Wat is nu precies het probleem, want ik zie hem niet echt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:13 schreef djenneke het volgende:
nee twee helften, maar met een overheersend derde lid![]()
2 weten immers meer dan 1.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
nee twee helften, maar met een overheersend derde lid![]()
Jij ziet die derde hersenhelft niet??quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:14 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Wat is nu precies het probleem, want ik zie hem niet echt?
Je hebt echt de neiging je hier te moeten bewijzen he? Ik zal je iets uitleggen: wij vrouwen hebben dat veel minderquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat het is..... ik ben ook ict-er en iedereen doet altijd maar zo interessant(allemaal poppenkast), maar hoe kan je nou zeggen dat je software engineer bent, wanneer je niet eens in het veld hebt geopereerd...... je moest is weten hoeveel miljoenen geniale regels code ik heb geschreven in mijn leven..... wat ben ik dan meis????
![]()
![]()
Dan heb je wel ECHT een probleemquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:14 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Wat is nu precies het probleem, want ik zie hem niet echt?
-Angel- graaft een gat voor zichzelf.quote:
Doel je hiermee op nou op mij? In dat geval: ik 'opereer' dagelijks 'in het veld', hoor. Het is namelijk wat ik doe voor de kost, zie je.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:14 schreef JohnDope het volgende:
maar hoe kan je nou zeggen dat je software engineer bent, wanneer je niet eens in het veld hebt geopereerd......
Username: -Angel-quote:
Sorry hoor, maar het is precies andersom, mannen kunnen niet multitasken schat...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:20 schreef chibibo het volgende:
Vrouwen kunnen in, tegenstelling tot mannen, niet multitasken; wellicht staat dit in relatie tot hun lagere IQ. Ik geloof dat daar al eens een topic over is geweest, maar ik kan het zo snel niet terug vinden.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:18 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
-Angel- graaft een gat voor zichzelf.![]()
Op welk moment kreeg je het idee dat het woordje "hem" op 'lid' sloeg? Is dat het enigste waar vrouwen aan kunnen denken, het 'lid'.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:20 schreef djenneke het volgende:
Maar je kan je eigen lid niet zien???![]()
Moet ik je echt alles uitleggen? Het is maar goed dat jij niet aanwezig was in Manchester, dan had je heel het gemiddelde verpest![]()
neehoor integendeel, ik werk liever onder vrouwen(ben hetero dus).... maar jane zei dat we dom zijn.....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je hebt echt de neiging je hier te moeten bewijzen he? Ik zal je iets uitleggen: wij vrouwen hebben dat veel minder(misschien zelfs te weinig, maar goed, dat is een ander ook al off-topic onderwerp)
O? dan heb ik de ontknoping van dat topic zeker gemist?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:21 schreef djenneke het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het is precies andersom, mannen kunnen niet multitasken schat...
in welke talen kan je proggen dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Doel je hiermee op nou op mij? In dat geval: ik 'opereer' dagelijks 'in het veld', hoor. Het is namelijk wat ik doe voor de kost, zie je.
Volgens een papiertje in Object Pascal, C++, Java, PHP, etc. In werkelijkheid in geen één, maar dat maakt niet uit op papier kan ik het.quote:
Ik denk het. Ik ook namelijk. Maar het is toch algemeen bekend dat vrouwen 100 dingen tegelijkertijd doen en kunnen. Terwijl mannen dus beter zijn in het concentreren op een ding (weer dat lid he?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:23 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
O? dan heb ik de ontknoping van dat topic zeker gemist?![]()
Lees het topic maar eens; daar kwamen users met goede voorbeelden aanzetten waaruit duidelijk werd dat vrouwen geen aanleg hebben tot multitasken. Volgens mij waren het zelfs meerdere topics, maar omdat ik er zelf niet in heb meegepost weet ik dat niet meer zeker.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:21 schreef djenneke het volgende:
Sorry hoor, maar het is precies andersom, mannen kunnen niet multitasken schat...
Je verlangt er wel naar zeg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:25 schreef djenneke het volgende:
Terwijl mannen dus beter zijn in het concentreren op een ding (weer dat lid he?)
Och jee, je snapt het echt nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:22 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Op welk moment kreeg je het idee dat het woordje "hem" op 'lid' sloeg? Is dat het enigste waar vrouwen aan kunnen denken, het 'lid'.
'T is alleen jammer voor vrouwen dat je multitasken makkelijk aan kunt leren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:25 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk het. Ik ook namelijk. Maar het is toch algemeen bekend dat vrouwen 100 dingen tegelijkertijd doen en kunnen. Terwijl mannen dus beter zijn in het concentreren op een ding (weer dat lid he?)
haha op papier kunnen 100.000 anderen het ook nog, maar dat komt door mensen zoals ik.... wij doen de moeilijke vakken(voor anderen), en de kansloze vakken laten we oplossen door de kanslozen.... hoe bedoel je win-win-situatiequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:25 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Volgens een papiertje in Object Pascal, C++, Java, PHP, etc. In werkelijkheid in geen één, maar dat maakt niet uit op papier kan ik het.
Zeer regelmatig ja, maar wees maar niet bang, niet naar die van jou hoor...quote:
Mannen, ze proberen zich er zo uit te lullen, zelfs als dat al lang te laat is....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:27 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Mannen ze kunnen je zo iets wijs maken.
Die van mij dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zeer regelmatig ja, maar wees maar niet bang, niet naar die van jou hoor...
Heb je er wel eens over nagedacht dat sommige mensen het andersom zien?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:27 schreef JohnDope het volgende:
haha op papier kunnen 100.000 anderen het ook nog, maar dat komt door mensen zoals ik.... wij doen de moeilijke vakken(voor anderen), en de kansloze vakken laten we oplossen door de kanslozen.... hoe bedoel je win-win-situatie
die van mij'n' niet als je het niet erg vindt oudquote:
Nogmaals hoe kom je erbij dat ik een man ben?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:28 schreef djenneke het volgende:
Zeer regelmatig ja, maar wees maar niet bang, niet naar die van jou hoor...
haha klopt, maar op den duur hebben mensen zoals ik het in bedrijfsleven makkelijker dan de mensen die goed scoorden op de simpele kansloze vakkenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:30 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Heb je er wel eens over nagedacht dat sommige mensen het andersom zien?
Ik ken het topic niet, maar ga er maar eens op googlen. Vrouwen kunnen zich focussen op meerdere dingen tegelijkertijd, mannen niet. Echt veel onderzoek heeft dat uitgewezen. De vraag is alleen wat is nou efficienter? En dat verschilt nogal per situatie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:25 schreef chibibo het volgende:
[..]
Lees het topic maar eens; daar kwamen users met goede voorbeelden aanzetten waaruit duidelijk werd dat vrouwen geen aanleg hebben tot multitasken. Volgens mij waren het zelfs meerdere topics, maar omdat ik er zelf niet in heb meegepost weet ik dat niet meer zeker.
Toevoeging (ik kom nu even op voor de vrouwen of niet).quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:30 schreef mazaru het volgende:
Dit onderzoek was al eens gedaan, en toen kwam er een heel andere uitslag.
Mannen hebben gemiddeld 16 procent meer hersencellen dan vrouwen maar bij vrouwen is het limbisch systeem (het centrum van de emoties in onze hersenen) weer veel groter dan bij mannen. Ook is de hersenbalk (corpus callosum) tussen de twee hersenhelften bij vrouwen groter, waardoor deze twee helften beter kunnen samenwerken. Mannen gebruiken de beide helften van hun hersenen meestal voor specifieke doelen terwijl bij vrouwen de twee helften meestal samenwerken.
Er zijn onderzoeken die aantonen dat de verschillen in de bouw van hersenen van mannen en vrouwen worden veroorzaakt door geslachtshormonen in de eerste fase van het leven. De verschillen in de ontwikkeling van de hersenen zijn al op jonge leeftijd aan te tonen. Jongetjes van 4 jaar oud zijn bijvoorbeeld beter dan meisjes van dezelfde leeftijd in ruimtelijke oriëntatie terwijl meisjes van deze leeftijd weer beter zijn in het onthouden van woordenreeksen.
Mannen en vrouwen scoren over het algemeen even goed op een algemene IQ test. Maar wel is gebleken dat mannen en vrouwen op sommige deelonderwerpen afhankelijk van hun geslacht beter of minder scoren. Het is dus niet waar dat een van de beide geslachten slimmer zou zijn dan de ander.
http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php#Deel2
Daar heb ik net de link van gepost, daar is die vertaald naar het Nederlands.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ken het topic niet, maar ga er maar eens op googlen. Vrouwen kunnen zich focussen op meerdere dingen tegelijkertijd, mannen niet. Echt veel onderzoek heeft dat uitgewezen. De vraag is alleen wat is nou efficienter? En dat verschilt nogal per situatie.
Een voorbeeldje: (ben de bron alleen even kwijt)
True or False: Women are better at multitasking, while men are better when concentrating on a single task from beginning to completion. True. Ruben Gur, PhD, and Raquel Gur, MD, PhD, at the University of Pennsylvania in Philadelphia, measured blood flow and activity in men's and women's brains, and they found repeatedly that women use more parts of their brains when given a wide variety of verbal and spatial tasks. They believe that this may contribute to women's ability to focus on a number of different things at one time.
Op welk niveau is je opleiding?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:33 schreef JohnDope het volgende:
haha klopt, maar op den duur hebben mensen zoals ik het in bedrijfsleven makkelijker dan de mensen die goed scoorden op de simpele kansloze vakken
Terwijl die moeilijke vakken mijn hobbie zijn
de arrogantiequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
die van mij'n' niet als je het niet erg vindt oudik ben ietwat kieskeurig
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
die van mij'n' niet als je het niet erg vindt oudik ben ietwat kieskeurig
Zo zie je het maar weer. Onderzoek verkeerd uitgevoerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Een voorbeeldje: (ben de bron alleen even kwijt)
True or False: Women are better at multitasking, while men are better when concentrating on a single task from beginning to completion. True. Ruben Gur, PhD, and Raquel Gur, MD, PhD, at the University of Pennsylvania in Philadelphia, measured blood flow and activity in men's and women's brains, and they found repeatedly that women use more parts of their brains when given a wide variety of verbal and spatial tasks. They believe that this may contribute to women's ability to focus on a number of different things at one time.
hbo, het had universiteit moeten zijn..... maargoed ik was liever op de straat dan dat ik aan mijn huiswerk zat...... Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik op de straat meer geleerd heb dan op school.....quote:
Juist, en daar staat dus ook:quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:30 schreef mazaru het volgende:
verhaal
http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php#Deel2
Dan moet je toch weten dat de BIS/BI 's onmisbaar zijn. Of begin jij gelijk aan het programmerenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:37 schreef JohnDope het volgende:
hbo, het had universiteit moeten zijn..... maargoed ik was liever op de straat dan dat ik aan mijn huiswerk zat...... Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik op de straat meer geleerd heb dan op school.....
BIS BI's????quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:39 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dan moet je toch weten dat de BIS/BI 's onmisbaar zijn. Of begin jij gelijk aan het programmeren?
En wat is het niveau van die taken?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:38 schreef djenneke het volgende:
[..]
Juist, en daar staat dus ook:
Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken.
oftewel: multitask!
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:36 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Zo zie je het maar weer. Onderzoek verkeerd uitgevoerd.
Het meest essentiële, de derde hersenhelft vd man wordt niet eens meegenomen in de bloeddoorstroming.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
Alsof mannen tijdens de seks nog aan andere dingen liggen/zitten/staan/whatever te denken...
![]()
Zoals ik al zei (!) is dat afhankelijk van de situatie waarin gemultitaskt wordt. Overigens ben ik wat dat betreft echt geen vrouwelijk type, ik doe echt maar een ding tegelijkertijd...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:40 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
En wat is het niveau van die taken?![]()
Ik denk meestal tijdens de seks: hoe raak ik dit wijf op subtiele wijze weer kwijt?'quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
Alsof mannen tijdens de seks nog aan andere dingen liggen/zitten/staan/whatever te denken...
(En als ze het een beetje goed doen, denken wij vrouwen tenminste ook eens niet aan meerdere dingen tegelijkertijd
![]()
)
hbo en mbo, misschien volgend jaar naar de uniquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:40 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dan heb je geen HBO gedaan. MBO dus?
Dat is toch geen taakquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]de laatste keer dat ik sex had, zat ik te dromen dat ik het met een andere vrouw deed.....
![]()
Je vraagt je af wie verliest in dit geval?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:40 schreef djenneke het volgende:
(En als ze het een beetje goed doen, denken wij vrouwen tenminste ook eens niet aan meerdere dingen tegelijkertijd
![]()
)
TIJDENS de seks al?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:42 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik denk meestal tijdens de seks: hoe raak ik dit wijf op subtiele wijze weer kwijt?'![]()
Dus... je hebt eigenlijk geen recht van spreken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zoals ik al zei (!) is dat afhankelijk van de situatie waarin gemultitaskt wordt. Overigens ben ik wat dat betreft echt geen vrouwelijk type, ik doe echt maar een ding tegelijkertijd...
Sorry dat het zo lang duurde, maar de topics waren niet zo makkelijk terug te vinden. Lees het maar even door als je tijd hebt, dan zul je zien dat er praktijksituaties worden beschreven die het onderzoek, dat jij aanhaalde, tegenspreken. Misschien staat er ook een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat de voorbeelden ondersteunt, maar omdat ik zelf niet actief heb meegedaan aan de discussie, en de topics slechts vluchtig heb doorgelezen, ben ik daar niet 100% zeker van.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:33 schreef djenneke het volgende:
Ik ken het topic niet, maar ga er maar eens op googlen. Vrouwen kunnen zich focussen op meerdere dingen tegelijkertijd, mannen niet. Echt veel onderzoek heeft dat uitgewezen.
Ik ben altijd bezig met plannen.quote:
Wat is je afstsudeerrichting geweest?quote:hbo en mbo, misschien volgend jaar naar de uni
Als programmeur zal je niet altijd betrokken zijn bij de analyse en de implementatie.quote:Analyseren, Ontwerpen, Implementeren
Hm, het is me wel eens een keer gelukt hoor. Ok één keer dan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |