omstreeks het jaar 1000, werden er puntjes en tekens op Arabische alfabet toegepast niet op de koran. Omdat mensen teveel fouten maakten tijdens het reciteren van de koran. Aan de inhoud van de koran is er nix veranderd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:44 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik begreep dat er nog omstreeks het jaar 1000 veranderingen in werden aangebracht. Lang zat.
Het ontkennen van geweld is NOG ergerquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:45 schreef Triggershot het volgende:
Laat ik het zo zeggen Islam ontkent geweld omdat het nie in essentie van islam past.
ontkennen is misschien foute woord gebruik, eerder niet accepteren als dat het niet in de islam thuis hoort.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het ontkennen van geweld is NOG erger
En ik ben het daar trouwens niet mee eens. Niet voor niets moest het woord van de Islam de eerste eeuwen met heel veel geweld verspreid worden!
moslims hebben geen leiding ( kalief) meer. Excuus zal dus nog een tijdje niet komen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:49 schreef Doffy het volgende:
Wat dat betreft kan iedereen nog een voorbeeld nemen aan de katholieke kerk: die hebben tenminste nog hun excuses aangeboden voor al het onrecht dat uit naam van die kerk de mensen is aangedaan. Over 2000 jaar!
Ik heb niets met die club, maar ik vind het wel klasse
Alles prima en wel, maar dat neemt mijn punt niet weg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:55 schreef Triggershot het volgende:
Veldslagen in die tijd waren normaal voor elk groot en machtig rijk, heel veel mensen behielden hun religie na verovering en vele soldaten werden goed behandelt.
Vergelijk maar Richard leeuwenhart en Salahdeen.
toch vind ik dat het mijn reply een waardig reactie isquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:59 schreef Doffy het volgende:
[..]
Alles prima en wel, maar dat neemt mijn punt niet weg.
Uberhaupt zie ik de Islam als geheel daar op het moment niet toe in staat. Los van het feit of er wel of geen centrale leider is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:56 schreef Triggershot het volgende:
moslims hebben geen leiding ( kalief) meer. Excuus zal dus nog een tijdje niet komen.
Waardig wel, maar ter zake niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Triggershot het volgende:
toch vind ik dat het mijn reply een waardig reactie is
time will tell.. ik weet het neit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
[..]
Uberhaupt zie ik de Islam als geheel daar op het moment niet toe in staat. Los van het feit of er wel of geen centrale leider is.
moslims hebben rond die tijd amper mensen gedwongen om zich tot islam te bekeren, uitbreiden van grond is er geweest erken ik ook.quote:
Mja, maar dat is zoiets als wel blowen maar niet inhalerenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:02 schreef Triggershot het volgende:
moslims hebben rond die tijd amper mensen gedwongen om zich tot islam te bekeren, uitbreiden van grond is er geweest erken ik ook.
haha, subtiel aangebracht. Je hoeft mensen toch niet dwingen te geloven in iets wat ze niet doen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:07 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mja, maar dat is zoiets als wel blowen maar niet inhaleren
Hetgeen jij tolerantie noemt is in een maatschappij die gebaseerd is op de christelijke traditie een vanzelfsprekend uitgangspunt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:31 schreef Triggershot het volgende:
offtopic? Je hebt 3 x ofzo gereageerd in dit topic met dat in leven laten niet staat voor tolerantie.. terwijl ik voor 3e x zeg op geen enkel manier schade aanbrengen. en in rust laten op welke front dan ook. heb je geen een x OP goed gelezen, anders wist je wel dat het niet offtopic is.![]()
Heb je gelijk in. Maar dan moet je niet zeggen dat de Islam o zo vreedzaam is, want juist die godsdienst was een drijvende achter heel erg veel veldslagen en kruistochten. Niet dat de christenen daarvan zijn vrij te pleiten overigens, zeker niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:11 schreef Triggershot het volgende:
Veldslagen in die tijd waren gewoon normaal, welke aanhang dan ook.
krijgen we weer dat gezanik over kruistochten....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:32 schreef Doffy het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Maar dan moet je niet zeggen dat de Islam o zo vreedzaam is, want juist die godsdienst was een drijvende achter heel erg veel veldslagen en kruistochten. Niet dat de christenen daarvan zijn vrij te pleiten overigens, zeker niet.
Maar kom mij niet aan met 'de islam is alleen maar vreedzaam', want dat is gewoon niet waar. Dan zou Osama niet van die preken kunnen houden.
Ow natuurlijk, het is nooit gebeurdquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:46 schreef pmb_rug het volgende:
krijgen we weer dat gezanik over kruistochten....
Gelukkig voeren we nu al jaren burgeroorlog in Ierland tussen Protestanten en Katholieken. Ja, we zijn ver gekomenquote:die 'veranderingen' in religie (naar het protestantisme toe!) zijn een definitief einde geweest van de prediking van 'oorlogen in naam van God'
nooit is er meer een oorlog om religie gevochten, slechts nog om macht (tussen groepen die op basis van culuur/religie werden gescheiden)... laat je niet misleiden.
gelukkig is nu ook de katholieke kerk zich ervan bewust dat ze nogal waren afgedwaald....
Deze opmerking was een reactie op een verklaring van de "profeet" Mohammed dat homosex niet naar zijn voorbeeld was met de achtergrond dat die zelfde meneer wel op een 9-jarig meisje kroop.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 06:20 schreef Akkersloot het volgende:
edit door Alicey
nou ja... best een strikvraag eik. gelukkig dat ik niet geloof. dit zou een dilemma zijn voor mij.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nu met als extra toegift: Zouden zijn volgelingen zijn voorbeeld dan ook moeten volgen![]()
En dan zou het nog geen probleem zijn. Aangezien gelovigen alleen dat gene uit hun bijbel, koran en hadiths (overleveringen van de "profeet") wat in hun straatje past.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:53 schreef SlimShady het volgende:
nou ja... best een strikvraag eik. gelukkig dat ik niet geloof. dit zou een dilemma zijn voor mij.
4:34 :quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:20 schreef addictivebeat het volgende:
Hoe zit het met 4:34? De vers waarin grof gezegd gesteld wordt dat je een vrouw een tik mag verkopen als ze geen sex wilt? Hoe moet je dat op een positieve manier bekijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |