abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30030783
Op zich wel een goed plan van TS.
Alleen deel ik zijn vertrouwen in commerciële verzekeraars niet echt.
Ben bang dat je je toch blauw betaald aan zo'n verzekering.

Bovendien moet je dan maar afwachten of je inderdaad een uitkering krijgt bij ontslag.

Bij het UWV hebben ze geen commerciële belangen daarbij dus denk ik dat ze daar vrij objectief naar kijken. Een commerciële verzekeraar zal echter proberen om onder betaling uit te komen.

Dan kun je eventueel naar de rechter stappen, maar die vonnissen meestal in het voordeel van bedrijven. Klaar ben je dan.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:42:21 #42
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30031684
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:46 schreef BillEvans het volgende:
Alles moet betaald, de bureaucratie/inefficientie van de overheid en de salarissen en winst van de markt. Dit heft elkaar op. Voor de zekerheid (het gaat hier toch om een bestaansminimum) moet de overheid deze taak op zich nemen.
en daarom is KPN geprivatiseerd 10 keer zo goedkoop voor bellen naar het buitenland dan KPN publiek
quote:
Overigens ZEER GOED IDEE ik vind sowieso dat we meer directe belast zouden moeten worden, dan begrijpt men tenminste waarvoor men betaald, dat is overzichtelijker en kun je zelf de mate waarin je participeert bepalen.
dat ben ik dan wel weer met je eens
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30050924
Als je bereid bent, torenhoge premies te betalen is het een goed plan.

Ik zou er bijvoorbeeld niet aan willen denken, hoeveel premies je moet betalen als je bijv. een tijdelijk contract hebt. Of bij een slecht rendabel bedrijf werkt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:50:39 #44
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30052156
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je bereid bent, torenhoge premies te betalen is het een goed plan.

Ik zou er bijvoorbeeld niet aan willen denken, hoeveel premies je moet betalen als je bijv. een tijdelijk contract hebt. Of bij een slecht rendabel bedrijf werkt.
Denk je niet dat je die premies nu ook betaalt? Weliswaar onder een andere naam (Inkomstenbelasting, BTW, Sociale premies etc), maar die rekening ligt er toch.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_30052239
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 11:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Denk je niet dat je die premies nu ook betaalt? Weliswaar onder een andere naam (Inkomstenbelasting, BTW, Sociale premies etc), maar die rekening ligt er toch.....
We hebben het hier over WW. Dus betaal je 5,6 %, met een premievrije voet van 58 euro per dag. Al het overige wat jij roept, wordt geen WW uit betaald. Ik ben benieuwd of je voor deze premie een WW-uitkering kan verzekeren.
  zondag 28 augustus 2005 @ 12:57:36 #46
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_30053231
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 14:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Een beetje dom? Talpa is een commerciële zender, geen overheidszender.

In het verleden werden de voetbalrechten mede betaald door de belastingbetaler.
Probeer mijn post eerst maar eens te begrijpen.
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:56:58 #47
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30055291
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 12:57 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Probeer mijn post eerst maar eens te begrijpen.
we zijn niet dom, we snappen je echt wel. Je bedoelt natuurlijk dat we nu de TV financieren middels ons consumentengedrag.

Dit ios echter op baiss van vrijwilligheid itt de dwang avn de overheid. Je kan namelijk kiezen tussen producten. Wil jij niet meebetalen aan de comm. tv dan ga je toch lekker naar de Aldi of een andere discount. Idem voor kleding. Hans textiel en de bristol zijn spotgoedkoop.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30057430
Wat een dom idee, zeg... Particulier verzekeren? Je weet toch hoe particuliere ondernemers zijn, die handelen helemaal niet met de doelstelling om mensen te helpen maar om winst te maken. Da's dus al een fundamenteel probleem, dat de doelstelling gewoon verkeerd is.

Dat zou helemaal niet zo erg zijn als je het bij de uitvoering van het plan niet merkbaar zou zijn, maar dat is het waarschijnlijk wel. Particuliere ondernemers zijn geldwolven, ze zullen er dus geld aan proberen te verdienen door de premies te verhogen enzovoort. Dat is niet ethisch verantwoord, want dan ga je mensen krijgen die de premie niet kunnen betalen en dus geen uitkering meer kunnen krijgen.

Die premies zouden in principe in zo'n systeem overigens ook kunnen dalen, door de concurrentie, maar goed. We weten allemaal dat alle ondernemers zich door illegale prijsafspraken aan het concurrentiesysteem onttrekken, dus het enige voordeel van het particuliere uitkeringssysteem gaat ook niet op.

Wat een idee zeg, nóg meer privatisering... Alsof de privatisering van bv. het spoor geen totale mislukking was...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_30067179
Compleet onuitvoerbaar, verder commentaar dus overbodig.
pi_30067550
Op zich zie ik hier wel iets in als aanvulling, dus waar het nu naartoe gaat: dat je je zelf verzekert in je eigen pensioenplan op maat.
Om dit volledig uit handen te geven en particulier te maken, zie ik niet zitten, omdat particulieren bedrijven erop uit zijn om winst te maken, en dit dus altijd ten koste zal gaan van de portemonnee van de burger, en dit gaat weer ten koste van de economie. Geen consumptie is geen groei, immers.
Mooi voorbeeld hiervan is idd de ziektekostenverzekering, waar ondanks de beloofde concurrentie nog niemand beter van is geworden (en we moeten nog zien hoe het nieuwe plan werkt miv 1 januari).
Om de uitkeringen zo in het geheel uit handen te geven zie ik dus niet zitten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30067893
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:57 schreef Noca het volgende:
En wat als je net van school komt en je nog geen baan kan vinden? Dan heb je geen premie betaald... Dan krijg je niks?
Als je net van school komt en je kan geen baan vinden heb je:

a) sowieso al geen recht op een uitkering omdat je daarvoor eerst gewerkt moet hebben, je komt alleen voor een bijstandsuitkering in aanmerking.
b) de verkeerde opleiding gekozen

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30067981
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:50 schreef Xtreem het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen.... Maar dit is het eerste idee van je waar ik wat in zie. met een paar aanpassingen

Idee:
ALLE uitkeringen worden verlaagd naar bijstandsniveau. Wie bij ontslag/ arbeidsongeschiktheid/... meer wil ontvangen dan een bijstandsuitkering mag zichzelf bijverzekeren.
Waarom bijstand? Omdat wij als rijk land het niet kunnen maken om mensen echt te laten creperen. Van een bijstandsuitkering kun je rondkomen.
Dat klinkt inderdaad als een goed plan.
Helemaal geen basis uitkering lijkt me ook geen goed plan. Dan kan je net zo goed in amerika gaan wonen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30121148
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:08 schreef retteketet het volgende:
Wat een dom idee, zeg... Particulier verzekeren? Je weet toch hoe particuliere ondernemers zijn, die handelen helemaal niet met de doelstelling om mensen te helpen maar om winst te maken. Da's dus al een fundamenteel probleem, dat de doelstelling gewoon verkeerd is.

Dat zou helemaal niet zo erg zijn als je het bij de uitvoering van het plan niet merkbaar zou zijn, maar dat is het waarschijnlijk wel. Particuliere ondernemers zijn geldwolven, ze zullen er dus geld aan proberen te verdienen door de premies te verhogen enzovoort. Dat is niet ethisch verantwoord, want dan ga je mensen krijgen die de premie niet kunnen betalen en dus geen uitkering meer kunnen krijgen.

Die premies zouden in principe in zo'n systeem overigens ook kunnen dalen, door de concurrentie, maar goed. We weten allemaal dat alle ondernemers zich door illegale prijsafspraken aan het concurrentiesysteem onttrekken, dus het enige voordeel van het particuliere uitkeringssysteem gaat ook niet op.

Wat een idee zeg, nóg meer privatisering... Alsof de privatisering van bv. het spoor geen totale mislukking was...
Net als bij alle andere producten zeker? Al die illegale prijsafspraken over t-shirts en brood, je wordt er niet goed van.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 31 augustus 2005 @ 04:46:04 #54
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30121310
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 09:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Op zich zie ik hier wel iets in als aanvulling, dus waar het nu naartoe gaat: dat je je zelf verzekert in je eigen pensioenplan op maat.
Om dit volledig uit handen te geven en particulier te maken, zie ik niet zitten, omdat particulieren bedrijven erop uit zijn om winst te maken, en dit dus altijd ten koste zal gaan van de portemonnee van de burger, en dit gaat weer ten koste van de economie. Geen consumptie is geen groei, immers.
1) De Telecom markt is ook geprivatiseerd en is dat ten koste gegaan van de burger?
2) Je hebt absoluut geen kaas gegeten van wat economie is. Vrije overeenkomsten zijn juist harttsikke goed voor de economie.
quote:
Mooi voorbeeld hiervan is idd de ziektekostenverzekering, waar ondanks de beloofde concurrentie nog niemand beter van is geworden (en we moeten nog zien hoe het nieuwe plan werkt miv 1 januari).
Om de uitkeringen zo in het geheel uit handen te geven zie ik dus niet zitten.
verwacht niet meteen wonderen
  woensdag 31 augustus 2005 @ 04:47:22 #55
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30121314
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:08 schreef retteketet het volgende:
wees eens eerlijk: probeer je nu te trollen of ben je gewoon niet zo slim.
pi_30198989
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 04:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van verzekeren.
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:07:14 #57
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30199161
net zoals jij niet snapt dat bellen nu 10 keer zo goedkoop is als voor de privatisering.
pi_30199318
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:07 schreef McCarthy het volgende:
net zoals jij niet snapt dat bellen nu 10 keer zo goedkoop is als voor de privatisering.
Dat snap ik wel. Maar inkomensverzekeringen waar we het nu over hebben is wat anders dan bellen. Verzekeringen als bijvoorbeeld de WW als pensioenen zijn goedkoper als je het collectief regelt. Bovendien kan je dan risicogroepen (bijvoorbeeld mensen met een tijdelijk contract ?) ook aan een betaalbare verzekering helpen.

Maar ach, wat zit ik jou dit uit te leggen, jij neemt nooit iets van iemand aan, en jouw waarheid is heilig.
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:14:19 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30199398
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:03 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat moeten die part verzekeringen maar uitmaken.

Ze zouden best iets kunnen invoeren dat je levenlang een uitkering KAN krijgen maar dan wordt de premie natuurlijk vele malen hoger.

Premies op maat, dat is waar we naar toe moeten in deze maatschappij
Ik vlam het nog niet af, doch moet ik er wel even over nadenken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30199811
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 04:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die niet zo slim is, als je al niet eens ziet dat een verzekeringsmaatschappij er is om mensen te verzekeren en niet om de bazen van zo'n maatschappij aan een dikke winst te helpen.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')