Kan je nog spijbelen nu je je werk hebt opgezegd? Bij mij zijn ze al ontdaan als ik 's ochtends een half uurtje later ben, ook al werk ik dan een uur langer door. Dat kon ik wel doen toen ik nog niet had laten weten dat ik weg wildequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:48 schreef Hik het volgende:
Aicha!![]()
Cheb Kaled heeft wel meer mooie muziek hoor! (Maar vraag me niet naar titels ajb)
Ik ga de komende dagen zo hier en daar wat spijbelen heb ik besloten. Dingen afronden gaat veel beter wanneer het regent!![]()
Over een uurtje ga ik naar huis.quote:
Het Maasstrand of het 'echte' strand?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:02 schreef DutchTrain het volgende:
[afbeelding]
Net geluncht met uitzicht op het strand
*zingt verder: 'En we gaan nog niet naar huis....'
Morgen wordt het nog mooier. Maar daarna wat meer bewolking. Hopelijk wel droog dit weekend voor de Wereldhavendagen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:00 schreef Litman het volgende:
[..]
Over een uurtje ga ik naar huis.Dit zouden wel eens de laatste écht mooie dagen van het jaar kunnen zijn.....
Scheveningen - Hoek v Holland kon ik ook zien, maar ik bedoelde het Strand aan de Maasquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:04 schreef Litman het volgende:
Het Maasstrand of het 'echte' strand?
donderdag in Den Haag is![]()
Daar ben ik nog nooit geweest, ik wil graag een keer op zo'n mammoettanker kijken, kan dat?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hopelijk wel droog dit weekend voor de Wereldhavendagen.
Ja, er zijn echt veel soorten excursies in de haven. Zie www.wereldhavendagen.nl. Je kan kaarten reserveren of ter plekke kopen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:07 schreef Litman het volgende:
Daar ben ik nog nooit geweest, ik wil graag een keer op zo'n mammoettanker kijken, kan dat?
Diego kun je beter mailen, die is er 'even' niet...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:17 schreef flipsen het volgende:
Zeg Diego,
Heb jij je eigenlijk laten uitschrijven in NL? Of je laten naturaliseren tot Argentijn? Zo niet, hoe doe je dat dan met belastingdienst bijvoorbeeld, of ziektekostenverzekering?
Er zijn de laatste maand weer wat zaken veranderd, waardoor ik misschien toch naar BsAs ga, voor lange(re) tijd...
Diego zul je op een andere manier moeten proberen te bereiken. Die is een tijdje weg van het forum.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:17 schreef flipsen het volgende:
Zeg Diego,
Heb jij je eigenlijk laten uitschrijven in NL? Of je laten naturaliseren tot Argentijn? Zo niet, hoe doe je dat dan met belastingdienst bijvoorbeeld, of ziektekostenverzekering?
Er zijn de laatste maand weer wat zaken veranderd, waardoor ik misschien toch naar BsAs ga, voor lange(re) tijd...
Dank! Er is een boottocht naar een raffinaderij in Europoort, maar het is me niet duidelijk of je een mammoettanker kunt bezoeken. Ik heb al gebeld naar de organisatie van de wereldhavendagen, maar die ambtenaren zitten nog steeds te lunchen..quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, er zijn echt veel soorten excursies in de haven. Zie www.wereldhavendagen.nl. Je kan kaarten reserveren of ter plekke kopen.
Ik had gehoopt dat ze dit jaar ook weer de rondvluchten van VLM zouden doen, maar die kan ik nergens vinden.
Als je echt een tanker wilt bezoeken moet je daar zijn. Wat ik uit het programma begrijp is ook de Berge Stahl in de buurt, het grootste schip om kolen / ijzererts te vervoeren...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:27 schreef Litman het volgende:
Dank! Er is een boottocht naar een raffinaderij in Europoort, maar het is me niet duidelijk of je een mammoettanker kunt bezoeken. Ik heb al gebeld naar de organisatie van de wereldhavendagen, maar die ambtenaren zitten nog steeds te lunchen..
Net even gebeld en je kunt geen mammoettanker bezoeken. Áls er al een ligt, want dat weten ze op dit moment ook nog niet......quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je echt een tanker wilt bezoeken moet je daar zijn. Wat ik uit het programma begrijp is ook de Berge Stahl in de buurt, het grootste schip om kolen / ijzererts te vervoeren...
Ik denk dat ik vrijdagavond de lichtjestour ga doen, als er nog plaats over is...
Das dan weer jammer, maar gezien de hoeveelheid legermaterieel dat vanochtend al mijn weg naar werk versperde zijn er nog genoeg andere dingen te doen hier.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:58 schreef Litman het volgende:
Net even gebeld en je kunt geen mammoettanker bezoeken. Áls er al een ligt, want dat weten ze op dit moment ook nog niet......
Pfff, wat een gezeik. Ik vond het eigenlijk wel weer meevallen in TRV de laatste tijd? Of was ik één van de weinigen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Diego kun je beter mailen, die is er 'even' niet...
bron
Ik denk dat je een hoop niet (meer) gezien hebtquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:21 schreef flipsen het volgende:
Pfff, wat een gezeik. Ik vond het eigenlijk wel weer meevallen in TRV de laatste tijd? Of was ik één van de weinigen?
Lijkt me een hele goede reden om juist in je vakantie andere mensen op te zoeken!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:18 schreef Litman het volgende:
Mijn eerste baan was bij het accountantskantoor dat we zo goed kennen van de Enron-affaire. Alhoewel veel cliché's waar zijn (met elkaar skieën etc) moet je niet vergeten, dat het ook logisch is als je 10 à 12 uur per dag met elkaar 'opgescheept' zit en je collega's meer ziet dan je vriend of vriendin en er doordeweeks nauwelijks tijd overblijft voor een sociaal leven, dat je veel met elkaar omgaat.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:02 schreef Vogue het volgende:
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk *la*la*la*la*
1. dan weten ze zeker dat je 'm zelf geschreven hebtquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:02 schreef Vogue het volgende:
Trouwens ik heb nog gereageerd op een leuke vacature, maar daar vroegen ze expliciet om een handgeschreven brief. Waarom zou dat zijn, sturen ze er een of ander figuur op af dat je karakter meent te kunnen zien aan je handschrift? *slordig schrijft*
maar als je helemaal niemand anders meer kent behalve je eigen collega'squote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:51 schreef Hik het volgende:
Lijkt me een hele goede reden om juist in je vakantie andere mensen op te zoeken!![]()
quote:Passagiers niet enthousiast over KLM
Uitgegeven: 30 augustus 2005 14:55
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2005 16:13
HAARLEM - De KLM legt het af tegen Aziatische en Oost-Europese luchtvaartmaatschappijen wat betreft de beleving van reizigers. De glans is eraf bij wat ooit een van de symbolen was van nationale trots. De KLM hoort niet meer bij de top als het gaat om belangrijke zaken als service, maaltijden en de stoelen aan boord.
Dat blijkt uit een onderzoek van het online reisburo www.vliegtarieven.nl. Jaarlijks boeken 100.000 Nederlanders een vliegticket via deze organisatie. De resultaten van het onderzoek werden dinsdag bekendgemaakt.
Ervaringen
Na thuiskomst ontvangen de klanten van vliegtarieven.nl een mail met vijftien vragen over hun ervaringen tijdens de vlucht. In de afgelopen twee jaar hebben 16.704 reizigers zo'n vragenlijst ingevuld en teruggestuurd. Op de site van het bedrijf staan ook meer dan 11.000 persoonlijke vluchtverslagen.
Bij de verre vluchten (meer dan 3000 kilometer) staat KLM op de vijftiende plaats. In totaal werden er in dit deel van het onderzoek 24 maatschappijen beoordeeld. Singapore Airlines scoort met een gemiddeld rapportcijfer van 8,2 het best. Bij de korte vluchten staat KLM op plek dertien van de zeventien. De topdrie bestaat hier uit Malev (Hongarije, cijfer 7,5), British Airways (7,4) en LOT Polish Airlines (7,3).
Verwachtingen
Directielid B. Rus van vliegtarieven.nl vermoedt dat de lage waardering voor KLM niet alleen komt door het feitelijke voorzieningenniveau, maar ook door de psyche van de passagier. "Het is met KLM net als met Ajax. Als je naar een wedstrijd van die club gaat, verwacht je een overwinning én mooi spel. Bij KLM zijn de verwachtingen ook hooggespannen. Als die dan niet of niet helemaal worden ingelost, ervaart de klant dat als een tegenvaller. Bij Oost-Europese luchtvaartmaatschappijen heb je het tegenovergestelde effect. Men verwacht niets van Malev, en als de vlucht dan prima verloopt, is men extra tevreden".
Lijnvluchten
In het onderzoek worden alleen lijnvluchten beoordeeld. Chartervluchten krijgen geen beoordeling, omdat deze niet te boeken zijn via vliegtarieven.nl. Daardoor is er bijvoorbeeld geen rapportcijfer beschikbaar voor Onur Air, het bedrijf dat onlangs in opspraak raakte toen de Inspectie Verkeer en Waterstaat het een vliegverbod oplegde.
Dat lijkt me niet inderdaad. Chartermaatschappijen staan er ook niet bij, dat is ook wel jammer. Bij bijvoorbeeld Turbulentie komt KLM juist weer heel goed uit de bus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:20 schreef Liejannuh het volgende:
Kortom: het is geen representatief en objectief onderzoek!
Ik vond het ook wel meevallen. Maar goed, Danny gaf in FB al aan dat het beleid van FOK! gebaseerd is op pure willekeur. Dat verklaard een heleboel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pfff, wat een gezeik. Ik vond het eigenlijk wel weer meevallen in TRV de laatste tijd? Of was ik één van de weinigen?
Voor een NL'se site lijkt mij 16.704 respondenten wel bijhoorlijk veel. Ik neem dan aan dat daar zowel goede als slechte ervaringen bij zitten verspreid over de verschillende airlines die geboekt kunnen worden. Helaas staat er niet hoeveel mensen er KLM gevlogen hebben, maar al zou dat slechts 5% zijn (wat onwaarschijnlijk is, gezien het totale aantal van 24 maatschappijen), dan zijn dat nog altijd 835 respondenten die gemiddeld de KLM zo beoordelen als beschreven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:43 schreef Liejannuh het volgende:
Intrigerend onderzoek DutchTrain. Zou vliegtarieven ook rekening hebben gehouden met het aantal mensen dat gevlogen heeft met een maatschappij? Want niets ten nadele van Malev hoor, maar kan me toch echt niet voorstellen dat die megagoed zijn ofzo in vergelijking met KLM.
shit, komt weer de cijferneuker in me naar boven.
En om het gemiddelde te halen: mijne variëren van bedroevend slecht tot slecht; een reden voor mij om KLM te vermijden indien mogelijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:01 schreef k_man het volgende:
Mijn ervaringen met KLM zijn ook best goed eigenlijk.
Leek me meer iets van een oevre-ban. In POL en NWS was ie ook vaak bezig.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Slechte ervaringen met KLM? Iets met koffers kwijt ofzo? Daar schijnt de KLM een van de betere van te zijn ter wereld, in het kwijt maken van koffers.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En om het gemiddelde te halen: mijne variëren van bedroevend slecht tot slecht; een reden voor mij om KLM te vermijden indien mogelijk
Dieptepunt was wel een vlucht naar Zuid-Afrika, 14 uur met minder beenruimte dan in een Haagse tram, één kleine monitor in het gangpad die alleen nog maar de kleuren blauw en roze kende, een half werkend geluidssysteem, versleten stoelen die niet zonder geweld verstelbaar waren, onbeschoft personeel en een beperkte menukeuze... daar wordt je niet blij van als je 900 euro voor een ticket hebt betaald.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Slechte ervaringen met KLM? Iets met koffers kwijt ofzo? Daar schijnt de KLM een van de betere van te zijn ter wereld, in het kwijt maken van koffers.
Dat beseft ik besefte dat ook, nadat ik het getypt had, maar het kan zijn dat ze vliegangst hebben opgelopen en nooit meer willen vliegenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:56 schreef k_man het volgende:
Zonder te vliegen naar Kreta gaan is best avontuurlijk.
Auw! Zou je dat nóóit meer willen doen. Je beseft iets of je realiseeert je iets, maar je iets beseffen... nee!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat beseft ik me ook nadat ik het getypt had, maar het kan zijn dat ze vliegangst hebben opgelopen en nooit meer willen vliegen
Klopt.... ik geef de wijnwarmte de schuldquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:03 schreef k_man het volgende:
Auw! Zou je dat nóóit meer willen doen. Je beseft iets of je realiseeert je iets, maar je iets beseffen... nee!
Tot zover de taalpurist in me.
Ah, mooi.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:00 schreef Vogue het volgende:
Hee K man kan je mijn gedachten lezenIk wilde net zeggen dat ik een paar nummers aan het beluisteren ben, en ALLES klinkt goed tot nu toe
Heb je nog meer tips?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |