abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29863568
Vorige topic, Wat heb je gedroomd vannacht..?, was vol, dus hier deel twee.

Ik heb weer eens een megalijpe droom gehad, ik stond met een groep mensen in witte overals een muur te schilderen, 'een menselijke kaars' ofzo. De kleuren liepen op van wit, naar oranje, tot rood bovenaan, en daar moest je de ladder voor gebruiken. Ik begon onderaan met rood, en ik werd helemaaal uitgekaffert. Door de directeur van mijn school (kustacademie). :') Vervolgens zaten we buiten, en kregen we weer een opdracht. Ik had het niet verstaan, en ik probeerde bij nietzman op zijn papiertje te kijken wat hij aan het doen was. Hij was van die harkepoppetjes aan het tekenen. :') Vervolgens komt de directeur weer naar me toe en begint me heel vriendelijk toe te spreken. Vervolgens loopt mijn vader voorbij. Die directeur leek trouwens niet eens op de directeur, kwam ik achter nadat ik wakker werd.

Erg maf.
pi_29863679
Ik heb gedroomd dat ik meedeed aan een soort vakantiespel met kleine kinderen. En ik ownde ze allemaal op alle onderdelen. Maar toen kwam ik een vriendin tegen en die had 'r been gebroken. Toen werd ik wakker.
pi_29863713
Al het hele weekend dat ik toch op Lowlands liep..
Het viel zwaar tegen elke keer als ik mn ogen opendeed..
pi_29864008
Vannacht droomde ik dat ik op straat stond te wachten op een soort fanfare-optocht. Alleen wilde die optocht maar niet voorbij komen, op een gegeven moment had ik er genoeg van en liep ik weg. Toen vervaagde ook meteen de droom.
pi_29864121
Wat ik gedroomd heb weet ik niet precies meer helaas, maar ik weet nog wel dat ik half wakker werd en in m'n bed lag maar me totaal niet kon bewegen. Ik hoorde gewoon de geluiden van buiten en zag heel wazig mijn kamer om me heen maar m'n lichaam voelde totaal verlamd.
Na een tijdje werd ik toch ineens met een schok wakker.
Brr.
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:32:50 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29865982
Ik zat weer eens in de schoolbanken En als ik in de schoolbanken zit tijdens een droom dan vind ik dat een onprettige droom. Ik verzet me dan altijd tegen die droom omdat ik een hekel eraan heb als ik verplicht iets moet leren, maar dat zal wel weer een reden hebben die droom.

2 medestudenten hadden 2 grote blauwe ronde dingen gemaakt met krijt en ik moest toen onder dat krijt de gas, water en electriciteitsleiding wegvegen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:24:34 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29866697
ik was 300% lucide dit keer , ik kwam erachter dat ik droomde toen het lukte te zweven
daarvoor dacht ik dat ik wakker was , en liep rond me te concentreren op alles wat ik zag , ik was op een moment in een grote open tuin , met een hek er omheen , van donker hout.

er kwam een donker huidskleurig meisje naar buiten en pakte me beet aan de linkerkant van mijn buik en zei dat ik naar de dokter moest gaan , steeds als ze me beetpakte gaf het een scherpe pijn
al eens pijn gevoeld in je droom?

ik was daar net zo aanwezig als dat ik nu op de bank zit

ik ga binnenkort maar weer naar de dokter , want dat bloedprikken en over 3 maanden terugkomen spelletje ben ik nu zat
en ik heb al genoeg lasten lichamelijk de laatste tijd.

bewuster in een droom zijn bestaat niet dan wat ik vandaag heb beleefd.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29867371
Droom je eigenlijk in kleur?
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:26:13 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29867552
ja
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_29869850
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:14 schreef Burbo het volgende:
Droom je eigenlijk in kleur?
Ja, jij niet?
pi_29881306
Ik droomde vannacht dat ik weer op m'n basisschool was. Er was een karaoke avond, en iedereen moest een liedje doen. Ik wilde De Vlieger van André Hazes zingen, alleen die kon men maar niet vinden
pi_29885417
Ik droomde dat ik wakker werd en dat mijn jongste op het balkon stond. Hij keek door het raam naar mij.
Ik zei "kom maar dan, lekker nog een paar uurtjes bij mama slapen", met een gebaar van "kom maar bij mama in bed".

Hij kwam en op het moment dat hij naast mij aangekropen kwam zagen we dat hij er al lag.
Ik had dus opeens 2 van dezelfde. één wilde naast mij kruipen, de andere lag al naast mij te slapen.

Daarna werd ik waarschijnlijk wakker of ik kan me de rest niet herinneren.
Merlyn heeft vanacht idd bij ons in bed geslapen ( hij sliep beter dan ik.. ik ben veel wakker geweest).
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29885528
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 19:56 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ja, jij niet?
Geen idee, dat herinner ik me nooit
  woensdag 24 augustus 2005 @ 09:44:19 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29912027
Er was een feest hier, een soort carnaval maar dan anders. Overal waren cafe's druk in de weer met feesten en er was een feesttent waar ik ook rond liep. Op een gegeven moment begon het keihard te regenen en toen lag er een videoband op het podium dat nat regende, het dak van de feesttent lekte dus. Ik heb toen die videoband proberen te redden maar dat was te laat.

Daarna met een fel-oranje regenpak naar buiten gegaan om een biertje te halen maar ik had geen zin in bier en het feest beviel me niet

Werd toen ook wakker.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 14:11:23 #15
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_29919521
Ik heb eergisteren gedroomd dat ik een klein zaaltje binnenging.
Daar ging ik liggen op een matrasje op de grond.
Ineens waren er mensen in de zaal die met elkaar praatten.
Met een klein meisje of jongetje ging ik stoeien.
We hielden een kussen en dekengevecht en hadden echt lol.
Ik had gewoon de slappe lach.
Toen stootte ik mijn rechterarm tegen iets hards rechts van mij.
Ik keek en zag dat het een grote hoge zilveren doodskist was.
Met bordaux rode bloemen.
Ik schrok eerst maar probeerde weer verder te lachen.
Ik voelde dat het ontzettend gemaakt was en ging liggen om te slapen.
Ik had niet echt angst voor die kist,maar voelde wel de aanwezigheid in mijn prikken zeg maar.
Het kind en de andere mensen waren verdwenen zodra ik naar de kist had gekeken.
Volgens mij is dit echt een droom die een speciale betekenis heeft.
Als ik er aan denk krijg ik een beetje een apart gevoel.
Een waarschuwingsdroom?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  donderdag 25 augustus 2005 @ 04:21:42 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29946496
Vroeg wakker vandaag

De dromen waren meer energievelden vannacht. Ik voelde steeds dat ik in een positief veld getrokken werd waar ik me goed voelde. En steeds werd ik meegezogen erin. De momenten dat ik het ervaarde duurden niet lang.

Laatste van de droom was dat ik m3 m3 m3 zag in grote aantallen. Het symbool voor kubieke meter dus

Deed me ergens aan denken, aan inhoud dus. Inhoud van iets. Maar van wat. Alles kan inhoud bevatten. En ook deed het me denken aan licht. Maar dan zou ik me eens moeten gaan verdiepen erin.

In ieder geval waren het gelukkig geen hectische dromen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:11:53 #17
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29962563
Hoe zien jullie je dromen? Vanuit je eigen ogen of zie je jezelf lopen? Zeg maar gefilmt door een camera? Ik zie mijn dromen bijna nooit vanuit mijn eigen ogen. Altijd vanuit camerapositie. Ben ik de enige? Of hebben meerdere dat?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:00:46 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_29979142
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:11 schreef Zombine het volgende:
Hoe zien jullie je dromen? Vanuit je eigen ogen of zie je jezelf lopen? Zeg maar gefilmt door een camera? Ik zie mijn dromen bijna nooit vanuit mijn eigen ogen. Altijd vanuit camerapositie. Ben ik de enige? Of hebben meerdere dat?
Ik heb beide weleens, soms vanuit mijn eigen ogen en soms vanuit een derde persoon naar mezelf kijkend, meestal in dezelfde droom eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_29985886
quote:
Bij mij wisselt het af.
De éne keer droom ik vanuit mijn eigen ogen, maar zie ik de gezichten van mensen bijvoorbeeld niet.
In mijn doorm heb ik daar trouwens geen moeite mee. Ik "weet" wie er zijn.

Andere keer droom ik vanuit mijn gezichtspunt en zie ik alles zoals ik het hier ervaar.
Het wordt alleen apart als ik mijzelf dan opeens in bed zieliggen, dan wordt dit gezichtspunt opeens geshaked, omdat ik vor mijn gevoel toch echt door míjn ogen kijk.

Een ander gezichtsveld is idd dat van een computerspelletje

Wat ik wel opmerk is dat ik inmijn dromen de dingen vaak heel nuchter analyseer.

Toevoeging: wat ikzelf heel grappig vind is dat ik bijna nooit bang ben in mijn dromen. Al staat het meest afzichtelijke monster of donkere gstalte voor mijn neus.
Ik ren niet weg, ik bibber niet.. mijn focus ligt dan vooral op "hmm, wat is er met hem aan de hand?" en ik hoor mijzelf dan een vraag stellen als "waarom kijk jij zo boos ? Wat is er gebeurd? "

Héél nuchter en volledig verplaatsend in de andere kant dan in mijn eigen emoties.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:31:45 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29991426
quote:
Meestal zie ik de dromen door mijn eigen ogen. Zelden heb ik dat ik mezelf zie lopen, af en toe gebeurt dat wel eens via de helicopter-view. Maar meestal is het zoals ik ook ben als ik wakker ben, de droomwereld zien uit mijn ogen dus en de omgeving opvangen zoals ik nu ook doe.

Vannacht niets gedroomd en dat doet wederom goed. Ik hoef niet iedere nacht te dromen, merk dat ik meer uitgerust ben als ik eens een avond vast slaap.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:05:27 #21
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_29999526
Oke, ik ben dus niet de enigste die vanuit derde persoon droomt. Toch wel vreemd eigenlijk dat sommige ( de meeste bij mij eigenlijk ) dromen vanuit cameraview is. Zou dat komen omdat je films ook ziet vanuit camera's en dat je dat in je droom 'nadoet' zeg maar?!
quote:
Vannacht niets gedroomd en dat doet wederom goed. Ik hoef niet iedere nacht te dromen, merk dat ik meer uitgerust ben als ik eens een avond vast slaap.
Je droomt toch elke nacht een paar keer, maar de meesten vergeet je weer?

Even ontopic nu:
Ik heb vanacht gedroomd dat ik van God een website moest maken. Toen ik hem af had zei Hij dat ik hem weer moest verwijderen. Daarna herinner ik me niets meer.

Hele vreemde droom vind ik zelf.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:19:08 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30022673
Vannacht was er een krokodil uit de lucht komen vallen. Een krokodilletje van een paar cm. Die krokodil wilde steeds mijn vinger eraf bijten en ik moest steeds die krokodil van me af werpen maar die krokodil bleef maar mijn vinger aanvallen.

Uiteindelijk die krokodil van me af weten te krijgen via een deur te gebruiken

Nog meer gedroomd maar dat kan ik me niet meer herinneren.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:50:28 #23
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_30025530
Ik was op vakantie in Parijs en toen gingen mijn tanden loszitten, ze vielen er bijna uit. Vrij weird vond ik
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zondag 28 augustus 2005 @ 07:20:26 #24
111260 Charmian
a little joy
pi_30049944
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:50 schreef Shreever het volgende:
Ik was op vakantie in Parijs en toen gingen mijn tanden loszitten, ze vielen er bijna uit. Vrij weird vond ik
Dat soort dromen heb ik altijd als ik naar de tandarts moet, m'n hele gebit is er dan zo uit te tikken en heb de vreselijkste ontstekingen

Zojuist weer maf gedroomd. Ik weet er niet veel meer van, maar dit is het stuk wat ik me ervan kan herinneren:
ik zat op werk in een vergaderlokaal naar een videoband te kijken (waar het over ging weet ik niet meer). Ik moest even weg en toen ik terugkwam was de deur dicht. Ik klopte aan en het lokaal was gevuld met allemaal ambtenaren, van die omhoog gevallen arrogante tiepjes (ik ben zelf ook ambtenaar ) . Ze kregen voorlichting over het een en ander en keken heel geirriteerd en verstoord op toen ik de deur open deed. Ik zei 'sorry' en vroeg of ik de videoband mocht hebben die in de video zat, ik ben weer weggegaan omdat ik allemaal vervelende opmerkingen kreeg zoals 'dit heb ik nog nooit meegemaakt' en 'hoe haal je het in je hoofd om ons te storen'.
Inmiddels was het pauze en dacht dat ik de band wel even snel kon pakken. De deur was gesloten en ik liep naar binnen maar de griezeltjes zaten er nog steeds, zo mogelijk nu nog meer geirriteerd. De 'ik maak hier werk van' en 'je zult het nog wel horen' waren niet van de lucht. Iemand pakte de band bekeek hem en zag de titel, wat een minachting zag ik in zijn houding. Hij gaf de band aan iemand anders en zo het hele rijtje langs (volgens de hierarchie) kreeg ik de band terug, nog steeds kreeg ik allemaal boze blikken en van die opmerkingen. Maar blijkbaar was ik die opeens zat, ik ging volledig uit m'n pannetje. Ik schreeuwde 'wat willen ze doen dan, mij ontslaan omdat ik een videoband wil pakken?, mij honderd strafregels laten schrijven, schorsen?' (normaal ben ik niet zo'n hysterisch tiep). Ik was werkelijk woest. Ik werd mee naar buiten gesleurd door een collegaatje (secretaresse) maar ik zei tegen haar 'ga aub weer naar binnen, want je hebt er niets mee te maken'. Ik wilde gewoon niet dat ze erbij betrokken raakte, maar ik moest haar echt naar binnen duwen.
Het was nog steeds pauze en ik zat nog helemaal na te trillen van woede. Ik zei tegen iemand dat ze maar moesten komen met hun geklaag, ik zou toch mijn gelijk krijgen en ze hadden geen poot om op te staan, dat wist ik omdat ik toch veel over mijn rechtspositie weet (ik werk op rechtspositie P&O).
Ik liep naar buiten om een sigaret te roken (ik rook al een jaar of 4 niet meer) en kwam terecht op een schoolplein. Daar zag ik een teamleider die ik van vroeger kende en toen werd ik wakker...

Was wel een erg vermoeiende droom heb nog veel andere dingen ervoor gedroomd maar daar weet ik niets meer van en jammer dat ik weer niet weet hoe het afloopt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:13:03 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_30079164
Vannacht wer sinds lange tijd gedroomd dat ik kon vliegen, drie dromen gehad trouwens maar er is nog maar weinig wat ik me ervan kan herinneren, het enige wat ik nog wel weet is dat ik op een gegeven moment zo'n beetje oppermachtig was en zodra ik iemand aankeek die me niet beviel kon ik naar hem kijken en met mijn vinger wiebelen en toen ging mijn slachtoffer dezelfde kant op als mijn vinger . dat was wel leuk om die vent links en rechts met z'n kop op de grond te zien rammen voordat ik em een X aantal meter verder slingerde.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')