abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29842405
Waarom zou ik mee moeten betalen aan het sociale stelsen, waar ik nauwelijks van profiteer, maar andere mensen wel. Mensen die toevallig binnen dezelfde landsgrenzen wonen...

Ik heb niets met die mensen, zij hebben niets met mee. De enige overeenkomst is dat we allemaal in Nederland wonen, het grote verschil is dat een gedeelte hard werkt en een gedeelte het vertikt. Waarom zou ik er aan mee moeten betalen?

Eerlijk gezegd zou het me ook niet veel boeien als er hier mensen uithongeren. Wellicht leren andere werklozen daarvan en gaat ze heel erg snel actief op zoek naar werk, zodat dat lot hen niet staat te wachten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29842465
Fipo. .
I´m back.
pi_29842574
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom zou ik mee moeten betalen aan het sociale stelsen, waar ik nauwelijks van profiteer, maar andere mensen wel. Mensen die toevallig binnen dezelfde landsgrenzen wonen...

Ik heb niets met die mensen, zij hebben niets met mee. De enige overeenkomst is dat we allemaal in Nederland wonen, het grote verschil is dat een gedeelte hard werkt en een gedeelte het vertikt. Waarom zou ik er aan mee moeten betalen?

Eerlijk gezegd zou het me ook niet veel boeien als er hier mensen uithongeren. Wellicht leren andere werklozen daarvan en gaat ze heel erg snel actief op zoek naar werk, zodat dat lot hen niet staat te wachten.
De staat bestaat om de natuurtoestand (beschreven door Hobbes) op te heffen. En uiteindelijk is dit gunstiger voor iedereen. Echter het takenpakket van de overheid is met de jaren toegenomen en we leven nu in een zogenaamde welvaartsstaat waarin we een minimum bestaan wenselijk achten.
Welkom in Nederland.
nuff said.
pi_29842645
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:56 schreef 0 het volgende:

[..]

De staat bestaat om de natuurtoestand (beschreven door Hobbes) op te heffen. En uiteindelijk is dit gunstiger voor iedereen. Echter het takenpakket van de overheid is met de jaren toegenomen en we leven nu in een zogenaamde welvaartsstaat waarin we een minimum bestaan wenselijk achten.
Welkom in Nederland.
Als iemand iets wenselijk acht, dan moet diegene er maar voor werken. Wil iemand 4x per jaar op vakantie, hop, handjes uit de mouwen. Wil iemand het bijstandsminimum halen? Ga dan maar eens lekker aan het werk.

De overheid eigent zich eigenlijk vooral veel taken toe, terwijl helemaal niet vaststaat dat de overheid de meest geschikte partij is voor dit soort zaken. Zaken als WW, bijstand en WAO kunnen prima worden geregeld door private bedrijven, daar hebben we de overheid echt niet voor nodig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29842686
Totdat het moment komt dat jij je been breekt... je arbeidsongeschikt raakt... je niet meer kan werken en ontslagen wordt.

Op dat moment ben je blij dat er een overheid is die je een uitkering geeft en dat men je niet laat uithongeren.
pi_29842714
Private bedrijven zijn er alleen op gericht om een zo groot mogelijk resultaat te behalen tegen een zo klein mogelijke inspanning, dus zijn ze niet geschikt om een groot deel van de taken te vervullen die de overheid doet (dat de overheid efficiënter kan werken is een ander verhaal).
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_29842761
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:59 schreef HuHu het volgende:
Totdat het moment komt dat jij je been breekt... je arbeidsongeschikt raakt... je niet meer kan werken en ontslagen wordt.

Op dat moment ben je blij dat er een overheid is die je een uitkering geeft en dat men je niet laat uithongeren.
Onzin, op dat moment is er familie die voor je kan zorgen of vrienden die je een handje helpen. Zo gaat dat in heel veel andere landen ook.

Het is onzin om kapitalen aan belasting te betalen, wat terecht komt bij mensen waar je niets mee hebt en die je nooit van je leven gaat ontmoeten, maar die het vaak wel vertikken om te werken of op de een of andere manier in de WAO terecht zijn gekomen terwijl ze wel zwart kunnen bij klussen. Het zijn ware maffiapraktijken dat de overheid zich deze taak heeft toegeeigend, dit kan veel beter gebeuren door private bedrijven. Dan heb je ook nog wat te kiezen in plaats van dat je gedwongen bent om belasting af te dragen aan een geldverkwistende overheid.
pi_29842798
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:00 schreef Maquiladora het volgende:
Private bedrijven zijn er alleen op gericht om een zo groot mogelijk resultaat te behalen tegen een zo klein mogelijke inspanning, dus zijn ze niet geschikt om een groot deel van de taken te vervullen die de overheid doet (dat de overheid efficiënter kan werken is een ander verhaal).
Bedrijven zijn er op gericht om zoveel mogelijk winst te maken. Om zoveel mogelijk winst te maken moet je onder andere efficiënt werken, efficiënt met inkomsten omgaan, efficiënt de uitgaven beheersen en een goed product leveren. Allemaal zaken waarin de overheid hopeloos faalt.
pi_29842817
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Onzin, op dat moment is er familie die voor je kan zorgen of vrienden die je een handje helpen. Zo gaat dat in heel veel andere landen ook.
Individualisering en secularisatie.
Dat onderscheidt Nederland van die "andere landen".
nuff said.
pi_29842848
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:03 schreef 0 het volgende:

[..]

Individualisering en secularisatie.
Dat onderscheidt Nederland van die "andere landen".
Kapitalen belastingcenten die betaald moeten worden aan een geld-over-de-balk-smijtende overheid onderscheidt ons van veel andere landen.
pi_29842879
Laten we dan maar meteen de hypotheekrente afschaffen, scheelt mij weer een boel belasting te betalen

Ik hoef niet zonodig de woonruimte van iemand met een hoog inkomen te financieren
pi_29842958
quote:

[..]

Het zijn ware maffiapraktijken dat de overheid zich deze taak heeft toegeeigend, dit kan veel beter gebeuren door private bedrijven.
Nou, maffiapraktijken... Het idee van een verzorgingsstaat is historisch gezien voortgekomen uit de crisisjaren en de misere die dit opleverde, inclusief, indirect, een tweede wereldoorlog...
I´m back.
pi_29842985
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kapitalen belastingcenten die betaald moeten worden aan een geld-over-de-balk-smijtende overheid onderscheidt ons van veel andere landen.
Mee eens, maar jij had het over basistaken van een welvaartsstaat die wat mij betreft wel een taak zijn voor de overheid. Er zijn genoeg andere zaken waar het mes in kan.
nuff said.
pi_29843031
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat is een niet toepasselijk argument. In de Nederlandse cultuur wordt er bij een probleem niet aangeklopt bij vrienden of familie. Mensen willen hun eigen zaken oplossen. In nood ga je dan zelfs nog liever naar de overheid om steun te vragen, dan dat je dat bij vrienden of familie doet. En dat onderscheid Nederland wel degelijk van andere landen.

Dat er mensen zijn die misbruik maken van de regelingen is walgelijk, maar dat doet niet af aan het oorspronkelijke idee. Men moet dus de misbruik gevallen aanpakken en niet de complete regelingen afschaffen.
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:13:25 #16
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_29843101
Goed topic

Ik ben het inmiddels echt beu om voor mensen in Brabant te betalen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_29843161
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het beste idee voor jou zou zijn dat je een soort censuskiesrecht invoert of de democratie gewoon afschaft. De solidariteit die jij graag afgeschaft ziet worden is historisch gecorreleerd aan de verruiming van het kiesrecht. Dus zeg het maar. Democratie afschaffen? .
I´m back.
pi_29843195
quote:

[..]

hahahhahaha, onder welke steen hebben ze jouw gevonden hahahhaha.

Maar ik begrijp dus dat als jij je been breekt, je je huis opzegt en bij je familie gaat wonen.
Ze zien je aankomen hahahhahaha

(Tering, wat een debiel die TS)

PS, je hebt toch wel je kinderbijslag geweigerd, en niet naar school gegaan, anders heb je echt geen enkel recht om zulke nonsense te beweren.

Oh ja, en uiteraard geen gebruik maken van openbaar vervoer, en als je eigen vervoer hebt, uiteraard geen gebruik maken het bestaande wegennet.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_29843367
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:05 schreef Maquiladora het volgende:
Laten we dan maar meteen de hypotheekrente afschaffen, scheelt mij weer een boel belasting te betalen

Ik hoef niet zonodig de woonruimte van iemand met een hoog inkomen te financieren
Alsof alleen mensen met een hoog inkomen een hypotheek hebben.
pi_29843384
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Alsof alleen mensen met een hoog inkomen een hypotheek hebben.
Die profiteren er wel het meeste van, doordat ze in de hoogste belastingschijf vallen.
pi_29843410
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:10 schreef HuHu het volgende:

[..]

Dat is een niet toepasselijk argument. In de Nederlandse cultuur wordt er bij een probleem niet aangeklopt bij vrienden of familie. Mensen willen hun eigen zaken oplossen. In nood ga je dan zelfs nog liever naar de overheid om steun te vragen, dan dat je dat bij vrienden of familie doet. En dat onderscheid Nederland wel degelijk van andere landen.

Dat er mensen zijn die misbruik maken van de regelingen is walgelijk, maar dat doet niet af aan het oorspronkelijke idee. Men moet dus de misbruik gevallen aanpakken en niet de complete regelingen afschaffen.
Dit is wel de ultieme paradox. Mensen willen hun eigen zaakjes oplossen aan de ene kant (daarom gaan ze niet naar familie of vrienden), maar aan de andere kant moeten belastingbetalers uiteindelijk die zaakjes oplossen.
pi_29843425
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:23 schreef Maquiladora het volgende:

[..]

Die profiteren er wel het meeste van, doordat ze in de hoogste belastingschijf vallen.
Ze betalen ook meer belasting dan de lagere inkomens.
pi_29843471
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:16 schreef Sakura het volgende:

[..]

hahahhahaha, onder welke steen hebben ze jouw gevonden hahahhaha.

Maar ik begrijp dus dat als jij je been breekt, je je huis opzegt en bij je familie gaat wonen.
Ze zien je aankomen hahahhahaha

(Tering, wat een debiel die TS)

PS, je hebt toch wel je kinderbijslag geweigerd, en niet naar school gegaan, anders heb je echt geen enkel recht om zulke nonsense te beweren.

Oh ja, en uiteraard geen gebruik maken van openbaar vervoer, en als je eigen vervoer hebt, uiteraard geen gebruik maken het bestaande wegennet.
Begrijpend lezen blijft een probleem. Waar is het woordje wegennet genoemd? Waar is het woordje OV genoemd?

School is prima door mensen zelf te financieren, eventueel door middel van een lening die wordt aangegaan met de staat (of een andere instantie), die kan prima worden terugbetaald als iemand werk heeft en geld aan het verdienen is.

De enige debiel hier dat ben jij. Je post is totaal niet zinnig en begrijpend lezen is te moeilijk voor je. Ga in PUB spelen.
pi_29843474
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ze betalen ook meer belasting dan de lagere inkomens.
Progressief belastingstelsel is dat idd. Maar goed daar ben je ook tegen natuurlijk.
I´m back.
pi_29843519
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:09 schreef 0 het volgende:

[..]

Mee eens, maar jij had het over basistaken van een welvaartsstaat die wat mij betreft wel een taak zijn voor de overheid. Er zijn genoeg andere zaken waar het mes in kan.
Er zijn zeker genoeg zaken waar het mes in kan, maar dit is er zeker eentje van wat mij betreft. Het aantal basistaken waarmee de overheid zich moet bezigen kan flink worden teruggebracht, het sociale stelsen kan prima geregeld worden door private bedrijven.

Laat de overheid zich maar bezighouden met bijvoorbeeld zaken als infrastructuur, veiligheid en het aanpakken van internationale problemen zoals terrorisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')