegt dat hij slikt en spuit? Bewijs? Foto's? Ben je erbij geweest? Dacht het niet he.... dus geef nou maar gewoon toe dat je niet tegen je verlies kan en dat je het erg vind dat Lance zo vaak heeft gewonnen....
Is een dokter van het WADA of jawel zelfs de VOORZITTER van het Wereld Anti Doping Agentschap die de berichtgeving in L'Equipe BEVESTIGDE ! ้n zelfs zegt dat ze Lance gerust een DNA test willen laten doen als hij moest twijfelen of de stalen van hem g้้n bewijs ofzo ...quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:06 schreef Ericr het volgende:
Keiharde feiten? Is een artikel in L'Equipe een keihard feit dan? Of een verklaring van een verzorgster?
Een keihard feit is een positieve test en daarna een bevestiging via een contra expertise. Een keihard bewijs zou ook zijn als een ploegarts wordt gegrepen met een heel arsenaal verboden middelen. Maar deze feiten zijn niet aan de orde.
Ik geloof zelf dat Armstrong gebruikt heeft, net zo goed als ik geloof dat het gros van de prof wielrenners de spuit er in ramt. Heb er geen bewijs voor, maar ze hebben de schijn als sport aardig tegen. Maar ja het blijft bij geloven tot er iemand gepakt wordt.
zoals ik al heel den tijd zegt moette heel pound quote en hij zei : we geloven dat de stalen inderdaad epo bevatten. Maar de naam LANCE HEBBEN WE GEKREGEN VAN L'EQUIPE, en wij hebben geen middel om dit te verifieren. dus het wada weet NIKS. NOPPES NADA. totaaal geen bewijs.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is een dokter van het WADA of jawel zelfs de VOORZITTER van het Wereld Anti Doping Agentschap die de berichtgeving in L'Equipe BEVESTIGDE ! ้n zelfs zegt dat ze Lance gerust een DNA test willen laten doen als hij moest twijfelen of de stalen van hem g้้n bewijs ofzo ...
Of zeg jij straks tegen de agent die beweert dat je te snel reed ook even "Ik geloof je niet, bewijs het maar even." of "Is die foto van die camera niet getruceerd met Photoshop ofzo, nee ik geloof het niet" ...![]()
depends naar welke voorgeschiedenis je kijkt. als je kijkt naar al de artikels waarin ze lance beschuldigen me de domste bewijzen dan is het voor mij een pure roddelkrant en niet de moeite waard. dat het voor andere zaken beter is kan goed zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:22 schreef Leatherface het volgende:
Ik kende de reputatie van L'Equipe niet, maar als ik de voorgeschiedenis lees geloof ik best dat het een kwaliteitskrant is.
dat GAAT NIET. zoals al 500 keer gezegd. en dat weet dat redacteur ook want ze hebben het zelf in hun artikel gezet. ook simpel he... bewijs maar eens iets wat je NIET kan bewijzen. dat maakt ineens het verhaal veel geloofwardiger jaja ...quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, zoals de hoofdredacteur van L'Equipe in een interview zei "Bewijs het tegendeel maar eens van onze bewijzen, wij zijn niet over 1 nacht ijs gegaan, ้n we hebben ons nog nooit vergist" (en dat laatste is ook een feit, L'Equipe heeft nog nooit een proces verloren ... )
Lance mag dan nog spreken over een "roddelkrantje", maar L"Equipe is de Bild Zeitung niet h้ ...
De enige manier om te bewijzen dat je in 1999 geen doping hebt gebruikt is om een plasje van 6 jaar oud te laten testen. Ik denk dat Armstrong die niet heeft bewaard, doen wij tenslotte ook niet.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, zoals de hoofdredacteur van L'Equipe in een interview zei "Bewijs het tegendeel maar eens van onze bewijzen, wij zijn niet over 1 nacht ijs gegaan, ้n we hebben ons nog nooit vergist" (en dat laatste is ook een feit, L'Equipe heeft nog nooit een proces verloren ... )
Lance mag dan nog spreken over een "roddelkrantje", maar L"Equipe is de Bild Zeitung niet h้ ...
Ja daar ben ik het niet mee oneens. Een mening hebben kan zeker, en een meningsverschil ook. Ik werd alleen een beetje moe van al dat gegooi met "feiten", terwijl het zoals je al zegt meningen betreft.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:49 schreef JohnDDD het volgende:
hard evidence is een juridische term
natuurlijk is armstrong niet "schuldig"
maar wij kunnen onze eigen mening wel opmaken aan de hand van de gepresenteerde feiten
OJ Simpson was ook niet "schuldig"
Bron: belgische teletekstquote:UCI WIJST WADA MET VINGER VOOR LEK
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
De internationale wielerunie UCI heeft
vrijdag eindelijk een stelling ingeno-
men in de affaire rond Lance Armstrong
en de cijfers die L'Equipe publiceerde.
De UCI weigert om Armstrong te veroor-
delen zonder bewijzen. Van een straf
wil de unie zeker niet weten. Ze gaat
zelfs op zoek naar een schuldige voor
het lek naar de krant. De UCI wijst
daarvoor het Werelddopingagentschap
Wada met de vinger.
Twee weken geleden kwam de Franse krant
L'Equipe met cijfers naar buiten. Die
zouden aantonen dat Armstrong in 1999,
tijdens zijn eerste Tourzege, epo nam.
De UCI valt idd wat mij betreft lelijk door de mand.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:43 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bron: belgische teletekst
Zo werkt het dus. Armstrong schenkt de UCI 10.000 euro, en de UCI helpt Armstrong een handje.![]()
Nu is ook de vraag beantwoord waarom Armstrong geen rechtzaak aanspant, zijn vriendjes bij de UCI doen dat al voor hem.
WADA![]()
![]()
Dat stuk van de UCI vond ik alleen nog maar onduidelijker. Neem bijvoorbeeld dit stuk:quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:37 schreef flyckje het volgende:
zie mijn post de vragen van de UCI naar wada. zegt alles. veel vollediger dan het stukje van teletekst.
ze wisten niet van het onderzoek en dergelijke.
en ereinon zo is het gemakkelijk eh kerel. alles wat jouw stelling tegenspreekt is conspiracy en vals enzo...
Ze kunnen bij de UCI beter dat middel tegen amnesie dat Hondo gebruikte even van hem lenen, want wat zij het hoofd van de medische commissie onlangs in NRC Handelsblad:quote:2) How could this be done without the riders’ consent?
Hier komt wat mij betreft de aap uit de mouw. Sinds het WADA in 2004 zich negatief uitliet over de doping controles tijdens de tour de france, en de UCI er niet tevreden mee was dat het WADA op de OS zou controleren, staan die twee organisaties op gespannen voet. Dit blijkt duidelijk uit dit stuk van de UCI. Ze hebben het gevoel dat het WADA hun wil pakken, ze vragen zich af waarom ze niet geinformeerd zijn, en waarom juist de tour wordt onderzocht. Blijkbaar is de UCI niet in staat deze zaak objectief te bekijken, ze hebben constant het gevoel geflikt te worden door het WADA. Erg jammer. Daarnaast heeft de UCI natuurlijk geen enkele behoefte aan een nieuwe dopingrel in het wielrennen, hun salaris hangt allemaal af van de populariteit van het wielrennen. En een organisatie die een donatie van 100.000 euro heeft gekregen van Armstrong, kan je die echt nog serieus nemen in deze zaak?quote:3) Why was the UCI not informed?
Dit is niet de UCI die zegt: "Zo, er is vanalles misgegaan op alle vlakken. Dit kan niet meer. We gaan deze stal uitmesten en de schuldigen aanpakken."quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:30 schreef flyckje het volgende:
in dit geval moet je ook de messenger schietten want die messenger heeft alle regels overtreden die overtreden kunnen worden. en heef insinuaties gemaakt waar veel mensen schade aan hebben. en dit again zonder geldig bewijs.
wanneer men een b-sampel heeft dat jaren ingevroren is en men dit wil gebruiken voor science, dan moet de renner in kwestie dit toelaten simpel toch?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:29 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat stuk van de UCI vond ik alleen nog maar onduidelijker. Neem bijvoorbeeld dit stuk:
[..]
Ze kunnen bij de UCI beter dat middel tegen amnesie dat Hondo gebruikte even van hem lenen, want wat zij het hoofd van de medische commissie onlangs in NRC Handelsblad:
''Wiens eigendom is urine en bloed dat is afgestaan voor dopingcontroles?
,,In ons reglement staat dat de urines die wij afleveren bij het laboratorium eigendom zijn van de UCI, maar in Frankrijk ligt dat anders. In Frankrijk heb je een speciale wet, en daar zijn we sowieso altijd machteloos.''''
Kortom, er is in Frankrijk geen enkele verplichting om de renner te informeren.
De rest van hun punten zijn nauwelijks relevant. Wie het onderzoek geautoriseerd heeft, wat gevoevel over precieze data, en waarom alleen de tour de france werd onderzocht. Het duidelijkst blijkt dit uit het volgende punt:
[..]
lance heeft geen geld gegeven aan de UCI, maar een dopingmachien COMPLEET IETS ANDERS. komt daarbij dat wada nog niet bestond tijdens die tour en dus ook geen recht heeft erop. het rivaliteitgehalte en conspiracy zit weer in je kopje. zoals je daarjuist ook al mooi laat blijken. alles wat lance doet is verkeerd. als hij dopinginstanties helpt is het verkeerd als hij zegt dat laf geld vrijgemaakt heeft voor kankerpatienten is het verkeerd (want dan is hij uit op populariteit enzo).quote:Hier komt wat mij betreft de aap uit de mouw. Sinds het WADA in 2004 zich negatief uitliet over de doping controles tijdens de tour de france, en de UCI er niet tevreden mee was dat het WADA op de OS zou controleren, staan die twee organisaties op gespannen voet. Dit blijkt duidelijk uit dit stuk van de UCI. Ze hebben het gevoel dat het WADA hun wil pakken, ze vragen zich af waarom ze niet geinformeerd zijn, en waarom juist de tour wordt onderzocht. Blijkbaar is de UCI niet in staat deze zaak objectief te bekijken, ze hebben constant het gevoel geflikt te worden door het WADA. Erg jammer. Daarnaast heeft de UCI natuurlijk geen enkele behoefte aan een nieuwe dopingrel in het wielrennen, hun salaris hangt allemaal af van de populariteit van het wielrennen. En een organisatie die een donatie van 100.000 euro heeft gekregen van Armstrong, kan je die echt nog serieus nemen in deze zaak?
als ge niks kunt bewijzen moette der ook nie over prate. simpel toch ? zeker als het gaat over zo een instelling. die moeten eerst genoeg bewijzen hebben zodat ze ne poot hebben om op te staan, niet meer dan logisch. en het feit dat er aan geen enkele regel voldaan is maakt het het er ook niet beter op natuurlijk.... maarja jij hebt liever halve speculaties die je kunt aanzien als waarheid om zo toch maar mensen te kunnen neerhalen die een zeer mooie carriere gemaakt hebben... jaloers?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dit is niet de UCI die zegt: "Zo, er is vanalles misgegaan op alle vlakken. Dit kan niet meer. We gaan deze stal uitmesten en de schuldigen aanpakken."
Dit is de UCI die zegt: "Steek dat verdomme terug in die doofpot."
Nee, in Frankrijk is dit niet zo, daar hoeft geen toestemming gevraagd te worden (in ieder geval, volgens de heer Schattenberg niet), waarom komt de UCI dan weer met dit punt, terwijl het hoofd van hun medische commissie weet waarom er geen toestemming is gevraagd?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:39 schreef flyckje het volgende:
[..]
wanneer men een b-sampel heeft dat jaren ingevroren is en men dit wil gebruiken voor science, dan moet de renner in kwestie dit toelaten simpel toch?
Met dat eerste punt ga je weer de mist in, om onze Lon nog maar eens te citeren: 'Hij heeft 100.000 dollar ter beschikking gesteld om ergens in het kader van de dopingbestrijding een bijdrage te leveren.' Hij heeft dus geld gegeven. En ik zit hier echt geen complotten te bedenken. Dit hele zaakje gaat al langniet meer over of Armstrong schuldig is of niet, het is een politiek machtsspel geworden tussen de UCI en het WADA. Dat jij dat niet snapt, dat is jouw probleem. Het is voor mij duidelijk, de UCI wil deze zaak niet verder onderzoeken omdat ze bang zijn voor imago schade in het wielrennen, en omdat ze het WADA haten (iedereen zegt ook dat de fransen Armstrong haten, dan mag ik natuurlijk wel hetzelfde taalgebruik hanteren).quote:[..]
lance heeft geen geld gegeven aan de UCI, maar een dopingmachien COMPLEET IETS ANDERS. komt daarbij dat wada nog niet bestond tijdens die tour en dus ook geen recht heeft erop. het rivaliteitgehalte en conspiracy zit weer in je kopje. zoals je daarjuist ook al mooi laat blijken. alles wat lance doet is verkeerd. als hij dopinginstanties helpt is het verkeerd als hij zegt dat laf geld vrijgemaakt heeft voor kankerpatienten is het verkeerd (want dan is hij uit op populariteit enzo).
en dat UCI die vragen stelt is niet meer dan normaal. de UCI bekijkt juist de zaak veel objectiever dan wada. want de president van wada trekt conclusies voor hij weet wat er aan de hand is. (vice-pres spreekt hem wel tegen). maarja zoals al gezegd, mensen met vooroordelen zullen nooit het geheel zien. en blijven steken op alles wat hun lief vooroordeelhartje maar ten goede komt.
Ik ben het overigens volledig met je eens dat Armstrong op grond van deze stalen niet veroordeeld kan worden, juridisch is dat niet mogelijk. Maar de reactie van de UCI is ook wel het andere uiterste. Er zijn 12 urinestalen uit de tour van '99 positief bevonden op EPO, dat kan je toch niet compleet negeren, en al je tijd gaan steken in het vervolgen van de man die dit naar de pers heeft gelekt?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:56 schreef Ericr het volgende:
Op welke gronden en met welke reglementen zou de UCI iets kunnen aanpakken? Het WADA weet ook dat er niet gestraft kan worden, de UCI zal dan niet op eens gaan straffen terwijl er geen grond voor is. Of moeten ze gaan afwijken van hun eigen dopingreglement. Iets wat overduidelijk wel is gedaan door het geacrediteerde WADA-lab. Het verhaal van de UCI komt misschien niet sterk over, maar zij houden zich tenminst wel aan de regels dit in tegenstelling tot de WADA. Dat in Frankrijk andere regels gelden is mooi, maar Pound resideert niet in Frankrijk en jankt nu wel hard mee met de wolven in het bos. Altijd makkelijk, de beschuldigde kan zich toch niet meer verdedigen. Het tegenbewijs is er niet meer.
Precies.quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik ben het overigens volledig met je eens dat Armstrong op grond van deze stalen niet veroordeeld kan worden, juridisch is dat niet mogelijk. Maar de reactie van de UCI is ook wel het andere uiterste. Er zijn 12 urinestalen uit de tour van '99 positief bevonden op EPO, dat kan je toch niet compleet negeren, en al je tijd gaan steken in het vervolgen van de man die dit naar de pers heeft gelekt?
enkel dat als hij terugkomt de giro of de vuelta zou verkiezen boven de tdf.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:45 schreef Zwansen het volgende:
Is er nog meer bekend over zijn eventuele comeback?
Er is hier toch een duidelijk verschil , bij een BLAASproef en een BLOEDtest spreken we van 2 totaal verschillende testmethodes. Bij die A en B stalen spreken we over hetzelfde bloed dat (bij wijze van spreken) in 2 buisjes wordt gegoten ...quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:48 schreef Ericr het volgende:
Daar zijn het inderdaad regeltjes voor. Of je nou 100 B-stalen hebt van 1 renner die een positieve uitslag opleveren, je mag die uitslag alleen naar buiten brengen als je ook de A-stalen hebt. Eigenlijk andersom omdat je in principe altijd eerste de A-staal test. Het maakt niet uit hoeveel stalen er getest zijn, de sporters hebben recht op het bijwonen van de openen van de stalen bij de contra expertise. Dat kan niet meer gegarandeerd worden dus moet je de informatie binnenskamers houden. L'Equipe is aan deze info gekomen, het lab had waarschijnlijk de info zelf nooit naar buiten gebracht. Ook al zullen ze zelf waarschijnlijk met enige opzet gelekt hebben.
Als iemand bij een blaasproef boven de promillegrens voor alcohol wordt getest heeft die persoon ook recht op een bloedproef. Het is dus een vrij normale gang van zaken dat je niet eenmaal maar tweemaal test om het bewijs rond te krijgen.
omg waar heb je dat gelezen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:53 schreef flyckje het volgende:
[..]
enkel dat als hij terugkomt de giro of de vuelta zou verkiezen boven de tdf.
Heb het hem live horen zeggen op het sportnieuws op de VRT ... (zonden een stukje van een persconferentie uit)quote:
urine bedoel je. we spreken wel over 2 aparte stalen die afzonderlijk getest worden door andere mensen en waarbij de 2de keer met controle van renner en uci en andere die toezicht houden dan.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is hier toch een duidelijk verschil , bij een BLAASproef en een BLOEDtest spreken we van 2 totaal verschillende testmethodes. Bij die A en B stalen spreken we over hetzelfde bloed dat (bij wijze van spreken) in 2 buisjes wordt gegoten ...
De 2de keer met controle van renenr , uci en andere is pure onzin. Ze worden gewoon onderzocht door een ander dopinglab maar met dezelfde methodes.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:25 schreef flyckje het volgende:
[..]
urine bedoel je. we spreken wel over 2 aparte stalen die afzonderlijk getest worden door andere mensen en waarbij de 2de keer met controle van renner en uci en andere die toezicht houden dan.
En waarom mag dat niet naar buiten worden gebracht? En daarmee bedoel ik niet: omdat het in het reglement staat. Maar waarom staat dat in het reglement? Wat is de bedoeling of het nut daarvan?quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:17 schreef Ericr het volgende:
Reglement van de UCI, niks pure onzin dus. Een sporter heeft gewoon recht om aanwezig te zijn bij het openen van de samples. Geen tweede samples en er mag niks naar buiten worden gebracht, heb dit al een keer eerder geplaatst. Nu te lui om te zoeken in dat reglement
http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
pagina 27
En waarom is positief testen op doping geen bewijs van dopinggebruik? Leg mij eens uit wat speculatief is aan iemand beschuldigen omdat je bewijs van schuld hebt? Omdat de schuld 2 keer moet bewezen worden? Dat is puur juridisch gezeik, moreel gezien zijn ze overduidelijk zo schuldig als maar kan.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:13 schreef flyckje het volgende:
omdat het geen sluitend bewijs is dan en zodus het enkel bij speculaties blijft. En als je door middel van die speculaties iemand officieel besculdigt van dopinggebruik zonder dat die renner zich kan verdedigen is gewoon etisch niet verantwoord. Is een stap terug in de tijd waar bepaalde mensen het wielrennen zouden beheren en de mogelijkheid hebben tot beschuldigingen van iedereen. (wat leid tot machtsmisbruik en dergelijke).
Er is geen sluitend GERECHTERLIJK bewijs, maar ik zie niet in waar L'Equipe niet naar buiten mag brengen dat er 6 B-stalen van Lance positief bevonden zijn bij een wetenschappelijk onderzoekje ... Want dat is uiteindelijk hetgene wat ze gedaan hebben h้ ...quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:13 schreef flyckje het volgende:
omdat het geen sluitend bewijs is dan en zodus het enkel bij speculaties blijft. En als je door middel van die speculaties iemand officieel besculdigt van dopinggebruik zonder dat die renner zich kan verdedigen is gewoon etisch niet verantwoord. Is een stap terug in de tijd waar bepaalde mensen het wielrennen zouden beheren en de mogelijkheid hebben tot beschuldigingen van iedereen. (wat leid tot machtsmisbruik en dergelijke).
1 Bsample maakt niet schuldig, 6 B stalen maakt niet schuldig. A en B sample maak schuldig. (en dan moet er nog voldaan zijn aan het dopingonderzoek. wat nu ook niet is vermits het geen dopingonderzoek was. bij overtreden of negeren van al die regels is het resultaat ook niet meer betrouwbaar. vanaf er geen controle is is het bewijs niet betrouwbaar). als je A sampel positief is en B niet ben je onschuldig, als beiden positief zijn ben je schuldig. als er maar 1 getest kan worden kan er geen uitspraak gedaan worden want dat is gewoon speculatie (een wilde gok, iets wat een instelling die mensen kan straffen en vernederen niet mag gebruiken).quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En waarom is positief testen op doping geen bewijs van dopinggebruik? Leg mij eens uit wat speculatief is aan iemand beschuldigen omdat je bewijs van schuld hebt? Omdat de schuld 2 keer moet bewezen worden? Dat is puur juridisch gezeik, moreel gezien zijn ze overduidelijk zo schuldig als maar kan.
ze mogen inderdaad zeggen er zijn 12 postieve samples gevonden in 1999 daar is niks mis mee. maar namen op plakken mag niet. want dat is ethisch onverantwoord. Uiten van beschuldigingen zonder dat het weerlegbaar of bewezen kan worden --> laster en dergelijke.(komt er nog eens bij dat de link nog altijd niet bewezen is)quote:Ze hoeven niet gestraft worden, dat kan zelfs niet. Maar er is in mijn ogen helemaal niets mis met het feit dat iedereen nu wel weet dat de helft gedopeerd rondreed.
er is al door 101 mensen aangeduid wat de grote flaws in het artikel zijn. en dat de bewijzen alles behalve serieus zijn. dan mag de krant het nog zo goed presenteren als ze willen... maar ik ga de flaws niet meer opsommen is al genoeg herhaald geweest.quote:Op zaterdag 10 september 2005 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De hoofdredacteur van L'Equipe zegt anders w้l dat ze kunnen bewijzen waar die lijst met samplenummers vandaan komt hoor. En dat ze dat indien nodig op een proces ook zullen doen. En zou daar de reden ook niet liggen dat de UCI beslist compleet niks te doen ? Het lek daarvan ligt natuurlijk ergens bij hen ...
Ik heb hier nu toevallig w้l zelf dat artikel in L'Equipe gezien , en daar ziet de bewijslast er toch h้้l serieus uit hoor. Ze beweren niet "zomaar" dat die stalen van Lance zijn, ze publiceerden alles met lijstnummers en al erbij ...
Het lab w้้t niet van wie die stalen waren, de UCI w้้t dat w้l want zij hebben van hun controles in '99 de lijsten die de codes en de rennersnamen met elkaar bevinden. L'Equipe is aan zo'n lijst geraakt, dus moet er ้rgens een lek liggen bij het UCI ..quote:Op zaterdag 10 september 2005 19:54 schreef Ericr het volgende:
Het is toch een WADA-lab en geen UCI-lab? UCI kan alleen vervolgen, maar zij zijn niet de opdrachtgever geweest van die controles, dat was de WADA. Het lek ligt dus bij het WADA, in hun opdracht is dit onderzoek gestart.
dat zeggen ze ja, maar ik zie niet waarom ik dat moet geloven als ze er met deze manier mee omgaan.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:38 schreef JohnDDD het volgende:
Het was zo dat het nummer op de urine overeenkwam met een nummer op het medisch dossier van Armstrong
Bron: sport.bequote:Lance Armstrong zou niet de enige renners zijn die in 1999 tijdens de Ronde van Frankrijk positief testte op het gebruik van EPO. Dat schrijft de Franse krant le Journal du Dimanche. Ook Manuel Beltran, Jose Joachim Castelblanco en Bo Hamburger zouden nu betrapt zijn.
De nieuwe onthullingen kaderen in het onderzoek door het dopinglab van Chโtenay-Malabry in 2004, dat vorige maand openbaar werd gemaakt door de Franse sportkrant L'Equipe. In de Tour van 1999 zouden in totaal 12 positieve urinestalen zijn afgeleverd.
Zes daarvan zouden afkomstig zijn van zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong, van wie de andere waren, werd toen niet meegedeeld. Le Journal du Dimanche meent nu te weten dat het gaat om Manuel Beltran (een ploegmaat van Lance Armstrong bij Discovery Channel) en de ondertussen oud-renners Jose Joachim Castelblanco en Bo Hamburger.
De urinestalen werden in 1999 niet getest op het gebruik van EPO. Onderzoek op het gebruik van bloeddoping gebeurde pas voor het eerst bij de Olympische Spelen van 2000 in Sydney. Het dopinglab van Chโtenay-Malabry wilde in 2004 de EPO-test verfijnen en besloot daarom de bevroren urinestalen van de Tour van 1999 nog eens te onderzoeken, met het gekende resultaat.
Als er op de boodschapper mag geschoten worden, dan hier z้ker ! Ten eerste vertelt Kuipers hier je reinste onzin , je kunt g้้n EPO rechtstreeks toevoegen aan urine , dat bleek oa uit de bewijsvoering tegen en voor Rutger Beke , en ten tweede heeft Kuipers een z้้r kwalijke reputatie , hij werd trouwens uit het WADA en het IOC gezet onder druk van Rogge omdat hij bv groeihormonen ed van de lijst wilde halen. Ook zijn medische begeleiding van sporters (vooral schaatsers) en tegelijk zijn functies binnen het wada werden toen ook al in vraag gesteld.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:38 schreef Ericr het volgende:
Samenzwering tegen Lance Armstrong
Amen, ook al denken velen hier er anders over. De regels zijn geschonden en dan dient niet de sporter maar het lab gestraft worden.
er is nog maar 5 jaar epo test ;-)quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:49 schreef JohnDDD het volgende:
6 jaar op rij, niet 5 jaar, na 1999
pound heeft ook een kwalijke reputatie. yet iedereen loopt erachter.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als er op de boodschapper mag geschoten worden, dan hier z้ker ! Ten eerste vertelt Kuipers hier je reinste onzin , je kunt g้้n EPO rechtstreeks toevoegen aan urine , dat bleek oa uit de bewijsvoering tegen en voor Rutger Beke , en ten tweede heeft Kuipers een z้้r kwalijke reputatie , hij werd trouwens uit het WADA en het IOC gezet onder druk van Rogge omdat hij bv groeihormonen ed van de lijst wilde halen. Ook zijn medische begeleiding van sporters (vooral schaatsers) en tegelijk zijn functies binnen het wada werden toen ook al in vraag gesteld.
En ten derde zoals hier ook al bepaalden vertelden , het WADA h้้ft die lijst met de codes van die stalen niet eens, net als het lab. Dat is gewoon een grove leugen van Kuipers.
Wanneer heeft hij of Bruyneel dat dan verklaard?quote:Op vrijdag 16 september 2005 08:34 schreef Joene het volgende:
Net op de radio : Armstrong rijdt definitief geen TOUR 2006.
Nou ze melden het zojuist op het 538 nieuws.quote:Op vrijdag 16 september 2005 08:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij of Bruyneel dat dan verklaard?
Okay. Ben wel benieuwd naar verdere info, maar zie zal ongwtijfeld volgen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 08:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ze melden het zojuist op het 538 nieuws.
Omdat ie dan waarschijnlijk moet betalenquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:46 schreef Joene het volgende:
Mag ik vragen waarom je het niet gewoon bij de NOS probeert ?
quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
ROGGE WIL EEN ONAFHANKELIJK ONDERZOEK
Jacques Rogge, voorzitter van het
Internationaal Olympisch Comit้ (IOC),
wil een onafhankelijk onderzoek instel-
len naar de schuld of onschuld van
Lance Armstrong in de epozaak uit 1999.
Daarmee wil Rogge een einde maken aan
het geruzie tussen het Wereldanti-
dopingagentschap (Wada) en de Wieler-
unie (UCI). Die beschuldigen elkaar
ervan voor een lek te hebben gezorgd.
Bovendien hebben twee IOC-leden begin
deze week de schorsing gevraagd van het
Wada-lab dat de stalen van Armstrong
heeft onderzocht. Dat lab ging, volgens
de twee leden, zijn boekje te buiten.
"ATLEET MOET ONSCHULD NIET BEWIJZEN"
Jacques Rogge is het gekibbel tussen de
UCI, het Wada en het IOC beu en geeft
in De Morgen zijn visie over de zaak.
"We moeten het vermoeden van onschuld
respecteren. De atleet moet zijn on-
schuld niet bewijzen, de sportinstan-
ties moeten zijn schuld bewijzen. Ik
ben voorstander van een diepgaand
onafhankelijk onderzoek, door alle
partijen aanvaard", zegt de IOC-baas.
"Het IOC wil oude urinestalen graag
retroactief laten onderzoeken, maar het
Wada moet eerst de procedures daarvoor
nog bepalen." Pas dan zal er geen
discussie meer zijn, hoopt Rogge.
Volgens mij moeten bonden waarvan hun sport ook meedoet op de OS voldoen aan het dopingreglement van het IOC.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:58 schreef Zwansen het volgende:
Heeft het IOC hier wel iets mee te maken eigenlijk? Is dat niet een zaak van de UCI?
bah kerel van die verzorgers die toevallig ontslagen zien en spoken zien waar het niet is. gebeurt veel hoor. dat mensen iets zien wat niet is. is bij ooggetuigen ook een groot probleem. en kan gemakkelijk beinvloed worden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:27 schreef JohnDDD het volgende:
Olmo, ben je ook bekend met de andere zaken die rondom Armstrong speelden?
Onder andere deze dingen:
-Hij werd persoonlijk begeleid door Dr. Michele Ferrari, een bekend EPO-arts voor veel wielrenners, en een dokter die bekend stond op zijn uitspraak dat "EPO, mits goed gebruikt, net zo gevaarlijk was als sinaasappelsap". Armstrong heeft altijd gezegd dat hij Ferrari bezocht voor advies over trainingsschema's en dergelijke. Filippo Simeoni, die doping kreeg van Ferrari, heeft Armstrong en de dokter altijd beschuldigd. Armstrong heeft hem een leugenaar genoemd en sabotteerde in de Tour van 2004 een vlucht van Simeoni door naar de kopgroep te rijden en pas terug te gaan als Simeoni meeging. Armstrong is daarop aangeklaagd voor intimidatie, als ik het goed heb.
-Zijn ex-verzorgster Emma O'Reilly beweert dat Armstrong ten tijde van de Dauphine Libere van 1999 vlak voor de Tour een hematocriet had van 41. Daarop had zij gevraagd wat hij daaraan ging doen en hij zou geantwoord hebben: Hetzelfde wat de anderen doen.
-Armstrong doneerde geld aan de UCI waarmee machines zijn gekocht tegen bloeddoping, zoals EPO.
En dan zijn er nog andere aantijgingen, zoals dat er Actovegin in de auto van US Postal werd aangetroffen, dat is kalverbloed en ook bloeddoping. Armstrong beweerde dat de dokter dat bij zich had voor medische noodgevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |