Niemand verplicht jou om te gaan studeren. Je kunt ook gewoon gaan werken. Wel zo goedkoop voor de staat en wel zo rustig voor jou. Opgelostquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:46 schreef maniack28 het volgende:
Dus mag ik het dan vreemd vinden als ik al 40 uur per week studeer (= hetzelfde als werken, qua arbeid dan) dat ik dan nog 15 uur moet werken om rond te komen? En dat ik dus in princiepe meer arbeid verricht maar er toch weer keihard op achteruit ga, terwijl die 2 verdieners hun kinderen zonodig ergens moeten dumpen en daar nog subsidie voor krijgen ookKinderen moet je opvoeden!! Niet dumpen, subsidie voor kinderopvang is dus bullshit!!!
Omdat je jezelf zo zielig vindt omdat je moet leren en werken...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:47 schreef maniack28 het volgende:
Waarom zou ik dat zielig vinden?
uhu.... 240 euro per maand... meer nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Niemand verplicht jou om te gaan studeren. Je kunt ook gewoon gaan werken. Wel zo goedkoop voor de staat en wel zo rustig voor jou. Opgelost
Was het je trouwens al opgevallen dat jij ook aan alle kanten gesubsidieerd wordt?
Nee, ik vind het zielig dat alleenstaanden en studenten genegeerd worden en alleen gezinnen er op vooruit gaan, vooral die met 2x modaal inkomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Omdat je jezelf zo zielig vindt omdat je moet leren en werken...
Ik vind het zielig dat je tweeverdieners lui noemt en subsidie van de kinderopvang per definitie bullshit vindt. Dat kinderen naar de kinderopvang brengen gelijk vind staan aan "dumpen". Terwijl je ondertussen het wel normaal vindt dat jij gesubsidieert wordt omdat jij (naar eigen zeggen) de toekomst bent. Hoe krom kun je redenerenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:29 schreef maniack28 het volgende:
Nee, ik vind het zielig dat alleenstaanden en studenten genegeerd worden en alleen gezinnen er op vooruit gaan, vooral die met 2x modaal inkomen.
Die studie kost verder nix. En het gebouw waar je deze volgt ook niet? En verder betrek je ook niets uit het collectief zeker?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:27 schreef maniack28 het volgende:
uhu.... 240 euro per maand... meer niet![]()
Je moest eens weten wat mijn vriend en ik met een keer of 5 a 6 modaal aan belastingen, heffingen en premies betalen, nog afgezien van de sociale verzekeringen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:29 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het zielig dat alleenstaanden en studenten genegeerd worden en alleen gezinnen er op vooruit gaan, vooral die met 2x modaal inkomen.
Die discussie heb ik gisteren al gehad. Als je een kind neemt, dan moet je die opvoeden en niet wegbrengen naar een creche. Ik vind dat ouders er minimaal 5 dagen per week voor hun kind moeten zijn. Ik heb met mijn vriendin allang besloten dat als het ooit zover komt, dat we dan beide parttime gaan werken, kan dit niet, dan hoef ik geen kinderen of als mijn kinderwens heel groot is dan stop ik wel met werken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:55 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Ik vind het zielig dat je tweeverdieners lui noemt en subsidie van de kinderopvang per definitie bullshit vindt. Dat kinderen naar de kinderopvang brengen gelijk vind staan aan "dumpen". Terwijl je ondertussen het wel normaal vindt dat jij gesubsidieert wordt omdat jij (naar eigen zeggen) de toekomst bent. Hoe krom kun je redeneren![]()
Door deze argumenten te gebruiken heb ik het idee dat je alleen vanuit je eigen situatie denkt en niet naar het grote plaatje kijkt. Het zou me dan ook niets verbazen dat je, wanneer je afgestudeert bent, baan hebt en wie weet ook nog vader wordt, er heel anders tegen aan gaat kijken.
En waarom? Juist ja.. omdat er zoveel zinloze subsidies zijn. Bijv. de kinderopvang... jij betaald omdat 2 werkende ouders zonodig 2 koters moeten, maar beide full-time willen blijven werken... nogal vreemd niet? Jij betaald ook, omdat er mensen werkeloos zijn, die te lui zijn om wat anders te zoeken, of er na 2 weken alweer mee stoppen (zie Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden ).quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat mijn vriend en ik met een keer of 5 a 6 modaal aan belastingen, heffingen en premies betalen, nog afgezien van de sociale verzekeringen.
Ja, alleen als ze kinderen hebben. Hebben ze die niet dan worden ze gewoon uitgekneppen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:29 schreef maniack28 het volgende:
Heb je recent de tarieven voor kinderopvang eigenlijk nog wel eens bekeken? Volgens mij niet, want dan zou je waarschijnlijk niet zo hard piepen. En verder haal je subsidies, verzekeringen en uitkeringen door elkaarquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:03 schreef maniack28 het volgende:
En waarom? Juist ja.. omdat er zoveel zinloze subsidies zijn. Bijv. de kinderopvang... jij betaald omdat 2 werkende ouders zonodig 2 koters moeten, maar beide full-time willen blijven werken... nogal vreemd niet? Jij betaald ook, omdat er mensen werkeloos zijn, die te lui zijn om wat anders te zoeken, of er na 2 weken alweer mee stoppen (zie Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden ).
Jammer, ik vind dat je groot gelijk hebt.quote:Op zondag 28 augustus 2005 10:30 schreef maniack28 het volgende:
Sorry schat![]()
Je hebt natuurlijk helemaal gelijkMaar goed..... ik zal mn mond maar weer houden, want ik win het toch nooit van jullie....
![]()
***REVOLUCION !!***quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:02 schreef maniack28 het volgende:
Daarom, weg met BalkyViva la Revolution!!!
Het is je kennelijk ontgaan dat iedereen van Den Haag 'aan de slag' moet en niet-werken een luxe is, voorbehouden aan bovenmodale inkomens. Belastingen en verzekeringen moeten namelijk gewoon betaald worden, of je nu werkt of niet. Het is je ontgaan dat je met een enkel modaal inkomen tegenwoordg nauwelijks genoeg hebt om een gezin fatsoenlijk te onderhouden, dat regelingen vooral bedoeld zijn om de zwakkeren tegemoet te komen. Met een modaal inkomen ben je volgens Den Haag best vermogend.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:03 schreef maniack28 het volgende:
[..]
maar beide full-time willen blijven werken...
Hmm, moeten die kinderen het straks dan ook maar van de zotte vinden om voor jouw AOW op te draaien (voor de goede orde, ik heb geen kinderen en wil ze ook niet)quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[afbeelding]
Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
Nonses, er wordt voornamelijk rekening gehouden met tweeverdieners en mensen die dik boven modaal verdienen, die gaan er op vooruit, de rest niet...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De meeste gezinnen hebben gewoon een dubbel inkomen. Daarnaast bestaat er nog zoiets als kinderbijslag (belachelijk dat de staat je betaalt voor het hebben van kinderen) en studiefinanciering.
Het gaat in deze niet om de bijstandsgezinnetjes die nauwelijks rondkomen, het gaat erom dat er met alle soorten gezinnen rekening wordt gehouden en zelden of nooit met mensen die alleen wonen (en relatief hoge kosten hebben doordát ze alleen wonen).
Het is erger, het is tegenwoordig zo dat je wel bijna allebei fulltime moet werken om een gezin te kunnen onderhouden...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:03 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En waarom? Juist ja.. omdat er zoveel zinloze subsidies zijn. Bijv. de kinderopvang... jij betaald omdat 2 werkende ouders zonodig 2 koters moeten, maar beide full-time willen blijven werken... nogal vreemd niet? Jij betaald ook, omdat er mensen werkeloos zijn, die te lui zijn om wat anders te zoeken, of er na 2 weken alweer mee stoppen (zie Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden ).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |