abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30022016
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:05 schreef maniack28 het volgende:
Geen slecht idee... behalve dan, dat studeren in het buitenland een vermogen kost
Ik denk dat ik me eens ga verdiepen in hoe ze daar studeren en rondkomen. In Amerika hebben ze toch geen stufi? Daar krijg je toch alleen een beurs als je heel goed bent?
Er zijn ook wel andere mogelijkheden, ook voor mensen die niet toevallig heel goed kunnen baseballen. Hoe dat precies allemaal werkt weet ik niet, maar je kunt vast veel info vinden via i-net.
  Moderator zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:05:36 #102
42184 crew  DaMart
pi_30022509
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 23:57 schreef TC03 het volgende:
Kijk, de kinderopvang is sinds begin dit jaar enorm veel duurder geworden, en daarom is die extra subsisdie voor veel ouders met kinderen zeer welkom.
Volgens mij is de kinderopvang niet duurder geworden hoor. Werkgevers mogen fiscaal alleen nog maar 1/6 deel per werkgever vergoeden, en niet meer 100% zoals voorheen nog wel eens gebeurde. Dus gezinnen worden nu gedwongen om mee te betalen aan de opvang van hun eigen grut. En terecht lijkt me! Dus gezinnen hebben inderdaad extra kosten, maar ze kiezen er uiteindelijk zelf voor om hun kinderen bij een (te) dure opvang te stallen. Dus als dat te duur is, dan moeten ze kijken naar goedkopere alternatieven. Ander kinderdagverblijf, zelf een dag minder werken, bij familie en vrienden onder brengen bijvoorbeeld.

Ik vind het overigens niet erg als de overheid die gezinnen een helpende hand wil toesteken, maar doe dan hetzelfde voor mensen die om wat voor reden dan ook nog geen gezin met of zonder kinderen hebben. Verhoog bijvoorbeeld de stufi zodat studenten ook profiteren, en voor werkende jongeren zonder partner (de groep die niet meetelt in Den Haag) kun je bijvoorbeeld bepaalde subsidies in het leven roepen. De huizenprijzen zijn bijvoorbeeld asociaal hoog en voor de meeste vrijgezelle jongeren onbetaalbaar. Ik vind dat de overheid dan die groep tegemoet zou kunnen komen door een subsidie of renteloze lening te verstrekken om het huis te kunnen financiëren.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:07:56 #103
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30022534
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:05 schreef DaMart het volgende:

[..]

Volgens mij is de kinderopvang niet duurder geworden hoor. Werkgevers mogen fiscaal alleen nog maar 1/6 deel per werkgever vergoeden, en niet meer 100% zoals voorheen nog wel eens gebeurde. Dus gezinnen worden nu gedwongen om mee te betalen aan de opvang van hun eigen grut. En terecht lijkt me! Dus gezinnen hebben inderdaad extra kosten, maar ze kiezen er uiteindelijk zelf voor om hun kinderen bij een (te) dure opvang te stallen. Dus als dat te duur is, dan moeten ze kijken naar goedkopere alternatieven. Ander kinderdagverblijf, zelf een dag minder werken, bij familie en vrienden onder brengen bijvoorbeeld.

Ik vind het overigens niet erg als de overheid die gezinnen een helpende hand wil toesteken, maar doe dan hetzelfde voor mensen die om wat voor reden dan ook nog geen gezin met of zonder kinderen hebben. Verhoog bijvoorbeeld de stufi zodat studenten ook profiteren, en voor werkende jongeren zonder partner (de groep die niet meetelt in Den Haag) kun je bijvoorbeeld bepaalde subsidies in het leven roepen. De huizenprijzen zijn bijvoorbeeld asociaal hoog en voor de meeste vrijgezelle jongeren onbetaalbaar. Ik vind dat de overheid dan die groep tegemoet zou kunnen komen door een subsidie of renteloze lening te verstrekken om het huis te kunnen financiëren.
Helemaal eensch

Ik vind dat alleenstaanden die een baan hebben gewoon een hypotheek moeten kunnen krijgen om een huis te kopen!!! Die arme mensen blijven maar alleen wonen in een klein rotappartementje, omdat de prijzen simpelweg zo hoog zijn. En voordat je zo een appartementje hebt moet je ook wel 4 of 5 jaar wachten, omdat mensen met kinders voorrang hebben
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_30022575
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:05 schreef DaMart het volgende:
Ik vind het overigens niet erg als de overheid die gezinnen een helpende hand wil toesteken, maar doe dan hetzelfde voor mensen die om wat voor reden dan ook nog geen gezin met of zonder kinderen hebben.
Of mensen die helemaal geen gezin wíllen.
pi_30022593
Wat is er mis met een apartement? Wat moet je met een heel huis als je alleen woont?
  Moderator zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:16:31 #106
42184 crew  DaMart
pi_30022633
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Of mensen die helemaal geen gezin wíllen.
Dat valt bij mij onder 'om wat voor reden dan ook'
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is er mis met een apartement? Wat moet je met een heel huis als je alleen woont?
Het ging mij vooral om situaties waarin je nog geen eigen woning hebt, en door te hoge wachtlijsten bij de woningbouwvereniging; te hoge huurprijzen als je particulier wilt huren en te hoge prijzen voor koopwoningen de huizenmarkt niet opkomt. In dat geval mag de overheid best bijspringen vind ik.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:21:07 #107
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30022716
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik kan me voorstellen dat die mensen graag een huis willen kopen. Dan is het toch iets wat echt van jezelf is en als je het eenmaal betaald hebt, dan heb je geen lasten meer. Hoe gek het ook klinkt, een huis kopen is op den duur altijd goedkoper dan een huis huren. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat die mensen ook een huis willen. En het hoeft niet groot te zijn, het gaat me alleen om het feit dat die mensen niet eens een huis kunnen kopen omdat ze geen hypotheek krijgen. En hoe komt dat? Juist ja, omdat je voor een krot van 35 m^2 maar lieftst 120.000 euro betaald als je het wilt kopen!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_30022937
Een appartement kun je ook kopen hoor. Ik woon zelf in een koopappartement.

Ik kocht mijn appartement van 70 m2 vier jaar geleden voor 95.000 gulden. In Friesland wonen heeft óók voordelen.
pi_30022950
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:16 schreef DaMart het volgende:
Het ging mij vooral om situaties waarin je nog geen eigen woning hebt, en door te hoge wachtlijsten bij de woningbouwvereniging; te hoge huurprijzen als je particulier wilt huren en te hoge prijzen voor koopwoningen de huizenmarkt niet opkomt. In dat geval mag de overheid best bijspringen vind ik.
Daar ben ik het wel mee eens ja.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:41:03 #110
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30022991
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een appartement kun je ook kopen hoor. Ik woon zelf in een koopappartement.

Ik kocht mijn appartement van 70 m2 vier jaar geleden voor 95.000 gulden. In Friesland wonen heeft óók voordelen.
Dat bedoel ik ook, maar de prijzen van die appartementen rijzen vaak de pan uit. Zeker als je ergens werkt waar er veel schaarste is. Bijv. Utrecht ofzo, daar betaal je geen 95.000 gulden voor 70m2... je betaald daar eerder 120.000 euro voor 70m2, waarschijnlijk zelfs nog veel meer. Dat is het probleem. En dan kan je zeggen, dan ga je toch buiten Utrecht wonen, maar daar bouwen ze alleen maar grote huizen en geen appartementen (zie je het al voor je, een appartement naast het boerenland ).
  Moderator zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:41:59 #111
42184 crew  DaMart
pi_30023001
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook, maar de prijzen van die appartementen rijzen vaak de pan uit. Zeker als je ergens werkt waar er veel schaarste is. Bijv. Utrecht ofzo, daar betaal je geen 95.000 gulden voor 70m2... je betaald daar eerder 120.000 euro voor 70m2, waarschijnlijk zelfs nog veel meer. Dat is het probleem. En dan kan je zeggen, dan ga je toch buiten Utrecht wonen, maar daar bouwen ze alleen maar grote huizen en geen appartementen (zie je het al voor je, een appartement naast het boerenland ).
Omgeving Haarlem betaal je zo minimaal ¤ 150.000 voor 70m2...

Correctie: snelle blik op Funda leert dat het voor ¤ 140.000 ook al mogelijk is.
pi_30023007
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:
Ben ik toch blij dat ik niet in de Randstad woon...
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:48:25 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_30023092
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:05 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Geen slecht idee... behalve dan, dat studeren in het buitenland een vermogen kost
Ik denk dat ik me eens ga verdiepen in hoe ze daar studeren en rondkomen. In Amerika hebben ze toch geen stufi? Daar krijg je toch alleen een beurs als je heel goed bent?
Ja, ik bedoel niet zozeer studeren in t buitenland, maar werken in t buitenland Hier teren op de kas van de staat en dan onze kennis elders inzetten
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:52:13 #114
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30023152
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel niet zozeer studeren in t buitenland, maar werken in t buitenland Hier teren op de kas van de staat en dan onze kennis elders inzetten

Profiteur

Al moet ik zeggen dat ik niet van plan ben hier altijd te blijven wonen. Waarschijnlijk ga ik in de loop van mijn leven richting Scandinavië Daar liggen mn roots
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:22:18 #115
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_30024868
* Lid van gezin met kinderen dat er dus blijkbaar op vooruitgaat komend jaar meldt zich
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar, ik vind het níet logisch dat het elke keer dezelfden zijn die mogen profiteren als het wat beter gaat en voor wie lastenverlichting wordt doorgevoerd. Elke keer als ik iets positiefs lees is het voor dezelfde groep en dát ben ik zat.
Het werd eens tijd. Als flink verdienende heb je (niet jij in het bijzonder, maar 'je' in het algemeen) de afgelopen jaren ook de zwaarste lasten gedragen. En nog erger de lul was je als je dat inkomen als ondernemer verdiende. Het is écht niet altijd de zelfde groep die profiteerde, want anders had ik dat moeten hebben gemerkt (en believe you me; i didn't).
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:18 schreef maniack28 het volgende:
Waarom ga ik als student nou weer zoveel op achteruit? Is het normaal dat ik 32 uur per week les heb + 10 a 12 uur per week huiswerk = 44 uur per week en dat ik dan ook nog minimaal 10 uur in de week moet werken om rond te komen? Ik dacht het niet.... en die kut 2 verdieners die beginnen al te piepen als ze 1 uurtje langer moeten werken!!!! Honden zijn het!!! Kutkabinet... het wordt tijd voor een nieuwe verkiezing!!!
Ik moet écht om jou lachen. Het is te sneu voor woorden dat je jezelf zo sneu vindt en ook nog zo boos bent op de rest van de wereld.

Ik vind het heel normaal dat je in je studietijd flink aan de bak gaat om vooruit te komen. Als jij dat binnen 54 uur redt, dan heb je nix te klagen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:45:56 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30025407
Belachelijk, in één woord: Belachelijk.
De staat geeft een fooi terug aan kinderbezitters en dit splijt de natie. Dat diezelfde staat milliarden in het zand steekt voor megalomane projecten op belastingbetalers kosten wordt gelijk vergeten. Nee, de Kinderbezitters krijgen een handje kroonkurken en kraaien van plezier en schelden de niet-kinderbezitters uit voor asociaal.
Brilliant hoe dom jullie zijn en je door de overheid collectief in je bek laten scheiten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:04:30 #117
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30025906
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:22 schreef ElisaB het volgende:
* Lid van gezin met kinderen dat er dus blijkbaar op vooruitgaat komend jaar meldt zich
[..]

Het werd eens tijd. Als flink verdienende heb je (niet jij in het bijzonder, maar 'je' in het algemeen) de afgelopen jaren ook de zwaarste lasten gedragen. En nog erger de lul was je als je dat inkomen als ondernemer verdiende. Het is écht niet altijd de zelfde groep die profiteerde, want anders had ik dat moeten hebben gemerkt (en believe you me; i didn't).
[..]

Ik moet écht om jou lachen. Het is te sneu voor woorden dat je jezelf zo sneu vindt en ook nog zo boos bent op de rest van de wereld.

Ik vind het heel normaal dat je in je studietijd flink aan de bak gaat om vooruit te komen. Als jij dat binnen 54 uur redt, dan heb je nix te klagen.
Dus jij klaagt ook niet als je van 40 uur 50 uur in een week werken gaat? Mij best hoor!!! Ik zeg alleen maar, dat het vreemd is dat ik 54 uur in de week werk, terwijl die luie tweeverdieners 40 uur werken en er dan ook nog 5% op vooruit gaan.
pi_30026773
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus jij klaagt ook niet als je van 40 uur 50 uur in een week werken gaat? Mij best hoor!!! Ik zeg alleen maar, dat het vreemd is dat ik 54 uur in de week werk, terwijl die luie tweeverdieners 40 uur werken en er dan ook nog 5% op vooruit gaan.
Sinds wanneer is naar school gaan werken? Dan werk ik dus al vanaf mijn vierde? Dan zal ik maar eens met pensioen!
Kortom, the usual.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:40:17 #119
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30026915
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:34 schreef Pokkehontas het volgende:

[..]

Sinds wanneer is naar school gaan werken? Dan werk ik dus al vanaf mijn vierde? Dan zal ik maar eens met pensioen!
Studeren aan de universiteit is net zo zwaar als 40 uur per week werken, als het al niet zwaarder is.... Tenzij je natuurlijk een flutstudie doet
pi_30027251
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:40 schreef maniack28 het volgende:
Studeren aan de universiteit is net zo zwaar als 40 uur per week werken, als het al niet zwaarder is.... Tenzij je natuurlijk een flutstudie doet
En hoe ziet het leven van luie tweeverdieners er volgens jou uit?
Kortom, the usual.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:18:38 #121
33954 ElisaB
pi_30027863
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:04 schreef maniack28 het volgende:
Ik klaag inderdaad zelden tot nooit (zeg nooit nooit, maar ik kan me de laatste keer dat ik ergens over klaagde niet herinneren). Ik werk soms 70 uur in de week. En we hebben daarnaast nog gewoon ons gezin, de tuin moet onderhouden, mijn ouders kunnen niet altijd alles nog zelf, we vangen soms kinderen van vrienden op, ik help een aantal oudere mensen met hun pc problemen, etc.

Als ik met 50 uur in de week helemaal klaar was en alleen nog hoefde te bedenken hoe ik de rest van mijn tijd kon vullen, dan had ik in elk geval geen reden tot klagen.

Wat die tweeverdieners betreft: ik weet niet welke jij kent, maar om ze per definitie lui te noemen, vind ik dom en kortzichtig.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:19:59 #122
33954 ElisaB
pi_30027900
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:40 schreef maniack28 het volgende:
he he, was me dat lachen!

Waarschijnlijk vind je mijn verleden dan extreem zielig, want ik heb mijn halve opleidingscarriere gewoon gedaan náást een 36 - 40 urige werkweek.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:46:13 #123
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30030242
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 14:18 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik klaag inderdaad zelden tot nooit (zeg nooit nooit, maar ik kan me de laatste keer dat ik ergens over klaagde niet herinneren). Ik werk soms 70 uur in de week. En we hebben daarnaast nog gewoon ons gezin, de tuin moet onderhouden, mijn ouders kunnen niet altijd alles nog zelf, we vangen soms kinderen van vrienden op, ik help een aantal oudere mensen met hun pc problemen, etc.

Als ik met 50 uur in de week helemaal klaar was en alleen nog hoefde te bedenken hoe ik de rest van mijn tijd kon vullen, dan had ik in elk geval geen reden tot klagen.

Wat die tweeverdieners betreft: ik weet niet welke jij kent, maar om ze per definitie lui te noemen, vind ik dom en kortzichtig.
Ik woon zelf samen, kook eten, doe de was enz. enz. dus wat dat betrefd doe ik dezelfde dingen als je in een gezin zou doen (behalve dan evt. kinderen + je ouders verzorgen). Ik zit in een vrijwilligersorganisatie. Ik heb respect voor je als je soms 70 uur in de week werkt, alleen bij een "gewone" baan werk je niet 70 uur in de week. Het mag niet eens... Ik bedoel alleen maar dat de gewone gemiddelde nederlander met 40 uur in de week werken klaar is (excl. reistijd dan he). Dus mag ik het dan vreemd vinden als ik al 40 uur per week studeer (= hetzelfde als werken, qua arbeid dan) dat ik dan nog 15 uur moet werken om rond te komen? En dat ik dus in princiepe meer arbeid verricht maar er toch weer keihard op achteruit ga, terwijl die 2 verdieners hun kinderen zonodig ergens moeten dumpen en daar nog subsidie voor krijgen ook Kinderen moet je opvoeden!! Niet dumpen, subsidie voor kinderopvang is dus bullshit!!!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:47:08 #124
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30030274
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 14:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

he he, was me dat lachen!

Waarschijnlijk vind je mijn verleden dan extreem zielig, want ik heb mijn halve opleidingscarriere gewoon gedaan náást een 36 - 40 urige werkweek.
Waarom zou ik dat zielig vinden? Ik zeg net dat ik respect heb... maar niet iedereen doet dat he... studeren naast zijn werk
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:48:24 #125
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30030317
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 13:54 schreef Pokkehontas het volgende:

[..]

En hoe ziet het leven van luie tweeverdieners er volgens jou uit?
40 uur de week werken, huis onderhouden, boodschappen doen enz. enz. Dat doe ik zelf ook want ik ben uitwonend, behalve evt. kinderen + demente ouders... die heb ik gelukkig nog niet
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:23:38 #126
33954 ElisaB
pi_30031193
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:46 schreef maniack28 het volgende:
Dus mag ik het dan vreemd vinden als ik al 40 uur per week studeer (= hetzelfde als werken, qua arbeid dan) dat ik dan nog 15 uur moet werken om rond te komen? En dat ik dus in princiepe meer arbeid verricht maar er toch weer keihard op achteruit ga, terwijl die 2 verdieners hun kinderen zonodig ergens moeten dumpen en daar nog subsidie voor krijgen ook Kinderen moet je opvoeden!! Niet dumpen, subsidie voor kinderopvang is dus bullshit!!!
Niemand verplicht jou om te gaan studeren. Je kunt ook gewoon gaan werken. Wel zo goedkoop voor de staat en wel zo rustig voor jou. Opgelost

Was het je trouwens al opgevallen dat jij ook aan alle kanten gesubsidieerd wordt?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:24:41 #127
33954 ElisaB
pi_30031222
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:47 schreef maniack28 het volgende:
Waarom zou ik dat zielig vinden?
Omdat je jezelf zo zielig vindt omdat je moet leren en werken...
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:27:00 #128
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30031273
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:23 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Niemand verplicht jou om te gaan studeren. Je kunt ook gewoon gaan werken. Wel zo goedkoop voor de staat en wel zo rustig voor jou. Opgelost

Was het je trouwens al opgevallen dat jij ook aan alle kanten gesubsidieerd wordt?
uhu.... 240 euro per maand... meer niet Een uitkering kost veel meer Bovendien ben ik de toekomst he.... nou ja... de toekomst... je snapt wel wat ik bedoel. Je investeerd in iets en er komt weer wat uit.. maar bijv. langdurig werkelozen, dat is uitzichtloos, daar krijg je nooit meer wat uit
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:29:55 #129
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30031348
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Omdat je jezelf zo zielig vindt omdat je moet leren en werken...
Nee, ik vind het zielig dat alleenstaanden en studenten genegeerd worden en alleen gezinnen er op vooruit gaan, vooral die met 2x modaal inkomen.
pi_30033894
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:29 schreef maniack28 het volgende:
Nee, ik vind het zielig dat alleenstaanden en studenten genegeerd worden en alleen gezinnen er op vooruit gaan, vooral die met 2x modaal inkomen.
Ik vind het zielig dat je tweeverdieners lui noemt en subsidie van de kinderopvang per definitie bullshit vindt. Dat kinderen naar de kinderopvang brengen gelijk vind staan aan "dumpen". Terwijl je ondertussen het wel normaal vindt dat jij gesubsidieert wordt omdat jij (naar eigen zeggen) de toekomst bent. Hoe krom kun je redeneren

Door deze argumenten te gebruiken heb ik het idee dat je alleen vanuit je eigen situatie denkt en niet naar het grote plaatje kijkt. Het zou me dan ook niets verbazen dat je, wanneer je afgestudeert bent, baan hebt en wie weet ook nog vader wordt, er heel anders tegen aan gaat kijken.
Kortom, the usual.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:24:57 #131
33954 ElisaB
pi_30034766
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:27 schreef maniack28 het volgende:
uhu.... 240 euro per maand... meer niet
Die studie kost verder nix. En het gebouw waar je deze volgt ook niet? En verder betrek je ook niets uit het collectief zeker?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:28:16 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30034846
quote:

[..]

Je moest eens weten wat mijn vriend en ik met een keer of 5 a 6 modaal aan belastingen, heffingen en premies betalen, nog afgezien van de sociale verzekeringen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:56:03 #133
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30035409
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 17:55 schreef Pokkehontas het volgende:

[..]

Ik vind het zielig dat je tweeverdieners lui noemt en subsidie van de kinderopvang per definitie bullshit vindt. Dat kinderen naar de kinderopvang brengen gelijk vind staan aan "dumpen". Terwijl je ondertussen het wel normaal vindt dat jij gesubsidieert wordt omdat jij (naar eigen zeggen) de toekomst bent. Hoe krom kun je redeneren

Door deze argumenten te gebruiken heb ik het idee dat je alleen vanuit je eigen situatie denkt en niet naar het grote plaatje kijkt. Het zou me dan ook niets verbazen dat je, wanneer je afgestudeert bent, baan hebt en wie weet ook nog vader wordt, er heel anders tegen aan gaat kijken.
Die discussie heb ik gisteren al gehad. Als je een kind neemt, dan moet je die opvoeden en niet wegbrengen naar een creche. Ik vind dat ouders er minimaal 5 dagen per week voor hun kind moeten zijn. Ik heb met mijn vriendin allang besloten dat als het ooit zover komt, dat we dan beide parttime gaan werken, kan dit niet, dan hoef ik geen kinderen of als mijn kinderwens heel groot is dan stop ik wel met werken.

En tuurlijk wordt ik ook gesubsidieerd, maar enig idee waarom? In België betalen ze per jaar 500 euro collegegeld, maximaal!!! In nederland is het 1500 euro... vind je het gek dat er subsidie voor moet komen. Bovendien verdient een student niks.... als je daarentegen 40 uur per week werkt verdien je een lekker salarisje en als je dan zonodig kinderen wilt dan kan je toch die opvang mooi betalen van je salaris? Ow... maar wacht... dat komt waarschijnlijk niet goed uit, want dan kan je beter niet gaan werken... dan ben je voordeliger uit... nou, dan doe je dat toch lekker, dan kan je je kinderen tenminste opvangen.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:03:33 #134
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30035575
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat mijn vriend en ik met een keer of 5 a 6 modaal aan belastingen, heffingen en premies betalen, nog afgezien van de sociale verzekeringen.
En waarom? Juist ja.. omdat er zoveel zinloze subsidies zijn. Bijv. de kinderopvang... jij betaald omdat 2 werkende ouders zonodig 2 koters moeten, maar beide full-time willen blijven werken... nogal vreemd niet? Jij betaald ook, omdat er mensen werkeloos zijn, die te lui zijn om wat anders te zoeken, of er na 2 weken alweer mee stoppen (zie Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden ).

Kijk, dat een arbeidsongeschikte, een ernstig zieke, een hard werkende alleenstaande moeder, een student (die zijn studie binnen een bepaalde tijd haalt, niet 10 jaar, das veels te lang) subsidies krijgen, dat snap ik.... maar er wordt zo ontzettend veel onnodige subsidie verstrekt en dat is waar jij voor betaald!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:53:31 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30038612
quote:
Ja, alleen als ze kinderen hebben. Hebben ze die niet dan worden ze gewoon uitgekneppen.

Dat krijg je met een CDA kabinet alles voor het gezin.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:02:22 #136
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30038856
Eindelijk eens wat de-nivellering; goeie zaak.
Alleen jammer dat je vriendin eerst ff moet puppen; CDA FOK!premie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:02:58 #137
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30038872
Daarom, weg met Balky Viva la Revolution!!!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:21:32 #138
33954 ElisaB
pi_30039484
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:03 schreef maniack28 het volgende:
En waarom? Juist ja.. omdat er zoveel zinloze subsidies zijn. Bijv. de kinderopvang... jij betaald omdat 2 werkende ouders zonodig 2 koters moeten, maar beide full-time willen blijven werken... nogal vreemd niet? Jij betaald ook, omdat er mensen werkeloos zijn, die te lui zijn om wat anders te zoeken, of er na 2 weken alweer mee stoppen (zie Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden ).
Heb je recent de tarieven voor kinderopvang eigenlijk nog wel eens bekeken? Volgens mij niet, want dan zou je waarschijnlijk niet zo hard piepen. En verder haal je subsidies, verzekeringen en uitkeringen door elkaar
  zondag 28 augustus 2005 @ 10:30:54 #139
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30050935
Sorry schat

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Maar goed..... ik zal mn mond maar weer houden, want ik win het toch nooit van jullie....
  zondag 28 augustus 2005 @ 12:49:14 #140
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_30053058
Ja, gezinnen die 60000 euro per jaar verdienen hebben het ook al zo zwaar om de hypotheek van hun CDA woning afte lossen.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:25:43 #141
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_30086164
Ik ken wat mensen die behoorlijk wat foefjes weten. Die iemand kennen die ze gratis elektra, internet en de kabel verschaft. De huurprijs en de huurwoning via-via-via hebben geregeld en wat hebben lopen sjoemelen waardoor ze echt een lachwekkend bedrag betalen aan huur. Daarnaast ook nog eens wat zwart bijwerken. Flink wat, zodat al je feitelijk al je geld zelf mag houden! Dan is er blijkbaar via de gemeente iets geregeld waardoor de schotel niet zelf betaald hoefde te worden(?) en hebben ze een gehandicapten parkeerplaats kunnen krijgen terwijl er niks met ze aan de hand is. misschien hebben ze ook nog een uitkering, maar dat weet ik niet.

Ze hebben me nog eens wat trucs verteld om makkelijk te verdienen. Er zijn van die culturele evenementen gericht op/speciaal voor allochtonen. Zoiets vindt dan bijvoorbeeld bij de doelen plaats. Dan moeten wat mensen bijv bij de deur staan om mensen de goede kant op te wijzen. Op zo'n avond hoef je in feite helemaal niks te doen, maar je kon er wel flink wat geld voor krijgen. Wellicht zwart maar dat weet ik niet zeker. Maar het gaat even om de manier waarop zulke dingen gebeuren. Als je al dit soort trucjes weet, dan is het leven zeker wel betaalbaar als je kuch-kuch alleenstaand bent met een huurhuis.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_30086499
Ach zonder kinderen word je altijd genaaid. Mensen met kinderen krijgen eerder een loonsverhoging "omdat ze het nodig hebben", je mag als kinderloze meebetalen aan allerlei dure regelingen als kinderopvang, zwangerschapsverlof e.d., noem maar op. Ik heb ooit een hele interessante column gelezen over hoe je als kinderloze wel niet genaaid wordt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30089111
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:30 schreef maniack28 het volgende:
Sorry schat

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk Maar goed..... ik zal mn mond maar weer houden, want ik win het toch nooit van jullie....
Jammer, ik vind dat je groot gelijk hebt.
pi_30089173
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 21:02 schreef maniack28 het volgende:
Daarom, weg met Balky Viva la Revolution!!!
***REVOLUCION !!***
Ay un porrito aqui ?
pi_30089290
en ghij zult neuken !! zo heeft God het gewild, kweekt meer onderdanen !!!

beetje middeleeuwen meets the fifties dit verhaal
krampachtige poging de klassieke waarde van het gezin te herstellen ten koste van zelfstandigen
typisch CDA idd
niet van deze tijd en een belediging aan het adres van mensen die om wat voor reden dan ook geen kinderen willen
Ay un porrito aqui ?
pi_30089405
nuancering:

ik vind niet dat gezinnen er niet op vooruit zouden moeten gaan, maar wel dat iedereen er dan op vooruit moet gaan. niet alleen de "sneue oude mensjes" (is idd lang niet altijd waar) en de brave dertien-in-een-dozijn gezinnetjes
Ay un porrito aqui ?
pi_30093010
quote:

[..]
maar beide full-time willen blijven werken...
Het is je kennelijk ontgaan dat iedereen van Den Haag 'aan de slag' moet en niet-werken een luxe is, voorbehouden aan bovenmodale inkomens. Belastingen en verzekeringen moeten namelijk gewoon betaald worden, of je nu werkt of niet. Het is je ontgaan dat je met een enkel modaal inkomen tegenwoordg nauwelijks genoeg hebt om een gezin fatsoenlijk te onderhouden, dat regelingen vooral bedoeld zijn om de zwakkeren tegemoet te komen. Met een modaal inkomen ben je volgens Den Haag best vermogend.

Het is je ontgaan dat huizenprijzen de pan uit zijn geschoten en dat je als alleenverdiener nauwelijks serieus genomen wordt bij de bank. Tuurlijk, huren is een optie. Totdat men zegt dat je met je salaris 'scheef woont' en een halve crimineel bent die mag worden uitgekleed zodat je aan huur meer kwijt bent dan aan een hypotheek. Zonder aanspraak te kunnen maken op huursubsidie, dat is voor de sociaal zwakkeren.

Het is je ontgaan dat we in een economisch dal zitten, en het is je niet bekend dat werkgevers ondanks regelgeving liever even niemand aan nemen dan een 30-plusser in dienst te nemen, omdat schoolverlaters heerlijk goedkoop en kneedbaar zijn. Het is je ontgaan dat je als je werkt fors premies betaalt zodat je niet in de goot hoeft te wonen als je even geen baan meer hebt. Bruto salaris zegt de meesten niet zoveel, maar als werknemer lever je dit bedrag maandelijks contant op, plus nog een deel voor de baas.

Tot slot ontgaat het je kennelijk dat sociale verzekeringen ervoor zorgen dat we niet in een anarchistische derdewereldmaatschappij leven, maar in een stabiel land met een vrij stabiele economie en bijbehorende welvaart.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:01:01 #148
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30093512
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[afbeelding]
Ik vind het van de zotte dat ik (extra) moet meebetalen aan de kinderuitpoepdrift van een ander.
Hmm, moeten die kinderen het straks dan ook maar van de zotte vinden om voor jouw AOW op te draaien (voor de goede orde, ik heb geen kinderen en wil ze ook niet)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_30093974
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De meeste gezinnen hebben gewoon een dubbel inkomen. Daarnaast bestaat er nog zoiets als kinderbijslag (belachelijk dat de staat je betaalt voor het hebben van kinderen) en studiefinanciering.

Het gaat in deze niet om de bijstandsgezinnetjes die nauwelijks rondkomen, het gaat erom dat er met alle soorten gezinnen rekening wordt gehouden en zelden of nooit met mensen die alleen wonen (en relatief hoge kosten hebben doordát ze alleen wonen).
Nonses, er wordt voornamelijk rekening gehouden met tweeverdieners en mensen die dik boven modaal verdienen, die gaan er op vooruit, de rest niet...

Gezinnen met een normaal modaal inkomen(die dus niet voor subsidies in aanmerking komen) worden helemaal niet tegemoet gekomen.

En dat zijn presies de mensen die het heel erg hard nodig hebben omdat ze overal presies buiten de boot vallen, geen hulp van de overheid die die bijstandgezinnetjes wel krijgen, geen voordelen met belastingen en weet ik veel wat nog meer, die moeten maar zien hoe ze het redden en degene die geld genoeg hebben om het gewoon te kunnen redden krijgen meer...

Dit gaat niet alleen om alleenstaande, het is propaganda dat gezinnen met kinderen er op vooruit gaan, want dat geld dus alleen voor degene die dik boven modaal zitten...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30094186
quote:

[..]

Het is erger, het is tegenwoordig zo dat je wel bijna allebei fulltime moet werken om een gezin te kunnen onderhouden...

Het is belachelijk moeilijk om ervoor te kiezen thuis te blijven voor je kind, deze hele maatschappij is ingericht op tweeverdieners.

Wij hebben de keuze gemaakt dat ik in dit geval thuis bleef voor de kleine, het is maar goed dat we daar goed over nagedacht hebben en reserve's hebben opgebouwd voordat we aan een kind begonnen, want het is geen makkelijke keuze, echt niet....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')