Lees jij de krant niet tijdens het neucken?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:26 schreef Frollo het volgende:
Ik vind dat er toch wel enigszins verschil is tussen een krantenadvertentie en thuis lastiggevallen worden tijdens het eten/tv-kijken/nuecken.
Gast, er werken toch alleen maar paupers bij een callcenter!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
Je ziet ze eens in de zoveel tijd langs huppelen. Mensen die niks beters kunnen bedenken dan janken en zeiken over callcenters en hun medewerkers.
Naast de quasi-stoere (tevens onware) verhalen als " Ik vraag altijd naar hun leidinggevende" vooral de mensen die vinden dat ze " te vaak ongewenst lastig gevallen worden".
Die mensen moeten niet zo janken, dan sluit je toch lekker je telefoon af?
Of bel jij ook de uitgever van bijv. de Telegraaf (of welke krant je ook leest) omdat jij ongevraagd geconfronteerd wordt met een paginagrote advertentie van een supermarktketen?![]()
Ik ben het met mensen eens die zeggen dan de kwaliteit zorgvuldig bewaakt moet worden. Ik ben het er niet mee eens als mensen stellen dat telefonische verkoop of telefonische dienstverlening uitsluitend voor zwakzinnigen is.
Dat zijn trouwens dezelfde apen die meteen naar (bijvoorbeeld!) Versatel bellen omdat hun consumentenADSL het maar liefst 2 dagen niet doet. Die moeten voortaan lekker niet bellen want wij mogen hen ook niet bellen
Game on![]()
die vergelijking loopt zelfs totaal mank. En ja, telemarketeers zijn irritant.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:26 schreef Frollo het volgende:
Ik vind dat er toch wel enigszins verschil is tussen een krantenadvertentie en thuis lastiggevallen worden tijdens het eten/tv-kijken/nuecken.
Terecht toch. Of is versatel zo kut dat dat normaal is?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
Dat zijn trouwens dezelfde apen die meteen naar (bijvoorbeeld!) Versatel bellen omdat hun consumentenADSL het maar liefst 2 dagen niet doet.
Nee ik werk bij een respectabel ICT-bedrijf dat geen verbindingen van 20 Mb belooftquote:
Ze hebben er het recht wel toe, ze schieten er alleen geen fuck mee op omdat zij geen service overeenkomst hebbenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:36 schreef kutvent het volgende:
Callcenters
Wat een kneus moet je zijn om daar te willen werken
Oh,
En als mensen bellen naar Versatel omdat hun ADSL het niet doet, hebben ze daar het volste recht toe. Ze Betalen immers voor een dienst die op dat moment niet geleverd wordt door een fout van Versatel.
Tele2?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:37 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Nee ik werk bij een respectabel ICT-bedrijf dat geen verbindingen van 20 Mb belooft
Wat een onzin. Alsof je verbinding zomaar 2 dagen dood mag zijn omdat je geen serviceovereenkomst hebt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:37 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ze hebben er het recht wel toe, ze schieten er alleen geen fuck mee op omdat zij geen service overeenkomst hebben
L-E-Z-E-N de vergelijking gaat niet om het medium of de advertentie an sich, het gaat er om dat je in beide gevallen zogenaamd "ongewenst geconfronteerd wordt met reclame"quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:35 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
die vergelijking loopt zelfs totaal mank. En ja, telemarketeers zijn irritant.
Dus als ik het goed begrijp vind je dat je mij wel mag bellen om iets te verkopen en als ik het dan gekocht heb en het werkt niet mag ik daar niet over bellen?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
.....hoop geblaat.....
Dat zijn trouwens dezelfde apen die meteen naar (bijvoorbeeld!) Versatel bellen omdat hun consumentenADSL het maar liefst 2 dagen niet doet. Die moeten voortaan lekker niet bellen want wij mogen hen ook niet bellen
Game on![]()
Ik zit niet bij een callcenterquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:38 schreef Tique het volgende:
Sorry hoor, maar ik geef mijn nummer niet aan mensen van callcenters en toch wordt ik daardoor gebeld, vertel mij nu maar waarom callcenters niet kut zijn....
Je wordt gewoon lastig gevallen...ik ga aangifte doen! Dat doe ik!
TS jij zit vast ook bij een callcenter, hoe heet het callcenter en wat is het adres?
Gimme a P gimme the rest vèn pauper.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:36 schreef Echo99 het volgende:
Give me a B![]()
Give me an A![]()
Give me a G![]()
Give me a G![]()
Give me an E![]()
Give me a R![]()
BAGGER
BAGGER
BAGGER
BAGGER
Nee dat begrijp je dan niet goedquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:40 schreef Muerte het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind je dat je mij wel mag bellen om iets te verkopen en als ik het dan gekocht heb en het werkt niet mag ik daar niet over bellen?![]()
Dan nog, als je een krant gaat lezen, dan weet je van te voren dat er advertenties in zullen staan, die je al dan niet hoeft te lezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:39 schreef hanskepanske het volgende:
L-E-Z-E-N de vergelijking gaat niet om het medium of de advertentie an sich, het gaat er om dat je in beide gevallen zogenaamd "ongewenst geconfronteerd wordt met reclame"
Dus als die mensen geen service overeenkomst hebben maakt het niet uit als Versatel de diens waarvoor ze wel betalen niet levert?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:37 schreef hanskepanske het volgende:
Ze hebben er het recht wel toe, ze schieten er alleen geen fuck mee op omdat zij geen service overeenkomst hebben
WTF ben je dan voor greenpeace activistquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:41 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik zit niet bij een callcenter
Da's een feit... hij wilde zelfs niet met me mee... bleef liever in de dierenwinkelquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:39 schreef Badmeester het volgende:
Zelfs zijn goudvis vindt hem kut![]()
Vanwaar dan toch deze opgekropte frustratie...?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:41 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik zit niet bij een callcenter
Godvergeten uberknuppel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
Die mensen moeten niet zo janken, dan sluit je toch lekker je telefoon af?
Dan ben je vast wel genegen om het deze simpele ziel nog eens uit te leggen!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:41 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Nee dat begrijp je dan niet goed
Ik kan heel goed lezen en je vergelijking is nog steeds K-U-T. Als je niet snapt waarom dan heeft het al niet eens zin om het uit te leggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:39 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
L-E-Z-E-N de vergelijking gaat niet om het medium of de advertentie an sich, het gaat er om dat je in beide gevallen zogenaamd "ongewenst geconfronteerd wordt met reclame"
Wat heeft Greenpeace er nou weer mee te maken? Ik vind dat mensen wel eens ietsje verder na mogen denken dan hun eigen 1,5 ervaring met een callcenter per jaarquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:42 schreef Tique het volgende:
[..]
WTF ben je dan voor greenpeace activist![]()
inderdaad behoorlijk kansloze vergelijking.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:33 schreef Molluck het volgende:
Wat een ontzettend slecht topic, vooral die vergelijking met een Telegraafadvertentie is echt lachwekkend
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog, als je een krant gaat lezen, dan weet je van te voren dat er advertenties in zullen staan, die je al dan niet hoeft te lezen.
Als je gaat neucken met je vriendin/partner/hond/hand, weet je niet van te voren dat je zult worden lastiggevallen door een telemarketeer.
Waarom haal jij de Telegraaf er dan bij?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:44 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Wat heeft Greenpeace er nou weer mee te maken? Ik vind dat mensen wel eens ietsje verder na mogen denken dan hun eigen 1,5 ervaring met een callcenter per jaar
Inderdaad! Als mensen zich er nou eens gewoon in zouden verdiepen, zouden ze begrijpen dat callcenters goed zijn en groot maatschappelijk nut hebben!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:44 schreef hanskepanske het volgende:
Ik vind dat mensen wel eens ietsje verder na mogen denken dan hun eigen 1,5 ervaring met een callcenter per jaar
Doe ik netquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:44 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ik kan heel goed lezen en je vergelijking is nog steeds K-U-T. Als je niet snapt waarom dan heeft het al niet eens zin om het uit te leggen.
Neuh, dat niet, maar ik ben bijvoorbeeld wel eens op mijn mobiel gebeld terwijl ik aan het werk was voor groene stroom oid.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:45 schreef hanskepanske het volgende:dat is me nog nooit overkomen.. spreek je uit ervaring?
Zo ja..dr voor
Dat zal wel meevallen. Het enige punt van de TS waar ik het namelijk mee eens ben is dat al die losers op internetfora, in de kroeg, op feestjes etc mogen ophouden met hun patserij over hoe ze callcentermedewerkers te kijk zetten met bijdehante opmerkingen of door ze uit te schelden o.i.d.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:39 schreef Badmeester het volgende:
ik vrees dat ts zelf bij een call center werkt en elke dag wordt uitgescholden. Maar hij heeft niemand omzich heen om bij uit te huilen. Zelfs zijn goudvis vindt hem kut![]()
Of een "gratis volkskrant" na invulling van 7 pagina's vragenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neuh, dat niet, maar ik ben bijvoorbeeld wel eens op mijn mobiel gebeld terwijl ik aan het werk was voor groene stroom oid..
Soms werk ik ook wel mee aan een leuke enquette ofzo. Hebben die mensen ook eens een verzetje. Maar ongevraagd met verkooppraatjes te worden geconfronteerd vind ik nogal irritant. Ook op straat bijvoorbeeld, door van die werkstudenten die zich zogenaamd inzetten voor het goede doel.
Die hebben ze wel degelijk.... Als jij een consumenten contract aangaat voor levering van ADSL dan is dat an sich al een service overeenkomst..... De provider beloofd in dat contract namelijk een dienst te leveren (in het engels: een "service") en als tegenprestatie belooft de klant geld te betalen. Deze wederzijdse belofte heet ook wel een overeenkomst.....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:37 schreef hanskepanske het volgende:
Ze hebben er het recht wel toe, ze schieten er alleen geen fuck mee op omdat zij geen service overeenkomst hebben
Kijk dat bedoel ik...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:47 schreef Tique het volgende:
Wat greenpeace activisten hiermee te maken hebben? Nou, omdat het debiele mensen met achterlijke gedachten zijn! Ik bedoel, red de walvis! en dan varen ze in een boot die olie lekt alsof de tank een vergiet is
En jij loopt hier als niet-callcenter medewerker te zeggen dat niet iedereen moet zeiken op ze..
Terwijl ze je storen, je ze niet gevraagd hebt jou te bellen, ze blijven doorzeiken en dat terwijl je niet eens je nummer aan die stalkers gegeven hebt...
dat is inderdaad het andere uiterste. Ik probeer zelf altijd beleefd af te wimpelen. Maar zodra men toch nog door blijft proberen, dan wil ik ook wat onvriendelijker worden. Maar nog steeds redelijk beleefd hoor... die mensen doen hun werk, hoe irritant dat werk ook is. Ik zou het iig niet kunnen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het enige punt van de TS waar ik het namelijk mee eens ben is dat al die losers op internetfora, in de kroeg, op feestjes etc mogen ophouden met hun patserij over hoe ze callcentermedewerkers te kijk zetten met bijdehante opmerkingen of door ze uit te schelden o.i.d.
Ik heb een maandlang dagelijks gewerkt bij een callcenter (ik belde voor groene stroom van Durion nota bene) en ik ben nog nooit uitgescholden en heb geen enkele bijdehante klant aan de lijn gehad, zelfde gold voor m'n collega's. Als het er op aankomt zijn die lui die in de kroeg een grote bek hebben de vriendelijkheid zelfe als ze daadwerkelijk een callcenter agent aan de lijn krijgen.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:49 schreef Croga het volgende:
[..]
Die hebben ze wel degelijk.... Als jij een consumenten contract aangaat voor levering van ADSL dan is dat an sich al een service overeenkomst..... De provider beloofd in dat contract namelijk een dienst te leveren (in het engels: een "service") en als tegenprestatie belooft de klant geld te betalen. Deze wederzijdse belofte heet ook wel een overeenkomst.....
Ofwel: Een Service Overeenkomst![]()
![]()
![]()
De telefoon afsluiten omdat ik ongevraagd zo'n kut figuur aan de lijn krijg waar ik niet om gevraagd heb? Beetje omgekeerde wereld. Mag ik dan ook bij jou je WC pot compleet volschijten? Het ding heb je tenslotte niet voor de sier daar staan, toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
Die mensen moeten niet zo janken, dan sluit je toch lekker je telefoon af?
En dát is nou precies mijn puntquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het enige punt van de TS waar ik het namelijk mee eens ben is dat al die losers op internetfora, in de kroeg, op feestjes etc mogen ophouden met hun patserij over hoe ze callcentermedewerkers te kijk zetten met bijdehante opmerkingen of door ze uit te schelden o.i.d.
Ik heb een maandlang dagelijks gewerkt bij een callcenter (ik belde voor groene stroom van Durion nota bene) en ik ben nog nooit uitgescholden en heb geen enkele bijdehante klant aan de lijn gehad, zelfde gold voor m'n collega's. Als het er op aankomt zijn die lui die in de kroeg een grote bek hebben de vriendelijkheid zelfe als ze daadwerkelijk een callcenter agent aan de lijn krijgen.
Ja... zo kan het.... De eerste keer.....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:50 schreef hanskepanske het volgende:
Zo kan het toch ook? ^ O^
dan heb je een behoorlijke rare, kromme manier om je punt te maken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:54 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
En dát is nou precies mijn punt
Dat kwam waarschijnlijk voornamelijk doordat jullie bel-bestand was afgestemd op vredelievende linkse medemensen...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het enige punt van de TS waar ik het namelijk mee eens ben is dat al die losers op internetfora, in de kroeg, op feestjes etc mogen ophouden met hun patserij over hoe ze callcentermedewerkers te kijk zetten met bijdehante opmerkingen of door ze uit te schelden o.i.d.
Ik heb een maandlang dagelijks gewerkt bij een callcenter (ik belde voor groene stroom van Durion nota bene) en ik ben nog nooit uitgescholden en heb geen enkele bijdehante klant aan de lijn gehad, zelfde gold voor m'n collega's. Als het er op aankomt zijn die lui die in de kroeg een grote bek hebben de vriendelijkheid zelfe als ze daadwerkelijk een callcenter agent aan de lijn krijgen.
Bewust jezelf dom voor doen is geen goede manier om een punt te maken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:55 schreef Lucille het volgende:
Waarom durven callcenters nooit hun nummer te laten zien? Zijn ze bang of zo? Komt op mij een beetje over als een soort van belletje-trek en dan stiekum achter de heg kijken of er een reactie komt.
Ja hoor dat mag bestquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:53 schreef Lucille het volgende:
[..]
De telefoon afsluiten omdat ik ongevraagd zo'n kut figuur aan de lijn krijg waar ik niet om gevraagd heb? Beetje omgekeerde wereld. Mag ik dan ook bij jou je WC pot compleet volschijten? Het ding heb je tenslotte niet voor de sier daar staan, toch?![]()
Als je als consument een ADSL aansluiting neemt, zit daar ook een SLA aan vast. De provider garandeerd een bepaalde overboeking en een bepaalde uptime. Zo niet, dan is wettelijk vastgelegd dat de provider moet leveren wat de klant kan verwachten (en ook dat is weer in een bepaalde overboeking en uptime te specificeren). Doet de provider dat niet, dan staat daar ook een zekere schadeloosstelling tegenover...... Ik zie het verschil nogsteeds niet....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:53 schreef hanskepanske het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat je bijvoorbeeld voor zakelijke ADSL/SDSL een zogenaamd SLA (Service Level Agreement) kunt afsluiten, waardoor er een bepaalde graad van continuïteit gegarandeerd wordt. Komt de aanbieder deze belofte niet na, dan staat hier een zekere schadelosstelling tegenover.
En dan meteen de hele buurt uitnodigenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:53 schreef Lucille het volgende:
[..]
De telefoon afsluiten omdat ik ongevraagd zo'n kut figuur aan de lijn krijg waar ik niet om gevraagd heb? Beetje omgekeerde wereld. Mag ik dan ook bij jou je WC pot compleet volschijten? Het ding heb je tenslotte niet voor de sier daar staan, toch?![]()
Ik met Chello ook in ruim 5 jaar.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:57 schreef Merkie het volgende:
Wat een debiele opmerking om het vreemd te vinden als mensen Versatel eens bellen als hun ADSL-verbinding er al 2 dagen uitligt. Da's echt absurd veel. Hoogste wat ik in 5 jaar tijd bij Planet (KPN) heb meegemaakt is enkele uurtjes.
Da's een goeie!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:54 schreef Tique het volgende:
Hansepanske, heb jij een spam-filter bij je mail?
Das natuurlijk een compleet onzinnige opmerking. Het heeft niks met " durven" te maken, dus doe nou niet alsof je écht zo dom bentquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:55 schreef Lucille het volgende:
Waarom durven callcenters nooit hun nummer te laten zien? Zijn ze bang of zo? Komt op mij een beetje over als een soort van belletje-trek en dan stiekum achter de heg kijken of er een reactie komt.
Nee, dat schikt vandaag niet, morgen kan daarentegen wel maar dan rond 19:00quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:02 schreef Lucille het volgende:
Zeg hansepanske, we komen rond etenstijd wel bij je langs om je WC pot te vullen met een paar bruine beren. Das namelijk ook altijd de tijd dat jullie mensen lastig vallen.
zo gaan we niet beginnen he, we komen alleen tijdens etenstijdquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:07 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Nee, dat schikt vandaag niet, morgen kan daarentegen wel maar dan rond 19:00
Jij weet dat dat bij wet verboden is? Het is bij wet verboden om een particulier persoon door een computer te laten bellen zonder dat hij daar van te voren accoord voor gegeven heeft......quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:06 schreef hanskepanske het volgende:
2) Het fysieke bellen wordt gedaan door een computer die ongeveer 15 telefoonnummers per aanwezige medewerker belt. Als jij de telefoon opneemt wordt er een vrije medewerker gezocht, en die krijg jij dan aan de lijn. Duidelijk zo?
Ik eet tussen 19:00 en 19:30 foolquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:08 schreef Tique het volgende:
[..]
zo gaan we niet beginnen he, we komen alleen tijdens etenstijd
Och och, stel je toch niet zo aan. Alsof jij enig verschil merkt als de mensen bij het callcenter zelf het nummer intoetsen of dat het door een computer gebeurt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:09 schreef Croga het volgende:
[..]
Jij weet dat dat bij wet verboden is? Het is bij wet verboden om een particulier persoon door een computer te laten bellen zonder dat hij daar van te voren accoord voor gegeven heeft......
en wederom zien we dat de meeste callcenters zich niets van de wet aan trekken. Vindt je het raar dat mensen geen enkele vorm van respect kunnen opbrengen voor de bedrijven, noch voor de mensen die daar in dienst zijn.....
Niet zo heel erg off-topic als jij denkt hoor.quote:
Wil je me daar een bron van laten zien?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:09 schreef Croga het volgende:
[..]
Jij weet dat dat bij wet verboden is? Het is bij wet verboden om een particulier persoon door een computer te laten bellen zonder dat hij daar van te voren accoord voor gegeven heeft......
Ja dat vind ik raar. Ik vind dat een gebrek aan manieren. Je maakt eerst op een normale manier kenbaar dat het volgens jou tegen de wet is om "automatisch" gebeld te worden, en dan maak je zo'n opmerking. Vind ik niet getuigen van een genoten opvoedingquote:en wederom zien we dat de meeste callcenters zich niets van de wet aan trekken. Vindt je het raar dat mensen geen enkele vorm van respect kunnen opbrengen voor de bedrijven, noch voor de mensen die daar in dienst zijn.....
Spam is altijd ongevraagd. Bovendien heeft Hotmail een tot nu toe redelijk werkende filterquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:12 schreef kutvent het volgende:
[..]
Niet zo heel erg off-topic als jij denkt hoor.
De kans is dat je nu heel veel ongevraagde spam krijgt.
Nat zo ongevraagd als die callcenters die je bellen
En callcenters zijn gevraagd? Ik dacht het niet!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:15 schreef hanskepanske het volgende:
Spam is altijd ongevraagd. Bovendien heeft Hotmail een tot nu toe redelijk werkende filter(voor een gratis emailaccount ten minste)
Ken je de uitdrukking 'je eigen graf graven'?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:15 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Spam is altijd ongevraagd. Bovendien heeft Hotmail een tot nu toe redelijk werkende filter(voor een gratis emailaccount ten minste)
Of die kuil voor een ander?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:17 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ken je de uitdrukking 'je eigen graf graven'?
Okay, dus jij hebt alle respect voor degene die in jouw huis inbreekt en naast je op de bank gaat zitten? Is ook bij wet verboden, net zo irritant en net zoveel een inbreuk op mijn privé leven maar voor jou is dat geen reden om diegene minder te respecteren...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:13 schreef hanskepanske het volgende:
Ja dat vind ik raar. Ik vind dat een gebrek aan manieren. Je maakt eerst op een normale manier kenbaar dat het volgens jou tegen de wet is om "automatisch" gebeld te worden, en dan maak je zo'n opmerking. Vind ik niet getuigen van een genoten opvoeding
Eigenlijk indirect wel jaquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:16 schreef kutvent het volgende:
[..]
En callcenters zijn gevraagd? Ik dacht het niet!
Doe jij dat filter dan eens snel uit!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:15 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Spam is altijd ongevraagd. Bovendien heeft Hotmail een tot nu toe redelijk werkende filter(voor een gratis emailaccount ten minste)
en als ik nou alleen dingen in de winkel koop, en niets via dat soort bladen of via internet, waarom bellen ze mij dan nog?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:18 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Eigenlijk indirect wel ja
Vaak als je producten via bijvoorbeeld Wehkamp of Neckermann aanschaft staat er in de algemene voorwaarden (sectie microscopische lettertjes) dat zij jouw gegevens mogen gebruiken voor marketing doeleinden
En de wet op de bescherming van de persoonsgegevens zegt vervolgens dat dat bedrijf dan weliswaar zelf die gegevens mag gebruiken, maar nooit zonder expliciete toestemming (ergo: een vinkje zetten dat het mag) de gegevens mag verkopen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:18 schreef hanskepanske het volgende:
Vaak als je producten via bijvoorbeeld Wehkamp of Neckermann aanschaft staat er in de algemene voorwaarden (sectie microscopische lettertjes) dat zij jouw gegevens mogen gebruiken voor marketing doeleinden
Daarom koop ik NOOIT van die shit.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:18 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Eigenlijk indirect wel ja
Vaak als je producten via bijvoorbeeld Wehkamp of Neckermann aanschaft staat er in de algemene voorwaarden (sectie microscopische lettertjes) dat zij jouw gegevens mogen gebruiken voor marketing doeleinden
Er is nogal een verschil tussen een inbreker en een telemarketeer, vind je niet?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:18 schreef Croga het volgende:
[..]
Okay, dus jij hebt alle respect voor degene die in jouw huis inbreekt en naast je op de bank gaat zitten? Is ook bij wet verboden, net zo irritant en net zoveel een inbreuk op mijn privé leven maar voor jou is dat geen reden om diegene minder te respecteren...
Er zijn nog meer mensen die ook reageren, jankhoutquote:Daarnaast heb ik al een hele stapel andere punten aangedragen waar jij blijkbaar niet inhoudelijk op in durft te gaan..... Jammer joh.....
Klopt!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:21 schreef kutvent het volgende:
[..]
Daarom koop ik NOOIT van die shit.
En toch weten ze me te bereiken.
Als ik ergens ook maar een idee krijg dat ze me gaan gebruiken in hun klantenbestand stuur ik een brief met het verzoek mijn gegevens NIET te gebruiken voor marketingdoeleinden. Tevens vraag ik dan een bevestiging daarvan!
En nog weten die sukkels me te bereiken.
Ik vermoed dat ze af en toe de telefoongids ter hand nemen of zo.
Nou en? Dan doe je je ogen toch dicht?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:21 schreef hanskepanske het volgende:
Er is nogal een verschil tussen een inbreker en een telemarketeer, vind je niet?
Een telemarketeer is niet fysiek aanwezig
Kijk kijk... De werkelijke aard komt boven... Argumenten werken niet meer dus ga je maar schelden?quote:Er zijn nog meer mensen die ook reageren, jankhout
Het callcenter waar ik werkte gebruikte inderdaad gewoon een bestand opgebouwd uit het telefoonboek. Overigens heb ik m'n nummer eens aangemeld op een site waardoor ik niet meer gebeld zou worden door callcenter, maar dat heeft niet bepaald gewerkt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:21 schreef kutvent het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze af en toe de telefoongids ter hand nemen of zo.
Neequote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:19 schreef Tique het volgende:
[..]
Doe jij dat filter dan eens snel uit!
Jij vind het niet storend om gebeld te worden door onbekende personen dus mag je ook stuk voor stuk al die ongewenste mailtjes gaan lezen!
Haha nee dat nog net niet, al schoot die gedachte wel eens door m'n hoofd, maar ik ga me maar niet met callcentercomplottheorien bezighouden.quote:
En zoals al eerder gemeld: Daar houden de callcenters zich helemaal niet aan.... heeft dus geen nut.... Vandaar ook dat er steeds meer mensen alle telefoontjes blokkeren die geen nummermelding geven....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:25 schreef hanskepanske het volgende:
Nee
Jij mag je ook gewoon aanmelden voor een blokkering die alle aangesloten callcenters moeten opvolgen.
Dat zou toch al aanwijzing genoeg moeten zijn voor dat soort bedrijven dat hun 'diensten' niet gewenst zijn en dat ze de maatschappij een plezier doen door hun toko op te heffen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:06 schreef hanskepanske het volgende:
1) Callcenters hebben maar een aantal lijnenen ter beschikking en die worden voor pakweg 80% gebruikt voor uitgaand telefoonverkeer. Als ze ook nog al teveel inkomende telefoonverkeer moeten verwerken (vanwege mensen die kwaad terugbellen om je ze stoorde o.i.d.) dan moeten ze dermate veel lijnen in gebruik nemen dat ze beter de KPN kunnen leasen
Dus als iedereen hier het email adres in jouw profiel even gaat bekijken en je een mailtje gaat sturen voor allerlei onzinnige dingen dan heb je daar geen bezwaar tegen? En dan natuurlijk niet een spamfilter gebruiken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:21 schreef hanskepanske het volgende:
Er is nogal een verschil tussen een inbreker en een telemarketeer, vind je niet?
Een telemarketeer is niet fysiek aanwezig
Nee maar ik vind het nogal storend wanneer je m.i. als een kind van 3 gaat lopen drammen omdat je niet snel genoeg een antwoord krijgt. Maare herhaal de vraag dan nog even die je bedoelt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:23 schreef Croga het volgende:
[..]
Nou en? Dan doe je je ogen toch dicht?
[..]
Kijk kijk... De werkelijke aard komt boven... Argumenten werken niet meer dus ga je maar schelden?
Jij denkt dat callcenters opereren om in de smaak te vallen bij de maatschappij en gewenste diensten te leveren?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:27 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat zou toch al aanwijzing genoeg moeten zijn voor dat soort bedrijven dat hun 'diensten' niet gewenst zijn en dat ze de maatschappij een plezier doen door hun toko op te heffen.
Die neem ik geeneens op.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:26 schreef Croga het volgende:
Vandaar ook dat er steeds meer mensen alle telefoontjes blokkeren die geen nummermelding geven....
Of aanmelden bij pr0n-sites!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:27 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dus als iedereen hier het email adres in jouw profiel even gaat bekijken en je een mailtje gaat sturen voor allerlei onzinnige dingen dan heb je daar geen bezwaar tegen? En dan natuurlijk niet een spamfilter gebruiken.
En als er geen vrije medewerker is worden er mensen gebeld die voor lul de telefoon opnemen. Vind je dat zelf niet een beetje onbeschoft? Mensen op zich al voor lul opbellen en dan ook eventueel niet eens de capaciteit hebben om ze nog te woord te staan ook (of om ze op zijn minst te laten wachten).quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:06 schreef hanskepanske het volgende:
2) Het fysieke bellen wordt gedaan door een computer die ongeveer 15 telefoonnummers per aanwezige medewerker belt. Als jij de telefoon opneemt wordt er een vrije medewerker gezocht, en die krijg jij dan aan de lijn. Duidelijk zo?
Dit topic staat bol van de manke vergelijkingen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat een kuttopic, en de vergelijking telefoonspam / helpdesk bellen slaat helemaal nergens op
Die zijn redelijk makkelijk te filteren via een spam filter, een random mailtje van een FOK!ker is een stuk lastiger te filteren.quote:
Nee, da's mijn punt nu ook. Het zijn parasieten die het niet verdienen te leven, mensen die zich willen verrijken ten koste van een ander. Werken voor of eigenaar zijn van een telemarketing bedrijf kwalificeerd iemand wat mij betreft automatisch voor TBS.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:28 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Jij denkt dat callcenters opereren om in de smaak te vallen bij de maatschappij en gewenste diensten te leveren?
Callcenters die aangesloten zijn houden zich er vaak wel aan kan ik je vertellen. Dat komt omdat verschillende organisaties (CBP, Consumentenbond) steeds kritischer kijken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:26 schreef Croga het volgende:
[..]
En zoals al eerder gemeld: Daar houden de callcenters zich helemaal niet aan.... heeft dus geen nut.... Vandaar ook dat er steeds meer mensen alle telefoontjes blokkeren die geen nummermelding geven....
Ik vind het eerlijkgezegd ook nogal een aparte manier van werken die de TS daar beschreef. Bij het bedrijf waar ik werkte werd door een computer gebeld via de telefoon van een actieve medewerker die dat dan ook in beeld zag. Niet zomaar een aantal nummers dus in de hoop dat een medewerker z'n lijn vrij had.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:31 schreef Lucille het volgende:
[..]
En als er geen vrije medewerker is worden er mensen gebeld die voor lul de telefoon opnemen. Vind je dat zelf niet een beetje onbeschoft? Mensen op zich al voor lul opbellen en dan ook eventueel niet eens de capaciteit hebben om ze nog te woord te staan ook (of om ze op zijn minst te laten wachten).
Jawel dat vind ik ook wel onbeschoftquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:31 schreef Lucille het volgende:
[..]
En als er geen vrije medewerker is worden er mensen gebeld die voor lul de telefoon opnemen. Vind je dat zelf niet een beetje onbeschoft? Mensen op zich al voor lul opbellen en dan ook eventueel niet eens de capaciteit hebben om ze nog te woord te staan ook (of om ze op zijn minst te laten wachten).
reply-adres is kutuser@gmail.comquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:32 schreef kutvent het volgende:
[afbeelding]
nog maar even ter herhaling
Zat jij net niet nog te klagen dat de TS slap was omdat ie ging schelden bij gebrek aan argumenten?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:32 schreef kutvent het volgende:
[afbeelding]
nog maar even ter herhaling
Stuur alles maar daarheen ja!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:35 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
reply-adres is kutvent@gmail.com
En nu weer ff normaal on-topic blijven. Ik bel jou ondertussen ook niet![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zat jij net niet nog te klagen dat de TS slap was omdat ie ging schelden bij gebrek aan argumenten?
Even bij de Neckermann het juist opgevraagdquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:36 schreef kutvent het volgende:
[..]
Stuur alles maar daarheen ja!
Topactie!
Bwoehahahaquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:36 schreef hanskepanske het volgende:
Even bij de Neckermann het juist opgevraagd
Als het goed is heb je een eigen mening.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Okay, ik hoef jouw argumenten in dit topic verder dus niet al te serieus te nemen.
Het was geen vraag hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:39 schreef kutvent het volgende:
[..]
Als het goed is heb je een eigen mening.
Gebruik die maar!
Ofwel: Die 2 telefoontjes die ik gemiddeld per maand krijg zjin van callcenters die niet aangesloten zijn..... Ofwel: Wat heeft die hele branchevereniging nog voor nut dan? Opheffen die zooi.... en alle callcenters er bijquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:32 schreef hanskepanske het volgende:
Callcenters die aangesloten zijn houden zich er vaak wel aan kan ik je vertellen. Dat komt omdat verschillende organisaties (CBP, Consumentenbond) steeds kritischer kijken.
Maar je hebt er verder geen problemen mee, met die onbeschoftheid?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:33 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Jawel dat vind ik ook wel onbeschoft
Kennelijk is het wel profijtelijk voor callcenters om hun activiteiten voort te zetten, dus al te veel kan ik het ze niet kwalijk nemen. Als je toch wil klagen dat ze wegmoeten kun je dus beter bij de overheid aankloppen, want zij zouden het wel kunnen verbieden, callcenters gaan zichzelf niet opheffen als ze winst draaien, enkel omdat mensen een hekel aan ze hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:44 schreef Croga het volgende:
[..]
Ofwel: Wat heeft die hele branchevereniging nog voor nut dan? Opheffen die zooi.... en alle callcenters er bij
Die bestanden kan je kopen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:50 schreef dramslag het volgende:
hoe komen ze trouwens aan je telefoonnummer?
uit de telefoongids?
Dit mag geloof ik niet eens.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:50 schreef dramslag het volgende:
hoe komen ze trouwens aan je telefoonnummer?
uit de telefoongids?
Überhaupt niet gebeld worden door een callcenter, dat bespaart pas ergernis.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:50 schreef Overlast het volgende:
Typisch topic weer.
Alle standaard dingen komen weer terug.
Ik werk ook bijeen callcenter een paar uurtjes per week en kan er ook niet van genieten als ik gebeld wordt door een callcanter.
Maar je er niet aan ergeren en vriendelijk zeggen dat je niet geinteresseerd bent bespaart veel ergernis.
Ja en nee... natuurlijk, het is onbeschoft maar ik kan er wel begrip voor opbrengen omdat een callcenter toch zo efficiënt mogelijk moet werken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:45 schreef Lucille het volgende:
[..]
Maar je hebt er verder geen problemen mee, met die onbeschoftheid?
onbeschoft zeker. Ik zet ze altijd in de wacht, hoelang mogen ze wachten voordat ze ophangen?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:54 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ja en nee... natuurlijk, het is onbeschoft maar ik kan er wel begrip voor opbrengen omdat een callcenter toch zo efficiënt mogelijk moet werken.
Ligt er aan... als ik bij een bedrijf als Boskalis in de wacht sta, zoals op dit momentquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
onbeschoft zeker. Ik zet ze altijd in de wacht, hoelang mogen ze wachten voordat ze ophangen?
Om eerlijk te zijn vind ik huis-aan-huisverkopers een stuk irritanter. Ik heb het ook eens geprobeerd maar het ging me gewoon te ver. Daarbij raakte ik voor mijn gevoel mensen pas écht in hun privésfeer. En ik wil het toch allemaal liever wat afstandelijker en zakelijker houdenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:56 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb een geheim nummer en wordt dus ook nooit gebeld. Alleen door instanties waar ik al eens iets gekocht heb of een abonnement heb (gehad), bv. de Volkskrant. En die bellen 1 keer per jaar ofzo.
Ik vind die verkopers in de stad minstens zo irritant eigenlijk. Helemaal als ze aan de deur komen 's avonds, zoals van het WNF laatst. Ik heb toch zwaar overwogen om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Waarom doe je dat ? Ben je gewoon iemand die het leuk vindt andere mensen lastig te vallen ? Krijg je dan niet ontzettend last van je geweten ? Hoe slaap jij 's nachts ?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:50 schreef Overlast het volgende:
Ik werk ook bijeen callcenter een paar uurtjes per week
Je moet eens in Eindhoven in het centrum gaan staan... Een gemiddelde zaterdag heeft een bezetting van 10 tot 20 leurende verkopers voor kranten, drinken, hapjes, of zijn uit op je centen voor 'het goede doel'quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:56 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb een geheim nummer en wordt dus ook nooit gebeld. Alleen door instanties waar ik al eens iets gekocht heb of een abonnement heb (gehad), bv. de Volkskrant. En die bellen 1 keer per jaar ofzo.
Ik vind die verkopers in de stad minstens zo irritant eigenlijk. Helemaal als ze aan de deur komen 's avonds, zoals van het WNF laatst. Ik heb toch zwaar overwogen om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Ik vraag me nu toch wel ernstig af hoe jij en anderen zoals jij nou in de dagelijkse omgang zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:02 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom doe je dat ? Ben je gewoon iemand die het leuk vindt andere mensen lastig te vallen ? Krijg je dan niet ontzettend last van je geweten ? Hoe slaap jij 's nachts ?
Ja maar dat is op straat! Dat vind ik persoonlijk toch iets minder erg.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Je moet eens in Eindhoven in het centrum gaan staan... Een gemiddelde zaterdag heeft een bezetting van 10 tot 20 leurende verkopers voor kranten, drinken, hapjes, of zijn uit op je centen voor 'het goede doel'![]()
Da's natuurlijk een ruk-vergelijking. Mijn werk wordt ik voor betaald, en mensen bellen me niet op mijn thuis-nummer tijdens het eten.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:06 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik vraag me nu toch wel ernstig af hoe jij en anderen zoals jij nou in de dagelijkse omgang zijn.
Heb je een baan? Zo ja, reageer je dan ook zo tegen leveranciers/klanten als zij jou "ongevraagd" bellen?
Ik ben heel aardigquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:06 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik vraag me nu toch wel ernstig af hoe jij en anderen zoals jij nou in de dagelijkse omgang zijn.
Yep.quote:Heb je een baan?
Dat doen ze niet (ben programmeur)quote:Zo ja, reageer je dan ook zo tegen leveranciers/klanten als zij jou "ongevraagd" bellen?
Ik vraag me alleen af waarom je dan niet professioneel kunt blijven tegenover callcenters die jou 's avonds bellen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's natuurlijk een ruk-vergelijking. Mijn werk wordt ik voor betaald, en mensen bellen me niet op mijn thuis-nummer tijdens het eten.
Toen ik daar werkte was ik net een jaartje even met de studie gestopt om wat te gaan werken, maar met slechts een HAVO diploma op zak en de werkloosheid die destijds erg opkwam was er niet al te veel keus. Schoonmaakwerk, lopende band werk of een kantoorbaantje waarbij je mensen belt. De keuze was voor mij wel snel gemaakt. Ik denk dat er maar weinig mensen zitten bij zo'n callcenter die het voor hun plezier doen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:02 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom doe je dat ? Ben je gewoon iemand die het leuk vindt andere mensen lastig te vallen ? Krijg je dan niet ontzettend last van je geweten ? Hoe slaap jij 's nachts ?
Zoals ik al zei is professie en prive gescheiden bij me. Ik hoef niet professioneel te doen naar iemand die me in mijn prive-leven contacteerd. Da bepaal ik zelf wel hoe ik reageer. Dit is trouwens nooit onvriendelijk hoor.. dat is weer iets anders. Maar in de wacht zetten heb ik ook 'lol' aan, want vragen hoe ze aan m'n nummer komen is vragen om een onprofessioneel antwoord; " Dat kan ik niet zeggen" "Dat weet ik niet"... "lik mijn reet" zeg ik danquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:19 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waarom je dan niet professioneel kunt blijven tegenover callcenters die jou 's avonds bellen.
En ja ik word ook wel eens gebeld op een moment dat ik denk van "Rot naar je moer"
maar dan probeer ik alsnog beleefd te zeggen dat ik er even niet voor open sta
ook voor Aarrggh
Die wacht vind ik eigenlijk ook wel lol jaquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is professie en prive gescheiden bij me. Ik hoef niet professioneel te doen naar iemand die me in mijn prive-leven contacteerd. Da bepaal ik zelf wel hoe ik reageer. Dit is trouwens nooit onvriendelijk hoor.. dat is weer iets anders. Maar in de wacht zetten heb ik ook 'lol' aan, want vragen hoe ze aan m'n nummer komen is vragen om een onprofessioneel antwoord; " Dat kan ik niet zeggen" "Dat weet ik niet"... "lik mijn reet" zeg ik dan
Rare keus, schoonmaakwerk en lopende band werk is nog te begrijpen dat je dat doet.. maar een callcenter. Iemand die voor z'n werk schattige puppies doodmartelt wordt door 'de maatschappij' denk ik minder erg uitgekotst dan iemand die ongevraagd mensen belt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Toen ik daar werkte was ik net een jaartje even met de studie gestopt om wat te gaan werken, maar met slechts een HAVO diploma op zak en de werkloosheid die destijds erg opkwam was er niet al te veel keus. Schoonmaakwerk, lopende band werk of een kantoorbaantje waarbij je mensen belt. De keuze was voor mij wel snel gemaakt.
Om dezelfde reden dat je niet 'professioneel beleefd' blijft tegen iemand die jou op straat beroofd (hij doet toch ook maar z'n werk...)quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:19 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af waarom je dan niet professioneel kunt blijven tegenover callcenters die jou 's avonds bellen.
Klopt niet! Bij een beroving worden jouw bezittingen al dan niet met geweld van jou ontvreemd bij telefonische verkoop wordt er geen schade berokkend.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:36 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat je niet 'professioneel beleefd' blijft tegen iemand die jou op straat beroofd (hij doet toch ook maar z'n werk...)
Tuurlijk wel, ten eerste word ik gestoord, ten tweede heeft vrije tijd wel degelijke een economische waarde.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:42 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Klopt niet! Bij een beroving worden jouw bezittingen al dan niet met geweld van jou ontvreemd bij telefonische verkoop wordt er geen schade berokkend.
Whaha.. jonge.. zo'n gesprekje kan in 30 seconden geklaard zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:42 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ten eerste word ik gestoord, ten tweede heeft vrije tijd wel degelijke een economische waarde.
Dat is dan ook wel zooooooo stoer hè... mensen uitschelden die hun werk doen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:46 schreef Tijn het volgende:
Ik werd laatst gebeld door een bandje. Dat was helemaal genant. Ze durven blijkbaar niet eens meer zelf te bellen, maar laten het lekker door een computer doen. Ze halen alle lol uit het uitschelden van callcentermedewerkers
Al duurde het minder dan een seconde, het is gewoon irritant als onbekenden je telefonisch lastig vallen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:47 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Whaha.. jonge.. zo'n gesprekje kan in 30 seconden geklaard zijn.
Nee, want bij de pinautomaat wachten is nu eenmaal iets dat onvermijdelijk is. Dat ik gebeld word is helemaal nergens voor nodig. Het kan trouwens wel meer dan 30 seconden kosten, stel dat je net ergens geconcentreerd mee bezig was, het kost gemiddeld 8 minuten voordat je weer net zo geconcentreerd bent als je daarvoor was.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:47 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Whaha.. jonge.. zo'n gesprekje kan in 30 seconden geklaard zijn.
Klaag jij ook bij je bank als je langer dan een minuut moet wachten voor de pinautomaat?
Wedden dat het geen bandje was, maar een digitaal geheugen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:46 schreef Tijn het volgende:
Ik werd laatst gebeld door een bandje. Dat was helemaal genant. Ze durven blijkbaar niet eens meer zelf te bellen, maar laten het lekker door een computer doen. Ze halen alle lol uit het uitschelden van callcentermedewerkers
Mensen telefonisch irriteren heeft meer met terrorisme te maken dan met werk.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:48 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel zooooooo stoer hè... mensen uitschelden die hun werk doen.
Hoe zou jij t vinden als ik jou een uit ga schelden terwijl je aan t werk bent? Denk niet dat je t waardeert
Ik doe nuttig werk.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:48 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel zooooooo stoer hè... mensen uitschelden die hun werk doen.
Hoe zou jij t vinden als ik jou een uit ga schelden terwijl je aan t werk bent? Denk niet dat je t waardeert
Stel dat je aan het neuken bent, je wordt gebeld, raakt helemaal emo en slap, hoe lang kan dat wel niet duren voordat je weer net zo geconcentreerd bent als je daarvoor was.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:49 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, want bij de pinautomaat wachten is nu eenmaal iets dat onvermijdelijk is. Dat ik gebeld word is helemaal nergens voor nodig. Het kan trouwens wel meer dan 30 seconden kosten, stel dat je net ergens geconcentreerd mee bezig was, het kost gemiddeld 8 minuten voordat je weer net zo geconcentreerd bent als je daarvoor was.
Inderdaad, dat komt er ook nog eens bij. Niet eens charmante analoge saturatie en filtering, maar een koel en levenloos digitaal chipjequote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:49 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wedden dat het geen bandje was, maar een digitaal geheugen.
Die post herinnerde me aan een mp3tje dat ik nog had staanquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen telefonisch irriteren heeft meer met terrorisme te maken dan met werk.
Volgens mij hebben callcenter medewerkers op de maatschappelijke ladder net zo'n status als verkrachters op de status ladder van de bajes.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:51 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik doe nuttig werk.
Callcenter medewerker is echt het laagste van het laagste wat er bestaat. Ik heb meer begrip voor de flitspaalnazi's van de verkeerspolitie dan voor callcenter medewerkers.
Daarom bellen we tijdens etenstijd... je mag dan verwachten dat je msen hooguit tijdens het eten stoortquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
Stel dat je aan het neuken bent, je wordt gebeld, raakt helemaal emo en slap, hoe lang kan dat wel niet duren voordat je weer net zo geconcentreerd bent als je daarvoor was.
Ik vind mijn werk ook nuttigquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:51 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik doe nuttig werk.
Callcenter medewerker is echt het laagste van het laagste wat er bestaat. Ik heb meer begrip voor de flitspaalnazi's van de verkeerspolitie dan voor callcenter medewerkers.
Je kan ook normaal reagerenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:53 schreef Lucille het volgende:
[..]
Volgens mij hebben callcenter medewerkers op de maatschappelijke ladder net zo'n status als verkrachters op de status ladder van de bajes.![]()
En verder niemand.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:57 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik vind mijn werk ook nuttigen mijn collega's ook..
Jawel maar ik denk dat jij dat niet begrijpt.. gezien het feit dat je de rest van mn post weglaat.quote:
Nee IK bel niet rond etenstijdquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:04 schreef Tijn het volgende:
Als bedrijven je doelgroep zijn, waarom bel je dan rond etenstijd, als alle bedrijven hun deuren gesloten hebben?
Je kunt ook een echte baan zoeken in plaats van een kneuzenjob.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:58 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Je kan ook normaal reageren
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:07 schreef Tique het volgende:
Weet je waarom je een telefoonaansluiting hebt?
Zodat je bereikbaar bent voor mensen aan wie jij je nummer hebt gegeven, of die je nodig moeten spreken
Callcenters horen hier niet onder!
Om reclame via de post te krijgen heb je ook niet aangevraagd (meestal..), dus dat hoor je ook niet te krijgen!
Zijn er geen minder storende baantjes te vinden voor de mentaal gehandicapten dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:08 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
..
Het is ook niet zo dat ik me in letterlijke zin gekrenkt voel maar ik vind dat er heus wel eens een beetje meer waardering mag zijn voor het feit dat callcenter medewerkers gewoon aan het werk zijn.
..
Oh joh. Ja, ik was ff in de war vanwege dat "we" van je:quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:08 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Nee IK bel niet rond etenstijd
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:55 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Daarom bellen we tijdens etenstijd
Eerst lezen, dan reagerenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:09 schreef Roquefort het volgende:
Je kunt ook een echte baan zoeken in plaats van een kneuzenjob.![]()
Enneh, tuurlijk mag jij van het kneuzencentrum mij bellen 's avonds.
Ik vind het wel lekker om af en toe zo'n telefoonmongool volkomen aan gort te schelden.
Knurft.![]()
(eerste keer dat ik de kotssmiley gebruik- ook best lekker ontdek ik nu)
Deurwaarders zijn in de regel heel nuttig, omdat er nu eenmaal mensen in onze maatschappij rondlopen die wanbetalers zijn. Dat kost bedrijven, en dus uiteindelijk de maatschappij, handen vol geld. De enige mensen die steen en been klagen over deurwaarders zijn de wanbetalers zelf (of een paar onschuldige mensen die ten onrechte beschuldigd worden van het niet nakomen van een financiele afspraak).quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:08 schreef hanskepanske het volgende:
De deurwaarder wordt ook nooit je beste maat en toch is het beter dan van een uitkering leven
Bij mij thuis kaffer ik iedereen uit die me overbodig stoort.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:11 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Wat is je punt? Jij geeft je nummer aan De Telefoongids B.V. (commercieel bedrijf ja) dus jij neemt daarmee bewust het "risico" dat je door onbekenden gebeld wordt.
Als iemand dan ook nog vraagt of hij/zij gelegen belt zie ik werkelijk t probleem niet
Als ze zich niet aan die etiquette houden mag je ze wat mij betreft gerust uitkafferen
Misschien is het wel zo moeilijk omdat je "klanten" helemaal niet op je zitten te wachten.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:13 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ga het zelf maar eens proberen, zonder gekheid, je zuklt zien dat het je vies tegen valt hoe moeilijk/zwaar het eigenlijk is als je het goed wilt doen
Ben niet boos maar wat denk je van Elsevier's weekblad? Zodat je alles scherper gaat zien? 10 weken voor maar 10 eu...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh joh. Ja, ik was ff in de war vanwege dat "we" van je:
[..]
Pelsrob jagen is ook een echte baan, want het doodknuppelen van een beestje valt ook vies tegen en is moeilijk/zwaar. Is dat dan het criterium om waardering voor het werk te krijgen?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:13 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Eerst lezen, dan reageren
Bovendien is callcenterwerk een echte baan
Ga het zelf maar eens proberen, zonder gekheid, je zuklt zien dat het je vies tegen valt hoe moeilijk/zwaar het eigenlijk is als je het goed wilt doen
Ik had het ook over "onze" etiquette, aangebrande batswaffel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:14 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Bij mij thuis kaffer ik iedereen uit die me overbodig stoort.
Wie ben jij dat je de etiquette bij andere mensen thuis denkt te kunnen bepalen.
Oh ja, ik weet het al, de call-center-kneus.![]()
![]()
Ik wordt geen dealer, geen hoer, geenputjesschepper en geen callcentermedewerker.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:13 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Eerst lezen, dan reageren
Bovendien is callcenterwerk een echte baan
Ga het zelf maar eens proberen, zonder gekheid, je zuklt zien dat het je vies tegen valt hoe moeilijk/zwaar het eigenlijk is als je het goed wilt doen
Mits het doodknuppelen van [voornoemde zeehondjes] rond etenstijd gebeurt, wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:17 schreef Lucille het volgende:
Pelsrob jagen is ook een echte baan, want het doodknuppelen van een beestje valt ook vies tegen en is moeilijk/zwaar. Is dat dan het criterium om waardering voor het werk te krijgen?
[afbeelding]
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een ouden wijvenblad als Elsevier, ook niet voor 10 euro.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:15 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ben niet boos maar wat denk je van Elsevier's weekblad? Zodat je alles scherper gaat zien? 10 weken voor maar 10 eu...
Klopt maar ik moet zeggen dat mensen over het algemeen (zoals al eerder door iemand gezegd) heel makkelijk reageren, ook al ze geen zin hebben in het gesprek. En dat kan je toch ook op een normale manier zeggen?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo moeilijk omdat je "klanten" helemaal niet op je zitten te wachten.
Wat heb ik aan jouw etikwette als bij mij thuis de telefoon gaat tijdens het eten?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:18 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ik had het ook over "onze" etiquette, aangebrande batswaffel.
Denk je?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:20 schreef hanskepanske het volgende:
Dan voel jij je daarna ook een stuk beter denk ik dan wanneer je iemand verrot zit te schelden.![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mits het doodknuppelen van [voornoemde zeehondjes] rond etenstijd gebeurd, wel.
Wordt dan sociaal werker in plaats van zo'n kneuzenvak, als je zo boordevol goede adviezen zit!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:20 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Klopt maar ik moet zeggen dat mensen over het algemeen (zoals al eerder door iemand gezegd) heel makkelijk reageren, ook al ze geen zin hebben in het gesprek. En dat kan je toch ook op een normale manier zeggen?
Dan voel jij je daarna ook een stuk beter denk ik dan wanneer je iemand verrot zit te schelden.![]()
Kom kom Jane, een beetje professionele houding moet kunnen he, je zit immers thuis te eten.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Denk je?Ik ben van nature een vrij rustig persoon, maar het kost mij echt steeds meer moeite om 'vriendelijk' te blijven.
Al ben je wel aan het eten, ik bel tijdens kantoorurenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:21 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Wat heb ik aan jouw etikwette als bij mij thuis de telefoon gaat tijdens het eten?
En ja - blabla - nu ga je weer zeggen dat ik moet lezen want jij belt niet tijdens het eten - maar hoe weet jij in vredesnaam hoe laat wij eten, malloot?
Heb het geprobeerd maar op de RIAGG hotline verkocht ik meer dan ik hielpquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:23 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Wordt dan sociaal werker in plaats van zo'n kneuzenvak, als je zo boordevol goede adviezen zit!
Heus, er is echt wel echt werk te vinden, als je maar je best doet!
Idem dito hier, voor het geval meneer de TS zich afvraagt waar mijn irritatie vandaan komt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:18 schreef Jane het volgende:
De laatste tijd loopt het bij mij wel echt de spuigaten uit. Bijna dagelijks wel een of ander callcenter aan de lijn. Ik spreek die lui gewoon bijna vaker dan mijn vrienden.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kom kom Jane, een beetje professionele houding moet kunnen he, je zit immers thuis te eten.
Je hebt gelijk, Tijn. Ik zal me binnenkort inschrijven voor een cursus Conflicthantering.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kom kom Jane, een beetje professionele houding moet kunnen he, je zit immers thuis te eten.
Dat is leuk voor je, maar over bedrijven die andere bedrijven tijdens kantooruren bellen hebben we het niet. Bedrijven hebben daar telefonistes voor in dienst die zijn aangenomen om dit soort werk te doen. Ze krijgen er betaald voor en dienen het inderdaad met professionele beleefdheid af te handelen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:24 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Al ben je wel aan het eten, ik bel tijdens kantooruren
L-U-L, als ik m'n NRC van de mat haal, dan is die de helf van de prijs door die rommel die ik zo kan overslaan. Als jij of een van de andere kansloze rukkertjes me belt om me tuinstoelen of kozijnen te verkopen, dan HEB IK DAAR NIKS AAN! En dat ook nog op een tijd dat ik het niet wil. Kortom, callcenters zuigen, de medewerkers ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:39 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
L-E-Z-E-N de vergelijking gaat niet om het medium of de advertentie an sich, het gaat er om dat je in beide gevallen zogenaamd "ongewenst geconfronteerd wordt met reclame"
Ik krijg vaak genoeg van die callcenter figuren aan de lijn die er best moeite mee hebben dat ik absoluut geen interesse heb in hun fantastische aanbod. Vooral de aanbiedingen van de energiebedrijven om over te stappen op goedkope stroom zijn storend. In plaats van een vriendelijk 'bedankt voor uw aandacht en een prettige avond' als ik geen interesse heb krijg je dan iemand die kostte wat het kost mij wilt overtuigen dat ik echt goedkope stroom moet nemen. "Maar wilt u dan geen goedkope stroom' vroeg eens iemand. "Nee" zei ik, "ik gebruik graag dure stroom".quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:20 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Klopt maar ik moet zeggen dat mensen over het algemeen (zoals al eerder door iemand gezegd) heel makkelijk reageren, ook al ze geen zin hebben in het gesprek. En dat kan je toch ook op een normale manier zeggen?
Dan voel jij je daarna ook een stuk beter denk ik dan wanneer je iemand verrot zit te schelden.![]()
Verklaart een boel jaquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:25 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Idem dito hier, voor het geval meneer de TS zich afvraagt waar mijn irritatie vandaan komt.
Bel me dan ook op kantoor! En niet thuis.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:24 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Al ben je wel aan het eten, ik bel tijdens kantooruren
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:26 schreef Lucille het volgende:
"Nee" zei ik, "ik gebruik graag dure stroom".![]()
Je bent echt niet goed wijs, man!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:27 schreef hanskepanske het volgende:
Het is gemiddeld genomen al uitzonderlijk te noemen als je 2 x in 1 maand gebeld wordt.
En dan ook nog het liefst als je aan het werk bent. De kaffers.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:29 schreef Tijn het volgende:
En wat helemaaaaaaaaal irritant is, is als ze je op je mobiel bellen
Inderdaad. Ik heb relaties verbroken met minder tekst en uitleg dan die callcenterfiguren van me hebben willen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:29 schreef Lucille het volgende:
Ze willen ook altijd weten waarom in geen interesse heb. Hoezo? Is het feit dat ik zeg geen interesse te hebben niet voldoende dan? Het zou voldoende moeten zijn.
Betwijfel of t werkt.. dan kan je gewoon op een later tijdstip gebeld worden zo van " Het kwam toen niet uit... nu wel?"quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:28 schreef Jane het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat Lucille zegt klopt trouwens helemaal. Ik moet zelf ook steeds vaker overgaan tot de 'Ik hang NU op'-methode.
En dan vind je het gek dat die mensen worden uitgescholden?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:31 schreef hanskepanske het volgende:
Betwijfel of t werkt.. dan kan je gewoon op een later tijdstip gebeld worden zo van " Het kwam toen niet uit... nu wel?"
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb relaties verbroken met minder tekst en uitleg dan die callcenterfiguren van me hebben willen.
Ja en nee, de post die Jane hieronder geeft is compleet afdoendequote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En dan vind je het gek dat die mensen worden uitgescholden?
Dat zal toch ook wat zijn!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:34 schreef hanskepanske het volgende:
[..]![]()
Nah ok, het is wel eens irritant maar bij veel mesnen leven nou eenmaal soms verkeerde beelden. En zeg nou eerlijk.. bijvoorbeeld eens een keertje een weekblad uitproberen "no strings attached" das toch wel eens leuk?
Doe ik regelmatig.. 10 weekjes Elsevier (is geen ouwe wijvenblad trouwens)en daarna stopt het weer, krijg je een briefje of je er nog 10 wilt en dat kan je gewoon wegschmeissen!
Ehh, nee dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:34 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
En zeg nou eerlijk.. bijvoorbeeld eens een keertje een weekblad uitproberen "no strings attached" das toch wel eens leuk?
Wat Tijn zegt dus!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb meestal al opgehangen voor de eerste 6 zinnen hoor, Luus.
Inderdaad. Als ik een bepaald blad wil lezen, wil ik er ook wel voor betalen. En als ik het niet wil, wil ik het gewoon niet, ook al is het gratis.quote:
Dat kost hun ook weer minder geld aan telefoonkosten, je moet ze wel een beetje op kosten jagen natuurlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb meestal al opgehangen voor de eerste 6 zinnen hoor, Luus.
Maar als je meteen ophangt willen ze nog wel eens terugbellen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:43 schreef Jane het volgende:
Maar dan zit je wel al veel te veel van je tijd aan die lui te verdoen, Lucille. Wat is er mis met na 3 woorden zeggen 'sorry, geen interesse. Tuut tuut tuut....'?
De hoorn ernaast leggen en gewoon verder gaan eten, dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:44 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat kost hun ook weer minder geld aan telefoonkosten, je moet ze wel een beetje op kosten jagen natuurlijk.Bovendien kunnen ze minder mensen lastig vallen als ze wat langer aan de lijn zijn. Denk ook eens aan je medemens Tijn.
Inderdaad, zeker bij bladen die we toch wel allemaal kennen is er vaak een reden waarom we het niet kopen. Omdat het gewoon een kutblad is of omdat je toch geen interesse hebt in de onderwerpen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ik een bepaald blad wil lezen, wil ik er ook wel voor betalen. En als ik het niet wil, wil ik het gewoon niet, ook al is het gratis.
Das ook wel een leuke. Of het callcenter in de wacht stand zetten, kijken hoe lang het duurt voordat ze ophangen. "Ja hallo, momentje .........."quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:45 schreef Jane het volgende:
[..]
De hoorn ernaast leggen en gewoon verder gaan eten, dus.
Mijn broer kreeg ook een keer zo'n telefoontje. "Ja, wij denken dat we u een heel goed bod kunnen doen wat betreft uw hypotheek". Mijn broer woont dus ook in een huurhuis. En dat huis staat er al ruim 45 jaar. Dus je mag toch verwachten dat die gegevens enigzins up-to-date kunnen zijn. Maar nee, ze bellen gewoon random nummers.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:52 schreef MaLo het volgende:
Call centers doen ook zo weinig vóóronderzoek.
Hoe vaak wij wel niet gebeld zijn door bureaus die onze hypotheek kunnen verlagen of door bedrijven die kunststof kozijnen willen aansmeren. Wij hebben een huurhuis!
Als ze een klein beetje onderzoek doen, weten ze toch al dat ze mensen met een bepaalde postcode niet hoeven te bellen?
Ook leuk: "Met die en die van bladiebla. Bent u de eigenaresse van de woning?" "Nee, dat is de woningbouwvereniging" Klaar.
Echt een vergelijking die kant noch wal raakt. De krant koop je zelf en een advertentie is zo omgeslagen. Bovendien lees je deze op een tijdstip dat het jou uitkomt. Telefoonterreur is van een geheel andere orde. Ik zou het niet willen zeggen, maar het is de typische logica van een callcentermedewerker die je hier tentoonspreidt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
Die mensen moeten niet zo janken, dan sluit je toch lekker je telefoon af?
Of bel jij ook de uitgever van bijv. de Telegraaf (of welke krant je ook leest) omdat jij ongevraagd geconfronteerd wordt met een paginagrote advertentie van een supermarktketen?![]()
Nee knurft dat is er niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Er is dunkt me ook nog wel een niet onbelangrijk verschil tussen een callcenter en een helpdesk.
Ja die doordrammers zijn het ergste ja. Ik heb zelf een blauwe maandag callcenterwerk gedaan (inbound overigens) en ik heb erg gelachen om de collega's die krantjes moesten verkopen. Twee meisjes tegenover me die dachten dat ze die bonus wel even binnen zouden slepen. Nou dat viel tegen. Om de haverklap dove oma's om de telefoon die er geen hout van begepen of mensen die meteen ophingen. En toen kwam ook nog de supervisor langs die ze vertelde dat ze teveels calls hadden in een uur en dat ze dus harder door moesten drammen, ook bij oma's met alleen AOW...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik krijg vaak genoeg van die callcenter figuren aan de lijn die er best moeite mee hebben dat ik absoluut geen interesse heb in hun fantastische aanbod. Vooral de aanbiedingen van de energiebedrijven om over te stappen op goedkope stroom zijn storend. In plaats van een vriendelijk 'bedankt voor uw aandacht en een prettige avond' als ik geen interesse heb krijg je dan iemand die kostte wat het kost mij wilt overtuigen dat ik echt goedkope stroom moet nemen. "Maar wilt u dan geen goedkope stroom' vroeg eens iemand. "Nee" zei ik, "ik gebruik graag dure stroom".![]()
De callcenter medewerker was met stomheid geslagen.
Sterf. Pijnlijk, nee ik meen het persoonlijk, echt!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Dat zijn trouwens dezelfde apen die meteen naar (bijvoorbeeld!) Versatel bellen omdat hun consumentenADSL het maar liefst 2 dagen niet doet. Die moeten voortaan lekker niet bellen want wij mogen hen ook niet bellen
[..]
Hallo, zodra ze die bel hebben laten overgaan en ik moet opnemen is het al storend, hoor!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 03:50 schreef Libris het volgende:
Hij bedankte me voor mijn tijd en hing op. 31 seconden. Niet echt storend dus...
Nee hoor, jehova's hebben tenminste een 'zwarte lijst' waar ze niet meer komen. Onze hele wijk staat er op geloof ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:00 schreef Tique het volgende:
'Callcenters' zijn net jehova getuigen, hoevaak je hun voet ook breekt tussen de deur ze blijven terugkomen
Is dat uberhaupt rechtsgeldig dan? Hoe willen ze bewijzen dat je ermee accoord bent gegaan zonder handtekening?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:41 schreef MaLo het volgende:
Zou er werkelijk iemand zo stom zijn om maar telefonisch een contract op te laten maken zonder er ook maar een letter van gelezen te hebben?![]()
Telefonische verkoop is echt VRESELIJK irritantquote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:13 schreef hanskepanske het volgende:
Je ziet ze eens in de zoveel tijd langs huppelen. Mensen die niks beters kunnen bedenken dan janken en zeiken over callcenters en hun medewerkers.
Naast de quasi-stoere (tevens onware) verhalen als " Ik vraag altijd naar hun leidinggevende" vooral de mensen die vinden dat ze " te vaak ongewenst lastig gevallen worden".
Die mensen moeten niet zo janken, dan sluit je toch lekker je telefoon af?
Of bel jij ook de uitgever van bijv. de Telegraaf (of welke krant je ook leest) omdat jij ongevraagd geconfronteerd wordt met een paginagrote advertentie van een supermarktketen?![]()
Ik ben het met mensen eens die zeggen dan de kwaliteit zorgvuldig bewaakt moet worden. Ik ben het er niet mee eens als mensen stellen dat telefonische verkoop of telefonische dienstverlening uitsluitend voor zwakzinnigen is.
Dat zijn trouwens dezelfde apen die meteen naar (bijvoorbeeld!) Versatel bellen omdat hun consumentenADSL het maar liefst 2 dagen niet doet. Die moeten voortaan lekker niet bellen want wij mogen hen ook niet bellen
Game on![]()
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Op mijn werk (ik zit op een helpdesk notabene) word ik ook de godganse dag door gebeld door allerlei instanties of we geen interesse in hun producten hebben. Kost me zo een half uur tot uur per DAG alleen al om die pipo's af te poeieren, zo veel bellen er.
Ik ben ook vaak zat gebeld over kunstof dakramen en hypotheken die overgesloten kunnen worden. Ik doe dan meestal maar of ik geinteresseerd ben en naderhand vraag ik of ze me over een jaar ofzo kunnen terugbellen als ik niet meer bij mijn ouders woonquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:52 schreef MaLo het volgende:
Call centers doen ook zo weinig vóóronderzoek.
Hoe vaak wij wel niet gebeld zijn door bureaus die onze hypotheek kunnen verlagen of door bedrijven die kunststof kozijnen willen aansmeren. Wij hebben een huurhuis!
Als ze een klein beetje onderzoek doen, weten ze toch al dat ze mensen met een bepaalde postcode niet hoeven te bellen?
Ook leuk: "Met die en die van bladiebla. Bent u de eigenaresse van de woning?" "Nee, dat is de woningbouwvereniging" Klaar.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
![]()
Dus (telemarketing)callcenters bellen ook perongeluk andere (inbound/helpdesk) callcenters?![]()
![]()
Werkelijk de grootste onzin die ik hier ooit heb gelezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Iemand die voor z'n werk schattige puppies doodmartelt wordt door 'de maatschappij' denk ik minder erg uitgekotst dan iemand die ongevraagd mensen belt.
Ik hield een tijdlang een gewoon gesprek (dus niet leterlijk een script oplezen) en sprak mensen op een serieuze toon aan zonder gefaked enthousiasme. Ik verkocht daarmee bijna het hoogste van de afdeling en niemand bij de leiding had er problemen mee. Tot ik, na wekenlang goed verkocht te hebben op die manier, 1 middag iets minder verkocht en meteen te horen kreeg dat ik me strikt aan het script moest gaan houden en veel enthousiasme erin moest leggen. Gevolg: ik verkocht bijna niks meer, motivatie langzaam verdwenen en uiteindelijk ontslag genomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:47 schreef marcb1974 het volgende:
Tegenwoordig beginnen ze eerst heel gespeeld vriendelijk een soort van gesprek. Doe dat nou gewoon niet, zeg wat je wilt en waarom en dan zijn we zo weer van elkaar af, zonder irritatie aan beide kanten.
Hahha laat die mensen lekker in de waan dat ze stoer zijn joh ..quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Werkelijk de grootste onzin die ik hier ooit heb gelezen.
Oh en ik sta nog steeds te kijken van al die stoere verhalen van wat mensen wel niet allemaal uithalen en weten te zeggen als ze callcenters aan de lijn krijgen, want ik heb dat dus nooit meegemaakt tijdens het bellen.
Mwoah, als je groene stroom verkoopt moet je ook weer niet op al te veel verkopen rekenen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hahha laat die mensen lekker in de waan dat ze stoer zijn joh ..
Zijn zat mensen die wel op je aanbiedingen in gaan toch >?> anders had je geen werk lijkt me ..
Uiteraard komt dit wel gewoon voor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:26 schreef Jane het volgende:
Uitschelden doe ik inderdaad ook niet, maar ik zeg wel degelijk geërgerd dat diegene me vreselijk stoort en dat ik een verschrikkelijke hekel heb aan dit soort telefoontjes. Gevolgd door de mededeling dat ik ga ophangen. Niet stoer, ik meen het gewoon. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die op deze manier reageert.
First of all : goeiemorgenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is dat uberhaupt rechtsgeldig dan? Hoe willen ze bewijzen dat je ermee accoord bent gegaan zonder handtekening?
Heb je het niet verkeerd begrepen? Lijkt me namelijk eerder dat ze door wat telefonisch besproken zou worden een contract opstellen en dat naderhand voor ondertekening naar jullie toezenden.
Neequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 04:14 schreef StefanP het volgende:
TS is een kneus die zijn leven bij een callcenter slijt...
En das toch de manier hè.. een normaal gesprek voeren, ik denk dat dan ook iedereen hier wel begrip kan opbrengen voor callcenters en hun mensen... maar inderdaad van die opgefokte buffnuckles die verprutsen tquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik hield een tijdlang een gewoon gesprek (dus niet leterlijk een script oplezen) en sprak mensen op een serieuze toon aan zonder gefaked enthousiasme. Ik verkocht daarmee bijna het hoogste van de afdeling en niemand bij de leiding had er problemen mee. Tot ik, na wekenlang goed verkocht te hebben op die manier, 1 middag iets minder verkocht en meteen te horen kreeg dat ik me strikt aan het script moest gaan houden en veel enthousiasme erin moest leggen. Gevolg: ik verkocht bijna niks meer, motivatie langzaam verdwenen en uiteindelijk ontslag genomen.
Dus sorry, ik heb het wel geprobeerd mensen serieus te benaderen, maar de leiding ontbreekt het nog wel eens aan inschattingsvermogen.![]()
Als je die contracten zo smerig vind dan luister je blijkbaar niet goed. Als er daarentegen voorwaarden instaan die absoluut niet besproken zijn, dan is het contract niet rechtsgeldig. Bovendien heb je geen 8 dagen maar 10 werkdagen (oftewel 2 weken).quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:11 schreef veldmuis het volgende:
Gelukkig heb je dan 8 dagen bedenktijd, da's weer wel handig bij dat soort smerige contracten
haha.. ja, en je zit drie jaar vast aan een prijs. Leuk als de prijzen omhoog schieten, jij je maar lens betalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:20 schreef MaLo het volgende:
Mijn vriend legt nét de hoorn neer. Iemand van Essent. Of we niet 10% goedkopere stroom willen. We hoeven alleen maar telefonisch onze gegevens door te geven en het contract wordt opgemaakt!
Toen mijn vriend vroeg of er niet eerst een informatiepakket kon worden opgestuurd zodat we het eventueel op te maken contract konden doorlezen, , zei de callcentercneus dat dat niet kon. Het was een TELEFONISCHE aanbieding, geen schriftelijke.
Nou ja, dan niet![]()
Callcenters zijn niet meer verplicht om hun database te vergelijken met die van InfoFilter.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:07 schreef Sirolf het volgende:
En voor iedereen die minder telefoontjes wilt ontvangen van callcenters is er een supereenvoudige manier om in ieder geval een deel te laten stoppen zonder de telefoon op te nemen. Laat gewoon via InfoFilter weten dat je niet gebeld wilt worden!
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php
Daarna is die kermis hier met ongeveer 7/8e afgenomen (van 2x per week naar HOOGUIT 1x per maand).
link : http://www.infofilter.nl/(...)3dc988a9b700f0d57e60quote:Uw gegevens worden ter blokkade aangeboden bij de bedrijven en organisaties die zijn aangesloten bij de Stichting Infofilter
Je spreekt jezelf tegenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha.. ja, en je zit drie jaar vast aan een prijs. Leuk als de prijzen omhoog schieten, jij je maar lens betalen.
Het is onfatsoenlijk om een aanzienlijk deel van de werkende bevolking te kleinerequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:22 schreef Roquefort het volgende:
Okay, je geeft dus toe dat het geen enkele zin heeft om te melden dat je niet gebeld wilt worden voor onzin, want je belt evengoed wel.
En vervolgens vraag je af waarom veel mensen jou en jouw soort kakkerlakken van de ergste soort vinden? En je snapt niet waarom we neerkijken op je werk?
Afijn, dat is natuurlijk precies weer de verklaring dat je dit werk doet, de geestelijke vermogens van de callcentermedewerker reiken domweg niet verder.
Blabla over wat wettelijk wel en niet verplicht is, is natuurlijk onzin. Het is onfatsoenlijk om mensen te bellen waarvan je kunt weten dat ze dat niet willen. Maar de callcentrumkakkerlakken zijn te lui of te onbeschoft om die gegevens even te verifieren met de lijst van mensen die duidelijk hebben aangegeven niet gestoord te willen worden voor jullie onzin.
Het smerige eraan vind ik eigelijk dat je overdonderd wordt door een callcentermedewerker met een vlotte babbel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:16 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Als je die contracten zo smerig vind dan luister je blijkbaar niet goed. Als er daarentegen voorwaarden instaan die absoluut niet besproken zijn, dan is het contract niet rechtsgeldig. Bovendien heb je geen 8 dagen maar 10 werkdagen (oftewel 2 weken).
Tuurlijk mag datquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het smerige eraan vind ik eigelijk dat je overdonderd wordt door een callcentermedewerker met een vlotte babbel.
Nee, dat zullen ze bij mij niet zo snel flikken, maar bij de oudere medemens wel. En da's een beetje een naaistreek. Vind ik. Mag wel he? Dat ik dat vind?
Groetjes,
veldmuis
Ik ben het helemaal met je eens. Callcentermedewerkers kunnen heel manipulatief zijn en als oudere ben je vaak een stuk minder weerbaar tegen hun sneaky trucs.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het smerige eraan vind ik eigelijk dat je overdonderd wordt door een callcentermedewerker met een vlotte babbel.
Nee, dat zullen ze bij mij niet zo snel flikken, maar bij de oudere medemens wel. En da's een beetje een naaistreek. Vind ik. Mag wel he? Dat ik dat vind?
Groetjes,
veldmuis
Once again, je klachten moeten bij de leiding van die callcenters liggen dan, want als je te zachtaardig bent om aan bejaarden te willen verkopen verkoop je bijna niks en word je zo ontslagen. Waar ik werkte werd op een groot bord bijgehouden hoeveel je verkocht en als je dus een paar dagen niet te hoog stond op dat bord kon je opdonderen. Ik vond het ook wel lullig, maar ik had geen zin om m'n baan te verliezen, dus ik deed niet moeilijk als een bejaarde zomaar instemde.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Callcentermedewerkers kunnen heel manipulatief zijn en als oudere ben je vaak een stuk minder weerbaar tegen hun sneaky trucs.
Ik vind dat zó gemeen, misbruik maken van de weerloosheid van zwakkeren in de samenleving.
Dat is wel heel slecht eigenlijk, erg onethisch tevens.quote:Op zondag 28 augustus 2005 12:49 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Once again, je klachten moeten bij de leiding van die callcenters liggen dan, want als je te zachtaardig bent om aan bejaarden te willen verkopen verkoop je bijna niks en word je zo ontslagen. Waar ik werkte werd op een groot bord bijgehouden hoeveel je verkocht en als je dus een paar dagen niet te hoog stond op dat bord kon je opdonderen. Ik vond het ook wel lullig, maar ik had geen zin om m'n baan te verliezen, dus ik deed niet moeilijk als een bejaarde zomaar instemde.
Jij bent nu spijtoptant ofzoquote:Op zondag 28 augustus 2005 12:49 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Once again, je klachten moeten bij de leiding van die callcenters liggen dan, want als je te zachtaardig bent om aan bejaarden te willen verkopen verkoop je bijna niks en word je zo ontslagen. Waar ik werkte werd op een groot bord bijgehouden hoeveel je verkocht en als je dus een paar dagen niet te hoog stond op dat bord kon je opdonderen. Ik vond het ook wel lullig, maar ik had geen zin om m'n baan te verliezen, dus ik deed niet moeilijk als een bejaarde zomaar instemde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |