abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29893981
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus jij dicht hen die krachtdadigheid wel toe? waarmee weet je dit te onderbouwen? met bewijzen uit het verleden? of is het slechts een soort van wens?
dat verwacht ik.. rustig maar jongen
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_29894457
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:55 schreef pberends het volgende:
Ben erg benieuwd hoe een links kabinet terreur zou aanpakken. Laten we dan voor de makkelijkheid eventjes uitgaan van een PvdA-SP-GL kabinet. En of dat misschien wel beter zou zijn geweest? Ze zouden bijvoorbeeld nooit aan troepen in Irak hebben deelgenomen en daar neem je terroristen toch een goede reden af om aanslagen in Nederland te plegen, lijkt mij. Maar goed een topic hierover.
Op de rechtse manier: Keihard verbieden!
pi_29894486
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja maar dat waren over het algemeen vreemde elementen die ook wel ingekapseld wouden worden. De islam waar helaas het hedendaagse tereur vandaan komt heeft nog nooit bewezen ingekapseld te kunnen worden als minderheids-religie, overal (en zeker niet alleen in het westen)zie je conflicten ontstaan omdat de islam moeite heeft om in de schaduw te staan van de in het land overheersende religie of filosofie.
[..]
Tja het lijkt me met de deels Islamitische Molukkers en surinamers toch heel aardig gelukt!
quote:
De door de staat opgelegde registratie en organisatie plicht hun gedwongen 'emigratie' ook.
Tja dat punt is er altijd van mij hoeft verplicht registreren dan ook niet. Heb ook een hekel aan die legitimatieplicht.
quote:
Subsidie is altijd verderfelijk
Och daar denk ik heel anders over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29894629
In ieder geval zouden ze die idiote identificatieplicht niet hebben ingevoerd die ENOOOOORM heeft bijgedragen aan onze veiligheid
pi_29895278
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:01 schreef thabit het volgende:
Een links kabinet zou de oorzaken van terrorisme aanpakken in plaats van het eerst te laten ontstaan en daarna paniek zaaien zoals een rechts kabinet dat doet.
Ehhhh

Jij denkt toch niet dat de oorsprong ven het hedendaagse terrorisme iets van doen heeft met de laatste 4 jaar?

Maar je moet inderdaad niet alleen aan symptoom-bestrijding doen, je moet beide zaken aanpakken..

Bovendien behoort het aanpakken van geweld, wat wij nu terrorisme noemen, niet afhankelijk te zijn van politieke vookeur.
Yeah baby Yeah!
pi_29896615
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:01 schreef du_ke het volgende:
Proberen die mensen onderdeel van de maatschappij te laten worden. Wanneer je ergens echt deel van uitmaakt is de neiging om er een aanslag tegen te plegen een stuk kleiner.
Zoals in Engeland bedoel je?
pi_29896670
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
In ieder geval zouden ze die idiote identificatieplicht niet hebben ingevoerd die ENOOOOORM heeft bijgedragen aan onze veiligheid
Hoe vaak ben jij nu door de politie om je ID-bewijs gevraagd?

Er word alleen naar je ID gevraagd als daar een aanleiding voor is. Het lijkt me in een moderne maatschappij als de onze niet onwenselijk dat mensen zichzelf kunnen identificeren als dat nodig is.
pi_29896740
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:19 schreef Vhiper het volgende:
Ik zou zeggen, stem links and find out

Wel erg fatalistisch vind je niet?
pi_29896891
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoe vaak ben jij nu door de politie om je ID-bewijs gevraagd?

Er word alleen naar je ID gevraagd als daar een aanleiding voor is. Het lijkt me in een moderne maatschappij als de onze niet onwenselijk dat mensen zichzelf kunnen identificeren als dat nodig is.
Nog nooit. Maar de mogelijkheid dat het kan is erg genoeg. Het zou niet zo moeten zijn dat ik me zou moeten identificeren; het gaat geen hond aan wie ik ben.
pi_29897039
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:47 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Nog nooit.
The horror!!!
quote:
Maar de mogelijkheid dat het kan is erg genoeg. Het zou niet zo moeten zijn dat ik me zou moeten identificeren; het gaat geen hond aan wie ik ben.
In een anarchie misschien.
pi_29897352
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:40 schreef nikk het volgende:

Er word alleen naar je ID gevraagd als daar een aanleiding voor is.
Was dat maar waar. Daar is nu juist zoveel ophef over.
pi_29897381
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:52 schreef nikk het volgende:

[..]

In een anarchie misschien.
Of een vrije samenleving
pi_29897426
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Was dat maar waar. Daar is nu juist zoveel ophef over.
Welke ophef?

Sowieso, laat maar eens zien hoeveel mensen er nu gevraagd zijn naar hun ID zonder aanleiding.
pi_29897470
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:01 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Of een vrije samenleving
Ook een vrije samenleving kent bepaalde regels.
pi_29897514
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Welke ophef?

Sowieso, laat maar eens zien hoeveel mensen er nu gevraagd zijn naar hun ID zonder aanleiding.
quote:
Uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) blijkt dat sinds de invoering op 1 januari al 40.000 mensen een boete hebben gehad. 12.000 mensen willen de zaak laten voorkomen, omdat ze de boete onterecht vinden.
hmm... Zouden die allemaal onterecht in beroep gaan?

bron: Identificatieplicht zorgt voor klachtenregen
quote:
De Ombudsman gaat de komende tijd de telefoontjes die ze krijgt over de legitimatieplicht registreren. "We maken ons zorgen. We hebben ontdekt dat getuigen van een ongeluk zich niet melden als ze geen identificatie bij zich hebben. Ze zijn bang dat ze een boete krijgen. Het komt de veiligheid, waarvoor de Identificatiewet toch in het leven is geroepen, niet ten goede."
pi_29897523
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Ook een vrije samenleving kent bepaalde regels.
En dit is een belachelijke. Het verhoogd de veiligheid niet, maar daarvoor is hij wel ingevoerd. Ik zeg ASAP terugdraaien.
pi_29897973
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:05 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

[..]

hmm... Zouden die allemaal onterecht in beroep gaan?
Er gaan ook tienduizenden mensen in beroep tegen een boete op een snelheidsovertreding. In 99,99 procent van de gevallen is gaat het om volstrekt kansloze zaken. Sowieso staat nergens in het bericht dat er geen sprake is geweest van een aanleiding.
quote:
Dat is inderdaad een slechte zaak. Maar goed, in ieder geval heeft men wel door dat ze eigenlijk een ID-bewijs zouden moeten hebben. Sowieso heb je niks aan een getuige die zichzelf niet kan identificeren.
pi_29897985
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Welke ophef?

Daar kan je wel weer leuk om gaan lachen maar er komen mega-rechtszaken over. Er zijn al 40.000 boetes uitgedeeld waarvan meer dan tienduizend zonder directe aanleiding. Zie het ND van afgelopen vrijdag.
pi_29898032
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:20 schreef nikk het volgende:
Dat is inderdaad een slechte zaak. Maar goed, in ieder geval heeft men wel door dat ze eigenlijk een ID-bewijs zouden moeten hebben. Sowieso heb je niks aan een getuige die zichzelf niet kan identificeren.
Het is dus wel degelijk vaak zonder aanleiding wat volgens jou onzin zou zijn.
pi_29898047
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:05 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

En dit is een belachelijke. Het verhoogd de veiligheid niet, maar daarvoor is hij wel ingevoerd. Ik zeg ASAP terugdraaien.
Ik vind het zo belachelijk niet. Het is een zeer handig instrument om te hebben.
pi_29898086
Maar goed ontopic: Ik ben ervan overtuigd dat een links kabinet niet zo panisch wetten zou gaan aanpassen en veranderen en paniek en angst zou zaaien maar veel beheerster met de situatie zou omgaan.
pi_29898093
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar kan je wel weer leuk om gaan lachen maar er komen mega-rechtszaken over. Er zijn al 40.000 boetes uitgedeeld waarvan meer dan tienduizend zonder directe aanleiding. Zie het ND van afgelopen vrijdag.
Nee, men vind de boete onterecht niet dat er geen aanleiding was.
pi_29898172
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, men vind de boete onterecht niet dat er geen aanleiding was.
Wel degelijk - dat is juist het probleem volgens het artikel in het ND, er is heel vaak geen aanleiding en bovendien zorgt het voor veel incidenten zoals mensen die direct de cel inmoeten, kleurlingen die extra vaak worden aangepakt enzovoorts. Het is een aardige nieuwe inkomstenbron en daar is niks mis mee want je moet gewoon zo'n kaart hebben maar het stoort me dat er wordt gedaan alsof de veiligheid hierdoor wordt vergroot.
pi_29898217
quote:
Klachtenregen over identificatieplicht
van onze redactie binnenland

DEN HAAG - De dit jaar van kracht geworden identificatieplicht heeft tot grote ergernis en een regen aan klachten geleid. De politie zou veel te snel boetes uitdelen en mensen die zich niet kunnen legitimeren in de cel stoppen. De Nationale Ombudsman gaat de gang van zaken onderzoeken.

Sinds de invoering van de Identificatiewet op 1 januari hebben al meer dan 40.000 mensen een boete gekregen, omdat zij geen identificatiebewijs bij zich hadden. Ongeveer tien procent van de bonnen ging naar kinderen van 14 tot 18 jaar. Liefst 12.000 mensen willen de zaak laten voorkomen, omdat ze de boete onterecht vinden. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

De onvrede over de wet neemt toe, constateert het Meldpunt Misbruik Identificatieplicht. Dagelijks komen er tientallen opmerkingen over binnen, aldus een woordvoerster. Met name het gegeven dat bij relatief lichte overtredingen nu vaak twee boetes worden uitgeschreven, stuit veel mensen tegen de borst.

,,Nogal wat gedupeerden vinden dat de politie zich veel te onverzettelijk opstelt bij het controleren van iemands identiteit'', aldus de woordvoerster van het meldpunt. De politie mag bijvoorbeeld iemand die geen paspoort, rijbewijs of identiteitskaart bij zich heeft, zes uur lang opsluiten in een politiecel. ,,En dat gebeurt nogal eens'', weet het Meldpunt. De korpsen van Rotterdam en Amsterdam bevestigen dit.

Ook de Nationale Ombudsman krijgt klachten over de identificatiewet. ,,Wij kunnen alleen niet veel voor de klagers betekenen. Dat gaat onze bevoegdheid te buiten. We kunnen alleen iets doen als een overheidsinstelling als de politie haar boekje te buiten gaat bij de manier waarop iemand wordt benaderd'', aldus een woordvoerster.

Toch gaat de Ombudsman de komende tijd de telefoontjes registreren. ,,We maken ons zorgen. We hebben ontdekt dat getuigen van een ongeluk zich niet melden als ze geen identificatie bij zich hebben. Ze zijn bang dat ze een boete krijgen. Het komt de veiligheid, waarvoor de Identificatiewet toch in het leven is geroepen, niet ten goede.''

Het College Bescherming Persoonsgegevens betwijfelt of de wet Nederland veiliger heeft gemaakt. ,,Vooralsnog ontbreekt daarvoor elk bewijs'', aldus een woordvoerder. ,,Wij twijfelen nog steeds aan de noodzaak van de wet.''

Het Nederlands Politie Instituut (NPI) meent dat de wet wel degelijk de veiligheid bevordert. ,,De politie vraagt nooit zomaar om identificatie. Er is altijd een reden. Het kan zijn dat iemand zich verdacht gedraagt, voor overlast zorgt, of een misdrijf begaat. In dat laatste geval is het door de verplichte identificatie een stuk moeilijker geworden om een valse naam op te geven.''

De Identificatiewet wordt in 2008 geėvalueerd. Pas dan is te zeggen of het doel is bereikt, zegt het Openbaar Ministerie.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=67209

Het volledige bericht.
pi_29898255
Ik denk niet dat er veel verschil zal zitten tussen de aanpak van een links kabinet en het huidige. Helaas.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')