M-O stelt niets voor in militair opzicht.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:59 schreef Detroit het volgende:
Machtig? Nog even en ze moeten op hun knieën om olie los te peuteren in het M-O.
De VS kunnen dat financieel niet bolwerken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:01 schreef pberends het volgende:
[..]
M-O stelt niets voor in militair opzicht.
Vlak voordat ze op het punt staan economisch in elkaar te gaan storten zullen ze wel even flink om zich heen gaan meppen, verwacht ik zo.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:38 schreef pberends het volgende:
Normaliter is de stelling: de rest van de wereld heeft genoeg van Amerika. Mijn vraag is: hoe lang pikt Amerika het nog dat andere landen niet naar hun pijpen dansen? Amerika is veruit het rijkste en machtigste land ter wereld, zeker militair gezien. Hoe lang duurt het nog voordat Amerika het buitenland de keel uit komt te hangen en de rest van de wereld met atoombommen bombadeert op Noord-Amerika, Japan en Groot-Brittanië na? Hoe lang pikt Amerika die constante kritiek en tegendraadsheid van de rest van de wereld?
Met kernwapens wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De VS kunnen dat financieel niet bolwerken.
Met genoeg bedoel ik kernwapens inzetten om hele landen weg te vagen ipv lief doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:15 schreef FidelZandro het volgende:
gast
dat doen ze toch allang niet meer ?
ze negeren de VN en beginnen zelf een oorlog
ze forceren allerlei verdragen (CAFTA)
ze doen niet mee aan Kyoto
ze introduceren als enige in lange tijd een nieuw kernwapen (de RNEP, zoek maar op)
oja
en ze gooien clusterbommen op lui die hun pijpleiding niet willen aanleggen (taliban)
beetje domme vraag
imho![]()
Dat dan weer wel, maar het lijkt me ondenkbaar dat ze die zouden inzetten om wat olie te jatten.quote:
Europa importeert meer olie dan de VS uit het MO, dus als die boel gaat flippen zijn de problemen voor ons relatief groter. Of we moeten de hoer spelen met de leiders daar, maar dat is geen goed plan IMO.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:59 schreef Detroit het volgende:
Machtig? Nog even en ze moeten op hun knieën om olie los te peuteren in het M-O.
lolquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Met genoeg bedoel ik kernwapens inzetten om hele landen weg te vagen ipv lief doen.
Voor de gemiddelde Amerikaan bestaat er alleen maar Amerika en de overige 1% heet het buitenland. They don't care.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
jij denkt dat de VS met atoombommen gaan smijten omdat de rest van de wereld het niet altijd met ze eens is
HAHAHAHAHAHAHA![]()
anyways om antwoord te geven op je vraag ....
H A H A H A H A H A H A H A H A H A H A H A H A![]()
![]()
![]()
erm ... wanneer gaat Amerika atoombommen afschieten op mensen die het niet met ze eens zijn??
de dag na dat kerst en pinksteren op 1 dag vallen denk ik
doe toch niet zo dom
Enig idee wat dat voor consequenties heeft, de "rest" van de wereld nuken?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:38 schreef pberends het volgende:
Normaliter is de stelling: de rest van de wereld heeft genoeg van Amerika. Mijn vraag is: hoe lang pikt Amerika het nog dat andere landen niet naar hun pijpen dansen? Amerika is veruit het rijkste en machtigste land ter wereld, zeker militair gezien. Hoe lang duurt het nog voordat Amerika het buitenland de keel uit komt te hangen en de rest van de wereld met atoombommen bombadeert op Noord-Amerika, Japan en Groot-Brittanië na? Hoe lang pikt Amerika die constante kritiek en tegendraadsheid van de rest van de wereld?
waarom zouden ze dan in godsnaam met kernbommen gaan strooien als het ze toch niet boeit???quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde Amerikaan bestaat er alleen maar Amerika en de overige 1% heet het buitenland. They don't care.
maar staat op betere voet met het midden oosten en kan snel overschakelen op rusland als het moet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:43 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Europa importeert meer olie dan de VS uit het MO, dus als die boel gaat flippen zijn de problemen voor ons relatief groter. Of we moeten de hoer spelen met de leiders daar, maar dat is geen goed plan IMO.
Er is een technisch probleempje:Stel, het lukt Amerika in één klap alle kerninstallatie's van vijandige kernmachten te raken. Dan zitten ze zelf ook met een hoeveelheid radio-actieve rotzooi in de atmosfeer waarvan ze zeker last gaan krijgen en dan heb ik het nog niet over alle andere bijkomende klimatiologische rampen die ook Amerika niet voorbij zullen gaan. Maar dat lukt hen niet, dat zou echt toeval zijn. Dus er wordt altijd minstens eentje teruggegooid. Waarschijnlijk meerdere en ook met andere wapens. Een ander gevolg is ook zeker een guerilla-oorlog op Amerikaanse bodem. En terrorisme blijft voorlopig een moeilijk te bestrijden vorm van geweld.quote:
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:38 schreef pberends het volgende:
De VS had genoeg van de wereld. Vergeet niet dat toen George W. Bush voor het eerst aan de macht kwam hij de VS isoleerde van de wereldpolitiek. Europese media stonden toen vol met berichten over hoe de VS zich niet meer bemoeide met de wereld en zich isoleerde.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:38 schreef pberends het volgende:
De enige advies voor Amerika is dat ze al haar energie moet stoppen in Latijns Amerika en een grote economische continentale front vormt. FTAA (Free Trade Area of the Americas) is al een grote stap in die richting.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:07 schreef tudoros het volgende:
[..]
Er is een technisch probleempje:Stel, het lukt Amerika in één klap alle kerninstallatie's van vijandige kernmachten te raken. Dan zitten ze zelf ook met een hoeveelheid radio-actieve rotzooi in de atmosfeer waarvan ze zeker last gaan krijgen en dan heb ik het nog niet over alle andere bijkomende klimatiologische rampen die ook Amerika niet voorbij zullen gaan. Maar dat lukt hen niet, dat zou echt toeval zijn. Dus er wordt altijd minstens eentje teruggegooid. Waarschijnlijk meerdere en ook met andere wapens. Een ander gevolg is ook zeker een guerilla-oorlog op Amerikaanse bodem. En terrorisme blijft voorlopig een moeilijk te bestrijden vorm van geweld.
En nog een electoraal probleempje: Beide partijen daar willen ten eerste een goed excuus om zo'n ding te kunnen gooien (met alle gevolgen van dien) anders verliezen ze de volgende verkiezingen. Als er dan nog kiezers over zijn.
Adviesje voor Amerika en antwoord aan Pberends: Niet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |