He, dat wilde ik ook zeggen: http://www.worldcityphoto(...)-webshotsjcwah98.jpgquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:41 schreef Singa het volgende:
chilung, taiwan?
Mijn excuses!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:30 schreef Vanderdonk het volgende:
[..]
Lekker Brutaal zeg...
Raad ik het en nog geen 8 minuten nadat ik gelijk kreeg gaat iemand anders een nieuwe posten.
![]()
Misschien...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:22 schreef Calayuga het volgende:
ze rijden gewoon rechts dus het lijkt me niet dat het engeland is ofwel...?!
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:28 schreef Singa het volgende:
Ik spiegel altijd alle foto's, met linksrijdende auto's, dus eventueel zou dat hier ook zo kunnen zijn.
Grena, Denemarken?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:45 schreef Ooink het volgende:
Nee geen van allen , zoek op Jutland
Jaquote:Op donderdag 1 september 2005 14:24 schreef en_door_slecht het volgende:
Hm, deed je best rap...
Dat is al circa 60 jaar niet meer van Duitsland hoor!quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:35 schreef hbruyn het volgende:
Antwerpen?
Zo goed ken ik Duitsland ook weer niet. Ik keen naar de bouwstijl. Is het in Beieren?quote:Op zaterdag 3 september 2005 01:47 schreef ETA het volgende:
Straatsburg is incorrect, en Duitsland, wees wel een klein beetje specifieker
'T was dat jouw foto zo donker was. Als dat gebouw wat beter belicht was, had ik het vast eerder gewetenquote:
quote:Op maandag 5 september 2005 14:51 schreef The_Viper het volgende:
Antwerpen, Vlaanderen?
awel, maar da's niet goedquote:
Volgens mij heb ik dat ding wel eens in Keulen zien staan, Duitsland.quote:Op maandag 5 september 2005 22:39 schreef rosstek het volgende:
[afbeelding]
Mijn tweehonderdste opgave alweer.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:37 schreef treinreiziger het volgende:
Merhaba!
Nieuwe hobby, treinreiziger?quote::: Merhaba.be ::
Organisatie voor allochtone homo's, lesbiennes en bi's. Organiseert infodagen en
orientaalse fuiven.
Lvov is de Russische naam. Lviv de Oekraiense.quote:
wat zijn hint 1 en 2 dan?quote:Op woensdag 7 september 2005 23:17 schreef rosstek het volgende:
Hint #3:
Dat kan niet anders dan Barcelona zijn.quote:Op woensdag 7 september 2005 23:17 schreef rosstek het volgende:
Hint #3:
De duikplank van het Olympisch zwembad heeft een geweldig uitzicht.
Het is ook niet anders. Barcelona is correct.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:53 schreef Skande het volgende:
Dat kan niet anders dan Barcelona zijn.
quote:
Polen wel?quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:57 schreef ETA het volgende:
Rzeszow is helaas niet goed.
Awel, goed geraden mannekequote:Op zaterdag 10 september 2005 22:11 schreef ETA het volgende:
Het is Brussel in Belgie!! ff bewijs zoeken
De Eglise de Notre Dame de la Chapelle in Brussel
http://www.mike-reed.com/(...)ssels,%20Belgium.JPG
wat een gedrocht van 'n kerk zegquote:
Owquote:Op zondag 11 september 2005 01:47 schreef ETA het volgende:
Rzeszow is niet goed, die antwoord was al gegeven. Ik ga nu slapen, als je verhaaltje over Rzeszow wil horen moet je zelf maar googlen
Of die omgeving?quote:
Einde v/d wereld? Waar is het begin danquote:Op maandag 12 september 2005 21:31 schreef Zephyrus het volgende:
nou nog een hintje dan voordat ik ga: Deze stad ligt bijna aan het einde van de wereld.
Succes
Het kan lijjken op een gebouw dat jij in het Verenigd Koninkrijk hebt gezien, maar dit regeringsgebouw staat heel ergens anders.quote:Op maandag 12 september 2005 23:58 schreef Karzeuler het volgende:
maar goed, de nieuwe post
lijkt op een gebouw dat ik eens in the UK heb zien staan, kan dat kloppen?
Ziet er heel wat beter uit dan dat gebouwtje wat wij in Den Haag hebben staanquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:08 schreef rosstek het volgende:
[..]
Het kan lijjken op een gebouw dat jij in het Verenigd Koninkrijk hebt gezien, maar dit regeringsgebouw staat heel ergens anders.
Indien gij deze brug in gedachten had, hebt gij het goed geraden.quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:49 schreef Douwe het volgende:
Haarlem?
Sjee, lijkt wel een kernreactor zeg. Zeker een of andere voormalige sovjetrepubliek?quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:52 schreef ETA het volgende:
Hier is de nieuwe, waar vinden wij deze opvallende kerk?
[afbeelding]
Ik ken de stad waarin ik woon toch beter dan ik dachtquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:54 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Indien gij deze brug in gedachten had, hebt gij het goed geraden.
ik heb de fotoos zelf genomen by the weeeej
Awel, ook uit HLM?quote:Op dinsdag 13 september 2005 01:01 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik ken de stad waarin ik woon toch beter dan ik dacht
Yep, is inderdaad een voormalig Sovjet republiek...quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:55 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Sjee, lijkt wel een kernreactor zeg. Zeker een of andere voormalige sovjetrepubliek?
Ramplaankwartier, naast Overveenquote:Op dinsdag 13 september 2005 01:03 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Awel, ook uit HLM?
In welke buurt zit gij op kot?
Shit man, dan hebt ge een plezant wandelgebied pal naast uw kot.quote:
Het ziet er uit als een moderne Orthodoxe kerk. Kaliningrad? Daar hebben ze niet heel lang geleden zo iets gebouwd..quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:52 schreef ETA het volgende:
Hier is de nieuwe, waar vinden wij deze opvallende kerk?
[afbeelding]
Hoi hoi, een doorbraakquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:29 schreef ETA het volgende:
Karzeuler, je hebt de correcte land genoemd....
Kun je nog meer hints geven?quote:Op woensdag 14 september 2005 02:17 schreef Karzeuler het volgende:
En nu dit mysterie ontrafelt is, is het tijd voor wat van mijn jeugdsentimenten.
Hier kwam Karzeuler toen hij nog klein was. In het mooiste land ter wereld. Althans, dat vinden de inwoners. En ik wil daar best in meegaan.
Hun taal is een vreemd soort brabbeltaaltje, en ze hebben niks met walvissen
hier is het plaatje
[afbeelding]
Oja, dit schattige kerkje is dan wel klein, en vanaf de weg kijk je er ook nog eens op neer, maar het is toch echt een kathedraal!![]()
Hier een kijkje vanaf de weg
[afbeelding]
En dat is natuurlijk helemaal goed. Overigens hebben ze de beroemde 'verdwenen' Amber Room daar gerestaureerd en gereconstrueerd.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:14 schreef Ooink het volgende:
Catherina Palace , Pushkin (ergens onder de rook van St. Petersburg) , Rusland
Het lijkt me in ieder geval een aardig paleis om eens doorheen te struinenquote:Op woensdag 14 september 2005 10:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk helemaal goed. Overigens hebben ze de beroemde 'verdwenen' Amber Room daar gerestaureerd en gereconstrueerd.
Shit, hoe weet je dat zo snel? Of ben je er zelf geweest?quote:Op woensdag 14 september 2005 09:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kun je nog meer hints geven?
St Davids Cathedral, St Davids, Pembrokeshire, Wales
http://www.i-uk.com/Files/kimage/i-uk_PostcardStDavids.jpg
Overigens denk ik dat vrij veel mensen hun land het mooiste land ter wereld zullen vinden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik na al je hints en de bouwstijl aan Schotland dacht, niet Wales. Dus ik zocht op Cathedral Scotland. Toen kwam ik op een site van een reisorganisatie die religieuze reizen aanbied, en onder andere een foto van 'jouw' kerk op de foto had staan. Combinatie van geluk en wijsheid dusquote:Op woensdag 14 september 2005 10:19 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Shit, hoe weet je dat zo snel? Of ben je er zelf geweest?
Ik had eigenlijk een foto van ons huisje in Solva moeten posten![]()
Dat was het ook zeker. Ook de grote balzaal is erg imposant. Nog indrukwekkender als je ziet hoeveel er in de tweede wereldoorlog verwoest was.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:18 schreef Ooink het volgende:
[..]
Het lijkt me in ieder geval een aardig paleis om eens doorheen te struinen
wijze les voor volgende keer: zuinig zijn met hintsquote:Op woensdag 14 september 2005 10:27 schreef De_Hertog het volgende:Als je er niet bij had verteld was dat het een kathedraal was was het iets moeilijker geweest. Daarom wordt hier meestal een paar raadbeurten gewacht tot dat soort hints worden gegeven
Dat was de onderliggende boodschap jaquote:Op woensdag 14 september 2005 10:31 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
wijze les voor volgende keer: zuinig zijn met hints
Dit is de enige die deze gigant van een kerk daar op de foto heeft gezet. Denk dat hij niet meer wist waar die stond toen die thuis de foto's op internet ging zetten en per ongeluk Brest, Belarus erbij heeft gekwakt.(andere kerken in Brest komen wel in meervoud voor op internet). Het mysterie is dus wellicht nog niet echt ontrafeld, staat de kerk wel echt in Brest, Belarus is nu de vraagquote:Op woensdag 14 september 2005 02:17 schreef Karzeuler het volgende:
Aha, het kerkje staat in Brest, Wit Rusland a.k.a. Belarus
check this
[afbeelding]
Die website die als bewijs werd gegeven was inderdaad ook mijn bron. Ben er van uit gegaan dat de onderschrift klopte en dus uit Brest kwam... Vond het zo'n leuk kerkjequote:Op woensdag 14 september 2005 11:16 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dit is de enige die deze gigant van een kerk daar op de foto heeft gezet. Denk dat hij niet meer wist waar die stond toen die thuis de foto's op internet ging zetten en per ongeluk Brest, Belarus erbij heeft gekwakt.(andere kerken in Brest komen wel in meervoud voor op internet). Het mysterie is dus wellicht nog niet echt ontrafeld, staat de kerk wel echt in Brest, Belarus is nu de vraag![]()
Ja staat die weerquote:Op woensdag 14 september 2005 11:58 schreef ETA het volgende:
Ik heb nu wel een 2e plaatje gevonden van de kerk via google, echter de pagina waar het naar verwijst doet het niet meer. Maar de orginele bron komt van brest af, dus die kerk staat waarschijnlijk wel gewoon in Brest.
Bij google, zoek op "brest belarus church", 1e pagina, 2e rij rechts.
Ik heb ze even op mijn server gezet. Bij mij stonden ze nog lokaal opgeslagen, vandaar dat ik de traagheid niet meer merktequote:Op woensdag 14 september 2005 12:35 schreef Ooink het volgende:
Gelukkig wel een snelle site die laatste :|
hintje?quote:Op woensdag 14 september 2005 10:17 schreef Ooink het volgende:
De nieuwe , niet al te lastig , succes
[afbeelding]
Frankrijk?quote:Op woensdag 14 september 2005 17:24 schreef Ooink het volgende:
Den Bosch is genoemd qua kerk die hetzelfde eruit ziet als toren
Laat ik dan zeggen dan dat het niet Nederland is , maar wel in de buurt (er ligt een buurland tussen)
Dat heet tot op de bodem uitzoekenquote:Op donderdag 15 september 2005 02:43 schreef Karzeuler het volgende:
Hallelujah! Voorwaar, voorwaar, ik zeg u! Zoekt en gij zult vinden!
Het ding is dus toch een kerk, en de toren op de voorgrond, staat los van het schip van de kerk. Kijk zelf maar
Overigens heb ik hier nog wat plaatjes gevonden van het gebouw: hier en hier
Conclusie: Op de foto die ETA gebruikte, staat de toren net buiten beeld.
Nee, Brest kirche ingetypt bij Google imagesquote:Op donderdag 15 september 2005 10:10 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat heet tot op de bodem uitzoeken, of heb je ook nog een vlucht naar Brest gepland?
Mooi werk man!!quote:Op donderdag 15 september 2005 10:34 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Nee, Brest kirche ingetypt bij Google images
Ook nog op de lokale benaming van het plaatsje gezocht
dat was iets van Brestzc of zo iets
Dt dacht ik al. Alleen ben ik best wat aan het google-en geweest, maar erg goed gaat het nog niet.quote:Op donderdag 15 september 2005 18:36 schreef Ooink het volgende:
Nee noordelijker als dan Dijon , ook geen Valenciennes
Aan lompe bouwstijl te zien is het 't departement Champagne-Ardenne. Heb daar ooit eens als kind vakantie gevierd, en dat feest was qua niveau zo iets alsquote:Op woensdag 14 september 2005 10:17 schreef Ooink het volgende:
De nieuwe , niet al te lastig , succes
[afbeelding]
jammer, vond de vlag zelf eigenlijk onduidelijk genoeg..quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:48 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar niet met zo'n halve maan en een ster erin.
Ik zeg ook Turkije. Maar ik zeg: Antalya
de zee van marmaris is eerder ten zuid-westen van Ankaraquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:09 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
nope, hint: ten noordwesten van Ankara
Is het de kust van het vaste land of van 'n eiland?quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:07 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
nog een hint: het water is de zee van marmaris
Istanbul?quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:58 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
okay, laatste hint: denk niet te moeilijk!
Grappig. Ik deed ook verder geen moeite om het na te zoeken of zo, maar kon me geen andere bekende Turkse stad ten noordwesten van Ankara voorstellenquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:17 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
istanbul it is![]()
http://www.mymerhaba.com/en/main/content.asp_Q_id_E_681
aziatisch gedeelte, deze plek is (nog) vrij onbekend onder de toeristen.
Ik was al bezig, maar toch bedanktquote:
En dat is natuurlijk helemaal goed. Mag jij alsnogquote:
Het zal wel geen Ushuaia (Argentinie) zijn?quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:37 schreef Ooink het volgende:
Nee , de stad die we zoeken ligt lager dan genoemde landen
dat is goedquote:Op maandag 19 september 2005 11:36 schreef Porto het volgende:
Gok: Meknes, Marokko?
Woowquote:Op maandag 19 september 2005 11:47 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
dat is goed![]()
![]()
http://user.uni-frankfurt.de/~dalen/Marokko/Meknes-Stadpoort.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |