abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29991878
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:44 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik begreep dat er nog omstreeks het jaar 1000 veranderingen in werden aangebracht. Lang zat.
omstreeks het jaar 1000, werden er puntjes en tekens op Arabische alfabet toegepast niet op de koran. Omdat mensen teveel fouten maakten tijdens het reciteren van de koran. Aan de inhoud van de koran is er nix veranderd.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:48:34 #127
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_29991929
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:45 schreef Triggershot het volgende:
Laat ik het zo zeggen Islam ontkent geweld omdat het nie in essentie van islam past.
Het ontkennen van geweld is NOG erger

En ik ben het daar trouwens niet mee eens. Niet voor niets moest het woord van de Islam de eerste eeuwen met heel veel geweld verspreid worden!
'Nuff said
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:49:26 #128
27698 Doffy
pi_29991954
Wat dat betreft kan iedereen nog een voorbeeld nemen aan de katholieke kerk: die hebben tenminste nog hun excuses aangeboden voor al het onrecht dat uit naam van die kerk de mensen is aangedaan. Over 2000 jaar!

Ik heb niets met die club, maar ik vind het wel klasse
'Nuff said
pi_29992136
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:48 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het ontkennen van geweld is NOG erger

En ik ben het daar trouwens niet mee eens. Niet voor niets moest het woord van de Islam de eerste eeuwen met heel veel geweld verspreid worden!
ontkennen is misschien foute woord gebruik, eerder niet accepteren als dat het niet in de islam thuis hoort.

Veldslagen in die tijd waren normaal voor elk groot en machtig rijk, heel veel mensen behielden hun religie na verovering en vele soldaten werden goed behandelt.

Vergelijk maar Richard leeuwenhart en Salahdeen.
pi_29992186
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:
Wat dat betreft kan iedereen nog een voorbeeld nemen aan de katholieke kerk: die hebben tenminste nog hun excuses aangeboden voor al het onrecht dat uit naam van die kerk de mensen is aangedaan. Over 2000 jaar!

Ik heb niets met die club, maar ik vind het wel klasse
moslims hebben geen leiding ( kalief) meer. Excuus zal dus nog een tijdje niet komen.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:59:22 #131
27698 Doffy
pi_29992290
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:55 schreef Triggershot het volgende:
Veldslagen in die tijd waren normaal voor elk groot en machtig rijk, heel veel mensen behielden hun religie na verovering en vele soldaten werden goed behandelt.

Vergelijk maar Richard leeuwenhart en Salahdeen.
Alles prima en wel, maar dat neemt mijn punt niet weg.
'Nuff said
pi_29992309
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:59 schreef Doffy het volgende:

[..]

Alles prima en wel, maar dat neemt mijn punt niet weg.
toch vind ik dat het mijn reply een waardig reactie is
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:00:08 #133
27698 Doffy
pi_29992311
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:56 schreef Triggershot het volgende:
moslims hebben geen leiding ( kalief) meer. Excuus zal dus nog een tijdje niet komen.
Uberhaupt zie ik de Islam als geheel daar op het moment niet toe in staat. Los van het feit of er wel of geen centrale leider is.
'Nuff said
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:00:30 #134
27698 Doffy
pi_29992326
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Triggershot het volgende:
toch vind ik dat het mijn reply een waardig reactie is
Waardig wel, maar ter zake niet.
'Nuff said
pi_29992356
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:

[..]

Uberhaupt zie ik de Islam als geheel daar op het moment niet toe in staat. Los van het feit of er wel of geen centrale leider is.
time will tell.. ik weet het neit.
pi_29992391
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:

[..]

Waardig wel, maar ter zake niet.
moslims hebben rond die tijd amper mensen gedwongen om zich tot islam te bekeren, uitbreiden van grond is er geweest erken ik ook.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:07:31 #137
27698 Doffy
pi_29992592
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:02 schreef Triggershot het volgende:
moslims hebben rond die tijd amper mensen gedwongen om zich tot islam te bekeren, uitbreiden van grond is er geweest erken ik ook.
Mja, maar dat is zoiets als wel blowen maar niet inhaleren
'Nuff said
pi_29992763
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Mja, maar dat is zoiets als wel blowen maar niet inhaleren
haha, subtiel aangebracht. Je hoeft mensen toch niet dwingen te geloven in iets wat ze niet doen?

Veldslagen in die tijd waren gewoon normaal, welke aanhang dan ook.
pi_29993391
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:31 schreef Triggershot het volgende:
offtopic? Je hebt 3 x ofzo gereageerd in dit topic met dat in leven laten niet staat voor tolerantie.. terwijl ik voor 3e x zeg op geen enkel manier schade aanbrengen. en in rust laten op welke front dan ook. heb je geen een x OP goed gelezen, anders wist je wel dat het niet offtopic is.
Hetgeen jij tolerantie noemt is in een maatschappij die gebaseerd is op de christelijke traditie een vanzelfsprekend uitgangspunt.
Uit het feit dat die kalief in jouw OP expliciet gaat vertellen dat andersdenkenden met rust gelaten dienen te worden, geeft al aan wat de gebruikelijke praktijk toen was.
Wat jij tolerantie noemt is slechts een, vanuit westerse optiek, vanzelfsprekende voorwaarde.

Echte tolerantie gaat veel verder, die gaat van de gelijkwaardigheid uit van de mensen en van respect voor andermans levensovertuiging.
Ik zie bij de Islam deze tolerantie niet in theorie noch in de praktijk.
In veel (misschien zelfs alle) moslimlanden is er intollerantie m.b.t. andersdenkenden.
Dit heeft natuurlijk alles te maken met de koppeling van staat en godsdienst.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:32:13 #140
27698 Doffy
pi_29993504
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:11 schreef Triggershot het volgende:
Veldslagen in die tijd waren gewoon normaal, welke aanhang dan ook.
Heb je gelijk in. Maar dan moet je niet zeggen dat de Islam o zo vreedzaam is, want juist die godsdienst was een drijvende achter heel erg veel veldslagen en kruistochten. Niet dat de christenen daarvan zijn vrij te pleiten overigens, zeker niet.

Maar kom mij niet aan met 'de islam is alleen maar vreedzaam', want dat is gewoon niet waar. Dan zou Osama niet van die preken kunnen houden.
'Nuff said
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:46:12 #141
124377 pmb_rug
salvation received
pi_29993978
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:32 schreef Doffy het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Maar dan moet je niet zeggen dat de Islam o zo vreedzaam is, want juist die godsdienst was een drijvende achter heel erg veel veldslagen en kruistochten. Niet dat de christenen daarvan zijn vrij te pleiten overigens, zeker niet.

Maar kom mij niet aan met 'de islam is alleen maar vreedzaam', want dat is gewoon niet waar. Dan zou Osama niet van die preken kunnen houden.
krijgen we weer dat gezanik over kruistochten....
die 'veranderingen' in religie (naar het protestantisme toe!) zijn een definitief einde geweest van de prediking van 'oorlogen in naam van God'
nooit is er meer een oorlog om religie gevochten, slechts nog om macht (tussen groepen die op basis van culuur/religie werden gescheiden)... laat je niet misleiden.
gelukkig is nu ook de katholieke kerk zich ervan bewust dat ze nogal waren afgedwaald....
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:47:52 #142
27698 Doffy
pi_29994040
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:46 schreef pmb_rug het volgende:
krijgen we weer dat gezanik over kruistochten....
Ow natuurlijk, het is nooit gebeurd
quote:
die 'veranderingen' in religie (naar het protestantisme toe!) zijn een definitief einde geweest van de prediking van 'oorlogen in naam van God'
nooit is er meer een oorlog om religie gevochten, slechts nog om macht (tussen groepen die op basis van culuur/religie werden gescheiden)... laat je niet misleiden.
gelukkig is nu ook de katholieke kerk zich ervan bewust dat ze nogal waren afgedwaald....
Gelukkig voeren we nu al jaren burgeroorlog in Ierland tussen Protestanten en Katholieken. Ja, we zijn ver gekomen
'Nuff said
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:44:02 #143
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_30010542
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 06:20 schreef Akkersloot het volgende:
edit door Alicey
Deze opmerking was een reactie op een verklaring van de "profeet" Mohammed dat homosex niet naar zijn voorbeeld was met de achtergrond dat die zelfde meneer wel op een 9-jarig meisje kroop.

Nu met als extra toegift: Zouden zijn volgelingen zijn voorbeeld dan ook moeten volgen
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_30010867
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nu met als extra toegift: Zouden zijn volgelingen zijn voorbeeld dan ook moeten volgen
nou ja... best een strikvraag eik. gelukkig dat ik niet geloof. dit zou een dilemma zijn voor mij.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:29:13 #145
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_30012261
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:53 schreef SlimShady het volgende:
nou ja... best een strikvraag eik. gelukkig dat ik niet geloof. dit zou een dilemma zijn voor mij.
En dan zou het nog geen probleem zijn. Aangezien gelovigen alleen dat gene uit hun bijbel, koran en hadiths (overleveringen van de "profeet") wat in hun straatje past.

Maar zo'n opmerking werd toch wel weer verwijderd door de mods.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_30023673
Hoe zit het met 4:34? De vers waarin grof gezegd gesteld wordt dat je een vrouw een tik mag verkopen als ze geen sex wilt? Hoe moet je dat op een positieve manier bekijken?
pi_30024553
Toch is dit een goed topic. Ik zal nu ook de islam op een positieve manier proberen te belichten.

Laat ik allereerst beginnen met hetgeen waar de Akkersloten van deze tijd altijd op hameren wanneer ze de islam in een negatieve daglicht willen zetten: het onderscheid tussen de gelovigen en ongelovigen.

Welnu, met één vers uit de Koran kan ik alle onduidelijk uit de weg nemen en laten zien dat de islam juist een sympathieke godsdienst is:

10:99. En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wil je de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?

En als het nog niet duidelijk is:

2:256. Er is geen dwang in de godsdienst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2005 12:09:43 ]
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:10:49 #148
27698 Doffy
pi_30024600
Als het nu bij die verzen gebleven was, was het helemaal geweest
'Nuff said
pi_30053166
Andere kant van Islam.

“ Allah, de Verhevene, heeft gezegd: O, kind van Adam...Zolang je tot Mij bidt en zolang je smeekt, zal Ik je, wat je ook gedaan mag hebben, zonder meer vergeven. O, kind van Adam...Al zou je met zoveel zonden aankomen dat je er nagenoeg de gehele aarde mee kan vullen, zonder naast Mij iemand te dienen, dan zal Ik je een vergeving van gelijke omvang schenken”.
pi_30053334
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:20 schreef addictivebeat het volgende:
Hoe zit het met 4:34? De vers waarin grof gezegd gesteld wordt dat je een vrouw een tik mag verkopen als ze geen sex wilt? Hoe moet je dat op een positieve manier bekijken?
4:34 :
34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot."

Wordt uitegelegd als een tikje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')