abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30004360
quote:
Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden

Gepubliceerd: vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:33

Tomatenplukken is te zwaar voor uitkeringsgerechtigden, zo blijkt uit een proefproject gehouden in Den Haag. De Raad voor Werk en Inkomen (RWI) hoopte met het project honderden uitkeringsgerechtigden aan het werk te helpen. Alle 25 deelnemers zijn echter voortijdig gestopt met plukken.

Het project, dat in april dit jaar van start ging, moest het tekort aan seizoensarbeiders in de land- en tuinbouw terugdringen en tegelijk mensen met een uitkering van werkervaring voorzien. De bijstandsgerechtigden zouden er tevens financieel op vooruit gaan.

"Ze hadden vier weken nodig voor ze wisten hoe het hier zo'n beetje werkt. Maar ja, die mensen hebben jaren thuisgezeten. Wat mag je daarvan verwachten?", zegt Nico Duijvenstijn, een tuinder die meewerkte aan het project. Toch is projectcoördinator Arjan van Straten "zeer tevreden". "Er waren kinderziekten, maar het is een proefproject." De deelnemers vonden de dagen te lang, of vonden het werk niet leuk. Anderen hadden last van eczeem. "Met jeukende handen gaat het niet", aldus Van Straten.
Van de FP: Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden

Dat tomatenplukken te zwaar is, is tot daaraan toe, maar dat die godvergeten uitkeringsgerechtigden vier weken nodig hebben om zulk simpel agrarisch werk op te pakken is ronduit belachelijk. Mij dunkt dat het aan de instelling ligt.

Jullie mening?
pi_30004401
Gewoon een schop onder de reet geven en aan het werk met die luie varkens!
Hop de zweep erover!
pi_30004488
Sowieso, als je werkeloos bent hoor je gewoon te gaan werken, waar dan ook. Alles is beter dan het blijven teren op je uitkering en dus op de staatskas.
pi_30004506
Ik ben daarom ook wel benieuwd welke uitkeringsgerechtigden daar nu exact voor in aanmerking kwamen..
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:27:50 #5
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30004533
zullen wel niet de meest intelligente gevallen zijn geweest de parasieten 'samenlevings zullen we maar zeggen
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_30004572
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:27 schreef -erwin- het volgende:
zullen wel niet de meest intelligente gevallen zijn geweest de parasieten 'samenlevings zullen we maar zeggen
Zelfs de meest domme mensen kunnen dit soort agrarisch werk in een dag of enkele dagen oppakken. Het is heel simpel werk, het vereist alleen inzet.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:29:43 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_30004582
Goedkope Tomatensoep staat niet voor niets onderin de rekken bij de Albert Hein.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:31:35 #8
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30004630
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:29 schreef boyv het volgende:

[..]

Zelfs de meest domme mensen kunnen dit soort agrarisch werk in een dag of enkele dagen oppakken. Het is heel simpel werk, het vereist alleen inzet.
je moet wel onthouden hoe je die tomaten moet plukken. ik kan me best voorstellen dat ze daar 4 weken over doen met een IQ van <80
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:35:54 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_30004740
Ik heb het ook een half jaar gedaan en ik moet echt zeggen dat het enorm zwaar pokkewerk is
Het verdiende daartegenover enorm goed
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_30004776
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:27 schreef -erwin- het volgende:
Nu is het met de huidige economische recessie op zich niet zo vreemd als je eens ergens buiten de boot valt, dus parasieten zou ik niet iedereeen willen noemen, maar ik vind het hoogst opmerkelijk dat je 4 weken nodig hebt om te weten of je de tomaat nu linksom of rechtsom moet losdraaien van het kroontje.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:40:54 #11
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_30004860
Belachelijk. Laten werken die luie krenten.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:41:43 #12
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30004874
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:37 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nu is het met de huidige economische recessie op zich niet zo vreemd als je eens ergens buiten de boot valt, dus parasieten zou ik niet iedereeen willen noemen,
ik ook niet
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30004878
quote:
Maar ja, die mensen hebben jaren thuisgezeten. Wat mag je daarvan verwachten?", zegt Nico Duijvenstijn, een tuinder die meewerkte aan het project.
[/quote[
Extra motivatie, DAT mag je verwachten.
[quote[
Toch is projectcoördinator Arjan van Straten "zeer tevreden". "Er waren kinderziekten, maar het is een proefproject."
Kinderziekten
En nog tevreden zijn ook! Geen enkele deelnemer is de proef door gekomen! Tevreden!
Ik weet niet of ik lachen of huilen moet
quote:
De deelnemers vonden de dagen te lang, of vonden het werk niet leuk.
Niet leuk?! Het is werk verdomme! Leer je geld verdienen ipv dat het je komt aanwaaien. Werken hoeft niet leuk te zijn, het is je brood op de plank en in de magen van je kinderen. Leuk werk komt later, als je ervaring hebt opgedaan. Veel ervaring zullen ze nu niet hebben.

De lange dagen worden beperkt door ARBO regels, dus wat zeuren ze? Polen kunnen het ook, dus Nederlanders ook!
Je zou hier haast moedeloos van worden
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:43:30 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30004927
Dat RWI heeft nog wel een aantal pikantere publicaties gemaakt. Zal binnenkort hirr eens een topic over openen.

Die trekers hebben het recht op een uitkering verpseelt.
Tuig dat het is

Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:44:08 #15
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_30004949
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:43 schreef McCarthy het volgende:
Dat RWI heeft nog wel een aantal pikantere publicaties gemaakt. Zal binnekort heir een seen topic openen.

Die trekers hebben het rechrt op een uitkering verpseelt.
Tuig dat het is
Ik zou het dan wél in het Nederlands doen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:45:29 #16
93427 Echo99
Š Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30004992
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:21 schreef boyv het volgende:

[..]

Jullie mening?
dat ze die gasten moeten gebruiken om de rest van het ijsselmeer mee te dempen
Lang leve mij! *O*
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:45:30 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_30004993
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:44 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik zou het dan wél in het Nederlands doen.
Woei

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30005025
als kind ging ik soms de boer op om een extra zakcentje te verdienen... ik was toen 16 en ik vond het niet zwaar... tenzij je een mietje bent natuurlijk
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:47:09 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_30005044
Tijd om het "de vervuiler betaald" ook voor bijstandtrekkers te laten gelden: laat ze zelf hun uitkering ophoesten! Ow wacht, dat kan niet? Dan kan je vast opeens wel werken!
censuur :O
pi_30005066
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:42 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Kinderziekten
En nog tevreden zijn ook! Geen enkele deelnemer is de proef door gekomen! Tevreden!
Ik weet niet of ik lachen of huilen moet
[..]

Niet leuk?! Het is werk verdomme! Leer je geld verdienen ipv dat het je komt aanwaaien. Werken hoeft niet leuk te zijn, het is je brood op de plank en in de magen van je kinderen. Leuk werk komt later, als je ervaring hebt opgedaan. Veel ervaring zullen ze nu niet hebben.

De lange dagen worden beperkt door ARBO regels, dus wat zeuren ze? Polen kunnen het ook, dus Nederlanders ook!
Je zou hier haast moedeloos van worden
Het lijkt er onderhand op dat als er geen onderlinge rellen uitbreken, de overheidsprojecten als geslaagd moeten worden neergezet, ik vind dat eigenlijk misdadig, aangezien IEDER te traceren feit binnen het bericht negatief uitpakt voor het oorspronkelijke plan.

Nu kan ik me voorstellen dat een werkloze IT-er tomatenplukken nit echt leuk vindt, maar die mensen zullen wel niet aan het project hebben mee gedaan, dat lijkt me meer weggelegd voor de tig-keer afgewezenen en mislukten, welke een cv hebben van 36 kantjes en war het langste dienstverband 3 weken heeft geduurd, imo hebben deze mensen niet zoveel te willen als het om werk gaat, eerder moeten ipv de verplichting die ze op zich nemen dor geld van de staat te ontvangen middels een uitkering of bijstand.

Ik roep het al jaren op Fok, we hebben te lang (ivm de overige landen waar dit soort zaken geen probleem zijn) geen oorlog of andere zware tijden gekend, de Nederlander is verwend, weet niet meer wat werken is en weet niet meer wat respect is.
Yeah baby Yeah!
pi_30005077
Zou het geen idee zijn om het langzaam op te bouwen?
Als je jaren niks hebt gedaan, zou ik het ook niet volhouden. Je moet mensen wel de kans geven om te wennen aan het ritme.
Die (gezonde) mensen die echt niet mee wil werken moeten idd hard aangepakt worden.
Are you nuts??
pi_30005160
ik zou best nog wel een keertje net als vroeger, een daggie ballen willen raceeehhh.
om een uur of 4 je nest uit, naar de tuin en dan banen als een speer..
heuuuu!!
Goeie vrienden komen altijd te laat, en gaan altijd te vroeg weg
pi_30005188
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:48 schreef whosvegas het volgende:
Zou het geen idee zijn om het langzaam op te bouwen?
Als je jaren niks hebt gedaan, zou ik het ook niet volhouden. Je moet mensen wel de kans geven om te wennen aan het ritme.
Die (gezonde) mensen die echt niet mee wil werken moeten idd hard aangepakt worden.
Vind ik pima hoor, zo lang je maar op week vier op het 100% schema zit, helaas hadden ze het werk toen nog niet eens onder de knie.
Begin je de eerste week met 10 uur, de tweede met 20 etc etc.

Als je jaren niets hebt gedaan, zul je extra hard moeten bijten om aan te haken, zo simpel ligt het gewoon, je kunt ook zorgen dat je, ind e tijd dat je werkloos bent, je wel een dagbesteding hebt en uiteindelijk nog wel een uur of 40 ergens mee bezig bent, dan voorkom je een zwart gat en haak je snel aan als de kans je geboden wordt om weer aan het werk te gaan.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:51:59 #24
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_30005198
stel, je hebt een een dikke vette ICT diploma oid, maar je kan geen werk vinden omdat dat er gewoon niet is, wat zou jij dan doen? lekker een dikke vette uitkering trekken of tomaten gaan plukken (waarmee je hetzelfde verdiend als de uitkering ) ik zou het wel weten
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:52:58 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30005219
omfg Wat een trieste mensen.. tomaten plukken zwaar, rot op man!!! Weet je wat zwaar is, studeren 40 uur in de week en dan nog 10-15 uur werken om je studie te bekostigen, dat is zwaar!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')