Ik ben een paar dagen terug met Napoli gestart. Leek me wel leuk om die ploeg weer terug aan de top te brengen. Groot stadion (was het een beetje zat om bij Heracles te moeten bedelen en dan uiteindelijk na kampioen te zijn geworden een uitbreiding van 3000 plaatsen kreeg naar 13000
![]()
), en natuurlijk een prachtige historische club. Ik kende van de spelers niets, dus wist niet precies waar het team stond. Maar dat was dus goed. Eerste seizoen kampioen C1/B met Calaio als absolute topscorer met meer dan 30 goals geloof ik. Aankopen voor het seizoen waren Signori, Djorkaeff en uiteraard weer m'n favo man Guarin gehaald. Die wilde vreemd genoeg naar de derde divisie komen
![]()
Tweede seizoen wat aankopen gedaan. Twee redelijke keepers, Bovo van Parma kwam transfervrij over, Perez van AZ ook en verdedigend Gyan, Estoyanoff en nog een andere Uruguayaan die het zo slecht deed dat ik z'n naam niet meer weet. Gek genoeg werd 'ie wel steeds meer waard, ondanks slechts een handvol goals en assists.
Hoe dan ook, het hele seizoen zo rond de 8e, 9e plek gehangen, totdat ik bijna alle wedstrijden op het einde won en alsnog naar de 5e plaats klom. M'n ploeg was zo heel sterk niet had ik het gevoel, dus dat zou via playoffs nog wel een jaartje Serie B worden. Maar na de 5-0 tegen Ascoli (uit 1-0 verloren) en 2 verdiende 1-0 overwinningen tegen Vicenza ben ik in m'n tweede seizoen al in de Serie A gepromoveerd.
Lastige dingen zijn het maximum aan niet EU spelers, een bemoeizuchtige voorzitter die me daarbij ondanks de 35 miljoen die de club op de bank heeft geen ene cent meer geeft voor transfers. Althans, behalve de 9 miljoen die de verkoop van 3 middelmatige spelers opbracht, waarmee ik m'n toch wel falende keeper heb vervangen door Lastuvka. Verder Julio Ricardo Cruz en Niedzielan gehaald, en nog wat transfervrije spelers. Panucci geleend van Roma, want Milan wilde stam niet kwijt.
En nu dus hopen dat ik in de Serie A kan blijven. Dat zal denk ik erg moeilijk worden, maar wanneer ik in de winterstop nog wat transfergeld kan regelen moet dat toch wel gaan lukken.