Hoi hoi, een doorbraakquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:29 schreef ETA het volgende:
Karzeuler, je hebt de correcte land genoemd....

Kun je nog meer hints geven?quote:Op woensdag 14 september 2005 02:17 schreef Karzeuler het volgende:
En nu dit mysterie ontrafelt is, is het tijd voor wat van mijn jeugdsentimenten.
Hier kwam Karzeuler toen hij nog klein was. In het mooiste land ter wereld. Althans, dat vinden de inwoners. En ik wil daar best in meegaan.
Hun taal is een vreemd soort brabbeltaaltje, en ze hebben niks met walvissen
hier is het plaatje
[afbeelding]
Oja, dit schattige kerkje is dan wel klein, en vanaf de weg kijk je er ook nog eens op neer, maar het is toch echt een kathedraal!![]()
Hier een kijkje vanaf de weg
[afbeelding]

En dat is natuurlijk helemaal goed. Overigens hebben ze de beroemde 'verdwenen' Amber Room daar gerestaureerd en gereconstrueerd.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:14 schreef Ooink het volgende:
Catherina Palace , Pushkin (ergens onder de rook van St. Petersburg) , Rusland

Het lijkt me in ieder geval een aardig paleis om eens doorheen te struinenquote:Op woensdag 14 september 2005 10:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk helemaal goed. Overigens hebben ze de beroemde 'verdwenen' Amber Room daar gerestaureerd en gereconstrueerd.

Shit, hoe weet je dat zo snel? Of ben je er zelf geweest?quote:Op woensdag 14 september 2005 09:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kun je nog meer hints geven?
St Davids Cathedral, St Davids, Pembrokeshire, Wales
http://www.i-uk.com/Files/kimage/i-uk_PostcardStDavids.jpg
Overigens denk ik dat vrij veel mensen hun land het mooiste land ter wereld zullen vinden

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na al je hints en de bouwstijl aan Schotland dacht, niet Wales. Dus ik zocht op Cathedral Scotland. Toen kwam ik op een site van een reisorganisatie die religieuze reizen aanbied, en onder andere een foto van 'jouw' kerk op de foto had staan. Combinatie van geluk en wijsheid dusquote:Op woensdag 14 september 2005 10:19 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Shit, hoe weet je dat zo snel? Of ben je er zelf geweest?
Ik had eigenlijk een foto van ons huisje in Solva moeten posten![]()

Dat was het ook zeker. Ook de grote balzaal is erg imposant. Nog indrukwekkender als je ziet hoeveel er in de tweede wereldoorlog verwoest was.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:18 schreef Ooink het volgende:
[..]
Het lijkt me in ieder geval een aardig paleis om eens doorheen te struinen

wijze les voor volgende keer: zuinig zijn met hintsquote:Op woensdag 14 september 2005 10:27 schreef De_Hertog het volgende:Als je er niet bij had verteld was dat het een kathedraal was was het iets moeilijker geweest. Daarom wordt hier meestal een paar raadbeurten gewacht tot dat soort hints worden gegeven

Dat was de onderliggende boodschap jaquote:Op woensdag 14 september 2005 10:31 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
wijze les voor volgende keer: zuinig zijn met hints

Dit is de enige die deze gigant van een kerk daar op de foto heeft gezet. Denk dat hij niet meer wist waar die stond toen die thuis de foto's op internet ging zetten en per ongeluk Brest, Belarus erbij heeft gekwakt.(andere kerken in Brest komen wel in meervoud voor op internet). Het mysterie is dus wellicht nog niet echt ontrafeld, staat de kerk wel echt in Brest, Belarus is nu de vraagquote:Op woensdag 14 september 2005 02:17 schreef Karzeuler het volgende:
Aha, het kerkje staat in Brest, Wit Rusland a.k.a. Belarus
check this
[afbeelding]

Die website die als bewijs werd gegeven was inderdaad ook mijn bron. Ben er van uit gegaan dat de onderschrift klopte en dus uit Brest kwam... Vond het zo'n leuk kerkjequote:Op woensdag 14 september 2005 11:16 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dit is de enige die deze gigant van een kerk daar op de foto heeft gezet. Denk dat hij niet meer wist waar die stond toen die thuis de foto's op internet ging zetten en per ongeluk Brest, Belarus erbij heeft gekwakt.(andere kerken in Brest komen wel in meervoud voor op internet). Het mysterie is dus wellicht nog niet echt ontrafeld, staat de kerk wel echt in Brest, Belarus is nu de vraag![]()

Ja staat die weerquote:Op woensdag 14 september 2005 11:58 schreef ETA het volgende:
Ik heb nu wel een 2e plaatje gevonden van de kerk via google, echter de pagina waar het naar verwijst doet het niet meer. Maar de orginele bron komt van brest af, dus die kerk staat waarschijnlijk wel gewoon in Brest.
Bij google, zoek op "brest belarus church", 1e pagina, 2e rij rechts.

Ik heb ze even op mijn server gezet. Bij mij stonden ze nog lokaal opgeslagen, vandaar dat ik de traagheid niet meer merktequote:Op woensdag 14 september 2005 12:35 schreef Ooink het volgende:
Gelukkig wel een snelle site die laatste :|

hintje?quote:Op woensdag 14 september 2005 10:17 schreef Ooink het volgende:
De nieuwe , niet al te lastig , succes
[afbeelding]

Frankrijk?quote:Op woensdag 14 september 2005 17:24 schreef Ooink het volgende:
Den Bosch is genoemd qua kerk die hetzelfde eruit ziet als toren
Laat ik dan zeggen dan dat het niet Nederland is , maar wel in de buurt (er ligt een buurland tussen)

Dat heet tot op de bodem uitzoekenquote:Op donderdag 15 september 2005 02:43 schreef Karzeuler het volgende:
Hallelujah! Voorwaar, voorwaar, ik zeg u! Zoekt en gij zult vinden!
Het ding is dus toch een kerk, en de toren op de voorgrond, staat los van het schip van de kerk. Kijk zelf maar
Overigens heb ik hier nog wat plaatjes gevonden van het gebouw: hier en hier
Conclusie: Op de foto die ETA gebruikte, staat de toren net buiten beeld.

Nee, Brest kirche ingetypt bij Google imagesquote:Op donderdag 15 september 2005 10:10 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat heet tot op de bodem uitzoeken, of heb je ook nog een vlucht naar Brest gepland?

Mooi werk man!!quote:Op donderdag 15 september 2005 10:34 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Nee, Brest kirche ingetypt bij Google images
Ook nog op de lokale benaming van het plaatsje gezocht
dat was iets van Brestzc of zo iets

Dt dacht ik al. Alleen ben ik best wat aan het google-en geweest, maar erg goed gaat het nog niet.quote:Op donderdag 15 september 2005 18:36 schreef Ooink het volgende:
Nee noordelijker als dan Dijon , ook geen Valenciennes

Aan lompe bouwstijl te zien is het 't departement Champagne-Ardenne. Heb daar ooit eens als kind vakantie gevierd, en dat feest was qua niveau zo iets alsquote:Op woensdag 14 september 2005 10:17 schreef Ooink het volgende:
De nieuwe , niet al te lastig , succes
[afbeelding]

jammer, vond de vlag zelf eigenlijk onduidelijk genoeg..quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:48 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar niet met zo'n halve maan en een ster erin.
Ik zeg ook Turkije. Maar ik zeg: Antalya

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |