abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30177980
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb net mijn eerste vakantie sinds 1999 gehad. Drie hele dagen. Zonder de twee kinderen.

Maarre...zullen we niet tegen elkaar gaan opbieden?
Het is kut, het is klote en er is geen geld. Dat is niet de schuld van de mensen met of zonder kinderen, de homo's of de gastarbeiders dan wel de uitkeringsgerechtigden. Het gaat gewoon slecht.
Ik eet niet van jouw bord. Ik werk 40 uur voor een minimuminkomen om 2 kinderen en een arbeidsongeschikte man te onderhouden. Is het dan de schuld van mijn beslissing om aan kinderen te beginnen dat jij niet op vakantie kan?
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen een goed leven, maar ik ben van mening dat ik niet hoef in te leveren omdat andere mensen minder verdienen. Ik heb toen ik een minimuminkomen had keihard in de fabriek moeten werken en plees staan te boenen om me studie te bekostigen (particuliere opleiding). Nu heb ik het wat beter maar ik heb er wel keihard voor moeten werken. Ik vind het dan onredelijk om mensen met een lager inkomen automatisch te gaan compenseren omdat ze minder inkomen hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 2 september 2005 @ 01:17:47 #162
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_30188133
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:40 schreef raptorix het volgende:
Ik vind het dan onredelijk om mensen met een lager inkomen automatisch te gaan compenseren omdat ze minder inkomen hebben.
Ik denk dat je dan moet verhuizen naar een buitenland naar keuze, want dat is Nederland; land van de solidariteit en daarom herverdeling en nivelering.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:14:22 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30192266
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 01:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan moet verhuizen naar een buitenland naar keuze, want dat is Nederland; land van de solidariteit en daarom herverdeling en nivelering.
Al die herverdelingssystemen zijn er alleen maar om ambtenaren aan het "werk" te houden.

-Je ouders betalen 300 EUR belasting, jij krijgt er 200 terug van de IBG
-Je betaalt 300 EUR belasting, krijg je er 200 terug in de vorm van huursubsidie.
-Je betaalt 300 EUR belasting, krijg je er 200 terug in de vorm van hypotheekrenteaftrek
-En volgens jaar de halve bevolking aan de zorgtoeslag

Mooi systeem toch?

Gelukkig betaal ik niet meer mee aan al die leuke NL "solidariteitspotjes", maar hiero (CH) heb je eigenlijk ook wel van die systemen, alleen op veel kleinere schaal.
Dat komt omdat ze hiero 30 jaar achterlopen (gelukkig)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:07:00 #164
3542 Gia
User under construction
pi_30199153
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:04 schreef thaleia het volgende:
Om specifiek een subsidie op fokken te zetten vind ik belachelijk.
Het is geen subsidie op fokken. Kinderen zijn gewoon ook mensen die ook recht hebben op bepaalde zaken. En dat kost nu eenmaal geld. Ik vind dat mensen met kinderen net zoveel koopkracht moeten hebben als mensen zonder kinderen. En dat die mensen zonder kinderen daar aan mee moeten betalen is geheel terecht. Die kinderen betalen namelijk later ook mee aan hun AOW, huursubsidie enz....

Je kunt de kosten voor kinderen niet vergelijken met kosten voor bijvoorbeeld een eigen woning. Aan een eigen woning hebben andere mensen niks. Is dus belachelijk dat anderen hieraan mee moeten betalen. Aan kinderen hebben andere mensen later wel iets. Ze worden bijvoorbeeld hun dokter of chirurg.
pi_30199304
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 01:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wie bepaald dat? Solidareit leidt bovendien tot luiheid en apatisme.
pi_30201433
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is geen subsidie op fokken. Kinderen zijn gewoon ook mensen die ook recht hebben op bepaalde zaken. En dat kost nu eenmaal geld. Ik vind dat mensen met kinderen net zoveel koopkracht moeten hebben als mensen zonder kinderen. En dat die mensen zonder kinderen daar aan mee moeten betalen is geheel terecht. Die kinderen betalen namelijk later ook mee aan hun AOW, huursubsidie enz....

Je kunt de kosten voor kinderen niet vergelijken met kosten voor bijvoorbeeld een eigen woning. Aan een eigen woning hebben andere mensen niks. Is dus belachelijk dat anderen hieraan mee moeten betalen. Aan kinderen hebben andere mensen later wel iets. Ze worden bijvoorbeeld hun dokter of chirurg.
De kans is veel groter dat ze later uitkeringstrekker worden.
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:35:12 #167
3542 Gia
User under construction
pi_30202095
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De kans is veel groter dat ze later uitkeringstrekker worden.
Da's dan vervelend. Dan zijn er geen dokters, bakkers, slagers, tandartsen, enz....

Allemaal uitkeringstrekkers.

pi_30202197
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's dan vervelend. Dan zijn er geen dokters, bakkers, slagers, tandartsen, enz....

Allemaal uitkeringstrekkers.

Je snapt mijn punt toch wel? Je kunt hier wel roepen dat al die kinderen zo'n mooie verrijking van de samenleving zijn maar dat geldt lang niet voor allemaal; en verder is teveel kinderen ook zeer schadelijk voor de economie, denk daar maar eens over na.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:13:47 #169
3542 Gia
User under construction
pi_30203357
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt toch wel? Je kunt hier wel roepen dat al die kinderen zo'n mooie verrijking van de samenleving zijn maar dat geldt lang niet voor allemaal; en verder is teveel kinderen ook zeer schadelijk voor de economie, denk daar maar eens over na.
Ik denk niet dat er teveel kinderen zijn in Nederland. Maar vind inderdaad wel dat kinderbijslag bijvoorbeeld óf helemaal afgeschaft moet worden met eventueel een regeling voor de allerarmsten, óf alleen nog maar voor 2 à 3 kinderen om al te grote gezinnen te voorkomen. Want hoe groter het gezin, hoe minder mogelijkheden die kinderen hebben om vooruit te komen in de maatschappij. De doorsnee ouders kunnen niet voor 10 kinderen een dure studie betalen, dus die gaan maar naar het vmbo en daarna werken. Zijn ze zeventien, werken fulltime en 's avonds stappen. Glijden dus makkelijk af.

Dus, ergens heb je wel gelijk. Teveel kinderen in één gezin is schadelijk voor de economie.
pi_30203634
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:48 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
einde quote

net zoals andere aan jouw poep hebben meebetaald.

Wees niet zo´n ignorant.
Je betaalt aan alles mee. Met name een boel werelozen en ander werkschuw tuig.

Daarnaast zijn het die Poepers van nu , die dadelijk jouw oude dag voorzieningen gaan betalen. En dat wordt nog duur genoeg. Dat beetje wat ze nu krijgen , betalen ze in 30 jaar tiendubbel terug
Wees dus niet zo´n zeikerd

Dacht je dat nu echt???
tegen de tijd dat mijn oude dag begint over +/- 30 jaar is er geen geld meer en zal dat ook niet betaald worden door de peopers van nu
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:59:30 #171
3542 Gia
User under construction
pi_30210280
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:23 schreef thcobl het volgende:Dacht je dat nu echt???
tegen de tijd dat mijn oude dag begint over +/- 30 jaar is er geen geld meer en zal dat ook niet betaald worden door de peopers van nu
Nee, waarschijnlijk is de AOW dan afgeschaft en zijn we terug bij af. Dan trekken pa en ma bij één van hun kinderen in. Gratis kost en inwoning in ruil voor gratis babysit.

Ben blij dat ik kinderen heb.
pi_30212767
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:07 schreef Gia het volgende:
Het is geen subsidie op fokken.
[blabla]
Als je zelf geen kinderen had gehad had je eenzelfde lang verhaal opgehangen TEGEN deze maatregel
  vrijdag 2 september 2005 @ 20:30:15 #173
99433 Tup
Tupperwaar
pi_30213060
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:11 schreef raptorix het volgende:
Wie bepaald dat? Solidareit leidt bovendien tot luiheid en apatisme.
Gelukkig leidt solidariteit ook tot minder egoisme.
Wasserwunderland
  vrijdag 2 september 2005 @ 20:32:13 #174
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_30213105
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb geen auto. Ik heb geen eigen adsl-abo, ik ga niet uit, ik draag geen merkkleding (sterker nog, mijn schoenen zitten vol gaten, evenals mijn kleding, maar ik heb geen geld voor schoenmaker en kleermaker, laat staan voor nieuw spul)

En waarom niet? Omdat ik dat niet kan betalen! Omdat ik 68 euro per maand aan het ziekenfonds moet betalen (en hoera! per 01-06 wordt dat 92 euro!). Omdat ik 250 euro elke 2 maand aan de universiteit moet betalen. Pfoeh, een gsm van 15 euro per maand... tjonge hee... maar geen vaste lijn, want die is écht te duur.

Blaat niet voordat je weet waar je het over hebt .

Ik heb gemiddeld zo'n 40 euro per WEEK te besteden (voor eten/drinken, reizen, vrijetijd, cadeaus, kleding) en ja ik werk. Ik vind dat ik dus mag zeiken als ik zie dat de bovenmodale inkomens er weer op vooruit gaan.
Kuch Kuch, je kan ook LENEN bij de ibg. Hou eens op met klagen!
pi_30214484
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:30 schreef Tup het volgende:

[..]

Gelukkig leidt solidariteit ook tot minder egoisme.
Onzin, maatregelen die uit solidariteit zijn geboren leiden met name tot misbruik, ik kan je vertellen dat niemand in nederland werkeloos hoeft te zijn, ga maar lekker komkommers plukken, bollen pellen of asperges steken, maar goed dat zal wel niet onder passende arbeid vallen. Men blijft liever lekker voor de TV hangen en klagen dat er geen passende arbeid is. En die wijfen die zonder man zitten hadden maar van te voren goede contractuele afspraken moeten maken of de pil moeten slikken. Ik heb geen enkel medelij met die paupers die wel kinderen nemen maar ze niet kunnen financiereen, voor mij part gaan ze de hoer spelen, ik heb geen zin om belastinggeld te spenderen aan dit soort mensen. Ga nou niet zeggen dat ik een rechtse klootzak ben, want ik ben juist zeer sterk voor het normaliseren van lonen in nederland (minimumloon 40 procent omhoog) maar ik vind dat we in nederland te ver doorslaan. Iedereen die een gezond stel handen heb moet aan de slag, en als er al geen werk is geef ze 1.5 keer uitkering en zet ze in voor thuiszorg, bewaking of weet ik wat. Van thuis zitten wordt niemand beter en hun moraal al helemaal niet.
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:33:16 #176
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30214617
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Onzin, maatregelen die uit solidariteit zijn geboren leiden met name tot misbruik, ik kan je vertellen dat niemand in nederland werkeloos hoeft te zijn, ga maar lekker komkommers plukken, bollen pellen of asperges steken, maar goed dat zal wel niet onder passende arbeid vallen.
Volgens de nieuwe bijstandswet is elk werk passend. Alleen voor prostitutie is een uitzondering gemaakt.
  zaterdag 3 september 2005 @ 08:56:38 #177
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30223457
Ik vind het trouwens niet eens zo een slecht idee, om alle mensen met een uitkering die geen handicap hebben 20 a 30 uur in de zorg, bij scholen enz. enz. te laten werken. Vrijwilligerswerk bij de lokale voetbalclub. Je maakt mij niet wijs dat er nergens iets voor ze te vinden is wat ze ook leuk vinden. En als ze dat niet willen, dan moeten ze gewoon gekort worden. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan de maatschappij!!! Ik doe zelf ook vrijwilligerswerk, weerbericht op de radio, actief bij de Kinderboederij.. allemaal hartstikke leuk en ik krijg er niks voor, maar het geeft meer voldoening dan een kutbaantje in de supermarkt
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 09:48:53 #178
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_30223762
quote:

[..]

Onzin, maatregelen die uit solidariteit zijn geboren leiden met name tot misbruik, ik kan je vertellen dat niemand in nederland werkeloos hoeft te zijn, ga maar lekker komkommers plukken, bollen pellen of asperges steken, maar goed dat zal wel niet onder passende arbeid vallen. Men blijft liever lekker voor de TV hangen en klagen dat er geen passende arbeid is. En die wijfen die zonder man zitten hadden maar van te voren goede contractuele afspraken moeten maken of de pil moeten slikken. Ik heb geen enkel medelij met die paupers die wel kinderen nemen maar ze niet kunnen financiereen, voor mij part gaan ze de hoer spelen, ik heb geen zin om belastinggeld te spenderen aan dit soort mensen.
Wat een walgelijke instelling is dat.
Getuigt van weinig inlevingsvermogen en van onverschillig egoisme waar dit land van naar de klote gaat.
Ik wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die profiteren, die zijn er wel dergelijk, maar er zijn ook een hoop mensen die dit vangnet gewoon nodig hebben.
Bovendien krijg je kinderen niet alleen hoor als "wijf" zijnde, daar heb je ook nog een man voor nodig.
Nu we toch aan het het generaliseren zijn, als jij een keer de verkeerde vent neukt (hoewel jij daar vast een goed voorbereid contract voor apart hebt liggen) en je loopt iets op, dan is het vangnet er ook voor jou.
Ik ben getrouwd, mijn man werkt fulltime, ik zorg thuis voor onze kinderen, soms werk ik in het seizoen bij een bollenboer.
We hebben het niet breed, net als bijna iedereen tegenwoordig, maar we hebben elkaar en we kunnen eten, meer heb ik niet nodig.
Ik vind het wel jammer dat iedereen elkaar elk dubbeltje lijkt te misgunnen.
Van eerdere maatregelen hebben wij trouwens ook niet geprofiteerd hoor, mijn kinderen gaan nog niet naar het voortgezet onderwijs, en ik maak geen gebruik van kinderopvang.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_30224013
quote:

[..]

Onzin, maatregelen die uit solidariteit zijn geboren leiden met name tot misbruik, ik kan je vertellen dat niemand in nederland werkeloos hoeft te zijn,
Hoe kun je mij dat vertellen? Op welke gronden?
Vast niet op grond van de statistieken van het CWI, dat er 400.000 tot 500.000 werklozen zijn momenteel en maar 100.000 vacatures.
quote:
ga maar lekker komkommers plukken, bollen pellen of asperges steken, maar goed dat zal wel niet onder passende arbeid vallen. Men blijft liever lekker voor de TV hangen en klagen dat er geen passende arbeid is.
Dat is seizoensarbeid. Drie maanden van het jaar beschikbaar. Wat raad je in jouw oneindige wijsheid aan voor de overige driekwart vh jaar?
quote:
En die wijfen die zonder man zitten hadden maar van te voren goede contractuele afspraken moeten maken of de pil moeten slikken.
Want met al die huwelijks- en samenlevingscontracten komen er geen scheidingen en dergelijke drama's meer voor? De realiteit haalt jouw instelling nu al onderuit.
quote:
Ik heb geen enkel medelij met die paupers die wel kinderen nemen maar ze niet kunnen financiereen, voor mij part gaan ze de hoer spelen, ik heb geen zin om belastinggeld te spenderen aan dit soort mensen.
En dat wil je rijmen met je volgende uitspraak:
quote:
Ga nou niet zeggen dat ik een rechtse klootzak ben,
quote:
want ik ben juist zeer sterk voor het normaliseren van lonen in nederland (minimumloon 40 procent omhoog) maar ik vind dat we in nederland te ver doorslaan. Iedereen die een gezond stel handen heb moet aan de slag, en als er al geen werk is geef ze 1.5 keer uitkering en zet ze in voor thuiszorg, bewaking of weet ik wat.
Maar....dat betekent dat er volgens jouw plan nu dus 3 à 400.000 mensen recht hebben op 1.5 keer wat ze nu krijgen én werk dat er niet is.
Iets zegt me dat dit niet haalbaar is.
quote:
Van thuis zitten wordt niemand beter en hun moraal al helemaal niet.
Denk je nou echt dat het merendeel vrijwillig thuiszit? Geef es een percentage bijv.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 3 september 2005 @ 10:51:58 #180
99433 Tup
Tupperwaar
pi_30224544
quote:
Onzin, maatregelen die uit solidariteit zijn geboren leiden met name tot misbruik, ik kan je vertellen dat niemand in nederland werkeloos hoeft te zijn, ga maar lekker komkommers plukken, bollen pellen of asperges steken, maar goed dat zal wel niet onder passende arbeid vallen.
Dat moet je zeggen tegen die werkgevers die:
* een 18-jarige niet willen hebben omdat een 16-jarige zoveel goedkoper is.
* een medewerker die eisen stelt aan veiligheid onder valse voorwendselen op straat zet (denk aan Polen)
Het kabinet zou er goed aan doen om werkgevers eens op de verantwoordelijkheden te wijzen. Maar als dat gebeurt dan komt de hele litanie over "motor van de economie" en de machtige lobby bij VVD, PvdA en CDA om de hoek kijken.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')