abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31091528
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:54 schreef mtv het volgende:
Kunnen die halogeen spotjes met MR16 fiting gewoon vervangen worden door de led spotjes??
Ja! wel even 230 volt versie kopen natuurlijk.

Als jet het vervangt weet ik niet of je dan ook werkelijk bepaard omdat er een trafo inzit, misschien kan een technicus hier antwoord op geven.
Halogeen is meestal 50w en een LED spot hooguit 2 of 3 watt, tel uit je winst
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_31107458
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 18:19 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ja! wel even 230 volt versie kopen natuurlijk.

Als jet het vervangt weet ik niet of je dan ook werkelijk bepaard omdat er een trafo inzit, misschien kan een technicus hier antwoord op geven.
Halogeen is meestal 50w en een LED spot hooguit 2 of 3 watt, tel uit je winst
MR16 is niet in 230 volt
ik heb een rails met 5 spotjes, en die 5 wil ik dus vervangen door LED spotjes
pi_31111380
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 10:35 schreef mtv het volgende:

[..]

MR16 is niet in 230 volt
ik heb een rails met 5 spotjes, en die 5 wil ik dus vervangen door LED spotjes
Dus het is 12 volt? Dan kan je toch 12 volt mr16 led spots kopen en erin zetten.
pi_31112206
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:13 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Dus het is 12 volt? Dan kan je toch 12 volt mr16 led spots kopen en erin zetten.
volgens God_De_Vader waren ze voor gelijkspanning
pi_31116515
DC en AC is verschillend. 12 volt heb je in DC en AC. Welke god_de_vader verkoopt weet ik niet...
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:03:15 #81
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31158039
Hoe verhoudt de lichtopbrengst zich nu als je de 1 watt en de 3 watt luxon MR16 vergelijkt met een normale MR16 spot??

Dank!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_31161654
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Hoe verhoudt de lichtopbrengst zich nu als je de 1 watt en de 3 watt luxon MR16 vergelijkt met een normale MR16 spot??

Dank!
Daar was ik ook "onderzoek" naar aan het doen maar heb nog geen tijd gehad om me erin te verdiepen. Wellicht weet iemand anders het?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:59:45 #83
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31205152
Wel ik kom nog eens even antwoorden ...

De spots die ik lever kunnen zowel ac als dc doch op dc gaan ze 30% langer mee...

je kan ze inderdaad gewoon in je rails pluggen

De Luxeon leds wordt veel over gezegd maar:
- Ze zijn duur
- Ze moeten in een clusteropstelling gekoeld worden
- hebben een betrekkelijk lagere levensduur
- en vooral ZE ZIJN DUUUUUUUURRRR HEEL DUUR

De spots die ik heb zijn verkrijgbaar bij afname van honderd voor rond de 3.5 euro ... ze bevatten 18 leds dus

Dan betreffende de sterrenhemel ... het verdere soldeerwerk is bezig... 100 LED's solderen is best veeeel werk :-) 100 keer +, 100 keer -, aan 2 kanten ... 400 soldeerpuntjes. Foto's volgen :-) het is best impressionant!
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  woensdag 5 oktober 2005 @ 17:26:45 #84
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31209200
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:59 schreef God_de_Vader het volgende:
Wel ik kom nog eens even antwoorden ...

De spots die ik lever kunnen zowel ac als dc doch op dc gaan ze 30% langer mee...

je kan ze inderdaad gewoon in je rails pluggen

De Luxeon leds wordt veel over gezegd maar:
- Ze zijn duur
- Ze moeten in een clusteropstelling gekoeld worden
- hebben een betrekkelijk lagere levensduur
- en vooral ZE ZIJN DUUUUUUUURRRR HEEL DUUR

De spots die ik heb zijn verkrijgbaar bij afname van honderd voor rond de 3.5 euro ... ze bevatten 18 leds dus

Dan betreffende de sterrenhemel ... het verdere soldeerwerk is bezig... 100 LED's solderen is best veeeel werk :-) 100 keer +, 100 keer -, aan 2 kanten ... 400 soldeerpuntjes. Foto's volgen :-) het is best impressionant!
Kun je mischien dan vertellen hoe de 18 led lampen zich verhouden t.o.v. een normal MR16 halogeen?? een 10 watt lamp?? 20, 30, 50??? qua lichtopbrengst dan he
  woensdag 5 oktober 2005 @ 17:41:08 #85
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31209628
Wel ja ik ga je dat uitleggen... je kan de twee moeilijk vergelijken. Het stemt ongeveer overeen met en lamp tussen de positie van 20 en dertig watt... maar het licht is totaal anders. Ik heb het dan over de afstand tot waar je nog een krant kan lezen met het licht. Maar voor een ruimte te verlichten nja is het gewoon een totaal ander licht... het lijkt donkerder en toch zie je alles. Lichte dingen lichten heel erg op en donkere vlakken blijven vrij donker. Ik ben nu vollop aan het experimenteren heb in de eerste ruimte 10 spots hangen voor een ruimte van 3 bij 8 meter. De spots hange aan staalkabels gespannen op een hoogte van 3 Meter. Daardoor krijg ik wel een vrij goede spreiding. Probleem is dat ik nu nog donkere muren en een donkere vloer heb ik ga het definitieve resultaat dus pas zien als alles afgewerkt is.

Voor het lezen van bijvoorbeeld een boek is het aangenaam te noemen om creatief te werken, schilderen tekenen en dergelijke niet! De kleuren zijn dus echt anders. Je moet het licht een beetje vergelijken met het licht van xenon autolichten. Iets blauwer maar zeer ver uitdijnend.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 17:51:49 #86
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_31388212
Ik heb in mijn keuken een een lamp met 3 halogeenspotje hangen (230V), welke (led)lampjes raad je mij aan om te gebruiken?

Waar jij mee bezig ben kan ik voorlopig alleen nog van dromen, ik zou graag meer foto's zien, maar je zal het wel druk hebben.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_31393208
ik heb een ander vraagje

ik wil in mijn auto in de kofferbak twee lampjes bouwen, zodat ik daar wat meer licht heb.

kan ik twee led-spotjes op mijn auto-stroomcircuit aansluiten?
of moet ik er allerlei trafo's/relais/oid tussen stoppen?
pi_31430657
Ik ben op dit moment aan het kijken om dingen te schakelen via internet, dus licht, cv, alarm ect ect.
Daarvoor had ik een zelfbouw site gevonden op internet van Iemand die z'n draadloze set had omgebouwd en alles had aangesloten via LTP en toen de benodigde software (asp ect) erop los had gelaten en dat werkt schijnbaar goed, maarja een bouwpakket wat met zelf bijelkaar geraapte oftware draait is niets voor mij want punt 1 ik heb daar niet veel verstand van en de tijd heb ik er ook niet voor.

Nu heb ik bij conrad even gekeken en zag ik het volgende: Klik
Nu staat erbij dat het via TCP-ip met Remote-QLIB te bedienen is. Ik begrijp eruit dat dit dus via internet of netwerk kan, klopt?
Nadeel is dat dit niet draadloos is dus zou je toch weer z'n draadloze schakelset moeten aansluiten op het bedienkastje maar dat zijn een paar draadjes

Heeft iemand hier ervaring mee en wat moet ik me indenken bij Remote-QLIB, wat is dit en hoe werkt het?
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:08:27 #89
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31513854
Wel ik kom weer eens even met antwoorden ...

ik ben net terug van het zwarte woud vandaar de vertraging

hier gaan we ...

Aansluiten in de auto op 12 volt kan gewoon rechtstreeks niks nodig!!! ik heb eht ook in de pickup vanachter

Er bestaan GUS Led spots voor 230 volt doch deze zijn iets minder efficient (voorschakelweerstand) lees ook deel 1 voor meer info

Meer foto's volgen snel begin deze week aan een grote opruimfase en pleister werken daarna is de eerste kamer op de vloer na klaar ook de stuurpc en dergelijke zijn nu klaar inclusief de software:
- alles via de usb controller
- 32 in en 32 uit flexibel schakelbaar
- Alle data in MySQL
- Webinterface vanop internet alsook voor pc of laptop intern
- SHTTP
- WML interface voor wap en GPRS
- Pocket ASP voor de palmtop (meest gebruikt als afstandsbediening...)

De pc is een VIA MINI pc met een onderklokte 1 GHZ loopt nu op 233 en dat is ruim voldoende ... Volledige pc incusief disk verbruikt nu 11 watt op de watt meter !!!! dat ding doet dient ook als CAM grabber voor security en fileserver voor mijn muziek collectie... ik gebruik max 40 % CPU op Windhoos XP Media station...
pi_31541269
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:08 schreef God_de_Vader het volgende:
Wel ik kom weer eens even met antwoorden ...

Aansluiten in de auto op 12 volt kan gewoon rechtstreeks niks nodig!!! ik heb eht ook in de pickup vanachter
toevallig was ik dit weekend op een autobeurs, waar iemand in zijn achterklep ook spotjes had (gewoon halogeen, geen led) die mij ook vertelde dat het gewoon werkte, dus achter dat antwoord was ik al.

fittings en draadjes heb ik al geregeld, alleen nu is mijn vraag: waar koop ik losse led-spotjes voor weinig??

ik was vandaag bij de praxis, maar daar koste een setje van drie lampjes 80 euro, beetje teveel van het goede
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:25:30 #91
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31559146
ik betaal 5.10 per spot bij de lokale electronicaboer ...
pi_31566553
Ik lees jullie berichten over ledlampen.
Ik heb zelf led lampen in heel mijn huis.
Tot in het zwembad aan toe.
Ik hou van gezellig licht dus kies bijna overal voor de warm witte kleur (jammer deze zijn duurder)
buiten lampen heb ik gewoon "cool" wit of groen voor in de tuin.
De lampen geven minder licht dan normale lampen , dus voor iedere normale lamp moet je minstens 2 ledlampen rekenen.( dan heb ik het over 18 leds 1,2 watt)
In het zwem bad heb ik witte, blauwe en lampen die van kleur veranderen (252 Leds per lamp)

de meeste lampen heb ik van Niikuled (goede prijzen)
www.niikuled.com
De lampen van Nikkuled zijn van de nieuwste generatie (15.000 mcd per LED, de witte dan)
Vooral de blauwe spots doen het erg goed in moderne inerieurs.

Somige komen van Conrad (prijs goed lichtopbrengst valt tegen)
pi_31566785
hoop werk voor een zootje audiotechnisch dramatische ellende, maar zoals mn opa al zei "zolang ze maar geen bommen maken"
pi_31574724
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:28 schreef frankarooni het volgende:
Ik lees jullie berichten over ledlampen.
Ik heb zelf led lampen in heel mijn huis.
Tot in het zwembad aan toe.
Ik hou van gezellig licht dus kies bijna overal voor de warm witte kleur (jammer deze zijn duurder)
buiten lampen heb ik gewoon "cool" wit of groen voor in de tuin.
De lampen geven minder licht dan normale lampen , dus voor iedere normale lamp moet je minstens 2 ledlampen rekenen.( dan heb ik het over 18 leds 1,2 watt)
In het zwem bad heb ik witte, blauwe en lampen die van kleur veranderen (252 Leds per lamp)

de meeste lampen heb ik van Niikuled (goede prijzen)
www.niikuled.com
De lampen van Nikkuled zijn van de nieuwste generatie (15.000 mcd per LED, de witte dan)
Vooral de blauwe spots doen het erg goed in moderne inerieurs.

Somige komen van Conrad (prijs goed lichtopbrengst valt tegen)
Heb je alles op 230v of 12v?
pi_31580913
Binnen alles op 220 volt, behalve de MR16 lampjes
zwembad alles 12 volt
buiten (tuin, terras parkeer ruimte) meeste 220 volt sommige dingen op 12 volt
De trafo van het zwembad voorziet ook tuin en buitenlampen van stroom
tuin lampen zijn PAR38 in waterdichte fitting
en GU10 (220v) lampjes in een waterdicht armatuur
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:44:40 #96
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_31583796
Zijn er ook vervangende led lampen voor de halogeen lampjes die bv in burolampjes zitten (ik weet de vitting niet). Het zijn die kleine halogeenlampjes (1 cm?).
and made it rain upward
pi_31586399
Zoiets?

donderdag 20 oktober 2005 @ 21:15:27 #98
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_31587999
Juist zoiets, die zijn er in verschillende maten ook nog geloof ik. Waar zijn die te krijgen?
and made it rain upward
pi_31589128
Kwam ze toevallig via een onnderdelen leverancier ( www.nedis.nl ) van ons tegen, ieder bedrijf die bij deze leverancier besteld kan ze leveren.
pi_31591751
Hoi, ik heb wat vragen, ik wil een achterlicht van een auto ombouwen naar ledverlichting.

Ik zoek een leverancier voor ledlampjes en printplaten.

Ook andere tips kan ik goed gebruiken
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:50:39 #101
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31607268
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:15 schreef Darkomen het volgende:
Hoi, ik heb wat vragen, ik wil een achterlicht van een auto ombouwen naar ledverlichting.

Ik zoek een leverancier voor ledlampjes en printplaten.

Ook andere tips kan ik goed gebruiken
Wel hierover kan ik al iets zeggen ...

Ik heb dit al eens geprobeerd in mijn oude carina ja hoor... standaard ledspots zijn er niet maar ik had gewoon een experimentele printplaat mooi op maat gesneden ... berg rode ledjes gehaald en er op gesoldeerd en het geheel dan in mijn unit ingebouwd... Had dit voor de volledige achteerverlichting op mistlicht na gedaan... dus standlicht/licht en remlicht... Tot zo ver alles cool 100 rode LEDS gebruikt en 50 witte.

Resultaat ... totaal ander licht. Of het nu beter was en meer gaf of niet kon ik niet echt over oordelen. Wel zag het super cool uit 's avonds heb er helaas geen foto's meer van

Toen dacht ik ... nu ik toch sterk bezig ben ga ik ook mijn pinkers maar aanpassen met klaar oranje leds... mooi op maat gemaakt boel ingebouwt en toen achteraan geplaatst en dat ging niet direct iets opgemerkt. Dus ik behoorlijk vrolijk de voorste en de zijpinkers ook gedaan boeltje aangesloten en ingebouwt ... klaar ... zet pinker aan en ... Stroboscoop pinkers. Heb dan een hoop geklommel gehad. Standaard systeem viel niet aan te passen. Was wel trager te regelen maar bleef hoog ... hmzzz probleem paar weerstanden parallel zodat de totale weerstand wat steeg ... Solved...

dan nog mijn standlichtjes vervangen door hell witte leds (5 stuks per kant ... standaard ronding voor lampje paste net en zag er echt mooi uit .... heel erg wit licht.

Maaaar toen kwam het ... ik vrolijk naar de keuring (Belgische APK) en gedaan alsof mijn neus bloede. Alles was afgeregeld en basis verlichting vooraan origineel. Men keek behoorlijk raar veel geleuter met de keuringmeester hoopje vragen over de rare lichtkleur van de standlichten vooraan ... achteraan hadden ze er niks van in de gaten blijkbaar ... alsmede de pinkers. Dan gezegd dat dat van die nieuwe phillips silverline lampjes waren (wist ik veel of dat bestond hahahaha) hebben ze dat lampje er uit gehaald en eens bekeken ... printje met 5 leds wel originele lampfitting van de originele gehaald en opgesoldeerd dus zag er erg PRO uit ... terug er in ... Goedgekeurd geen probleem

Heb dan erna nog geexperimenteerd om aan iedere kant 2 van de bovenvermelde MR16 ledspots in te bouwen als verstraler. Dit mag wettelijk daar het wit licht is en appart aanschakelbaar. De prestaties daarvan waren vooral ... knap licht en duidelijk voor dicht bij maar schijnt echt niet ver... maar ja het zat er in en heb het dan maar laten zitten ... tot op de dag dat er eens harde regen was en wat mist. Op dat moment is het ledlicht spectaculair beter dan alle wat ik al gezien heb. Vraag me niet waarom maar de mist licht niet op en toch is er een serieuze verlichting zelfs vrij ver. Uiteraard is het resultaat echt WIT licht alla XENON dus voor de tuner onder ons is het wel cool.

Conclusie wil je echt je achterlichten en zo vervangen ... Koop goede soldeerbout en begin maar al vast een dag of 5 verlof te nemen als coole extra breedstralers MR16 based ... way to go. ook voor de kofferruimte is het erg leuk
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:59:04 #102
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31607445
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:41 schreef st0mpie het volgende:
hoop werk voor een zootje audiotechnisch dramatische ellende, maar zoals mn opa al zei "zolang ze maar geen bommen maken"
Daarop wil ik even kort een antwoord geven... het is geen topklasse audio dat heb ik nooit gezegd maar het koste alles samen even veel als een miniketen van sony en dan heb ik nu een stuk beter geluid...
  maandag 24 oktober 2005 @ 18:12:56 #103
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31662461
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_31664062
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 18:12 schreef BBQ-kip het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/39528

Jij trendsetter jij!
pi_31675112
Ik wil binnenkort een soort stacaravan bouwen om tijdelijk in te wonen als ik mijn stal ga ombouwen tot woonhuis/bed and breakfast. Ik wil in de woonwagen LED verlichting toepassen.

Het idee is om gewoon een simpel 230 systeempje aan te leggen en de spots op 12 volt adaptors aan te sluiten die te schakelen zijn met van die draadloze schakelaars. Meestal zijn die er ook met z'n wand schakelaar. Ik kan dan bijv 4 groepen aanleggen.

Iemand op of aanmerkingen of tips voor mij wbt de LED verlichting.
pi_31675233
tvp
Oh, and that's a bad miss!
pi_31675307
Wow, ik ben heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit zal zien! Vet cool project.
pi_31675705
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:50 schreef God_de_Vader het volgende:

[..]

Wel hierover kan ik al iets zeggen ...

Ik heb dit al eens geprobeerd in mijn oude carina ja hoor... standaard ledspots zijn er niet maar ik had gewoon een experimentele printplaat mooi op maat gesneden ... berg rode ledjes gehaald en er op gesoldeerd en het geheel dan in mijn unit ingebouwd... Had dit voor de volledige achteerverlichting op mistlicht na gedaan... dus standlicht/licht en remlicht... Tot zo ver alles cool 100 rode LEDS gebruikt en 50 witte.

[knip]

Conclusie wil je echt je achterlichten en zo vervangen ... Koop goede soldeerbout en begin maar al vast een dag of 5 verlof te nemen als coole extra breedstralers MR16 based ... way to go. ook voor de kofferruimte is het erg leuk
BEdankt voor de info, ik kom zo al ene heel eind
pi_31678819
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:09 schreef God_de_Vader het volgende:
-knip-
Ik kan me aan de hand van de foto's niet aan de indruk onttrekken dat de speakers van een B merk zijn.. Opzich is daar niets mis mee, maar gezien alle moeite die je neemt om het geheel in te bouwen zou je dan niet liever wat beter spul nemen? Dat verschil hoor je toch wel degelijk..
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:31:29 #110
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31699223
Wel kijk ... ik heb daar een ander opzicht over ... voor mij is het ik wil muziek hebben ... hoe goed of hoe slecht maakt inderdaad uit maar ik werk met budgetten. ik had budget voorzien voor zo een sony/jvc of andere miniketen. Nu heb ik voor dat geld 4 tweeweg speakers en 2 subwoofers die echt wel goed spelen. Het geluid is heel erg bevredigend. Het vermogen meer dan ruim voldoende...

Waarom geen top matteriaal ... het is gewoon om een muziekje en wat radio te hebben als ik in bed lig... in mijn living heb ik een Marantz SR4300 men B&W speakers als ik deftig wil luisteren ga ik dus in mijn living zitten.

Verder komen de ledverlichtingsmogelijkheden inderdaad langzaam op

Maandag zal ik nog eens een foto update doen maar heb zopas een redelijk zwaar ongeval gehad met mijn wagen en ben dus WEER maar eens even out geweest. Sukkel nu beetje met mijn rug dus doe het rustig aan. hoop dat de woning achter 3 maanden ruwweg klaar is en dat het dan nog enkel wat verven en mubilair maken is!
pi_31989288
Heb met Quancom zitten mailen, en ze vertellen me dat het geheel perfect te programeren is met allen Visual Basic.
Nu is de drempel voor zo iets aan te schaffen toch al een pak lager.
Heb pas een huis gekocht en was een beetje aan het uitkijken voor Domotica te installeren, maar iet of wat systeem kost handenvol geld, ben je goedkoper af met zoiets.
pi_32082977
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.

In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.

Overloop:

Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).

Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.

De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:22:06 #113
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_32083048
wat gaaf!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_32083305
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 11:44 schreef _VoiD_ het volgende:
ik volg dit topic met erg veel interesse.

Ben voor een toekomstig huis van m'n pa en ma ook aan het kijken naar een domotica systeem, maar je ziet door de bomen het bos niet meer.
Domotica is redelijk simpel. Ik heb mijn huis (verlichting) nagenoeg geheel geautomatiseerd, volgende stap is audio / video aansturing. Bediening via AB's (rf), touchpanels (tablet pc's) schakelaars met bepaalde functies.

Bijvoorbeeld naast de ingang zit een extra schakelaar met 4 functies, all lights on, all lights off, lights off [die verdieping] en away mode. Boven heb ik ook zo'n schakelaar die net zo werkt alleen de away mode is vervangen voor all lights off is voor alle onderliggende verdiepingen.

Verder gaat ea automatisch, half uur voor zonsondergang gaan bepaalde lampen aan. Moet hier nog licht/donker aan koppelen, maar dat gaat ook wel lukken.

Natuurlijk kun je alles zelf gaan programmeren, maar er is voldoende software op de markt die dit voor je doet en hoef je je alleen maar te richten op de functionaliteit (scripts & condities)

Ik maak zelf gebruik van A10 (x10) Xanura modules en een Ocelot controller.
There's no place like 127.0.0.1
pi_32083495
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.

In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.

Overloop:

Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).

Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.

De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Ziet er gaaf uit!!!
Owww, je hoort bij Femme . Verklaart het 1 en het ander .
Maar erg mooie vloeren ook . Hulde .

[ Bericht 27% gewijzigd door blieblie op 08-11-2005 12:04:51 ]
pi_32083523
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 08:33 schreef God_de_Vader het volgende:
Stuk RJ45 kabel gestript en op een draadpaar een ledje gesoldeerd ... Met een houdertje lukte dat dus vrij goed... Krimpkousjes over de voetjes en dan de eerste test met 1 ledje uitgevoerd ... Wat blijkt nu. De mat gele led's hebben tussen de 2 en 2.5 volt nodig om te functioneren. Dit maakt dat ik alles aan het herbereken ben. Per UTP Kabel heb ik 8 draadjes of te wel 4 paar goed voor 4 LEDS. Mijn dak is opgedeeld in 10 delen. 2 UTP Kabels per deel dus 80 LEDS. In totaal is er 190 meter UTP kabel gelegd ... 8 draadjes per kabel ... met andere woorden 1520 meter kabel (Anderhalve KILOMETER !!!) En dat alleen voor een sterrenhemeltje
Een led sterrehemel zou je ook kunnen maken met behulp van bandkabel, op een 64 polige kabel kun je 32 leds monteren deze op een print met controller laten uitkomen. Controller kan zo iets zijn als een pic micro processor. Meerdere units koppelen in master slave combinatie en de mogelijkheden zijn eindeloos. (worden ook zo professioneel verkocht.
There's no place like 127.0.0.1
pi_32091177
quote:
Presentatie
Ziet er wel strak uit allemaal... is het nog niet helemaal ingericht?

Is alles 12 volt?
pi_32091721
quote:
Wat verschrikkelijk, belachelijk, asociaal mooi!

Je hebt zeker erg veel geld...?
pi_32095060
quote:

-knip-
Heb je zo'n groot huis, zet je er niks in

maar wel mooi hoor
De status 'bagger-user' voorbij
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:57:08 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32095120
quote:
Foto's
Wat strak! Heel apart en erg consequent doorgevoerd, jullie stijl!

Die lampjes in de vloer vind ik onwijs leuk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32095144
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:30 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Is alles 12 volt?
Dat hoort bij de stijl denk ik. Ziet er wel erg goed uit
Oh, and that's a bad miss!
pi_32101239
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:30 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Is alles 12 volt?
We zijn nog niet helemaal klaar maar in grote lijnen is dit hoe het eruit komt te zien. We zijn niet van plan om de ruimte vol te zetten met kasten en dergelijke. Door de groothoeklens lijkt de ruimte (oppervlakte woonkamer ca. 7 bij 7 meter) leger dan hij in werkelijkheid is.

Ik heb geen centrale 12V stroomvoorziening, dus alles is gewoon 230V met trafo's waar dat nodig is.l
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:28:31 #123
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32101466
M.a.r.i.e.k.j.e Wat onwijs gaaf.
En die vloer ik ben verliefd zeg
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:47:56 #124
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_32102181
ziet er erg goed uit M.a.r.i.e.k.j.e

btw die lichtslangen, geeft een enkele slang zoveel licht af

[ Bericht 41% gewijzigd door Fugie op 08-11-2005 23:06:31 ]
pi_32103547
Wat een ongekend mooi huis ook M.a.r.i.e.k.j.e !
  woensdag 9 november 2005 @ 04:38:04 #126
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_32107553
Ziet er inderdaad geweldig uit ik ga volgende week ook eens wat deftige foto's plaatsen van mijn eerste afgewerkte ruimte
pi_32109933
quote:
Foto's
Hoe heb je die leds in de vloer gekregen

Zijn dat led spotjes op foto 1?
pi_32111106
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:06 schreef D-MIXXX het volgende:

[..]

Check de titel
"Volledig huis verlicht met LED's - DEEL 2"
Er zitten ook led spotjes bij op die foto

En je kan in de vloer gewoon een gaatje boren en ze daarin zetten, de bedrading ligt er gewoo onder lijkt me
pi_32111109
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:06 schreef D-MIXXX het volgende:

[..]

Zou ik wel eens een detail van willen zien, de vloerspots
pi_32112000
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:55 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Check de titel
"Volledig huis verlicht met LED's - DEEL 2"
Er zitten ook led spotjes bij op die foto

En je kan in de vloer gewoon een gaatje boren en ze daarin zetten, de bedrading ligt er gewoo onder lijkt me
Misschien was foto 1 wel bedoeld voor ander led stuk dat het halogeen spots waren...

Welke led spots zijn dat op de led shop . de?

Dus je hebt eerst de leds moeten aanleggen voordat je kon laminaten...?
pi_32114536
quote:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject.........
Het zal wel lekker hol klinken bij jullie als ik dat zo zie.
Verder, erg mooi gedaan, vooral de vloer leds.
  woensdag 9 november 2005 @ 14:32:36 #132
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_32117487
Geile bank! die wil ik!......verder wil ik weten welke belichting en instellingen je hebt gebruikt voor de fotos, ik wil mijn toko ook zo nog eens op de plaat zetten....ik zie een glare filter, groot diafragma, groothoeklens (je lijkt wel een makelaar) en geen flitser....

Leg eens uit??

Strakke boel hoor! en wengé roels de pan uit!, heb m'n hele keuken ermee met RVS en wil ook nog wat meubels in die kleur
pi_32117797
uh ja Femme, anders post je even onder je eigen account
het is nog niet helemaal klaar. Er worden nog wat kleine dingen toegevoegd, maar over het algemeen blijft het vrij leeg. In het echt ziet het er overigens wat huiselijker uit.
pi_32118317
Heb je bij die Luxeon 1W 3300K ledjes ook overal weerstandjes tussen moeten zetten?

Hoe verliep het gaten boren in het laminaat?
pi_32118425
Volgens mij is dat hout en geen laminaat...
pi_32118446
Oh, wacht, die overloop is zeker wel laminaat.
  woensdag 9 november 2005 @ 15:13:33 #137
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_32118571
zeg nou!???

pi_32118637
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:04 schreef D-MIXXX het volgende:
Heb je bij die Luxeon 1W 3300K ledjes ook overal weerstandjes tussen moeten zetten?
Zit toch op een transformator... dan heb je toch geen weerstandjes nodig? of zijn het enkele ledjes en geen luxeon spots ?
pi_32118856
Geen verstand van Dus trafo is genoeg
pi_32121406
quote:
Op woensdag 9 november 2005 12:50 schreef ranzige_pad het volgende:

Het zal wel lekker hol klinken bij jullie als ik dat zo zie.
Het is al een stuk minder erg dan toen het huis werd opgeleverd, maar nog steeds niet optimaal. Mijn speakers komen door de moeizame akoestiek helaas nog niet goed tot hun recht.
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:24 schreef D-MIXXX het volgende:

Welke led spots zijn dat op de led shop . de?

Dus je hebt eerst de leds moeten aanleggen voordat je kon laminaten...?
De spots zijn deze: http://www.led-shop24.de/pd1074772639.htm?categoryId=2 .

Je stopt die in de vloer tijdens het leggen van het laminaat. Er zit ongeveer 30cm draad aan, dus als je een gat op 20cm van de muur buurt dan kan de draad onder de vloer naar de plint gelegd worden alwaar je de draad op de stroomvoorziening aansluit. Led-shop24.de heeft voor dit type spots speciale trafo's die een constante stroomsterkte van 350mA aanhouden. Je kunt ze echter ook op 12V aansluiten. In de gang en op de overloop is de trafo in een doos in de muur verwerkt. In de woonkamer ligt de trafo onder het wandmeubel. De draden lopen langs de plint of in sommige gevallen onder de vloer door.

De vloer op de overloop is laminaat (Parador Trendltime4 donker Zebrano). De gang is beneden op dezelfde wijze verlicht als de overloop echter liggen daar dezelfde eiken lamelplanken als in de woonkamer. Met een 24mm boor kun je eenvoudig gaten maken in hout en laminaat. De spots passen daar perfect in.
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Geile bank! die wil ik!......verder wil ik weten welke belichting en instellingen je hebt gebruikt voor de fotos, ik wil mijn toko ook zo nog eens op de plaat zetten....ik zie een glare filter, groot diafragma, groothoeklens (je lijkt wel een makelaar) en geen flitser....

Leg eens uit??
De bank is een Arketipo Loft in een donkerbruine stoffering waarvan ik de naam niet meer weet. Stylz in Deventer had in juli een demo in deze kleur staan.

Wat je nodig hebt voor het maken van dit soort foto's is een camera met een groothoeklens (ik heb een Sigma 12-24mm gebruikt op een DSLR, effectief 18mm kleinbeeldequivalent in de uiterste groothoek) en een statief. De sluitertijden liepen uiteen van enkele seconden tot 15 seconden bij een lichtgevoeligheid van ISO200 en diafragma f/16 of iets in die buurt. Er zijn geen filters aan te pas gekomen. Het gebruik van RAW is wel handig als je later de witbalans moet aanpassen.
pi_32122753
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:12 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:

De spots zijn deze: http://www.led-shop24.de/pd1074772639.htm?categoryId=2 .

Je stopt die in de vloer tijdens het leggen van het laminaat. Er zit ongeveer 30cm draad aan, dus als je een gat op 20cm van de muur buurt dan kan de draad onder de vloer naar de plint gelegd worden alwaar je de draad op de stroomvoorziening aansluit. Led-shop24.de heeft voor dit type spots speciale trafo's die een constante stroomsterkte van 350mA aanhouden.
Kan je mij de link geven welke travo dat is die daar speciaal voor gemaakt is? Je hebt toch maar 1 travo nodig voor ongeveer 4/6 led dingetjes?

Welke leds heb je dan bij foto 1 bij het plavond?
pi_32123487
Heb je per led spot 1 trafo of zitten er meerdere op 1 trafo ?

Mooie grote hoek hebben die Luxeons, ga ik zeker onthouden voor m'n tijdelijke woning (ga een stacaravan bouwen met led verlichting erin )
pi_32127212
De trafo is deze:

http://www.led-shop24.de/pd1078316558.htm?categoryId=10

Hij is dimbaar als je er deze potentiometer op zet:

De trafo heeft een constante stroomsterkte van 350mA en regelt de spanning van 0 tot 33 volt afhankelijk van het aantal aangesloten leds. Je kunt er maximaal tien 1 watt Luxeon leds op aansluiten.
  woensdag 9 november 2005 @ 20:26:59 #144
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_32127315
Damn Mariekje, wanneer komen ik en Flip biertjes doen? .
Ik ga naar huis.
pi_32127744
Wow.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_32129790
ohoh stelletje snollen
nu staan jullie ineens weer voor de deur?
  woensdag 9 november 2005 @ 21:50:59 #147
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_32129922
Depends, heeft Femme een airportnetwerk? .
Ik ga naar huis.
pi_32138981
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:23 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
De trafo is deze:

Hij is dimbaar als je er deze potentiometer op zet:

De trafo heeft een constante stroomsterkte van 350mA en regelt de spanning van 0 tot 33 volt afhankelijk van het aantal aangesloten leds. Je kunt er maximaal tien 1 watt Luxeon leds op aansluiten.
De twee links verwijzen naar dezelfde pagina.
Mooi dat er dus 10 leds op kunnen, paar vraagjes:

1) jij kan dus ook dimmen?

2) je schakeld de trafo's met van die afstands bedieningen van X10 van marmitek ect, maar je kan toch ook van die goedkope schakelsetjes kopen?

3) Hebben de Luxeon spots de normale halogeen spot afmeting zodat ze in de meeste armaturen passen, ik vind namelijk die armaturen die je kan draaien wel mooi. Deze bijvoorbeeld (Ook een mooie pagina trouwens met veel producten oa keramiek kapjes die erg duur zijn, zoek nogsteeds namaak van gips )

[ Bericht 10% gewijzigd door mikezwet op 10-11-2005 08:01:35 ]
pi_32139405
quote:
Op donderdag 10 november 2005 07:40 schreef mikezwet het volgende:

2) je schakeld de trafo's met van die afstands bedieningen van X10 van marmitek ect, maar je kan toch ook van die goedkope schakelsetjes kopen?
Dat hoop ik wel. Ik wil het ook gewoon op een lichtknop hebben

edit:

Gebruik je deze als snoer?:

http://www.led-shop24.de/pd819441289.htm?categoryId=45

[ Bericht 9% gewijzigd door D-MIXXX op 10-11-2005 08:47:05 ]
pi_32140918
quote:
Op donderdag 10 november 2005 07:40 schreef mikezwet het volgende:

[..]

De twee links verwijzen naar dezelfde pagina.
Mooi dat er dus 10 leds op kunnen, paar vraagjes:

1) jij kan dus ook dimmen?
Als je deze potentiometer (nu wel de juiste link) op de trafo zet kun je 'm dimmen:

http://www.led-shop24.de/pd507463945.htm?categoryId=10
quote:
Uiteraard is het ook mogelijk om normale schakelaars of een goedkope afstandsbediening van de bouwmarkt te gebruiken. Het voordeel van X10 is het gecombineerd kan worden met o.a. computerinterfaces. Bij mij hangt de meeste verlichting trouwens ook nog achter twee normale schakelaars waarmee het geheel in één keer uit of aangezet kan worden.
quote:
3) Hebben de Luxeon spots de normale halogeen spot afmeting zodat ze in de meeste armaturen passen, ik vind namelijk die armaturen die je kan draaien wel mooi. Deze bijvoorbeeld (Ook een mooie pagina trouwens met veel producten oa keramiek kapjes die erg duur zijn, zoek nogsteeds namaak van gips )
De MR16 lampjes passen gewoon in MR16 armaturen zoals die van Lichtkaufhaus. Ik heb overigens goede ervaringen met deze shop: ik heb een paar keer een bestelling met vooruitbetaling gedaan en telkens werd er netjes geleverd. De prijzen zijn erg scherp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')