abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:50:39 #101
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31607268
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:15 schreef Darkomen het volgende:
Hoi, ik heb wat vragen, ik wil een achterlicht van een auto ombouwen naar ledverlichting.

Ik zoek een leverancier voor ledlampjes en printplaten.

Ook andere tips kan ik goed gebruiken
Wel hierover kan ik al iets zeggen ...

Ik heb dit al eens geprobeerd in mijn oude carina ja hoor... standaard ledspots zijn er niet maar ik had gewoon een experimentele printplaat mooi op maat gesneden ... berg rode ledjes gehaald en er op gesoldeerd en het geheel dan in mijn unit ingebouwd... Had dit voor de volledige achteerverlichting op mistlicht na gedaan... dus standlicht/licht en remlicht... Tot zo ver alles cool 100 rode LEDS gebruikt en 50 witte.

Resultaat ... totaal ander licht. Of het nu beter was en meer gaf of niet kon ik niet echt over oordelen. Wel zag het super cool uit 's avonds heb er helaas geen foto's meer van

Toen dacht ik ... nu ik toch sterk bezig ben ga ik ook mijn pinkers maar aanpassen met klaar oranje leds... mooi op maat gemaakt boel ingebouwt en toen achteraan geplaatst en dat ging niet direct iets opgemerkt. Dus ik behoorlijk vrolijk de voorste en de zijpinkers ook gedaan boeltje aangesloten en ingebouwt ... klaar ... zet pinker aan en ... Stroboscoop pinkers. Heb dan een hoop geklommel gehad. Standaard systeem viel niet aan te passen. Was wel trager te regelen maar bleef hoog ... hmzzz probleem paar weerstanden parallel zodat de totale weerstand wat steeg ... Solved...

dan nog mijn standlichtjes vervangen door hell witte leds (5 stuks per kant ... standaard ronding voor lampje paste net en zag er echt mooi uit .... heel erg wit licht.

Maaaar toen kwam het ... ik vrolijk naar de keuring (Belgische APK) en gedaan alsof mijn neus bloede. Alles was afgeregeld en basis verlichting vooraan origineel. Men keek behoorlijk raar veel geleuter met de keuringmeester hoopje vragen over de rare lichtkleur van de standlichten vooraan ... achteraan hadden ze er niks van in de gaten blijkbaar ... alsmede de pinkers. Dan gezegd dat dat van die nieuwe phillips silverline lampjes waren (wist ik veel of dat bestond hahahaha) hebben ze dat lampje er uit gehaald en eens bekeken ... printje met 5 leds wel originele lampfitting van de originele gehaald en opgesoldeerd dus zag er erg PRO uit ... terug er in ... Goedgekeurd geen probleem

Heb dan erna nog geexperimenteerd om aan iedere kant 2 van de bovenvermelde MR16 ledspots in te bouwen als verstraler. Dit mag wettelijk daar het wit licht is en appart aanschakelbaar. De prestaties daarvan waren vooral ... knap licht en duidelijk voor dicht bij maar schijnt echt niet ver... maar ja het zat er in en heb het dan maar laten zitten ... tot op de dag dat er eens harde regen was en wat mist. Op dat moment is het ledlicht spectaculair beter dan alle wat ik al gezien heb. Vraag me niet waarom maar de mist licht niet op en toch is er een serieuze verlichting zelfs vrij ver. Uiteraard is het resultaat echt WIT licht alla XENON dus voor de tuner onder ons is het wel cool.

Conclusie wil je echt je achterlichten en zo vervangen ... Koop goede soldeerbout en begin maar al vast een dag of 5 verlof te nemen als coole extra breedstralers MR16 based ... way to go. ook voor de kofferruimte is het erg leuk
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:59:04 #102
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31607445
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:41 schreef st0mpie het volgende:
hoop werk voor een zootje audiotechnisch dramatische ellende, maar zoals mn opa al zei "zolang ze maar geen bommen maken"
Daarop wil ik even kort een antwoord geven... het is geen topklasse audio dat heb ik nooit gezegd maar het koste alles samen even veel als een miniketen van sony en dan heb ik nu een stuk beter geluid...
  maandag 24 oktober 2005 @ 18:12:56 #103
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31662461
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_31664062
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 18:12 schreef BBQ-kip het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/39528

Jij trendsetter jij!
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_31675112
Ik wil binnenkort een soort stacaravan bouwen om tijdelijk in te wonen als ik mijn stal ga ombouwen tot woonhuis/bed and breakfast. Ik wil in de woonwagen LED verlichting toepassen.

Het idee is om gewoon een simpel 230 systeempje aan te leggen en de spots op 12 volt adaptors aan te sluiten die te schakelen zijn met van die draadloze schakelaars. Meestal zijn die er ook met z'n wand schakelaar. Ik kan dan bijv 4 groepen aanleggen.

Iemand op of aanmerkingen of tips voor mij wbt de LED verlichting.
pi_31675233
tvp
Oh, and that's a bad miss!
pi_31675307
Wow, ik ben heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit zal zien! Vet cool project.
pi_31675705
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:50 schreef God_de_Vader het volgende:

[..]

Wel hierover kan ik al iets zeggen ...

Ik heb dit al eens geprobeerd in mijn oude carina ja hoor... standaard ledspots zijn er niet maar ik had gewoon een experimentele printplaat mooi op maat gesneden ... berg rode ledjes gehaald en er op gesoldeerd en het geheel dan in mijn unit ingebouwd... Had dit voor de volledige achteerverlichting op mistlicht na gedaan... dus standlicht/licht en remlicht... Tot zo ver alles cool 100 rode LEDS gebruikt en 50 witte.

[knip]

Conclusie wil je echt je achterlichten en zo vervangen ... Koop goede soldeerbout en begin maar al vast een dag of 5 verlof te nemen als coole extra breedstralers MR16 based ... way to go. ook voor de kofferruimte is het erg leuk
BEdankt voor de info, ik kom zo al ene heel eind
pi_31678819
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:09 schreef God_de_Vader het volgende:
-knip-
Ik kan me aan de hand van de foto's niet aan de indruk onttrekken dat de speakers van een B merk zijn.. Opzich is daar niets mis mee, maar gezien alle moeite die je neemt om het geheel in te bouwen zou je dan niet liever wat beter spul nemen? Dat verschil hoor je toch wel degelijk..
  woensdag 26 oktober 2005 @ 13:31:29 #110
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_31699223
Wel kijk ... ik heb daar een ander opzicht over ... voor mij is het ik wil muziek hebben ... hoe goed of hoe slecht maakt inderdaad uit maar ik werk met budgetten. ik had budget voorzien voor zo een sony/jvc of andere miniketen. Nu heb ik voor dat geld 4 tweeweg speakers en 2 subwoofers die echt wel goed spelen. Het geluid is heel erg bevredigend. Het vermogen meer dan ruim voldoende...

Waarom geen top matteriaal ... het is gewoon om een muziekje en wat radio te hebben als ik in bed lig... in mijn living heb ik een Marantz SR4300 men B&W speakers als ik deftig wil luisteren ga ik dus in mijn living zitten.

Verder komen de ledverlichtingsmogelijkheden inderdaad langzaam op

Maandag zal ik nog eens een foto update doen maar heb zopas een redelijk zwaar ongeval gehad met mijn wagen en ben dus WEER maar eens even out geweest. Sukkel nu beetje met mijn rug dus doe het rustig aan. hoop dat de woning achter 3 maanden ruwweg klaar is en dat het dan nog enkel wat verven en mubilair maken is!
pi_31989288
Heb met Quancom zitten mailen, en ze vertellen me dat het geheel perfect te programeren is met allen Visual Basic.
Nu is de drempel voor zo iets aan te schaffen toch al een pak lager.
Heb pas een huis gekocht en was een beetje aan het uitkijken voor Domotica te installeren, maar iet of wat systeem kost handenvol geld, ben je goedkoper af met zoiets.
pi_32082977
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.

In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.

Overloop:

Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).

Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.

De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:22:06 #113
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_32083048
wat gaaf!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_32083305
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 11:44 schreef _VoiD_ het volgende:
ik volg dit topic met erg veel interesse.

Ben voor een toekomstig huis van m'n pa en ma ook aan het kijken naar een domotica systeem, maar je ziet door de bomen het bos niet meer.
Domotica is redelijk simpel. Ik heb mijn huis (verlichting) nagenoeg geheel geautomatiseerd, volgende stap is audio / video aansturing. Bediening via AB's (rf), touchpanels (tablet pc's) schakelaars met bepaalde functies.

Bijvoorbeeld naast de ingang zit een extra schakelaar met 4 functies, all lights on, all lights off, lights off [die verdieping] en away mode. Boven heb ik ook zo'n schakelaar die net zo werkt alleen de away mode is vervangen voor all lights off is voor alle onderliggende verdiepingen.

Verder gaat ea automatisch, half uur voor zonsondergang gaan bepaalde lampen aan. Moet hier nog licht/donker aan koppelen, maar dat gaat ook wel lukken.

Natuurlijk kun je alles zelf gaan programmeren, maar er is voldoende software op de markt die dit voor je doet en hoef je je alleen maar te richten op de functionaliteit (scripts & condities)

Ik maak zelf gebruik van A10 (x10) Xanura modules en een Ocelot controller.
There's no place like 127.0.0.1
pi_32083495
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn wat foto's van de vorderingen van mijn ledproject. De woonkamer is nog niet helemaal af en de kleuren zoals je die hier ziet zijn in werkelijkheid minder roze. Het licht uit de lichtkoof is in werkelijkheid oranje van kleur. Het is nogal lastig om het in een foto weer te geven.

In de lichtkoof liggen led slangen in vijf kleuren (rood, geel, wit, blauw en groen). Op de meeste foto's hierboven zijn de gele en rode slangen ingeschakeld. In de vloer bevinden zich aan de ene kant zes Luxeon 1W 3300K spots en aan de andere kant (keuken) vier van deze spots. Verder aan het plafond een Luxeon 1W 3300K GU10-lamp en een GU10-lamp met "warmwitte" leds. In de lichtbakken bevinden zich om de 1,25m een Luxeon 1W 3300K MR16-spot met aan weerszijde daarvan MR16-spots met gele leds. De leds zijn via X10 op afstand bedienbaar zodat er verschillende lichtprogramma's gekozen kunnen worden.

Overloop:

Hier heb ik zeven Luxeon 1W 3300K spots in de vloer gebruikt, vier Luxeon 1W 3300K GU10-lampen aan de muur en een GU10-lamp met gele leds aan het plafond. De trafo voor de vloetspots is in een doos in de muur verwerkt. Op die doos zit een kapje dat je in de bovenstaande foto zichtbaar is recht onder de schakelaar aan de muur, net boven de plint. In de muur zijn extra leidingen verwerkt om alle verlichting via de schakelaar aan en uit te kunnen zetten (bij oplevering kon die schakelaar alleen het lichtpunt in het plafond bedienen).

Ik schat het verbruik van de lichtopstelling in de woonkamer op minder dan 50 watt en de overloop op enkele watts. Het energieverbruik van de vloerspots is volgens m'n Volcraft 3000 veel minder dan 1W per stuk.

De ledslangen zijn afkomstig van mooispul.com. De meeste andere leds komen van led-shop24.de.
Ziet er gaaf uit!!!
Owww, je hoort bij Femme . Verklaart het 1 en het ander .
Maar erg mooie vloeren ook . Hulde .

[ Bericht 27% gewijzigd door blieblie op 08-11-2005 12:04:51 ]
pi_32083523
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 08:33 schreef God_de_Vader het volgende:
Stuk RJ45 kabel gestript en op een draadpaar een ledje gesoldeerd ... Met een houdertje lukte dat dus vrij goed... Krimpkousjes over de voetjes en dan de eerste test met 1 ledje uitgevoerd ... Wat blijkt nu. De mat gele led's hebben tussen de 2 en 2.5 volt nodig om te functioneren. Dit maakt dat ik alles aan het herbereken ben. Per UTP Kabel heb ik 8 draadjes of te wel 4 paar goed voor 4 LEDS. Mijn dak is opgedeeld in 10 delen. 2 UTP Kabels per deel dus 80 LEDS. In totaal is er 190 meter UTP kabel gelegd ... 8 draadjes per kabel ... met andere woorden 1520 meter kabel (Anderhalve KILOMETER !!!) En dat alleen voor een sterrenhemeltje
Een led sterrehemel zou je ook kunnen maken met behulp van bandkabel, op een 64 polige kabel kun je 32 leds monteren deze op een print met controller laten uitkomen. Controller kan zo iets zijn als een pic micro processor. Meerdere units koppelen in master slave combinatie en de mogelijkheden zijn eindeloos. (worden ook zo professioneel verkocht.
There's no place like 127.0.0.1
pi_32091177
quote:
Presentatie
Ziet er wel strak uit allemaal... is het nog niet helemaal ingericht?

Is alles 12 volt?
pi_32091721
quote:
Wat verschrikkelijk, belachelijk, asociaal mooi!

Je hebt zeker erg veel geld...?
pi_32095060
quote:

-knip-
Heb je zo'n groot huis, zet je er niks in

maar wel mooi hoor
De status 'bagger-user' voorbij
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:57:08 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32095120
quote:
Foto's
Wat strak! Heel apart en erg consequent doorgevoerd, jullie stijl!

Die lampjes in de vloer vind ik onwijs leuk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_32095144
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:30 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Is alles 12 volt?
Dat hoort bij de stijl denk ik. Ziet er wel erg goed uit
Oh, and that's a bad miss!
pi_32101239
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:30 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Is alles 12 volt?
We zijn nog niet helemaal klaar maar in grote lijnen is dit hoe het eruit komt te zien. We zijn niet van plan om de ruimte vol te zetten met kasten en dergelijke. Door de groothoeklens lijkt de ruimte (oppervlakte woonkamer ca. 7 bij 7 meter) leger dan hij in werkelijkheid is.

Ik heb geen centrale 12V stroomvoorziening, dus alles is gewoon 230V met trafo's waar dat nodig is.l
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:28:31 #123
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32101466
M.a.r.i.e.k.j.e Wat onwijs gaaf.
En die vloer ik ben verliefd zeg
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:47:56 #124
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_32102181
ziet er erg goed uit M.a.r.i.e.k.j.e

btw die lichtslangen, geeft een enkele slang zoveel licht af

[ Bericht 41% gewijzigd door Fugie op 08-11-2005 23:06:31 ]
pi_32103547
Wat een ongekend mooi huis ook M.a.r.i.e.k.j.e !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')